Ja maar dat is het hem juist, het is niet mijn nichtje. De moeder is het nichtje van mijn moeder.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Tessa is hier niet door de keuring heengekomen![]()
Nou Luck... ik zou het niet leuk vinden dezelfde namen te hebben als mijn nichtje, maar als jij het zelf geen probleem vindt, waarom dan eigenlijk niet?
De zaadjes van de papaver heten poppy. Maar aangezien je van papaverzaadjes een of andere drugssoort kan maken, wordt die drugssoort volgens mij ook wel met poppy aangeduid. EDIT: Volgens Google gaat het om opium.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:33 schreef snoopy het volgende:
Dat zijn bloemetjesnamen dacht ik: een madeliefje en een klaproos ofziets.
Of van Miniature Giant Space Hamsters (Boo, uit Baldur;s Gate)quote:Op donderdag 7 april 2005 16:38 schreef ChrisJX het volgende:
Goed, Jamie houdt dus van bloemetjes (Daisy), Eten (Honey) en drugs
En ik hou van Jamiequote:Op donderdag 7 april 2005 16:38 schreef ChrisJX het volgende:
Goed, Jamie houdt dus van bloemetjes (Daisy), Eten (Honey) en drugs
De uitspraak is niet zo geweldig, maar het is gewoon een oudhollandsche naam. Korstiaan valt in dezelfde categoriequote:Op donderdag 7 april 2005 17:05 schreef Proefkonijn het volgende:
De meest rare meisjesnaam die ik ooit gehoord heb is Clothilda, dat spreek je uit als kloothilda. Echt heel zielig als een meisje zo heet (ze zal veel gepest worden).
Ik zeg: maffiaquote:Wat vinden jullie van Delano, Tony of Ben als jongensnaam?
Ik vond Jaap nooit echt leuk voor een klein kind, meer voor een volwassen vent. Maar het buurjongetje van m'n ouders heet Jaap en dat is zo'n leuk joch!quote:Op donderdag 7 april 2005 16:55 schreef jolene het volgende:
Wouter wat vindt men hier tegenwoordig van?
Jaap??
quote:Op donderdag 7 april 2005 15:40 schreef melonovy het volgende:
Zijn jullie er al uit Jonnetje, hoe jullie gup gaat heten?
quote:Op donderdag 7 april 2005 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, jullie hebben twee namen moeten bedenken, toch (ik neem tenminste aan dat Wilyanne van de baan is)
Nee, maar altijd als ik dat soort dingen zeg, zeggen mensen: maar das toch leuk, dus ik dacht ff voorzichtig...quote:Op donderdag 7 april 2005 20:52 schreef Jonnetje het volgende:
En Wilyan en Wilyanne..![]()
Dat doe je toch je kinderen niet aan? Oké ik ben soms een beetjemaar dat vind ik gewoon zielig/sneu...
Nee, we gaan voor de verassing.quote:Op donderdag 7 april 2005 20:56 schreef Luckepuk het volgende:
Weten jullie eigenlijk of het een meisje of jongetje is Jonnetje?
Mijn kat heet Jamiequote:
Of aan Texelonia...quote:Op donderdag 7 april 2005 22:44 schreef jessie het volgende:
Dan denk ik aan een zusje wat schiermonnikoog gaat heten
Oxy uit dat rijtje vind ik Tara en Niek wel erg leuk!!!
Dat familieverhaal lijkt me niet zo'n bezwaar als je die naam echt leuk vindt. Zelf vind ik Danny niet leuk, maar ik houd gewoon niet van namen die klinken alsof het een verkleinwoordje is. En Danny valt voor mij ook nog eens in de categorie Sjonnie- en Anitanamenquote:Op donderdag 7 april 2005 16:25 schreef Luckepuk het volgende:
Govert Harmsen![]()
Midas is stoer!
Wat zouden jullie trouwens doen in de volgende situatie. Een nicht van mijn ma (mijn achternicht dus) heeft 2 (inmiddels volwassen) kinderen. Suzanne en Danny. Onze Suus is niet vernoemd naar haar dochter maar enige overeenkomst valt niet over het hoofd te zien. Nu vind ik voor een (eventuele 2e als knul!) Daniël heel leuk, en dan Danny. Het is dus geen naaste familie en we zien elkaar 1x per jaar op nieuwjaarsdag.
Daniël/Danny aanhouden of toch zoeken naar een ander alternatief?
Da's alleen leuk voor een een-eiige tweelingquote:Op donderdag 7 april 2005 20:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, maar altijd als ik dat soort dingen zeg, zeggen mensen: maar das toch leuk, dus ik dacht ff voorzichtig...
Pas maar op dat Danny (van fok) het niet hoort!quote:Op donderdag 7 april 2005 23:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
En Danny valt voor mij ook nog eens in de categorie Sjonnie- en Anitanamen![]()
Vind ik nietquote:Op donderdag 7 april 2005 23:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
Da's alleen leuk voor een een-eiige tweeling
(Wilyan & Wilyanne dus)
Hoezoquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Pas maar op dat Danny (van fok) het niet hoort!
Nee, ok, maar ik kan me voorstellen dat je leukere dingen over je eigen naam kunt horen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
HoezoHij heeft toch niet zijn eigen naam bedacht?
Volgens mij kan Danny daar prima tegenquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:57 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, ok, maar ik kan me voorstellen dat je leukere dingen over je eigen naam kunt horen.
Of Jerseyquote:Op donderdag 7 april 2005 22:44 schreef jessie het volgende:
Dan denk ik aan een zusje wat schiermonnikoog gaat heten
Het broertje van mn vriend heet Dennie, DAT is pas ergquote:Op donderdag 7 april 2005 23:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat familieverhaal lijkt me niet zo'n bezwaar als je die naam echt leuk vindt. Zelf vind ik Danny niet leuk, maar ik houd gewoon niet van namen die klinken alsof het een verkleinwoordje is. En Danny valt voor mij ook nog eens in de categorie Sjonnie- en Anitanamen![]()
quote:Op donderdag 7 april 2005 22:25 schreef Oxymoron het volgende:
Manon (mijn tweede naam)
Wat vinden jullie daarvan?
Doe dat maar nietquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:18 schreef texelonia het volgende:
En voor een meisje Erin, maar dan op z'n engels uitgesproken, terwijl ik engelse namen dan weer niet zo leuk vind. Maar weet niet echt een nederlandse variant...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |