Ik stem voor!! voorspelbaar hequote:Op dinsdag 5 april 2005 19:52 schreef mark_03 het volgende:
Wordt het zaterdag net zulk mooi weer als afgelopen zaterdag?
Ik heb eigenlijk in mijn wijk nooit kutklanten gehad... altijd gezellig. Zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik stem voor!! voorspelbaar he![]()
Heb eigenlijk al een tijdje geen kutklanten gehad... er is wel een gezinsvervangend tehuis voor geestelijk gehandicapten in mijn wijk, daar is een vrouw die, als ik haar op straat tegenkom, altijd wil weten hoe laat ik met de post kom, echt tot op de minuut het liefst:D Als ik er dan kom dan komt ze meestal al naar buiten gerend voor ik de post in de buitenbus heb gestopt .
De afgelopen weken 1x een Renault Trafic meegehad, de andere drie een Kangoo. Die laatste is voor mijn wijk het handigst, 80% van die wijk bestaat nl. uit een lange straat die ik het makkelijkst kan bezorgen over het fietspadquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik rijd altijd met een Ford Transit Connect, lelijke auto's maar rijden wel redelijk
Hmm komende zaterdag zijn de voorspellingen dus niet zo goed
Postbezorgen met de auto is relaxedquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:07 schreef JDude het volgende:
De afgelopen weken 1x een Renault Trafic meegehad, de andere drie een Kangoo. Die laatste is voor mijn wijk het handigst, 80% van die wijk bestaat nl. uit een lange straat die ik het makkelijkst kan bezorgen over het fietspad
Dat komt wel goedquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:10 schreef MrX1982 het volgende:
als je wijk niet te ingewikkeld is qua bebouwing en straten.
Dat heb ik ook met de mijne. Ik begin met een flat, dan een nieuwbouwgedeelte in een rondje, dan 2 appartementencomplexen, dan weer een stel huizen, dan een bedrijventerrein... dan fiets ik terug naar het winkelcentrum en mag ik nog een bunkerzak gaan verdelen. Daarna nog een soort van flat met zo'n 80 adressenquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:26 schreef Carport het volgende:
Haha, laat ik maar niet mijn wijken gaan tekenen. Dan word je gek
6 uur vroeg genoeg? kutklantquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:23 schreef Imperium het volgende:
als jullie morgen maar wel optijd zijn met mijn cilinder godverredomme!!111
Valt wel mee toch, altans, 1 dag in de weekquote:Op woensdag 6 april 2005 16:11 schreef Elvi het volgende:
De kutklanten vallen nu wel mee de laatste tijd... Misschien zijn de mensen vrolijker door t weer ofzo? Maar ja, t blijft kutwerk
Met de auto post rijden doe ik niet zo heel vaak hoor. De zaterdag is voor mij ook gelijk ff een conditietraininkjequote:Op woensdag 6 april 2005 16:48 schreef OMG het volgende:
Auto's? Watjes!![]()
Ik ga altijd op de fiets, zo nu en dan met een fiets met voordrager en als het nog drukker is met een bakfiets. Zo'n mooie vierkante, geen RoodRunner want dat zijn kut dingen.
Welke as? Ik heb zelf wel 'ns gehad dat het tandwiel tov de trapas kon bewegen. Dan trap je dus wel, maar blijft het tandwiel gewoon stilstaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:57 schreef mark_03 het volgende:
M'n postfiets trapt al een hele tijd door... super relaxed fietsje, maar dit is wel irritant. Heb de ketting al aangeschroefd enzo... maar denk dat as versleten is
Die RoodRunners fietsten inderdaad heel fijn, maar van de twee die we hier hadden was binnen een jaar bij één van die dingen de accu al zo slecht dat je er wel mee naar je wijk kon fietsen, daar nog een paar keer op en neer kon fietsen, maar de rest en de terugweg zonder extra hulp (de motor dus) moest doen. Van dit ding ging ook de motor niet veel later stuk wat betekende dat je je kapot trapte ook al zat er geen post in. Met die andere RoodRunner gebeurde vrijwel precies hetzelfde alleen duurde dat iets langer voordat hij mankementen begon te vertonen.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:52 schreef Carport het volgende:
[..]
Met de auto post rijden doe ik niet zo heel vaak hoor. De zaterdag is voor mij ook gelijk ff een conditietraininkje
Die roodrunners vond ik wel lekker fietsen. We hadden er hier drie, waarvan er ééntje net nieuw was ,die reed dus wel lekker Bij die andere twee was er bij beide iets mis, dus die nam ik nooitNu zijn ze alledrie trouwens weg...
We hebben nu wel aanhangertjes voor achter de fiets. Die zijn echt heel relaxt. Aanhangertje aankoppelen en weg!
Toen ik begon waren er hier nog niet zoveel zetharken, dus ik heb geleerd met de hand te zetten. Een hoop mensen van de zaterdag die hier nu werken zijn alleen de hark gewend wat dus betekend dat het een hele manier van zetten is, maar het went snel.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:55 schreef Beach het volgende:
Ik wil wel de nieuwe bedrijfskleding voor het wk van 2006 in huis hebben.
Na de zomer hsm, ik ben benieuwd hoe dat gaat en hoeveel tijd ik overhoud om te zetten![]()
Dat gaat helemaal fout denk ik.
Is het geen *21?quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:30 schreef pietje-tering het volgende:
Toen ik begon bij de post lekker met die harkies aan de gang... Ging prima toch...
Nou met die foutloze machines (waarom zitten er dan constant verkeerde brieven tussen)
Zelf zet ik eerst de grove post op het "samenvoegmiddel" met een matje eronder, alvorens ik de grove post tussen de machinepost zet. Werkt voor mij het snelst, want doordat het op volgorde ligt, hoef je niet zo door de stapel post te bladeren om je grote stuk op de juiste plek tussen de machinepost te zetten.quote:, werkt voor geen fuck, grof post tussen zetten met die kutblokjes werkt ook voor geen hol, voornamelijk ook omdat ik altijd van die lekkere villawijken heb, die teringveel grof post hebben met hun golf, zeilen, beleggen en andere shit.
Ik reken het alleen onder *21-post als de straatnaam voluit staat geschreven, anders gaat het gewoon in de hersortering mee. En heel erg lastig is het ook niet, eigenlijk. Je weet wanneer je het kan verwachten: Als het een fout in de machinepost lijkt en in de hersortering (dus het stapeltje achter de rode kaart en gewoon het spul uit de hersorteerkast.quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:38 schreef nixxx het volgende:
Wat ik echt belachelijk vind is de *21 post die uit de machine komt. Dat is het automatisch doorsturen van post zonder dat er een verhuiskaart aan te pas komt. Handig zou je zeggen, ja ik ook, als tenminste duidelijk aangegeven is dat het *21 post is en het nieuwe adres er goed opgeprint is.
De bedoeling is dat het nieuwe adres voluit geprint wordt boven die oranje streepjescode, dat doet ie een kwart van de tijd niet, dan staat er alleen de nieuwe postcode en huisnummer. Het oude adres wordt ook niet doorgestreept of wat dan ook. F*&*(ing irritant vind ik het.
Maar dan check je niet op fouten in de machinepost... gebeurd ook nog redelijk vaak dat daar verkeerde post tussen zit (en dan bedoel ik niet die *21 post)quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
[..]
Zelf zet ik eerst de grove post op het "samenvoegmiddel" met een matje eronder, alvorens ik de grove post tussen de machinepost zet. Werkt voor mij het snelst, want doordat het op volgorde ligt, hoef je niet zo door de stapel post te bladeren om je grote stuk op de juiste plek tussen de machinepost te zetten.
[..]
Gewoon TT aanpassen ... Postbode babbeltopic ofzo... zovaak komen die kutklanten niet voor, als ik de afgelopen 6 topics heb gelezenquote:Op woensdag 6 april 2005 20:33 schreef Jordy-B het volgende:
Kan er trouwens niet gewoon een groot TPG-topic in GC gemaakt worden? Dit klaagtopic wordt steeds meer een vrolijk babbeltopic (wat natuurlijk onwijs leuk is, maar niet echt de bedoeling van het subforum.)
Het *21 is alleen wel heel lastig als je op straat staat en de post doorkijkt. Op dat moment zie je dan vaak een verkeerde straat en postcode, terwijl onderaan de brief wel de juiste postcode staat. Zonder dat er iets bij staat (*21 ervoor ofzo). Het kan zijn dat de machine de postcode verkeerd heeft gelezen, maar het kan ook de nieuwe doorzendservice zijn. Hoe moet ik dan weten of ik die brief juist bezorgquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:07 schreef Jordy-B het volgende:
Ik reken het alleen onder *21-post als de straatnaam voluit staat geschreven, anders gaat het gewoon in de hersortering mee. En heel erg lastig is het ook niet, eigenlijk. Je weet wanneer je het kan verwachten: Als het een fout in de machinepost lijkt en in de hersortering (dus het stapeltje achter de rode kaart en gewoon het spul uit de hersorteerkast.
*21 is wel erg lastig voor de persoon die de hersortering moet doen.
Jawel. Je loopt de gesorteerde post nog wel door als je de grove post tussenzet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:42 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Maar dan check je niet op fouten in de machinepost... gebeurd ook nog redelijk vaak dat daar verkeerde post tussen zit (en dan bedoel ik niet die *21 post)
Bij de nieuwe doorzendservice (*21, dus) staat in plaats van postcode en huisnummer de straatnaam voluit geschreven. Als de postcode onderaan niet oveenkomt met die op het adres, is het dus een foutje van de machine.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:50 schreef Carport het volgende:
[..]
Het *21 is alleen wel heel lastig als je op straat staat en de post doorkijkt. Op dat moment zie je dan vaak een verkeerde straat en postcode, terwijl onderaan de brief wel de juiste postcode staat. Zonder dat er iets bij staat (*21 ervoor ofzo). Het kan zijn dat de machine de postcode verkeerd heeft gelezen, maar het kan ook de nieuwe doorzendservice zijn. Hoe moet ik dan weten of ik die brief juist bezorg
Ik heb al vaak genoeg gezien dat het dus wel post voor het nieuwe adres was maar niet met het nieuwe adres voluit, en je krijgt ook geen tijd om alle machinepost door te lopen tijdens het grof ertussen zetten. Ik zie het merendeel wel omdat ik de grove post toch altijd achter de kleine post zet per adres (irritant als iemand anders die dat niet doet je wijk voorbereid) maar dat is niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij de nieuwe doorzendservice (*21, dus) staat in plaats van postcode en huisnummer de straatnaam voluit geschreven. Als de postcode onderaan niet oveenkomt met die op het adres, is het dus een foutje van de machine.
Kan het niet beter TPG medewerkers topic worden?quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:22 schreef buzzer het volgende:
op verzoek de titel gewijzigd en verplaatst naar GC
Precies. Nou komen al die kutklanten hier klagen, en dat is niet de bedoelingquote:Op vrijdag 8 april 2005 18:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Kan het niet beter TPG medewerkers topic worden?
Nee, dat is niet altijd het geval. Misschien dat het bij een aantal machines verkeerd is ingesteld, maar ik heb toch al een aantal keer gezien dat er geen straat voluit stond. Toch was deze post wel doorzendpost. Het kunnen natuurlijk best startprobleempjes zijn (alhoewel dit al eerder uitgebreid is geoefend ergens). Wellicht gaat het over een paar maanden wel gewoon goed.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij de nieuwe doorzendservice (*21, dus) staat in plaats van postcode en huisnummer de straatnaam voluit geschreven. Als de postcode onderaan niet oveenkomt met die op het adres, is het dus een foutje van de machine.
Bij ons mocht dat dus niet meer. De reden zou zijn dat dit teveel tijd zou kosten en de machine (bijna) geen fouten maakt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jawel. Je loopt de gesorteerde post nog wel door als je de grove post tussenzet.
Ik werk véél sneller als ik de grove post even apart sorteer. Dat argument gaat dan dus niet op. Komt bij dat je (ook) niet alle post ziet als je de grove post er ongesorteerd tussenzet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:44 schreef Carport het volgende:
[..]
Bij is mocht dat dus niet meer. De reden zou zijn dat dit teveel tijd zou kosten.
Het principe is wel goed... ik vind die kaarten altijd heel vervelend... heb je net alles gezet, ben je die kaarten weer vergetenquote:Op vrijdag 8 april 2005 19:43 schreef Carport het volgende:
[..]
Nee, dat is niet altijd het geval. Misschien dat het bij een aantal machines verkeerd is ingesteld, maar ik heb toch al een aantal keer gezien dat er geen straat voluit stond. Toch was deze post wel doorzendpost. Het kunnen natuurlijk best startprobleempjes zijn (alhoewel dit al eerder uitgebreid is geoefend ergens). Wellicht gaat het over een paar maanden wel gewoon goed.
Na het schopje begint het klagen anders toch wel weer wat meer op te komenquote:Op vrijdag 8 april 2005 19:31 schreef JDude het volgende:
Desalniettemin bedankt voor de schop naar GC, het klaagkarakter was er de laatste tijd wel af
Ik doelde erop dat we de HSM-post niet na mochten kijken op fouten. Dat zou namelijk vrijwel foutloos moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik werk véél sneller als ik de grove post even apart sorteer. Dat argument gaat dan dus niet op. Komt bij dat je (ook) niet alle post ziet als je de grove post er ongesorteerd tussenzet.
Het zijn hier trouwens juist de medewerkers die deze methode gebruiken die 't snelst klaar zijn.
En wat dan als de machinepost laat is, mag je dan ook niet alvast je grove post gaan sorteren?
Klopt, als het goed zou werken zou het zeker een goede vooruitgang zijn. Sowieso heb je de tijdwinst van één dag en er zouden bijna geen fouten meer gemaakt kunnen worden met doorsturen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:49 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Het principe is wel goed... ik vind die kaarten altijd heel vervelend... heb je net alles gezet, ben je die kaarten weer vergetenDan is dit toch wel wat makkelijker
Muhahaha, heb je ze nooit meegemaakt toen de telefoongidsen nog bezorgd werden zeker?quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:32 schreef sbientje het volgende:
hey! voor mijn werk moet ik vaak autos van tpg ophalen (werk voor een lease-auto-bedrijf)
wat raggen jullie die dingen toch heerlijk af somsIk heb echt al wat gezien hoor, qua tpg-ragwerk! sommigen komen amper nog boven de 100km per uur (en ja, dat is lastig, als je van schagen naar breda moet rijden in 1,5 uur
)
Ah, zo.quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:57 schreef Carport het volgende:
Ik doelde erop dat we de HSM-post niet na mochten kijken op fouten. Dat zou namelijk vrijwel foutloos moeten zijn.
Als het lijkt te werken, zal ik 't vanzelf wel tegenkomenquote:Overigens kan ik je niet vertellen of we nu al mogen beginnen met sorteren, aangezien wij heel anders werken dan jullie. Sinds een paar maanden mag onze vestiging gezellig de Operationele Formule uitproberen. Daar zal ik me verder op het forum niet over uitlaten. Als je er meer over wilt weten, moet je maar mailen ofzo.
Afgelopen week gooide ik een pallet met een bundeltje of 25 in een Vito-busje. Gaat die oen van een collega in het busje de pallet afstapelenquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:58 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Muhahaha, heb je ze nooit meegemaakt toen de telefoongidsen nog bezorgd werden zeker?
"Ehm, jongens, er mag maximaal zoveel kg in he!
Ehm... te laat. De hele pallet ligt er al in."
Van 0 naar 30 km/h in 40 seconden.En alle drempels waren ineens foetsie, we gingen er dwars doorheen ipv overheen.
Whaha, ik heb dat afgelopen zomer ook gedaan (met IKEA catalogussen)... wat een pret die weekquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:58 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Muhahaha, heb je ze nooit meegemaakt toen de telefoongidsen nog bezorgd werden zeker?
"Ehm, jongens, er mag maximaal zoveel kg in he!
Ehm... te laat. De hele pallet ligt er al in."
Van 0 naar 30 km/h in 40 seconden.En alle drempels waren ineens foetsie, we gingen er dwars doorheen ipv overheen.
Hmm, je zou zeggen dat er nu een stuk netter gereden moet worden sinds we de Boco hebben. De score moet bij ons op de 90% liggen. Met sommige auto's is dat wel makkelijk te halen, maar met als je met bv de klepperwagen moet rijden kan je niet echt scorenquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:32 schreef sbientje het volgende:
hey! voor mijn werk moet ik vaak autos van tpg ophalen (werk voor een lease-auto-bedrijf)
wat raggen jullie die dingen toch heerlijk af somsIk heb echt al wat gezien hoor, qua tpg-ragwerk! sommigen komen amper nog boven de 100km per uur (en ja, dat is lastig, als je van schagen naar breda moet rijden in 1,5 uur
)
En dan met z'n allen vooraf eten bij de Mac:quote:Op zondag 10 april 2005 19:32 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Whaha, ik heb dat afgelopen zomer ook gedaan (met IKEA catalogussen)... wat een pret die week. Vergeet je de deur te sluiten, hele pallet op de straat
![]()
wat een lol
't is vast meer dan 'n bosje oranje tulpen.quote:Op zondag 10 april 2005 23:52 schreef Beach het volgende:
Hebben jullie dat ook gehoord wat voor salaris en bonus onze geliefde topman krijgt?
Hij schijnt een puntenspaarsysteem te krijgen, kan hij kiezen uit wekkers en zakmessenquote:Op maandag 11 april 2005 00:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't is vast meer dan 'n bosje oranje tulpen.
quote:Op maandag 11 april 2005 01:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Hij schijnt een puntenspaarsysteem te krijgen, kan hij kiezen uit wekkers en zakmessen
quote:Op maandag 11 april 2005 09:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoeveel extra handjespostbezorgers zou die 2 miljoen zijn?
ING Carlease. daar naast de A27 zeker?quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:32 schreef sbientje het volgende:
)
Dan kijk ik toch anders tegen het WFP aan. Ik ben nu de gegevens aan het verzamelen om me aan te melden als vrijwilliger.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb komende zaterdag een postfeest om geld op te halen voor het WFP. Nu kan dat hele WFP me gestolen worden maar beetje goedkoop bier drinken kan nooit kwaad![]()
Netjes.quote:Op woensdag 13 april 2005 00:03 schreef Yeahinho het volgende:
Morgen voor het eerst sinds vorige week woensdag weer eens werken. En nee, ik heb geen vakantie gehad ofzo... ze hebben deze 20 uurs-kracht gewoon donderdag, vrijdag, zaterdag, maandag en dinsdag niet ingepland.....
Ik heb problemen met de manier waarop de post koketteert met het WFP om een sociaal-maatschappelijk imago uit te stralen maar aan de andere kant laten ze haar eigen medewerkers barsten.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan kijk ik toch anders tegen het WFP aan. Ik ben nu de gegevens aan het verzamelen om me aan te melden als vrijwilliger.
Juist gesprokenquote:Op woensdag 13 april 2005 18:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb problemen met de manier waarop de post koketteert met het WFP om een sociaal-maatschappelijk imago uit te stralen maar aan de andere kant laten ze haar eigen medewerkers barsten.
Bovendien word je ermee doodgegooid. Overal hangen posters van het WFP en in de Mail en Rijmond Post staat ook regelmatig iets over WFP.
Ik geef geen cent aan het WFP. Peter Bakker stort maar lekker zijn eigen salaris
Dat Peter Bakker een gewetensprobleem heeft is mij wel duidelijk jammer dat hij ons daar ook mee lastig valt. Er is namelijk geen een bedrijf in de wereld die om mensen geeft. Een bedrijf moet winst maken als ze echt om mensen zouden geven waren ze wel een filantropische instelling.
Dat lijkt me een goed planquote:Op woensdag 13 april 2005 18:07 schreef Beach het volgende:
Juist gesproken![]()
Laat Peter Bakker maar in Angola ofzo gaan helpen.
Dat Peter Bakker een veel socialer beleid zou kunnen voeren ben ik het helemal mee eens. Wij zouden ook een veel groter deel van de winst mogen krijgen, wat we nu krijgen is een fooitje, wie maakt die winst?quote:Op woensdag 13 april 2005 18:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed plan
Laat hij maar met zijn grote mond zelf de problemen oplossen ipv in zijn ivoren torentje aan de ene kant medewerkers te naaien en aan de andere kant zogenaamd sociaal te zijn. Krokodillentranen zijn het.
Alleen 2e aanbiedingen.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:19 schreef JDude het volgende:
Voor zover ik weet worden er gewoon pakketten bezorgd op maandag hoor...
Bij ons gaan de aangetekenden ook gewoon op zaterdag mee. Als men dan niet thuis is komen we maandag weer langs of gaat het stuk naar een afhaalkantoor.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Aangetekenden is een ander verhaal. Die worden alleen op uitzonderlijke momenten op zaterdag besteld. Voor de rest niet. Die gaan dan op maandag mee. Aangetekenden zijn vaak voor bedrijven. En die zijn meestal op zaterdag dicht.
Ben het volledig met je eensquote:Op woensdag 13 april 2005 18:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb problemen met de manier waarop de post koketteert met het WFP om een sociaal-maatschappelijk imago uit te stralen maar aan de andere kant laten ze haar eigen medewerkers barsten.
Bovendien word je ermee doodgegooid. Overal hangen posters van het WFP en in de Mail en Rijmond Post staat ook regelmatig iets over WFP.
Ik geef geen cent aan het WFP. Peter Bakker stort maar lekker zijn eigen salaris
Dat Peter Bakker een gewetensprobleem heeft is mij wel duidelijk jammer dat hij ons daar ook mee lastig valt. Er is namelijk geen een bedrijf in de wereld die om mensen geeft. Een bedrijf moet winst maken als ze echt om mensen zouden geven waren ze wel een filantropische instelling.
Ik lever ook geen kritiek op jouw besluit dat vind ik opzich namelijk een goed initiatief. Alleen ik persoonlijk zou zoiets niet doen. Omdat ik de achterliggende redenen van de post om dit doel te steunen zeer bedenkelijk vind en getuigen van een dubbele moraal.quote:Op woensdag 13 april 2005 20:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat Peter Bakker een veel socialer beleid zou kunnen voeren ben ik het helemal mee eens. Wij zouden ook een veel groter deel van de winst mogen krijgen, wat we nu krijgen is een fooitje, wie maakt die winst?
Aan de andere kant, als ik de gelegenheid krijg iets goeds te doen elders, iets waar ik me goed ik kan vinden, waarom zou ik die kans dan laten liggen omdat op andere gebieden het beleid van de de hogere leiding me niet aanstaat? Ik was al eens een keer vrijwilliger voordat ik bij TPG werkte. Toen moest ik soms samenwerken met Argentijnse parachutisten die daar voor de VN zaten. Dat waren helemaal geen frisse jongens.
Hoe kom ik daarop?quote:Op donderdag 14 april 2005 11:54 schreef Carport het volgende:
Voor diegene die toegang hebben tot IntranetMail staat er nu iets leuks bovenaan.
* Mompelt iets over kutklanten die je lastig vallen met de meest vreemde vragen, terwijl je je rit op tijd moet rijden.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:23 schreef nixxx het volgende:en dan te bedenken dat deze topicreeks eigenlijk gestart is om over de klanten te klagen... nu zijn we ze zelfs aan het helpen....
Of de weg naar een straat aan de andere kant van de stad willen weten, en dan raar opkijken als je het niet weet. Tuurlijk meneer, ik ken alle wijken van Breda uit mijn hoofdquote:Op donderdag 14 april 2005 20:28 schreef Carport het volgende:
[..]
* Mompelt iets over kutklanten die je lastig vallen met de meest vreemde vragen, terwijl je je rit op tijd moet rijden.![]()
Ik stuur mensen altijd de goede weg op, maar ik zeg het heel snel zodat ze het niet onthoudenquote:Op vrijdag 15 april 2005 00:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Of de weg naar een straat aan de andere kant van de stad willen weten, en dan raar opkijken als je het niet weet. Tuurlijk meneer, ik ken alle wijken van Breda uit mijn hoofd
Serieus?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:28 schreef Beach het volgende:
Zaterdag de 23e ga ik met een collega wietspeculaasjes nemen.
Ben benieuwd hoe ik dan bezorg![]()
Laat ik komende zaterdag alleen m'n eigen dienst (=binnendienst) hebbenquote:Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef OMG het volgende:
Oh, volgende week zaterdag HAH. Altijd leuk.![]()
joepie, meer pluspuntenquote:Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef OMG het volgende:
Oh, volgende week zaterdag HAH. Altijd leuk.![]()
Dan ben je toch ook best wel dom... als je 't dan toch wilt dumpen, doe 't dan thuisquote:Op zaterdag 16 april 2005 16:45 schreef Sjoerd102 het volgende:
Collega van mij is ontslagenHij had dus tijdens het bezorgen de HAH ergens gedumpt. Helaas had een voorbijganger dit gezien en contact opgenomen met het bedrijf die normaalgesproken de reclamefolder bezorgd. Zei hebben op hun beurt weer contact opgenomen met TPG die mijn 'ex' collega op het matje hebben geroepen en dus ontslagen hebben, naar mijn mening volledig terecht
ja precies! gelukkig heb ik tegenwoordig niet meer zoveel postautos... vo lgens mij doen ze dat als soort van ontgroeningquote:Op dinsdag 12 april 2005 07:18 schreef JDude het volgende:
[..]
ING Carlease. daar naast de A27 zeker?
Slijmbal. Wat mot je Sylvia?quote:Op maandag 18 april 2005 18:00 schreef sylvesterrr het volgende:TPG
De pakketbezorgers en postbodes zijn erg vriendelijk en behulpzaam.
Wacht je al lang op je pakketje knoflook dan?quote:Op maandag 18 april 2005 18:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik wacht op m'n pakketje uit Japan.
Oh, wil je zo graag dat ik klaag? Vooruit dan maar.quote:Op maandag 18 april 2005 18:27 schreef MrX1982 het volgende:
Een compliment voor TPG Post. Dat kom je ook niet meer vaak tegen
wacht maar totdat je pakketje "per ongeluk" verdwijnt
gr8w8, ga bij oompje Twisted je strippenkaarten declareren ofzo.quote:Op maandag 18 april 2005 18:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Wacht je al lang op je pakketje knoflook dan?![]()
Ik wist het wel. Klote TPGquote:Op maandag 18 april 2005 18:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Oh, wil je zo graag dat ik klaag? Vooruit dan maar.
Waar is mijn pakketje van bol.com dat op 1 april 2005 (serieus!) is "uitgereikt"?
Hallo, het is dan niet voor niks 1 april! Wij houden ook wel van een geintjequote:Op maandag 18 april 2005 18:32 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh, wil je zo graag dat ik klaag? Vooruit dan maar.
Waar is mijn pakketje van bol.com dat op 1 april 2005 (serieus!) is "uitgereikt"?
Een pakketje twv ¤ 280,33 verduisteren vind ik niet grappig.quote:Op maandag 18 april 2005 18:44 schreef Carport het volgende:
[..]
Hallo, het is dan niet voor niks 1 april! Wij houden ook wel van een geintje![]()
Klachten bij: divisie_ontvreemdingen@tpg-post.nlquote:Op maandag 18 april 2005 18:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een pakketje twv ¤ 280,33 verduisteren vind ik niet grappig.
nja... Als je ze een keer uit de brand helpt, kan je ook 'ns een potje breken en/of kunnen ze je een zooi spaarpunten geven als dank voor de extra moeite en bereidwilligheid.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:43 schreef OMG het volgende:
Lekker, word ik om 15:05 gebeld of ik nog even een uurtje wat post kan wegbrengen.
Een uurtje, mooi niet dus.![]()
edit: Laat maar, ik haalde je in de war met iemand anders...quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:20 schreef Klonk het volgende:
zo, ik heb mijn eerste dag voor een sub contractor van TPG er op zitten, ben al helemaal ingewijd in de vaktermen, waarvan ik de meeste nog snap ook
nou, je kan beter subcontractor zijn dan in directe dienstverband bij TPG Pakketservice!! hoef je tenminste niet in die gare Volkswagen LT's te rijden of - nog erger- in die trage en begrenste Renaultjes en Fiatjes met maximaal 75 pk motoren :Squote:Op dinsdag 19 april 2005 19:20 schreef Klonk het volgende:
zo, ik heb mijn eerste dag voor een sub contractor van TPG er op zitten, ben al helemaal ingewijd in de vaktermen, waarvan ik de meeste nog snap ook
ff doorposten, dan kunnen we het nieuwe deel wel goed typenquote:Op woensdag 20 april 2005 09:11 schreef Yeahinho het volgende:
Zeg, wanneer wordt er eigenlijk wat gedaan aan die topictitel?
Same here!quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:03 schreef Yeahinho het volgende:
Ik ben altijd flexibel enzo, maar wat ik voor terugkrijg? Stank voor dank; ik zat eerst de helft van de tijd binnen, maar ze hebben me nu een dure 20 uurs postbezorger gemaakt.
Daar zit wel wat in, maar ik heb in de 6 jaar dat ik er nu zit heel weinig vrij genomen, alleen echt wanneer het "moest". Daarnaast is het vaak genoeg voorgekomen dat ik om 7 uur uit m'n nest gebeld ben omdat er iemand ziek is geworden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nja... Als je ze een keer uit de brand helpt, kan je ook 'ns een potje breken en/of kunnen ze je een zooi spaarpunten geven als dank voor de extra moeite en bereidwilligheid.
Als je laat zien dat je wel wat extra moeite voor ze wil doen, wil de groepsleider ook wel wat extra moeite doen voor jou, wat handig is als je, bijvoorbeeld, op korte termijn een vrije dag wil hebben, ofzo
Leuk verhaal, maar dat gaat (oh nee, ging) bij mij niet op.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nja... Als je ze een keer uit de brand helpt, kan je ook 'ns een potje breken en/of kunnen ze je een zooi spaarpunten geven als dank voor de extra moeite en bereidwilligheid.
Als je laat zien dat je wel wat extra moeite voor ze wil doen, wil de groepsleider ook wel wat extra moeite doen voor jou, wat handig is als je, bijvoorbeeld, op korte termijn een vrije dag wil hebben, ofzo
Dat je dat nog weggebracht heb ookquote:Op donderdag 21 april 2005 12:54 schreef OMG het volgende:
Tot zo'n 2 jaar geleden kon ik standaard altijd op dinsdag werken, dit had ik toen ook ooit eens gemeld en ik werd ook regelmatig gebeld. Toen werd er eens gebeld door de chef of ik op een ander kantoor wilde werken een dinsdag omdat ze daar mensen tekort kwam. Geen probleem, het was wat verder fietsen maar best te doen.
Toen is het kantoor verhuisd naar een industrie wat zeker 45 minuten fietsen was. Vanaf dat moment heb ik toch maar even gemeld dat ik alleen op het kantoor waar ik 's zaterdags werk wil werken.
De meest kloterige streek die ze me ooit eens hebben geleverd was vergeten te bellen. Dit is wel eens vaker voorgekomen, maar op zich niet zo erg als het maar een uur scheelt.
Eén keer was het echter op een maandag. Ze waren me vergeten te bellen. Als ze me niet bellen voor 12 uur (en op maandag begonnen we om 13:00 uur) dan ga ik er vanuit dat ik vrij ben. Dus die dag ook. Kom ik rond een uur of half 4 thuis, zegt m'n pa "Ja, je baas belde net." Ik bel terug, "Ja, we zijn je vergeten te bellen, maar je moet die en die wijk nog doen."
Goed als ik toen was heb ik toen die wijk ook nog gedaan, maar daarna heb ik de maandag afgezworen wat betreft werken bij de TPG.
We hebben toch dat spul van de Europese Grondwet? Ook HAH in principequote:Op donderdag 21 april 2005 16:52 schreef Beach het volgende:
Zaterdag zonder HAH(geen appie hier)
En de speculaasjes![]()
Weet ik niks vanafquote:Op donderdag 21 april 2005 16:54 schreef mark_03 het volgende:
[..]
We hebben toch dat spul van de Europese Grondwet? Ook HAH in principe
Roep dat maar niet te hardquote:Op donderdag 21 april 2005 13:08 schreef OMG het volgende:
.... Maar dit zal met de nieuwe diensten ook wel ophouden.
Zul je inderdaad zien zaterdag.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:01 schreef Beach het volgende:
[..]
Weet ik niks vanaf![]()
Maar zie ik zaterdag wel
Dan maar hopen dat er ook gelijk AH ofzo bij is... ben je er mooi in een keer vanaf, dat scheelt dan weer (krijg je dan ook dubbele punten?quote:Op donderdag 21 april 2005 21:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zul je inderdaad zien zaterdag.
Ik zie de pallets al dagenlang staan. Overheid, dus wel bij Nee-Ja stickers, niet bij Nee-Nee stickers.
Overheid is toch 100%, dus overal, ook winkels en bedrijven, en ook bij stickers?quote:Op donderdag 21 april 2005 21:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zul je inderdaad zien zaterdag.
Ik zie de pallets al dagenlang staan. Overheid, dus wel bij Nee-Ja stickers, niet bij Nee-Nee stickers.
ik ookquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:07 schreef Cart_man het volgende:
Hoe ken je die pluspunten controleren...heb die brief gelijk weggegooid toen ik het binnenkreeg.
Als het goed is wordt die zending bij iedereen op zaterdag bezorgd. Goed nieuws voor jou dus!quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:47 schreef Elvi het volgende:
Als die folders vandaag komen word ik gek... Pléase laat ze er morgen pas zijn! (dan ben ik vrij)
Maar ja... Postbezorgers zullen ze vandaag wel weer krijgen
http://spaarprogramma.tpgpost.nl En dan even klikken op wachtwoord vergeten.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:07 schreef Cart_man het volgende:
Hoe ken je die pluspunten controleren...heb die brief gelijk weggegooid toen ik het binnenkreeg.
ADODB.Recordset error '800a0e78'quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:16 schreef Carport het volgende:
[..]
Als het goed is wordt die zending bij iedereen op zaterdag bezorgd. Goed nieuws voor jou dus!
[..]
http://spaarprogramma.tpgpost.nl En dan even klikken op wachtwoord vergeten.
Hmm, ja, ik zie het. Zaterdag ff vragen aan je groepsleider dan (als ie er is).quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:21 schreef Beach het volgende:
[..]
ADODB.Recordset error '800a0e78'
Operation is not allowed when the object is closed.
/Spaarprogramma/include/_SPIN_interface.asp, line 25
![]()
Ik werd ook net gebeld, moet ook om 10:00 uur beginnenquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
Ik werd net gebeld door de post.
Morgen 10:00 beginnen ipv de normale tijd de afgelopen 6 jaar 07:00.
Ik hoop dat die nieuwe raamregeling in de toekomst weer op de schop gaat. uitslapen is best ok maar ik verdien liever geld.
Bedankt post![]()
Wij gaan hier in Amersfoort (Vestiging Kosmonaut) half mei allemaal over naar de Vestiging Nijverheidsweg. Van de 25 zaterdagpostbodes die we hebben gaan er miss maar 8 mee naar Amersfoort. Ik hoop stiekem dat ze daar met een personeelstekort van hier tot gunter komen te zitten.quote:
Bij ons is het niet veel anders hoor.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn wij weer de enige vestiging met een nieuwe raamregeling ofzo
Ik hoop maar dat het binnen afzienbare tijd weer gaat veranderen. Ik wil gewoon om 07:00 beginnen. En niet zoals nu dat ik een veredelde postbezorger ben
Ik moet 's ochtends mijn ochtendwijk wegbrengen en dan 's middags 15 minuten een middagwijk voorbereiden en dan een gedeelte van een wijk wegbrengen. Totaal 3 uur en 30 minuten. Terwijl ik "vroeger" elke zaterdag wel een uurtje of 6/7 maakte
Dat gaan ze de eerste paar weken ook zeker wel hebben, zij kennen die wijken immers niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:30 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Wij gaan hier in Amersfoort (Vestiging Kosmonaut) half mei allemaal over naar de Vestiging Nijverheidsweg. Van de 25 zaterdagpostbodes die we hebben gaan er miss maar 8 mee naar Amersfoort. Ik hoop stiekem dat ze daar met een personeelstekort van hier tot gunter komen te zitten.
Wij hebben geen AppieHappie-HAHquote:Op vrijdag 22 april 2005 13:11 schreef nixxx het volgende:
Ik gewoon weer 6 uur, niet gebeld of wat dan ook. AP Hap hebben we ook dat zeiden ze vorige week al.. weet niet of ze er ook die overheids hah bij doen.. Word weer een lekker dagje.. not
Maar je levert niet in qua uren? Of heb je gewoon contracturen die je werk nu dekken en vroeger ook?quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:39 schreef Carport het volgende:
Bij ons is het niet veel anders hoor.
Ik moet normaal gesproken om 11 uur komen en dan staan m'n eerste twee wijken klaar. Inladen en gelijk de straat op dus. Als ik de eerste wijk gedaan heb moet ik terugfietsen en de tweede meenemen. Daarna weer terugfietsen en aan de derde beginnen. Uiteindelijk ben ik dan om ongeveer 3 uur klaar (volgens de planning). Het wil nog wel eens voorkomen dat ik wat later klaar ben, maargoed dat kan gebeuren. In feite dus gewoon een dure postbezorger.
Vanaf morgen moet ik gaan chauffeuren. M'n laatste wijk (woonwijk) gaat eraf en in de plaats daarvoor moet ik dan alle zakjes + aangetekenden gaan rijden. Tussendoor kan ik die andere twee wijken lopen (winkels + flats & wat laagbouw). Dat is wel beter.
Gek joh...je werkt gewoon op dezelfde vestiging als ik.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:30 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Wij gaan hier in Amersfoort (Vestiging Kosmonaut) half mei allemaal over naar de Vestiging Nijverheidsweg. Van de 25 zaterdagpostbodes die we hebben gaan er miss maar 8 mee naar Amersfoort. Ik hoop stiekem dat ze daar met een personeelstekort van hier tot gunter komen te zitten.
Ik heb ook een 3-uurs contract, maar ik heb elke maand minstens 20 uur extra gewerkt. Dat komt dan vooral door extra werk doordeweeks.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar je levert niet in qua uren? Of heb je gewoon contracturen die je werk nu dekken en vroeger ook?
Ik heb namelijk een 3 uurs contract maar al die jaren werkte ik veel meer. Maar daar komt nu dus verandering in door die nieuwe raamregeling.
Hopelijk is er binnenkort weer een functioneringsgesprek dan zal ik eens zeggen wat ik er van vind.
Owen, ouwe rukker!quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:58 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Gek joh...je werkt gewoon op dezelfde vestiging als ik.
edit: Haha Laurens.
Herkenbaar. Ik werkte normaliter tussen de 10 en 15 per week. Dus structureel gezien heb ik al die jaren veel meer gewerkt dan mijn contracturen. Zelfs toen ik begon werkte ik al meer dan mijn contracturen. Nu vertelde ze laatst dat als je structureel meer uren draait je een contractuitbreiding kunt eisen. Helaas vertellen ze dat pas als het niet meer mogelijk is. In de zin van als je het doet moet je naar andere vestiging gaan omdat ze op mijn vestiging die uren niet kunnen garanderen. Dat vind ik het smerige aan deze hele situatie. Al die jaren zet je jezelf in maar als het erop aankomt laten ze je bij de post gewoon vallen. Stank voor dank. Ik heb een deeltijdwerkerkers contract maar ben eigenlijk niet meer dan een veredelde postbezorger.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:34 schreef Carport het volgende:
Ik heb ook een 3-uurs contract, maar ik heb elke maand minstens 20 uur extra gewerkt. Dat komt dan vooral door extra werk doordeweeks.
Met de komst van de HSM een jaar geleden ben ik teruggegaan van 6 naar 4 uur (voorbereiden en lopen). Op dit moment heb ik nog 3,5 uur (alleen wegbrengen). Nu ik de chauffeursdienst krijg ga ik waarschijnlijk iets meer werken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op zaterdag geregeld meer liep dan alleen de planning. Het kwam nog wel eens voor dat er wijken open bleven staan of dat men nog bezig was met samenvoegen (vergelijkbaar met zetten) om een uur of 3. Vaak hielp ik dan anderen nog af.
Ik ben ook chauffeur bij de post. Buslichting en post op halen bij grote klanten. Dat zijn we dus ook kwijt geraakt aan de vaste medewekers maar mss krijgen we de buslichting weer terug. Maar dat moet ik eerst zien. De vette goede jaren ziin iig verleden tijd zo lijkt hetquote:Het is inderdaad slim om tijdens je functioneringsgesprek dit even te bespreken. Grote kans dat ze nog wel een extra taak voor je hebben, waardoor je meer kan gaan werken. Drie uur werken schiet echt niet op. Vooral veel praten met je groepsleider over je werk kan ervoor zorgen dat je nieuwe dingen krijgt. Zo ook bij mij; ik had aangegeven dat ik wat meer wilde gaan rijden, volgende dag kwam hij al met een voorstel wat ik ook wilde voorstellen. Hij wist precies wat ik leuk vond om te doen (contact met klanten -> wijk met winkels & agt; autorijden -> zakjes ritten).
Heb je gelijk in. Zoals onze vestigingmanager zei: De trein is vertrokken en stopt ook niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef Beach het volgende:
Ach ja, kritiek op hebben op het beleid.
Het wordt toch wel door je strot gedrukt.
Bij ons komen de avondritten juist van de vaste medewerkers af en moet alles door parttime en zaterdagpersoneel gedaan wordenquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben ook chauffeur bij de post. Buslichting en post op halen bij grote klanten. Dat zijn we dus ook kwijt geraakt aan de vaste medewekers maar mss krijgen we de buslichting weer terug. Maar dat moet ik eerst zien. De vette goede jaren ziin iig verleden tijd zo lijkt het![]()
Daarom zou ik tijdens een functioneringsgesprek ook duidelijk zeggen dat ik het niet eens ben met het beleid. Dat haalt waarschijnlijk niets uit want de trein der reorganisaties rijdt en stopt niet meer maar kritiek geven doe ik dan iig om mijn eigen ongenoegen kenbaar te maken.
Tja, iedereen loopt te schelden en te k*nkeren bij ons op hoe het gaat, dat zal bij jullie niet anders zijn. Ik zal de vaste medewerkers absoluut geen ongelijk geven. Het praten met managers lijkt mij dan ook een fictief middel om het één en ander goed over te laten komen: "Kijk eens, we luisteren naar jullie". Het probleem is alleen dat ze je dan aan de ene kant helpen, maar vervolgens halen ze de andere kant weer helemaal weg. De vaste medewerkers moeten dit wel pikken omdat ze anders hun baan kwijtraken en nergens anders kunnen werken. Zie dan maar eens rond te komen met een vrouw en kinderen...quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Zoals onze vestigingmanager zei: De trein is vertrokken en stopt ook niet.
Ik vraag me dan alleen af wat voor zin het heeft om al die veranderingen te bespreken met je werknemers als die managers er toch niet naar luisteren.
Ik heb mijn vertrouwen in de post wel verloren voor zover ik dat ooit heb gehad.
Klopt. Ben je het er niet mee eens heb je twee keuzes:quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef Beach het volgende:
Ach ja, kritiek op hebben op het beleid.
Het wordt toch wel door je strot gedrukt.
Ja... een heel verlofuur. Dat zet zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:08 schreef Beach het volgende:
Kut pluspunten 350 erbij![]()
Vroeger kreeg je bij zoiets een extra verlofuurtje
37=37 geldt nog altijd hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:36 schreef Jordy-B het volgende:
Een uur extra voor de HAH?
Je krijgt toch alleen pluspunten?
Zo liep ik ook m'n collega's te stangen:quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:38 schreef Yeahinho het volgende:
Bij ons was het vanmorgen ook weer 'lachen' om die spaarpunten.
Er zat iemand te godver-en op die Huis-aan-Huis, en toen riep ik "ach joh, weer 350 punten erbij... je hebt al bijna een sleutelhanger bij elkaar gespaard geloof ik".
Mijn punten wil ik gaan besteden aan het zweefvliegen, alleen dat duurt voorlopig nog wel even (6.664 puntenquote:Op zondag 24 april 2005 20:45 schreef TheSorrow het volgende:
Ik wil het dartbord hebben, 5500 punten ofzo.. ben nog wel een jaar bezig eer ik die punten heb
Nee, juist heel slimquote:Op zaterdag 23 april 2005 17:49 schreef TheSorrow het volgende:
Voor alleen pluspunten kunnen ze van mijn part de t*ring krijgenJe bent zowieso langer bezig
+ Die punten..eer dat je 7000 punten bij elkaar hebt ben je meer dan een jaar verder, zijn ze 8rlijk ofzo
Dat is je wijk?quote:
Vind jij drie rode bakken al veel? Welk boerengehucht woon je?quote:Op maandag 25 april 2005 22:15 schreef Elegy het volgende:
[..]
gelukkig heb ik nu wel een fijne wijk, alleen de wijk die ik moet voorbereiden is loeigroot met meestal drie rode bakken en een hele berg dik.
...het minimum is driequote:Op dinsdag 26 april 2005 14:26 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Vind jij drie rode bakken al veel? Welk boerengehucht woon je?
Nog irritanter: van die enorme Neckermann "enveloppen" waar dan een miniscuul doosje in zit dat net te dik is om door de brievenbus te duwen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:54 schreef Elegy het volgende:
Of van die mensen die drie keer hetzelde artikel bij de Neckermann bestellen, 1x gewoon, 1x te groot en 1x te klein "want dan kunnen ze mooi thuis passen". Opdarren, passen doe je maar in de winkel, lui varken
Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik kan me 2 dingen voorstellen:quote:Op maandag 25 april 2005 21:11 schreef SilentChaos het volgende:
Even een vraag voor jullie.....het is namelijk iets wat ik niet begrijp (en dat als ARK medewerker).
Ik heb laatst tickets voor Limp Bizkitbesteld via internet. Nou zit dat zooitje in Duitsland dus die sturen het via DHL naar Nederland.
Nou weet ik dat wij bij de TPG pakketservice ook vaak pakketten uit Duitsland hebben, geleverd door DHL, maar die wij dan moeten bezorgen (dat zie je aan die mooie gele DHL plakbandzooi op het pakketje)... Nou vraag ik me af...wanneer worden pakketten van DHL nou overgeheveld naar TPG (TNT) en wanneer bezorgd DHL ze zelf?
Ik zou het namelijk wel leuk vinden als ik morgen de deur open doe en er staat een collega voor de deur
Ja, door de brievenbussen zouden moeten kunnen. Vaak genoeg sta ik met die dingen voor een bus waar het niet in past. Het ligt dan aan m'n humeur en tijd of ik aanbel of een kennisgeving schrijfquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:44 schreef OMG het volgende:
Nu die HSM hier draait hebben we gelukkig geen pakjes meer. De enige pakjes die we nog krijgen zijn van die dunne doosjes (en dikke enveloppen) die gewoon door de brievenbus gaan.
Ik weet nog wel dat ik met kerst ook een paar van die jamdingen had. Het had ook gesneeuwd en ik was als de dood dat ik met m'n fiets onderuit ging en al die jam over straat lagquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:54 schreef Elegy het volgende:
Ook erg zijn die pakjes van een vaag duits bedrijf, zit dan jam en nog wat zooi in. Ik geloof dat het van Readers Digest komt. Die worden bij mijn wijk nogal vaak geweigerd. Sta ik daar met die stomme dozen
[..]
Idem hier, ik rijd nu 2 jaar schadevrij. Ach misschien kan ik korting krijgen op mijn autoverzekering als ik volgend jaar mijn X5 heb.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:08 schreef MrX1982 het volgende:
Heerlijk dat we gister dagje vrij hadden.
Trouwens zijn hier chauffeurs die ook een certificaat hebben gehad. Ik heb afgelopen vrijdag mijn derde gehad. Ik rijd al drie jaar schadevrij
Hopelijk krijg ik pluspunten
Dan moet je bij je vestigingsmanager gaan klagen, want het is natuurlijk onzinnig dat de zaterdagmedewerkers niets krijgen. Het is al een erg magere beloning eigenlijkquote:Op zaterdag 30 april 2005 22:26 schreef MadGuy het volgende:
Dat ik dit opic nog nooit gezien heb zeg...
Leuk, kreeg vandaag een brief. We hebben met onze vestiging eindelijk volgens de norm gepresteerd en daarom zouden we - zoals beloofd - een leuk presentje krijgen. Nu is bekend geworden wat we krijgen: een ontbijt. Ik werk alleen op de zaterdag!
quote:Op zondag 1 mei 2005 19:20 schreef Arnold_fan het volgende:
Idem hier, ik rijd nu 2 jaar schadevrij. Ach misschien kan ik korting krijgen op mijn autoverzekering als ik volgend jaar mijn X5 heb.
Hoe ben je daar terecht gekomen, en hoeveel uur kun jij daar werken bij de pakketservice? En in welke loonschaal val je?quote:Op donderdag 21 april 2005 17:05 schreef Klonk het volgende:
pakketservice is zo slecht nog niet
behalve als iemand een pakje lood verstuurt, had ik vandaag last van, pakje was klein, maar loodzwaar.......
WTF weet jij van mijn portomonee? Is dat weer een van je lage streken:P???? Ik miste inderdaad een paar condoomsquote:
Die lag nog in de auto van de post en heb hem bij je in de brievenbus gedaan.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:28 schreef Arnold_fan het volgende:
WTF weet jij van mijn portomonee? Is dat weer een van je lage streken:P???? Ik miste inderdaad een paar condooms![]()
Ik dank je....quote:Op zondag 1 mei 2005 20:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die lag nog in de auto van de post en heb hem bij je in de brievenbus gedaan.
ik heb het vindersloon er al uit gehaald
ik werk via een subcontractor, aantal uren nog niet helemaal bekend, loonschaal ook nog niet, is een proefplaatsing.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Hoe ben je daar terecht gekomen, en hoeveel uur kun jij daar werken bij de pakketservice? En in welke loonschaal val je?
In Woerden was er een tijdje geleden een zaterdag werker zonder rijbewijs die de autodienst deed, dus met wat geluk controleren ze je nietquote:Op maandag 2 mei 2005 00:36 schreef TheSorrow het volgende:
ff een vraagje tussendoor.. ik heb sinds januari mn rijbewijs, ik heb gehoord als je bijv. chauffeur wilt worden bij de TPG, of bijv koeriersdiensten wilt doen, dat je minimaal je rijbewijs een jaar moet hebben? Ik zou op zich wel met een tpg bus bijv bussen gaan legen extra ofzo, kan wel wat extra centjes gebruiken
Scheurenquote:Op maandag 2 mei 2005 01:09 schreef MrX1982 het volgende:
Nah toen ik er kwam hadden we Fiat Scudo's. Zijn gewoon bestelauto's.
Beetje scheuren in auto's van de post is altijd leuk. Morgen weer
Ach daar geef ik niet zoveel om. Zit altijd in de onderste regionen van de totaalscore aan het einde van de maand.quote:
collega van me heeft maar 40 ofzoquote:Op maandag 2 mei 2005 01:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach daar geef ik niet zoveel om. Zit altijd in de onderste regionen van de totaalscore aan het einde van de maand.
Vooral mijn acceleratie is slecht
overall of of in een subcategorie?quote:
Vaak hoor je 1,5 - 2 jaar je rijbewijs, maar met een beetje geluk is 1 jaar ook wel voldoende. Bij mijn koeriersbedrijf letten ze er helemaal niet op, zolang je maar snel kan werkenquote:Op maandag 2 mei 2005 00:36 schreef TheSorrow het volgende:
ff een vraagje tussendoor.. ik heb sinds januari mn rijbewijs, ik heb gehoord als je bijv. chauffeur wilt worden bij de TPG, of bijv koeriersdiensten wilt doen, dat je minimaal je rijbewijs een jaar moet hebben? Ik zou op zich wel met een tpg bus bijv bussen gaan legen extra ofzo, kan wel wat extra centjes gebruiken
Vind ik ook en doe ik ook. Ze kennen me daar al te goed...quote:Op zondag 1 mei 2005 19:22 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan moet je bij je vestigingsmanager gaan klagen, want het is natuurlijk onzinnig dat de zaterdagmedewerkers niets krijgen. Het is al een erg magere beloning eigenlijk![]()
Ik mocht ook gelijk in de bussen rijden. Net twee dagen m'n rijbewijs en ik moest een haalrit gaan rijden in een klepperwagen (Mercedes Sprinter). Ja, dat was wel even wennen, maar als je er een paar keer in gereden hebt, rijdt t gewoon als alle andere auto's. Je bent alleen wat groter.quote:Op maandag 2 mei 2005 01:05 schreef TheSorrow het volgende:
VetOok gelijk op de bus of? Want een collega zei dat t heel anders is met zo'n bus, je bent natuurlijk veel groter enzo.. is t echt lastig?
Zal vast wel
Alles 100quote:
Naar mijn rijbewijs hebben ze inderdaad ook nooit gevraagd.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben al 3 jaar chauffeur bij TPG Post en ze hebben nog nooit naar mijn rijbewijs gevraagd.
Toen ik hem net had mocht ik meteen op de auto
Vorige week kregen we een overzicht per chauffeur; was er eentje die had 7 bij acceleratiequote:
Dan mag je hier nooit meer postenquote:Op maandag 2 mei 2005 17:21 schreef Cart_man het volgende:
Zaterdag voor het laatst werken bij de TPG.
Boeie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan mag je hier nooit meer posten
Maar je bent wel blij om te stoppen? Vind je het niet leuk meer of nieuwe carriere move?
Ja ik werk er nu ook 6 jaar en merk ook wel dat ik het minder leuk vind dan vroeger. Zeker door al die veranderingen maar ja mijn studie is nog niet ten einde. Dus blijf nog ff hangen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:37 schreef Cart_man het volgende:
Boeie.
Ik heb er nu 6 jaar gewerkt, waarvan de laatste 2 jaar zonder plezier. Ga weer verder met mijn leven.
Bijna afgestudeerd, dus op zoek naar een baan.
hier ook... al 8 jaarquote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja ik werk er nu ook 6 jaar en merk ook wel dat ik het minder leuk vind dan vroeger. Zeker door al die veranderingen maar ja mijn studie is nog niet ten einde. Dus blijf nog ff hangen.
Veel succes met je verdere carriere
Mooi weer een half uurtje verdient met schuilen,quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:58 schreef Yeahinho het volgende:
*Verhaal*
maar ik heb mooi geschuild bij die ouwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |