Ik stem voor!! voorspelbaar hequote:Op dinsdag 5 april 2005 19:52 schreef mark_03 het volgende:
Wordt het zaterdag net zulk mooi weer als afgelopen zaterdag?
Ik heb eigenlijk in mijn wijk nooit kutklanten gehad... altijd gezellig. Zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik stem voor!! voorspelbaar he![]()
Heb eigenlijk al een tijdje geen kutklanten gehad... er is wel een gezinsvervangend tehuis voor geestelijk gehandicapten in mijn wijk, daar is een vrouw die, als ik haar op straat tegenkom, altijd wil weten hoe laat ik met de post kom, echt tot op de minuut het liefst:D Als ik er dan kom dan komt ze meestal al naar buiten gerend voor ik de post in de buitenbus heb gestopt .
De afgelopen weken 1x een Renault Trafic meegehad, de andere drie een Kangoo. Die laatste is voor mijn wijk het handigst, 80% van die wijk bestaat nl. uit een lange straat die ik het makkelijkst kan bezorgen over het fietspadquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik rijd altijd met een Ford Transit Connect, lelijke auto's maar rijden wel redelijk
Hmm komende zaterdag zijn de voorspellingen dus niet zo goed
Postbezorgen met de auto is relaxedquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:07 schreef JDude het volgende:
De afgelopen weken 1x een Renault Trafic meegehad, de andere drie een Kangoo. Die laatste is voor mijn wijk het handigst, 80% van die wijk bestaat nl. uit een lange straat die ik het makkelijkst kan bezorgen over het fietspad
Dat komt wel goedquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:10 schreef MrX1982 het volgende:
als je wijk niet te ingewikkeld is qua bebouwing en straten.
Dat heb ik ook met de mijne. Ik begin met een flat, dan een nieuwbouwgedeelte in een rondje, dan 2 appartementencomplexen, dan weer een stel huizen, dan een bedrijventerrein... dan fiets ik terug naar het winkelcentrum en mag ik nog een bunkerzak gaan verdelen. Daarna nog een soort van flat met zo'n 80 adressenquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:26 schreef Carport het volgende:
Haha, laat ik maar niet mijn wijken gaan tekenen. Dan word je gek
6 uur vroeg genoeg? kutklantquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:23 schreef Imperium het volgende:
als jullie morgen maar wel optijd zijn met mijn cilinder godverredomme!!111
Valt wel mee toch, altans, 1 dag in de weekquote:Op woensdag 6 april 2005 16:11 schreef Elvi het volgende:
De kutklanten vallen nu wel mee de laatste tijd... Misschien zijn de mensen vrolijker door t weer ofzo? Maar ja, t blijft kutwerk
Met de auto post rijden doe ik niet zo heel vaak hoor. De zaterdag is voor mij ook gelijk ff een conditietraininkjequote:Op woensdag 6 april 2005 16:48 schreef OMG het volgende:
Auto's? Watjes!![]()
Ik ga altijd op de fiets, zo nu en dan met een fiets met voordrager en als het nog drukker is met een bakfiets. Zo'n mooie vierkante, geen RoodRunner want dat zijn kut dingen.
Welke as? Ik heb zelf wel 'ns gehad dat het tandwiel tov de trapas kon bewegen. Dan trap je dus wel, maar blijft het tandwiel gewoon stilstaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:57 schreef mark_03 het volgende:
M'n postfiets trapt al een hele tijd door... super relaxed fietsje, maar dit is wel irritant. Heb de ketting al aangeschroefd enzo... maar denk dat as versleten is
Die RoodRunners fietsten inderdaad heel fijn, maar van de twee die we hier hadden was binnen een jaar bij één van die dingen de accu al zo slecht dat je er wel mee naar je wijk kon fietsen, daar nog een paar keer op en neer kon fietsen, maar de rest en de terugweg zonder extra hulp (de motor dus) moest doen. Van dit ding ging ook de motor niet veel later stuk wat betekende dat je je kapot trapte ook al zat er geen post in. Met die andere RoodRunner gebeurde vrijwel precies hetzelfde alleen duurde dat iets langer voordat hij mankementen begon te vertonen.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:52 schreef Carport het volgende:
[..]
Met de auto post rijden doe ik niet zo heel vaak hoor. De zaterdag is voor mij ook gelijk ff een conditietraininkje
Die roodrunners vond ik wel lekker fietsen. We hadden er hier drie, waarvan er ééntje net nieuw was ,die reed dus wel lekker Bij die andere twee was er bij beide iets mis, dus die nam ik nooitNu zijn ze alledrie trouwens weg...
We hebben nu wel aanhangertjes voor achter de fiets. Die zijn echt heel relaxt. Aanhangertje aankoppelen en weg!
Toen ik begon waren er hier nog niet zoveel zetharken, dus ik heb geleerd met de hand te zetten. Een hoop mensen van de zaterdag die hier nu werken zijn alleen de hark gewend wat dus betekend dat het een hele manier van zetten is, maar het went snel.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:55 schreef Beach het volgende:
Ik wil wel de nieuwe bedrijfskleding voor het wk van 2006 in huis hebben.
Na de zomer hsm, ik ben benieuwd hoe dat gaat en hoeveel tijd ik overhoud om te zetten![]()
Dat gaat helemaal fout denk ik.
Is het geen *21?quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:30 schreef pietje-tering het volgende:
Toen ik begon bij de post lekker met die harkies aan de gang... Ging prima toch...
Nou met die foutloze machines (waarom zitten er dan constant verkeerde brieven tussen)
Zelf zet ik eerst de grove post op het "samenvoegmiddel" met een matje eronder, alvorens ik de grove post tussen de machinepost zet. Werkt voor mij het snelst, want doordat het op volgorde ligt, hoef je niet zo door de stapel post te bladeren om je grote stuk op de juiste plek tussen de machinepost te zetten.quote:, werkt voor geen fuck, grof post tussen zetten met die kutblokjes werkt ook voor geen hol, voornamelijk ook omdat ik altijd van die lekkere villawijken heb, die teringveel grof post hebben met hun golf, zeilen, beleggen en andere shit.
Ik reken het alleen onder *21-post als de straatnaam voluit staat geschreven, anders gaat het gewoon in de hersortering mee. En heel erg lastig is het ook niet, eigenlijk. Je weet wanneer je het kan verwachten: Als het een fout in de machinepost lijkt en in de hersortering (dus het stapeltje achter de rode kaart en gewoon het spul uit de hersorteerkast.quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:38 schreef nixxx het volgende:
Wat ik echt belachelijk vind is de *21 post die uit de machine komt. Dat is het automatisch doorsturen van post zonder dat er een verhuiskaart aan te pas komt. Handig zou je zeggen, ja ik ook, als tenminste duidelijk aangegeven is dat het *21 post is en het nieuwe adres er goed opgeprint is.
De bedoeling is dat het nieuwe adres voluit geprint wordt boven die oranje streepjescode, dat doet ie een kwart van de tijd niet, dan staat er alleen de nieuwe postcode en huisnummer. Het oude adres wordt ook niet doorgestreept of wat dan ook. F*&*(ing irritant vind ik het.
Maar dan check je niet op fouten in de machinepost... gebeurd ook nog redelijk vaak dat daar verkeerde post tussen zit (en dan bedoel ik niet die *21 post)quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
[..]
Zelf zet ik eerst de grove post op het "samenvoegmiddel" met een matje eronder, alvorens ik de grove post tussen de machinepost zet. Werkt voor mij het snelst, want doordat het op volgorde ligt, hoef je niet zo door de stapel post te bladeren om je grote stuk op de juiste plek tussen de machinepost te zetten.
[..]
Gewoon TT aanpassen ... Postbode babbeltopic ofzo... zovaak komen die kutklanten niet voor, als ik de afgelopen 6 topics heb gelezenquote:Op woensdag 6 april 2005 20:33 schreef Jordy-B het volgende:
Kan er trouwens niet gewoon een groot TPG-topic in GC gemaakt worden? Dit klaagtopic wordt steeds meer een vrolijk babbeltopic (wat natuurlijk onwijs leuk is, maar niet echt de bedoeling van het subforum.)
Het *21 is alleen wel heel lastig als je op straat staat en de post doorkijkt. Op dat moment zie je dan vaak een verkeerde straat en postcode, terwijl onderaan de brief wel de juiste postcode staat. Zonder dat er iets bij staat (*21 ervoor ofzo). Het kan zijn dat de machine de postcode verkeerd heeft gelezen, maar het kan ook de nieuwe doorzendservice zijn. Hoe moet ik dan weten of ik die brief juist bezorgquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:07 schreef Jordy-B het volgende:
Ik reken het alleen onder *21-post als de straatnaam voluit staat geschreven, anders gaat het gewoon in de hersortering mee. En heel erg lastig is het ook niet, eigenlijk. Je weet wanneer je het kan verwachten: Als het een fout in de machinepost lijkt en in de hersortering (dus het stapeltje achter de rode kaart en gewoon het spul uit de hersorteerkast.
*21 is wel erg lastig voor de persoon die de hersortering moet doen.
Jawel. Je loopt de gesorteerde post nog wel door als je de grove post tussenzet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:42 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Maar dan check je niet op fouten in de machinepost... gebeurd ook nog redelijk vaak dat daar verkeerde post tussen zit (en dan bedoel ik niet die *21 post)
Bij de nieuwe doorzendservice (*21, dus) staat in plaats van postcode en huisnummer de straatnaam voluit geschreven. Als de postcode onderaan niet oveenkomt met die op het adres, is het dus een foutje van de machine.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:50 schreef Carport het volgende:
[..]
Het *21 is alleen wel heel lastig als je op straat staat en de post doorkijkt. Op dat moment zie je dan vaak een verkeerde straat en postcode, terwijl onderaan de brief wel de juiste postcode staat. Zonder dat er iets bij staat (*21 ervoor ofzo). Het kan zijn dat de machine de postcode verkeerd heeft gelezen, maar het kan ook de nieuwe doorzendservice zijn. Hoe moet ik dan weten of ik die brief juist bezorg
Ik heb al vaak genoeg gezien dat het dus wel post voor het nieuwe adres was maar niet met het nieuwe adres voluit, en je krijgt ook geen tijd om alle machinepost door te lopen tijdens het grof ertussen zetten. Ik zie het merendeel wel omdat ik de grove post toch altijd achter de kleine post zet per adres (irritant als iemand anders die dat niet doet je wijk voorbereid) maar dat is niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij de nieuwe doorzendservice (*21, dus) staat in plaats van postcode en huisnummer de straatnaam voluit geschreven. Als de postcode onderaan niet oveenkomt met die op het adres, is het dus een foutje van de machine.
Kan het niet beter TPG medewerkers topic worden?quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:22 schreef buzzer het volgende:
op verzoek de titel gewijzigd en verplaatst naar GC
Precies. Nou komen al die kutklanten hier klagen, en dat is niet de bedoelingquote:Op vrijdag 8 april 2005 18:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Kan het niet beter TPG medewerkers topic worden?
Nee, dat is niet altijd het geval. Misschien dat het bij een aantal machines verkeerd is ingesteld, maar ik heb toch al een aantal keer gezien dat er geen straat voluit stond. Toch was deze post wel doorzendpost. Het kunnen natuurlijk best startprobleempjes zijn (alhoewel dit al eerder uitgebreid is geoefend ergens). Wellicht gaat het over een paar maanden wel gewoon goed.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij de nieuwe doorzendservice (*21, dus) staat in plaats van postcode en huisnummer de straatnaam voluit geschreven. Als de postcode onderaan niet oveenkomt met die op het adres, is het dus een foutje van de machine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |