abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26080036
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 16:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jawel. Je loopt de gesorteerde post nog wel door als je de grove post tussenzet.
Bij ons mocht dat dus niet meer. De reden zou zijn dat dit teveel tijd zou kosten en de machine (bijna) geen fouten maakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 08-04-2005 19:53:32 ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 19:45:41 #52
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26080061
Sowieso werkt *21 alleen nog bij post die van een HSM vestiging naar een HSM vestiging gaat, het zal dus nog wel even duren voor alles klopt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_26080130
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:44 schreef Carport het volgende:

[..]

Bij is mocht dat dus niet meer. De reden zou zijn dat dit teveel tijd zou kosten.
Ik werk véél sneller als ik de grove post even apart sorteer. Dat argument gaat dan dus niet op. Komt bij dat je (ook) niet alle post ziet als je de grove post er ongesorteerd tussenzet.

Het zijn hier trouwens juist de medewerkers die deze methode gebruiken die 't snelst klaar zijn.

En wat dan als de machinepost laat is, mag je dan ook niet alvast je grove post gaan sorteren?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26080168
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:43 schreef Carport het volgende:

[..]

Nee, dat is niet altijd het geval. Misschien dat het bij een aantal machines verkeerd is ingesteld, maar ik heb toch al een aantal keer gezien dat er geen straat voluit stond. Toch was deze post wel doorzendpost. Het kunnen natuurlijk best startprobleempjes zijn (alhoewel dit al eerder uitgebreid is geoefend ergens). Wellicht gaat het over een paar maanden wel gewoon goed.
Het principe is wel goed... ik vind die kaarten altijd heel vervelend... heb je net alles gezet, ben je die kaarten weer vergeten Dan is dit toch wel wat makkelijker
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_26080197
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:31 schreef JDude het volgende:
Desalniettemin bedankt voor de schop naar GC, het klaagkarakter was er de laatste tijd wel af
Na het schopje begint het klagen anders toch wel weer wat meer op te komen .
pi_26080401
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik werk véél sneller als ik de grove post even apart sorteer. Dat argument gaat dan dus niet op. Komt bij dat je (ook) niet alle post ziet als je de grove post er ongesorteerd tussenzet.

Het zijn hier trouwens juist de medewerkers die deze methode gebruiken die 't snelst klaar zijn.

En wat dan als de machinepost laat is, mag je dan ook niet alvast je grove post gaan sorteren?
Ik doelde erop dat we de HSM-post niet na mochten kijken op fouten. Dat zou namelijk vrijwel foutloos moeten zijn.
Het apart sorteren van de grove post mocht wel geloof ik. Als de HSM-post laat was mochten we ook de fijne post met de hand ingooien. Het wilde soms nog wel eens 4-6 uur duren voordat de HSM alle post had gesorteerd. Het zou dan dus sneller zijn om het weer ouderwets met de hand in te gooien.

Overigens kan ik je niet vertellen of we nu al mogen beginnen met sorteren, aangezien wij heel anders werken dan jullie. Sinds een paar maanden mag onze vestiging gezellig de Operationele Formule uitproberen. Daar zal ik me verder op het forum niet over uitlaten. Als je er meer over wilt weten, moet je maar mailen ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Carport op 08-04-2005 20:19:56 ]
pi_26080576
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:49 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Het principe is wel goed... ik vind die kaarten altijd heel vervelend... heb je net alles gezet, ben je die kaarten weer vergeten Dan is dit toch wel wat makkelijker
Klopt, als het goed zou werken zou het zeker een goede vooruitgang zijn. Sowieso heb je de tijdwinst van één dag en er zouden bijna geen fouten meer gemaakt kunnen worden met doorsturen.
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:13:35 #58
110777 Adsum
Is present!
pi_26080871
Man, ben ik blij dat wij nog niet de HSM hebben als ik dit zo hoor.
Vanaf mei/juni worden ze bij onze vestiging geplaatst. Ben ik ff blij dat in augustus mijn contract afloopt en ik daar weg ben, beetje 30 min. binnenwerk en 4 uur lopen ofzo :s
Ever higher. Ever better.
pi_26094773
6:30 begonnen en het was niet echt druk. Ik kreeg ook nog wat hulp, omdat ik een extra wijk had, en was zo rond 9:15 in m'n wijk. Twee pakjes waarvoor ik aan moest bellen, dus dat viel ook nog mee. En om 12:30 zat ik weer thuis. Lekkere dag zo.
Volgende week nog één keer op de oude manier ingooien/zetten/etc. en de zaterdag daarop gaan we hier alles gesorteerd binnen krijgen (wat ik nog maar moet zien, want vandaag zouden de middag wijkjes gesorteerd binnen moeten komen wat ook niet zo was.)
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_26094904
Stelde niks voor vandaag ... normaal rond 14:15 ofzo klaar... nu al om 12:30
Begonnen om 6:30 met de VOS, toen had ik al zo'n gevoel dat er bijna niks was ... en het was zo
pi_26095350
hey! voor mijn werk moet ik vaak autos van tpg ophalen (werk voor een lease-auto-bedrijf)

wat raggen jullie die dingen toch heerlijk af soms Ik heb echt al wat gezien hoor, qua tpg-ragwerk! sommigen komen amper nog boven de 100km per uur (en ja, dat is lastig, als je van schagen naar breda moet rijden in 1,5 uur )
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:56:15 #62
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26095921
Vanwege het verdwijnen van de pakketjes, mogen we nu met z'n allen een tweetal wijken wegbrengen. Hartstikke leuk en handig. Zie je daar een kolonne rode jassen naar een prutwijkje fietsen, die doen daar allemaal een halve straat en weer terug. Héél logisch allemaal.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:58:09 #63
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26095966
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:32 schreef sbientje het volgende:
hey! voor mijn werk moet ik vaak autos van tpg ophalen (werk voor een lease-auto-bedrijf)

wat raggen jullie die dingen toch heerlijk af soms Ik heb echt al wat gezien hoor, qua tpg-ragwerk! sommigen komen amper nog boven de 100km per uur (en ja, dat is lastig, als je van schagen naar breda moet rijden in 1,5 uur )
Muhahaha, heb je ze nooit meegemaakt toen de telefoongidsen nog bezorgd werden zeker?
"Ehm, jongens, er mag maximaal zoveel kg in he!
Ehm... te laat. De hele pallet ligt er al in."
Van 0 naar 30 km/h in 40 seconden. En alle drempels waren ineens foetsie, we gingen er dwars doorheen ipv overheen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26097127
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:57 schreef Carport het volgende:
Ik doelde erop dat we de HSM-post niet na mochten kijken op fouten. Dat zou namelijk vrijwel foutloos moeten zijn.
Ah, zo.

Je ziet gewoon evenveel van de fijne post als wanneer je de grove post ongesorteerd tussen de machinepost zet. Ik ga echt niet stukje voor stukje dat spul nakijken, hoor. In de wijk ook niet, trouwens.

Maar vandaag heb ik toch wel iets van 6 foute stukken onderschept (naja... vijf, eigenlijk. Bij één envelop had de afzender het retour-adres een beetje te groot op de achterkant gezet)
quote:
Overigens kan ik je niet vertellen of we nu al mogen beginnen met sorteren, aangezien wij heel anders werken dan jullie. Sinds een paar maanden mag onze vestiging gezellig de Operationele Formule uitproberen. Daar zal ik me verder op het forum niet over uitlaten. Als je er meer over wilt weten, moet je maar mailen ofzo.
Als het lijkt te werken, zal ik 't vanzelf wel tegenkomen
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf zondag 10 april 2005 @ 19:29:46 #65
73911 ultra_ivo
pi_26129304
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:58 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Muhahaha, heb je ze nooit meegemaakt toen de telefoongidsen nog bezorgd werden zeker?
Van 0 naar 30 km/h in 40 seconden. En alle drempels waren ineens foetsie, we gingen er dwars doorheen ipv overheen.
Afgelopen week gooide ik een pallet met een bundeltje of 25 in een Vito-busje. Gaat die oen van een collega in het busje de pallet afstapelen
Waarom schuif ik de pallet dan zo door dat de deuren dicht kunnen?
pi_26129389
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:58 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Whaha, ik heb dat afgelopen zomer ook gedaan (met IKEA catalogussen)... wat een pret die week . Vergeet je de deur te sluiten, hele pallet op de straat wat een lol
pi_26129597
quote:

Hmm, je zou zeggen dat er nu een stuk netter gereden moet worden sinds we de Boco hebben. De score moet bij ons op de 90% liggen. Met sommige auto's is dat wel makkelijk te halen, maar met als je met bv de klepperwagen moet rijden kan je niet echt scoren
pi_26129659
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:32 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Whaha, ik heb dat afgelopen zomer ook gedaan (met IKEA catalogussen)... wat een pret die week . Vergeet je de deur te sluiten, hele pallet op de straat wat een lol
En dan met z'n allen vooraf eten bij de Mac:
"Ohh, mama kijk! Allemaal postbodes! "
pi_26136429
Gister weer een heerlijk dagie pakketjes gereden van half 8 tot half 6 en maar schrijven die uren
pi_26136798
Hebben jullie dat ook gehoord wat voor salaris en bonus onze geliefde topman krijgt?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_26137878
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:52 schreef Beach het volgende:
Hebben jullie dat ook gehoord wat voor salaris en bonus onze geliefde topman krijgt?
't is vast meer dan 'n bosje oranje tulpen.
pi_26138452
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

't is vast meer dan 'n bosje oranje tulpen.
Hij schijnt een puntenspaarsysteem te krijgen, kan hij kiezen uit wekkers en zakmessen
  FOK!fotograaf maandag 11 april 2005 @ 08:33:20 #73
73911 ultra_ivo
pi_26140022
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:31 schreef Beach het volgende:

[..]

Hij schijnt een puntenspaarsysteem te krijgen, kan hij kiezen uit wekkers en zakmessen

Het was in ieder geval absurd veel, alles bij elkaar iets boven de 2 miljoen.
  maandag 11 april 2005 @ 08:35:53 #74
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26140043
en dan maken we nog winst... ben benieuwd hoeveel die andere lui van de raad van bestuur binnengraaien
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  FOK!fotograaf maandag 11 april 2005 @ 09:07:34 #75
73911 ultra_ivo
pi_26140378
Hoeveel extra handjes zou die 2 miljoen zijn?
pi_26146098
quote:
Op maandag 11 april 2005 09:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoeveel extra handjespostbezorgers zou die 2 miljoen zijn?
pi_26146755
Mooi. Morgen mag ik weer.
Ik gok op alleen voorbereiden en mensen helpen van 7:30 tot een uur of 13:00.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 12 april 2005 @ 07:18:17 #78
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26163359
quote:

ING Carlease. daar naast de A27 zeker?
pi_26167690
tvp
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26169857
Vandaag was het lekker rustig moet ik zeggen. En die Gamma was eens een keer niet zo dik wat ook de helft van de post scheelde. Om een uur of 12:00 de deur uit met een middagwijkje van 3 straten (+/- 140 huizen) dus dat was ook zo gedaan. En met dit weer was het helemaal heerlijk buiten.
pi_26184958
Ik heb komende zaterdag een postfeest om geld op te halen voor het WFP. Nu kan dat hele WFP me gestolen worden maar beetje goedkoop bier drinken kan nooit kwaad
pi_26185396
Morgen voor het eerst sinds vorige week woensdag weer eens werken. En nee, ik heb geen vakantie gehad ofzo... ze hebben deze 20 uurs-kracht gewoon donderdag, vrijdag, zaterdag, maandag en dinsdag niet ingepland.....
  FOK!fotograaf woensdag 13 april 2005 @ 15:08:57 #83
73911 ultra_ivo
pi_26196795
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb komende zaterdag een postfeest om geld op te halen voor het WFP. Nu kan dat hele WFP me gestolen worden maar beetje goedkoop bier drinken kan nooit kwaad
Dan kijk ik toch anders tegen het WFP aan. Ik ben nu de gegevens aan het verzamelen om me aan te melden als vrijwilliger.
pi_26199473
quote:
Op woensdag 13 april 2005 00:03 schreef Yeahinho het volgende:
Morgen voor het eerst sinds vorige week woensdag weer eens werken. En nee, ik heb geen vakantie gehad ofzo... ze hebben deze 20 uurs-kracht gewoon donderdag, vrijdag, zaterdag, maandag en dinsdag niet ingepland.....
Netjes.
pi_26200754
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan kijk ik toch anders tegen het WFP aan. Ik ben nu de gegevens aan het verzamelen om me aan te melden als vrijwilliger.
Ik heb problemen met de manier waarop de post koketteert met het WFP om een sociaal-maatschappelijk imago uit te stralen maar aan de andere kant laten ze haar eigen medewerkers barsten.

Bovendien word je ermee doodgegooid. Overal hangen posters van het WFP en in de Mail en Rijmond Post staat ook regelmatig iets over WFP.

Ik geef geen cent aan het WFP. Peter Bakker stort maar lekker zijn eigen salaris
Dat Peter Bakker een gewetensprobleem heeft is mij wel duidelijk jammer dat hij ons daar ook mee lastig valt. Er is namelijk geen een bedrijf in de wereld die om mensen geeft. Een bedrijf moet winst maken als ze echt om mensen zouden geven waren ze wel een filantropische instelling.
pi_26200818
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik heb problemen met de manier waarop de post koketteert met het WFP om een sociaal-maatschappelijk imago uit te stralen maar aan de andere kant laten ze haar eigen medewerkers barsten.

Bovendien word je ermee doodgegooid. Overal hangen posters van het WFP en in de Mail en Rijmond Post staat ook regelmatig iets over WFP.

Ik geef geen cent aan het WFP. Peter Bakker stort maar lekker zijn eigen salaris
Dat Peter Bakker een gewetensprobleem heeft is mij wel duidelijk jammer dat hij ons daar ook mee lastig valt. Er is namelijk geen een bedrijf in de wereld die om mensen geeft. Een bedrijf moet winst maken als ze echt om mensen zouden geven waren ze wel een filantropische instelling.
Juist gesproken
Laat Peter Bakker maar in Angola ofzo gaan helpen.
pi_26200978
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:07 schreef Beach het volgende:
Juist gesproken
Laat Peter Bakker maar in Angola ofzo gaan helpen.
Dat lijkt me een goed plan
Laat hij maar met zijn grote mond zelf de problemen oplossen ipv in zijn ivoren torentje aan de ene kant medewerkers te naaien en aan de andere kant zogenaamd sociaal te zijn. Krokodillentranen zijn het.
pi_26201345
Prachtig topic want ik heb een vraag.

Ik ontvang binnenkort twee pakketen afkomstig uit China.
Hoe lang duurt het verzenden vanuit China? En hoe lang duurt alles?
En als het vliegtuig van China hierheen hoe lang duurt het dan voor ik mn twee pakketen heb.
Pakketen zijn zo groot als 3 dvds op elkaar en 6 dvds op elkaar
pi_26202372
Hoe lang het duurt voordat je zending hier is zou ik niet weten. Op de TPG site staat Hongkong vermeldt en aangezien dat in China ligt komt dat wel in aanmerking: iets daar naartoe sturen duurt met Priority 5 - 7 dagen en Standard 10 - 12 dagen (dit is een indicatie, dus het kan soms ook langer of korter duren).
Er bestaat natuurlijk altijd de kans dat je pakjes worden gecontroleerd op de waar die erin zit, maar ik zou zeggen dat je ze 1 - 2 dagen later wel moet hebben nadat ze met het vliegtuig hier zijn gebracht.
pi_26202724
En hoe lang doet het vliegtuig er dan over?
ik bedoel natuurlijk wanneer vliegt het vliegtuig dan? eens per week of twee weken?

[ Bericht 50% gewijzigd door TRAY op 13-04-2005 19:43:41 ]
pi_26203029
Dat zou ik echt niet weten.
  FOK!fotograaf woensdag 13 april 2005 @ 20:23:04 #92
73911 ultra_ivo
pi_26203877
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goed plan
Laat hij maar met zijn grote mond zelf de problemen oplossen ipv in zijn ivoren torentje aan de ene kant medewerkers te naaien en aan de andere kant zogenaamd sociaal te zijn. Krokodillentranen zijn het.
Dat Peter Bakker een veel socialer beleid zou kunnen voeren ben ik het helemal mee eens. Wij zouden ook een veel groter deel van de winst mogen krijgen, wat we nu krijgen is een fooitje, wie maakt die winst?
Aan de andere kant, als ik de gelegenheid krijg iets goeds te doen elders, iets waar ik me goed ik kan vinden, waarom zou ik die kans dan laten liggen omdat op andere gebieden het beleid van de de hogere leiding me niet aanstaat? Ik was al eens een keer vrijwilliger voordat ik bij TPG werkte. Toen moest ik soms samenwerken met Argentijnse parachutisten die daar voor de VN zaten. Dat waren helemaal geen frisse jongens.
pi_26204559
Hallo!
pi_26207025
quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:51 schreef Foxxy het volgende:
Hallo!
Hoi
pi_26207073
Ik was het topic al kwijt, maar gelukkig weer teruggevonden!
pi_26207083
Weet iemand hier waarom de TPG geen pakketjes op maandag bezorgd?? Ik vind het zo'n vreemde regeling. Alleen aangetekende pakketten worden afgeleverd op maandag.
Op zoek naar een orgineel en persoonlijk cadeau? http://www.gizl.nl
  woensdag 13 april 2005 @ 22:19:08 #97
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26207509
Voor zover ik weet worden er gewoon pakketten bezorgd op maandag hoor...
  FOK!fotograaf woensdag 13 april 2005 @ 22:37:44 #98
73911 ultra_ivo
pi_26208138
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:19 schreef JDude het volgende:
Voor zover ik weet worden er gewoon pakketten bezorgd op maandag hoor...
Alleen 2e aanbiedingen.
Paketten kunnen alleen aangeboden worden door de afzender bij postkantoren. Aangezien veel postkantoren op zaterdag dicht zijn gaat men ervan uit dat er niets wordt aangeboden. Als er niets wordt aangeboden kan er niks gesorteerd worden, heeft het dus ook geen zin om vrachtwagens te laten rijden van de pakettensorteercentra naar de VBC's en de bestelkantoren. En als er op het kantoor geen verse paketten binnenkomen worden ze ook niet verwerkt.
Aangetekenden is een ander verhaal. Die worden alleen op uitzonderlijke momenten op zaterdag besteld. Voor de rest niet. Die gaan dan op maandag mee. Aangetekenden zijn vaak voor bedrijven. En die zijn meestal op zaterdag dicht.
pi_26215343
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Aangetekenden is een ander verhaal. Die worden alleen op uitzonderlijke momenten op zaterdag besteld. Voor de rest niet. Die gaan dan op maandag mee. Aangetekenden zijn vaak voor bedrijven. En die zijn meestal op zaterdag dicht.
Bij ons gaan de aangetekenden ook gewoon op zaterdag mee. Als men dan niet thuis is komen we maandag weer langs of gaat het stuk naar een afhaalkantoor.
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ben het volledig met je eens

Overigens stond mijn vestiging weer uitgebreid in de Mail

[ Bericht 24% gewijzigd door Carport op 14-04-2005 11:32:27 ]
pi_26217541
quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat Peter Bakker een veel socialer beleid zou kunnen voeren ben ik het helemal mee eens. Wij zouden ook een veel groter deel van de winst mogen krijgen, wat we nu krijgen is een fooitje, wie maakt die winst?
Aan de andere kant, als ik de gelegenheid krijg iets goeds te doen elders, iets waar ik me goed ik kan vinden, waarom zou ik die kans dan laten liggen omdat op andere gebieden het beleid van de de hogere leiding me niet aanstaat? Ik was al eens een keer vrijwilliger voordat ik bij TPG werkte. Toen moest ik soms samenwerken met Argentijnse parachutisten die daar voor de VN zaten. Dat waren helemaal geen frisse jongens.
Ik lever ook geen kritiek op jouw besluit dat vind ik opzich namelijk een goed initiatief. Alleen ik persoonlijk zou zoiets niet doen. Omdat ik de achterliggende redenen van de post om dit doel te steunen zeer bedenkelijk vind en getuigen van een dubbele moraal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')