abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25930977
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:33 schreef Alicey het volgende:
Ach, ergens lach ik er ook wel om. En als ze per se alsnog met een van mijn mannelijke collega's willen worden spreken kan dat ook, maar dan ligt het wel aan henzelf dat ze een dag of paar dagen langer moeten wachten.
Dat is dan je wraak. Toch zou ik er wel een beetje pissig om worden geloof ik.
quote:
Die topic heb ik gelezen, geweldig.
Ik was echt boos toen.
quote:
Dat valt dan op zich wel weer mee hoor, mannen worden volgens mij ook best vaak als sukkelige holbewoners afgebeeld.
Maar dat is dan gewoon de werkelijkheid.
pi_25931001
Ik leer het ook nooit. Alicey, #44.
pi_25931002
Verkeerde nummer 43 moet 44 zijn
pi_25931045
Godslasteraar:
quote:
Dat van die mannen komt dan weer aan bod in het journaal en actualiteitenprogramma's: oorlog, corruptie, moord, verkrachting, politieke spelletjes, enzovoort.
Dat is ook weer waar. Al heeft dat meer met stupiditeit dan met klunzigheid te maken.

Edit: bij nader inzien heeft het vooral veel met piemels te maken.
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:57:43 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931060
44 is het alweer, meisje.. Je had toch juist zo'n tic met even getallen?

Je bent in ieder geval wel dyslectisch met getallen, dit is al de derde keer ofzo.
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:58:04 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931068
Ow, kut.. Nu gooi ik de TT weg. Weet iemand nog de oude TT?
pi_25931092
Feministen en zonnende piemels was het.
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:59:21 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931093
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is dan je wraak. Toch zou ik er wel een beetje pissig om worden geloof ik.
Ik niet hoor, maar ik word ook niet zo heel erg snel pissig, dat scheelt.
quote:
Ik was echt boos toen.
Dat was duidelijk ja!
quote:
Maar dat is dan gewoon de werkelijkheid.
Het moet dus eigenlijk nog een beetje overdreven worden?
pi_25931096
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Godslasteraar:
[..]

Dat is ook weer waar. Al heeft dat meer met stupiditeit dan met klunzigheid te maken.

Edit: bij nader inzien heeft het vooral veel met piemels te maken.
Ach, gun ons mannen ook een pleziertje, we maken er zo'n puinhoop van. Gun ons dan in ieder geval het plezier dat wij wél beter kunnen boren en parkeren dan vrouwen.
Thats All We Have
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:59:38 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931097
TT weer terug.
pi_25931099
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:57 schreef Alicey het volgende:
44 is het alweer, meisje.. Je had toch juist zo'n tic met even getallen?

Je bent in ieder geval wel dyslectisch met getallen, dit is al de derde keer ofzo.
Driemaal scheepsrecht. Ik zal het nooit meer doen.
pi_25931104
'was het.' hoorde er eigenlijk niet bij.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:00:47 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931116
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:59 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach, gun ons mannen ook een pleziertje, we maken er zo'n puinhoop van. Gun ons dan in ieder geval het plezier dat wij wél beter kunnen boren en parkeren dan vrouwen.
Thats All We Have
Jullie zijn toch ook veel sterker, en (vinden vooral jezelf) veel slimmer?
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:01:13 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931128
TT weer aangepast.. Ik zit zelf ook niet helemaal op te letten geloof ik.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:01:40 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931133
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Driemaal scheepsrecht. Ik zal het nooit meer doen.
Of word je gewoon oud en gaat alles veels te snel?
pi_25931143
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:59 schreef Alicey het volgende:
Ik niet hoor, maar ik word ook niet zo heel erg snel pissig, dat scheelt.
't Is goed dat ik jouw baan niet heb. Al wacht ik met angst en beven op de eerste kut-Marokkaan die mijn autoriteit als docent niet accepteert omdat ik een kutje heb in plaats van een piemel.
quote:
Dat was duidelijk ja!
Pas maar op, ik kan erg gevaarlijk zijn als ik boos ben!
pi_25931156
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:59 schreef Godslasteraar het volgende:
Thats All We Have
Agossie...
pi_25931163
Ik eet lekker broodjes met pindasaus.
pi_25931202
Hij moet nog plakkerig!
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_25931218
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jullie zijn toch ook veel sterker, en (vinden vooral jezelf) veel slimmer?
Sterker mischien wel, al zou ik geen ruzie met Serena Williams willen hebben. de meeste mannen zijn überhaupt slappelingen.
En slimmer, de praktijk in de wereld spreekt dat toch tegen. Rumsfeld schijnt zeer intelligent te zijn, maar het blijft een sufferd.
pi_25931255
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Sterker mischien wel, al zou ik geen ruzie met Serena Williams willen hebben. de meeste mannen zijn überhaupt slappelingen.
En slimmer, de praktijk in de wereld spreekt dat toch tegen. Rumsfeld schijnt zeer intelligent te zijn, maar het blijft een sufferd.
Mannen zijn er heel goed in hun intelligentie te verbergen, je ziet het aan Bush, die in werkelijkheid erg intelligent moet zijn.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:09:50 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931273
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

't Is goed dat ik jouw baan niet heb. Al wacht ik met angst en beven op de eerste kut-Marokkaan die mijn autoriteit als docent niet accepteert omdat ik een kutje heb in plaats van een piemel.
Oh, second linen komt niet zo vaak voor hoor, en er zijn ook veel klanten die wel normaal kunnen doen.
quote:
Pas maar op, ik kan erg gevaarlijk zijn als ik boos ben!
Als ik echt erg boos ben, ben ik letterlijk levensgevaarlijk. Dat is echter iets wat zoo zeldzaam is. Als ik gewoon boos ben kan ik wel erg lastig zijn.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:10:33 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931292
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik eet lekker broodjes met pindasaus.
Zonder verder iets erbij? (Zoals bijvoorbeeld ei met paprika?)
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:11:07 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931300
Omdat ik de beroerdste niet ben, heb ik hem bij deze op advies van Maethor geplakt.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:14:13 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931351
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Qua daadkrachtigheid is dat helaas wel waar. Ik zou ook zelf wel een man moeten hebben die een beetje daadkrachtig is.

Ruzie met vrouwen is sowieso vaak iets anders. Om even de extremen uit te lichten slaat een man er op los, en daarna is het klaar. Bij een vrouw kan het jarenlang blijven doorspelen terwijl je denkt dat het klaar is..
quote:
Ik had hte ook vooral over het zelf veel slimmer vinden.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:14:47 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931361
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Mannen zijn er heel goed in hun intelligentie te verbergen, je ziet het aan Bush, die in werkelijkheid erg intelligent moet zijn.
Bron?
pi_25931365
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:10 schreef Alicey het volgende:
Zonder verder iets erbij? (Zoals bijvoorbeeld ei met paprika?)
Ja, gewoon droog brood met de lekkerste pindasaus die er bestaat: de kant-en-klare eenpersoonsbakjes van Verstegen.

Met ei en paprika? Ga ik ook eens proberen! Maar dan zonder paprika, want daar hou ik niet van.
pi_25931375
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
Bron?
Heb ik niet, het is slechts een hardnekkig gerucht.
pi_25931381
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hitler was ook omringt door zeer intelligente mensen. Of iemand heel goed en snel kunstjes kan leren zegt niet zoveel. Ratten kun je door straffen en belonen ook van alles leren. Karakter en oordeelsvermogen schrijf ik dan toch wat hoger aan. En daaraan schort het nogal bij Bush.
Iemand die zo godsdienstig is zie ik toch al niet voor vol aan, tenzij zijn religiositeit geveinsd is.(maar dat zal wel een afwijking van mijzelf zijn).
pi_25931401
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Iemand die zo godsdienstig is zie ik toch al niet voor vol aan, tenzij zijn religiositeit geveinsd is.(maar dat zal wel een afwijking van mijzelf zijn).
Hm... Geveinsde religiositeit vind ik nog veel erger dan echte eigenlijk.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:18:31 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931424
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, gewoon droog brood met de lekkerste pindasaus die er bestaat: de kant-en-klare eenpersoonsbakjes van Verstegen.
Verstegen ken ik niet, misschien dat ik het eens probeer.
quote:
Met ei en paprika? Ga ik ook eens proberen! Maar dan zonder paprika, want daar hou ik niet van.
Je zou ook ui kunnen nemen in plaats van paprika, maar ik weet natuurlijk niet of je daar wel van houdt.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:19:02 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931430
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Heb ik niet, het is slechts een hardnekkig gerucht.
Het zal dan wel een gerucht zijn.
pi_25931540
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:18 schreef Alicey het volgende:
Verstegen ken ik niet, misschien dat ik het eens probeer.
Het is echt verslavend lekker. Dat staat zelfs op de verpakking.
quote:
Je zou ook ui kunnen nemen in plaats van paprika, maar ik weet natuurlijk niet of je daar wel van houdt.
Ikzelf hou wel van ui, maar mijn ingewanden protesteren er vaak nogal heftig tegen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:34:21 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25931687
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is echt verslavend lekker. Dat staat zelfs op de verpakking.
Zelf klaargemaakte pindasauzen op basis van een basis-pindasaus aangelegd met water, ketjap, citroensap, sambal en knoflook vind ik doorgaans ook niet verkeerd. Ik houd echter van variatie, dus ik ben niet bang dat ik een pallet vol Verstegen pindasaus naar binnen zal slepen.
quote:
Ikzelf hou wel van ui, maar mijn ingewanden protesteren er vaak nogal heftig tegen.
Wat dat betreft heb ik doorgaans weinig problemen.. Ik kan bijna alles eten zonder problemen.
pi_25932402
Chocoladevla met uisnippers!
  zaterdag 2 april 2005 @ 16:23:07 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25932737
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien iets voor Haus, maar dat vind ik dan weer niks.
pi_25932745
Lupa, nog even terug naar de vorige topic, wat je daar zei, over gelijke rechten enzo, 1) dat vind ik natuurlijk ook, en volgens mij iedereen wel, 2) is toch ook al zo ? en 3) geldt toch niet alleen voor vrouwen maar voor alle mensen ? Waarom wordt dan specifiek het vrouw-zijn er als groepskenmerk uitgelicht, doe je dat omdat je zelf een vrouw bent ? Als ik een deur voor je open houd, zware tassen van je aanneem en in de auto til, je voor laat gaan bij binnenkomst maar zelf voorga op de trap, ben ik dan een discriminerend zwijn ?

Hoe lang mag een ongezond pikkie trouwens in de zon, zo'n eerste keer ? Is dat ook de ethymologische achtergrond ? En de rest van een ongezonde SingleCoil ? Badmeester, ben ik al verbrand ?
Mu!
pi_25932985
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Of blankevla met paprikapoeder.
  zaterdag 2 april 2005 @ 16:44:22 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25933188
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:23 schreef SingleCoil het volgende:

Als ik een deur voor je open houd, zware tassen van je aanneem en in de auto til, je voor laat gaan bij binnenkomst maar zelf voorga op de trap, ben ik dan een discriminerend zwijn ?
Ik ken vrouwen die dat daadwerkelijk vinden.
pi_25933252
Sure. Ik ken ook vrouwen die met mijn buurman getrouwd zijn. Maar wat vindt Lupa ?
Mu!
pi_25933321
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:23 schreef SingleCoil het volgende:
2) is toch ook al zo ?
Formeel wel, in de praktijk blijkt het nog niet altijd helemaal te te werken.
quote:
3) geldt toch niet alleen voor vrouwen maar voor alle mensen ? Waarom wordt dan specifiek het vrouw-zijn er als groepskenmerk uitgelicht, doe je dat omdat je zelf een vrouw bent ?
Als je mijn artikel in de vorige SC leest, zie je dat ik ook andere groeperingen noem. We hadden het toevallig over feminisme en daarom hadden we het over vrouwen. Maar zoals je zelf misschien wel weet, is de emancipatie van vrouwen in de geschiedenis zo ongeveer gelijk opgegaan met die van homoseksuelen, zwarten en andere onderdrukte groepen. De feministen komen van oudsher ook voor hen op.
quote:
Als ik een deur voor je open houd, zware tassen van je aanneem en in de auto til, je voor laat gaan bij binnenkomst maar zelf voorga op de trap, ben ik dan een discriminerend zwijn ?
Nee, hoor, al hou ik er zelf niet zo van, maar dat heeft te maken met mijn dominante, koppige, ik-kan-alles-toch-beter-dan-jij-aard.
quote:
Hoe lang mag een ongezond pikkie trouwens in de zon, zo'n eerste keer ?
Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik raad wel Zwitsal zonnebrandcrème aan. Gaat 'ie ook lekker van ruiken.
quote:
Is dat ook de ethymologische achtergrond ?
Etymologische achtergrond van wat?
pi_25933337
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:46 schreef SingleCoil het volgende:
Sure. Ik ken ook vrouwen die met mijn buurman getrouwd zijn. Maar wat vindt Lupa ?
Dat is de vraag. Was will das Weib?
pi_25933469
En dan nog eens zo'n dillema:een jaar of vijf geleden kocht ik een nieuwe TV, ik zat zo rond die tijd redelijk in de slappe was en kosten nog moeite werden gespaard. Met mijn Loewe 91 cm breedbeeld en Harman/Kardon DVDspeler en versterker maakte ik dan ook de gewenste indruk op mijn kennisen.FL 15000, of meer nog, met de satelietboxjes enzo. Betrouwbaar spul, geld.

Maar nou is die DVDspeler aan het etteren, vaak kan 'ie dvd's niet lezen en hij maakt een vreemd kraakgeluid van binnen, het kost 'm allemaal duidelijk veel moeite. "Mijn buurman zei: als ik zo'n paard had at ik 'm op". Zo'n geluid dus.

Laten maken of nieuwe kopen ? Onderzoekskosten zonder reparatie is al direct EUR 55. Nieuwe DVD-speler is ook zo iets, en die kan dan direct ook DivX en MP3'tjes enzo. Maar dat is dan dus geen Harman/Kardon die ook glasvezelverbinding met mijn versterker onderhoud en een vijf-cd tray heeft enzo...
Weet iemand of die goedkope DVDspelers ook goed zijn ?
Mu!
pi_25933610
Wat een dilemma, wat een dilemma...

Volgens mij is er weinig mis met goedkope DVD-spelers. En voor de ¤ 45,- die je bij de MediaMarkt voor het goedkoopste exemplaar betaalt, kun je je ook geen buil vallen.
pi_25933647
Komende week heeft de Lidl trouwens een video/DVD-combi voor nog geen hondervijftig euro. Als ik niet bijna op vakantie ging (dus nu zuinig aan) zou ik hem kopen.
pi_25933669
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Formeel wel, in de praktijk blijkt het nog niet altijd helemaal te te werken.
[..]

Als je mijn artikel in de vorige SC leest, zie je dat ik ook andere groeperingen noem. We hadden het toevallig over feminisme en daarom hadden we het over vrouwen. Maar zoals je zelf misschien wel weet, is de emancipatie van vrouwen in de geschiedenis zo ongeveer gelijk opgegaan met die van homoseksuelen, zwarten en andere onderdrukte groepen. De feministen komen van oudsher ook voor hen op.
[..]
Historisch verward, zeg maar...
quote:
Nee, hoor, al hou ik er zelf niet zo van, maar dat heeft te maken met mijn dominante, koppige, ik-kan-alles-toch-beter-dan-jij-aard.
Ik ook niet, vanuit mijn dominante zwijneriger luie je-zoekt-het-zelf-maar-uit-aard
quote:
[..]

Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik raad wel Zwitsal zonnebrandcrème aan. Gaat 'ie ook lekker van ruiken.
Lekker ruiken, dat vind 'ie fijn. Hij gaat ook vaak onder de douche, zometeen weer, omdat 'ie wat zweterig is geworden. De douche...
quote:
[..]

Etymologische achtergrond van wat?
Ongezond -> lang niet in de zon geweest, daardoor vitamine-D gebrek, hoofdoorzaak van Rachitis ("Engelse ziekte')...? ben je gezond of heb je gezond ?

[ Bericht 3% gewijzigd door SingleCoil op 02-04-2005 17:10:42 ]
Mu!
pi_25933869
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat een dilemma, wat een dilemma...
Ja, lach er maar om, voorlopig zit ik mooi al meer dan een jaar met een kapotte DVD-speler. Dus er is wel degelijk een probleem !
Mu!
pi_25933896
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:01 schreef SingleCoil het volgende:Ik ook niet, vanuit mijn dominante zwijneriger luie je-zoekt-het-zelf-maar-uit-aard
quote:
Lekker ruiken, dat vind 'ie fijn. Hij gaat ook vaak onder de douche, zometeen weer, omdat 'ie wat zweterig is geworden. De douche...
Heeft de jouwe ook een naam?
quote:
Ongezond -> lang niet in de zon geweest, daardoor vitamine-D gebrek, hoofdoorzaak van Rachitis ("Engelse ziekte')...? ben je gezond of heb je gezond ?
Interessante theorie. Helaas lijkt 'ie niet te kloppen. Het woord 'gezond' is terug te traceren tot het Germaanse woord 'gasunda', dat 'sterk, krachtig' betekent. Maar misschien zit er toch nog iets in, aangezien het Germaanse bijwoord 'sundh' zoiets betekent als 'naar de zon, naar het zuiden'. Ik weet alleen niet of het 'sund' in 'gasunda' ook maar iets te maken heeft met het woordje 'sundh'. Het lijkt mij niet, maar je weet nooit.
pi_25933936
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:09 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, lach er maar om, voorlopig zit ik mooi al meer dan een jaar met een kapotte DVD-speler. Dus er is wel degelijk een probleem !
Ik hèb niet eens een DVD-speler, kun je nagaan!
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:13:20 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25933984
Zo zie je maar weer hoe handig het is om geen DVD-speler te hebben, ook geen problemen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:14:04 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25934001
Ben jij echt zo koppig en heb je een ik-weet-alles-beter-mentaliteit, Lupa?
pi_25934013
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:14 schreef Alicey het volgende:
Ben jij echt zo koppig en heb je een ik-weet-alles-beter-mentaliteit, Lupa?
Ik vrees dat ik dat moet beamen. Het wordt versterkt door het feit dat ik het meestal inderdaad beter weet.
pi_25934093
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Heeft de jouwe ook een naam?
Niet dat ik weet. Als ik tegen 'm zou praten (wat nog nooit gebeurt is) zou ik hem waarschijnlijk 'lul' noemen. Lekker duidelijk, en weinig verwarring over mogelijk. Als jij er eentje had zou je dan wel met 'm praten ? Ik heb 'm eigenlijk niet zo veel te melden, alle belangrijke dingen in mijn leven maakt hij zelf als eerste mee.
quote:
[..]

Interessante theorie. Helaas lijkt 'ie niet te kloppen. Het woord 'gezond' is terug te traceren tot het Germaanse woord 'gasunda', dat 'sterk, krachtig' betekent. Maar misschien zit er toch nog iets in, aangezien het Germaanse bijwoord 'sundh' zoiets betekent als 'naar de zon, naar het zuiden'. Ik weet alleen niet of het 'sund' in 'gasunda' ook maar iets te maken heeft met het woordje 'sundh'. Het lijkt mij niet, maar je weet nooit.
Dan ga ik gewoon nog even liggen ! Lekker gezond !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:18:40 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25934110
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik dat moet beamen. Het wordt versterkt door het feit dat ik het meestal inderdaad beter weet.
Hmm, erg grappig. Ik heb zelf hooguit een subtiele vorm van koppigheid.
pi_25934123
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:13 schreef Alicey het volgende:
Zo zie je maar weer hoe handig het is om geen DVD-speler te hebben, ook geen problemen.
Jij hebt er ook niks aan, A. Je hebt geen TV.
Mu!
pi_25934135
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hee dat heb ik nou ook vaak...
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:21:12 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25934159
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:19 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Jij hebt er ook niks aan, A. Je hebt geen TV.
Nee, dat schiet dus al helemaal niet op.
pi_25934278
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:17 schreef SingleCoil het volgende:
Niet dat ik weet. Als ik tegen 'm zou praten (wat nog nooit gebeurt is) zou ik hem waarschijnlijk 'lul' noemen. Lekker duidelijk, en weinig verwarring over mogelijk. Als jij er eentje had zou je dan wel met 'm praten ? Ik heb 'm eigenlijk niet zo veel te melden, alle belangrijke dingen in mijn leven maakt hij zelf als eerste mee.

Als ik een piemel had (moet er overigens niet aan denken), zou ik hoogstwaarschijnlijk niet tegen hem praten. Noch zou ik hem een naam geven. Ik geef mijn armen, benen, oren of tenen toch ook geen eigen naam? Alles aan mij heet gewoon Lupa.
quote:
Dan ga ik gewoon nog even liggen ! Lekker gezond !
Mooi zo!
pi_25934297
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:19 schreef SingleCoil het volgende:
Hee dat heb ik nou ook vaak...
Ik denk dat dat betekent dat wij heel goed in staat zouden zijn om onderling fikse ruzies te creëren.
pi_25934329
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:18 schreef Alicey het volgende:
Hmm, erg grappig. Ik heb zelf hooguit een subtiele vorm van koppigheid.
Het is heel vervelend, hoor, als je het altijd maar beter weet. Je mòet dan wel erkennen dat je het altijd beter weet, hoezeer je ook zou wensen dat iemand anders het beter wist.

Maar goed, ik ga nu naar mijn ouders om daar op hun kosten de warme maaltijd te gebruiken (of is het dan 'misbruiken'?).
pi_25934463
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk dat dat betekent dat wij heel goed in staat zouden zijn om onderling fikse ruzies te creëren.
Ik denk dat het meevalt. Als het goed is zullen we het vaak eens zijn. Op die enkele keer na dat jij geen gelijk hebt.
Mu!
pi_25934485
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:32 schreef SingleCoil het volgende:
Ik denk dat het meevalt. Als het goed is zullen we het vaak eens zijn. Op die enkele keer na dat jij geen gelijk hebt.
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:43:51 #64
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25934744
Het levert altijd wel mooie taferelen op zeker bij een stelletje - als twee mensen zeker zijn van hun eigen gelijk.
pi_25934896
Wanneer komt Miss Sly dan terug uit eurodisney ? Er komt vanavond van alles op TV, wat moet ik nou kijken ? Anders wordt het de Lord of the Rings trilogie weer, want mijn downloads schieten ook al niet op.

Ken iemand "My cousin VInnie ?" Ik heb 'm al voor 3/4 gedownload, superleuk.

Opening argument. “Everything dat guy just said is bullshit. Thank you.”

En met Marissa Tomei, leukste vrouw van het witte doek natuurlijk !

Mu!
pi_25934914
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ach, hoe vaak zou dat nu zijn ?
Mu!
pi_25934921
...zo, nu eerst een biertje !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:13:25 #68
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935357
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is heel vervelend, hoor, als je het altijd maar beter weet. Je mòet dan wel erkennen dat je het altijd beter weet, hoezeer je ook zou wensen dat iemand anders het beter wist.
Oh, dat heb ik ook wel.. Ik voel echter niet vaak de behoefte om dat te moeten bewijzen.
quote:
Maar goed, ik ga nu naar mijn ouders om daar op hun kosten de warme maaltijd te gebruiken (of is het dan 'misbruiken'?).
Waarom zou het misbruik zijn?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:14:34 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935375
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:43 schreef Reya het volgende:
Het levert altijd wel mooie taferelen op zeker bij een stelletje - als twee mensen zeker zijn van hun eigen gelijk.
Uiteindelijk kan er in de meeste gevallen toch maar een zijn die het heeft.
pi_25935501
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uiteindelijk kan er in de meeste gevallen toch maar een zijn die het heeft.
Je vergeet Heizenberg.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:23:32 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935528
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:22 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je vergeet Heizenberg.
Heisenberg (Met een S ). Die superstaat waarin beiden gelijk hebben is maar tijdelijk. Zo gauw je even kijkt, heeft er maar een gelijk..
pi_25935540
je hebt gelijk
Mu!
pi_25935565
ik dacht dat meisjes dat niet konden begrijpen, iets met een onvoldoende ruimtelijk inzicht of zo
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:27:15 #74
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935608
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:25 schreef SingleCoil het volgende:
ik dacht dat meisjes dat niet konden begrijpen, iets met een onvoldoende ruimtelijk inzicht of zo
Wat heeft ruimtelijk inzicht daar nou weer mee te maken?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:34:30 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935766
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:25 schreef SingleCoil het volgende:
Of hoop je dat er gehapt wordt?
pi_25935894
Ze bestaan nog:

Nee, ruimtelijk inzicht drijft op voorstellingsvermogen, en dat is bij vrouwen minder aanwezig (bron ?) . Heisenberg is aan veel vrouwen niet uit te leggen. Eg waor hoor !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:41:43 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935922
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:40 schreef SingleCoil het volgende:
Ze bestaan nog:
[afbeelding]

Nee, ruimtelijk inzicht drijft op voorstellingsvermogen, en dat is bij vrouwen minder aanwezig (bron ?) . Heisenberg is aan veel vrouwen niet uit te leggen. Eg waor hoor !
Maar Haushofer kan heel goed uitleggen hoor.
En ik zou inderdaad wel een bron willen zien dat er minder voorstellingsvermogen aanwezig zou zijn bij vrouwen.
pi_25935923
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of hoop je dat er gehapt wordt?
ja. en gelikt en gezogen, Zachtjes bijten mag ook. Maar niet te lang. En als ik 'stop' zeg dan ook echt ophouden hoor !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:42:39 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935948
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:41 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ja. en gelikt en gezogen, Zachtjes bijten mag ook. Maar niet te lang. En als ik 'stop' zeg dan ook echt ophouden hoor !
Als ik eenmaal ga bijten word ik snel te enthausiast, dus of dat een goed idee is.
pi_25936008
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar Haushofer kan heel goed uitleggen hoor.
Hij kan het zo uitleggen dat ook meisjes het snappen, hij is een begiftigd didact
quote:
En ik zou inderdaad wel een bron willen zien dat er minder voorstellingsvermogen aanwezig zou zijn bij vrouwen.
Jah. En zou hebben we allemaal onze aspiraties in dit leven. Misschien ga ik nog wel even zoeken. Maar geloof me, het is echt waar.

Een Lotus Europa :

Mu!
pi_25936019
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als ik eenmaal ga bijten word ik snel te enthausiast, dus of dat een goed idee is.
ou!
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:47:32 #82
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25936044
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hij kan het zo uitleggen dat ook meisjes het snappen, hij is een begiftigd didact
Wie weet heeft hij sterk ontwikkelde didactische kwaliteiten.
quote:
Jah. En zou hebben we allemaal onze aspiraties in dit leven. Misschien ga ik nog wel even zoeken. Maar geloof me, het is echt waar.
Dat is jouw interpretatie van de bron.
quote:
Een Lotus Europa :

[afbeelding]
Wat bedoel je hier precies mee?
pi_25936316
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wie weet heeft hij sterk ontwikkelde didactische kwaliteiten.
Zo lijkt het. Hoewel ik nog niet veel snap van gesplitste foton-paren
quote:

[..]

Dat is jouw interpretatie van de bron.
Ik ben een goede objectieve interpretator, en daarvoor reeds eerder geprezen. Je kunt me vertrouwen.
quote:
[..]

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb mij voorgenomen het leven van anderen te verrijken met mijn eigen waarnemeningen, zo lang het nog kan, het einde van de wereld is immers nabij. Lotus Europa: toen we 7 waren hadden we een Lotus Europa, matchbox, geel. We maakte altijd ruzie over van wie die was. We hadden ook een De Tomaso, paars, maar die was dus minder spannend. Erik verloor meestal en dan had ik de Lotus Europa, geen idee wat ik er mee moest, anders dan aan hem laten zien dat ik hem had. Ik maakte hem er gek mee. Lotus Europa werd een Hoofdzaak, zoals meisjes en bier later.

En het verhaal van de mammoet.

Heel lang geleden, toen er nog geen huizen stonden, woonde hier een mammoet. Zei mijn moeder. Wij geloofden er niets van. Tot we er een in een museum zagen. Wekenlang zochten we zelfs te vergeefs naar overblijfselen van een mamoet. Bij het droogleggen van wat nu Almere is werd een geraamte gevonden. Het werd ook een hoofdzaak.

We spraken er vaak over. Mammoets en Lotus Europa.

Hoofdzaken.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:06:40 #84
118401 Puzo
wahwahwahone
pi_25936475
dvd moet toch af en toe een filmpje kunnen kijken
deep groovy funky basic underground techno
pi_25936806
Daar zijn we even stil van.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:46:53 #86
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25937373
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Zo lijkt het. Hoewel ik nog niet veel snap van gesplitste foton-paren
Anders een topic er over openen en vragen of Haushofer het zo kan uitleggen dat ik het snap, dan komt het vast wel goed.
quote:
Ik ben een goede objectieve interpretator, en daarvoor reeds eerder geprezen. Je kunt me vertrouwen.
Dat laatste zegt iedereen echter weer.
quote:
-knip-
Je hebt je pen zo te zien weer opgepakt vandaag!
pi_25937410
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:22 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je vergeet Heizenberg.
Dat is zeker het neefje van Stephen Hawkings
pi_25937568
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is zeker het neefje van Stephen Hawkings
Ja. Een volgeling van Albert IJnstijn
Mu!
pi_25937635
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Anders een topic er over openen en vragen of Haushofer het zo kan uitleggen dat ik het snap, dan komt het vast wel goed.
Dat ga ik doen
quote:
[..]

Dat laatste zegt iedereen echter weer.
ben jij iedereen dan ?
quote:
[..]

Je hebt je pen zo te zien weer opgepakt vandaag!
Nee hoor, ik ben wel in zo'n bui, maar te lui om te beginnen.
Voor Lotus en Mammoet: www.spinvis.nl. Erik vindt het vaak belangrijk het laatste woord te hebben. Nou, daar hebben we het dan nog wel over.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:01:30 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25937681
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:59 schreef SingleCoil het volgende:

ben jij iedereen dan ?
Nee, ik implementeer slechts een kleine subset van de capaciteiten van iedereen.
quote:
Nee hoor, ik ben wel in zo'n bui, maar te lui om te beginnen.
Hmmm.. Zit het wel al in je hoofd?
quote:
Voor Lotus en Mammoet: www.spinvis.nl. Erik vindt het vaak belangrijk het laatste woord te hebben. Nou, daar hebben we het dan nog wel over.
Hoe verhoudt Erik zich tot SC?
pi_25937760
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, ik implementeer slechts een kleine subset van de capaciteiten van iedereen.
Oh, ik ook! Zullen we neuken ?
quote:
[..]

Hmmm.. Zit het wel al in je hoofd?
Nee hoor. Dit is echt waar. We lopen elkaar al 40 jaar gek te maken over Lotus Europa en de Mammoet. Het neemt steeds grootsere vormen aan, het word nu echt grappig.
quote:
[..]

Hoe verhoudt Erik zich tot SC?
Als God tot Maria
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:07:44 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25937835
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:04 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Oh, ik ook! Zullen we neuken ?
Mannen denken ook maar aan een ding.
quote:
Nee hoor. Dit is echt waar. We lopen elkaar al 40 jaar gek te maken over Lotus Europa en de Mammoet. Het neemt steeds grootsere vormen aan, het word nu echt grappig.
Hmmm...
quote:
Als God tot Maria
pi_25938050
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mannen denken ook maar aan een ding.
Het siert je niet, deze generalisatie. Wees maar blij dat Lupa er even niet is, anders had ze je vast vermanend toegesproken over gelijke behandeling enzo..
quote:
Die relatie is complexer dan je zou direct zou denken: "Heilige Maria, Moeder van God!". Een zelf-referentie van de eerst orde. En zoals, Goedel ons reeds duidelijk maakte, met zelf-referentie valt niet te spotten !
Mu!
pi_25938076
Ik ga de deur dicht doen, iets aantrekken en eten klaarmaken. Ik schat...Bami met sate enzo!
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:26:35 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25938232
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:17 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het siert je niet, deze generalisatie. Wees maar blij dat Lupa er even niet is, anders had ze je vast vermanend toegesproken over gelijke behandeling enzo..
Misschien dat ze het straks nog doet.
quote:
Die relatie is complexer dan je zou direct zou denken: "Heilige Maria, Moeder van God!". Een zelf-referentie van de eerst orde. En zoals, Goedel ons reeds duidelijk maakte, met zelf-referentie valt niet te spotten !
Je hebt dat soort kunstgrepen nodig om je onbespottelijk te maken?
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:27:05 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25938242
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:18 schreef SingleCoil het volgende:
Ik ga de deur dicht doen, iets aantrekken en eten klaarmaken. Ik schat...Bami met sate enzo!
Eet smakelijk.
pi_25938419
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien dat ze het straks nog doet.
we zullen het zien
quote:
[..]

Je hebt dat soort kunstgrepen nodig om je onbespottelijk te maken?
Klaarblijkelijk.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:37:39 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25938480
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:35 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

we zullen het zien
Vast wel.
quote:
Klaarblijkelijk.
Wat vind je daar zelf nou van?
pi_25939021
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:37 schreef Alicey het volgende:
Wat vind je daar zelf nou van?
Ik dacht er nog niet eerder over na, vergun mij een moment.

"Onbelachelijkheid" is een van de belangrijkste - zo niet de allerbelangrijkste - eigenschap die mens, sociaal gezien, na kan streven. Immers, een belachelijke wordt nergens serieus genomen. En dat is in het hedendaags maatschappelijk verkeer erg vervelend. Van "Schat, ik hou van je" tot "Langs deze weg laat ik u weten graag voor die functie in aamerking te willen komen", slechts gelach is het deel van de belachelijke.
Veel bereikt hij in zijn droeve bestaan niet, een gruwelijke dood in het vooruitzicht: "Hallo agent, Ik zit in de lift opgesloten en ze gaan dit gebouw zo slopen..." of "Dokter, ik heb ineens een enorme pijn in mijn borst, die zich uitstraalt naar mijn armen en onderkaak, tevens zweet ik als een otter en mijn hart gaat te keer als een gek". Of misschien: "Stewardess, mag ik er even uit ?".

Uitgemaakte zaak: belachelijk zijn, dat wil je niet.

Streven naar onbelachelijkheid is dus niet vreemd. En ook niet iets om iemand om uit te lachen, anders werkt het natuurlijk niet.

Rest de vraag: is mijn relatie met Erik, de verglijking met die tussen God en Maria of het zelf-refererende karakter van die laatste een "kunstgreep" ?

Om die vraag goed te kunnen beantwoorden gingen wij op bezoek bij Van Dale:

kunst·greep (de ~ (m.))
1 truc, listig middel om een doel te bereiken

Nu is mijn relatie met Erik er een die door God zelf beschikt werd, mij daarbij van listigheid beschuldigen is absurd. Dat God de schepper is van Maria en Maria de moeder van God is een theologische kwestie die beter met Zijn vertegenwoordiger hier besproken kan worden. Hoewel ik begrijp dat die binnenkort voor overleg teruggeroepen wordt, dus die heeft wel iets anders aan zijn hoofd. In ieder geval is daar ook weer geen listige opzet mijnerzijds te vermoeden.

Concluderen dan dus: ik streef naar onbelachelijkheid zoals ieder ander maar gebruik geen kunstgrepen.

Dat vind ik daar dus zelf van.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:04:21 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25939120
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:00 schreef SingleCoil het volgende:

Concluderen dan dus: ik streef naar onbelachelijkheid zoals ieder ander maar gebruik geen kunstgrepen.

Dat vind ik daar dus zelf van.
Streef je je doel niet een beetje voorbij? En let je er ook op dat je jezelf niet te serieus neemt?
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:12:08 #101
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25939342
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Streef je je doel niet een beetje voorbij?
Ik vind mijzelf niet belachelijk, en streef dus zo gezien mijn doel niet voorbij. Maar als jij dat anders ziet zou het kwalijk zijn als je me die informatie zou onthouden.
quote:
En let je er ook op dat je jezelf niet te serieus neemt?
Op welke schaal uitgedrukt ? Ik neem mijzelf bijzonder serieus. Wie dat niet doet verdoet zijn leven.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:14:38 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25939418
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:12 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik vind mijzelf niet belachelijk, en streef dus zo gezien mijn doel niet voorbij. Maar als jij dat anders ziet zou het kwalijk zijn als je me die informatie zou onthouden.
Zo gezien zou je dat dus juist wel doen.. Je doet iets overbodigs..
quote:
Op welke schaal uitgedrukt ? Ik neem mijzelf bijzonder serieus. Wie dat niet doet verdoet zijn leven.
Ik vraag me af of je hier hetzelfde bedoelt als ik.. Een beetje relativisme en zelfspot zijn mij soms niet vreemd. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:29:53 #103
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25939829
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo gezien zou je dat dus juist wel doen.. Je doet iets overbodigs..
In jou ogen wellicht. Maar er zijn meerdere doelen te dienen dan slechts het streven naar onbelachelijkheid. Uit het oogpunt van oppervlaktewaterbeheer zou je de afsluitdijk ook 'overbodig' kunnen noemen.
quote:
[..]

Ik vraag me af of je hier hetzelfde bedoelt als ik.. Een beetje relativisme en zelfspot zijn mij soms niet vreemd. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?
Relativisme is een drijvende kracht, relativisme is wat je drijft als je over onbelachelijkheid nadenkt. Zelfspot: daar doe ik niet aan, dat is mijn spiegel! Iedere ochtend weer...
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:32:35 #104
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25939894
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

In jou ogen wellicht. Maar er zijn meerdere doelen te dienen dan slechts het streven naar onbelachelijkheid. Uit het oogpunt van oppervlaktewaterbeheer zou je de afsluitdijk ook 'overbodig' kunnen noemen.
Nu haal je er opeens extra doelstellingen bij die er daarnet niet waren of althans niet leken te zijn.
quote:
Relativisme is een drijvende kracht, relativisme is wat je drijft als je over onbelachelijkheid nadenkt.
Hmm.. Ik betwijfel het. Wat is onbelachelijkheid? Als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk best belachelijk. Hoe moet ik dat in het licht van onbelachelijkheid zien?
quote:
Zelfspot: daar doe ik niet aan, dat is mijn spiegel! Iedere ochtend weer...
Zo kun je het ook zien.
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:46:45 #105
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25940190
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nu haal je er opeens extra doelstellingen bij die er daarnet niet waren of althans niet leken te zijn.
[..]
Het is onzinnig te denken dat onbelachelijkheid de enige drijfveer zou zijn, we zouden met z'n allen snel uitsterven denk ik.Dat ik eerder geen andere doelstellingen besprak wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
quote:
Hmm.. Ik betwijfel het. Wat is onbelachelijkheid? Als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk best belachelijk. Hoe moet ik dat in het licht van onbelachelijkheid zien?
Wat is er belachelijk aan je dan ? Ik lach niet. Ben ik dan raar ? Maar wie lacht niet, die de mens beziet ? Iets leuks hebben we allemaal. Belachelijk en vermakelijk zijn begrippen die dicht bij elkaar lijken te liggen.
Een belachelijk mens wordt niet meer serieus genomen. Word jij vaak niet serieus genomen ?
[..]
quote:
Zo kun je het ook zien.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:52:02 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25940307
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:46 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het is onzinnig te denken dat onbelachelijkheid de enige drijfveer zou zijn, we zouden met z'n allen snel uitsterven denk ik.Dat ik eerder geen andere doelstellingen besprak wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Ik had het echter specifiek over het resultaat.
quote:
Wat is er belachelijk aan je dan ? Ik lach niet. Ben ik dan raar ? Maar wie lacht niet, die de mens beziet ? Iets leuks hebben we allemaal. Belachelijk en vermakelijk zijn begrippen die dicht bij elkaar lijken te liggen.
Er is genoeg belachelijk aan mij. Belachelijk is tenslotte al datgene waar een gemiddeld mens niet aan denkt of een manier van denken die een gemiddeld mens niet hanteert. Belachelijk ligt denk ik wel dicht bij vermakelijk, maar waar ligt de grens precies?
quote:
Een belachelijk mens wordt niet meer serieus genomen. Word jij vaak niet serieus genomen ?
Ik geloof dat dat reuze meevalt. Over het algemeen word ik volgens mij toch redelijk serieus genomen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:01:25 #107
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25940551
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:52 schreef Alicey het volgende:
Er is genoeg belachelijk aan mij. Belachelijk is tenslotte al datgene waar een gemiddeld mens niet aan denkt of een manier van denken die een gemiddeld mens niet hanteert.
Opnieuw kan een bezoek aan Van Dale uitkomst brengen:

be·la·che·lijk (bn.)
1 zo vreemd, dat men er om moet lachen => grotesk, lachwekkend, onmogelijk, ridicuul

Ik neem nu aan dat Van Dale met "men" hetzelfde bedoelt dat jij met "de gemiddelde mens" aanduidt. Dan is er een behoorlijk verschil tussne belachelijkheid van daden, zaken of omstandigheden, zoals jij die bedoelt, en belachelijkheid van de hele persoon, zoals ik die bedoel.
quote:
Belachelijk ligt denk ik wel dicht bij vermakelijk, maar waar ligt de grens precies?
De grens ligt precies bij het serieus nemen. Een vermakelijk mens kun je serieus nemen, een belachelijk mens is zo vreemd, grotesk, onmogelijk, ridicuul, dat je hem niet meer serieus kunt nemen. Als je zegt "Ik ben eigenlijk een hele gekke meid" (zeg dat nooit!) dan zeg je dat je vermakelijk bent, niet belachelijk. Leuk, maar wel serieus te nemen.
quote:
[..]

Ik geloof dat dat reuze meevalt. Over het algemeen word ik volgens mij toch redelijk serieus genomen.
en dus ben je niet belachelijk. Je zult hooguit wel eens belachelijke gedachten hebben, dat hoor nu eenmaal bij het verkennen van de rand. Wie dat niet doet blijft in de Viva hangen en vind zichzelf een hele gekke meid.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:06:54 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25940700
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:01 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Opnieuw kan een bezoek aan Van Dale uitkomst brengen:

be·la·che·lijk (bn.)
1 zo vreemd, dat men er om moet lachen => grotesk, lachwekkend, onmogelijk, ridicuul

Ik neem nu aan dat Van Dale met "men" hetzelfde bedoelt dat jij met "de gemiddelde mens" aanduidt. Dan is er een behoorlijk verschil tussne belachelijkheid van daden, zaken of omstandigheden, zoals jij die bedoelt, en belachelijkheid van de hele persoon, zoals ik die bedoel.
De omstandigheden of het geheel maken misschien inderdaad het verschil.. Ik heb inderdaad ook wel niet-belachelijke eigenschappen.
quote:
De grens ligt precies bij het serieus nemen. Een vermakelijk mens kun je serieus nemen, een belachelijk mens is zo vreemd, grotesk, onmogelijk, ridicuul, dat je hem niet meer serieus kunt nemen. Als je zegt "Ik ben eigenlijk een hele gekke meid" (zeg dat nooit!) dan zeg je dat je vermakelijk bent, niet belachelijk. Leuk, maar wel serieus te nemen.
Dat ik leuk of gek ben zou ik zeker niet te hard zeggen, ik ben eigenlijk heel saai. Maar de toelichting is geweldig.
quote:
en dus ben je niet belachelijk. Je zult hooguit wel eens belachelijke gedachten hebben, dat hoor nu eenmaal bij het verkennen van de rand. Wie dat niet doet blijft in de Viva hangen en vind zichzelf een hele gekke meid.
Oh, het blijft niet altijd bij gedachten hoor. En tegelijkertijd met gek zijn ben ik ook weer hemeltergend saai en normaal. Ik heb echter altijd iets met tegenstellingen gehad.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:18:06 #109
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25940999
Ik heb iets tegen mensen die zichzelf 'gek' noemen. Het lijkt me een verontschuldiging vooraf, in de hoop dat eigenaardigheden niet voor belachelijk aangezien worden, een excuus voor onaagepast gedrag, een knieval voor het fatsoen, 'let maar niet op mij, neem mij niet serieus'. Ik doe wel mee, maar alleen voor zoete koek...

Ammehoela! Iedereen doet hier mee voor eggies ! En je doet gewoon je ding omdat het jouw ding is. Als anderen dat raar, onaangepast, vreemd of ongeloofwaardig vinden -> dikke pik!
Er is niks mis met saai en normaal. Saai en normaal geven een grote voorspelbaarheid in gedrag. Daarmee zorg je ervoor dat het model dat anderen van je hebben vaak klopt. Als iemand voortdurend z'n model moet bijstellen wordt dat snel vervelend hoor...die A., daar weet je ook nooit wat je d'r aan hebt...beter saai. Saaie mensen: Katja Schuurman, Heisenberg, SpinviS, de Paus. Niet-saai: Hitler, George Bush, Ayaan Hirshi Ali. Doe mij maar saai.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:23:57 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25941150
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:18 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb iets tegen mensen die zichzelf 'gek' noemen. Het lijkt me een verontschuldiging vooraf, in de hoop dat eigenaardigheden niet voor belachelijk aangezien worden, een excuus voor onaagepast gedrag, een knieval voor het fatsoen, 'let maar niet op mij, neem mij niet serieus'. Ik doe wel mee, maar alleen voor zoete koek...
Dat is ergens wel waar. Bij mij leren de meeste mensen op den duur wel wanneer ze mij wel en niet serieus moeten nemen (Alleen Haushofer vergist zich zo nu en dan nog wel eens).
quote:
Ammehoela! Iedereen doet hier mee voor eggies ! En je doet gewoon je ding omdat het jouw ding is. Als anderen dat raar, onaangepast, vreemd of ongeloofwaardig vinden -> dikke pik!
Er is niks mis met saai en normaal. Saai en normaal geven een grote voorspelbaarheid in gedrag.
Dan ben ik waarschijnlijk weer niet saai.. Hoewel dat misschien juist de onvoorspelbare factor is.
quote:
Daarmee zorg je ervoor dat het model dat anderen van je hebben vaak klopt. Als iemand voortdurend z'n model moet bijstellen wordt dat snel vervelend hoor...die A., daar weet je ook nooit wat je d'r aan hebt...beter saai. Saaie mensen: Katja Schuurman, Heisenberg, SpinviS, de Paus. Niet-saai: Hitler, George Bush, Ayaan Hirshi Ali. Doe mij maar saai.
Je plaatst me wel in een leuk rijtje op deze manier zeg.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:30:43 #111
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25941355
Er is niks mis mee om af en toe niet serieus te zijn, of een hypothetische situatie uit te werken. Waar wel wat mis mee is is mensen die bij voorbaat al doen alsof dat zo is, immers, dan kunnen ze lekker niet aangesproken worden, het was toch maar doen alsof, ik ben ten slotte een hele gekke meid... deugt niet ! Weg ermee. Niet quasi-grappig doen. Ook niet bewust onvoorspelbaar of 'orgineel' - dat ben je of dat ben je niet, bewust introduceren van die eigenschappen grenst aan de leugen.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:32:49 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25941418
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:30 schreef SingleCoil het volgende:
Er is niks mis mee om af en toe niet serieus te zijn, of een hypothetische situatie uit te werken. Waar wel wat mis mee is is mensen die bij voorbaat al doen alsof dat zo is, immers, dan kunnen ze lekker niet aangesproken worden, het was toch maar doen alsof, ik ben ten slotte een hele gekke meid... deugt niet ! Weg ermee. Niet quasi-grappig doen. Ook niet bewust onvoorspelbaar of 'orgineel' - dat ben je of dat ben je niet, bewust introduceren van die eigenschappen grenst aan de leugen.
Wat je volgens mij probeert te zeggen is dat je mensen het liefst "puur" hebt. Als dat zo is, dan ben ik het helemaal met je eens.
pi_25941447
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:30 schreef SingleCoil het volgende:
Er is niks mis mee om af en toe niet serieus te zijn
Eens, maar doe dat aub niet in een rudeonline-topic, want dan denkt ie nog meer dat ie gelijk heeft.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:34:57 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25941483
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:33 schreef Maethor het volgende:

[..]

Eens, maar doe dat aub niet in een rudeonline-topic, want dan denkt ie nog meer dat ie gelijk heeft.
En toch is rude buiten Fok aardig en goed mee op te schieten, en ook best wel aantrekkelijk.
pi_25941873
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:17 schreef SingleCoil het volgende:
Ik zou Alicey nooit vermanend toespreken!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:48:40 #116
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25941910
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:33 schreef Maethor het volgende:

[..]

Kijk, een van de ergste dingen die een mens kan overkomen is dat hij een niet-conventioneel standpunt deelt of denkt te begrijpen en dan verweten wordt niet serieus te zijn. Ik betoogde al eerder waarom ik denk dat ik ruud z'n stellingen snap, toen ik een jaar of 7 was legde mijn vader mij uit hoe dat zat, met oneindig heelal, lichtsnelheid en relativiteit. Ik accepteerde het allemaal wel maar werd letterlijk duizelig bij het nadenken over 'oneindig'. Het is een tejken van afstomping dat ik die verwonderde duizeligheid kwijt ben geraakt, jammer...maar de vragen die bij ruud opkomen stelde ik toen ook. Het is vaak geen kwestie van niet snappen van de beginselen maar verdwaalt raken in de woorden en begrippen. En er zijn nu eenmaal dingen die je voorstelling te boven gaan, het vinden van de juiste woorden is dan lastig en vergfelijkingen gaan per definitie vaak mank. De stelling tijd = afstand want c is constant is lastig uit te leggen in gewone woorden, maar daarom niet minder waar.
Mu!
pi_25941930
Zeg, wat een belachelijke discussieonderwerpen hier, kunnen jullie niks beters bedenken?
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:49:30 #118
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25941935
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

En toch is rude buiten Fok aardig en goed mee op te schieten, en ook best wel aantrekkelijk.
Sexist!
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:49:58 #119
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25941958
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, wat een belachelijke discussieonderwerpen hier, kunnen jullie niks beters bedenken?
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:50:19 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25941972
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik zou Alicey nooit vermanend toespreken!
He, wat flauw nou weer.
pi_25941993
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef SingleCoil het volgende:
Sexist!
Hee, ik vind dat het heel erg toegestaan is om iemand puur als seksobject te beschouwen.
pi_25942003
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. Ik wil hem ook graag nog eens ontmoeten (om de eerste twee redenen dan). Maar hij kan soms zo'n ontzettende pain in the ass zijn.
pi_25942005
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Alicey het volgende:
He, wat flauw nou weer.
Je moet geen modjes tegen je krijgen...

Of word je graag vermanend toegesproken?
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:51:28 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942010
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, belachelijkheid deed het hem even.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:51:32 #125
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25942013
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hee, ik vind dat het heel erg toegestaan is om iemand puur als seksobject te beschouwen.
Ja. En dan ben je een sexist.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:52:30 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942047
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je moet geen modjes tegen je krijgen...
modjes doen niet zoveel. FA's, daar moet je wel voor oppassen.
quote:
Of word je graag vermanend toegesproken?
Het leek me een goede voor jou om te oefenen. Als lerares Nederlands zul je het ook moeten kunnen.
pi_25942068
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:51 schreef SingleCoil het volgende:
Ja. En dan ben je een sexist.
Seksisme: verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld.

Ik ben dus geen seksist, want ik ben bi. Ik zie gewoon iedereen als seksobject, onafhankelijk van hun geslacht.
pi_25942094
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:48 schreef SingleCoil het volgende:
Kijk, een van de ergste dingen die een mens kan overkomen is dat hij een niet-conventioneel standpunt deelt of denkt te begrijpen en dan verweten wordt niet serieus te zijn.
Ik verwijt hem niet niet serieus te zijn, hij houdt te krampachtig vast aan zijn ononderbouwde standpunten ook na veelvuldige tegenargumenten die hij niet kan weerleggen.
quote:
Ik betoogde al eerder
Jij was 7, Rude is iets van 34.
quote:
De stelling tijd = afstand want c is constant is lastig uit te leggen in gewone woorden, maar daarom niet minder waar.
Dat slaat echt nergens op.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:53:57 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942099
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Puur als seksobject is wel weer even erg overdreven. Mag ik niet zeggen dat iemand aantrekkelijk is?
pi_25942111
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:52 schreef Alicey het volgende:
modjes doen niet zoveel. FA's, daar moet je wel voor oppassen.
Kind, ik weet het verschil niet eens.
quote:
Het leek me een goede voor jou om te oefenen. Als lerares Nederlands zul je het ook moeten kunnen.
Reken maar dat ik dat kan. Het is soms best bevredigend om een leerling een flinke uitbrander te geven!
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:54:48 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942130
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Seksisme: verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld.

Ik ben dus geen seksist, want ik ben bi. Ik zie gewoon iedereen als seksobject, onafhankelijk van hun geslacht.
Kijk eens aan, dan slaat dat sexist helemaal nergens meer op, ook bij mij niet.
pi_25942159
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:53 schreef Alicey het volgende:
Puur als seksobject is wel weer even erg overdreven. Mag ik niet zeggen dat iemand aantrekkelijk is?
Tuurlijk, vooral als het over mij gaat.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:56:22 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942190
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kind, ik weet het verschil niet eens.
FA's hebben een duistere kleur blauw, en hebben onder anderen de macht om bans te zetten en clones te controleren.
quote:
Reken maar dat ik dat kan. Het is soms best bevredigend om een leerling een flinke uitbrander te geven!
Vertel eens, wat doet dat dan precies met je?
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:57:10 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942223
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:51 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. Ik wil hem ook graag nog eens ontmoeten (om de eerste twee redenen dan). Maar hij kan soms zo'n ontzettende pain in the ass zijn.
Op het forum is hij niet de makkelijkste nee. Misschien komt ook daar echter ooit een middenweg.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:58:04 #135
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942256
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tuurlijk, vooral als het over mij gaat.
Of jij aantrekkelijk bent weet ik nog niet.
pi_25942432
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op het forum is hij niet de makkelijkste nee. Misschien komt ook daar echter ooit een middenweg.
Daar hoop ik ook nog steeds op.
pi_25942437
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:56 schreef Alicey het volgende:
FA's hebben een duistere kleur blauw, en hebben onder anderen de macht om bans te zetten en clones te controleren.
Bedankt voor deze waardevolle info.
quote:
Vertel eens, wat doet dat dan precies met je?
Ik schep er een zeker sadistisch genoegen in. Waarom denk je dat ik juf wil worden?
pi_25942522
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
Of jij aantrekkelijk bent weet ik nog niet.
Nou ja, ik zal je mijn eigen oordeel geven. Er zijn dagen dat ik mezelf aantrekkelijk vind en er zijn dagen dat ik mezelf oerlelijk vind.

Oordeel verder zelf maar, dit is een oude foto:

zaterdag 2 april 2005 @ 23:05:22 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942526
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:02 schreef Maethor het volgende:

[..]

Daar hoop ik ook nog steeds op.
Ik wacht ook nog af.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:05:36 #140
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25942536
Zul je net zien...vergaat het heelal omdat A. even gaat kijken of ie links of rechts draait...zit Houshover lekker bier te drinken, weet niet wat hem gebeurt natuurlijk. Leuk hoor, A. !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:06:13 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942559
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Bedankt voor deze waardevolle info.
Maar Cynix is best lief hoor.
quote:
Ik schep er een zeker sadistisch genoegen in. Waarom denk je dat ik juf wil worden?
Da's zo klaar als een klontje.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:07:25 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942599
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou ja, ik zal je mijn eigen oordeel geven. Er zijn dagen dat ik mezelf aantrekkelijk vind en er zijn dagen dat ik mezelf oerlelijk vind.

Die foto heb je inderdaad al eens eerder gepost.

Met aantrekkelijk doel ik trouwens niet zo heel erg op uiterlijk (Hoewel het wel meespeelt), maar meer op gedrag en uitstraling.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:07:30 #143
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25942605
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

[afbeelding]
Bruikbaar
Mu!
pi_25942629
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:06 schreef Alicey het volgende:
Maar Cynix is best lief hoor.
Ik heb nog nooit met hem te maken gehad, dus dat betekent wrs dat ik ook best lief ben.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:08:24 #145
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942637
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:05 schreef SingleCoil het volgende:
Zul je net zien...vergaat het heelal omdat A. even gaat kijken of ie links of rechts draait...zit Houshover lekker bier te drinken, weet niet wat hem gebeurt natuurlijk. Leuk hoor, A. !
Dat Haushofer bier drinkt baart mij wel zorgen.. Het is immers allemaal begonnen met Einstein die omwille van bier een atoom heeft gespleten met een hamer en bijtel..
pi_25942639
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:07 schreef Alicey het volgende:
Met aantrekkelijk doel ik trouwens niet zo heel erg op uiterlijk (Hoewel het wel meespeelt), maar meer op gedrag en uitstraling.
Deed iedereen dat maar...
pi_25942656
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:07 schreef SingleCoil het volgende:
Bruikbaar
Hm, ik vraag mij af hoe ik dat moet interpreteren. Is het een soortgelijke term als 'fuckable'?
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:09:04 #148
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942659
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit met hem te maken gehad, dus dat betekent wrs dat ik ook best lief ben.
Jij hebt 0 notes, dus dat betekent inderdaad dat je best lief bent.
pi_25942685
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:07 schreef Alicey het volgende:
Helaas kan ik die niet posten. Ik schijn een beetje bitcherig over te komen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:10:05 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942688
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:08 schreef Maethor het volgende:

[..]

Het zou misschien heel wat kapotte relaties schelen.
pi_25942714
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:09 schreef Alicey het volgende:
Jij hebt 0 notes, dus dat betekent inderdaad dat je best lief bent.
Oh wat goed, een smetteloze reputatie!
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:11:00 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942720
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Helaas kan ik die niet posten. Ik schijn een beetje bitcherig over te komen.
Dat kan je ook niet posten, maar kom ik de 23e wel achter. Sommige vormen van bitcherigheid vind ik trouwens erg aantrekkelijk, andere vormen juist absoluut niet.
pi_25942751
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat Haushofer bier drinkt baart mij wel zorgen.. Het is immers allemaal begonnen met Einstein die omwille van bier een atoom heeft gespleten met een hamer en bijtel..
Nou ja... frustraties wegdrinken kan latere prestaties ten goede komen. (Haus' msn-naam op dit moment: "kut-elektronica, kut-versterkers, kut-transistoren, kut-edge triggered JK flipflops")

geef m eens ongelijk, trouwens...
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:12:10 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942761
quote:

[..]

Hm, ik vraag mij af hoe ik dat moet interpreteren. Is het een soortgelijke term als 'fuckable'?
Zo lees ik het ook. SC houdt echter ook wel van een beetje provoceren. Ik zou hem echter maar wel serieus nemen, want dat heeft hij dan wel weer graag.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:12:58 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942776
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Oh wat goed, een smetteloze reputatie!
Er zijn er wel meer hoor. Maethor heeft ook 0 notes.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:14:17 #156
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25942817
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:08 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat doet iedereen ook. Maar als jij denkt dat dat niet zo is ga je je gedragen naar je zelfbeeld. En daar wordt je dan op beoordeeld. Je krijgt terug wat je uitstraalt.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:14:46 #157
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25942834
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb zeker...niet...0 notes ?
Mu!
pi_25942842
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:11 schreef Alicey het volgende:
Dat kan je ook niet posten, maar kom ik de 23e wel achter. Sommige vormen van bitcherigheid vind ik trouwens erg aantrekkelijk, andere vormen juist absoluut niet.
Ik denk zelf dat ik vaak een beetje koel en afstandelijk overkom. Maar dat hangt wel erg af van omstandigheden en gezelschap. Overigens val ik zelf erg op koele, afstandelijke vrouwen. En ik heb een rood-haar-fetisj. Dat begon met haar:

Roodhaar, uit de strip Storm.

Dana Scully, Captain Janeway, Kate Winslet...
pi_25942845
quote:

[..]

pi_25942872
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:14 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Dat doet iedereen ook. Maar als jij denkt dat dat niet zo is ga je je gedragen naar je zelfbeeld. En daar wordt je dan op beoordeeld. Je krijgt terug wat je uitstraalt.
Dat is zeker waar. Ik heb alleen soms het idee dat sommigen puur op uiterlijkheden afgaan, of iig teveel. Maar dat kan ik fout hebben.
pi_25942890
quote:
Zo lees ik het ook. SC houdt echter ook wel van een beetje provoceren. Ik zou hem echter maar wel serieus nemen, want dat heeft hij dan wel weer graag.
Ik neem hem ook zeer serieus, ik ben alleen wat teleurgesteld dat hij mij als een seksobject ziet.
pi_25942898
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Haal die middelste daar als-je-blieft tussenweg! Verder .
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:17:23 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942908
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:14 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik heb zeker...niet...0 notes ?
Klopt, je hebt er 4.

En als Haus terug is misschien 5
pi_25942944
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:16 schreef Maethor het volgende:
Haal die middelste daar als-je-blieft tussenweg! Verder .
De meesten zijn het niet met me eens over Janeway. Ik vind haar vreselijk geil, vooral haar stem. Maar 7 of 9 mag er ook wezen!
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:19:16 #165
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25942963
quote:

[..]

Het betekent dat je een plaats in mijn fantasieen zou kunnen vervullen. Neuken hoort daar soms ook bij. Je uiterlijk is niet zodanig afstotend dat dat niet meer mogelijk is. Katja Schuurman is knapper. Over 'aantrekkelijk' heeft A. al het juiste gezegd. Ik ken Katja toevallig, die ook nog eens aantrekkelijk, haar zus niet.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:19:35 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25942979
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat ik vaak een beetje koel en afstandelijk overkom.
In eerste instantie kom ik vaak ook zo over, maar het verandert als ik mezelf in goed gezelschap beschouw.
quote:
Maar dat hangt wel erg af van omstandigheden en gezelschap. Overigens val ik zelf erg op koele, afstandelijke vrouwen.
Het is een aspect waar ik op val, maar er is wel meer nodig dan alleen dat. Ik val vooral op moeilijke mensen.
quote:
En ik heb een rood-haar-fetisj. Dat begon met haar:

[afbeelding]

Roodhaar, uit de strip Storm.
Hmm, ok.
quote:
Het karakter Dana Scully is inderdaad best wel aantrekkelijk.
pi_25943034
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:19 schreef SingleCoil het volgende:
Het betekent dat je een plaats in mijn fantasieen zou kunnen vervullen. Neuken hoort daar soms ook bij. Je uiterlijk is niet zodanig afstotend dat dat niet meer mogelijk is.
Ik ga er even over nadenken of ik mij nu vereerd of beledigd moet gaan voelen.
quote:
Katja Schuurman is knapper.
Hm. Ik vrees dat je gelijk hebt. Vooral in dat Gouden Gids-pakje is ze lekker.
pi_25943042
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De meesten zijn het niet met me eens over Janeway. Ik vind haar vreselijk geil, vooral die stem.
Whaaaat? Die stem vind ik juist verschrikkelijk erg. Niks mis met het personage Kathryn Janeway, maar aantrekkelijk? Nee, nooit in me opgekomen.
quote:
Maar 7 of 9 mag er ook wezen!
Mja... als ze haar haren losgooit. Maar ok, die mag er idd wezen.
pi_25943046
Jongens, hebben jullie trouwens de officiële dood van de paus gemist? Ik hoor jullie er helemaal niet over.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:22:55 #170
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943072
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, hebben jullie trouwens de officiële dood van de paus gemist? Ik hoor jullie er helemaal niet over.
Neehoor, ik heb het niet gemist.. Maar hoor er al te veel genoeg over op irc.
pi_25943078
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:21 schreef Maethor het volgende:
Whaaaat? Die stem vind ik juist verschrikkelijk erg. Niks mis met het personage Kathryn Janeway, maar aantrekkelijk? Nee, nooit in me opgekomen.
Ik heb een wat afwijkende smaak soms. Zo was ik als klein meisje verliefd op Ron Brandsteder.
quote:
Mja... als ze haar haren losgooit. Maar ok, die mag er idd wezen.
Dat strakke vind ik nu juist onweerstaanbaar.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:24:04 #172
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943107
het is toch niet waar ? de paus ? dood ?
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:24:19 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943114
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:19 schreef SingleCoil het volgende:

Je uiterlijk is niet zodanig afstotend dat dat niet meer mogelijk is.
Wat zeg je dat subtiel.
pi_25943121
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb een wat afwijkende smaak soms. Zo was ik als klein meisje verliefd op Ron Brandsteder.
Oei.
quote:
Dat strakke vind ik nu juist onweerstaanbaar.
Mja, smaken verschillen idd.

Trouwens, bij geile stemmen denk ik meer aan mevrouw Jolie.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:25:31 #175
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943149
Seven is echt geil !Superstrak, en dan die borsten....die beinvloed mijn fantasieen zelfs...
Mu!
pi_25943154
quote:
Nee hoor. Maar t is wat mij betreft geen breaking news...
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:26:23 #177
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943172
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat zeg je dat subtiel.
Weet je nog, gewoon open en zo...
Mu!
pi_25943174
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:19 schreef Alicey het volgende:
In eerste instantie kom ik vaak ook zo over, maar het verandert als ik mezelf in goed gezelschap beschouw.
Nou, we zullen zien dan, hè.
quote:
Het is een aspect waar ik op val, maar er is wel meer nodig dan alleen dat. Ik val vooral op moeilijke mensen.
Expres of per ongeluk?
quote:
Het karakter Dana Scully is inderdaad best wel aantrekkelijk.
De rest ook:

pi_25943208
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:24 schreef Maethor het volgende:
Mja, smaken verschillen idd.

Trouwens, bij geile stemmen denk ik meer aan mevrouw Jolie.
Dat vind ik dus echt een ranzig nepwijf...
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:28:39 #180
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943233
quote:

[..]

Ik ga er even over nadenken of ik mij nu vereerd of beledigd moet gaan voelen.
Beledigd voelen vanwege iemands eerlijke en open mening is natuurlijk raar. Ik ben zelf een dikke ouwe vent, als iemand dat zegt ben ik voel ik met toch ook niet beledigd ?
quote:
[..]

Hm. Ik vrees dat je gelijk hebt. Vooral in dat Gouden Gids-pakje is ze lekker.
...loop eerst eens door de gouden gids...die neem ik mee naar bed...
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:28:56 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943240
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, we zullen zien dan, hè.
quote:
Expres of per ongeluk?
Beiden.. Als ik op iemand val blijkt het vaak een lastig persoon te zijn, en andersom trekt een op het eerste gezicht lastig karakter mij ook wel aan.. Misschien ook wel omdat lastige mensen vaak alles behalve saai zijn.
quote:
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:29:40 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943256
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:26 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Weet je nog, gewoon open en zo...
Oh jawel hoor, het heeft ook wel iets. Ik vind het alleen zo typisch.
pi_25943270
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:25 schreef SingleCoil het volgende:
Seven is echt geil !Superstrak, en dan die borsten....die beinvloed mijn fantasieen zelfs...
Ik wil zo'n BH als zij. De mijne hangen op m'n knieën als ik zo'n pakje aandoe.
pi_25943287
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De rest ook:
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt een ranzig nepwijf...

Maar ik had het over haar stem.
pi_25943314
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:28 schreef SingleCoil het volgende:
Beledigd voelen vanwege iemands eerlijke en open mening is natuurlijk raar. Ik ben zelf een dikke ouwe vent, als iemand dat zegt ben ik voel ik met toch ook niet beledigd ?
Daar zit wat in. Mag ik dan even zeggen dat ik dikke ouwe venten niet fuckable vind?
quote:
...loop eerst eens door de gouden gids...die neem ik mee naar bed...
Mijn definitie van 'rukblaadje' is ineens een heel andere geworden.
pi_25943338
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:28 schreef Alicey het volgende:
Beiden.. Als ik op iemand val blijkt het vaak een lastig persoon te zijn, en andersom trekt een op het eerste gezicht lastig karakter mij ook wel aan.. Misschien ook wel omdat lastige mensen vaak alles behalve saai zijn.
Ja, ik geloof dat ik in die zin ook wel van lastig hou.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:33:18 #187
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943372
Jolie= idd niet lekker.
Lekker = Kate Winslet, Kate Moss (!), Catherine Deneuve, Haushofer's meisje, Avril Lavigne, Britney Spears...
Mu!
pi_25943379
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:30 schreef Maethor het volgende:

Maar ik had het over haar stem.
Laatst Alexander gezien, maar ik kan me die hele stem niet herinneren. Heeft dus weinig indruk gemaakt. Hephaistion daarentegen...
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:34:45 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943410
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, ik geloof dat ik in die zin ook wel van lastig hou.
Sterk, dominant, lastig karakter, bestand tegen grillen van mij. Idiote eisen stel ik aan een partner he?
pi_25943414
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:33 schreef SingleCoil het volgende:
Jolie= idd niet lekker.
Lekker = Kate Winslet, Kate Moss (!), Catherine Deneuve, Haushofer's meisje, Avril Lavigne, Britney Spears...
Britney Spears...

Alleen Winslet vind ik lekker, de rest niet echt. Winslet is de enige 'echte' vrouw in het rijtje (samen met Haushofers meisje wrs, maar die ken ik niet).
pi_25943430
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:34 schreef Alicey het volgende:
Sterk, dominant, lastig karakter, bestand tegen grillen van mij. Idiote eisen stel ik aan een partner he?
Ach, op elk potje past een deksel, zullen we maar zeggen. Dus ook op halve potjes.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:36:50 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943468
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ach, op elk potje past een deksel, zullen we maar zeggen. Dus ook op halve potjes.
Vast wel een half dekseltje vinden ja, ergens.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:37:35 #193
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943482
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Mag ik dan even zeggen dat ik dikke ouwe venten niet fuckable vind?
haha...is dat het meervoud van vent ? Je bent de enige niet. Maar gelukkig zijn er ook die datg anders zien. Zie je, je bent alleen een dikke oude kerel als je dat zelf ook vind. De rest van de wereld wordt 's ochtend wakker en denkt...hmmm...hij is wel wat ouder dan ik dacht...en ook wel wat dikker...wel lekker...voor zo'n dikke ouwe vent....en begint dan toch weer onder de dekens te friemelen, word ik weer wakker, krijg je weer sex enzo...fuckability...
[..]
quote:
Mijn definitie van 'rukblaadje' is ineens een heel andere geworden.
Rukboek
Mu!
pi_25943518
En deze godin dan?

pi_25943549
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:33 schreef SingleCoil het volgende:
Haushofer's meisje
Jij weet iets wat ik niet weet.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:40:21 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943561
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:39 schreef Maethor het volgende:
En deze godheid dan?

[afbeelding]

Plaatje doet het hier niet.. Misschien een script tegen bandbreedte-misbruik?
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:41:04 #197
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943627
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:41 schreef SingleCoil het volgende:
Is meer een kind eigenlijk http://www.superiorpics.com/josie_maran/images/josie094.jpg
Ze is 26... altijd nog 6 jaar ouder dan ikzelf.
Alles is relatief.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:43:24 #199
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943631
Christina Aguillera !
Mu!
pi_25943632
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:37 schreef SingleCoil het volgende:
haha...is dat het meervoud van vent ?
Vreemd genoeg lijkt 'vent' geen meervoud te hebben...
quote:
Je bent de enige niet. Maar gelukkig zijn er ook die datg anders zien.
Gelukkig maar voor jou!
quote:
Zie je, je bent alleen een dikke oude kerel als je dat zelf ook vind. De rest van de wereld wordt 's ochtend wakker en denkt...hmmm...hij is wel wat ouder dan ik dacht...en ook wel wat dikker...wel lekker...voor zo'n dikke ouwe vent....en begint dan toch weer onder de dekens te friemelen, word ik weer wakker, krijg je weer sex enzo...fuckability...
Jij ligt met de rest van de wereld in bed?
pi_25943668
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Plaatje doet het hier niet.. Misschien een script tegen bandbreedte-misbruik?
Hm geen idee, hier doet ie t gewoon. Maar t is ook helemaal niet belangrijk. Gauw weer ontopic, voor zover mogelijk in een LFC.
pi_25943672
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:41 schreef SingleCoil het volgende:
Is meer een kind eigenlijk http://www.superiorpics.com/josie_maran/images/josie094.jpg
Wat hebben sommige mannen toch met zo'n babyface? Ik vind dat het toppunt van onaantrekkelijkheid. Soms vraag ik me af of mannen misschien diep in hun hart allemaal een meisje van 12 willen en daarom vallen op kindergezichtjes bij volwassen vrouwen...
pi_25943700
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:36 schreef Alicey het volgende:
Vast wel een half dekseltje vinden ja, ergens.
Alleen... Hoe draai je een half dekseltje op een half potje?
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:46:50 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943736
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Alleen... Hoe draai je een half dekseltje op een half potje?
Goede vraag. Een ander half potje en half dekseltje zoeken is weer zo ver gezocht..
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:47:12 #205
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943746
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Vreemd genoeg lijkt 'vent' geen meervoud te hebben...
ik gebruik altijd 'kerels' of 'lui'
quote:
[..]

Gelukkig maar voor jou!
het valt mee. Sex is zwaar overrated, ik besteed er eigenlijk weinig tijd aan.
quote:
[..]

Jij ligt met de rest van de wereld in bed?
Hier, moet ik togeven, ging mijn fantasie wat met me aan de hol. Leuke hol, maar het voerde uiteindelijk tot een waanbeeld. Sorry.
Mu!
pi_25943752
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:46 schreef Alicey het volgende:
Goede vraag. Een ander half potje en half dekseltje zoeken is weer zo ver gezocht..
Dat soort relaties brengen doorgaans veel gedoe met zich mee. Wordt de ene deksel jaloers op de andere enzo... Niet aan beginnen.
pi_25943787
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:47 schreef SingleCoil het volgende:
het valt mee. Sex is zwaar overrated, ik besteed er eigenlijk weinig tijd aan.
Dat zou ik ook zeggen als ik nooit neukte. Maar even serieus, ik vind het niet overrated, ik vind het erg lekker.
quote:
Hier, moet ik togeven, ging mijn fantasie wat met me aan de hol. Leuke hol, maar het voerde uiteindelijk tot een waanbeeld. Sorry.
Het zij je vergeven, al is er even geen paus om je absolutie te verlenen.
pi_25943793
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
babyface
Hmm, dat woord is nog nooit bij me opgekomen mbt die dame. Ik vind haar gewoon knap.

Anywho, ik beperk me maar weer tot QM en aanverwante zaken.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:49:45 #209
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943805
quote:

[..]

Wat hebben sommige mannen toch met zo'n babyface? Ik vind dat het toppunt van onaantrekkelijkheid. Soms vraag ik me af of mannen misschien diep in hun hart allemaal een meisje van 12 willen en daarom vallen op kindergezichtjes bij volwassen vrouwen...
Waarom vind je dat onaantrekkelijk? En waarom vinden mannen het aantrekkelijk?

zaterdag 2 april 2005 @ 23:50:26 #210
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943820
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat soort relaties brengen doorgaans veel gedoe met zich mee. Wordt de ene deksel jaloers op de andere enzo... Niet aan beginnen.
Anders zoek ik wel gewoon een ander half potje, en laten we het dekseltje zitten.
pi_25943878
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:49 schreef Alicey het volgende:
Waarom vind je dat onaantrekkelijk?
Omdat ik niet op kinderen val, noch op kinderlijke kenmerken... Ik vind het gewoon niet mooi. Ik weet waarom; omdat zo'n meisje eruit ziet als een zwak, kwetsbaar vogeltje, terwijl ik val op sterke, rijpe vrouwen. Rijp heeft in deze niets met leeftijd te maken, maar ik kan even geen beter woord bedenken.
quote:
En waarom vinden mannen het aantrekkelijk?
I've been dying to know that for years...
pi_25943906
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:50 schreef Alicey het volgende:
Anders zoek ik wel gewoon een ander half potje, en laten we het dekseltje zitten.
Dat kan ook, twee halve potjes kun je nog vrij gemakkelijk aan elkaar lijmen. Als het tenminste niet zo is dat het ene een jampotje en het andere een appelmoespot is.
pi_25943938
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:49 schreef Maethor het volgende:
Hmm, dat woord is nog nooit bij me opgekomen mbt die dame. Ik vind haar gewoon knap.

Anywho, ik beperk me maar weer tot QM en aanverwante zaken.
Dat lijkt me verstandig, je hebt toch geen smaak. QM vind ik trouwens ook wel opwindend, maar op een geheel andere manier.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:55:22 #214
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943956
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Omdat ik niet op kinderen val, noch op kinderlijke kenmerken... Ik vind het gewoon niet mooi. Ik weet waarom; omdat zo'n meisje eruit ziet als een zwak, kwetsbaar vogeltje, terwijl ik val op sterke, rijpe vrouwen. Rijp heeft in deze niets met leeftijd te maken, maar ik kan even geen beter woord bedenken.
[..]

I've been dying to know that for years...
Het antwoord dat ik zelf zou geven ligt er meer in dat de meeste mannen een partner zoeken die zwak en kwetsbaar oogt, zodat zij in de rol van sterke man kunnen kruipen. Andersom zoeken de meeste vrouwen een partner die sterk is, een partner waarbij ze zich "veilig" voelen.

Voor mezelf denk ik wel dat dit klopt, ik weet niet of het voor jou ook opgaat.. Hiermee zouden het eenvoudige natuurlijke verschillen zijn.

Het blijft echter een theorie.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:56:09 #215
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25943971
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat kan ook, twee halve potjes kun je nog vrij gemakkelijk aan elkaar lijmen. Als het tenminste niet zo is dat het ene een jampotje en het andere een appelmoespot is.
Natuurlijk moet het wel toevallig ne thet andere halve potje zijn.
pi_25943972
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat lijkt me verstandig, je hebt toch geen smaak.
Dat heb ik niet gelezen.
quote:
QM vind ik trouwens ook wel opwindend, maar op een geheel andere manier.
Insgelijks.
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:56:22 #217
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25943983
quote:

[..]

Geen idee. Wellicht het vooruitzicht dat ze nog lang kunnen baren ?
Kate Moss:
Mu!
pi_25943993
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:55 schreef Alicey het volgende:
Het antwoord dat ik zelf zou geven ligt er meer in dat de meeste mannen een partner zoeken die zwak en kwetsbaar oogt, zodat zij in de rol van sterke man kunnen kruipen. Andersom zoeken de meeste vrouwen een partner die sterk is, een partner waarbij ze zich "veilig" voelen.

Voor mezelf denk ik wel dat dit klopt, ik weet niet of het voor jou ook opgaat.. Hiermee zouden het eenvoudige natuurlijke verschillen zijn.

En toch zijn er meer dan genoeg mannen die op sterke, onafhankelijke vrouwen vallen.

Ja, ik zoek wel iemand die sterk(er?) is, maar ik denk zelf dat dat meer te maken heeft met mijn karakter (ik heb tegenwicht nodig, anders loop ik over iemand heen) dan met mijn geslacht.
pi_25944012
Kate Moss vind ik ook niks. Zit te weinig vlees aan.
pi_25944070
quote:

[..]

Mja... misschien dat dat onbewust meespeelt, maar niet bewust in ieder geval. En dat met die foto net is sowieso anders, want daar beoordeel je iemand puur op uiterlijk, en niet op geschiktheid als partner. De reden dat ik haar knap vind is niet haar zogenaamde kinderlijke uiterlijk maar meer haar naturelle uitstraling. In die zin vindt ik vrouwen als Britney Spears en zo ook erg onaantrekkelijk.
pi_25944090
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:59 schreef Maethor het volgende:
De reden dat ik haar knap vind is niet haar zogenaamde kinderlijke uiterlijk maar meer haar naturelle uitstraling.
Hannah Tokkie heeft ook een hele naturelle uitstraling.
  zondag 3 april 2005 @ 00:01:44 #222
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25944117
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En toch zijn er meer dan genoeg mannen die op sterke, onafhankelijke vrouwen vallen.
Natuurlijk zijn die er genoeg, net als dat er genoeg vrouwen zijn die een man willen die ze onder controle kunnen houden.
quote:
Ja, ik zoek wel iemand die sterk(er?) is, maar ik denk zelf dat dat meer te maken heeft met mijn karakter (ik heb tegenwicht nodig, anders loop ik over iemand heen) dan met mijn geslacht.
Bij mij speelt dat ook eerder mee. Ik heb zelf namelijk ook best een lastig karakter, en iemand moet sterk in zijn (of haar) schoenen staan om daar mee om te kunnen gaan. Aan de andere wil ik ook wel terugval kunnen hebben op momenten dat ik zelf zwak ben. Er zijn nog wel wat redenen te bedenken. Ik weet niet in hoeverre dat met mijn geslacht te maken heeft, en uiteindelijk is het ook denk ik niet zo relevant, omdat het een statistische aangelegenheid blijft, wat niets zegt over individuele aangelegenheden.
  zondag 3 april 2005 @ 00:01:59 #223
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25944122
quote:

[..]

Het beschreven gedrag is merkbaar: zelf 'sterke' vrouwen gaan zich bij mij als een vogeltje gedragen, is dat behaagzuchtigheid of natuurlijke submissie ? Ik vind het ook wel prettig, is dat dominantie of verzorgzucht ?
Noot: Ik ben nogal groot, iemand omschreef mij laatst als 'massief'
Noot 2: Als een vrouw tegen je zegt: "Ik voel me weer helemaal jong bij je"...wat bedoelt ze dan eigenlijk..."ouwe zak" of zo ?
Mu!
pi_25944131
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hannah Tokkie heeft ook een hele naturelle uitstraling.
Nou heb ik het met je gehad.
pi_25944139
Jongelui, het is mooi geweest. Ik leg mij te bedde.
pi_25944159
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:02 schreef Maethor het volgende:
Nou heb ik het met je gehad.
Sorry. Maar we zijn allebei note-vrij, dat schept toch wel een band?
  zondag 3 april 2005 @ 00:04:19 #227
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25944173
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
alleen, natuurlijk, weer...
Mu!
pi_25944196
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:04 schreef SingleCoil het volgende:
alleen, natuurlijk, weer...
Nee, hoor, mijn poezen komen er gezellig bij.
pi_25944211
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Goed idee. Ik wil morgen nog aan de studie, dus laat ik eens vroeg gaan pitten.
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sorry. Maar we zijn allebei note-vrij, dat schept toch wel een band?
Haha. Note het nuancerende smilietje linksboven de post. Maar goed. Vriendjes. En truste.
  zondag 3 april 2005 @ 00:06:39 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25944221
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:01 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het beschreven gedrag is merkbaar: zelf 'sterke' vrouwen gaan zich bij mij als een vogeltje gedragen, is dat behaagzuchtigheid of natuurlijke submissie ? Ik vind het ook wel prettig, is dat dominantie of verzorgzucht ?
Misschien zijn het ook wel combinaties.
quote:
Noot: Ik ben nogal groot, iemand omschreef mij laatst als 'massief'
Over het algemeen vind ik dat wel een aantrekkelijk punt..
quote:
Noot 2: Als een vrouw tegen je zegt: "Ik voel me weer helemaal jong bij je"...wat bedoelt ze dan eigenlijk..."ouwe zak" of zo ?
Het kan zijn dat ze dat er mee bedoelt. Het kan ook zijn dat ze zich weer "onbeholpen" en daardoor jong voelt.

Ik kon zo snel geen beter woord bedenken.
  zondag 3 april 2005 @ 00:07:28 #231
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25944240
Ik ga ook zo weer eens slapen denk ik..
pi_25944241
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:06 schreef Maethor het volgende:
Haha. Note het nuancerende smilietje linksboven de post. Maar goed. Vriendjes. En truste.
Oh, ik kijk nooit naar die postsmilies.

Welterusten!
  zondag 3 april 2005 @ 00:07:37 #233
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25944242
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, hoor, mijn poezen komen er gezellig bij.
Eigenlijk veel beter, sex is overrated als je ook een poes op bed kunt hebben. En Loes houdt er helemaal niet van als er vreemde vrouwen blijven slapen!
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 00:07:44 #234
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25944245
Truste Lupa!

Truste alle anderen!
pi_25944270
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oh, ik kijk nooit naar die postsmilies.
Ik ook niet tot voor kort. Ze kunnen me ook gestolen worden eigenlijk.

Maar laat ik de daad bij het woord voegen.
pi_25944271
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:07 schreef SingleCoil het volgende:
Eigenlijk veel beter, sex is overrated als je ook een poes op bed kunt hebben. En Loes houdt er helemaal niet van als er vreemde vrouwen blijven slapen!
Als ik seks wil hebben, schop ik de poezen de gang op!

En nu ga ik echt!
  zondag 3 april 2005 @ 00:12:28 #237
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25944343
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:06 schreef Alicey het volgende:

Over het algemeen vind ik dat wel een aantrekkelijk punt..
Veel vrouwen vinden dat. Vroeger was ik alleen maar lang, sInds ik regelmatig naar de sportschool ga heb ik vooral veel zwaardere schouders en hals- en borstspieren gekregen. Dus allemaal nieuwe pakken moeten kopen, ik scheurde er letterlijk bij de schouders uit ("hulken" noemde Erik dat). Nadeel: door veel buikspieroefeningen heb ik ook veel zwaardere buikspieren gekregen. Echter zonder veel vet te verliezen, dat ligt toch meer aan voeding dan aan beweging geloof ik.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 00:13:20 #238
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25944364
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als ik seks wil hebben, schop ik de poezen de gang op!

En nu ga ik echt!
ik zal vannacht eens kijken of dat helpt...
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 00:22:29 #241
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25944521
Haus! Je leeft nog, en het heelal is nog niet vergaan. Vlug naar het fotonentopic !
Mu!
pi_25947067
goedemorgen !
pi_25948246
Goedemorgen!
  zondag 3 april 2005 @ 09:34:28 #244
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25948481
Goedemorgen
  zondag 3 april 2005 @ 09:35:53 #245
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25948494
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:12 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Veel vrouwen vinden dat. Vroeger was ik alleen maar lang, sInds ik regelmatig naar de sportschool ga heb ik vooral veel zwaardere schouders en hals- en borstspieren gekregen. Dus allemaal nieuwe pakken moeten kopen, ik scheurde er letterlijk bij de schouders uit ("hulken" noemde Erik dat). Nadeel: door veel buikspieroefeningen heb ik ook veel zwaardere buikspieren gekregen. Echter zonder veel vet te verliezen, dat ligt toch meer aan voeding dan aan beweging geloof ik.
Het is meestal een combinatie van voeding en beweging. Als je meer beweegt dan waar je voor gegeten heb, verbrand je lichaamsweefsel. Veel proteinen na inspanning kun je spieren mee kweken.
pi_25948583
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:34 schreef Alicey het volgende:
Goedemorgen
Wat is er loos?
pi_25948631
'morgen!
  zondag 3 april 2005 @ 09:58:32 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25948669
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat is er loos?
Het blijft niet bij keelpijn, maar nu algemeen verkoudheid/griepachtige verschijnselen. Vond ik niet leuk om mee op te staan.
pi_25948757
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het blijft niet bij keelpijn, maar nu algemeen verkoudheid/griepachtige verschijnselen. Vond ik niet leuk om mee op te staan.
Kut.
Maar beterschap!
  zondag 3 april 2005 @ 10:08:03 #250
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25948779
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:06 schreef Maethor het volgende:

[..]

Kut.
Maar beterschap!
Dank je. Gaat vast wel over in een paar daagjes, maar had eik gehoopt dat het juist minder zou worden.
pi_25948970
We zullen allemaal voor je bidden dat je mag genezen van je gedeeltelijke homoseksualiteit griepje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 03-04-2005 10:31:44 ]
  zondag 3 april 2005 @ 10:27:44 #252
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949002
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dank je. Gaat vast wel over in een paar daagjes, maar had eik gehoopt dat het juist minder zou worden.
Of niet en dan ga je dood. Voorgaande dient met een overdreven vrolijk ritme gelezen te worden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zondag 3 april 2005 @ 10:28:23 #254
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949003
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
We zullen allemaal voor je bidden dat je mag genezen van je gedeeltelijke homseksualiteit griepje!
Alleen voor dat laatste hoef je te bidden hoor, dat weggestreepte is al genoeg voor gebeden, en het heeft niet geholpen.
  zondag 3 april 2005 @ 10:28:50 #255
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949010
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:28 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Of niet en dan ga je dood. Voorgaande dient met een overdreven vrolijk ritme gelezen te worden.
Ik beschouw het als een zekerheid dat ik dood ga.
pi_25949038
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:28 schreef Alicey het volgende:
Alleen voor dat laatste hoef je te bidden hoor, dat weggestreepte is al genoeg voor gebeden, en het heeft niet geholpen.
De almacht van God blijkt toch redelijk beperkt te zijn. Gister al op het nieuws hoorde ik 'dat de gelovigen niet langer bidden om een wonder, maar om een zachte dood voor de paus'. Wàt een vertrouwen in God!
  zondag 3 april 2005 @ 10:47:16 #257
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25949199
Jij bent zeker atheist, Lupa ?
Goedemorgen overigens, lieve vrienden. Ik heb tot half elf geslapen, toch merk je het wel, die druk is weg he, nu hij eindelijk dood is
Kut voor je A., ziek zijn is nooit leuk, en zeker niet dat ze er dan nog grapjes over gaan maken. Weet jij veel wat de volgende fase van je ziekbed meebrengt, misschien wordt je wel groen, of man, of ga je heel rare liedjes zingen of zo...
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 10:47:24 #258
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949202
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De almacht van God blijkt toch redelijk beperkt te zijn. Gister al op het nieuws hoorde ik 'dat de gelovigen niet langer bidden om een wonder, maar om een zachte dood voor de paus'. Wàt een vertrouwen in God!
God wordt kennelijk steeds minder almachtig.
pi_25949265
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:47 schreef SingleCoil het volgende:
Jij bent zeker atheist, Lupa ?
Ik ben inderdaad geen aanhanger van enige vorm van theïsme. Wel geweest.
  zondag 3 april 2005 @ 11:46:00 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949365
Zo, alle FAQ's overgezet.
  zondag 3 april 2005 @ 11:46:34 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949377
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:47 schreef SingleCoil het volgende:

Kut voor je A., ziek zijn is nooit leuk, en zeker niet dat ze er dan nog grapjes over gaan maken. Weet jij veel wat de volgende fase van je ziekbed meebrengt, misschien wordt je wel groen, of man, of ga je heel rare liedjes zingen of zo...
Man, ik heb al moeite met praten, dus wees niet bang dat ik rare liedjes ga zingen.
  zondag 3 april 2005 @ 11:47:48 #262
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949398
edit
  zondag 3 april 2005 @ 11:50:14 #263
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25949431
het gaat echt slecht met het forum. Ik kan er telkens niet in, zeker omdat A. al die FAQ's over ging zetten.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 11:51:11 #264
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25949453
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad geen aanhanger van enige vorm van theïsme. Wel geweest.
"Kerk en Dier". Wat heeft je van je geloof afgebracht ?
Mu!
pi_25949464
quote:
Op zondag 3 april 2005 11:51 schreef SingleCoil het volgende:
"Kerk en Dier". Wat heeft je van je geloof afgebracht ?
Gezond verstand.
  zondag 3 april 2005 @ 11:51:56 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25949465
quote:
Op zondag 3 april 2005 11:50 schreef SingleCoil het volgende:
het gaat echt slecht met het forum. Ik kan er telkens niet in, zeker omdat A. al die FAQ's over ging zetten.
Er zijn/waren wat database-problemen inderdaad.. Het lijkt voorlopig weer te werken echter.
  zondag 3 april 2005 @ 12:04:59 #267
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25949668
quote:
Op zondag 3 april 2005 11:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Gezond verstand.
Te kort.
Mu!
pi_25949825
quote:
Op zondag 3 april 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er zijn/waren wat database-problemen inderdaad.. Het lijkt voorlopig weer te werken echter.
Gelukkig werd ik tijdens het efvijfen vermaakt door n leuk scriptje...
pi_25949906
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:04 schreef SingleCoil het volgende:
Te kort.
Lees mijn postgeschiedenis...

Ik leef liever met onbeantwoorde vragen dan met antwoorden die onlogisch zijn en op hun beurt duizenden onmogelijke vragen oproepen. Ik ben slecht in het mijzelf voor de gek houden, en religie vraagt van je dat je jezelf voor de gek houdt. Het vraagt van je dat je je ratio uitschakelt, dat je absurditeiten aanvaardt waarvoor geen enkel bewijs bestaat. Het vraagt van je dat je aanvaardt dat het 'goed' is als een god hele volkeren uitmoordt of een vader vraagt zijn kind te doden. Het vraagt van je dat je je menselijke aard ontkent, verloochent. Het vraagt van je dat je oordeelt over andere mensen. Het knecht je met angsten en regels die nergens goed voor zijn en die je niet tot een beter mens maken. Religie is absolutisme en ik wens niet absolutistisch te zijn omdat er geen enkele manier is waarop ik erachter kan komen wat de waarheid is. Ik weet alleen wat mijn waarheid is en mijn waarheid is mij genoeg.
  zondag 3 april 2005 @ 12:24:43 #270
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25950018
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Lees mijn postgeschiedenis...

Ik leef liever met onbeantwoorde vragen ......mijn waarheid is mij genoeg.
Dat begrijp ik, ik denk er in grote lijnen ook wel zo over. Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet: wat heeft je van je geloof afgebracht ? Je geloofde op enig moment - net als het overgrote deel van de wereldbevolking geloof ik - dat God bestond enzo, en op een gegeven moment niet meer. Wat heeft daar voor gezorgd dan, was dat een plotselinge conclusie vanwege een bepaalde gebeurtenis, of meer een langlopend proces van steeds minder wordend geloof ?
Mu!
pi_25950218
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:24 schreef SingleCoil het volgende:
Dat begrijp ik, ik denk er in grote lijnen ook wel zo over. Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet: wat heeft je van je geloof afgebracht ? Je geloofde op enig moment - net als het overgrote deel van de wereldbevolking geloof ik - dat God bestond enzo, en op een gegeven moment niet meer. Wat heeft daar voor gezorgd dan, was dat een plotselinge conclusie vanwege een bepaalde gebeurtenis, of meer een langlopend proces van steeds minder wordend geloof ?
Mijn grootste probleem met geloof en de voornaamste reden dat ik er vanaf gestapt ben, is het ronduit walgelijke godsbeeld dat in de grote religies naar voren komt. God is zonder uitzondering kleinzielig, wraakzuchtig, wreed en machtsgeil. Dat is een wel erg antropomorf godsbeeld. God heeft blijkbaar zelfs minder hoogstaande ethische normen dan een weldenkend mens. Maar nee, wij begrijpen dat verkeerd met onze nietige hersentjes, alles wat God doet is goed, ook als het in onze ogen in- en inslecht is.

Ik wijs de mogelijkheid dat er een God bestaat niet af (al was het alleen maar omdat ik niet kan bewijzen dat er geen God bestaat), maar ik ben er wel van overtuigd dat een eventuele God in elk geval niet is wat de grote religies zeggen dat hij is. Ik denk zelf niet dat er een God bestaat, maar feitelijk zal het me aan mijn reet roesten. Voor mijn eigen leven maakt het niet uit of er al dan niet een opperwezen is. Als dat opperwezen er is, is hij toch ondefinieerbaar en onkenbaar. En dus nietsbetekenend voor mij als mens.
  zondag 3 april 2005 @ 12:37:16 #272
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25950265
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:24 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het is niet altijd iets wat plotseling gebeurt. In mijn geval is het ook een gradueel proces geweest, waar je niet exact een keerpunt kunt aangeven.
pi_25950307
Oh, en een kleine toevoeging: ik wil vrij zijn.
  zondag 3 april 2005 @ 12:48:24 #274
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25950517
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oh, en een kleine toevoeging: ik wil vrij zijn.
Vrij in de zin van zelf kunnen denken?
pi_25950554
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:48 schreef Alicey het volgende:
Vrij in de zin van zelf kunnen denken?
Dat ook, maar ook in de zin van mijn leven kunnen leiden zoals ik denk dat dat goed is, en op een manier waar ik gelukkig van word. Als ik èrgens ongelukkig van word, is het wel het geloof. Pure zelfkwelling.
  zondag 3 april 2005 @ 12:51:39 #276
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25950591
Update : Zo nu en dan spuug ik een bal taai slijm uit die een kleur heeft die het best te typeren valt als een mix tussen groen en bruin. Blijkbaar raak ik dus wat troep kwijt.
  zondag 3 april 2005 @ 12:52:48 #277
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25950618
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat ook, maar ook in de zin van mijn leven kunnen leiden zoals ik denk dat dat goed is, en op een manier waar ik gelukkig van word. Als ik èrgens ongelukkig van word, is het wel het geloof. Pure zelfkwelling.
Hier kan ik mij heel goed in vinden.. Ik denk dat het voor mij ook wel een van de drijfveren is geweest.
pi_25950669
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:51 schreef Alicey het volgende:
Update : Zo nu en dan spuug ik een bal taai slijm uit die een kleur heeft die het best te typeren valt als een mix tussen groen en bruin. Blijkbaar raak ik dus wat troep kwijt.
Moet dat nou?
  zondag 3 april 2005 @ 12:55:54 #279
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25950697
Als ik het goed begrijp wordt je dus op een goede morgen wakker en realiseer je je dat je eigenlijk helemaal niet meer gelooft, en dat dus al die poespas (kerk, bidden enzo) ook maar eens afgelopen moet zijn ? En ga je dan eerst een poosje de beest ui hangen om je achterstand aan goddeloos gedrag in te halen ? Moet een leuke tijd zijn !
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 12:56:32 #280
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25950713
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Moet dat nou?
Sorry, ik dacht ik zal jullie toch even op de hoogte houden.
  zondag 3 april 2005 @ 12:56:52 #281
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25950721
Groen en bruin liggen dicht bij elkaar. Als de bal taai genoeg is kan de poes er leuk mee spelen. Hoeveel ballen heb je al ?
Mu!
pi_25950731
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Mijn grootste probleem met geloof en de voornaamste reden dat ik er vanaf gestapt ben, is het ronduit walgelijke godsbeeld dat in de grote religies naar voren komt. God is zonder uitzondering kleinzielig, wraakzuchtig, wreed en machtsgeil. Dat is een wel erg antropomorf godsbeeld. God heeft blijkbaar zelfs minder hoogstaande ethische normen dan een weldenkend mens. Maar nee, wij begrijpen dat verkeerd met onze nietige hersentjes, alles wat God doet is goed, ook als het in onze ogen in- en inslecht is.

Ik wijs de mogelijkheid dat er een God bestaat niet af (al was het alleen maar omdat ik niet kan bewijzen dat er geen God bestaat), maar ik ben er wel van overtuigd dat een eventuele God in elk geval niet is wat de grote religies zeggen dat hij is. Ik denk zelf niet dat er een God bestaat, maar feitelijk zal het me aan mijn reet roesten. Voor mijn eigen leven maakt het niet uit of er al dan niet een opperwezen is. Als dat opperwezen er is, is hij toch ondefinieerbaar en onkenbaar. En dus nietsbetekenend voor mij als mens.
Religies als culturele manifestaties van een Kracht.
  zondag 3 april 2005 @ 12:57:54 #283
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25950747
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:55 schreef SingleCoil het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt je dus op een goede morgen wakker en realiseer je je dat je eigenlijk helemaal niet meer gelooft, en dat dus al die poespas (kerk, bidden enzo) ook maar eens afgelopen moet zijn ?
Meer het besef dat wat je gelooft eigenlijk weinig meer te maken heeft met een grote religie, en dat je door van die grote religie af te stappen, je tevens ontdoet van de keerzijde ervan, terwijl je het goede er van kunt behouden.
quote:
En ga je dan eerst een poosje de beest ui hangen om je achterstand aan goddeloos gedrag in te halen ? Moet een leuke tijd zijn !
Dat valt wel mee hoor, zo'n beest ben ik niet.
pi_25950770
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:55 schreef SingleCoil het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt je dus op een goede morgen wakker en realiseer je je dat je eigenlijk helemaal niet meer gelooft, en dat dus al die poespas (kerk, bidden enzo) ook maar eens afgelopen moet zijn ? En ga je dan eerst een poosje de beest ui hangen om je achterstand aan goddeloos gedrag in te halen ? Moet een leuke tijd zijn !
Nou, ik kan niet zeggen dat het zo werkt, nee. Het heeft niks te maken met de beest uit willen hangen, het heeft alles te maken met jezelf willen zijn. Het geloof wil iemand van je maken die je niet bent en ook niet wilt zijn. Dat lukte mij dus niet en op een gegeven moment heb ik het dan ook opgegeven. En dat was een enorme bevrijding.
  zondag 3 april 2005 @ 12:58:54 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25950771
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:56 schreef SingleCoil het volgende:
Groen en bruin liggen dicht bij elkaar. Als de bal taai genoeg is kan de poes er leuk mee spelen. Hoeveel ballen heb je al ?
Een stuk of 5 ballen inmiddels, maar die zijn intussen weggespoeld.
pi_25950800
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:57 schreef Monidique het volgende:
Dat zul je nader uit moeten leggen, want het klinkt als hokuspokus.
pi_25950868
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat zul je nader uit moeten leggen, want het klinkt als hokuspokus.
Nou ja, het lijkt mij vanzelfsprekend dat elke religie een manifestatie is van de cultuur waar het is "ontwikkeld". Het is niet voor niets dat de Islam Arabische kenmerken heeft, het Jodendom joodse en het Christendom Europese. Je opmerking dat de God waar de religieuze teksten over gaan, wreed is, onder andere, is dan ook uit te leggen als een culturele manifestatie, de schil waaronder een Kracht, een God schuilt. Als je daar tenminste in gelooft, uiteraard.
  zondag 3 april 2005 @ 13:05:35 #288
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25950908
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen: als spirituele sublimatie van een culturele stabiliteitslaag.
Mu!
pi_25951128
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:03 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, het lijkt mij vanzelfsprekend dat elke religie een manifestatie is van de cultuur waar het is "ontwikkeld". Het is niet voor niets dat de Islam Arabische kenmerken heeft, het Jodendom joodse en het Christendom Europese. Je opmerking dat de God waar de religieuze teksten over gaan, wreed is, onder andere, is dan ook uit te leggen als een culturele manifestatie, de schil waaronder een Kracht, een God schuilt. Als je daar tenminste in gelooft, uiteraard.
Okee, nu snap ik je. Maar de gelovige ziet het godsbeeld uiteraard niet als cultureel bepaald, maar als absoluut... En zegt dus dat wij het toch echt verkeerd zien als we opmerken dat God wel erg wreed lijkt te zijn in het een of andere heilige boek. Niet dat ze het zelf begrijpen (vrijwel elke gelovige die ik ken geeft dat ook toe), maar ze gaan er vanuit dat er een goede verklaring voor is, want God is immers 'algoed'? Gods wreedheid is liefde en zijn wraakzucht is barmhartigheid. Dat maakt de begrippen 'barmhartigheid' en 'liefde' leeg en betekenisloos als we het over God hebben...
  zondag 3 april 2005 @ 13:21:50 #290
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25951232
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Okee, nu snap ik je. Maar de gelovige ziet het godsbeeld uiteraard niet als cultureel bepaald, maar als absoluut... En zegt dus dat wij het toch echt verkeerd zien als we opmerken dat God wel erg wreed lijkt te zijn in het een of andere heilige boek. Niet dat ze het zelf begrijpen (vrijwel elke gelovige die ik ken geeft dat ook toe), maar ze gaan er vanuit dat er een goede verklaring voor is, want God is immers 'algoed'? Gods wreedheid is liefde en zijn wraakzucht is barmhartigheid. Dat maakt de begrippen 'barmhartigheid' en 'liefde' leeg en betekenisloos als we het over God hebben...
Ach, zo hebben we allemaal zo onze dogma's, fundamentele denkbeelden die je onder geen voorwaarde los wilt laten, hoewel een bewijs ervan ontbreekt. Het is te eenvoudig het geloof te veroordelen omdat er geen bewijs voor is, of omdat je het niet begrijpt, dan zou je toch je 'nieuwe' dogma's ook eens langs diezelfde as moeten bekijken.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 13:25:50 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25951317
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:21 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ach, zo hebben we allemaal zo onze dogma's, fundamentele denkbeelden die je onder geen voorwaarde los wilt laten, hoewel een bewijs ervan ontbreekt.
Redelijk tegenbewijs ontbreekt in de gevallen waar ik vasthoud aan niet-bewezen zaken echter ook.
pi_25951325
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:21 schreef SingleCoil het volgende:
Ach, zo hebben we allemaal zo onze dogma's, fundamentele denkbeelden die je onder geen voorwaarde los wilt laten, hoewel een bewijs ervan ontbreekt.
Ik geloof niet dat dat waar is. Dubito ergo sum. Een mens moet overal aan durven twijfelen.
quote:
Het is te eenvoudig het geloof te veroordelen omdat er geen bewijs voor is, of omdat je het niet begrijpt, dan zou je toch je 'nieuwe' dogma's ook eens langs diezelfde as moeten bekijken.
Ik probeer daar ook een gewoonte van te maken. Elke mening, elke vooronderstelling die ik heb is voor aanpassing of vervanging vatbaar, indien daarvoor goede argumenten gevonden worden. Alles wat ik denk, geloof, vind, is niet meer dan een voorlopige aanname, want de waarheid is onvindbaar.
  zondag 3 april 2005 @ 13:29:42 #293
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25951382
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Redelijk tegenbewijs ontbreekt in de gevallen waar ik vasthoud aan niet-bewezen zaken echter ook.
De dogmaticus zal nooit zijn eigen denkbeelden ter discussie stellen maar altijd een ander vragen het tegendeel te bewijzen, en, bij gebreke daaraan, volharden in zijn eigen, onbewezen standpunt. En jij kunt ook niet bewijzen dat de Paashaas niet bestaat. Een behoorlijk zinloos verhaal dus, die dogma's. Maar kennelijk noodzakelijk. Het gaat er niet om of je dogmatisch bent (dat zijn we allemaal) maar op welke gebieden, daat zit wel nuance in.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 13:32:31 #294
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25951433
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

De dogmaticus zal nooit zijn eigen denkbeelden ter discussie stellen maar altijd een ander vragen het tegendeel te bewijzen, en, bij gebreke daaraan, volharden in zijn eigen, onbewezen standpunt. En jij kunt ook niet bewijzen dat de Paashaas niet bestaat.
Redelijkerwijs kan ik echter wel vaststellen dat het niet relevant is als de paashaas wel bestaat.
quote:
Een behoorlijk zinloos verhaal dus, die dogma's. Maar kennelijk noodzakelijk. Het gaat er niet om of je dogmatisch bent (dat zijn we allemaal) maar op welke gebieden, daat zit wel nuance in.
Ik kan zo snel geen gebied bedenken. Misschien ben ik wel een dogmatische anti-dogmaticus, zo nu en dan in ieder geval wel.
  zondag 3 april 2005 @ 13:32:49 #295
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25951438
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat waar is. Dubito ergo sum. Een mens moet overal aan durven twijfelen.
Pfff..gelukkig...ik was even bang...
quote:
[..]

Ik probeer daar ook een gewoonte van te maken. Elke mening, elke vooronderstelling die ik heb is voor aanpassing of vervanging vatbaar, indien daarvoor goede argumenten gevonden worden. Alles wat ik denk, geloof, vind, is niet meer dan een voorlopige aanname, want de waarheid is onvindbaar.
Daarbij ontkom je toch niet aan dogma's - of axioma's, dat klinkt wat liever. Maar een ander punt is: hoe erg is dat ? Geen model zonder aannames, bewijsbaar of niet. En zonder model geen bestaan. Het "ergo sum" moet zich ten slotte ook ergens afspelen...
Mu!
pi_25951486
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:32 schreef SingleCoil het volgende:
Daarbij ontkom je toch niet aan dogma's - of axioma's, dat klinkt wat liever. Maar een ander punt is: hoe erg is dat ? Geen model zonder aannames, bewijsbaar of niet. En zonder model geen bestaan. Het "ergo sum" moet zich ten slotte ook ergens afspelen...
Natuurlijk doe je voorlopige aannames en dat is ook niet erg. Maar er is wel een zeer fundamenteel verschil met de aannames die een gelovige doet. Die neemt niet alleen aan, die claimt absolute waarheid.
  zondag 3 april 2005 @ 14:01:20 #297
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25951946
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Natuurlijk doe je voorlopige aannames en dat is ook niet erg. Maar er is wel een zeer fundamenteel verschil met de aannames die een gelovige doet. Die neemt niet alleen aan, die claimt absolute waarheid.
Dat is denk ik een ander verschijnsel. Het gaat dan niet om de dogmatische uitgangspunten maar de mate waarin je andere denkbeelden als bedreigend ervaart, en dus wilt bestrijden. Een van mijn dogma's is dat ik vrij moet zijn om te denken wat ik wil. En daarbij claim ik net zo goed absolute rechten. Een fundamentele waarheid.
Mu!
pi_25952199
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
Dat is denk ik een ander verschijnsel. Het gaat dan niet om de dogmatische uitgangspunten maar de mate waarin je andere denkbeelden als bedreigend ervaart, en dus wilt bestrijden. Een van mijn dogma's is dat ik vrij moet zijn om te denken wat ik wil. En daarbij claim ik net zo goed absolute rechten. Een fundamentele waarheid.
Je legt die fundamentele waarheid alleen niet aan anderen op en dat doen gelovigen wel. Ze doen er althans pogingen toe. En doen ze dat alleen maar omdat ze andere denkbeelden bedreigend vinden? Volgens mij niet; ze doen het vanuit de arrogante gedachte dat zij de absolute waarheid in pacht hebben.
  zondag 3 april 2005 @ 14:23:50 #299
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25952380
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je legt die fundamentele waarheid alleen niet aan anderen op en dat doen gelovigen wel.
hmmm...ik bestrijd diegenen die anderen het recht op deze vrijheid zouden willen ontzeggen. In die zin niet heel anders. Ik eis van iedereen te erkennen dat iedereen vrij is in zijn gedachten, en dat iedere mening toegestaan is
quote:
Ze doen er althans pogingen toe. En doen ze dat alleen maar omdat ze andere denkbeelden bedreigend vinden? Volgens mij niet; ze doen het vanuit de arrogante gedachte dat zij de absolute waarheid in pacht hebben.
'Arrogant' vind ik hier onterecht, als je absoluut gelijk denkt te hebben en het gaat over fundamentele waarden dan wordt daar wel met meer vuur over gesproken dan over, laten we zeggen, een correcte weersvoorspelling (hoewel ik een tante heb die daar ook ruzie over kan krijgen...)
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 14:27:39 #300
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25952446
Een belangrijk ander aspect is natuurlijk dat van hjet gedrag van groepen die zich door een dogma verenigd zien. Want die gedragen zich natuurlijk als iedere andere groep, proberen het voortbestaan van de groep veilig te stellen en zien derhalve afwijkende meningen als gevaar voor die doelstelling. En de groep zal dan wel aanvallend reageren: je mag geen mening verkondigen die het voortbestaan van onze groep, gebaseerd op een dogmatisch denkbeeld, in gevaar brengt. Geloof is ok, gelovigen deugen niet als ze als groep opereren. Ik wantrouw groepen so-wie-so...
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 14:28:45 #301
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25952472
en CP!
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')