abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:13:20 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25933984
Zo zie je maar weer hoe handig het is om geen DVD-speler te hebben, ook geen problemen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:14:04 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25934001
Ben jij echt zo koppig en heb je een ik-weet-alles-beter-mentaliteit, Lupa?
pi_25934013
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:14 schreef Alicey het volgende:
Ben jij echt zo koppig en heb je een ik-weet-alles-beter-mentaliteit, Lupa?
Ik vrees dat ik dat moet beamen. Het wordt versterkt door het feit dat ik het meestal inderdaad beter weet.
pi_25934093
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Heeft de jouwe ook een naam?
Niet dat ik weet. Als ik tegen 'm zou praten (wat nog nooit gebeurt is) zou ik hem waarschijnlijk 'lul' noemen. Lekker duidelijk, en weinig verwarring over mogelijk. Als jij er eentje had zou je dan wel met 'm praten ? Ik heb 'm eigenlijk niet zo veel te melden, alle belangrijke dingen in mijn leven maakt hij zelf als eerste mee.
quote:
[..]

Interessante theorie. Helaas lijkt 'ie niet te kloppen. Het woord 'gezond' is terug te traceren tot het Germaanse woord 'gasunda', dat 'sterk, krachtig' betekent. Maar misschien zit er toch nog iets in, aangezien het Germaanse bijwoord 'sundh' zoiets betekent als 'naar de zon, naar het zuiden'. Ik weet alleen niet of het 'sund' in 'gasunda' ook maar iets te maken heeft met het woordje 'sundh'. Het lijkt mij niet, maar je weet nooit.
Dan ga ik gewoon nog even liggen ! Lekker gezond !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:18:40 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25934110
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik dat moet beamen. Het wordt versterkt door het feit dat ik het meestal inderdaad beter weet.
Hmm, erg grappig. Ik heb zelf hooguit een subtiele vorm van koppigheid.
pi_25934123
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:13 schreef Alicey het volgende:
Zo zie je maar weer hoe handig het is om geen DVD-speler te hebben, ook geen problemen.
Jij hebt er ook niks aan, A. Je hebt geen TV.
Mu!
pi_25934135
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hee dat heb ik nou ook vaak...
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:21:12 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25934159
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:19 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Jij hebt er ook niks aan, A. Je hebt geen TV.
Nee, dat schiet dus al helemaal niet op.
pi_25934278
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:17 schreef SingleCoil het volgende:
Niet dat ik weet. Als ik tegen 'm zou praten (wat nog nooit gebeurt is) zou ik hem waarschijnlijk 'lul' noemen. Lekker duidelijk, en weinig verwarring over mogelijk. Als jij er eentje had zou je dan wel met 'm praten ? Ik heb 'm eigenlijk niet zo veel te melden, alle belangrijke dingen in mijn leven maakt hij zelf als eerste mee.

Als ik een piemel had (moet er overigens niet aan denken), zou ik hoogstwaarschijnlijk niet tegen hem praten. Noch zou ik hem een naam geven. Ik geef mijn armen, benen, oren of tenen toch ook geen eigen naam? Alles aan mij heet gewoon Lupa.
quote:
Dan ga ik gewoon nog even liggen ! Lekker gezond !
Mooi zo!
pi_25934297
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:19 schreef SingleCoil het volgende:
Hee dat heb ik nou ook vaak...
Ik denk dat dat betekent dat wij heel goed in staat zouden zijn om onderling fikse ruzies te creëren.
pi_25934329
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:18 schreef Alicey het volgende:
Hmm, erg grappig. Ik heb zelf hooguit een subtiele vorm van koppigheid.
Het is heel vervelend, hoor, als je het altijd maar beter weet. Je mòet dan wel erkennen dat je het altijd beter weet, hoezeer je ook zou wensen dat iemand anders het beter wist.

Maar goed, ik ga nu naar mijn ouders om daar op hun kosten de warme maaltijd te gebruiken (of is het dan 'misbruiken'?).
pi_25934463
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk dat dat betekent dat wij heel goed in staat zouden zijn om onderling fikse ruzies te creëren.
Ik denk dat het meevalt. Als het goed is zullen we het vaak eens zijn. Op die enkele keer na dat jij geen gelijk hebt.
Mu!
pi_25934485
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:32 schreef SingleCoil het volgende:
Ik denk dat het meevalt. Als het goed is zullen we het vaak eens zijn. Op die enkele keer na dat jij geen gelijk hebt.
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:43:51 #64
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25934744
Het levert altijd wel mooie taferelen op zeker bij een stelletje - als twee mensen zeker zijn van hun eigen gelijk.
pi_25934896
Wanneer komt Miss Sly dan terug uit eurodisney ? Er komt vanavond van alles op TV, wat moet ik nou kijken ? Anders wordt het de Lord of the Rings trilogie weer, want mijn downloads schieten ook al niet op.

Ken iemand "My cousin VInnie ?" Ik heb 'm al voor 3/4 gedownload, superleuk.

Opening argument. “Everything dat guy just said is bullshit. Thank you.”

En met Marissa Tomei, leukste vrouw van het witte doek natuurlijk !

Mu!
pi_25934914
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ach, hoe vaak zou dat nu zijn ?
Mu!
pi_25934921
...zo, nu eerst een biertje !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:13:25 #68
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935357
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is heel vervelend, hoor, als je het altijd maar beter weet. Je mòet dan wel erkennen dat je het altijd beter weet, hoezeer je ook zou wensen dat iemand anders het beter wist.
Oh, dat heb ik ook wel.. Ik voel echter niet vaak de behoefte om dat te moeten bewijzen.
quote:
Maar goed, ik ga nu naar mijn ouders om daar op hun kosten de warme maaltijd te gebruiken (of is het dan 'misbruiken'?).
Waarom zou het misbruik zijn?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:14:34 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935375
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:43 schreef Reya het volgende:
Het levert altijd wel mooie taferelen op zeker bij een stelletje - als twee mensen zeker zijn van hun eigen gelijk.
Uiteindelijk kan er in de meeste gevallen toch maar een zijn die het heeft.
pi_25935501
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uiteindelijk kan er in de meeste gevallen toch maar een zijn die het heeft.
Je vergeet Heizenberg.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:23:32 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935528
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:22 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je vergeet Heizenberg.
Heisenberg (Met een S ). Die superstaat waarin beiden gelijk hebben is maar tijdelijk. Zo gauw je even kijkt, heeft er maar een gelijk..
pi_25935540
je hebt gelijk
Mu!
pi_25935565
ik dacht dat meisjes dat niet konden begrijpen, iets met een onvoldoende ruimtelijk inzicht of zo
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:27:15 #74
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935608
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:25 schreef SingleCoil het volgende:
ik dacht dat meisjes dat niet konden begrijpen, iets met een onvoldoende ruimtelijk inzicht of zo
Wat heeft ruimtelijk inzicht daar nou weer mee te maken?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:34:30 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935766
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:25 schreef SingleCoil het volgende:
Of hoop je dat er gehapt wordt?
pi_25935894
Ze bestaan nog:

Nee, ruimtelijk inzicht drijft op voorstellingsvermogen, en dat is bij vrouwen minder aanwezig (bron ?) . Heisenberg is aan veel vrouwen niet uit te leggen. Eg waor hoor !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:41:43 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935922
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:40 schreef SingleCoil het volgende:
Ze bestaan nog:
[afbeelding]

Nee, ruimtelijk inzicht drijft op voorstellingsvermogen, en dat is bij vrouwen minder aanwezig (bron ?) . Heisenberg is aan veel vrouwen niet uit te leggen. Eg waor hoor !
Maar Haushofer kan heel goed uitleggen hoor.
En ik zou inderdaad wel een bron willen zien dat er minder voorstellingsvermogen aanwezig zou zijn bij vrouwen.
pi_25935923
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of hoop je dat er gehapt wordt?
ja. en gelikt en gezogen, Zachtjes bijten mag ook. Maar niet te lang. En als ik 'stop' zeg dan ook echt ophouden hoor !
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:42:39 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25935948
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:41 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ja. en gelikt en gezogen, Zachtjes bijten mag ook. Maar niet te lang. En als ik 'stop' zeg dan ook echt ophouden hoor !
Als ik eenmaal ga bijten word ik snel te enthausiast, dus of dat een goed idee is.
pi_25936008
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar Haushofer kan heel goed uitleggen hoor.
Hij kan het zo uitleggen dat ook meisjes het snappen, hij is een begiftigd didact
quote:
En ik zou inderdaad wel een bron willen zien dat er minder voorstellingsvermogen aanwezig zou zijn bij vrouwen.
Jah. En zou hebben we allemaal onze aspiraties in dit leven. Misschien ga ik nog wel even zoeken. Maar geloof me, het is echt waar.

Een Lotus Europa :

Mu!
pi_25936019
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als ik eenmaal ga bijten word ik snel te enthausiast, dus of dat een goed idee is.
ou!
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:47:32 #82
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25936044
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hij kan het zo uitleggen dat ook meisjes het snappen, hij is een begiftigd didact
Wie weet heeft hij sterk ontwikkelde didactische kwaliteiten.
quote:
Jah. En zou hebben we allemaal onze aspiraties in dit leven. Misschien ga ik nog wel even zoeken. Maar geloof me, het is echt waar.
Dat is jouw interpretatie van de bron.
quote:
Een Lotus Europa :

[afbeelding]
Wat bedoel je hier precies mee?
pi_25936316
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wie weet heeft hij sterk ontwikkelde didactische kwaliteiten.
Zo lijkt het. Hoewel ik nog niet veel snap van gesplitste foton-paren
quote:

[..]

Dat is jouw interpretatie van de bron.
Ik ben een goede objectieve interpretator, en daarvoor reeds eerder geprezen. Je kunt me vertrouwen.
quote:
[..]

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb mij voorgenomen het leven van anderen te verrijken met mijn eigen waarnemeningen, zo lang het nog kan, het einde van de wereld is immers nabij. Lotus Europa: toen we 7 waren hadden we een Lotus Europa, matchbox, geel. We maakte altijd ruzie over van wie die was. We hadden ook een De Tomaso, paars, maar die was dus minder spannend. Erik verloor meestal en dan had ik de Lotus Europa, geen idee wat ik er mee moest, anders dan aan hem laten zien dat ik hem had. Ik maakte hem er gek mee. Lotus Europa werd een Hoofdzaak, zoals meisjes en bier later.

En het verhaal van de mammoet.

Heel lang geleden, toen er nog geen huizen stonden, woonde hier een mammoet. Zei mijn moeder. Wij geloofden er niets van. Tot we er een in een museum zagen. Wekenlang zochten we zelfs te vergeefs naar overblijfselen van een mamoet. Bij het droogleggen van wat nu Almere is werd een geraamte gevonden. Het werd ook een hoofdzaak.

We spraken er vaak over. Mammoets en Lotus Europa.

Hoofdzaken.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:06:40 #84
118401 Puzo
wahwahwahone
pi_25936475
dvd moet toch af en toe een filmpje kunnen kijken
deep groovy funky basic underground techno
pi_25936806
Daar zijn we even stil van.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:46:53 #86
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25937373
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Zo lijkt het. Hoewel ik nog niet veel snap van gesplitste foton-paren
Anders een topic er over openen en vragen of Haushofer het zo kan uitleggen dat ik het snap, dan komt het vast wel goed.
quote:
Ik ben een goede objectieve interpretator, en daarvoor reeds eerder geprezen. Je kunt me vertrouwen.
Dat laatste zegt iedereen echter weer.
quote:
-knip-
Je hebt je pen zo te zien weer opgepakt vandaag!
pi_25937410
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:22 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je vergeet Heizenberg.
Dat is zeker het neefje van Stephen Hawkings
pi_25937568
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is zeker het neefje van Stephen Hawkings
Ja. Een volgeling van Albert IJnstijn
Mu!
pi_25937635
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Anders een topic er over openen en vragen of Haushofer het zo kan uitleggen dat ik het snap, dan komt het vast wel goed.
Dat ga ik doen
quote:
[..]

Dat laatste zegt iedereen echter weer.
ben jij iedereen dan ?
quote:
[..]

Je hebt je pen zo te zien weer opgepakt vandaag!
Nee hoor, ik ben wel in zo'n bui, maar te lui om te beginnen.
Voor Lotus en Mammoet: www.spinvis.nl. Erik vindt het vaak belangrijk het laatste woord te hebben. Nou, daar hebben we het dan nog wel over.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:01:30 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25937681
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:59 schreef SingleCoil het volgende:

ben jij iedereen dan ?
Nee, ik implementeer slechts een kleine subset van de capaciteiten van iedereen.
quote:
Nee hoor, ik ben wel in zo'n bui, maar te lui om te beginnen.
Hmmm.. Zit het wel al in je hoofd?
quote:
Voor Lotus en Mammoet: www.spinvis.nl. Erik vindt het vaak belangrijk het laatste woord te hebben. Nou, daar hebben we het dan nog wel over.
Hoe verhoudt Erik zich tot SC?
pi_25937760
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, ik implementeer slechts een kleine subset van de capaciteiten van iedereen.
Oh, ik ook! Zullen we neuken ?
quote:
[..]

Hmmm.. Zit het wel al in je hoofd?
Nee hoor. Dit is echt waar. We lopen elkaar al 40 jaar gek te maken over Lotus Europa en de Mammoet. Het neemt steeds grootsere vormen aan, het word nu echt grappig.
quote:
[..]

Hoe verhoudt Erik zich tot SC?
Als God tot Maria
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:07:44 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25937835
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:04 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Oh, ik ook! Zullen we neuken ?
Mannen denken ook maar aan een ding.
quote:
Nee hoor. Dit is echt waar. We lopen elkaar al 40 jaar gek te maken over Lotus Europa en de Mammoet. Het neemt steeds grootsere vormen aan, het word nu echt grappig.
Hmmm...
quote:
Als God tot Maria
pi_25938050
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mannen denken ook maar aan een ding.
Het siert je niet, deze generalisatie. Wees maar blij dat Lupa er even niet is, anders had ze je vast vermanend toegesproken over gelijke behandeling enzo..
quote:
Die relatie is complexer dan je zou direct zou denken: "Heilige Maria, Moeder van God!". Een zelf-referentie van de eerst orde. En zoals, Goedel ons reeds duidelijk maakte, met zelf-referentie valt niet te spotten !
Mu!
pi_25938076
Ik ga de deur dicht doen, iets aantrekken en eten klaarmaken. Ik schat...Bami met sate enzo!
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:26:35 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25938232
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:17 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het siert je niet, deze generalisatie. Wees maar blij dat Lupa er even niet is, anders had ze je vast vermanend toegesproken over gelijke behandeling enzo..
Misschien dat ze het straks nog doet.
quote:
Die relatie is complexer dan je zou direct zou denken: "Heilige Maria, Moeder van God!". Een zelf-referentie van de eerst orde. En zoals, Goedel ons reeds duidelijk maakte, met zelf-referentie valt niet te spotten !
Je hebt dat soort kunstgrepen nodig om je onbespottelijk te maken?
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:27:05 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25938242
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:18 schreef SingleCoil het volgende:
Ik ga de deur dicht doen, iets aantrekken en eten klaarmaken. Ik schat...Bami met sate enzo!
Eet smakelijk.
pi_25938419
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien dat ze het straks nog doet.
we zullen het zien
quote:
[..]

Je hebt dat soort kunstgrepen nodig om je onbespottelijk te maken?
Klaarblijkelijk.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:37:39 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25938480
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:35 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

we zullen het zien
Vast wel.
quote:
Klaarblijkelijk.
Wat vind je daar zelf nou van?
pi_25939021
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:37 schreef Alicey het volgende:
Wat vind je daar zelf nou van?
Ik dacht er nog niet eerder over na, vergun mij een moment.

"Onbelachelijkheid" is een van de belangrijkste - zo niet de allerbelangrijkste - eigenschap die mens, sociaal gezien, na kan streven. Immers, een belachelijke wordt nergens serieus genomen. En dat is in het hedendaags maatschappelijk verkeer erg vervelend. Van "Schat, ik hou van je" tot "Langs deze weg laat ik u weten graag voor die functie in aamerking te willen komen", slechts gelach is het deel van de belachelijke.
Veel bereikt hij in zijn droeve bestaan niet, een gruwelijke dood in het vooruitzicht: "Hallo agent, Ik zit in de lift opgesloten en ze gaan dit gebouw zo slopen..." of "Dokter, ik heb ineens een enorme pijn in mijn borst, die zich uitstraalt naar mijn armen en onderkaak, tevens zweet ik als een otter en mijn hart gaat te keer als een gek". Of misschien: "Stewardess, mag ik er even uit ?".

Uitgemaakte zaak: belachelijk zijn, dat wil je niet.

Streven naar onbelachelijkheid is dus niet vreemd. En ook niet iets om iemand om uit te lachen, anders werkt het natuurlijk niet.

Rest de vraag: is mijn relatie met Erik, de verglijking met die tussen God en Maria of het zelf-refererende karakter van die laatste een "kunstgreep" ?

Om die vraag goed te kunnen beantwoorden gingen wij op bezoek bij Van Dale:

kunst·greep (de ~ (m.))
1 truc, listig middel om een doel te bereiken

Nu is mijn relatie met Erik er een die door God zelf beschikt werd, mij daarbij van listigheid beschuldigen is absurd. Dat God de schepper is van Maria en Maria de moeder van God is een theologische kwestie die beter met Zijn vertegenwoordiger hier besproken kan worden. Hoewel ik begrijp dat die binnenkort voor overleg teruggeroepen wordt, dus die heeft wel iets anders aan zijn hoofd. In ieder geval is daar ook weer geen listige opzet mijnerzijds te vermoeden.

Concluderen dan dus: ik streef naar onbelachelijkheid zoals ieder ander maar gebruik geen kunstgrepen.

Dat vind ik daar dus zelf van.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:04:21 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25939120
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:00 schreef SingleCoil het volgende:

Concluderen dan dus: ik streef naar onbelachelijkheid zoals ieder ander maar gebruik geen kunstgrepen.

Dat vind ik daar dus zelf van.
Streef je je doel niet een beetje voorbij? En let je er ook op dat je jezelf niet te serieus neemt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')