Ik vind mijzelf niet belachelijk, en streef dus zo gezien mijn doel niet voorbij. Maar als jij dat anders ziet zou het kwalijk zijn als je me die informatie zou onthouden.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Streef je je doel niet een beetje voorbij?
Op welke schaal uitgedrukt ? Ik neem mijzelf bijzonder serieus. Wie dat niet doet verdoet zijn leven.quote:En let je er ook op dat je jezelf niet te serieus neemt?
Zo gezien zou je dat dus juist wel doen.. Je doet iets overbodigs..quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:12 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik vind mijzelf niet belachelijk, en streef dus zo gezien mijn doel niet voorbij. Maar als jij dat anders ziet zou het kwalijk zijn als je me die informatie zou onthouden.
Ik vraag me af of je hier hetzelfde bedoelt als ik.. Een beetje relativisme en zelfspot zijn mij soms niet vreemd. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?quote:Op welke schaal uitgedrukt ? Ik neem mijzelf bijzonder serieus. Wie dat niet doet verdoet zijn leven.
In jou ogen wellicht. Maar er zijn meerdere doelen te dienen dan slechts het streven naar onbelachelijkheid. Uit het oogpunt van oppervlaktewaterbeheer zou je de afsluitdijk ook 'overbodig' kunnen noemen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo gezien zou je dat dus juist wel doen.. Je doet iets overbodigs..
Relativisme is een drijvende kracht, relativisme is wat je drijft als je over onbelachelijkheid nadenkt. Zelfspot: daar doe ik niet aan, dat is mijn spiegel! Iedere ochtend weer...quote:[..]
Ik vraag me af of je hier hetzelfde bedoelt als ik.. Een beetje relativisme en zelfspot zijn mij soms niet vreemd. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?
Nu haal je er opeens extra doelstellingen bij die er daarnet niet waren of althans niet leken te zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
In jou ogen wellicht. Maar er zijn meerdere doelen te dienen dan slechts het streven naar onbelachelijkheid. Uit het oogpunt van oppervlaktewaterbeheer zou je de afsluitdijk ook 'overbodig' kunnen noemen.
Hmm.. Ik betwijfel het. Wat is onbelachelijkheid? Als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk best belachelijk. Hoe moet ik dat in het licht van onbelachelijkheid zien?quote:Relativisme is een drijvende kracht, relativisme is wat je drijft als je over onbelachelijkheid nadenkt.
Zo kun je het ook zien.quote:Zelfspot: daar doe ik niet aan, dat is mijn spiegel! Iedere ochtend weer...
Het is onzinnig te denken dat onbelachelijkheid de enige drijfveer zou zijn, we zouden met z'n allen snel uitsterven denk ik.Dat ik eerder geen andere doelstellingen besprak wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nu haal je er opeens extra doelstellingen bij die er daarnet niet waren of althans niet leken te zijn.
[..]
Wat is er belachelijk aan je dan ? Ik lach niet. Ben ik dan raar ? Maar wie lacht niet, die de mens beziet ? Iets leuks hebben we allemaal. Belachelijk en vermakelijk zijn begrippen die dicht bij elkaar lijken te liggen.quote:Hmm.. Ik betwijfel het. Wat is onbelachelijkheid? Als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk best belachelijk. Hoe moet ik dat in het licht van onbelachelijkheid zien?
quote:Zo kun je het ook zien.
Ik had het echter specifiek over het resultaat.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:46 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Het is onzinnig te denken dat onbelachelijkheid de enige drijfveer zou zijn, we zouden met z'n allen snel uitsterven denk ik.Dat ik eerder geen andere doelstellingen besprak wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Er is genoeg belachelijk aan mij. Belachelijk is tenslotte al datgene waar een gemiddeld mens niet aan denkt of een manier van denken die een gemiddeld mens niet hanteert. Belachelijk ligt denk ik wel dicht bij vermakelijk, maar waar ligt de grens precies?quote:Wat is er belachelijk aan je dan ? Ik lach niet. Ben ik dan raar ? Maar wie lacht niet, die de mens beziet ? Iets leuks hebben we allemaal. Belachelijk en vermakelijk zijn begrippen die dicht bij elkaar lijken te liggen.
Ik geloof dat dat reuze meevalt. Over het algemeen word ik volgens mij toch redelijk serieus genomen.quote:Een belachelijk mens wordt niet meer serieus genomen. Word jij vaak niet serieus genomen ?
Opnieuw kan een bezoek aan Van Dale uitkomst brengen:quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:52 schreef Alicey het volgende:
Er is genoeg belachelijk aan mij. Belachelijk is tenslotte al datgene waar een gemiddeld mens niet aan denkt of een manier van denken die een gemiddeld mens niet hanteert.
De grens ligt precies bij het serieus nemen. Een vermakelijk mens kun je serieus nemen, een belachelijk mens is zo vreemd, grotesk, onmogelijk, ridicuul, dat je hem niet meer serieus kunt nemen. Als je zegt "Ik ben eigenlijk een hele gekke meid" (zeg dat nooit!) dan zeg je dat je vermakelijk bent, niet belachelijk. Leuk, maar wel serieus te nemen.quote:Belachelijk ligt denk ik wel dicht bij vermakelijk, maar waar ligt de grens precies?
en dus ben je niet belachelijk. Je zult hooguit wel eens belachelijke gedachten hebben, dat hoor nu eenmaal bij het verkennen van de rand. Wie dat niet doet blijft in de Viva hangen en vind zichzelf een hele gekke meid.quote:[..]
Ik geloof dat dat reuze meevalt. Over het algemeen word ik volgens mij toch redelijk serieus genomen.
De omstandigheden of het geheel maken misschien inderdaad het verschil.. Ik heb inderdaad ook wel niet-belachelijke eigenschappen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:01 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Opnieuw kan een bezoek aan Van Dale uitkomst brengen:
be·la·che·lijk (bn.)
1 zo vreemd, dat men er om moet lachen => grotesk, lachwekkend, onmogelijk, ridicuul
Ik neem nu aan dat Van Dale met "men" hetzelfde bedoelt dat jij met "de gemiddelde mens" aanduidt. Dan is er een behoorlijk verschil tussne belachelijkheid van daden, zaken of omstandigheden, zoals jij die bedoelt, en belachelijkheid van de hele persoon, zoals ik die bedoel.
Dat ik leuk of gek ben zou ik zeker niet te hard zeggen, ik ben eigenlijk heel saai. Maar de toelichting is geweldig.quote:De grens ligt precies bij het serieus nemen. Een vermakelijk mens kun je serieus nemen, een belachelijk mens is zo vreemd, grotesk, onmogelijk, ridicuul, dat je hem niet meer serieus kunt nemen. Als je zegt "Ik ben eigenlijk een hele gekke meid" (zeg dat nooit!) dan zeg je dat je vermakelijk bent, niet belachelijk. Leuk, maar wel serieus te nemen.
Oh, het blijft niet altijd bij gedachten hoor. En tegelijkertijd met gek zijn ben ik ook weer hemeltergend saai en normaal. Ik heb echter altijd iets met tegenstellingen gehad.quote:en dus ben je niet belachelijk. Je zult hooguit wel eens belachelijke gedachten hebben, dat hoor nu eenmaal bij het verkennen van de rand. Wie dat niet doet blijft in de Viva hangen en vind zichzelf een hele gekke meid.
Dat is ergens wel waar. Bij mij leren de meeste mensen op den duur wel wanneer ze mij wel en niet serieus moeten nemen (Alleen Haushofer vergist zich zo nu en dan nog wel eens).quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:18 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb iets tegen mensen die zichzelf 'gek' noemen. Het lijkt me een verontschuldiging vooraf, in de hoop dat eigenaardigheden niet voor belachelijk aangezien worden, een excuus voor onaagepast gedrag, een knieval voor het fatsoen, 'let maar niet op mij, neem mij niet serieus'. Ik doe wel mee, maar alleen voor zoete koek...
Dan ben ik waarschijnlijk weer niet saai.. Hoewel dat misschien juist de onvoorspelbare factor is.quote:Ammehoela! Iedereen doet hier mee voor eggies ! En je doet gewoon je ding omdat het jouw ding is. Als anderen dat raar, onaangepast, vreemd of ongeloofwaardig vinden -> dikke pik!
Er is niks mis met saai en normaal. Saai en normaal geven een grote voorspelbaarheid in gedrag.
Je plaatst me wel in een leuk rijtje op deze manier zeg.quote:Daarmee zorg je ervoor dat het model dat anderen van je hebben vaak klopt. Als iemand voortdurend z'n model moet bijstellen wordt dat snel vervelend hoor...die A., daar weet je ook nooit wat je d'r aan hebt...beter saai. Saaie mensen: Katja Schuurman, Heisenberg, SpinviS, de Paus. Niet-saai: Hitler, George Bush, Ayaan Hirshi Ali. Doe mij maar saai.
Wat je volgens mij probeert te zeggen is dat je mensen het liefst "puur" hebt. Als dat zo is, dan ben ik het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:30 schreef SingleCoil het volgende:
Er is niks mis mee om af en toe niet serieus te zijn, of een hypothetische situatie uit te werken. Waar wel wat mis mee is is mensen die bij voorbaat al doen alsof dat zo is, immers, dan kunnen ze lekker niet aangesproken worden, het was toch maar doen alsof, ik ben ten slotte een hele gekke meid...deugt niet ! Weg ermee. Niet quasi-grappig doen. Ook niet bewust onvoorspelbaar of 'orgineel' - dat ben je of dat ben je niet, bewust introduceren van die eigenschappen grenst aan de leugen.
Eens, maar doe dat aub niet in een rudeonline-topic, want dan denkt ie nog meer dat ie gelijk heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:30 schreef SingleCoil het volgende:
Er is niks mis mee om af en toe niet serieus te zijn
En toch is rude buiten Fok aardig en goed mee op te schieten, en ook best wel aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:33 schreef Maethor het volgende:
[..]
Eens, maar doe dat aub niet in een rudeonline-topic, want dan denkt ie nog meer dat ie gelijk heeft.
Ik zou Alicey nooit vermanend toespreken!quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:17 schreef SingleCoil het volgende:
Het siert je niet, deze generalisatie. Wees maar blij dat Lupa er even niet is, anders had ze je vast vermanend toegesproken over gelijke behandeling enzo..![]()
Kijk, een van de ergste dingen die een mens kan overkomen is dat hij een niet-conventioneel standpunt deelt of denkt te begrijpen en dan verweten wordt niet serieus te zijn. Ik betoogde al eerder waarom ik denk dat ik ruud z'n stellingen snap, toen ik een jaar of 7 was legde mijn vader mij uit hoe dat zat, met oneindig heelal, lichtsnelheid en relativiteit. Ik accepteerde het allemaal wel maar werd letterlijk duizelig bij het nadenken over 'oneindig'. Het is een tejken van afstomping dat ik die verwonderde duizeligheid kwijt ben geraakt, jammer...maar de vragen die bij ruud opkomen stelde ik toen ook. Het is vaak geen kwestie van niet snappen van de beginselen maar verdwaalt raken in de woorden en begrippen. En er zijn nu eenmaal dingen die je voorstelling te boven gaan, het vinden van de juiste woorden is dan lastig en vergfelijkingen gaan per definitie vaak mank. De stelling tijd = afstand want c is constant is lastig uit te leggen in gewone woorden, maar daarom niet minder waar.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:33 schreef Maethor het volgende:
[..]
Eens, maar doe dat aub niet in een rudeonline-topic, want dan denkt ie nog meer dat ie gelijk heeft.
Sexist!quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
En toch is rude buiten Fok aardig en goed mee op te schieten, en ook best wel aantrekkelijk.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, wat een belachelijke discussieonderwerpen hier, kunnen jullie niks beters bedenken?
He, wat flauw nou weer.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zou Alicey nooit vermanend toespreken!
Hee, ik vind dat het heel erg toegestaan is om iemand puur als seksobject te beschouwen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef SingleCoil het volgende:
Sexist!
Dat geloof ik graag. Ik wil hem ook graag nog eens ontmoeten (om de eerste twee redenen dan). Maar hij kan soms zo'n ontzettende pain in the ass zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
En toch is rude buiten Fok aardig en goed mee op te schieten, en ook best wel aantrekkelijk.
Nee, belachelijkheid deed het hem even.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, wat een belachelijke discussieonderwerpen hier, kunnen jullie niks beters bedenken?
Ja. En dan ben je een sexist.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hee, ik vind dat het heel erg toegestaan is om iemand puur als seksobject te beschouwen.
modjes doen niet zoveel. FA's, daar moet je wel voor oppassen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je moet geen modjes tegen je krijgen...
Het leek me een goede voor jou om te oefenen. Als lerares Nederlands zul je het ook moeten kunnen.quote:Of word je graag vermanend toegesproken?
Seksisme: verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:51 schreef SingleCoil het volgende:
Ja. En dan ben je een sexist.
Ik verwijt hem niet niet serieus te zijn, hij houdt te krampachtig vast aan zijn ononderbouwde standpunten ook na veelvuldige tegenargumenten die hij niet kan weerleggen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:48 schreef SingleCoil het volgende:
Kijk, een van de ergste dingen die een mens kan overkomen is dat hij een niet-conventioneel standpunt deelt of denkt te begrijpen en dan verweten wordt niet serieus te zijn.
Jij was 7, Rude is iets van 34.quote:Ik betoogde al eerder
Dat slaat echt nergens op.quote:De stelling tijd = afstand want c is constant is lastig uit te leggen in gewone woorden, maar daarom niet minder waar.
Puur als seksobject is wel weer even erg overdreven. Mag ik niet zeggen dat iemand aantrekkelijk is?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hee, ik vind dat het heel erg toegestaan is om iemand puur als seksobject te beschouwen.
Kind, ik weet het verschil niet eens.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:52 schreef Alicey het volgende:
modjes doen niet zoveel. FA's, daar moet je wel voor oppassen.
Reken maar dat ik dat kan. Het is soms best bevredigend om een leerling een flinke uitbrander te geven!quote:Het leek me een goede voor jou om te oefenen. Als lerares Nederlands zul je het ook moeten kunnen.
Kijk eens aan, dan slaat dat sexist helemaal nergens meer op, ook bij mij niet.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Seksisme: verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld.
Ik ben dus geen seksist, want ik ben bi. Ik zie gewoon iedereen als seksobject, onafhankelijk van hun geslacht.
Tuurlijk, vooral als het over mij gaat.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:53 schreef Alicey het volgende:
Puur als seksobject is wel weer even erg overdreven. Mag ik niet zeggen dat iemand aantrekkelijk is?
FA's hebben een duistere kleur blauw, en hebben onder anderen de macht om bans te zetten en clones te controleren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kind, ik weet het verschil niet eens.
Vertel eens, wat doet dat dan precies met je?quote:Reken maar dat ik dat kan. Het is soms best bevredigend om een leerling een flinke uitbrander te geven!
Op het forum is hij niet de makkelijkste nee. Misschien komt ook daar echter ooit een middenweg.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:51 schreef Maethor het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Ik wil hem ook graag nog eens ontmoeten (om de eerste twee redenen dan). Maar hij kan soms zo'n ontzettende pain in the ass zijn.
Of jij aantrekkelijk bent weet ik nog niet.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tuurlijk, vooral als het over mij gaat.
Daar hoop ik ook nog steeds op.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op het forum is hij niet de makkelijkste nee. Misschien komt ook daar echter ooit een middenweg.
Bedankt voor deze waardevolle info.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:56 schreef Alicey het volgende:
FA's hebben een duistere kleur blauw, en hebben onder anderen de macht om bans te zetten en clones te controleren.
Ik schep er een zeker sadistisch genoegen in. Waarom denk je dat ik juf wil worden?quote:Vertel eens, wat doet dat dan precies met je?
Nou ja, ik zal je mijn eigen oordeel geven. Er zijn dagen dat ik mezelf aantrekkelijk vind en er zijn dagen dat ik mezelf oerlelijk vind.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
Of jij aantrekkelijk bent weet ik nog niet.
Maar Cynix is best lief hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Bedankt voor deze waardevolle info.
Da's zo klaar als een klontje.quote:Ik schep er een zeker sadistisch genoegen in. Waarom denk je dat ik juf wil worden?
Die foto heb je inderdaad al eens eerder gepost.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou ja, ik zal je mijn eigen oordeel geven. Er zijn dagen dat ik mezelf aantrekkelijk vind en er zijn dagen dat ik mezelf oerlelijk vind.
Oordeel verder zelf maar, dit is een oude foto:
Bruikbaarquote:Op zaterdag 2 april 2005 23:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou ja, ik zal je mijn eigen oordeel geven. Er zijn dagen dat ik mezelf aantrekkelijk vind en er zijn dagen dat ik mezelf oerlelijk vind.
Oordeel verder zelf maar, dit is een oude foto:
[afbeelding]
Dat Haushofer bier drinkt baart mij wel zorgen.. Het is immers allemaal begonnen met Einstein die omwille van bier een atoom heeft gespleten met een hamer en bijtel..quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:05 schreef SingleCoil het volgende:
Zul je net zien...vergaat het heelal omdat A. even gaat kijken of ie links of rechts draait...zit Houshover lekker bier te drinken, weet niet wat hem gebeurt natuurlijk. Leuk hoor, A. !
quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:07 schreef Alicey het volgende:
Met aantrekkelijk doel ik trouwens niet zo heel erg op uiterlijk (Hoewel het wel meespeelt), maar meer op gedrag en uitstraling.
Hm, ik vraag mij af hoe ik dat moet interpreteren. Is het een soortgelijke term als 'fuckable'?quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:07 schreef SingleCoil het volgende:
Bruikbaar
Jij hebt 0 notes, dus dat betekent inderdaad dat je best lief bent.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met hem te maken gehad, dus dat betekent wrs dat ik ook best lief ben.
Helaas kan ik die niet posten. Ik schijn een beetje bitcherig over te komen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:07 schreef Alicey het volgende:
Met aantrekkelijk doel ik trouwens niet zo heel erg op uiterlijk (Hoewel het wel meespeelt), maar meer op gedrag en uitstraling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |