Nee dat ben ik nietquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:08 schreef -Angel- het volgende:
Ben jij ook één van de linkse demostranten, de moderne milieudeskundige, de oude marxist?
Slechts alleen verenigd door een afschuw voor de VS, en niet door de eigen ideëen.
Wat hierboven staat ben ik ook niet eens zo tegen.quote:Waarom verzet je zo tegen het individualisme? Een kapitalistisch systeem, waarin een ieder vrij is om zijn eigen leven en zijn eigen waarden na te streven. Ongeacht de wensen van het "publiek". Een systeem waar in de individu soeverein is. En hier het uit voort vloeiende idee dat de VS, als een vrije natie, het soevereine recht heeft zijn eigenbelang te verdedigen. Ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.
Kim: Aan de macht gebracht door pa die op zijn beurt door China aan de macht was gebracht.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:01 schreef Viajero het volgende:
Noem één persoon uit dit lijstje die door Amerika aan de macht is geholpen.
Wacht, ik ga je helpen.
Kim: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
Saddam: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
Sadat: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
Castro: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
De Ayatollahs: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
Mag ik je vragen waarom je niet anti-Russisch bent?
Je bent gewoon stiekem een Amerikaan, geef maar toe..!quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:25 schreef saladito het volgende:
Ik wel
Ik steun niet alles van hem, maar vind hem overall een goede presidentquote:Of vinden jullie Bush wel allemaal een geweldige kerel?
Amerikaan worden zou me geen slecht vooruitzicht lijken.quote:Je bent gewoon stiekem een Amerikaan, geef maar toe..!
Geen supermacht.. daar al eens aan gedacht?quote:Op zondag 3 april 2005 15:31 schreef Blazkowich het volgende:
Ik ben benieuwd wie mensen liever als supermacht in deze wereld zien dan de VS. China? Rusland? Europa?
Daar moet je toch echt niet aan denken. Lang leve de VS die nooit zullen luisteren naar onrealistische Europeanen wiens geschiedenis bewezen heeft dat ze beter naar de VS moeten luisteren.
Southpark?quote:Op zondag 3 april 2005 15:49 schreef nonzz het volgende:
Ik haat alleen een klein stukje grond in zuid oost Colorado. Mag dat ook?
Is niet realistisch in de wereld van nu.quote:Op zondag 3 april 2005 15:41 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Geen supermacht.. daar al eens aan gedacht?
En wie mag haar soldaten in de waagschaal stellen als de VN iets beslist? Zoals in Kosovo en Bosnie?quote:Op zondag 3 april 2005 20:18 schreef BarBaar het volgende:
Oke, maar in de huidige wereld bestaan er dingen als EU en VN.. Stukken beter dan een supermacht..
Nee?quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:16 schreef -Angel- het volgende:
Zonder de VS was er op dit moment geen Holland meer geweest.
O, ik weet het wel, hoor. Natuurlijk hadden we iedereen met een grote neus (de lineaal is een Duitse uitvinding) moeten beroven en vergassen, en iedereen die het daar niet mee eens was ook. Toen de Amerikanen echter Marokkanen, Turken en negers aan voedselpakketten hechtten en die het ''bevrijde'' vaderland inwierpen, toen begon de ellende pas goed. Anders hadden we alle boerinnen kunnen laten dekken door Duitsers, die in homo-erotische dagdromen allemaal lang, blauwogig, blond en duizelingwekkend knap waren maar in negen van de tien gevallen buikloop, pukkels, steenpuisten, bunzingadem en het verstandelijk vermogen van Mohammed B. hadden.quote:Op zondag 3 april 2005 21:26 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Nee?
Zonder de VS waren we nu een stukje Duitsland vol 'Hollands ogende inwoners'.
Dankzij de VS zijn we straks nog steeds Holland, maar dan met een flinke minderheid aan 'Hollands ogende inwoners'.
Tsja, wat klinkt nu aangenamer... Ik weet 't niet.
Volgens mij liepen er meer nationaliteiten rond daar, niet alleen amerikanen.. Maar Amerika.. das toch ook dat land dat het oorlogstribunaal niet erkent.. omdat ze bang zijn dat ze anders zelf ervoor moeten verschijnen?quote:Op zondag 3 april 2005 21:08 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
En wie mag haar soldaten in de waagschaal stellen als de VN iets beslist? Zoals in Kosovo en Bosnie?
Juist ja![]()
Zonder Amerika had de VN niet eens tanden gehad, alleen het bestaan van een Amerika dat bereid is haar tanden te laten zien geeft de VN legitimiteit.
Het slaat niet alleen, maar wel met name, op amerikaquote:Voor zowel Europa als Verenigde Staten geldt daarom hetzelfde: wanneer men de woorden bevrijding, vrijheid en veiligheid in de mond neemt, dan staat bevrijding voor "opleggen van de kapitalistische ordening van het economisch leven", betekent vrijheid "excuus voor invasie" en veiligheid "rechtvaardiging van alles".
dat zegt dan ook niemandquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Klopt. Maar een poging om perfect te worden/zijn is nooit verkeerd natuurlijk. Ook al lukt het niet.
quote:[..]
De lafhartige houding van Europa als het gaat om terrorismebestrijding. Voor de aanslagen in Madrid dacht iedereen in Europa dat onze lieve moslims nooit zoiets zouden doen. Maar na Madrid is dat veranderd en is die naïviteit enigszins verdwenen. Landen als Amerika en Israël erkennen al jaren het gevaar van fundamentalistische moslims en strijden er ook tegen maar wij in Europa staken liever de kop in het zand.
Wat had Frankrijk dan moeten doen ... roepen dat de verkiezingen slecht waren simpelweg omdat ze tegen de oorlog zijn?quote:[..]
Irak hebben ze idd onderschat. Maar ze zitten er eenmaal dus moeten ze er maar het beste van maken.
Wat ik wel frapant vond was het feit dat na de verkiezingen in Europa een land als Frankrijk voorop liep om te schreeuwen hoe democratisch en goed de verkiezingen waren verlopen. Terwijl Frankrijk een van de grootste tegenstaders was van de oorlog.
de VS arriveerden pas in Bosnie na de vredesakkoorden (Dayton geloof ik) toen er geen tanden meer nodig waren ... enige wat ze hebben gedaan is 65% van de bommen afgeworpen (Nederland 6, Frankrijk 8, UK 12 oid) terwijl het MNB (Engels/Frans/Nederlands) met grondtroepen en voornamelijk Artillerie vanaf mt Igman de hoofdstad Sarajevo heeft bevrijd.quote:Op zondag 3 april 2005 21:08 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
En wie mag haar soldaten in de waagschaal stellen als de VN iets beslist? Zoals in Kosovo en Bosnie?
Juist ja![]()
Zonder Amerika had de VN niet eens tanden gehad, alleen het bestaan van een Amerika dat bereid is haar tanden te laten zien geeft de VN legitimiteit.
In theorie ben ik het volkomen met je eens, maar de praktijk leert ons toch echt anders.quote:Op zondag 3 april 2005 20:18 schreef BarBaar het volgende:
Oke, maar in de huidige wereld bestaan er dingen als EU en VN.. Stukken beter dan een supermacht..
Niet om het een of ander, maar het schijnt mij niet toe dat je veel kennis van zaken hebt, verdiep je eerst eens in de feiten voor je je mening vormt.quote:Op maandag 4 april 2005 19:39 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
Amerika lijkt mij niet echt fijn om te wonen, ik bedoel als je hoort wat daar allemaal gebeurd. En dan die bush die een oorlog begint met als reden: Ja ze hebben kernwapens, die ze uiteindelijk toch niet blijken te hebben.. Nou ik weet het niet maar ik zou zo iemand niet als president willen.
En dat is maar 1 voorbeeld.
En wat weet jij van de VS?quote:Op maandag 4 april 2005 21:48 schreef CasB het volgende:
Oprah Winfrey en Dr. Phil.
Need to say more?
Voor de rest: Ik haat de VS niet, maar ik vind Amerikanen zo bekrompen en dom. Ze weten niks van de wereld, het enige waar het zo'n beetje om draait is hun eigen land. En dan ook nog zo'n fijne regering erbijColumbus had het nooit moeten ontdekken
Gek he, met een land van 350mln mensen en een oppervlakte die groter is dan heel Europa.quote:Op maandag 4 april 2005 22:00 schreef CasB het volgende:
Ik weet waar het ligt. Voor de meeste Amerikanen is het al een kunst om een ander land aan te wijzen.
En ook simpele dingen zoals het nieuws. Wij hebben 60% buitenlands nieuws en 40% binnenlands (gok ik). En volgens mij is het daar 90% binnenlands en 10% buitenlands..
En jij vindt dat topografische kennis representatief is voor kennis in het geheel begrijp ik?quote:Ik weet waar het ligt. Voor de meeste Amerikanen is het al een kunst om een ander land aan te wijzen.
"De eurpeese aversie"? is er een "De europeese aversie"? Misschien is het meer een soort nationalisme. Bij de Fransen in elkgeval welquote:Op dinsdag 5 april 2005 00:25 schreef arjanus het volgende:
Nieuwe stelling: de Europese aversie tegen amerika is gebaseerd op domheid, bekrompenheid, hypocrisie en verloedering van onze waarden.
Vergeet de belangrijkste niet: meeloperij.quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:25 schreef arjanus het volgende:
Nieuwe stelling: de Europese aversie tegen amerika is gebaseerd op domheid, bekrompenheid, hypocrisie en verloedering van onze waarden.
Je moet de VS ook net vergelijken met kabouterlandje als Nederland dat totaal afhankelijk is van de rest van Europa/de wereld.quote:Op maandag 4 april 2005 22:00 schreef CasB het volgende:
Ik weet waar het ligt. Voor de meeste Amerikanen is het al een kunst om een ander land aan te wijzen.
En ook simpele dingen zoals het nieuws. Wij hebben 60% buitenlands nieuws en 40% binnenlands (gok ik). En volgens mij is het daar 90% binnenlands en 10% buitenlands..
Sinds het aantreden van Bush is de wereld gedestabiliseert en dat is voornamelijk te danken/wijtten aan het ronduit stupide gedrag van de Bush regering.quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:52 schreef Lkw het volgende:
Het relativeringsvermogen van Europa gecombineerd met de daadkracht van de VS zou de wereld misschien iets verder helpen. En verder een flinke reductie van het aantal gefrustreerde extremistische moslims.
Maar deze drie zaken zie ik niet zo gauw in een geoliede drie-eenheid optreden.
Hoewel ze soms zélf de lont in het kruitvat hebben gestoken, zou het wegvallen van de VS op dit moment een ramp voor de wereld betekenen, vermoed ik. De VS houdt door de dreiging van hun absolute overmacht toch veel ellendelingen tamelijk koest. China, Saoedi-Arabië of Rusland als supermacht zou voor de wereld heel wat minder gunstig zijn dan dat de huidige hegemonie van de VS.
De macht van de VS is al tanende sinds de val van het communisme en Bush probeert dat met stuiptrekkingen in het midden oosten (en Afganistan) te herstellen, maar het leed is al geschied.quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sinds het aantreden van Bush is de wereld gedestabiliseert en dat is voornamelijk te danken/wijtten aan het ronduit stupide gedrag van de Bush regering.
Na 9/11 was er een enorme hoeveelheid goodwill overal ter wereld, de Bush regering heeft die in recordtijd weten te verspelen met name door de manier waarop de oorlog in Irak is aangepakt en de zogenaamde aanleiding tot die oorlog.
Supermacht, hmm...als je kernmacht bedoelt dan ja, de realiteit is echter dat de VS momenteel niet in staat zou zijn om nog een Irak-achtig conflict aan te gaan, men heeft zich al uit andere landen teruggetrokken om dat Irak te veel mankracht kost. De limiet wat een supermacht vandaag de dag nog kan doen is dankzij Irak goed aan het licht gekomen.
De plaats van de VS is vrijwel zonder uitzondering door EU soldaten ingenomen, de EU heeft nog geen echte militaire arm maar zodra die er komt denk ik dat we weer twee supermachten hebben en dat de ster van de VS tanende zal zijn.
Er wordt door links anders behoorlijk gekankert op Condoleeza Rice en Colin Powellquote:Op donderdag 7 april 2005 13:06 schreef ExTec het volgende:
alles wat een ander kleurtje heeft dan blank kan doorgaans per definitie niet verkeerd doen, en we willen toch op iets kankeren.
*proest*quote:Op donderdag 7 april 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
Michael Moore geeft met "Bowling for Columbine" een objectief en volledig beeld van hoe de Amerikaanse samenleving in elkaar steekt. Hulde..
Tegenwoordig ben je je leven in Florida ook niet meer zeker als je iemand voor rotte vis uitmaakt hoorquote:Op donderdag 7 april 2005 13:06 schreef ExTec het volgende:
En de is de VS wel zo'n gemakkelijk doel, want alhoewel ze dan wel de satan zijn, mag je zo overal en altijd integraal voor rotte vis uitmaken, interreseert ze doorgaan niks.
Hoe anders is het als je een of andere arabier voor rotte vis uitmaakt, dan zou je je leven wel ens niet zeker kunnen zijn
Hahaha, jij bent echt niet wijs hequote:Op donderdag 7 april 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
Michael Moore geeft met "Bowling for Columbine" een objectief en volledig beeld van hoe de Amerikaanse samenleving in elkaar steekt. Hulde..
quote:Op donderdag 7 april 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |