abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25911985
Ik wel
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:29:02 #102
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_25912047
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:08 schreef -Angel- het volgende:
Ben jij ook één van de linkse demostranten, de moderne milieudeskundige, de oude marxist?
Slechts alleen verenigd door een afschuw voor de VS, en niet door de eigen ideëen.
Nee dat ben ik niet
quote:
Waarom verzet je zo tegen het individualisme? Een kapitalistisch systeem, waarin een ieder vrij is om zijn eigen leven en zijn eigen waarden na te streven. Ongeacht de wensen van het "publiek". Een systeem waar in de individu soeverein is. En hier het uit voort vloeiende idee dat de VS, als een vrije natie, het soevereine recht heeft zijn eigenbelang te verdedigen. Ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.
Wat hierboven staat ben ik ook niet eens zo tegen.

Maar de VS heeft ook nog wat andere nadelen. Ikvoel vooral niet zo veel voor de neo-cons bijvoorbeeld. Maar haten? nee dat niet
lege ton
pi_25912101
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:01 schreef Viajero het volgende:

Noem één persoon uit dit lijstje die door Amerika aan de macht is geholpen.

Wacht, ik ga je helpen.

Kim: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
Saddam: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
Sadat: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
Castro: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.
De Ayatollahs: Aan de macht geholpen/in het zadel gehouden door de Russen.

Mag ik je vragen waarom je niet anti-Russisch bent?
Kim: Aan de macht gebracht door pa die op zijn beurt door China aan de macht was gebracht.
Saddam: Staatsgreep gepleegd zonder hulp van de Sovjet-Unie, heeft later enorme hoeveelheden wapens en adviseurs van de USSR gehad/gekocht.
Sadat: Sovjet Unie
Ayatollahs: volksopstand tegen de door de VS gesteunde Sjah, bepaald geen vrienden van Rusland maar deden wel zaken met China op wapengebied.
Castro: revolutie, nadat hij in de VS geen steun kreeg heeft hij zich tot de Sovjet-Unie gewend en daar wel steun gekregen.

Zo'n lijstje kunnen we namens de VS ook opmaken btw, en daarop prijkt dan ook de naam Saddam Hoessein maar ook Osama Bin Laden, de Saudi's, Somoza, Pinochet, Stroesser etc.

De Sovjet-Unie bestaat niet meer, Mao is dood, China is nu 'most favored trading nation' en de VS doet niets maar dan ook helemaal niets wat China ontevreden stemt.
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:33:46 #104
107118 Leannetjuh-gurl
Ik Zie Alles..!
pi_25912157
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:25 schreef saladito het volgende:
Ik wel
Je bent gewoon stiekem een Amerikaan, geef maar toe..!
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:34:36 #105
95608 Speth
Rorschach
pi_25913651
quote:
Of vinden jullie Bush wel allemaal een geweldige kerel?
Ik steun niet alles van hem, maar vind hem overall een goede president
quote:
Je bent gewoon stiekem een Amerikaan, geef maar toe..!
Amerikaan worden zou me geen slecht vooruitzicht lijken.
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:46:53 #106
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25913984
Ik haat de VS niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 3 april 2005 @ 15:31:07 #107
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_25953840
Ik ben benieuwd wie mensen liever als supermacht in deze wereld zien dan de VS. China? Rusland? Europa?

Daar moet je toch echt niet aan denken. Lang leve de VS die nooit zullen luisteren naar onrealistische Europeanen wiens geschiedenis bewezen heeft dat ze beter naar de VS moeten luisteren.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_25953857
De VS haat ik, omdat ik jaloers op hen ben.
e
  zondag 3 april 2005 @ 15:41:32 #109
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_25954119
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:31 schreef Blazkowich het volgende:
Ik ben benieuwd wie mensen liever als supermacht in deze wereld zien dan de VS. China? Rusland? Europa?

Daar moet je toch echt niet aan denken. Lang leve de VS die nooit zullen luisteren naar onrealistische Europeanen wiens geschiedenis bewezen heeft dat ze beter naar de VS moeten luisteren.
Geen supermacht.. daar al eens aan gedacht?
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  zondag 3 april 2005 @ 15:47:15 #110
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_25954249
Ik haat Saoedi-Arabië.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  zondag 3 april 2005 @ 15:49:06 #111
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_25954287
Ik haat alleen een klein stukje grond in zuid oost Colorado. Mag dat ook?
lege ton
  zondag 3 april 2005 @ 15:51:58 #112
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25954346
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:49 schreef nonzz het volgende:
Ik haat alleen een klein stukje grond in zuid oost Colorado. Mag dat ook?
Southpark?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 3 april 2005 @ 17:22:23 #113
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_25956680
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:41 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Geen supermacht.. daar al eens aan gedacht?
Is niet realistisch in de wereld van nu.

Maar wel eens gehoord van het Pax Americana? want net als de complete overheersing van het Romeinse rijk in de ouheid zorgt de absolute suprematie van de Verenigde States juist voor vrede en veiligheid in de wereld. Elk land weet dat als zij over de schreef gaan er een land is wat bereid is in te grijpen.

Juist dat zorgt voor vrede. Het tegenovergestelde daarvan is een systeem zonder supermacht zoals Europa voor de eerste wereldoorlog. Dat betekend allemaal kleine landjes die ongeveer evenveel macht hebben, en samen coalities gaan vormen om op die manier hun macht te vergroten en die van andere te verkleinen. De eerste wereldoorlog is het ultieme resultaat van dat delicatie machtenspel en lijkt me nu niet echt een iets om te proberen na te doen.

1 supermacht zorgt voor vrede. Kleine machtjes zorgen voor onrust en oorlog. Pax Americana rules.

[ Bericht 28% gewijzigd door Blazkowich op 03-04-2005 17:38:29 ]
  zondag 3 april 2005 @ 20:18:28 #114
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_25961231
Oke, maar in de huidige wereld bestaan er dingen als EU en VN.. Stukken beter dan een supermacht..
pi_25962177
Ik houd van de VS, het is een land naar mijn hart. Het is zo enorm, je kunt er alles vinden van geweldige meren, woestijnen, oerbossen en bergen. Daarnaast kun je er allerlei geweldige steden vinden met elk hun eigen cultuur en mensen. Het geweldige eraan is dat ondanks dat het zo enorm en verscheiden is, het toch één land is.

Ik wil dan ook emigreren naar de VS als ik klaar ben met studeren. Denk ik dat het leven daar zoveel beter is dan hier? Nee natuurlijk niet, maar ik zou me daar meer thuisvoelen dan hier in het over-tolerante Nederland. Daarnaast houd ik van de auto's, de mogelijkheden en natuurlijk de 2nd amendment. En ik ben een individualist.
  zondag 3 april 2005 @ 21:08:42 #116
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_25962539
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:18 schreef BarBaar het volgende:
Oke, maar in de huidige wereld bestaan er dingen als EU en VN.. Stukken beter dan een supermacht..
En wie mag haar soldaten in de waagschaal stellen als de VN iets beslist? Zoals in Kosovo en Bosnie?

Juist ja

Zonder Amerika had de VN niet eens tanden gehad, alleen het bestaan van een Amerika dat bereid is haar tanden te laten zien geeft de VN legitimiteit.
  zondag 3 april 2005 @ 21:15:36 #117
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_25962727
Zap eens flink rond tijdens het Tv-kijken. TMF, MTV, The Box; daarom!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zondag 3 april 2005 @ 21:26:17 #118
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_25963004
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 17:16 schreef -Angel- het volgende:

Zonder de VS was er op dit moment geen Holland meer geweest.
Nee?

Zonder de VS waren we nu een stukje Duitsland vol 'Hollands ogende inwoners'.
Dankzij de VS zijn we straks nog steeds Holland, maar dan met een flinke minderheid aan 'Hollands ogende inwoners'.

Tsja, wat klinkt nu aangenamer... Ik weet 't niet.
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zondag 3 april 2005 @ 21:32:45 #119
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_25963240
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:26 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Nee?

Zonder de VS waren we nu een stukje Duitsland vol 'Hollands ogende inwoners'.
Dankzij de VS zijn we straks nog steeds Holland, maar dan met een flinke minderheid aan 'Hollands ogende inwoners'.

Tsja, wat klinkt nu aangenamer... Ik weet 't niet.
O, ik weet het wel, hoor. Natuurlijk hadden we iedereen met een grote neus (de lineaal is een Duitse uitvinding) moeten beroven en vergassen, en iedereen die het daar niet mee eens was ook. Toen de Amerikanen echter Marokkanen, Turken en negers aan voedselpakketten hechtten en die het ''bevrijde'' vaderland inwierpen, toen begon de ellende pas goed. Anders hadden we alle boerinnen kunnen laten dekken door Duitsers, die in homo-erotische dagdromen allemaal lang, blauwogig, blond en duizelingwekkend knap waren maar in negen van de tien gevallen buikloop, pukkels, steenpuisten, bunzingadem en het verstandelijk vermogen van Mohammed B. hadden.

Of klink ik nu als een semiet?
pi_25963317
Of, om een nationalistischer toontje aan te slaan; ons Arische broedervolk stond het die gele apen wel toe ons Indie te ontnemen!
pi_25966021
tvp
  zondag 3 april 2005 @ 23:55:54 #123
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_25967084
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:08 schreef Blazkowich het volgende:

[..]

En wie mag haar soldaten in de waagschaal stellen als de VN iets beslist? Zoals in Kosovo en Bosnie?

Juist ja

Zonder Amerika had de VN niet eens tanden gehad, alleen het bestaan van een Amerika dat bereid is haar tanden te laten zien geeft de VN legitimiteit.
Volgens mij liepen er meer nationaliteiten rond daar, niet alleen amerikanen.. Maar Amerika.. das toch ook dat land dat het oorlogstribunaal niet erkent.. omdat ze bang zijn dat ze anders zelf ervoor moeten verschijnen?

Weet je trouwens waar het grootste deel van de wapens vandaan kwamen die in Kosovo en Bosnie werden gebruikt?

Lees trouwens dit stuk eens. En met name de laatste regel:
quote:
Voor zowel Europa als Verenigde Staten geldt daarom hetzelfde: wanneer men de woorden bevrijding, vrijheid en veiligheid in de mond neemt, dan staat bevrijding voor "opleggen van de kapitalistische ordening van het economisch leven", betekent vrijheid "excuus voor invasie" en veiligheid "rechtvaardiging van alles".
Het slaat niet alleen, maar wel met name, op amerika

[ Bericht 24% gewijzigd door BarBaar op 04-04-2005 00:04:49 ]
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 15:09:22 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25977761
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Klopt. Maar een poging om perfect te worden/zijn is nooit verkeerd natuurlijk. Ook al lukt het niet.
dat zegt dan ook niemand
quote:
[..]

De lafhartige houding van Europa als het gaat om terrorismebestrijding. Voor de aanslagen in Madrid dacht iedereen in Europa dat onze lieve moslims nooit zoiets zouden doen. Maar na Madrid is dat veranderd en is die naïviteit enigszins verdwenen. Landen als Amerika en Israël erkennen al jaren het gevaar van fundamentalistische moslims en strijden er ook tegen maar wij in Europa staken liever de kop in het zand.

vergeten?

wat je zegt is onzin en ik wil wel is weten waar je dit op baseerd.
quote:
[..]

Irak hebben ze idd onderschat. Maar ze zitten er eenmaal dus moeten ze er maar het beste van maken.
Wat ik wel frapant vond was het feit dat na de verkiezingen in Europa een land als Frankrijk voorop liep om te schreeuwen hoe democratisch en goed de verkiezingen waren verlopen. Terwijl Frankrijk een van de grootste tegenstaders was van de oorlog.
Wat had Frankrijk dan moeten doen ... roepen dat de verkiezingen slecht waren simpelweg omdat ze tegen de oorlog zijn?

zou nogal kinderachtig zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 15:15:09 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25977889
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:08 schreef Blazkowich het volgende:

[..]

Juist ja

de VS arriveerden pas in Bosnie na de vredesakkoorden (Dayton geloof ik) toen er geen tanden meer nodig waren ... enige wat ze hebben gedaan is 65% van de bommen afgeworpen (Nederland 6, Frankrijk 8, UK 12 oid) terwijl het MNB (Engels/Frans/Nederlands) met grondtroepen en voornamelijk Artillerie vanaf mt Igman de hoofdstad Sarajevo heeft bevrijd.

Kosovo zelfde laken een pak, de Europeanen waren de eersten in Kosovo en ook de eersten in Pristina (na de Russen).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_25980941
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:18 schreef BarBaar het volgende:
In theorie ben ik het volkomen met je eens, maar de praktijk leert ons toch echt anders.
Amerika is een land van excessen, in goede en kwade zin, dat zal altijd zo blijven en daarop is het land immers ook geschoeid.
Het voor- en nadeel van zowel de EU als de VN is dat er veel landen in vertegenwoordigd zijn met als nadeel dat ze allemaal andere belangen hebben, die meer dan eens volkomen in strijd van elkaar zijn.
Een bedrijf met 1 directeur kan sneller beslissingen nemen, (of het een goede is is vraag 2), dat geldt ook voor de VS.
Typerend voor de tandenloze tijger icm de VN, vind ik de situatie in darfur, waar we over een jaar of tien dezelfde stukken zien verschijnen als destijds in Centraal-Afrika met de hutu's en de tutsi's, namelijk dat we de leiders op hun woord geloofden en dat we veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat de ernst hadden ingeschat, laat staan het afgeremd/ingedamd/voorkomen hebben.

Zonder de VS is het niet te hopen dat er ergens ter wereld een groot conflict uitbreekt, onze gemeenschappelijke organisaties grijpen pas in bij: last man standing....

De VS doen daar gelukkig niet zo moeilijk over en durven hun nek uit te steken, daar zijn de meest ex-joegoslaven hen heel dankbaar voor.
Yeah baby Yeah!
  maandag 4 april 2005 @ 19:39:59 #127
107118 Leannetjuh-gurl
Ik Zie Alles..!
pi_25983862
Amerika lijkt mij niet echt fijn om te wonen, ik bedoel als je hoort wat daar allemaal gebeurd. En dan die bush die een oorlog begint met als reden: Ja ze hebben kernwapens, die ze uiteindelijk toch niet blijken te hebben.. Nou ik weet het niet maar ik zou zo iemand niet als president willen.

En dat is maar 1 voorbeeld.
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
  maandag 4 april 2005 @ 19:49:45 #128
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25984115
Zie het versierblunders topic....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 4 april 2005 @ 21:40:27 #129
95608 Speth
Rorschach
pi_25986743
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:39 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
Amerika lijkt mij niet echt fijn om te wonen, ik bedoel als je hoort wat daar allemaal gebeurd. En dan die bush die een oorlog begint met als reden: Ja ze hebben kernwapens, die ze uiteindelijk toch niet blijken te hebben.. Nou ik weet het niet maar ik zou zo iemand niet als president willen.

En dat is maar 1 voorbeeld.
Niet om het een of ander, maar het schijnt mij niet toe dat je veel kennis van zaken hebt, verdiep je eerst eens in de feiten voor je je mening vormt.
pi_25986938
Oprah Winfrey en Dr. Phil.

Need to say more?

Voor de rest: Ik haat de VS niet, maar ik vind Amerikanen zo bekrompen en dom. Ze weten niks van de wereld, het enige waar het zo'n beetje om draait is hun eigen land. En dan ook nog zo'n fijne regering erbij Columbus had het nooit moeten ontdekken
pi_25986965
quote:
Op maandag 4 april 2005 21:48 schreef CasB het volgende:
Oprah Winfrey en Dr. Phil.

Need to say more?

Voor de rest: Ik haat de VS niet, maar ik vind Amerikanen zo bekrompen en dom. Ze weten niks van de wereld, het enige waar het zo'n beetje om draait is hun eigen land. En dan ook nog zo'n fijne regering erbij Columbus had het nooit moeten ontdekken
En wat weet jij van de VS?
pi_25987186
Ik weet waar het ligt. Voor de meeste Amerikanen is het al een kunst om een ander land aan te wijzen.

En ook simpele dingen zoals het nieuws. Wij hebben 60% buitenlands nieuws en 40% binnenlands (gok ik). En volgens mij is het daar 90% binnenlands en 10% buitenlands..
pi_25987276
quote:
Op maandag 4 april 2005 22:00 schreef CasB het volgende:
Ik weet waar het ligt. Voor de meeste Amerikanen is het al een kunst om een ander land aan te wijzen.

En ook simpele dingen zoals het nieuws. Wij hebben 60% buitenlands nieuws en 40% binnenlands (gok ik). En volgens mij is het daar 90% binnenlands en 10% buitenlands..
Gek he, met een land van 350mln mensen en een oppervlakte die groter is dan heel Europa.
  maandag 4 april 2005 @ 23:49:08 #134
95608 Speth
Rorschach
pi_25990091
quote:
En jij vindt dat topografische kennis representatief is voor kennis in het geheel begrijp ik?

En zelfs al zou dat zo zijn: Amerikanen moeten 50 staten en hun hoofdsteden uit hun hoofd kennen, allemaal met hun eigen kenmerken. Ik betwijfel of jij ze allemaal kan opnoemen.
pi_25990865
Niet de EU maar Amerika is al 50 jaar verantwoordelijk dat wij in europa in vrede leven. In ww II hebben ze ons gered, tijdens de koude oorlog hebben ze ons gered, ze hebben met doortastend optreden een einde gemaakt aan de oorlog in de balkan, allemaal door hun eigen mensen op te offeren (vergeet niet dat de nederlandse blauwhelmen daar systematisch moorden, verkrachten, verminken, mishandelen en god weet wat voor smerige zooi moesten toestaan omdat ze het in de EU weer eens niet eens konden worden.)

Nieuwe stelling: de Europese aversie tegen amerika is gebaseerd op domheid, bekrompenheid, hypocrisie en verloedering van onze waarden.
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:52:44 #136
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_25991354
Het relativeringsvermogen van Europa gecombineerd met de daadkracht van de VS zou de wereld misschien iets verder helpen. En verder een flinke reductie van het aantal gefrustreerde extremistische moslims.

Maar deze drie zaken zie ik niet zo gauw in een geoliede drie-eenheid optreden.

Hoewel ze soms zélf de lont in het kruitvat hebben gestoken, zou het wegvallen van de VS op dit moment een ramp voor de wereld betekenen, vermoed ik. De VS houdt door de dreiging van hun absolute overmacht toch veel ellendelingen tamelijk koest. China, Saoedi-Arabië of Rusland als supermacht zou voor de wereld heel wat minder gunstig zijn dan dat de huidige hegemonie van de VS.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 5 april 2005 @ 01:32:22 #137
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_25991854
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:25 schreef arjanus het volgende:
Nieuwe stelling: de Europese aversie tegen amerika is gebaseerd op domheid, bekrompenheid, hypocrisie en verloedering van onze waarden.
"De eurpeese aversie"? is er een "De europeese aversie"? Misschien is het meer een soort nationalisme. Bij de Fransen in elkgeval wel

En ik zou wel willen weten wat je met "domheid, bekrompenheid, hypocrisie en verloedering van onze waarden" bedoelt

"Tijdens de koude oorlog hebben ze ons gered"? Wanneer dan? volgens mij hebben ze er (mede) aan bijgedragen dat het juist bijna fout ging. Glasnost en perestroika hebben ons gered
lege ton
pi_25992869
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:25 schreef arjanus het volgende:

Vergeet de belangrijkste niet: meeloperij.
pi_25994113
quote:
Op maandag 4 april 2005 22:00 schreef CasB het volgende:

Je moet de VS ook net vergelijken met kabouterlandje als Nederland dat totaal afhankelijk is van de rest van Europa/de wereld.
Als Europa 1 land was, hadden velen hier ook geen paspoort en hadden we ook veel minder 'buitenlands nieuws'...

In Amerika is het weldegelijk mogelijk om wereldnieuws te volgen, maar daar hebben velen geen behoefte aan en hebben daar verschillende redenen voor.

En hoe geografisch onderlegd Nederlanders zijn hebben we kunnen zien in de Vakantieman van Frits Bom, waar Nederlanders die bijv in Oostenrijk gingen skieen hun plaatsje op de kaart mochten aanwijzen, Turkije en Azie werden regelmatig aangewezen als Tirol kan ik je vertellen....

Je moet je niet laten beïnvloeden wat anderen over Amerika zeggen, maar zelf eens op onderzoek uitgaan.
Yeah baby Yeah!
pi_25998433
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:52 schreef Lkw het volgende:
Het relativeringsvermogen van Europa gecombineerd met de daadkracht van de VS zou de wereld misschien iets verder helpen. En verder een flinke reductie van het aantal gefrustreerde extremistische moslims.

Maar deze drie zaken zie ik niet zo gauw in een geoliede drie-eenheid optreden.

Hoewel ze soms zélf de lont in het kruitvat hebben gestoken, zou het wegvallen van de VS op dit moment een ramp voor de wereld betekenen, vermoed ik. De VS houdt door de dreiging van hun absolute overmacht toch veel ellendelingen tamelijk koest. China, Saoedi-Arabië of Rusland als supermacht zou voor de wereld heel wat minder gunstig zijn dan dat de huidige hegemonie van de VS.
Sinds het aantreden van Bush is de wereld gedestabiliseert en dat is voornamelijk te danken/wijtten aan het ronduit stupide gedrag van de Bush regering.

Na 9/11 was er een enorme hoeveelheid goodwill overal ter wereld, de Bush regering heeft die in recordtijd weten te verspelen met name door de manier waarop de oorlog in Irak is aangepakt en de zogenaamde aanleiding tot die oorlog.

Supermacht, hmm...als je kernmacht bedoelt dan ja, de realiteit is echter dat de VS momenteel niet in staat zou zijn om nog een Irak-achtig conflict aan te gaan, men heeft zich al uit andere landen teruggetrokken om dat Irak te veel mankracht kost. De limiet wat een supermacht vandaag de dag nog kan doen is dankzij Irak goed aan het licht gekomen.

De plaats van de VS is vrijwel zonder uitzondering door EU soldaten ingenomen, de EU heeft nog geen echte militaire arm maar zodra die er komt denk ik dat we weer twee supermachten hebben en dat de ster van de VS tanende zal zijn.

Ben het overigens geheel met ElGigante eens dat men niet het volk/land van de VS moet verwarren met de politieke leiding en dat men zich regelmatig te veel laat leiden door een beeld wat de moderne media (TV, Film) projecteert van de VS.

TS maakt daar ook schuldig aan door de titel alleen al, vrijwel niemand (op een enkele idioot na) 'haat' de VS, kritiek op een beleid verwarren met haat is geen teken van al te hoge intelligentie imho.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2005 13:18:34 ]
pi_25998556
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds het aantreden van Bush is de wereld gedestabiliseert en dat is voornamelijk te danken/wijtten aan het ronduit stupide gedrag van de Bush regering.

Na 9/11 was er een enorme hoeveelheid goodwill overal ter wereld, de Bush regering heeft die in recordtijd weten te verspelen met name door de manier waarop de oorlog in Irak is aangepakt en de zogenaamde aanleiding tot die oorlog.

Supermacht, hmm...als je kernmacht bedoelt dan ja, de realiteit is echter dat de VS momenteel niet in staat zou zijn om nog een Irak-achtig conflict aan te gaan, men heeft zich al uit andere landen teruggetrokken om dat Irak te veel mankracht kost. De limiet wat een supermacht vandaag de dag nog kan doen is dankzij Irak goed aan het licht gekomen.

De plaats van de VS is vrijwel zonder uitzondering door EU soldaten ingenomen, de EU heeft nog geen echte militaire arm maar zodra die er komt denk ik dat we weer twee supermachten hebben en dat de ster van de VS tanende zal zijn.
De macht van de VS is al tanende sinds de val van het communisme en Bush probeert dat met stuiptrekkingen in het midden oosten (en Afganistan) te herstellen, maar het leed is al geschied.

toch hebben de Amerikanen een totaal ander mentaliteit en valt en staat een 'supermacht' bij het nationalisme van dat land, de bereidheid opofferingen te doen.
Hier is in Europa geen sprake van, er is zelden zoveel verdeeld op een klei gebied als in Europa, dus voordat we onze krachten hier bundelen zijn we minimaal 50 jaar verder.

Op dat moment ziet de wereld er al heel anders uit en zal China misschien de amerikanen wel voorbijgestreefd zijn icm India.

Europa is de grootste vijand van zichzelf momenteel en gezien de rijzende aversie tegen één Europa zal dat nog wel ff duren.
Yeah baby Yeah!
pi_26028053
Wat een topic *is American Studies student*

Goed, waar begin ik.. Ten eerste zag ik ergens de stelling voorbij komen dat Bush gesteund wordt door 50% van de bevolking. De verkiezingscijfers zijn alleen al heel lang bedroevend laag, waarmee je die 50% eigenlijk kan halveren als je steun ziet als hoeveel mensen op hem heb gestemd. Ik weet niet wat de cijfers zijn over de niet-stemmende bevolking.

Net zoals velen hier heb ik geen hekel aan de VS, maar wel aan hun dubieuze buitenlandse beleid en ik kan ook weinig respect opbrengen voor president Bush, omdat ik zijn intelligentie betwijfel en vind dat hij veel te veel is gevangen in het net van Amerika's ideologieën en te weinig in contact staat met de realiteit.

De Amerikanen die ik op internet heb ontmoet zijn ok en verder heb ik eigenlijk weinig te melden, omdat ik er niet geweest ben. Helaas nog niet en met die visums gaat dat misschien nog moeilijk worden ook
pi_26044611
Michael Moore geeft met "Bowling for Columbine" een objectief en volledig beeld van hoe de Amerikaanse samenleving in elkaar steekt. Hulde. .
  donderdag 7 april 2005 @ 13:06:44 #144
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_26045804
Haat tov de VS vind je voornamelijk in het MO.

En de voornaamste reden is: de VS zijn cultureel/economisch de leidende macht van de wereld.

Kunt geen TV aanzetten, of je word overspoeld met cultuuruitingen uit de VS.

En het gehele MO is te dom om voor zichzelf te denken; de lokale potentaat wijst liever naar de VS als de root of all evil, da's makkelijker dan hand in eigen boezem steken.

En het domme volk, slikt het graag. Want elk volk krijgt de leiders die het verdiend, en het is triest om te constateren dat die volkeren niet verder komen dat weer een of andere dictator in het zadel helpen.

Ook voor mohammed met de pet op is het gemakkelijker om de grote satan de schuld te geven, ipv onder ogen te komen dat het volk at large, er geen reet van bakt.

En de haat onder de linksen is heel simpel; alles wat een ander kleurtje heeft dan blank kan doorgaans per definitie niet verkeerd doen, en we willen toch op iets kankeren.

En de is de VS wel zo'n gemakkelijk doel, want alhoewel ze dan wel de satan zijn, mag je zo overal en altijd integraal voor rotte vis uitmaken, interreseert ze doorgaan niks.

Hoe anders is het als je een of andere arabier voor rotte vis uitmaakt, dan zou je je leven wel ens niet zeker kunnen zijn
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  donderdag 7 april 2005 @ 13:10:37 #145
114602 HansJans
dikke pil in je bil
pi_26045904
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:06 schreef ExTec het volgende:
alles wat een ander kleurtje heeft dan blank kan doorgaans per definitie niet verkeerd doen, en we willen toch op iets kankeren.
Er wordt door links anders behoorlijk gekankert op Condoleeza Rice en Colin Powell
dikke bil in je pil
pi_26046011
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
Michael Moore geeft met "Bowling for Columbine" een objectief en volledig beeld van hoe de Amerikaanse samenleving in elkaar steekt. Hulde. .
*proest*
pi_26046092
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:06 schreef ExTec het volgende:
En de is de VS wel zo'n gemakkelijk doel, want alhoewel ze dan wel de satan zijn, mag je zo overal en altijd integraal voor rotte vis uitmaken, interreseert ze doorgaan niks.

Hoe anders is het als je een of andere arabier voor rotte vis uitmaakt, dan zou je je leven wel ens niet zeker kunnen zijn
Tegenwoordig ben je je leven in Florida ook niet meer zeker als je iemand voor rotte vis uitmaakt hoor
  donderdag 7 april 2005 @ 13:19:22 #148
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26046101
Op dat moment gooide de VS een record aantal bommen op Kosovo.

Met dat argument maakt Michael Moore zich al belachelijk.
  donderdag 7 april 2005 @ 13:23:06 #149
95608 Speth
Rorschach
pi_26046200
quote:
Hahaha, jij bent echt niet wijs he
pi_26046299
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')