Om zoveel redenen , maar dat was mn punt niet. Mij punt is dat op het moment dat bijvoorbeeld Noord-Korea diplomatiek tegen het westen/VS/VN begint te blaten zij op bijval van het gros van de VS_haters kunnen rekenen, zonder dat deze mensen zich realiseren wie of wat ze nu eigenlijk steunen.quote:Hmm, maar volgens mij grijpt Ameriak niet in in de situatie in Sudan (correct me if I'm wrong!).. Waarom daar niet.. en wel in Irak?
Door wie is gezegd dat dit niet mogelijk is?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Waarom mogen die Amerikanen wel hun eigen belangen verdedigen en andere landen niet?
In theorie ja. Maar in theorie is het communisme ook perfect.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:06 schreef kamagurka het volgende:
Ik vind het gewoon een kutland om te verblijven. Los van de ideologie van het land(die misschien niet eens zo slecht is).
Tis mijn punt welquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:05 schreef Labtech het volgende:
[..]
Om zoveel redenen , maar dat was mn punt niet. Mij punt is dat op het moment dat bijvoorbeeld Noord-Korea diplomatiek tegen het westen/VS/VN begint te blaten zij op bijval van het gros van de VS_haters kunnen rekenen, zonder dat deze mensen zich realiseren wie of wat ze nu eigenlijk steunen.
Amerika als supermacht is misschien niet het leukste wat er is, maar beschouw de alternatieven eens zou ik zeggen en trek dan pas conclusies.
Tja, maar, hoe denk je dan over de rest van de wereld, die het wel allemaal heel erg vinden wat er daar in Sudan gebeurt, maar, net zoals jij, op de VS wachten voordat er wat gebeurt?quote:Wat hier komt de eeuwige dubbele moraal weer om de hoek kijen.. Amerika doet zich graag voor al wereldverbeteraar. Maar helaas, de ware reden voor hun aanwezigheid in Irak is het zwarte goud; Olie dus.. Daarom waren ze er ook zo snel bij om Kuweit (oid) te helpen..
Je moet niet vergeten dat de VS een heel groot land is met verschillende staten met verschillende wetten.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:10 schreef BarBaar het volgende:
Net als al eerder genoemd.. een blote tiet op de tv en ze hebben het een maand lang over niets anders dan schande... En ondertussen is er een seksindustrie in Amerika waar miljoenen in omgaan..
Dat keur ik uiteraard ook sterk af. Als ik de beslissingen nam zag de wereld er heel anders uitquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:12 schreef Labtech het volgende:
[..]
Tja, maar, hoe denk je dan over de rest van de wereld, die het wel allemaal heel erg vinden wat er daar in Sudan gebeurt, maar, net zoals jij, op de VS wachten voordat er wat gebeurt?
De linkse afschuw voor het daadkrachtig ingrijpen van de VS.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:10 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Olie dus.. Daarom waren ze er ook zo snel bij om Kuweit (oid) te helpen..
quote:Net als al eerder genoemd.. een blote tiet op de tv en ze hebben het een maand lang over niets anders dan schande... En ondertussen is er een seksindustrie in Amerika waar miljoenen in omgaan..
Maar waarom zitten ze nu niet in Sudan?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef -Angel- het volgende:
[..]
De linkse afschuw voor het daadkrachtig ingrijpen van de VS.
Waar de Kuweiti de VS nog dankbaar voor zijn.
Het was beter geweest als de VS maar niets had gedaan als het gaat om Kuweit, toch?
Je kent de gevolgen als twee landen met niets en niemand rekening houden en alleen maar aan hun eigen belang denken?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:06 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Door wie is gezegd dat dit niet mogelijk is?
Dat is een consequentie van de opstelling van de VS natuurlijk, het huidige bewind pretendeert de verdediger van recht en vrijheid te zijn maar zodra recht en vrijheid niet samengaan met strategische goederen geeft de VS niet thuis.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:12 schreef Labtech het volgende:
Tja, maar, hoe denk je dan over de rest van de wereld, die het wel allemaal heel erg vinden wat er daar in Sudan gebeurt, maar, net zoals jij, op de VS wachten voordat er wat gebeurt?
Daar zit niets wat in het eigen belang van de States is...quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:17 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:
[..]
Maar waarom zitten ze nu niet in Sudan?
Oh het "je kunt er alleen over oordelen als je er zelf geweest bent woont" argument.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef Labtech het volgende:
[..]
Je bazeert dat natuurlijk op de feiten, ingegeven door de nederlandse TV. Goed, nipple-gate heeft behoorlijk wat ophef veroorzaakt, maar ik denk niet dat wij hier in nederland in staat zijn om een objectief beeld van de omvang van het schandaal te krijgen. Max Westerman vertelt namelijk maar een heel klein beetje over wat er in dat grote land gebeurt.
Nou woon ik er niet, maar denk je niet dat het geval is bij het Nipple-Gate media-circus...?quote:Oh het 'je kunt er alleen over oordelen als je er zelf geweest bent woont argument.
En ook niet wat in het belang van die 189 andere landen in de VN is.quote:Daar zit niets wat in het eigen belang van de States is...
goede argumenten, gga ik zeker nog op in, pauze voorbij helaas.quote:Dat is een consequentie van de opstelling van de VS natuurlijk, het huidige bewind pretendeert de verdediger van recht en vrijheid te zijn maar zodra recht en vrijheid niet samengaan met strategische goederen geeft de VS niet thuis.
N-Korea wordt imho nooit door iemand als heilstaat of zelfs maar als een gezond land omschreven, het is erger als Irak maar kijk even hoe er gehandeld is? In het geval N-Korea riep de VS om het luidst om dialoog terwijl echte bewijzen voor nucleaire en biologisch wapen capabiliteit van N-Korea zich opstapelden.
Ergo, dat leid tot de conclusie dat de VS geen haar beter is momenteel als sommige zgn. schurkenstaten, alleen waar voor de VS gewin te behalen is grijpt men in, de rest van de wereld mag het zonder recht en vrijheid stellen, de SUV's moeten blijven rijden en de partij financiers moeten terugbetaald, daar gaat het om.
PS: Al die persoonlijke vrijheid in de VS is nogal betrekkelijk als we naar de gebeurtenissen van de afgelopen 2 weken kijken, of niet?
Oorzaak:quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
de SUV's moeten blijven rijden
Klopt. Maar een poging om perfect te worden/zijn is nooit verkeerd natuurlijk. Ook al lukt het niet.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:57 schreef sp3c het volgende:
ik houd van Amerika maar perfect zijn ze niet net als de rest van de wereld![]()
De lafhartige houding van Europa als het gaat om terrorismebestrijding. Voor de aanslagen in Madrid dacht iedereen in Europa dat onze lieve moslims nooit zoiets zouden doen. Maar na Madrid is dat veranderd en is die naïviteit enigszins verdwenen. Landen als Amerika en Israël erkennen al jaren het gevaar van fundamentalistische moslims en strijden er ook tegen maar wij in Europa staken liever de kop in het zand.quote:nee dit is onzin, de VS beschermt de wereld niet maar zichzelf.
imo is hier nix verkeerd aan maar laten we niet doen alsof Amerika de beschermheer der onderdrukte volkeren is ofzo.
en waarop baseer jij 'diefaitistische houding' van Europa?
Irak hebben ze idd onderschat. Maar ze zitten er eenmaal dus moeten ze er maar het beste van maken.quote:och, voorlopig hebben ze bv het Irak probleem zelf gecreeert en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zowel Europeanen als Amerikanen hebben de neiging om problemen te creeeren door het maken van foute beslissingen.
Een hoop blabla maar weinig inhoud. De Franse justitie had de FBI voor de aanslagen van 9/11 namen en foto's gestuurt van een van de terroristen die de aanslag uitvoerden. Europa is al veel langer wakker en heeft een veel langere ervaring met terrorisme als de VS. Die snappen het nog steeds niet namelijk.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
De lafhartige houding van Europa als het gaat om terrorismebestrijding. Voor de aanslagen in Madrid dacht iedereen in Europa dat onze lieve moslims nooit zoiets zouden doen. Maar na Madrid is dat veranderd en is die naïviteit enigszins verdwenen. Landen als Amerika en Israël erkennen al jaren het gevaar van fundamentalistische moslims en strijden er ook tegen maar wij in Europa staken liever de kop in het zand.
Dan weten ze die "kennis" uitermate slecht te gebruiken.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
Een hoop blabla maar weinig inhoud. De Franse justitie had de FBI voor de aanslagen van 9/11 namen en foto's gestuurt van een van de terroristen die de aanslag uitvoerden. Europa is al veel langer wakker en heeft een veel langere ervaring met terrorisme als de VS. Die snappen het nog steeds niet namelijk.
Heeft er niets mee te maken. Het ging erom dat de VS en Israël een stuk minder naïef zijn dan Europa.quote:Maar goed, alle topics zijn mooi meegenomen om moslims te bashen blijkbaar.
Noord-Korea kan door Zuid-Korea bezet worden, Sudan is inderdaad een eersteklas idee.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:01 schreef -Angel- het volgende:
Uit de bovestaande teksten kan ik opmaken dat een ieder wil dat de VS een nog promintere rol gaat innemen. Denk hierbij aan een eventuele bezetting van Noord-Korea, Soedan, etc. De bevrijding van Irak is voor de meeste niet genoeg geweest.
Noord-Korea en Soedan, hoe verwerpelijk het daar ook aan toe gaat, zijn vrije, souvereine landen. Net zoals Irak dat was, een vrije, souvereine natie, niet bezet door een buitenlandse mogendheid, dus van bevrijding kan zoiezo geen sprake zijn. Mijn vraag maar weer:quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:01 schreef -Angel- het volgende:
Uit de bovestaande teksten kan ik opmaken dat een ieder wil dat de VS een nog promintere rol gaat innemen. Denk hierbij aan een eventuele bezetting van Noord-Korea, Soedan, etc. De bevrijding van Irak is voor de meeste niet genoeg geweest.
Wat is er mooi aan een potsierlijke vergelijking tussen euthanasie en de terechtstelling van misdadigers? Als je nu nog schreef dat veel van die zaken dubieus waren, dan had ik je gelijk gegeven, want dat waren ze.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:27 schreef BarBaar het volgende:
Hmm, zal ik een mooi recent voorbeeld geven?
Bush verzet zich tegen het stoppen van de voeding van een patient die al 15 jaar in coma ligt.. Dat zou moord zijn...
Maar hij is wel diegene die verantwoordelijk is voor het record aantal executies van ter-dood-veroordeelden binnen een jaar.. Dat is geen moord?
Ze hebben dat recht niet omdat beide landen de dood van meer dan 10% van hun bevolking hebben veroorzaakt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Noord-Korea en Soedan, hoe verwerpelijk het daar ook aan toe gaat, zijn vrije, souvereine landen. Net zoals Irak dat was, een vrije, souvereine natie, niet bezet door een buitenlandse mogendheid, dus van bevrijding kan zoiezo geen sprake zijn. Mijn vraag maar weer:
Waarom vind jij dat de VS wel en die landen niet, het souvereine recht, als vrije natie, hebben om hun eigen belangen te verdedigen?
En kom niet aankakken met "Dat mogen ze van mij wel, maar ze leggen het toch af tegen de VS, die zijn lekker sterker", want je staat vervolgens wel als eerste te huilen als er weer wat vliegtuigjes wolkenkrabbers binnenvliegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |