abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:08:12 #1
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25903003
Ben jij ook één van de linkse demostranten, de moderne milieudeskundige, de oude marxist?
Slechts alleen verenigd door een afschuw voor de VS, en niet door de eigen ideëen.

Waarom verzet je zo tegen het individualisme? Een kapitalistisch systeem, waarin een ieder vrij is om zijn eigen leven en zijn eigen waarden na te streven. Ongeacht de wensen van het "publiek". Een systeem waar in de individu soeverein is. En hier het uit voort vloeiende idee dat de VS, als een vrije natie, het soevereine recht heeft zijn eigenbelang te verdedigen. Ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.
pi_25903061
Er zullen weinig mensen zijn, die de VS haten. Er zullen wel veel mensen zijn, met name nadenkende mensen, die hun bedenkingen hebben bij de wijze waarop de VS zich in de wereld gedraagt.
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:17:06 #3
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25903187
haat is zo'n sterk woord.

maar ik verafschuw wel een hoop discutabele beslissingen en leefwijzen die ze er op na houden.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_25903208
mc donalds
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:19:45 #5
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25903250
hehe onder andere

trouwens ik kreeg net een bericht dat ik gebanned was. toch was mijn post gepost.
nu zei ie dat de topic started gebanned was en ik er niet op kon reageren. wat is er aan de hand?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_25903260
Dat de vliegtickets erheen zo duur zijn (althans de luchthavenbelasting).

Anders zou ik wel vaker gaan!!!!
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:20:28 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25903272
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:17 schreef Enyalius het volgende:
ik verafschuw wel een hoop discutabele beslissingen en leefwijzen die ze er op na houden.
pi_25903279
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:20 schreef IJskast het volgende:
Dat de vliegtickets erheen zo duur zijn (althans de luchthavenbelasting).

Anders zou ik wel vaker gaan!!!!
ga je roeien?
pi_25903286
typo
pi_25903297
typo i-net bleef hangen oid
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:21:22 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25903299
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:19 schreef Enyalius het volgende:
hehe onder andere

trouwens ik kreeg net een bericht dat ik gebanned was. toch was mijn post gepost.
nu zei ie dat de topic started gebanned was en ik er niet op kon reageren. wat is er aan de hand?
1 april...
pi_25903304
ik haatte een poosje geleden nog wel de VS. en Amerikanen, maar ik ben het anders in gaan zien.
de VS heeft de gewoon een geheel andere cultuur en levensstijl, wat terugkomt in hun handelen. voor veel Amerikanen zijn de handelingen van Bush gewoon gerechtvaardigd, ze denken dat hun "boys" daadwerkelijk voor de goede zaak vechten. Omdat wij, europeanen, rationeler tegen zaken aankijken, waarschijnlijk meer begrip hebben en democratischer zijn dan de VS, zijn europese landen meer voor het oplossen van conflicten via consensus.
Doordat wij ons moeilijk in de schoenen kunnen denken van een Amerikaan of de Amerikaanse staat, beschrijven we de VS makkelijk als een kutland dat veel mensen haat. Het is niet eerlijk, het zou hetzelfde zijn om iedere linkse Nederlander te haten, wanneer jij rechts bent, of anders om. Ik haat ook geen mensen met andere politieke ideëen, maar dat komt eigenlijk omdat wij makkelijker begrip kunnen opbrengen daarvoor. Ik kan me moeilijk inleven in een Amerikaan, of Bush, en inderdaad zet ik grote vraagtekens bij hun ideologieën. Maar haten zou oneerlijk zijn, net zoals het oneerlijk is dat Moslims de westerse cultuur haten.
pi_25903372
Amerikanen zijn okay...alleen Bush en de regering spoort voor geen meter...
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:26:04 #14
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25903401
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:24 schreef BobRooney het volgende:
Amerikanen zijn okay
Nee. Dat overdreven gedoe altijd van die mensen hangt me de keel uit. Veel Amerikaanse toeristen al tegengekomen in de winkel waar ik werk, allemaal 1 pot nat
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:27:14 #15
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25903435
Ik heb geen hekel aan de VS, maar ik begrijp de aversie tegen de VS. De VS probeert de wereld wel erg naar zijn eigen wereldbeeld te schikken en het idiote gedweep met het christendom daarbij zal veel mensen ook een doorn in het oog zijn.
Anderzijds doet de VS niets anders dan wat het oude Europa deed, namelijk gewoon gebruikmaken van zijn machtspositie. Misschien is het juist goed als er altijd één macht het sterkste is, dat zorgt er namelijk voor dat er altijd één land is dat daadkrachtig kan optreden zonder te veel overleggezeik. Maar dat daarbij kritiek geoogst wordt is niet meer dan logisch en dat lijkt me ook gezond.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:27:34 #16
84309 pooier
bling bling
pi_25903450
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:10 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Er zullen weinig mensen zijn, die de VS haten. Er zullen wel veel mensen zijn, met name nadenkende mensen, die hun bedenkingen hebben bij de wijze waarop de VS zich in de wereld gedraagt.
Weinig? miljoenen moslims bedoel je
quote:
Er zullen wel veel mensen zijn, met name nadenkende mensen, die hun bedenkingen hebben bij de wijze waarop de VS zich in de wereld gedraagt.
Daar ben ik het wel mee eens.
copyright 2006
pi_25903455
Hmm, zal ik een mooi recent voorbeeld geven?

Bush verzet zich tegen het stoppen van de voeding van een patient die al 15 jaar in coma ligt.. Dat zou moord zijn...

Maar hij is wel diegene die verantwoordelijk is voor het record aantal executies van ter-dood-veroordeelden binnen een jaar.. Dat is geen moord?
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_25903497
Wat wil je nou bereiken, de relatie tussen iemand en de VS te versimplificeren tot een links-rechts discussie? Jij bent zeker zo'n type dat alles daartoe herleid, en vervolgend de discussie probeert te winnen door te stellen dat links slecht is .
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:29:43 #19
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_25903506
omdat het in de mode is tegenwoordig?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_25903571
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:26 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Nee. Dat overdreven gedoe altijd van die mensen hangt me de keel uit. Veel Amerikaanse toeristen al tegengekomen in de winkel waar ik werk, allemaal 1 pot nat
een vriendin van mij is Amerikaans, echt tof wijf man. Mijn ouders hebben er 3 jaar gewoond, kwam er regelmatig. Ik kwam alleen maar toffe mensen daar.
pi_25903611
Ik vind links naief, ben jaren pro-VVD geweest, sta nu achter Wilders, ben 3x in de VS geweest en ik heb een gigantische hekel aan de houding en het gedrag van de VS.

Dus het heeft niets met links en rechts te maken.
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:35:00 #22
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_25903635
Allemaal schijnheilige mensen die er voor gezorgd hebben dat Bush aan de macht kwam.
Er gaat niks boven Urk
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:35:09 #23
118283 TehBrood
Je weet toch
pi_25903640
ik mag de VS niet door hun irritante tell sell reclames op TV die daar zijn opgenomen en die eigenlijk bedoeld zijn voor de typische domme amerikaan die een spierenmassa wil opbouwen in 5 minuten omdat ze te weinig tijd hebben of amerikaanse huisvrouwen die hun tieten 'vergroten' door van die neptieten als beha dragen en dan zeggen dat het "natural" is.
pi_25903663
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:08 schreef -Angel- het volgende:
Ben jij ook één van de linkse demostranten, de moderne milieudeskundige, de oude marxist?
Slechts alleen verenigd door een afschuw voor de VS, en niet door de eigen ideëen.

Waarom verzet je zo tegen het individualisme? Een kapitalistisch systeem, waarin een ieder vrij is om zijn eigen leven en zijn eigen waarden na te streven. Ongeacht de wensen van het "publiek". Een systeem waar in de individu soeverein is. En hier het uit voort vloeiende idee dat de VS, als een vrije natie, het soevereine recht heeft zijn eigenbelang te verdedigen. Ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.
Denk 's ff na...

Jij stelt:

De VS heeft, als vrije natie, het soevereine recht zijn eigen belang te verdedigen, ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.

Ik stel in het verlengde daarvan:

Alle landen hebben dan het recht, als vrije naties, het soevereinde recht hun eigen belangen te verdedigen, ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.

Ik geef je nu een voorbeeldje:

Stel, jij woont in een willekeurig land dat toevallig over een flink voorraadje olie beschikt, die de States, in hun eigen belang nodig hebben. Nu wil jouw land, uit hun eigen belang die olie niet aan de Amerikanen leveren.

Stel jij dan, dat die Amerikanen, als vrije natie, het soevereine recht hebben hun eigen belangen te verdedigen, ongeacht de wens van de internationale gemeenschap en jouw land met grof geschut plat te gooien en je olie te jatten...?
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:40:09 #25
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_25903733
Agja Amerikanen, ik heb zelf een half jaar in Florida gewoond en ik kan er het volgende over zeggen:
Ze zijn enorm naif, geloven alles wat de media ze verteld en denken zelf zo min mogelijk na, eigenlijk zijn ze erg dom of beter ze worden door de regering erg dom gehouden. Toch bedoelen ze het erg goed allemaal, ze denken dat wat zij doen het enige juiste is, omdat ze altijd verteld is dat the american way DE manier is om dingen voor elkaar te krijgen en de rest van de wereld een zooitje armoedzaaiers zijn die steeds bij Amerika komen aankloppen als ze een probleem hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')