Aegonquote:Op maandag 28 maart 2005 22:47 schreef PFP het volgende:
mja ben uit getronics gestapt, ben opzoek naar fondsen
Ziet er wat onbetrouwbaar uit.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef Lassekjus het volgende:
Iemand hier ervaring met Tiptrading?
www.tiptrading.nl
Ben wel benieuwd naar deze site en of iemand hem gebruikt
Als ik me niet vergis heeft dat clubje wat shuffles veroorzaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef Lassekjus het volgende:
Iemand hier ervaring met Tiptrading?
www.tiptrading.nl
Ben wel benieuwd naar deze site en of iemand hem gebruikt
hmm orderbedrag van 9,50 en pas vanaf 25.000 0,10% .. dat is wel cheap.. ook geen bewaarloon..quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:49 schreef 6liNes het volgende:
Zijn er hier ook mensen die beleggen via fundix.nl, en zo ja....waarin en hoe bevalt het??
hoezo ignorant ?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:52 schreef nikao het volgende:
Pharming op 3,25 nu.. ongelovelijk hoe ignorant de gemiddelde belegger is.. maar goed.. belangerijke les geleerd zullen we maar denken
als dat het geval was dan had je gelijk.. in dit geval reageerde men duidelijk op het bericht. Mocht dat bericht nieuws voor je zijn..dan vind ik je ignorant..want dan weet je gewoon niets van pharming af, of denk je niet goed na.. er werd dus gereageerd op 'nieuws' wat geen nieuws was... dat is wat anders dan dat de koers daalt omdat er niets gebeurt...quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:56 schreef dop het volgende:
Nikao weet je wat speculatie is ?
de huidige beurskoers van pharming is in geen verhouding tot de huidige omzet / winst.
als er dan geen niewe ontwikkelingen aan het licht komen dan nemen speculatieve beleggers winst
gevolg ...
dat is niet ignorand dat heet slim.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Pharming kortstondig -10% nadat bedrijf tegen Dow Jones stelde dat marktgang C1-inhibitor 'alleen als alles meezit' in 2005 op de markt komt. Is volgens een analist "een vertrouwensbreuk en een teleurstelling" omdat bedrijf tot dusver vrij zeker was van marktintroductie in 2005 en nu minder zeker lijkt te zijn. "Aandeel is toekomst-gedreven; als die somberder wordt is dat tegenvaller." Aandeel -7,2% op EUR 3,37, ASX -0,2%. (RCO)
Yozd,quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:32 schreef yozd het volgende:
Even een vraagje; een hele tijd terug (kan wel een jaar geleden ofzo) is er in deze topicreeks
een discussie geweest over het nut van technische analyse. Iemand heeft toen ook links
gepost naar artikelen van beleggers belangen ta (http://www.belbelta.nl/) over MACD.
Hierin werd dmv winst/verlies ratio's aangegeven dat traden mbv het MACD histogram
winstgevend kan zijn.
Laatst heb ik mijn pc geformatteerd en nu ben ik dat artikel dus kwijt. Heeft iemand dat artikel nog?
Ik ben op dit moment bezig met mijn bachelorscriptie over de efficiėntie van aandelenmarkten en
ik kan dat artikel wel goed gebruiken.
Je bent pas ignorant als je denkt dat je op grond van een paar openbaar toegankelijke krantenberichten denkt een oordeel te kunnen vormen over een puur hype gedreven aandeel als Pharming waarvan de koers geen relatie heeft tot de huidige economische waarde.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:52 schreef nikao het volgende:
Pharming op 3,25 nu.. ongelovelijk hoe ignorant de gemiddelde belegger is..
quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bent pas ignorant als je denkt dat je op grond van een paar openbaar toegankelijke krantenberichten denkt een oordeel te kunnen vormen over een puur hype gedreven aandeel als Pharming waarvan de koers geen relatie heeft tot de huidige economische waarde.
hehe..dit is dus het hele punt... twas geen PB..quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:50 schreef dop het volgende:
dus pharming heeft voor de lol een persbericht uit laten gaan ?
[..]
heb je de nederlandse biotech aandelen onderling al eens vergeleken ?quote:Op zondag 3 april 2005 09:40 schreef nikao het volgende:
[..]je bent pas ignorant als je denkt dat je de waarde van een biothech aandeel moet relateren aan de huidige economische waarde...
ben bang dat je iets teveel met een rozebril leestquote:Op zondag 3 april 2005 09:44 schreef nikao het volgende:
[..]
hehe..dit is dus het hele punt... twas geen PB..
kijk.. als ik zeg dat ik gepland heb om iets op een bepaalde datum af te hebben... en het is voor iedereen duidelijk dat het wel krap wordt..maar dat het opzich wel mogelijk is... als iemand mij dan vraagt: krijg je het zeker af voor die datum? en ik antwoord: als alles gewoon goed gaat wel jah...dan zeg ik toch niets nieuws?..
heel juistquote:Op zondag 3 april 2005 14:45 schreef elcastel het volgende:
Ik kijk net even bij Pharming op DFT, maar alleen de grafiek al zegt mij dat het geen goed instapmoment is/was. Ze zijn van 13/12 tot 10/02 gestegen van 1,90 naar 4,60. Hoe goed nieuws of sentiment ook is, bij zo'n stijging (140%) in zo'n korte tijd, kun je er donder op zeggen dat men winst gaat pakken.
ik zeg alleen dat je bij biotech aandelen niet op die wijze de waarde van het aandeel kan bepalen, simpelweg omdat er in begin stadium nooit verdient wordt, maar later (waarschijnlijk) wel fors. Zo';n aandeel heeft dus veel meer potentie.. en men kijkt dan ook algemeen meer naar de ontwikkeling van de producten en de cashburn dan naar de waarde van zo'n bedrijf.quote:Op zondag 3 april 2005 10:32 schreef dop het volgende:
[..]
heb je de nederlandse biotech aandelen onderling al eens vergeleken ?
en dek je werkelijk dat een biotech aandeel meer waarde heeft omdat het biotech is ?
reken eens uit hoeveel winst er moet worden gemaakt om tegen de huidige beurskoers een normaale K/W te scoren van laat zeggen 10 tot 20 (ruim genomen)
voor mij was het in elk geval geen nieuws..en ik blijf van mening dat dat voor niemand zou moeten zijn...quote:Op zondag 3 april 2005 10:49 schreef dop het volgende:
[..]
ben bang dat je iets teveel met een rozebril leest
ok .. een paar nuance verschillen:quote:Op maandag 4 april 2005 08:34 schreef dop het volgende:
leg me dan op zijn minst uit hoe de ceo van pharming aan het begin van dit jaar alvast weet te vertellen dat de C1 remmer voor 4 miljoen zal bijdragen aan de winst
waar hij vervolgens nu zegt dat de C1 remmer alleen op de markt komt als alles mee zit.
hij mag als hij dat vooraf al weet nooit iets zeggen over een winst verwachting,
hij deet dat wel en dus is het voor de meeste beleggers een tegenvaller.
cruccel had al eerder zijn bubbel in de koers veel mensen zijn gaan gokken op een nieuw paard, en nemen dan domweg winst, en kijken verder.
Als je dit vindt, dan snap ik niet dat je zo reageert op de koersval van afgelopen week. Immers hoog risico fondsen zoals in biotech, stijgen keihard, maar dalen ook keihard. Als iemand dan met slecht nieuws of extra voorwaarden komt, dan keldert de koers gigantisch (of tegenwoordig kan het zelfs enorm stijgen op slecht nieuws).quote:Op maandag 4 april 2005 07:49 schreef nikao het volgende:
ik zeg alleen dat je bij biotech aandelen niet op die wijze de waarde van het aandeel kan bepalen, simpelweg omdat er in begin stadium nooit verdient wordt, maar later (waarschijnlijk) wel fors. Zo';n aandeel heeft dus veel meer potentie.. en men kijkt dan ook algemeen meer naar de ontwikkeling van de producten en de cashburn dan naar de waarde van zo'n bedrijf.
ik denk eigenlijk dat we het wel met elkaar eens zijn.. ik bestrijd dan ook niet dat het een speculatief fonds is.. hell ..dat is de reden dat ik erin zitquote:Op maandag 4 april 2005 17:13 schreef elcastel het volgende:
Ik snap je verhaal niet helemaal, maar de beurs loopt altijd voor, dat is het speculatieve effect. Als men een voorschot neemt op goed nieuws, dan zit dat vaak direct in de koers, als dat goede nieuws wordt afgevlakt, dan daalt de koers. Misschien zijn ze nu weer op punt 0 en niet onder 0, maar dat maakt de belegger geen ene moer uit. Mij niet althans en zoals je ziet een hoop anderen ook niet. Misschien, Nikao, moet je meer kijken naar wat anderen doen, dan naar wat je zelf vindt.
Ik beleg ook naar mijn eigen mening en wel lange termijn en met hele andere fondsen dan jij doet. Een fonds als Pharming heeft - in mijn ogen - niets met lange termijn te maken, het is een fonds dat morgen gekraakt kan worden en onder de 1 ¤ kan eindigen. Ik heb ook een risico fonds hoor, het heet Getronics .... maar dat is dus ook geen Pharming..
Ok, da's waar ookquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:32 schreef SeLang het volgende:
Yozd,
Dit kun je in een kwartiertje tijd zelf met Metastock testen. (bovendien scoort dat een stuk beter voor je scriptie).
Ik kan je alvast verklappen dat de MACD voor de AEX geen voorspellende waarde heeft. Er zijn wel winstgevende periodes geweest in de eerste helft van de jaren '90, maar die worden weer teniet gedaan door verliesgevende periodes in recentere jaren. Per saldo kun je niet stellen dat de MACD enige voorspellende waarde heeft.
Hier moet toch een alarm belletje gaan rinkelenquote:Op donderdag 7 april 2005 16:45 schreef nikao het volgende:
Generex heeft Investor Relations International (IRI)ingeschakeld om de koers boven de $1 te krijgen.
inderdaad.. ze hebben een reeks van 9 uit 9 waarbij het gelukt is.. dat doet bij mij een hele grote (positieve) alarmbel rinkelenquote:Op donderdag 7 april 2005 17:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier moet toch een alarm belletje gaan rinkelen
Daar heb je inderdaad een punt. Op zich is er ook niks mis mee om daar je beleggings beslissing op te baseren.quote:Op vrijdag 8 april 2005 08:28 schreef nikao het volgende:
[..]
inderdaad.. ze hebben een reeks van 9 uit 9 waarbij het gelukt is.. dat doet bij mij een hele grote (positieve) alarmbel rinkelen
biotech sector werkt nou eenmaal anders.. je kan niet de waarde van een aandeel gaan bepalen door te kijken naar de winst etc. Een biotech bedrijf maakt nou eenmaal altijd verlies de eerste jaren omdat er onderzoek gedaan wordt zonder dat er producten zijn. Als een bedrijf op het punt staat om een product te lanceren (zoals generex dus) zit er gewoon enorm veel potentie in zo'n aandeel.. je hebt alleen altijd de onzekere factor dat het product op het laatste moment toch niet goedgekeurt ofzo wordt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad een punt. Op zich is er ook niks mis mee om daar je beleggings beslissing op te baseren.
Het is echter wel in tegenspraak met 'fundamentele' argumenten die je eerder aanhaalde. Want als een bedrijf geld besteedt aan truuks puur om de koers op de peppen in plaats van zich op de core business te richten dan kun je je afvragen of het bedrijf wel met de juiste dingen bezig is.
Een downtrend die al 5 jaar lang aan de gang is keer je niet met dit soort truuks maar met bedrijfsresultaten.
Nogmaals, er is niks mis mee om van een hype te profiteren (dat geldt voor bijna de hele biotech sector, fundamenteel is er m.i. geen enkele reden om te kopen) maar gebruik dan ook de juiste argumenten.
trouwens..ze besteden het oppeppen van de koers uit he?..zodat ze zelf met hun corebusiness kunnen bezighoudenquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad een punt. Op zich is er ook niks mis mee om daar je beleggings beslissing op te baseren.
Het is echter wel in tegenspraak met 'fundamentele' argumenten die je eerder aanhaalde. Want als een bedrijf geld besteedt aan truuks puur om de koers op de peppen in plaats van zich op de core business te richten dan kun je je afvragen of het bedrijf wel met de juiste dingen bezig is.
Een downtrend die al 5 jaar lang aan de gang is keer je niet met dit soort truuks maar met bedrijfsresultaten.
Nogmaals, er is niks mis mee om van een hype te profiteren (dat geldt voor bijna de hele biotech sector, fundamenteel is er m.i. geen enkele reden om te kopen) maar gebruik dan ook de juiste argumenten.
Wanneer heb ik dit eerder gehoord ?quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:47 schreef nikao het volgende:
[..]
biotech sector werkt nou eenmaal anders.. je kan niet de waarde van een aandeel gaan bepalen door te kijken naar de winst etc. Een biotech bedrijf maakt nou eenmaal altijd verlies de eerste jaren omdat er onderzoek gedaan wordt zonder dat er producten zijn. Als een bedrijf op het punt staat om een product te lanceren (zoals generex dus) zit er gewoon enorm veel potentie in zo'n aandeel.. je hebt alleen altijd de onzekere factor dat het product op het laatste moment toch niet goedgekeurt ofzo wordt.
neem dan ook van de oude rotten aan dat de bomen niet tot in de hemel groeienquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:54 schreef nikao het volgende:
ik wil leren beleggen en dat het liefst in aandelen waarbij ze zowel voor de KT en LT interessant zijn.. zo beter?
Je stelt eigenlijk dat de verwachtingswaarde van Pharming zo groot is in relatie tot de koers. Immers, je zegt: de kans dat Pharming winsten gaat maken is gering, maar als hun product aanslaat, dan worden het mega-winsten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 15:54 schreef nikao het volgende:
ik wil leren beleggen en dat het liefst in aandelen waarbij ze zowel voor de KT en LT interessant zijn.. zo beter?
dus alle 'professionele' beleggers hebben het ook fout? Ik verzin dat niet zelf hoor, dat lees je veel (onder andere in de laatste IEX Magazine dacht ik). Biotech is gewoon een andere sector die anders in elkaar zit en anders benaderd moet worden. Prima dat jij daar niets voor voelt, maar doe het niet af alsof dat allemaal onzin is en dat dat niet bij beleggen hoort.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:26 schreef dop het volgende:
[..]
neem dan ook van de oude rotten aan dat de bomen niet tot in de hemel groeien
als je over beleggen praat gaat het niet over cash burn rate of beloftes voor de toekomst
het gaat dan over de huidige waarde en prestaties
over de toekomst praten en dromen dat mag maar, neem het niet aan als of het een feit is
ik zeg zeer zeker niet dat de kans dat pharming winsten gaat maken gering is, alleen voor 2005.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Je stelt eigenlijk dat de verwachtingswaarde van Pharming zo groot is in relatie tot de koers. Immers, je zegt: de kans dat Pharming winsten gaat maken is gering, maar als hun product aanslaat, dan worden het mega-winsten.
hier heb je helemaal gelijk, echter.. de invloed van een lancering van een product bij een novartis op de koers is natuurlijk veel kleiner dan op een bedrijf als Pharming. Juist omdat mensen als DOP ook bij dit soort bedrijven naar de winstratio blijven kijken, maakt het dat zij pas interesse krijgen als er winst gemaakt wordtquote:Even wat simpele vragen dan:
Waarom beleg je niet in grote pharma's als JNJ, of Novartis? Denk je niet dat die wat kapitaalkrachtiger zijn om dergelijk geldverslindend onderzoek uit te kunnen voeren en dat hun organisaties bovendien de "klap naar boven" makkelijker op kunnen vangen (i.e. als het product een winner wordt, dat het niet direct wordt opgekocht door diezelfde JNJ)?
uiteraard heb ik niet meer verstand van de markt dan Novartis, maar dat is wel erg kort door de bocht. Grote bedrijven willen uiteraard niet aan risico's, die risico's die investeerders en beleggers wel willen lopen. Wil ik je er nog even op wijzen dat er zeer veel vertrouwen vanuit de beleggingswereld is voor Pharming. Heb de cijfers zo niet bij de hand, maar er zit een groot aantal 'grote' beleggers in die net onder de 5% aandeel zitten.quote:Waarom denk je dat de grote pharma's Pharming nog niet hebben opgekocht? Heb jij meer verstand van de markt dan Novartis?
Internet is mooi of niet?quote:Waar haal jij als leek de kennis vandaan om het product, het bedrijf, de markt en de slagingskansen van een geweldig gecompliceerd product als biotech te kunnen plaatsen en te kunnen beoordelen?
gedeeltelijk met je eens; het ligt wel in het stadium van testen waarin de bedrijfjes zitten. Pharming is al vergevorderd en heeft een mooie portfolio. Het is de kunst om de juiste bedrijfjes er tussen uit te kiezen, of wat langer wachten tot de juiste vanzelf bovenkomen drijven.quote:Het is met biotech net als met alternatieve energie. Al het voorbereidend werk kost klauwen met geld. Er bestaan duizenden kleine bedrijfjes, en vanwege die cashburn zijn die allemaal beursgenoteerd. Zeer, zeer zelden zal een dergelijk klein bedrijfje de cure for cancer-equivalent uitvinden. Van die gevallen zal de winst in zeer, zeer veel gevallen worden afgetopt doordat JNJ met een paar miljoen cash voor de deur staat. De kansen dat je wint zijn gewoonweg nihil.
maar je zegt het al..dat was gebaseerd op een hype, biotech op werkelijke productenquote:Wat dat betreft verschilt het nog wel enigszins van de dotcom-hype. Daar kon je namelijk nog wel winnen, al was de kans gering. Simpelweg omdat de markt nieuw was en je met kennis van zaken en een gezonde dosis geluk de Ebay's kon uitkiezen.
om een Pharming af te doen als 1manszaak vind ik tamelijk ongepast. Maar nogmaals, een groot bedrijf, daar zit de winst gewoon niet meer zo in, die hebben nieuwe producten nodig om het aflopen van patenten te compenserenquote:Maar dat geldt niet voor deze markten. Geloof je in energie, steek je geld dan gewoon in GE of APCC. Geloof je in biotech, kies dan uit de Genentechs, Novartissen en JNJ's. Maar gooi je centen toch niet in die bodemloze put van de eenmanszaakjes.
Beste Nikao,quote:Op zaterdag 9 april 2005 08:45 schreef nikao het volgende:
[..]
dus alle 'professionele' beleggers hebben het ook fout? Ik verzin dat niet zelf hoor, dat lees je veel (onder andere in de laatste IEX Magazine dacht ik). Biotech is gewoon een andere sector die anders in elkaar zit en anders benaderd moet worden. Prima dat jij daar niets voor voelt, maar doe het niet af alsof dat allemaal onzin is en dat dat niet bij beleggen hoort.
als het opzetten van een bedrijf geen geld en tijd kost is er ook geen reden om het naar de beurs te brengen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 09:40 schreef nikao het volgende:
je blijft het over biotech hebben als een hype.. dat snap ik wel gezien de recente interesse voor deze sector, maar zijn alle grote biotech bedrijven niet eens zo begonnen? jarenlang verlies maken alvorens groot te worden? (ik wijs nogmaals op Amgen), dit kan toch niet anders, er is simpelweg een zeer lange weg af te leggen in de biotech voor een product de markt op MAG. Dit werkt simpelweg heel anders dan bij andere sectoren.
Je hebt het punt van mijn vorige betoog compleet gemist.quote:Op zaterdag 9 april 2005 09:40 schreef nikao het volgende:
Dit werkt simpelweg heel anders dan bij andere sectoren.
zoals ik al zei, dit is al jaaaaaren zo (anders).quote:Op zondag 10 april 2005 05:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je hebt het punt van mijn vorige betoog compleet gemist.
Dit is nu juist kenmerkend voor alle bubbles/ hypes: "dit keer is alles anders"
kan jij dingen alleen maar zwart-wit en in extremen zien?.. we hebben het hier over bedrijven die al verschillende producten in verschillende teststadia hebben...quote:Op zondag 10 april 2005 18:10 schreef dop het volgende:
een basketballer die voor veel centjes word gekocht moet toch echt iets presteren voor hij die centen waard is.
naatuurlijk is zijn waarde gebaseerd op de verwachtingen voor de toekomst
maar geen basketballer die voor miljoenen word gekocht voor hij ook maar een goed seizoen heeft gespeelt.
er moet wel enige verhouding in ziten
hallo ik ben dop ik ga in 2010 word ik wereld kampieon, je kunt nu al vast wat aandelen kopen.
ik loop de 100 meter nu reeds in 11 seconden, geef jij me geld dan kan ik nog snellere schoenen kopen.
en wat is daar dan zo geweldig aan en bijzonder aan ?quote:Op zondag 10 april 2005 22:09 schreef nikao het volgende:
[..]
we hebben het hier over bedrijven die al verschillende producten in verschillende teststadia hebben...
tuurlijk ga ik dat niet beweren, en daar ging het hier ook helemaal niet om. Punt was dat jij beweerde dat je de waarde van dergelijke bedrijven op dezelfde manier moet waarderen als andere. En imho maakt het wel degelijk uit als je al producten in (vergevorderde) testfase hebt. Dat is hetzelfde als de voetballer die al wat heeft laten zien, en door een scout wordt opgemerkt, en voor relatief weinig geld verkocht wordt (maar veel meer waard is vanwege de potentie die door de scout wordt opgemerkt) .quote:Op maandag 11 april 2005 04:18 schreef dop het volgende:
[..]
en wat is daar dan zo geweldig aan en bijzonder aan ?
ik kan honderde bedrijven noemen die in die fase zijn of waren en het niet werden
en jij slechts enkele die het wel gehaald hebben.
en daar zit het je, mi met in.
of ga je nu met droge ogen beweren dat alle biotech bedrijven succesvol zullen zijn.
Door naar het gehele plaatje te kijken, potentieel, markt voor het product, status van product, productportfolio, management, cashburn, etc.quote:Op maandag 11 april 2005 08:27 schreef dop het volgende:
en dat blijft het dus hangen op wat weinig geld is of veel geld.
hoe bepaal jij of een dergelijk aandeel is overgewaardeerd ?
try generexquote:Op maandag 11 april 2005 16:31 schreef One_conundrum het volgende:
pff getronics werd me teveel gerotzooi, blij dat ik een stoploss op 1,77 had geplaatst gister, toch wat geld kunnen pakken, zoek nu een ander slachtoffer.
meldt dan ook ff dat je nu al je winst weer kwijt bent op 72 ctquote:Op maandag 11 april 2005 16:56 schreef nikao het volgende:
[..]
try generex
zijn hard onderweg naar de 1$ .. vandaag alweer op 0,84 (+ 10,39%)
ik kom vanaf 0,66..dus mij hoor je niet klagen
haha, daarom ben ik er ook uitgestapt,... En blij toe!quote:Op donderdag 14 april 2005 16:35 schreef elcastel het volgende:
Ik ben in Getronics blijven zitten en twijfel nog wat ik met mijn claims ga doen. Ik heb het bewust vastgehouden, maar wat ik nou mee opschiet of inlever .... ik weet het niet meer. Wat een rekensom, wat een drama eigenlijk gewoon .....
ik zie er geen brood inquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:57 schreef SeLang het volgende:
Ik heb in vergelijkbare gevallen de claims verkocht en van de opbrengst aandelen bijgekocht.
Dan ben je van het gezeik af.
Overigens zou ik zelf die Getronics aandelen allang hebben verkocht. Ook op de huidige koers is het nog steeds een behoorlijk duur aandeel. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij er brood in ziet.
geen winst kwijt hoor.. heb ze nog steeds.. en ze gaan wel verder up nog hoor..quote:Op donderdag 14 april 2005 15:43 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
meldt dan ook ff dat je nu al je winst weer kwijt bent op 72 ct
Omdat de heenreis op 0,50 cent begon. Ik vind het niet duur en ik vind dat er meer voor mag worden betaald.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:57 schreef SeLang het volgende:
Ik heb in vergelijkbare gevallen de claims verkocht en van de opbrengst aandelen bijgekocht.
Dan ben je van het gezeik af.
Overigens zou ik zelf die Getronics aandelen allang hebben verkocht. Ook op de huidige koers is het nog steeds een behoorlijk duur aandeel. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij er brood in ziet.
Is wel zo, maar achteraf kijk je een koe in z'n reet natuurlijk. Ik bedoel ik had niet voorzien dat het zo hard zou gaan en ik vraag me nogsteeds af wat de schade nou precies is. Zo ken ik er nog wel tien dop.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:59 schreef dop het volgende:
de heen reis mag geen argument zijn om op de terugreis veel centen op tafel te laten liggen !
Is ook zo, maar het heeft natuurlijk alles te maken met hoe je over het aandeel denkt. Ik denk dat Getronics 'ooit' wel hoger zal komen (en dan bedoel ik niet met die 7 op 1 switch die op het programma staat). Versatel heb ik gekocht op 70 cent en die zouden eruit gaan op 2 euro. Dat werd 1,99 maar daar was het doel bereikt, die had ik dan ook puur voor het ritje. Dat ze na mijn verkoop naar de 2,45 gingen (heel even maar), was eerst zuur, maar ik had mijn doel bereikt.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:40 schreef dop het volgende:
ik weet het , het is een dooddoener.
maar het is wel een fout die iedereen maakt, en moet afleren om succesvol te blijven
bij aankoop of verlies knokken om een cent en bij winst niet letten op honderde euro's.
hier praten we over beleggen niet speculerenquote:Op zondag 17 april 2005 18:49 schreef One_conundrum het volgende:
Zit er hier nog iemand in Real Time Company? Ben me nu wat aant inlezen...
hehe, heb nu ook wel gelezen dat et bij rtc niet helemaal soepel loopt...quote:Op zondag 17 april 2005 20:35 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
hier praten we over beleggen niet speculeren
en vallende guillotines moet je niet vangenquote:Op maandag 18 april 2005 18:27 schreef One_conundrum het volgende:
dit scenario werd al verwacht. En in de dipjes moet je kopen, dśs...
quote:Op maandag 18 april 2005 20:18 schreef devilish1980 het volgende:
en vallende guillotines moet je niet vangen![]()
wat is er tussen decemeber 2004 en nu veranderd in bovengenoemde waarden dat een verdubbeling van de koers kan verantwoorden ???quote:Op maandag 11 april 2005 15:22 schreef nikao het volgende:
[..]
Door naar het gehele plaatje te kijken, potentieel, markt voor het product, status van product, productportfolio, management, cashburn, etc.
Weet je al wat je wilt gaan doen met die claim-emissie van GTN ?quote:Op woensdag 20 april 2005 17:45 schreef elcastel het volgende:
Jezus wat loopt die Willem Middelkoop (RTL-Z) toch altijd te bazelen over zijn duistere krachten op de Dow. Volgende deeltje 'Beleggen en Aandelen' maar in TRU openen denk ik..
Waarschijnlijk oefen ik ze uit, ik heb tot maandagmiddag de tijd, ik heb erover gebeld (aangezien het tijdstip per bank schijnt te verschillen). Even nadenken nog.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:05 schreef Skyscape het volgende:
Weet je al wat je wilt gaan doen met die claim-emissie van GTN ?
erg jammer dat die stijging niet ondersteunt wordt door de technische analyse indicatoren...quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:18 schreef P4nic het volgende:
Bekijk effe crucell, wat een stijging de laatste dagen zeg... en grote blokorders dus bijna zo goed als zeker dat er institutionelen instappen. Begint nog prachtiger te worden.
Je hebt toch niet die lange termijn belegging in biotech verkocht ??quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:29 schreef nikao het volgende:
zo ..gisteren mijn eerste winst gepakt (24,4% na aftrek transactiekosten)
begin het beleggen wel leuk te vinden hehe
Of handelt iemand met zichzelf om koersen te manipuleren/op te drijven?quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:18 schreef P4nic het volgende:
Bekijk effe crucell, wat een stijging de laatste dagen zeg... en grote blokorders dus bijna zo goed als zeker dat er institutionelen instappen. Begint nog prachtiger te worden.
Pas je op, je begint al tekenen te vertonen van overmoedigheid. Precies de fout die de meeste (beginnende) beleggers maken, het gevoel van onoverwinnelijkheid, dat je niet meer beseft dat je ook kan verliezen na een paar winsttrades.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:42 schreef nikao het volgende:
hehe.. nee hoor.. in pharming zit ik nog braaf.. dit was GNBT (Generex) .. interessant voor korte termijn zowel als lange.. nu er kort ff uitgestapt.. kijken of het nog terugvalt door meer winstnemingen..anders weer instappen voor de grote up strax
Als je verder het volledige vertrouwen hebt en inzicht in de cijfers van het bedrijf is niks ergs aan, zo kan je je KT-inkopen altijd inzetten voor je LT.quote:Op maandag 2 mei 2005 07:36 schreef superbient het volgende:
[..]
Pas je op, je begint al tekenen te vertonen van overmoedigheid. Precies de fout die de meeste (beginnende) beleggers maken, het gevoel van onoverwinnelijkheid, dat je niet meer beseft dat je ook kan verliezen na een paar winsttrades.
Maar een goed begin is het halve werk, suc6 verder..
haha ja ken ik, heb ook zo effe misstap gemaakt. Eerste belegging je verdient mooi, je raakt overmoeidig dan plots boem effe minder en dan kun je beginnen hopen dat het terug beter zal gaan... Stel een bedrag in op voorhand dat je wilt beleggen in aandelen en ga daar nooit over ook al denk je het gouden ei gevonden te hebben.quote:Op maandag 2 mei 2005 07:36 schreef superbient het volgende:
[..]
Pas je op, je begint al tekenen te vertonen van overmoedigheid. Precies de fout die de meeste (beginnende) beleggers maken, het gevoel van onoverwinnelijkheid, dat je niet meer beseft dat je ook kan verliezen na een paar winsttrades.
Maar een goed begin is het halve werk, suc6 verder..
in Versatel heb ik ff het gezegde: buy the rumour, sell the news uitgeprobeerd.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:29 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Als je verder het volledige vertrouwen hebt en inzicht in de cijfers van het bedrijf is niks ergs aan, zo kan je je KT-inkopen altijd inzetten voor je LT.
Zo loop ik afgelopen twee beursdagen goed binnen met m`n Versatelletjes![]()
die discipline heb ik wel.. tis echt geld dat over isquote:Op maandag 2 mei 2005 14:31 schreef P4nic het volgende:
[..]
haha ja ken ik, heb ook zo effe misstap gemaakt. Eerste belegging je verdient mooi, je raakt overmoeidig dan plots boem effe minder en dan kun je beginnen hopen dat het terug beter zal gaan... Stel een bedrag in op voorhand dat je wilt beleggen in aandelen en ga daar nooit over ook al denk je het gouden ei gevonden te hebben.
Gem. aankoopprijs 1.71 al met al flink ingestapt, wacht nu rustig een mogelijk bod af. Daarna weer opzoek naar `n ander pareltje waarbij ik ook weer kan geloven in het beleid wat ze voerenquote:Op maandag 2 mei 2005 16:41 schreef nikao het volgende:
[..]
in Versatel heb ik ff het gezegde: buy the rumour, sell the news uitgeprobeerd.
Moet zeggen dat ik lang niet het maximale eruit heb gehaald.. maar toch weer winst
Yup overal worden sky high koersdoelen afgegeven, heb ze verkocht dinsdag op 2,18 uit m`n hoofd en net ingestap op 2,05. Mooie winstneming voor dat korte ritje met flink wat stuks...quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:47 schreef PR_Sha het volgende:
Bod moet mi. minimaal 3,50 zijn anders slaagt die niet.
Kijk eens naar ontwikkelingen in Duitsland, prachtig. Gewoon zelfstandig blijven en over 3 jaar koersen boven de 5 euro.![]()
Waar heb je die koersdoelen vandaan ? Ik zie nergens sky-high, ik kom hooguit 2,40 en 2,50 tegen, ze staan wel op groen over het algemeen. Ik denk dat de koersdoelen wel flink uiteen lopen na vandaag; mogelijke emissie, besprekingen pas in zéér vroeg stadium, tegenvallende groei in Nederland, weer geen groene cijfers .... overigens wel betere cijfers dan analysten hadden verwacht. Het nieuws loopt dus aardig uiteen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:54 schreef Rocco_jr het volgende:
Yup overal worden sky high koersdoelen afgegeven, heb ze verkocht dinsdag op 2,18 uit m`n hoofd en net ingestap op 2,05. Mooie winstneming voor dat korte ritje met flink wat stuks...
Ik wacht het nu weer braaf af, bod of geen bod ik heb er m`n plezier wel van! Slechte strategie, want al m`n geld zit in één aandeel. Voordeel is wel dat je je helemaal kunt inlezen en verdiepen.
Ik heb het ook ziet zo op fondsen zoals Versatel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:15 schreef elcastel het volgende:
Versatel heb ik al eerder en ritje mee gemaakt. Dit keer had ik het bijna gedaan, maar ik had net te laat door dat ze op 1,50¤ stonden, dat had ik als instap gekozen, dat was buiten de geruchten van afgelopen week, dat had achteraf (duh) een mooie geweest.
Voor nu : ik vind het maar raar dat ze weer over eventuele emissie's beginnen, de echte Versatel kenner krijgt daar weer rillingen van, dat hebben ze nogal eens door de strot van de aandeelhouders geduwd. Het zou ook gewoon de zoveelste truc kunnen zijn om de (overname-) koers niet te hoog uit te laten komen.
Blij dat ik ze niet heb, ik zou niet weten wat er nu (lees : vandaag) mee zou moeten doen. Die 3,50 ¤ van Fortis lijkt me erg onwaarschijnlijk. Voor zover mijn haat/liefde analyse.
Wat grappig, dat was ook al `n goede tip van IRISquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:18 schreef P4nic het volgende:
Ik volg Versatel op de voet in `n ander forumquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:47 schreef elcastel het volgende:
Ow en over je Crucell edit, kijk eens naar de koers van Crucell ? Die gaat al een tijdje omhoog (leg anders die van Versatel er eens naast)..
-edit- For your interest : 3-11-2004 was er ook een overname gerucht op Versatel.
Oh oh ! IEX ? DFT ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:00 schreef Rocco_jr het volgende:
Ik volg Versatel op de voet in `n ander forum![]()
Ook wel eens afgevraagd waarom ze dat doen ?quote:maar goed, wacht de de AVA af en maak m`n besluit dan wel, analisten trekken laatste tijd enorm positief bij... Wacht het rustig af
Nogmaals succes ermee en dat meen ik.quote:Trouwens, wat je zegt... Ik koop nu ook absoluut niet meer bij, heb nu een mooi gem. met handelsportie en vooral LT-portie...
www.aandeelhoudersforum.nl tenminste een normaal forum met onderbouwingen en technische analyses. Hoef je hier en op IEX of DFT niet te posten in ieder geval...quote:
As you can see, alle andere topics gebeurt amper wat in. Als je kijkt in het Versatel-deel is daar een zeer actieve groep bezig (red. vandaag rond de 500 berichten. Erg leerzaam en interessantquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:32 schreef elcastel het volgende:
Een Penny Stock forum, of zie ik dat verkeerd ? Richt je je puur op Penny Stocks, of is dit alleen voor je Versatel info ?
En ben wel van plan me iets meer op penny stocks te richten na dit "avontuur" en een ander deel in LT-aandelen stoppen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:32 schreef elcastel het volgende:
Een Penny Stock forum, of zie ik dat verkeerd ? Richt je je puur op Penny Stocks, of is dit alleen voor je Versatel info ?
Dagelijks een paar honderd euro meer, kan bij penny stocks natuurlijk net zo goed een paar honderd minder zijn. Ik ben het met je eens dat de percentage's soms spectaculair zijn, maar het gaat niet altijd de goeie kant op. Als je goeie lage punten weet te pakken en het nieuws erachter goed volgt, heb je een redelijke kans, maar het blijft natuurlijk een gok.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:53 schreef Rocco_jr het volgende:
En ben wel van plan me iets meer op penny stocks te richten na dit "avontuur" en een ander deel in LT-aandelen stoppen.
Penny stocks spreken me vooral aan door de mogelijkheden van grote stijgingen (en uiteraard de dalingen) als je daar met genoeg kapitaal instapt kan je veelal dagelijks een paar honderd euro of meer verdienen. En ja, dat is voor mij lekkeren meer dan genoeg
![]()
Zeer offensief, dat is het al snel heb ik het idee.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dagelijks een paar honderd euro meer, kan bij penny stocks natuurlijk net zo goed een paar honderd minder zijn. Ik ben het met je eens dat de percentage's soms spectaculair zijn, maar het gaat niet altijd de goeie kant op. Als je goeie lage punten weet te pakken en het nieuws erachter goed volgt, heb je een redelijke kans, maar het blijft natuurlijk een gok.
Het is gewoon een keuze, ik heb het overgrote deel in zware fondsen zitten (financials, consumptie) en een klein deel in o.a. Getronics. Wat betreft die laatste was het de laatste tijd meer een paar honderd euro per dag achteruit. Aan de ene kant niet erg, ik ben op 0,50 ¤ begonnen, maar er is wel een hoop geld de deur uit. Had ik eruit willen stappen ? KT wel, LT niet.
Maar ieder zijn eigen profiel. Zo defensief als mezelf vind, mijn bank heeft mijn profiel op zeer offensief gezet..
Bwa de AEX wordt wel naar voren gebracht als de beurs met het meeste groeipotentieel in 2005. Rest van Europa zou ik ook niet meer vertrouwen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:02 schreef nostra het volgende:
Ben zelf mijn (geringe) portefeuille zoveel mogelijk uit Europa aan het trekken en richting Amerika en wat asian smallcaps zoals JST. Maandelijks spaarbedragje van 200 euro in OBAM en ML's Basic Values. Europa is not the place to be op de lange termijn als je het mij vraagt, en de negatieve tendens jegens Amerika vind ik wat dat betreft wel okay.
DFTquote:AMSTERDAM (Dow Jones) - De handel in het aandeel van het internet- en telecomconcern Versatel is om 15.30 uur tot nader stilgelegd.
Dat meldt beursorganisatie Euronext woensdagmiddag. Het is nog onduidelijk waar de handelsonderbreking mee samenhangt.
Zou me niks verbazen als die deal met Belgacom niet door gaat.quote:
Ik weet niet welk nieuws jij daar allemaal kunt ontvangen. Wat hier bekend is in ieder geval : Belgacom handel is niet stopgezet, Belgacom heeft al laten weten dat ze er niets mee te maken hebben. Talpa (de Mol) heeft laten weten niets te laten weten en dus is het wachten ..... Volgens mij kan het met Talpa te maken hebben of komt er toch een emissie ofzo .. later meer.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:09 schreef SeLang het volgende:
Zou me niks verbazen als die deal met Belgacom niet door gaat.
John de Mol heeft inmiddels alweer gecashed
O ja, een emissie zou ook leuk zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik weet niet welk nieuws jij daar allemaal kunt ontvangen. Wat hier bekend is in ieder geval : Belgacom handel is niet stopgezet, Belgacom heeft al laten weten dat ze er niets mee te maken hebben. Talpa (de Mol) heeft laten weten niets te laten weten en dus is het wachten ..... Volgens mij kan het met Talpa te maken hebben of komt er toch een emissie ofzo .. later meer.
Alsof een emissie niet bekend zou zijn bij Versatel en ze nu in de haast een PB moeten maken? Come on, dat PB ligt dan allang klaar. Lijkt me eerder `n onverwacht (vijandelijk) bod....quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
O ja, een emissie zou ook leuk zijn.
Mogen alle Versatel beleggers weer een keer bukken voor John de Mol
Dit moet gemeld worden en opgevallen zijn, helaas dus ook niet waar...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als die deal met Belgacom niet door gaat.
John de Mol heeft inmiddels alweer gecashed
Leuk dat je zegt dat ik het allemaal weet, ik spreek wat dingen vanuit mijn visie tegen; that`s all! Enneh er zijn meerdere geinteresseerden dan Belgacom, heb het ook niet over Belgacom gehad.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:18 schreef elcastel het volgende:
Nou Rocco vertel jij het dan maar. Op BNR vertelden ze dat Belgacom van niks weet en vorige week werd een emissie al voor mogelijk gehouden, door Versatel zelf dus. Maar jij weet het natuurlijk allemaal wel en dus mag jij het gaan uitleggen. Waarom geen emissie en waarom opeens (misschien) wel Belgacom.
Zoals ze zelf zeiden was dit ook maar `n gok. Waarschijnlijk morgen weer bijgesteld. En waarom slik? Ze zijn NIET onderwerp van onderzoek, netjes dat ze dit naar buiten brengen. Jammer dat de handel alleen (zo lang) stil lag...quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:41 schreef faithlesz het volgende:
Versatel: Scholte hanteert een sell-advies, koersdoel EUR 1,70.
Hmmm..
edit: persbericht is eindelijk uit:
http://www.versatel.com/f(...)Release_Versatel.pdf
..slik..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Rocco_jr op 11-05-2005 21:18:41 ]I love my followers & fans!
Nou, als morgen iedereen gaat paniekverkopen zakt de koers flink in elkaar..quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Zoals ze zelf zeiden was dit ook maar `n gok. Waarschijnlijk morgen weer bijgesteld. En waarom slik? Ze zijn NIET onderwerp van onderzoek, netjes dat ze dit naar buiten brengen. Jammer dat de handel alleen (zo lang) stil lag...
Zeker, zal `n flinke daling veroorzaken. Mooi moment om tegen -10% weer wat bij te kopen of een korte rit te wagen. Een quote van ander forum waar ik me volledig bij aansluitquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:22 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Nou, als morgen iedereen gaat paniekverkopen zakt de koers flink in elkaar..
De LT-beleggers blijven wel zitten en er zullen nog veel orders worden teruggetrokken, als je toevallig het boek heb gevolgd zag je naast veel onwetendheid ook enkele gokkers. En die gokten niet op `n inval maar meer op `n goed bod!quote:De handel is stilgezet omdat dit bericht (evt. op indirecte wijze) natuurlijk zeer koersgevoelig kan zijn. Immers, bij een dergelijk bericht, zeker waarbij het OM zegt een onderzoek te zijn gestart naar handel in voorkennis, is het eerste wat beleggers er uit filteren:
Voorkennis
OM
Onderzoek
Versatel
En de eerste reactie zal een irrationele zijn: verkopen
Bijkopen zit ik ook al aan te denken jaquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:25 schreef Rocco_jr het volgende:
Zeker, zal `n flinke daling veroorzaken. Mooi moment om tegen -10% weer wat bij te kopen of een korte rit te wagen.
Tnx, ga ff lezenquote:Faithlesz, mocht je Versatel ook aardig volgen of je je er wat meer in willen verdiepen: http://www.aandeelhoudersforum.nl/forum/index.php
Hmm overnamebod, er valt veel te lezen op dat forum. Algemene tendens is dat Versatel zelfstandig beter is, of er moet `n goed bod komen wat ze bespreken in http://www.aandeelhoudersforum.nl/forum/viewtopic.php?t=566quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:33 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Bijkopen zit ik ook al aan te denken ja
Maar of die lage koers het evt overnamebod ten goede komt betwijfel ik..
[..]
Tnx, ga ff lezen
quote:'t verandert helemaal niets. Business is still going. Aanwas van nieuwe klanten in Duitsland neemt nog steeds progressief toe. ADSL2+ loopt ook zoals ik vind dat dit zou moeten lopen. Early adaptors, etc..... We zitten aan het begin van de curve, Eigenlijk zou Versatel her en der in den lande demo units neer moeten zetten zodat men het product ziet werken. Daarmee neemt het vertrouwen toe dat het werkt. Consumenten willen over het algemeen iets tastbaars en werkend zien. Financiėle positie is wat mij betreft geen probleem. KPN gaat de aankomende jaren een serieus probleem krijgen en Versatel zal een van de belangrijkste concurrenten worden.
Kortom ik zie alles nog steeds met vertrouwen tegemoet.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:09 schreef Rocco_jr het volgende:Grappig. Het was geen aanval op de man, maar ik merk gewoon dat je heel slecht tegen kritiek op Versatel kan, van de week al en nu weer. Je hebt gelijk het niveau is errug laag hier, ik volg Versatel ook nog niet zo lang (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. ), ik heb ze diverse malen in mijn portefeuille gehad.
Van de week waarschuwde ik je, dat er in het verleden nogal met Versatel is gespeeld en dan druk ik me nog netjes uit en 'in het verleden' is ook al een matige omschrijving. De koers wordt regelmatig kunstmatig opgevoerd en er zitten grote partijen tussen. Dat kun je allemaal prima ontkennen, maar dat is mijn visie, jammer dat je er (wederom) geen oor naar hebt. En vandaag blijkt weer dat er mogelijk spelletjes werden gespeeld.
Rocco, echt, ik bedoel het niet rot, maar de manier waarop jij met kritische noten omgaat ..... tja, ik zal ze voor me houden, ik beloof je vanaf nu alleen nog maar mooi weer te spelen. Jammer dat je het zo opvat, succes met je Versatel en dat meen ik ook nog.The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
Nou dat is niet echt tripleplay he, ze kopen her en der wat faciliteiten in (waardeloze digitenne bijv.) leggen er een krappe marge op en verkopen het...quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:34 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Nou, wbt tripleplay doen Scarlet en Priority het stukken beter..
Ik meen alles wat ik zegquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:54 schreef elcastel het volgende:
succes met je Versatel en dat meen ik ook nog.
in 25 minuten 12 miljoen stuks verhandeld en een stijging van 0,12 cent. En ik wilde nog instappenquote:Time: 09:25:26
Laatste: ¤ 2,04
Open: ¤ 1,94
Hoog: ¤ 2,06
Laag: ¤ 1,90
Volume: 12.458.794
Slot D-1: ¤ 2,02
Verschil D-1: +0,99%
Ik wilde het net posten, 13 miljoen in `n half uur... 2,02 naar de 1,90 en 2,06, je verveelt je gelukkig nooit met `n aandeel als Versatelquote:Op donderdag 12 mei 2005 09:28 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
in 25 minuten 12 miljoen stuks verhandeld en een stijging van 0,12 cent. En ik wilde nog instappen![]()
quote:Gert-Jan Geels van Eureffect denkt dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat Versatel deze zaak zelf aanhanging heeft gemaakt op aandringen van Belgacom. "Vegen jullie nou eerst je straatje schoon alvorens wij een bod doen." Hij heeft het over 2,30/2,40 tot zelfs meer dan 3 euro. Weinig aan de hand volgens Gert-Jan
Had je echt het lef gehad om vanochtend wat te gaan spelen? Ik had totaal geen idee wat er vanochtend zou gebeuren, begin lager had iedereen wel ingecalculeerd. Maar dat de koers er zo snel weer bovenop kwam.quote:
Ik had er wel op gehoopt, ook na alle discussie gelezen te hebben dacht ik wel dat dit zou gebeuren.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:21 schreef Rocco_jr het volgende:
Had je echt het lef gehad om vanochtend wat te gaan spelen? Ik had totaal geen idee wat er vanochtend zou gebeuren, begin lager had iedereen wel ingecalculeerd. Maar dat de koers er zo snel weer bovenop kwam.
Maar je neemt wel vaker van die korte uitstapjes?
Heb ik niet altijd het lef voor, zeker vanochtend niet...
Klinkt bekendquote:Op donderdag 12 mei 2005 11:51 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Ik had er wel op gehoopt, ook na alle discussie gelezen te hebben dacht ik wel dat dit zou gebeuren.
En ik ben nog niet zo lang bezeg en beleg nog met weinig geld, dus niet risicovol maar wel overmoedig
We kunnen elkaar bijna `n hand geven... Ik wacht alleen nog braaf even op `n bod, zo niet dan komt er nog wel `n mooi verkoopmoment in de regionen 2.10-2.20 op de korte termijn hoop ik!quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:35 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Klinkt bekend![]()
Ik doe zelf nu niks mee rin Versatel, vind het echt te wazig allemaal.
Bij de vorige geruchten heb ik de complete rit gezeten van ¤1.38 tot boven de ¤2![]()
Misschien is het leuk/handig/behulpzaam als je even uitlegt waarom je die mening bent toegedaan, heeft DaB0b misschien ook wat aan en is wel leuk voor niveau van `t topicquote:
dat zou je dan ook tegen de koper kunnen zeggenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:31 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Misschien is het leuk/handig/behulpzaam als je even uitlegt waarom je die mening bent toegedaan, heeft DaB0b misschien ook wat aan en is wel leuk voor niveau van `t topic![]()
Zit wat inquote:Op maandag 16 mei 2005 19:31 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Misschien is het leuk/handig/behulpzaam als je even uitlegt waarom je die mening bent toegedaan, heeft DaB0b misschien ook wat aan en is wel leuk voor niveau van `t topic![]()
Maar natuurlijk, zou het allemaal stuk leuker maken dan melden wat je koopt en verkoopt en welke megawinsten je ermee maakt. Ik koop niks aan binnenkort, anders had ik `t goede voorbeeld graag gegevenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:45 schreef dop het volgende:
[..]
dat zou je dan ook tegen de koper kunnen zeggen
quote:Van DOW JONES NEWSWIRES
AMSTERDAM (Dow Jones)--Driekwart van de opbrengst van de beursgang van TomTom bv gaat naar het topmanagement van de producent van navigatieproducten, terwijl de resterende 25% gebruikt zal worden voor de financiering van verdere groei en uitbreidingsplannen. Dit zegt CEO Harold Goddijn vrijdag in een interview met Dow Jones Newswires naar aanleiding van de vandaag bekendgemaakte beursgang.
TomTom kondigde vrijdag aan dat het circa 28 mln aandelen naar de beurs brengt. Het bedrijf verwacht dat de aandelen aangeboden zullen worden tegen een prijs van EUR 14 tot EUR 18,50 per stuk.
Goddijn zegt dat het bedrijf momenteel geen concrete overnameplannen heeft.
De topman meldt verder dat het management akkoord is gegaan met een lock-up-overeenkomst, die de verkoop van extra aandelen in de eerste 260 dagen na de beursgang verbiedt.
Het bedrijf zelf kan al na 180 dagen extra aandelen verkopen.
TomTom's beursgang is een van de meest in het oog springende van de laatste jaren. Het bedrijf zal volgens eigen zeggen circa EUR 400 mln ophalen met de beursgang. Inclusief overtoewijzingsoptie kan dit zelfs stijgen tot EUR 500 mln.
Hi Yosomite, ik heb er een slecht voorgevoel bij. De vergelijkingen met WOL telkens, ze hebben een grote markt maar de prijzen staan ook duidelijk onder druk. Vergeet ook niet dat je GPS-software illegaal en gratis kan downloaden en zelf een GPS-muis of iets erbij kan kopen en compleet ben.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:46 schreef Yosomite het volgende:
Emissie TomTom (gedeeltelijk van Binck)
Bij WOL stond in de prospectus dat het zeker tien jaar zou duren voordat er een positief resultaat zou zijn. Ik heb toen met mijn collega's een kasstroom projectie gemaakt met door WOL aangeleverde getallen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:26 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Hi Yosomite, ik heb er een slecht voorgevoel bij. De vergelijkingen met WOL telkens, ze hebben een grote markt maar de prijzen staan ook duidelijk onder druk. Vergeet ook niet dat je GPS-software illegaal en gratis kan downloaden en zelf een GPS-muis of iets erbij kan kopen en compleet ben.
Ik ben er zelf niet zo happig op, mij ietsje teveel bombarie met de introductie. Maar wie weet dat je er een leuke winst op kan pakken bij de 1e handelsdag...
Welke geruchten?quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Heb vandaag `n handelsportie Versatel gekocht voor 1,93 met de gedachte dat morgen n.a.v. de AVA en nieuws/geruchten die me nu al bereiken de koers omhoog gaat. Als ze er boven of tegen de 2 euro weer uitkunnen zou `t mooi zijn
Als ik weer eens een dagje op de beurs speel volg ik vaak Eurobench, het Forum.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Owja, zoals door mij voorgesteld. Even melden wat je doet en waarom, lijkt me leuk om dat van `n ieder te lezen!
Heb vandaag `n handelsportie Versatel gekocht voor 1,93 met de gedachte dat morgen n.a.v. de AVA en nieuws/geruchten die me nu al bereiken de koers omhoog gaat. Als ze er boven of tegen de 2 euro weer uitkunnen zou `t mooi zijn
Versatel is al 1x weggegaan voor 2.00quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Owja, zoals door mij voorgesteld. Even melden wat je doet en waarom, lijkt me leuk om dat van `n ieder te lezen!
En, winst gepakt?quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Dezelfde, bekende geruchten weer. Via forum welke ik eerder heb gepost en uit eerder gebleken betrouwbare bron:quote:
Nog niet, wacht info vanuit de AVA zelf nog even af. Op 1.99 wil ik er ook nog best vanafquote:
Ik heb ook opties, brand los Filip waar je mee speelt zou ik zeggen! Mijn verhaal begint eenzijdig te worden want ik heb opties Versatelquote:Op woensdag 18 mei 2005 10:19 schreef HopelesslyForever het volgende:
Opties opties optieswie speelt er met aandelen tsss
Laat je eens voorlichten over wat fondsen, als ik zelf lui was had ik alles weggezet in fondsen die in het opkomende oosten investeren. Kijk eens bij je bank en laat je voorlichten over de huisfondsen, Robeco scoort iig erg goed en staat goed aangeschreven.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Desiderius het volgende:
Stel je hebt een potje van 25k euro.
Wat is nu een, relatief, safe beleggingsstrategie om hiervan een leuk groter bedrag van te maken?
Verspreid over een flink aantal jaren en met weinig omkijken bedoel ik dan, het is voor een ouder iemand namelijk
Ik hengel trouwens niet naar een complete uiteenzetting, maar meer naar een indicatie wat een passende belegging/... zou zijn.
Een bedragje van 25k is niet genoeg om zelf losse aandelen van te kopen. Je moet ook geen hooggespannen verwachtingen hebben van het rendement. Ik zou adviseren om trackers te kopen. Dat zijn een soort beleggingsfondsen die precies de index (bv de AEX, of de Eurostoxx 50, of S&P 500) volgen. Het voordeel is dat er maar een minimaal percentage naar de beheerder gaat (in tegenstelling tot bij Robeco) - lage kosten dus. Het keert ook dividend uit. Daarnaast is het vrij safe, want erg gespreid.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Desiderius het volgende:
Wat is nu een, relatief, safe beleggingsstrategie om hiervan een leuk groter bedrag van te maken?
Verspreid over een flink aantal jaren en met weinig omkijken bedoel ik dan, het is voor een ouder iemand namelijk
Ik hengel trouwens niet naar een complete uiteenzetting, maar meer naar een indicatie wat een passende belegging/... zou zijn.
Onder professionals staat Robeco niet goed aangeschreven. Het is meer een marketingorganisatie met mooie folders. In feite presteren ze bijzonder matig, en rekenen ze hoge beheerskosten, transactiekosten en andere verbogen rotzooi.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:08 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Robeco scoort iig erg goed en staat goed aangeschreven.
Toevallig familielid die het e.a.a. bij Robeco heeft, kosten vielen wel mee en rendement idd niet super. Een mooi overzicht kan je trouwens vinden op http://www.morningstar.nl/quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:33 schreef macondo het volgende:
[..]
Onder professionals staat Robeco niet goed aangeschreven. Het is meer een marketingorganisatie met mooie folders. In feite presteren ze bijzonder matig, en rekenen ze hoge beheerskosten, transactiekosten en andere verbogen rotzooi.
Met 25 mille kan je prima zelf aandelen kopen - dat je met 25k voor je al bereikte oude dag niets op de aandelenmarkt te zoeken hebt is een tweede. Spreiding is een nadeel. Niet als je de markt niet wil volgen, maar als je dat niet wil, dan heb je ook niets in trackers of index funds te zoeken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:31 schreef macondo het volgende:
Een bedragje van 25k is niet genoeg om zelf losse aandelen van te kopen. Je moet ook geen hooggespannen verwachtingen hebben van het rendement. Ik zou adviseren om trackers te kopen. Dat zijn een soort beleggingsfondsen die precies de index (bv de AEX, of de Eurostoxx 50, of S&P 500) volgen. Het voordeel is dat er maar een minimaal percentage naar de beheerder gaat (in tegenstelling tot bij Robeco) - lage kosten dus. Het keert ook dividend uit. Daarnaast is het vrij safe, want erg gespreid.
http://www.webwereld.nl/articles/35346quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:46 schreef Yosomite het volgende:
Lijkt dit wat?
Ze hebben in ieder geval een product met winstmogelijkheden..
In tegenstelling tot de een of andere WOL leverancier.
Met 25 k kan je iets van 7 aandelen kopen. Veel kosten maak je dan, maar als je echt denkt dat je het beter weet dan de rest van de markt - dan moet je het doen. Helaas toont zo'n beetje elke studie aan dat die markt nagenoeg onmogelijk consequent te verslaan is..quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Met 25 mille kan je prima zelf aandelen kopen - dat je met 25k voor je al bereikte oude dag niets op de aandelenmarkt te zoeken hebt is een tweede. Spreiding is een nadeel. Niet als je de markt niet wil volgen, maar als je dat niet wil, dan heb je ook niets in trackers of index funds te zoeken.
Alls je veilig en zonder omkijken rendement wil halen, dan is dat een onmogelijkheid, de reden waarom lijkt me voor zich spreken. Wat er nog het meest in de buurt komt zullen prefjes Rabobank zijn met een effectief rendement van iets onder de 7%.
18% is extreem optimistisch.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:15 schreef HopelesslyForever het volgende:
Studies die teruggaan tot de crash van '29 tonen aan dat als je een gespreide portfolio hebt en je voor een vast maandelijks/3maandelijks bedrag aankoopt je op 5 jaar 18% of meer hebt.
Als het gaat om lange termijn vermogensgroei waarbij je het geld de komende jaren niet nodig hebt en je wilt er geen omkijken naar hebben, dan zou ikzelf Berkshire Hathaway aandelen overwegen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Desiderius het volgende:
Warren Buffet ja, toevallig laatst eens naar gekeken. Was hij niet laatst in het nieuws dat hij geld naar de beleggers ging terugschuiven, omdat hij het even echt niet meer weet ? Is trouwens geen vraag, zoiets las ik laatst.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:29 schreef SeLang het volgende:
Als het gaat om lange termijn vermogensgroei waarbij je het geld de komende jaren niet nodig hebt en je wilt er geen omkijken naar hebben, dan zou ikzelf Berkshire Hathaway aandelen overwegen.
Berkshire Hathaway is het beleggingsfonds van Warren Buffet. Die heeft een verstandige lange termijn beleggingsstrategie ('value investing') en een bewezen trackrecord van 40 jaar. Over die periode van 40 jaar heeft het fonds gemiddeld 25% per jaar gemaakt. Er zijn natuurlijk ook slechtere jaren geweest maar als ik me niet vergis waren er in die periode slechts 5 jaren dat het fonds het slechter deed dan de S&P500 index.
Voor 25keuro kun je ongeveer 11 aandelen BRK-B kopen.
(de BRK-A aandelen kosten nu $83000; dat was oorspronkelijk $12 maar Warren Buffet is tegen het splitsen van aandelen want lage denominaties trekt alleen maar speculanten aan)
Nee, dit is nog nieteens gecorrigeerd voor inflatie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:54 schreef macondo het volgende:
SeLang bedoel je soms reeele stijging, dus correctie voor inflatie? Volgens mij ligt het rendement een procent of 3 a 4 hoger tot ongeveer 8 a 9 procent. 18% is inderdaad waanzin.
Hij heeft op het moment US$44 miljard aan cashquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:34 schreef elcastel het volgende:
[..]
Warren Buffet ja, toevallig laatst eens naar gekeken. Was hij niet laatst in het nieuws dat hij geld naar de beleggers ging terugschuiven, omdat hij het even echt niet meer weet ? Is trouwens geen vraag, zoiets las ik laatst..
Klopt. Maar hij doet dit natuurlijk niet in z'n eentje. Andere medewerkers kunnen het fonds volgens dezelfde principes voortzetten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:04 schreef macondo het volgende:
Berkshire Hathaway... en wat als Warren Buffet sterft? Een hoog specifiek risico als je het mij vraagt.. Bovendien zou er zo maar wat anders mis kunnen gaan, iets met fraude of zo (AIG)
Berkshire Hathaway heeft gewoon een notering aan de NYSE.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:05 schreef elcastel het volgende:
Kun jij vertellen hoe dat zit voor de Nederlander als je daar oor naar hebt, SeLang ? Ik ben alleen maar bekend met het aankopen van aandelen op de AEX. Moet ik daar nog voor naar een broker (zit nu bij ING), of is dat allemaal inmiddels gemeengoed ? Hoe werkt dat ?
let alleen ff op de transactie kosten die kunnen wat hoger zijn als je gewent bentquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Berkshire Hathaway heeft gewoon een notering aan de NYSE.
Als je via jouw broker op de NYSE kunt handelen dan kun je het gewoon kopen.
ze zij niet goedkoper ze kennen een lager koers maar de koers verhoud zich % op %quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:08 schreef bankrupcy het volgende:
Er zijn B-aandelen deze zijn goedkoper, maar hebben geen stemrecht. Zie ook de zeer eenvoudige website van Berkshire Hathaway. De berichten van Warren aan de aandeelhouders zijn soms hilarisch.
Ow, en Berkshire Hathaway geeft geen dividend.
Zeven aandelen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:32 schreef macondo het volgende:
Met 25 k kan je iets van 7 aandelen kopen.
Als je niet denkt het beter te weten dan de markt, dan heb je bitter weinig op diezelfde markt te zoeken. Ook niet in indices.quote:maar als je echt denkt dat je het beter weet dan de rest van de markt - dan moet je het doen.
Welke markt is niet te verslaan?quote:Helaas toont zo'n beetje elke studie aan dat die markt nagenoeg onmogelijk consequent te verslaan is..
In combinatie met de zwaarwegende reden dat zijn belegd vermogen inmiddels zo immens is dat hij alleen maar significant rendement kan halen met beleggingen in blue chips.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:56 schreef SeLang het volgende:
Hij heeft op het moment US$44 miljard aan cash
De reden is inderdaad dat de aandelen markten momenteel zo hoog zijn gewaardeerd dat hij gewoon geen interessante beleggingen kan vinden.
1) Met zeven aandelen bedoel ik zeven fondsen. Dus bv Olie, ING, Oce,..quote:
2) Mis. Als je de markt niet kan verslaan ben je gemiddeld prima af met een index. Je gaat er dan vanuit dat dit rendement oplevert. De bedrijven in het mandje genereren namelijk winst, dat zich vertaalt in koersstijging of dividend. In tegenstelling tot het casino, zijn er namelijk achterliggende redenen waarom koersen zouden moeten stijgen over de lange termijn.quote:Als je niet denkt het beter te weten dan de markt, dan heb je bitter weinig op diezelfde markt te zoeken. Ook niet in indices.
3) De markt is de benchmark. Bijvoorbeeld de AEX. Als je door het kiezen van individuele aandelen geen hoger rendement weet te boeken dan de AEX, kun je beter het gemiddelde kopen.quote:Welke markt is niet te verslaan?
Dat begrijp ik, ik zie alleen niet in waarom dat een argument is waarom je met 25k niet in individuele aandelen kan stappen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:28 schreef macondo het volgende:
1) Met zeven aandelen bedoel ik zeven fondsen. Dus bv Olie, ING, Oce,..
Ik zeg niet de je de markt moet kunnen verslaan, ik zeg dat je het beter moet denken te weten dan de markt.quote:2) Mis. Als je de markt niet kan verslaan ben je gemiddeld prima af met een index.
Als je het namelijk niet beter weet dan de markt, dan kan je je dus geen oordeel over de prijsvorming van die markt vormen en is een dergelijke stellingname een pure gok.quote:Je gaat er dan vanuit dat dit rendement oplevert.
Het feit dat een bedrijf winst realiseert is totaal irrelevant voor het oordeel over de hoogte van de koers en de verwachting over de toekomstige koersvorming.quote:De bedrijven in het mandje genereren namelijk winst, dat zich vertaalt in koersstijging of dividend.
Nou nee, die zijn er niet. Al helemaal niet gerekend vanaf het punt met een van de hoogste waarderingen op de aandelenmarkt in het algemeen ooit, waar de belangrijkste factor voor reele waardestijging van aandelen (risico) nauwelijks meer in koersen is verdisconteerd.quote:In tegenstelling tot het casino, zijn er namelijk achterliggende redenen waarom koersen zouden moeten stijgen over de lange termijn.
Het is ridicuul om te veronderstellen dat je je geen gefundeerde mening kunt vormen over een, zeg, viertal bedrijven waar je je op kunt focussen, maar dat je dat wel kan over tig fondsen in een index en haar samenstelling.quote:3) De markt is de benchmark. Bijvoorbeeld de AEX. Als je door het kiezen van individuele aandelen geen hoger rendement weet te boeken dan de AEX, kun je beter het gemiddelde kopen.
Of de markt rendement oplevert of niet, dat is een vraag, geen gegeven. Ik zeg alleen dat je niet zomaar in de aandelenmarkt moet stappen, zonder dat je bereid bent om daar een goede mening over te vormen. En dan al helemaal niet in indices moet stappen, simpelweg omdat het beoordelen van een index vele malen moeilijker en intensiever is dan het beoordelen van een handvol bedrijven.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:21 schreef macondo het volgende:Nostra: waarom zou het pensioenfonds miljarden investeren in de aandelenmarkt als er geen verwachting zou zijn dat dit op lange termijn rendement oplevert?
hdat t altijd gebeurd is, is geen reden... dat t reeel is ook niet...quote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef macondo het volgende:
Nostra ik kan het niet met je eens zijn helaas..
De wetenschap stelt dat het reeel is dat investeerders een rendement terug krijgen voor hun investering. Dat is op lange termijn ook altijd gebeurt. Dat wil niet zeggen dat het de komende twee jaar ook zo is.
Daarnaast zullen incidenten in een index (koersdalingen/stijgingen) elkaar min of meer opheffen zodat je alleen nog te maken hebt met de globale trend. Dat maakt een index minder riskant dan één aandeel. Of twee, wat je wil.
Maar ik geloof niet dat wij het ooit eens zullen worden. Geeft verder niets.
de daling van Pharming vond je onterecht en ongefundeerdquote:Op maandag 23 mei 2005 13:38 schreef nikao het volgende:
nee hoor elcastel.. sterker nog..11 februari was deze jongen nog niet eens aan het beleggen..
ben een newbee tot en met.. en ben erg speculatief bezig.. zie het namelijk meer als hobby dan als spaarpot of iets dergelijks..(nu nog wel)
en voor een newbee doe ik het niet gek denk ik; 21 maart eerste aankoop gedaan (pharming) en sta nu op een rendement van 16,5% op mijn (zeer bescheiden) portefeuille
even een serieuse noot er achteraan slechte adviseurs herken je snelquote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Pharming nv zal binnen een maand bekendmaken wie de Amerikaanse partner wordt voor de marketing van de C1-remmer, aldus de Britse krant The Times maandag.
Zonder bronnen te vermelden, stelt The Times dat Pharming door het marketingcontract voor het eerst zwarte cijfers zal schrijven. De krant zegt dat Pharming vooraf al een mijlpaal-betaling tegemoet kan zien van 'ten minste EUR 13 mln'.
De C1-remmer is ontwikkeld voor de behandeling van erfelijk angioedeem, een aandoening waarbij zacht weefsel opzwelt. Dit kan onder meer in het gezicht gebeuren, maar ook op plaatsen die een groter gevaar voor de patient opleveren zoals de luchtwegen en de organen.
Begin mei meldde Pharming nog dat het positieve resultaten heeft geboekt in het Fase II/III klinische onderzoek naar het gebruik van zijn belangrijkste product. Het bedrijf zegt met de C1-remmer de behandeltijd terug te hebben gebracht tot gemiddeld vier uur. Zonder behandeling duurt een aanval van erfelijk angioedeem vijf dagen en deze moet plaatsvinden in een ziekenhuis.
Voor 2005 verwacht Pharming in Europa goedkeuring aan te kunnen vragen voor de C1-remmer. Pharming wil het middel ook in de Verenigde Staten en Canada op de markt brengen, maar dat zal later gebeuren dan in Europa.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Rabo Securities verwacht bekendmaking marketing-deals Pharming voor einde H1 '05, maar analist weet niet welke regio eerst zal worden gemeld. Heeft koersdoel EUR 7,00, advies outperform.
in het pb wat jij hier quote staat inderdaad niets nieuws. Wat dat betreft is deze stijging imho ook overdreven... maar heb inmiddels geleerd dat de massa reageert op PB's en niet op inhoudelijk inzicht en kennis van de situatie. Dus wat dat betreft zou je dit nieuws kunnen noemen.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:12 schreef dop het volgende:
[..]
de daling van Pharming vond je onterecht en ongefundeerd
ben benieuwd naar je comentaar over de huidige stijging
wat heb jij voor mooi's ontdekt in het persberichtje van vandaag
[..]
even een serieuse noot er achteraan slechte adviseurs herken je snel
Rabo kwam na dit persbericht met een koop advies en een kort verhaaltje wat inhaakt op dit PB.
ik heb het niet zo op adviezen die achter het nieuws aan komen rollen.
[..]
quote:PHARMING is to announce a commercial partnership with one of Britain’s leading academic institutions in stem-cell research in a move that will speed up the commercialisation of genetically engineered medicines.
Francis Pinto, the chief executive, said that the joint venture would focus on new drugs to help the body to repair and regenerate itself. The company is working on technology to “grow” replacement knees and hips by building on the body’s ability to produce collagen. This is one of the key proteins in the milk of genetically modified cows that help to manufacture bone and cartilage.
Dr Pinto said that the company would be capable of manufacturing bones within three years. “We already have the scaffold in place to make the science work,” he said.
After years in the wilderness, the science behind Pharming’s push into genetically engineered medicines is coming of age.
Last week a team of researchers from Newcastle University announced that they had cloned a human embryo. This technology could eventually help to develop cures for Parkinson’s disease, paralysis and diabetes.
na kosten.. en die wegen bij mijn kleine aantallen behoorlijk zwaar...quote:Op maandag 23 mei 2005 16:40 schreef macondo het volgende:
Rendement voor of na kosten?
Dat is waar, en dat is ook simpel te beredeneren: risico. De huidige waarderingen hebben nauwelijks een premie daarvoor.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef macondo het volgende:
De wetenschap stelt dat het reeel is dat investeerders een rendement terug krijgen voor hun investering.
En dat is onzin. 1900-1943, 1962-1982 bijvoorbeeld. Instapmoment is belangrijk, en gespreid inleggen vermindert dat risico ook niet als je dat lukraak doet en met een bepaald doel (eindkapitaal), simpelweg omdat je altijd afhankelijk blijft van de prestatie in een relatief zeer korte periode.quote:Dat is op lange termijn ook altijd gebeurt.
Right. Stap jij eens in de AEX en wacht af tot de rentemarges dalen onder een stijgende rente, in combinatie met een dalende huizenmarkt. Ik denk niet dat PHI, RD, UN en wat 0.2%-weight-kneuzen dat recht gaan trekken. Er zit nogal een verschil tussen indices en hun opbouw.quote:Daarnaast zullen incidenten in een index (koersdalingen/stijgingen) elkaar min of meer opheffen zodat je alleen nog te maken hebt met de globale trend.
Daarom is er ook een markt.quote:Maar ik geloof niet dat wij het ooit eens zullen worden. Geeft verder niets.
dan is t voor mij als marketmaker heel simpel, pak een aantal fondsen en bouw er wat opties omheen zodat je aan beide kanten winst kan pakken(dit vereist wel strakke discipline, en je moet elke zoveel tijd doorollen...quote:Op maandag 23 mei 2005 12:31 schreef macondo het volgende:
Devil.. Soms is beleggen een leuke sport, en soms kan je zelfs niet anders omdat je het toch ergens kwijt moet. De belasting gaat er in ieder geval wel van uit dat je rendement haalt...
Deze hele discussie is min of meer gestart naar aanleiding van de vraag van iemand wat te doen met 25k, voor een ouder iemand die er ook niet naar om wil kijken. De alternatieven die aangedragen werden:
a) individuele aandelen plus optie constructies
b) beleggingsfondsen
c) trackers (index)
d) een paar individuele fondsen
Verder is het geen appels met peren vergelijken. Het gaat om dezelfde euro's. En Nasdaq trackers.. ach ja, lijkt me verstandiger dan een handvol willekeurige aandelen er in. Voor je het weet zat je per ongeluk in eh pets.com of een andere failliete toko.
Mooi! Gelukkig kunnen we dan gewoon gaan vergelijken wie het meeste geld in diezelfde markt heeft verdiend.. ik win.. niet fair, ik geef het toe.quote:
Over de fondsen waarin ik handel mag ik geen mededelingen doen wegens geheimhoudingsplicht enzo(mag zelf ook niet in mn eigen fondsen handelen), maar ik handel nu in de techsector. Maar we doen NL en DU optiefondsen en dan gewoon de zeer liquide bedrijven. en veel indexopties hedgen met futures en dergelijke...quote:Op maandag 23 mei 2005 19:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Mooi! Gelukkig kunnen we dan gewoon gaan vergelijken wie het meeste geld in diezelfde markt heeft verdiend.. ik win.. niet fair, ik geef het toe.
Devilish waar zit je dan als MM? welk fonds, welk bedrijf?
hehe geloof dat ze wel gaan voetballen ja, ik niet geen BALLEN verstand ervanquote:Op maandag 23 mei 2005 19:43 schreef macondo het volgende:
zaterdag ook voetballen, devil?
quote:Op maandag 23 mei 2005 19:20 schreef macondo het volgende:
Mooi! Gelukkig kunnen we dan gewoon gaan vergelijken wie het meeste geld in diezelfde markt heeft verdiend.. ik win.. niet fair, ik geef het toe.
en welk bedrijf zou dat zijn dan?quote:Op maandag 23 mei 2005 21:54 schreef macondo het volgende:
Devil, je werkt toch niet bij het bedrijf van het voetbaltoernooi organisatie?
All Options?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:58 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
en welk bedrijf zou dat zijn dan?
Ja dat vraag ik me dus af. Per hoeveel aandelen is het raadzaam, of een indicatie dan. Verder heb je gelijk ik verbras in dat geval een hoop aan commissie, één van de redenen dat ik er nooit serieus over ben gaan nadenken.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:54 schreef macondo het volgende:
Elcastel, ik weet niet precies waar je in handelt en hoe groot. Ik kan me echter niet voorstellen dat het voor jou veel uitkomst zou bieden. Sowieso is de commissie bij ING in ieder geval hoog, daarnaast geef je ook altijd rendementskansen weg. There is nog such thing as a free lunch..
in principe per honderaandelen al....quote:Op maandag 23 mei 2005 23:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me dus af. Per hoeveel aandelen is het raadzaam, of een indicatie dan. Verder heb je gelijk ik verbras in dat geval een hoop aan commissie, één van de redenen dat ik er nooit serieus over ben gaan nadenken.
nooit van schrijven gehoord ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:48 schreef elcastel het volgende:
En opties gebruik je meer als je grote veranderingen naar boven of naar onderen verwacht ? Ik kan me niet voorstellen dat je de boel afdekt als je vlakte verwacht. Just curious, ik verwacht niet dat dit mijn ding wordt.
kan ook als je geen beweging verwacht,...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:48 schreef elcastel het volgende:
En opties gebruik je meer als je grote veranderingen naar boven of naar onderen verwacht ? Ik kan me niet voorstellen dat je de boel afdekt als je vlakte verwacht. Just curious, ik verwacht niet dat dit mijn ding wordt.
tja ik zeg nietsquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:14 schreef macondo het volgende:
Tja, kan zelfs zonder aandelen ook al... Devil, A.O.?
we verkopen ook hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:58 schreef dop het volgende:
[..]
nooit van schrijven gehoord ?
een markt maker koopt aandelen en schrijft opties
Haha nou dan laat ik het maar met een advies... pas op met die getronics opties, de computer heeft niet altijd gelijk! Zeker met die reverse stock split, etc..quote:
maar waar werkte jij dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:42 schreef macondo het volgende:
[..]
Haha nou dan laat ik het maar met een advies... pas op met die getronics opties, de computer heeft niet altijd gelijk! Zeker met die reverse stock split, etc..
Ja, foutje.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:58 schreef dop het volgende:
nooit van schrijven gehoord ?
een markt maker koopt aandelen en schrijft opties
tja straks komt die geen eens meer vraag me af wat dat voor gevolgen heeft voor bepaalde optie koersenquote:Op maandag 30 mei 2005 16:43 schreef elcastel het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die Getronics hebben en of volgen ? Ik had een dezer dagen de reverse split wel verwacht, mede omdat de koers al een tijdje rond de 1.28-1.29 hangt (9¤ na split). Maar je hoort er maar niks over, zoiets beslissen ze niet op een ochtendje, zo van, nou doe vandaag maar ....
tja... was raar om mee te maken...quote:Op maandag 30 mei 2005 17:32 schreef macondo het volgende:
Tja Devil, ik wil je niet te veel jennen, maar als je er zelf over begint....
Die affaire heeft ook de kop gekost van een leidinggevende hoorde ik?
tja ach ik weet er ook de specifieke details niet van, tis alleen wel vreemd dat niemand anders t opviel zeg maar, er was maar 1 partij die t wist, anders hadden andere marketmakers toch ook deze trade gedaan...quote:Op maandag 30 mei 2005 20:34 schreef macondo het volgende:
Deze materie is wel erg specialistisch voor de overige forumbezoekers, maar het wijzigen van de contract specificaties is natuurlijk helemaal volgens de regels gegaan... De rechtszaak is min of meer al klaar, weinig kans dat de voorlopige uitspraak nog veranderd gaat worden.
Weet je ook welke partij zijn huiswerk wél goed heeft gedaan en de hele constructie is begonnen, en de hele markt op het verkeerde been heeft gezet? Heb er nog mooie verhalen over gehoord..
Wat zit jij hier nog te doen ? Moet jij niet ergens liggen te zonnen op een privé-eilandje met al je beurskennis ?quote:Op maandag 6 juni 2005 06:53 schreef i-spy24 het volgende:
Jullie lopen allemaal achter en laten je teveel leiden door die analisten die hoe je het wendt of keert elke keer dat jullie via de je Bank een transactie doen geld aan jullie verdienen..
En die paar fondsen in Nederland zijn allang achterhaalt. Wie slim is zit allang een jaartje of 5 op de Aziatische markten rond te zwerven en via een eigen online lijntje de beur-transacties in de gaten te houden.
En om even mee te lopen: Goud en Olie is altijd goed gebleven.
Nou ik vind hem hier erg overtuigend. Ik twijfel nog.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:00 schreef macondo het volgende:
Je neemt die flapdrol toch niet serieus, elcastel?
Blablabla....quote:Op maandag 6 juni 2005 06:53 schreef i-spy24 het volgende:
En die paar fondsen in Nederland zijn allang achterhaalt. Wie slim is zit allang een jaartje of 5 op de Aziatische markten rond te zwerven en via een eigen online lijntje de beur-transacties in de gaten te houden.
Alweer mis:quote:En om even mee te lopen: Goud......
Als je 5 jaar geleden (6 juni 2000) geleden Koninklijke Olie had gekocht betaalde je ¤65.59.quote:..... en Olie is altijd goed gebleven.
Als je die Aziatische grafieken terugrekent in euro ipv lokale currency dan kun je nog weleens verbaasd worden.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:28 schreef dop het volgende:
Nu moeten we natuurlijk ook geen 5 jarige grafiek van de AEX posten want die doet het minstens zo slecht
zulken vergelijken zijn met of zonder dividend altijd lastigquote:Op maandag 6 juni 2005 15:21 schreef macondo het volgende:
Kijk je dan naar de AEX, of naar de AEX gecorrigeerd voor dividend?
Macondo, je hebt helemaal gelijk dat je eigenlijk het uitgekeerde dividend moet meerekenen. De kale AEX grafiek geeft een te pessimistisch beeld. Vroeger hadden we daarvoor de CBS-herbeleggingsindex, maar bestaat die nog ?quote:Op maandag 6 juni 2005 15:21 schreef macondo het volgende:
Kijk je dan naar de AEX, of naar de AEX gecorrigeerd voor dividend?
nikaoquote:Op maandag 6 juni 2005 16:30 schreef One_conundrum het volgende:
Na mezelf ingelezen te hebben en het aandeel al een tijdje te volgen ben vandaag in Pharming gestapt. Ik dacht dat er nog meer mensen hier in Pharming zaten, wie ook alweer?
ja ik dus inderdaad..quote:Op maandag 6 juni 2005 16:30 schreef One_conundrum het volgende:
Na mezelf ingelezen te hebben en het aandeel al een tijdje te volgen ben vandaag in Pharming gestapt. Ik dacht dat er nog meer mensen hier in Pharming zaten, wie ook alweer?
Laag ???quote:Op maandag 18 juli 2005 11:15 schreef elcastel het volgende:
Ow je en Versatel voor 2,20 ??? Beetje bijzonder laag lijkt me, maar neem maar mee die rommel.
denk dat de lage prijs zit in de tegenvallende abonnee cijfers van eredivisie voetbal abo's...quote:Op maandag 18 juli 2005 11:15 schreef elcastel het volgende:
KICK !
Gaan we die 400 punten pakken deze week of wat denken jullie ? Ik zeg hooguit even ruiken en dan een correctie. Of de hele test faalt en we komen er niet. Ik hoop natuurlijk dat we er flink overheen springen, 400 ligt zwaar (allleen al tussen de oren) en eenmaal erboven, denk ik dat ie prima kan steunen.
Ow je en Versatel voor 2,20 ??? Beetje bijzonder laag lijkt me, maar neem maar mee die rommel.
ik heb ze wel gekocht toenertijd, maar ik heb ze voor die emissie gekocht op 1,30 oid, dus ik sta nu totaal gezien zo'n 18-19% in de plus, ben wel tevreden, maar ben al op zoek naar iets nieuws. Als iemand nog een goeie tip heeft houd ik mij aanbevolenquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:24 schreef elcastel het volgende:
Volgens mij is het huidige koers + claim = oude koers, dat maakt dan 1,37 + 0,11 = 1,48¤.
Ow nee, die claim staat voor 2/3 zeker ? In dat geval zou het 1,37 + 0,08 = 1,45¤ zijn ?
Nou ja, ik zie het allemaal wel weer in de pruimentijd, op termijn zijn de plannen van Getronics bestgoed te noemen (lijkt mij), hoeveel ik op dit moment verwater weet ik nogniet. Ik weet ook nog niet of ik claims verkoop (lijkt me niet) of dat ik ze uitoefen.
nu lijkt de tijd om wat meer cash te gaan en even af te wachtenquote:Op maandag 18 juli 2005 19:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik heb ze wel gekocht toenertijd, maar ik heb ze voor die emissie gekocht op 1,30 oid, dus ik sta nu totaal gezien zo'n 18-19% in de plus, ben wel tevreden, maar ben al op zoek naar iets nieuws. Als iemand nog een goeie tip heeft houd ik mij aanbevolen![]()
wie versatel opties schrijft die blijftquote:Op maandag 18 juli 2005 20:41 schreef dop het volgende:
[..]
nu lijkt de tijd om wat meer cash te gaan en even af te wachten
dat is soms ook een kunst
Zoals ik het zelf zou inschatten vind ik het een redelijke prijs (lager had ook zeker gekund, het bulkt van de ambities, maar voorlopig zie ik het als een hap lucht), maar ik vind het zo'n kleine bonus t.o.v. de huidige koers. Zoals eerder gezegd zal dat alles te maken hebben met de tegenvallende aanmeldingen voor dat ADSL2 + voetbal. Verder schijnen een hoop mensen hun rommel op te ruimen en krijg ik het idee van een zinkend schip. Maar Tele2 en Versatel zou prima samen kunnen.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:04 schreef SeLang het volgende:
Laag ???
Ik vind 2,20 nogal duur betaald voor Versatel.
Maar goed, de meerderheid van overnames blijkt achteraf te duur betaald. De tijd zal het wel uitwijzen.
Sja, kleine bonus...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:19 schreef elcastel het volgende:
Zoals ik het zelf zou inschatten vind ik het een redelijke prijs (lager had ook zeker gekund, het bulkt van de ambities, maar voorlopig zie ik het als een hap lucht), maar ik vind het zo'n kleine bonus t.o.v. de huidige koers.
Word er wel 95% aangemeld?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:15 schreef elcastel het volgende:
KICK !
Gaan we die 400 punten pakken deze week of wat denken jullie ? Ik zeg hooguit even ruiken en dan een correctie. Of de hele test faalt en we komen er niet. Ik hoop natuurlijk dat we er flink overheen springen, 400 ligt zwaar (allleen al tussen de oren) en eenmaal erboven, denk ik dat ie prima kan steunen.
waarom dan wel nietquote:Op woensdag 20 juli 2005 08:56 schreef PR_Sha het volgende:
[..]
Word er wel 95% aangemeld?
Dat word al heel moeilijk, dit bod is echt niet serieus genoeg.
Dat is ook helemaal waar, ik dacht puur aan het percentage wat bovenop de koers voor het bod kwam. Maar de koers is flink omhoog gepraat en gemanipuleerd. Als ik nu kijk waar ik ze destijds voor verkocht (2 ¤) dan zat ik helemaal niet slecht.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:13 schreef SeLang het volgende:
Sja, kleine bonus...
De koers van Versatel was al tot duizelingwekkende hoogte is opgedreven.
Met een bod kun je daar moeilijk onder gaan zitten, maar een grote bonus bovenop de koers van dat moment valt dan niet te verwachten.
Ik denk dat dit later weer zo'n veel te dure overname zal blijken te zijn.
Ik zou in mijn handen knijpen en niet alleen vanwege de poen, het zou leuk zijn een keer uit de 300 te stappen, misschien geeft dat de belegger moed.quote:Volgens een technisch analist van Fortis Global Markets kan de AEX-index volgende week 405 punten noteren. Aan het eind van het jaar is de AEX opgelopen naar 415 punten, zo meent Fortis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |