Waarschijnlijk oefen ik ze uit, ik heb tot maandagmiddag de tijd, ik heb erover gebeld (aangezien het tijdstip per bank schijnt te verschillen). Even nadenken nog.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:05 schreef Skyscape het volgende:
Weet je al wat je wilt gaan doen met die claim-emissie van GTN ?
erg jammer dat die stijging niet ondersteunt wordt door de technische analyse indicatoren...quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:18 schreef P4nic het volgende:
Bekijk effe crucell, wat een stijging de laatste dagen zeg... en grote blokorders dus bijna zo goed als zeker dat er institutionelen instappen. Begint nog prachtiger te worden.
Je hebt toch niet die lange termijn belegging in biotech verkocht ??quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:29 schreef nikao het volgende:
zo ..gisteren mijn eerste winst gepakt (24,4% na aftrek transactiekosten)
begin het beleggen wel leuk te vinden hehe
Of handelt iemand met zichzelf om koersen te manipuleren/op te drijven?quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:18 schreef P4nic het volgende:
Bekijk effe crucell, wat een stijging de laatste dagen zeg... en grote blokorders dus bijna zo goed als zeker dat er institutionelen instappen. Begint nog prachtiger te worden.
Pas je op, je begint al tekenen te vertonen van overmoedigheid. Precies de fout die de meeste (beginnende) beleggers maken, het gevoel van onoverwinnelijkheid, dat je niet meer beseft dat je ook kan verliezen na een paar winsttrades.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:42 schreef nikao het volgende:
hehe.. nee hoor.. in pharming zit ik nog braaf.. dit was GNBT (Generex) .. interessant voor korte termijn zowel als lange.. nu er kort ff uitgestapt.. kijken of het nog terugvalt door meer winstnemingen..anders weer instappen voor de grote up strax
Als je verder het volledige vertrouwen hebt en inzicht in de cijfers van het bedrijf is niks ergs aan, zo kan je je KT-inkopen altijd inzetten voor je LT.quote:Op maandag 2 mei 2005 07:36 schreef superbient het volgende:
[..]
Pas je op, je begint al tekenen te vertonen van overmoedigheid. Precies de fout die de meeste (beginnende) beleggers maken, het gevoel van onoverwinnelijkheid, dat je niet meer beseft dat je ook kan verliezen na een paar winsttrades.
Maar een goed begin is het halve werk, suc6 verder..
haha ja ken ik, heb ook zo effe misstap gemaakt. Eerste belegging je verdient mooi, je raakt overmoeidig dan plots boem effe minder en dan kun je beginnen hopen dat het terug beter zal gaan... Stel een bedrag in op voorhand dat je wilt beleggen in aandelen en ga daar nooit over ook al denk je het gouden ei gevonden te hebben.quote:Op maandag 2 mei 2005 07:36 schreef superbient het volgende:
[..]
Pas je op, je begint al tekenen te vertonen van overmoedigheid. Precies de fout die de meeste (beginnende) beleggers maken, het gevoel van onoverwinnelijkheid, dat je niet meer beseft dat je ook kan verliezen na een paar winsttrades.
Maar een goed begin is het halve werk, suc6 verder..
in Versatel heb ik ff het gezegde: buy the rumour, sell the news uitgeprobeerd.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:29 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Als je verder het volledige vertrouwen hebt en inzicht in de cijfers van het bedrijf is niks ergs aan, zo kan je je KT-inkopen altijd inzetten voor je LT.
Zo loop ik afgelopen twee beursdagen goed binnen met m`n Versatelletjes![]()
die discipline heb ik wel.. tis echt geld dat over isquote:Op maandag 2 mei 2005 14:31 schreef P4nic het volgende:
[..]
haha ja ken ik, heb ook zo effe misstap gemaakt. Eerste belegging je verdient mooi, je raakt overmoeidig dan plots boem effe minder en dan kun je beginnen hopen dat het terug beter zal gaan... Stel een bedrag in op voorhand dat je wilt beleggen in aandelen en ga daar nooit over ook al denk je het gouden ei gevonden te hebben.
Gem. aankoopprijs 1.71 al met al flink ingestapt, wacht nu rustig een mogelijk bod af. Daarna weer opzoek naar `n ander pareltje waarbij ik ook weer kan geloven in het beleid wat ze voerenquote:Op maandag 2 mei 2005 16:41 schreef nikao het volgende:
[..]
in Versatel heb ik ff het gezegde: buy the rumour, sell the news uitgeprobeerd.
Moet zeggen dat ik lang niet het maximale eruit heb gehaald.. maar toch weer winst
Yup overal worden sky high koersdoelen afgegeven, heb ze verkocht dinsdag op 2,18 uit m`n hoofd en net ingestap op 2,05. Mooie winstneming voor dat korte ritje met flink wat stuks...quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:47 schreef PR_Sha het volgende:
Bod moet mi. minimaal 3,50 zijn anders slaagt die niet.
Kijk eens naar ontwikkelingen in Duitsland, prachtig. Gewoon zelfstandig blijven en over 3 jaar koersen boven de 5 euro.![]()
Waar heb je die koersdoelen vandaan ? Ik zie nergens sky-high, ik kom hooguit 2,40 en 2,50 tegen, ze staan wel op groen over het algemeen. Ik denk dat de koersdoelen wel flink uiteen lopen na vandaag; mogelijke emissie, besprekingen pas in zéér vroeg stadium, tegenvallende groei in Nederland, weer geen groene cijfers .... overigens wel betere cijfers dan analysten hadden verwacht. Het nieuws loopt dus aardig uiteen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:54 schreef Rocco_jr het volgende:
Yup overal worden sky high koersdoelen afgegeven, heb ze verkocht dinsdag op 2,18 uit m`n hoofd en net ingestap op 2,05. Mooie winstneming voor dat korte ritje met flink wat stuks...
Ik wacht het nu weer braaf af, bod of geen bod ik heb er m`n plezier wel van! Slechte strategie, want al m`n geld zit in één aandeel. Voordeel is wel dat je je helemaal kunt inlezen en verdiepen.
Ik heb het ook ziet zo op fondsen zoals Versatel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:15 schreef elcastel het volgende:
Versatel heb ik al eerder en ritje mee gemaakt. Dit keer had ik het bijna gedaan, maar ik had net te laat door dat ze op 1,50¤ stonden, dat had ik als instap gekozen, dat was buiten de geruchten van afgelopen week, dat had achteraf (duh) een mooie geweest.
Voor nu : ik vind het maar raar dat ze weer over eventuele emissie's beginnen, de echte Versatel kenner krijgt daar weer rillingen van, dat hebben ze nogal eens door de strot van de aandeelhouders geduwd. Het zou ook gewoon de zoveelste truc kunnen zijn om de (overname-) koers niet te hoog uit te laten komen.
Blij dat ik ze niet heb, ik zou niet weten wat er nu (lees : vandaag) mee zou moeten doen. Die 3,50 ¤ van Fortis lijkt me erg onwaarschijnlijk. Voor zover mijn haat/liefde analyse.
Wat grappig, dat was ook al `n goede tip van IRISquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:18 schreef P4nic het volgende:
Ik volg Versatel op de voet in `n ander forumquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:47 schreef elcastel het volgende:
Ow en over je Crucell edit, kijk eens naar de koers van Crucell ? Die gaat al een tijdje omhoog (leg anders die van Versatel er eens naast)..
-edit- For your interest : 3-11-2004 was er ook een overname gerucht op Versatel.
Oh oh ! IEX ? DFT ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:00 schreef Rocco_jr het volgende:
Ik volg Versatel op de voet in `n ander forum![]()
Ook wel eens afgevraagd waarom ze dat doen ?quote:maar goed, wacht de de AVA af en maak m`n besluit dan wel, analisten trekken laatste tijd enorm positief bij... Wacht het rustig af
Nogmaals succes ermee en dat meen ik.quote:Trouwens, wat je zegt... Ik koop nu ook absoluut niet meer bij, heb nu een mooi gem. met handelsportie en vooral LT-portie...
www.aandeelhoudersforum.nl tenminste een normaal forum met onderbouwingen en technische analyses. Hoef je hier en op IEX of DFT niet te posten in ieder geval...quote:
As you can see, alle andere topics gebeurt amper wat in. Als je kijkt in het Versatel-deel is daar een zeer actieve groep bezig (red. vandaag rond de 500 berichten. Erg leerzaam en interessantquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:32 schreef elcastel het volgende:
Een Penny Stock forum, of zie ik dat verkeerd ? Richt je je puur op Penny Stocks, of is dit alleen voor je Versatel info ?
En ben wel van plan me iets meer op penny stocks te richten na dit "avontuur" en een ander deel in LT-aandelen stoppen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:32 schreef elcastel het volgende:
Een Penny Stock forum, of zie ik dat verkeerd ? Richt je je puur op Penny Stocks, of is dit alleen voor je Versatel info ?
Dagelijks een paar honderd euro meer, kan bij penny stocks natuurlijk net zo goed een paar honderd minder zijn. Ik ben het met je eens dat de percentage's soms spectaculair zijn, maar het gaat niet altijd de goeie kant op. Als je goeie lage punten weet te pakken en het nieuws erachter goed volgt, heb je een redelijke kans, maar het blijft natuurlijk een gok.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:53 schreef Rocco_jr het volgende:
En ben wel van plan me iets meer op penny stocks te richten na dit "avontuur" en een ander deel in LT-aandelen stoppen.
Penny stocks spreken me vooral aan door de mogelijkheden van grote stijgingen (en uiteraard de dalingen) als je daar met genoeg kapitaal instapt kan je veelal dagelijks een paar honderd euro of meer verdienen. En ja, dat is voor mij lekkeren meer dan genoeg
![]()
Zeer offensief, dat is het al snel heb ik het idee.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dagelijks een paar honderd euro meer, kan bij penny stocks natuurlijk net zo goed een paar honderd minder zijn. Ik ben het met je eens dat de percentage's soms spectaculair zijn, maar het gaat niet altijd de goeie kant op. Als je goeie lage punten weet te pakken en het nieuws erachter goed volgt, heb je een redelijke kans, maar het blijft natuurlijk een gok.
Het is gewoon een keuze, ik heb het overgrote deel in zware fondsen zitten (financials, consumptie) en een klein deel in o.a. Getronics. Wat betreft die laatste was het de laatste tijd meer een paar honderd euro per dag achteruit. Aan de ene kant niet erg, ik ben op 0,50 ¤ begonnen, maar er is wel een hoop geld de deur uit. Had ik eruit willen stappen ? KT wel, LT niet.
Maar ieder zijn eigen profiel. Zo defensief als mezelf vind, mijn bank heeft mijn profiel op zeer offensief gezet..
Bwa de AEX wordt wel naar voren gebracht als de beurs met het meeste groeipotentieel in 2005. Rest van Europa zou ik ook niet meer vertrouwen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:02 schreef nostra het volgende:
Ben zelf mijn (geringe) portefeuille zoveel mogelijk uit Europa aan het trekken en richting Amerika en wat asian smallcaps zoals JST. Maandelijks spaarbedragje van 200 euro in OBAM en ML's Basic Values. Europa is not the place to be op de lange termijn als je het mij vraagt, en de negatieve tendens jegens Amerika vind ik wat dat betreft wel okay.
DFTquote:AMSTERDAM (Dow Jones) - De handel in het aandeel van het internet- en telecomconcern Versatel is om 15.30 uur tot nader stilgelegd.
Dat meldt beursorganisatie Euronext woensdagmiddag. Het is nog onduidelijk waar de handelsonderbreking mee samenhangt.
Zou me niks verbazen als die deal met Belgacom niet door gaat.quote:
Ik weet niet welk nieuws jij daar allemaal kunt ontvangen. Wat hier bekend is in ieder geval : Belgacom handel is niet stopgezet, Belgacom heeft al laten weten dat ze er niets mee te maken hebben. Talpa (de Mol) heeft laten weten niets te laten weten en dus is het wachten ..... Volgens mij kan het met Talpa te maken hebben of komt er toch een emissie ofzo .. later meer.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:09 schreef SeLang het volgende:
Zou me niks verbazen als die deal met Belgacom niet door gaat.
John de Mol heeft inmiddels alweer gecashed
O ja, een emissie zou ook leuk zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik weet niet welk nieuws jij daar allemaal kunt ontvangen. Wat hier bekend is in ieder geval : Belgacom handel is niet stopgezet, Belgacom heeft al laten weten dat ze er niets mee te maken hebben. Talpa (de Mol) heeft laten weten niets te laten weten en dus is het wachten ..... Volgens mij kan het met Talpa te maken hebben of komt er toch een emissie ofzo .. later meer.
Alsof een emissie niet bekend zou zijn bij Versatel en ze nu in de haast een PB moeten maken? Come on, dat PB ligt dan allang klaar. Lijkt me eerder `n onverwacht (vijandelijk) bod....quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
O ja, een emissie zou ook leuk zijn.
Mogen alle Versatel beleggers weer een keer bukken voor John de Mol
Dit moet gemeld worden en opgevallen zijn, helaas dus ook niet waar...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als die deal met Belgacom niet door gaat.
John de Mol heeft inmiddels alweer gecashed
Leuk dat je zegt dat ik het allemaal weet, ik spreek wat dingen vanuit mijn visie tegen; that`s all! Enneh er zijn meerdere geinteresseerden dan Belgacom, heb het ook niet over Belgacom gehad.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:18 schreef elcastel het volgende:
Nou Rocco vertel jij het dan maar. Op BNR vertelden ze dat Belgacom van niks weet en vorige week werd een emissie al voor mogelijk gehouden, door Versatel zelf dus. Maar jij weet het natuurlijk allemaal wel en dus mag jij het gaan uitleggen. Waarom geen emissie en waarom opeens (misschien) wel Belgacom.
Zoals ze zelf zeiden was dit ook maar `n gok. Waarschijnlijk morgen weer bijgesteld. En waarom slik? Ze zijn NIET onderwerp van onderzoek, netjes dat ze dit naar buiten brengen. Jammer dat de handel alleen (zo lang) stil lag...quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:41 schreef faithlesz het volgende:
Versatel: Scholte hanteert een sell-advies, koersdoel EUR 1,70.
Hmmm..
edit: persbericht is eindelijk uit:
http://www.versatel.com/f(...)Release_Versatel.pdf
..slik..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Rocco_jr op 11-05-2005 21:18:41 ]I love my followers & fans!
Nou, als morgen iedereen gaat paniekverkopen zakt de koers flink in elkaar..quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Zoals ze zelf zeiden was dit ook maar `n gok. Waarschijnlijk morgen weer bijgesteld. En waarom slik? Ze zijn NIET onderwerp van onderzoek, netjes dat ze dit naar buiten brengen. Jammer dat de handel alleen (zo lang) stil lag...
Zeker, zal `n flinke daling veroorzaken. Mooi moment om tegen -10% weer wat bij te kopen of een korte rit te wagen. Een quote van ander forum waar ik me volledig bij aansluitquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:22 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Nou, als morgen iedereen gaat paniekverkopen zakt de koers flink in elkaar..
De LT-beleggers blijven wel zitten en er zullen nog veel orders worden teruggetrokken, als je toevallig het boek heb gevolgd zag je naast veel onwetendheid ook enkele gokkers. En die gokten niet op `n inval maar meer op `n goed bod!quote:De handel is stilgezet omdat dit bericht (evt. op indirecte wijze) natuurlijk zeer koersgevoelig kan zijn. Immers, bij een dergelijk bericht, zeker waarbij het OM zegt een onderzoek te zijn gestart naar handel in voorkennis, is het eerste wat beleggers er uit filteren:
Voorkennis
OM
Onderzoek
Versatel
En de eerste reactie zal een irrationele zijn: verkopen
Bijkopen zit ik ook al aan te denken jaquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:25 schreef Rocco_jr het volgende:
Zeker, zal `n flinke daling veroorzaken. Mooi moment om tegen -10% weer wat bij te kopen of een korte rit te wagen.
Tnx, ga ff lezenquote:Faithlesz, mocht je Versatel ook aardig volgen of je je er wat meer in willen verdiepen: http://www.aandeelhoudersforum.nl/forum/index.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |