na kosten.. en die wegen bij mijn kleine aantallen behoorlijk zwaar...quote:Op maandag 23 mei 2005 16:40 schreef macondo het volgende:
Rendement voor of na kosten?
Dat is waar, en dat is ook simpel te beredeneren: risico. De huidige waarderingen hebben nauwelijks een premie daarvoor.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef macondo het volgende:
De wetenschap stelt dat het reeel is dat investeerders een rendement terug krijgen voor hun investering.
En dat is onzin. 1900-1943, 1962-1982 bijvoorbeeld. Instapmoment is belangrijk, en gespreid inleggen vermindert dat risico ook niet als je dat lukraak doet en met een bepaald doel (eindkapitaal), simpelweg omdat je altijd afhankelijk blijft van de prestatie in een relatief zeer korte periode.quote:Dat is op lange termijn ook altijd gebeurt.
Right. Stap jij eens in de AEX en wacht af tot de rentemarges dalen onder een stijgende rente, in combinatie met een dalende huizenmarkt. Ik denk niet dat PHI, RD, UN en wat 0.2%-weight-kneuzen dat recht gaan trekken. Er zit nogal een verschil tussen indices en hun opbouw.quote:Daarnaast zullen incidenten in een index (koersdalingen/stijgingen) elkaar min of meer opheffen zodat je alleen nog te maken hebt met de globale trend.
Daarom is er ook een markt.quote:Maar ik geloof niet dat wij het ooit eens zullen worden. Geeft verder niets.
dan is t voor mij als marketmaker heel simpel, pak een aantal fondsen en bouw er wat opties omheen zodat je aan beide kanten winst kan pakken(dit vereist wel strakke discipline, en je moet elke zoveel tijd doorollen...quote:Op maandag 23 mei 2005 12:31 schreef macondo het volgende:
Devil.. Soms is beleggen een leuke sport, en soms kan je zelfs niet anders omdat je het toch ergens kwijt moet. De belasting gaat er in ieder geval wel van uit dat je rendement haalt...
Deze hele discussie is min of meer gestart naar aanleiding van de vraag van iemand wat te doen met 25k, voor een ouder iemand die er ook niet naar om wil kijken. De alternatieven die aangedragen werden:
a) individuele aandelen plus optie constructies
b) beleggingsfondsen
c) trackers (index)
d) een paar individuele fondsen
Verder is het geen appels met peren vergelijken. Het gaat om dezelfde euro's. En Nasdaq trackers.. ach ja, lijkt me verstandiger dan een handvol willekeurige aandelen er in. Voor je het weet zat je per ongeluk in eh pets.com of een andere failliete toko.
Mooi! Gelukkig kunnen we dan gewoon gaan vergelijken wie het meeste geld in diezelfde markt heeft verdiend.. ik win.. niet fair, ik geef het toe.quote:
Over de fondsen waarin ik handel mag ik geen mededelingen doen wegens geheimhoudingsplicht enzo(mag zelf ook niet in mn eigen fondsen handelen), maar ik handel nu in de techsector. Maar we doen NL en DU optiefondsen en dan gewoon de zeer liquide bedrijven. en veel indexopties hedgen met futures en dergelijke...quote:Op maandag 23 mei 2005 19:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Mooi! Gelukkig kunnen we dan gewoon gaan vergelijken wie het meeste geld in diezelfde markt heeft verdiend.. ik win.. niet fair, ik geef het toe.
Devilish waar zit je dan als MM? welk fonds, welk bedrijf?
hehe geloof dat ze wel gaan voetballen ja, ik niet geen BALLEN verstand ervanquote:Op maandag 23 mei 2005 19:43 schreef macondo het volgende:
zaterdag ook voetballen, devil?
quote:Op maandag 23 mei 2005 19:20 schreef macondo het volgende:
Mooi! Gelukkig kunnen we dan gewoon gaan vergelijken wie het meeste geld in diezelfde markt heeft verdiend.. ik win.. niet fair, ik geef het toe.
en welk bedrijf zou dat zijn dan?quote:Op maandag 23 mei 2005 21:54 schreef macondo het volgende:
Devil, je werkt toch niet bij het bedrijf van het voetbaltoernooi organisatie?
All Options?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:58 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
en welk bedrijf zou dat zijn dan?
Ja dat vraag ik me dus af. Per hoeveel aandelen is het raadzaam, of een indicatie dan. Verder heb je gelijk ik verbras in dat geval een hoop aan commissie, één van de redenen dat ik er nooit serieus over ben gaan nadenken.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:54 schreef macondo het volgende:
Elcastel, ik weet niet precies waar je in handelt en hoe groot. Ik kan me echter niet voorstellen dat het voor jou veel uitkomst zou bieden. Sowieso is de commissie bij ING in ieder geval hoog, daarnaast geef je ook altijd rendementskansen weg. There is nog such thing as a free lunch..
in principe per honderaandelen al....quote:Op maandag 23 mei 2005 23:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me dus af. Per hoeveel aandelen is het raadzaam, of een indicatie dan. Verder heb je gelijk ik verbras in dat geval een hoop aan commissie, één van de redenen dat ik er nooit serieus over ben gaan nadenken.
nooit van schrijven gehoord ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:48 schreef elcastel het volgende:
En opties gebruik je meer als je grote veranderingen naar boven of naar onderen verwacht ? Ik kan me niet voorstellen dat je de boel afdekt als je vlakte verwacht. Just curious, ik verwacht niet dat dit mijn ding wordt.
kan ook als je geen beweging verwacht,...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:48 schreef elcastel het volgende:
En opties gebruik je meer als je grote veranderingen naar boven of naar onderen verwacht ? Ik kan me niet voorstellen dat je de boel afdekt als je vlakte verwacht. Just curious, ik verwacht niet dat dit mijn ding wordt.
tja ik zeg nietsquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:14 schreef macondo het volgende:
Tja, kan zelfs zonder aandelen ook al... Devil, A.O.?
we verkopen ook hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:58 schreef dop het volgende:
[..]
nooit van schrijven gehoord ?
een markt maker koopt aandelen en schrijft opties
Haha nou dan laat ik het maar met een advies... pas op met die getronics opties, de computer heeft niet altijd gelijk! Zeker met die reverse stock split, etc..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |