Hmm overnamebod, er valt veel te lezen op dat forum. Algemene tendens is dat Versatel zelfstandig beter is, of er moet `n goed bod komen wat ze bespreken in http://www.aandeelhoudersforum.nl/forum/viewtopic.php?t=566quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:33 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Bijkopen zit ik ook al aan te denken ja
Maar of die lage koers het evt overnamebod ten goede komt betwijfel ik..
[..]
Tnx, ga ff lezen
quote:'t verandert helemaal niets. Business is still going. Aanwas van nieuwe klanten in Duitsland neemt nog steeds progressief toe. ADSL2+ loopt ook zoals ik vind dat dit zou moeten lopen. Early adaptors, etc..... We zitten aan het begin van de curve, Eigenlijk zou Versatel her en der in den lande demo units neer moeten zetten zodat men het product ziet werken. Daarmee neemt het vertrouwen toe dat het werkt. Consumenten willen over het algemeen iets tastbaars en werkend zien. Financiėle positie is wat mij betreft geen probleem. KPN gaat de aankomende jaren een serieus probleem krijgen en Versatel zal een van de belangrijkste concurrenten worden.
Kortom ik zie alles nog steeds met vertrouwen tegemoet.

quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:09 schreef Rocco_jr het volgende:Grappig. Het was geen aanval op de man, maar ik merk gewoon dat je heel slecht tegen kritiek op Versatel kan, van de week al en nu weer. Je hebt gelijk het niveau is errug laag hier, ik volg Versatel ook nog niet zo lang (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. ), ik heb ze diverse malen in mijn portefeuille gehad.
Van de week waarschuwde ik je, dat er in het verleden nogal met Versatel is gespeeld en dan druk ik me nog netjes uit en 'in het verleden' is ook al een matige omschrijving. De koers wordt regelmatig kunstmatig opgevoerd en er zitten grote partijen tussen. Dat kun je allemaal prima ontkennen, maar dat is mijn visie, jammer dat je er (wederom) geen oor naar hebt. En vandaag blijkt weer dat er mogelijk spelletjes werden gespeeld.
Rocco, echt, ik bedoel het niet rot, maar de manier waarop jij met kritische noten omgaat ..... tja, ik zal ze voor me houden, ik beloof je vanaf nu alleen nog maar mooi weer te spelen. Jammer dat je het zo opvat, succes met je Versatel en dat meen ik ook nog.The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.

Nou dat is niet echt tripleplay he, ze kopen her en der wat faciliteiten in (waardeloze digitenne bijv.) leggen er een krappe marge op en verkopen het...quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:34 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Nou, wbt tripleplay doen Scarlet en Priority het stukken beter..
Ik meen alles wat ik zegquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:54 schreef elcastel het volgende:
succes met je Versatel en dat meen ik ook nog.

in 25 minuten 12 miljoen stuks verhandeld en een stijging van 0,12 cent. En ik wilde nog instappenquote:Time: 09:25:26
Laatste: ¤ 2,04
Open: ¤ 1,94
Hoog: ¤ 2,06
Laag: ¤ 1,90
Volume: 12.458.794
Slot D-1: ¤ 2,02
Verschil D-1: +0,99%

Ik wilde het net posten, 13 miljoen in `n half uur... 2,02 naar de 1,90 en 2,06, je verveelt je gelukkig nooit met `n aandeel als Versatelquote:Op donderdag 12 mei 2005 09:28 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
in 25 minuten 12 miljoen stuks verhandeld en een stijging van 0,12 cent. En ik wilde nog instappen![]()

quote:Gert-Jan Geels van Eureffect denkt dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat Versatel deze zaak zelf aanhanging heeft gemaakt op aandringen van Belgacom. "Vegen jullie nou eerst je straatje schoon alvorens wij een bod doen." Hij heeft het over 2,30/2,40 tot zelfs meer dan 3 euro. Weinig aan de hand volgens Gert-Jan

Had je echt het lef gehad om vanochtend wat te gaan spelen? Ik had totaal geen idee wat er vanochtend zou gebeuren, begin lager had iedereen wel ingecalculeerd. Maar dat de koers er zo snel weer bovenop kwam.quote:

Ik had er wel op gehoopt, ook na alle discussie gelezen te hebben dacht ik wel dat dit zou gebeuren.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:21 schreef Rocco_jr het volgende:
Had je echt het lef gehad om vanochtend wat te gaan spelen? Ik had totaal geen idee wat er vanochtend zou gebeuren, begin lager had iedereen wel ingecalculeerd. Maar dat de koers er zo snel weer bovenop kwam.
Maar je neemt wel vaker van die korte uitstapjes?
Heb ik niet altijd het lef voor, zeker vanochtend niet...

Klinkt bekendquote:Op donderdag 12 mei 2005 11:51 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Ik had er wel op gehoopt, ook na alle discussie gelezen te hebben dacht ik wel dat dit zou gebeuren.
En ik ben nog niet zo lang bezeg en beleg nog met weinig geld, dus niet risicovol maar wel overmoedig

We kunnen elkaar bijna `n hand geven... Ik wacht alleen nog braaf even op `n bod, zo niet dan komt er nog wel `n mooi verkoopmoment in de regionen 2.10-2.20 op de korte termijn hoop ik!quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:35 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Klinkt bekend![]()
Ik doe zelf nu niks mee rin Versatel, vind het echt te wazig allemaal.
Bij de vorige geruchten heb ik de complete rit gezeten van ¤1.38 tot boven de ¤2![]()

Misschien is het leuk/handig/behulpzaam als je even uitlegt waarom je die mening bent toegedaan, heeft DaB0b misschien ook wat aan en is wel leuk voor niveau van `t topicquote:

dat zou je dan ook tegen de koper kunnen zeggenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:31 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Misschien is het leuk/handig/behulpzaam als je even uitlegt waarom je die mening bent toegedaan, heeft DaB0b misschien ook wat aan en is wel leuk voor niveau van `t topic![]()

Zit wat inquote:Op maandag 16 mei 2005 19:31 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Misschien is het leuk/handig/behulpzaam als je even uitlegt waarom je die mening bent toegedaan, heeft DaB0b misschien ook wat aan en is wel leuk voor niveau van `t topic![]()

Maar natuurlijk, zou het allemaal stuk leuker maken dan melden wat je koopt en verkoopt en welke megawinsten je ermee maakt. Ik koop niks aan binnenkort, anders had ik `t goede voorbeeld graag gegevenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:45 schreef dop het volgende:
[..]
dat zou je dan ook tegen de koper kunnen zeggen

quote:Van DOW JONES NEWSWIRES
AMSTERDAM (Dow Jones)--Driekwart van de opbrengst van de beursgang van TomTom bv gaat naar het topmanagement van de producent van navigatieproducten, terwijl de resterende 25% gebruikt zal worden voor de financiering van verdere groei en uitbreidingsplannen. Dit zegt CEO Harold Goddijn vrijdag in een interview met Dow Jones Newswires naar aanleiding van de vandaag bekendgemaakte beursgang.
TomTom kondigde vrijdag aan dat het circa 28 mln aandelen naar de beurs brengt. Het bedrijf verwacht dat de aandelen aangeboden zullen worden tegen een prijs van EUR 14 tot EUR 18,50 per stuk.
Goddijn zegt dat het bedrijf momenteel geen concrete overnameplannen heeft.
De topman meldt verder dat het management akkoord is gegaan met een lock-up-overeenkomst, die de verkoop van extra aandelen in de eerste 260 dagen na de beursgang verbiedt.
Het bedrijf zelf kan al na 180 dagen extra aandelen verkopen.
TomTom's beursgang is een van de meest in het oog springende van de laatste jaren. Het bedrijf zal volgens eigen zeggen circa EUR 400 mln ophalen met de beursgang. Inclusief overtoewijzingsoptie kan dit zelfs stijgen tot EUR 500 mln.

Hi Yosomite, ik heb er een slecht voorgevoel bij. De vergelijkingen met WOL telkens, ze hebben een grote markt maar de prijzen staan ook duidelijk onder druk. Vergeet ook niet dat je GPS-software illegaal en gratis kan downloaden en zelf een GPS-muis of iets erbij kan kopen en compleet ben.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:46 schreef Yosomite het volgende:
Emissie TomTom (gedeeltelijk van Binck)

Bij WOL stond in de prospectus dat het zeker tien jaar zou duren voordat er een positief resultaat zou zijn. Ik heb toen met mijn collega's een kasstroom projectie gemaakt met door WOL aangeleverde getallen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:26 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Hi Yosomite, ik heb er een slecht voorgevoel bij. De vergelijkingen met WOL telkens, ze hebben een grote markt maar de prijzen staan ook duidelijk onder druk. Vergeet ook niet dat je GPS-software illegaal en gratis kan downloaden en zelf een GPS-muis of iets erbij kan kopen en compleet ben.
Ik ben er zelf niet zo happig op, mij ietsje teveel bombarie met de introductie. Maar wie weet dat je er een leuke winst op kan pakken bij de 1e handelsdag...

Welke geruchten?quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Heb vandaag `n handelsportie Versatel gekocht voor 1,93 met de gedachte dat morgen n.a.v. de AVA en nieuws/geruchten die me nu al bereiken de koers omhoog gaat. Als ze er boven of tegen de 2 euro weer uitkunnen zou `t mooi zijn

Als ik weer eens een dagje op de beurs speel volg ik vaak Eurobench, het Forum.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Owja, zoals door mij voorgesteld. Even melden wat je doet en waarom, lijkt me leuk om dat van `n ieder te lezen!
Heb vandaag `n handelsportie Versatel gekocht voor 1,93 met de gedachte dat morgen n.a.v. de AVA en nieuws/geruchten die me nu al bereiken de koers omhoog gaat. Als ze er boven of tegen de 2 euro weer uitkunnen zou `t mooi zijn

Versatel is al 1x weggegaan voor 2.00quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:
Owja, zoals door mij voorgesteld. Even melden wat je doet en waarom, lijkt me leuk om dat van `n ieder te lezen!

En, winst gepakt?quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:09 schreef Rocco_jr het volgende:

Dezelfde, bekende geruchten weer. Via forum welke ik eerder heb gepost en uit eerder gebleken betrouwbare bron:quote:
Nog niet, wacht info vanuit de AVA zelf nog even af. Op 1.99 wil ik er ook nog best vanafquote:

Ik heb ook opties, brand los Filip waar je mee speelt zou ik zeggen! Mijn verhaal begint eenzijdig te worden want ik heb opties Versatelquote:Op woensdag 18 mei 2005 10:19 schreef HopelesslyForever het volgende:
Opties opties optieswie speelt er met aandelen tsss

Laat je eens voorlichten over wat fondsen, als ik zelf lui was had ik alles weggezet in fondsen die in het opkomende oosten investeren. Kijk eens bij je bank en laat je voorlichten over de huisfondsen, Robeco scoort iig erg goed en staat goed aangeschreven.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Desiderius het volgende:
Stel je hebt een potje van 25k euro.
Wat is nu een, relatief, safe beleggingsstrategie om hiervan een leuk groter bedrag van te maken?
Verspreid over een flink aantal jaren en met weinig omkijken bedoel ik dan, het is voor een ouder iemand namelijk
Ik hengel trouwens niet naar een complete uiteenzetting, maar meer naar een indicatie wat een passende belegging/... zou zijn.

Een bedragje van 25k is niet genoeg om zelf losse aandelen van te kopen. Je moet ook geen hooggespannen verwachtingen hebben van het rendement. Ik zou adviseren om trackers te kopen. Dat zijn een soort beleggingsfondsen die precies de index (bv de AEX, of de Eurostoxx 50, of S&P 500) volgen. Het voordeel is dat er maar een minimaal percentage naar de beheerder gaat (in tegenstelling tot bij Robeco) - lage kosten dus. Het keert ook dividend uit. Daarnaast is het vrij safe, want erg gespreid.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Desiderius het volgende:
Wat is nu een, relatief, safe beleggingsstrategie om hiervan een leuk groter bedrag van te maken?
Verspreid over een flink aantal jaren en met weinig omkijken bedoel ik dan, het is voor een ouder iemand namelijk
Ik hengel trouwens niet naar een complete uiteenzetting, maar meer naar een indicatie wat een passende belegging/... zou zijn.

Onder professionals staat Robeco niet goed aangeschreven. Het is meer een marketingorganisatie met mooie folders. In feite presteren ze bijzonder matig, en rekenen ze hoge beheerskosten, transactiekosten en andere verbogen rotzooi.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:08 schreef Rocco_jr het volgende:
[..]
Robeco scoort iig erg goed en staat goed aangeschreven.

Toevallig familielid die het e.a.a. bij Robeco heeft, kosten vielen wel mee en rendement idd niet super. Een mooi overzicht kan je trouwens vinden op http://www.morningstar.nl/quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:33 schreef macondo het volgende:
[..]
Onder professionals staat Robeco niet goed aangeschreven. Het is meer een marketingorganisatie met mooie folders. In feite presteren ze bijzonder matig, en rekenen ze hoge beheerskosten, transactiekosten en andere verbogen rotzooi.

Met 25 mille kan je prima zelf aandelen kopen - dat je met 25k voor je al bereikte oude dag niets op de aandelenmarkt te zoeken hebt is een tweede. Spreiding is een nadeel. Niet als je de markt niet wil volgen, maar als je dat niet wil, dan heb je ook niets in trackers of index funds te zoeken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:31 schreef macondo het volgende:
Een bedragje van 25k is niet genoeg om zelf losse aandelen van te kopen. Je moet ook geen hooggespannen verwachtingen hebben van het rendement. Ik zou adviseren om trackers te kopen. Dat zijn een soort beleggingsfondsen die precies de index (bv de AEX, of de Eurostoxx 50, of S&P 500) volgen. Het voordeel is dat er maar een minimaal percentage naar de beheerder gaat (in tegenstelling tot bij Robeco) - lage kosten dus. Het keert ook dividend uit. Daarnaast is het vrij safe, want erg gespreid.

http://www.webwereld.nl/articles/35346quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:46 schreef Yosomite het volgende:
Lijkt dit wat?
Ze hebben in ieder geval een product met winstmogelijkheden..
In tegenstelling tot de een of andere WOL leverancier.

Met 25 k kan je iets van 7 aandelen kopen. Veel kosten maak je dan, maar als je echt denkt dat je het beter weet dan de rest van de markt - dan moet je het doen. Helaas toont zo'n beetje elke studie aan dat die markt nagenoeg onmogelijk consequent te verslaan is..quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Met 25 mille kan je prima zelf aandelen kopen - dat je met 25k voor je al bereikte oude dag niets op de aandelenmarkt te zoeken hebt is een tweede. Spreiding is een nadeel. Niet als je de markt niet wil volgen, maar als je dat niet wil, dan heb je ook niets in trackers of index funds te zoeken.
Alls je veilig en zonder omkijken rendement wil halen, dan is dat een onmogelijkheid, de reden waarom lijkt me voor zich spreken. Wat er nog het meest in de buurt komt zullen prefjes Rabobank zijn met een effectief rendement van iets onder de 7%.

18% is extreem optimistisch.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:15 schreef HopelesslyForever het volgende:
Studies die teruggaan tot de crash van '29 tonen aan dat als je een gespreide portfolio hebt en je voor een vast maandelijks/3maandelijks bedrag aankoopt je op 5 jaar 18% of meer hebt.

Als het gaat om lange termijn vermogensgroei waarbij je het geld de komende jaren niet nodig hebt en je wilt er geen omkijken naar hebben, dan zou ikzelf Berkshire Hathaway aandelen overwegen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Desiderius het volgende:

Warren Buffet ja, toevallig laatst eens naar gekeken. Was hij niet laatst in het nieuws dat hij geld naar de beleggers ging terugschuiven, omdat hij het even echt niet meer weet ? Is trouwens geen vraag, zoiets las ik laatst.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:29 schreef SeLang het volgende:
Als het gaat om lange termijn vermogensgroei waarbij je het geld de komende jaren niet nodig hebt en je wilt er geen omkijken naar hebben, dan zou ikzelf Berkshire Hathaway aandelen overwegen.
Berkshire Hathaway is het beleggingsfonds van Warren Buffet. Die heeft een verstandige lange termijn beleggingsstrategie ('value investing') en een bewezen trackrecord van 40 jaar. Over die periode van 40 jaar heeft het fonds gemiddeld 25% per jaar gemaakt. Er zijn natuurlijk ook slechtere jaren geweest maar als ik me niet vergis waren er in die periode slechts 5 jaren dat het fonds het slechter deed dan de S&P500 index.
Voor 25keuro kun je ongeveer 11 aandelen BRK-B kopen.
(de BRK-A aandelen kosten nu $83000; dat was oorspronkelijk $12 maar Warren Buffet is tegen het splitsen van aandelen want lage denominaties trekt alleen maar speculanten aan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |