Het gebeurde alleen iets eerder en ergens anders.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
Hij is anders wel vermoord, net als Bonifatius bij Dokkum
Mensen met kleine kinderen hopen dat vaak ook voor wat hun kinderen aangaat.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik was even wandelen met Misu. Het is echt heeeeeerlijk weer en Misu ligt nu doodmoe naast me uit te hijgen. Als ie toch vannacht ook eens zo moe is en morgen uitslaapt to....8 uur?
Is toch leuk, culturele verdieping?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:12 schreef SingleCoil het volgende:
En niet door de duitsers. Ik loop al twee dagen met een zakenrelatie uit Tel'Aviv rond, en vanmiddag, na een paar biertjes, hebben we hem exact uitgelegd hoe ongelukkig de keuze van de datum van zijn bezoek eigenlijk is. Voor straf moet ik nu strks met hem naar de Joradaan en het Anne Frankhuis. Lekker begin van het paasweekeinde.
Weet ik niet, achter de schermen is dat ook gevraagd, en is nog geen duidelijk antwoord op gekomen.. Dat wordt toch een strap-on dan, Lupa.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom, oh waarom is games.fok.nl alleen bedoeld voor mensen met een grote piemel...?
Eigenlijk gewoon een TVP, maar ik vind die banner zo raar.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mensen met kleine kinderen hopen dat vaak ook voor wat hun kinderen aangaat.
Oeh!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:31 schreef Alicey het volgende:
Weet ik niet, achter de schermen is dat ook gevraagd, en is nog geen duidelijk antwoord op gekomen.. Dat wordt toch een strap-on dan, Lupa.
Omdat Misu tot de vele honden behoort die het niet doen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
![]()
Da's waar.
Hij is wel echtmoe hoor...en sommige kleine kinderen doen het ook, dus waaorm Misu niet?
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De allereerste strap-on: http://www.fbeventos.blogger.com.br/strapon-copia.jpg
Waarbij het feit dat Bonifatius vermoord is best in twijfel getrokken mag worden...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
Hij is anders wel vermoord, net als Bonifatius bij Dokkum
Of dat-ie überhaupt in Nederland is geweest...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:02 schreef ReCreative het volgende:
Waarbij het feit dat Bonifatius vermoord is best in twijfel getrokken mag worden...
hoezo ?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:04 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Of dat-ie überhaupt in Nederland is geweest...
in ieder geval niet echt voorbereid op dergelijke vertragingen. lange rijen bij de voedselverstrekking.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Charles de Gaulle is het meest waardeloze vliegveld dat ik ken.
Ja dat dacht ik nou ook vorige week! Hele vage banner..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom, oh waarom is games.fok.nl alleen bedoeld voor mensen met een grote piemel...?
Eigenlijk gewoon een TVP, maar ik vind die banner zo raar.
Er is een theorie dat de Friezen afstammen van de Frisonen, die toentertijd nog gewoon in Vlaanderen woondenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:19 schreef het_fokschaap het volgende:
hoezo ?
Een andere theorie is dat hij een heidens beeld heeft vernield en daarom door de localen ter dood is veroordeeld. Parawetenschappelijk onderzoek bevestigt dit, en heeft achterhaald dat het ging om een beeld van Fostare en dat Bonifatius ter dood is gebracht ten westen van de markt in Dokkum. Er is hoe dan ook geen enkele schriftelijke bron uit die tijd. De (christelijke!) schrijvers van de annalen hebben deze verhalen later pas opgeschreven, waarschijnlijk pas vanaf 1200.quote:las net in m'n geschiedenisboek dat hij bij een roofmoord om het leven is gekomen. had niets met het geloof te maken.
Welkom terugquote:en ik ben weer terug. twee dagen Frankrijk voor werk. Vandaag alleen maar op CdG gewacht op een beschikbare vlucht. m'n eerste vlucht was gecancelled vanwege de mist vanochtend. nu moe![]()
heb je bronnen bij die theorie ?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:50 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Er is een theorie dat de Friezen afstammen van de Frisonen, die toentertijd nog gewoon in Vlaanderen woonden.
wat is parawetenschappelijk onderzoek ?quote:Een andere theorie is dat hij een heidens beeld heeft vernield en daarom door de localen ter dood is veroordeeld. Parawetenschappelijk onderzoek bevestigt dit
bedankt ! gaat zeker lukkenquote:Welkom terug. Lekker slapen straks
.
Het soort wetenschappelijk onderzoek waar Jomanda zich mee bezighoudt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:09 schreef het_fokschaap het volgende:
wat is parawetenschappelijk onderzoek ?
heb je die uitzending gezien van Jomanda in B&W over Sylvia Millecam ?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het soort wetenschappelijk onderzoek waar Jomanda zich mee bezighoudt.
Die wordt nog een paar keer genoemd in de Beowulf-saga als 'king of the Frisians'.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:50 schreef ReCreative het volgende:
... Finn Folcwalding ...
Nee, maar ik vond dat wel een extreem triest gebeuren... Snap het ook niet, die Millecam leek me wel een pientere vrouw...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:39 schreef het_fokschaap het volgende:
heb je die uitzending gezien van Jomanda in B&W over Sylvia Millecam ?
in de bewuste B&W uitzending zei Jomanda dat Millecam achter de presentatrice stondquote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, maar ik vond dat wel een extreem triest gebeuren... Snap het ook niet, die Millecam leek me wel een pientere vrouw...
op een station in Engeland zag ik twee bejaarde mensen afscheid nemen. Heftig zoenend en nog een laatste zoentje voor de deuren dicht gingenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zoenende bejaarden op TV.In een reclame voor Kukident kleefpasta. Best oké, weer eens wat anders dan al die veel te mooie ge-airbrushte modellen.
Geweldig, toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:59 schreef het_fokschaap het volgende:
op een station in Engeland zag ik twee bejaarde mensen afscheid nemen. Heftig zoenend en nog een laatste zoentje voor de deuren dicht gingen
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:59 schreef het_fokschaap het volgende:
in de bewuste B&W uitzending zei Jomanda dat Millecam achter de presentatrice stond
als die mensen daar gelukkig mee zijn vind ik het prima. Ze moeten het niet laten omdat iemand het niet esthetisch verantwoord vindt ofzoquote:
mja, heb die "direct hulp" pagina geopend, maar ik heb nog steeds hoofdpijnquote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Gestoord wijf... Heb je haar website wel eens bekeken? http://www.jomanda.nl/ Je kunt je online laten instralen.
alleen de reis erheen compenseert het geheel weerquote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In Kirgizië kun je heel goedkoop shoppen momenteel.
Dan sta je er onvoldoende voor open.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:06 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, heb die "direct hulp" pagina geopend, maar ik heb nog steeds hoofdpijn
Ze heeft zich toch hopelijk niet voorgeplant?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[afbeelding]
het zal je moeder maar zijn ?
Da's dan weer jammer. Ik weet niet eens waar het ligt... Zeker te ver weg om op de fiets te gaan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:06 schreef het_fokschaap het volgende:
alleen de reis erheen compenseert het geheel weer
Als je een CRT hebt hoef je niet per se een website te bezoeken om je in te laten stralen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Gestoord wijf... Heb je haar website wel eens bekeken? http://www.jomanda.nl/ Je kunt je online laten instralen.
Een CRT?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:12 schreef Alicey het volgende:
Als je een CRT hebt hoef je niet per se een website te bezoeken om je in te laten stralen.
volgens mij is haar relatie op de klippen gelopen. instralen hielp ook niet meerquote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ze heeft zich toch hopelijk niet voorgeplant?
Ik hoop bij alle paranormale energieën van niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:14 schreef het_fokschaap het volgende:
volgens mij is haar relatie op de klippen gelopen. instralen hielp ook niet meer
weet eigenlijk niet of er kleine jomandaatjes rondlopen.
allemaal de kift !quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ze heeft zich toch hopelijk niet voorgeplant?
g'navondquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:04 schreef SingleCoil het volgende:
Ontsnapt aan de Joden ! Lidlpizza'tje em even FOk!ken!GOedenavond lieve vrienden en vriendinnen!
Ja maakt me wel heel nieuwsgierig.. Wat probeer ik er mee te compenseren volgens jou?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:08 schreef SingleCoil het volgende:
Loopt A. ons weer lastig te vallen met onbelangrijk technisch geneuzel ? ZUiver compensatiegedrag natuurlijk
Eigenlijk moet-ie tot zondag wachten, maar als je 3 dagen lang weet te vullen mag-ie wel beginnen hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dag A., is het al tijd voor de Grote Paasrel ?
Nee hoor, het schoot mij ineens te binnen, toen ik dacht over 'fietsen over het randje'. Het wordt een lang paasweekeinde...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:05 schreef Alicey het volgende:
Is dat een voorproefje op een nieuw boek dat je gaat schrijven?
Kunnen we verblijd worden met meer van dat soort schrijfsels?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Nee hoor, het schoot mij ineens te binnen, toen ik dacht over 'fietsen over het randje'. Het wordt een lang paasweekeinde...
Ach, weten doe je 't nooit...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kunnen we verblijd worden met meer van dat soort schrijfsels?
Ik ben erg nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:30 schreef SingleCoil het volgende:
Je vraagt zo veel...
Pfff, zo dik ben ik nou ook weer niet.quote:there's too many of you...there's not enough of me...
Het staat allemaal in deze post.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:36 schreef SingleCoil het volgende:
nee dat is een zinnetje uit JCSS...
met welke informatie zou ik je leven kunnen veraangenamen ?
Het is weldegelijk mogelijk iets te ontweten, alleen is het vrij lastig om de nodige precisie toe te passen in de hersenen. Vaak wordt er meer ontweet in dat geval...quote:Bedenk wel dat je iets niet kunt 'ontweten', dus kennis is een gevaarlijk goedje, het gaat nooit meer over...
Rustig, rustig, je wilt te veel en te snel...een goede Paasrel wordt langzaam opgebouwd. Langzaam en zorgvuldig. In time, all will be revealed... trek je niet te veel aan van al die kritiek op jouw persoon, veel ervan is niet terecht!quote:
Daar weet je dan ook niets meer van lijkt me. Voorlopig dus niet praktisch toepasbaar, die 'ontwetendheid'quote:Het is weldegelijk mogelijk iets te ontweten, alleen is het vrij lastig om de nodige precisie toe te passen in de hersenen. Vaak wordt er meer ontweet in dat geval...
Ik ben nieuwsgierig naar de achtergrond ervan. Je wilt toch niet dat ik slapeloze nachten krijg vanwege mijn nieuwsgierigheid, toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:46 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Rustig, rustig, je wilt te veel en te snel...een goede Paasrel wordt langzaam opgebouwd. Langzaam en zorgvuldig. In time, all will be revealed... trek je niet te veel aan van al die kritiek op jouw persoon, veel ervan is niet terecht!
Het staat dan ook nog in de kinderschoenen.quote:Daar weet je dan ook niets meer van lijkt me. Voorlopig dus niet praktisch toepasbaar, die 'ontwetendheid'
Dat moet ook, anders werkt het nietquote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben nieuwsgierig naar de achtergrond ervan.
Als ik mij zou laten leiden door persoonlijke voorkeuren zou er niet veel van terecht komen, die Paasrel. Zo leuk is het niet hoor, erg intensief, en ik had ook wel een paar dagen vrij gewild.quote:Je wilt toch niet dat ik slapeloze nachten krijg vanwege mijn nieuwsgierigheid, toch?
Dus wachten dan. Van bier moet je plassen, van wijn moet je dromen, van later moet je wachten...quote:Het staat dan ook nog in de kinderschoenen.
jamaar jamaar !!! Zucht.quote:
Ik ben blij te horen dat je tot degenen behoort die hun kostbare vrije tijd opofferen om een rel te ontketenen.quote:Als ik mij zou laten leiden door persoonlijke voorkeuren zou er niet veel van terecht komen, die Paasrel. Zo leuk is het niet hoor, erg intensief, en ik had ook wel een paar dagen vrij gewild.
En van alles tegelijk kun je wachten tot je al plassend droomt?quote:Dus wachten dan. Van bier moet je plassen, van wijn moet je dromen, van later moet je wachten...
1. waarom zou je nu zo vroeg al gaan slapen ? Is daar een prettige reden voor ?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:06 schreef Alicey het volgende:
Ik ga zo slapen, terwijl ik niet in slaap zal komen omdat mijn hersens gepijnigd worden met het gissen naar wat je nou bedoelde met die opmerking.
Dat is echt het mooiste stukje uit de hele film. Ik moet altijd huilen als ik dit meezing.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:02 schreef SingleCoil het volgende:
"Neither you, SImon, nor the 50.000, ,nor the Romans, nor the Judes,
nor Judas, nor the 12, nor the priests nor the scribes
nor poor doomed Jerusalem itself
understand what glory is
understand what power is
understand at all"
Vermoeidheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
1. waarom zou je nu zo vroeg al gaan slapen ? Is daar een prettige reden voor ?
Ja, maar "ze" zeggen zoveel over me.quote:2. Als je goed nadenkt kun je er zelf ook wel achterkomen. Je weet toch wat ze over je zeggen ?
Ik mis iets. Theo valt niet, springt niet. Dan kun je het later nog altijd vragen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:58 schreef SingleCoil het volgende:
Ach ja, Akje...
..... We zullen het nooit weten, want Theo bukte zich en pakte een steentje. ....
Ja, als ik eenmaal wakker ben val ik toch niet meer in slaap, dus dan maar opstaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:40 schreef Yosomite het volgende:
JIj bent er ook weer vroeg uit.
Koffie is juist lekker doordat het op zijn tijd komt, anders wordt je zeg maar een soort van overstuurd met koffie en is het niet meer lekker. Vandaar dus dat er niet in elke topic meer koffie geschonken zal worden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:43 schreef Yosomite het volgende:
Ik ga zo weer mijn geliefde zaterdagse bezigheid bezigen: de markt afstruinen, beetje boodschappen doen, lekkere kibbeling kopen. Terrasje pakken koffie. Koffie Waar is de koffie in de titel?
Sorry, ik wist niet dat jij zo slecht hebt geslapen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:47 schreef Alicey het volgende:
.... overstuurd met koffie en is het niet meer lekker. .
Oh dat valt wel mee hoor, nog maar 1 bak (slappequote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:49 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat jij zo slecht hebt geslapen.
We hebben het nooit gevraagdquote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:35 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ik mis iets. Theo valt niet, springt niet. Dan kun je het later nog altijd vragen.
Grappig he ? Het is een soort van nieuwe hobby, soms denk ik ergens aan en dan schrijf ik ineens zo'n verhaaltje, meestal gaan ze nergens over, maar als je ze na verloop van tijd weer eens terugleest ijn ze toch wel grappig, of spannend, of zo.quote:Maar het leest best lekker. D'r wordt een leuke spanning opgebouwd die het mij in ieder geval helemaal deed lezen.
leef·ge·meen·schap (de ~ (v.))quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:54 schreef miss_sly het volgende:
com·mu·ne (de ~ (v.), ~s)
1 woon- en leefgemeenschap
2 groep mensen die gezamenlijk de productiemiddelen bezitten en als eenheid bestuurd worden [in communistische landen]
Lijkt me niet.
Ik vind het prettig lezen. Er zit vaart in, het bouwt op, prettig taalgebruik.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:54 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
We hebben het nooit gevraagd
[..]
Grappig he ? Het is een soort van nieuwe hobby, soms denk ik ergens aan en dan schrijf ik ineens zo'n verhaaltje, meestal gaan ze nergens over, maar als je ze na verloop van tijd weer eens terugleest ijn ze toch wel grappig, of spannend, of zo.
Omdat ik ze achter elkaar opschrijf kunnen er natuurlijk wel fouten in zitten, laatst schreef ik iets waarbij iemand een paar jaar na zijn dood nog een telefoontje deed...
In ieder geval een gemeenschap:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
leef·ge·meen·schap (de ~ (v.))
1 groep mensen of dieren die voor een bepaald doel enige tijd gezamenlijk doorbrengen => commune, leefeenheid, leefgroep
2 [r.-k.] convict
Of toch ?
Lupa en kinderen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:05 schreef SingleCoil het volgende:
Soms stel ik mij voor hoe het zou zijn om in een commune te leven, het trekt mij ergens wel. En in mijn voorstelling is het dan ook een beetje zoals hier. A, is al boodschappen doen, ze heeft mijn auto mee, wij keuvelen wat bij een kopje koffie, straks komt lupa terug met de kinderen, het wordt gezellig...
Mooizo miss sly.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:54 schreef miss_sly het volgende:
En ook hier weer vroeg, maar toch een stuk later dan ik had gevreesd
Misu meldde zich pas om half 8 voor het eerst
Goedemorgen trouwens!
Heb je ervaringen met communes ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Lupa en kinderen?Bespaar het me!
Maar, geloof me, het valt vies tegen.
Ik heb twee jaar van mijn leven doorgebracht in een Hare Krishna-gemeenschap.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:13 schreef SingleCoil het volgende:
Heb je ervaringen met communes ?
Klinkt erg gezelligquote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:05 schreef SingleCoil het volgende:
Soms stel ik mij voor hoe het zou zijn om in een commune te leven, het trekt mij ergens wel. En in mijn voorstelling is het dan ook een beetje zoals hier. A, is al boodschappen doen, ze heeft mijn auto mee, wij keuvelen wat bij een kopje koffie, straks komt lupa terug met de kinderen, het wordt gezellig...
Voor opwinding heb je geen achtbaan nodig, hoor! Maar we hebben 't er al wel een keer over gehad om naar Six Flags te gaan. Misschien leuk voor in de zomervakantie.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:15 schreef het_fokschaap het volgende:
hoor net op radio 1 dat je voor een start van een relatie of een goede relatie de ander mee moet nemen naar opwindende plekken omdat de ander de opwinding dan associeert met het samenzijn
dus Lupa, de achtbaan in met je lief !
Heb je ook foto's van de binnenkant?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier woonde ik:
[afbeelding]
De Hare Krishna-gemeenschap Radhadesh in de Belgische Ardennen. Een dertiende-eeuws kasteel.
Gaan we even zoeken...quote:
Geen. Het is geen sekte.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:27 schreef het_fokschaap het volgende:
hoeveel contributie moest je betalen ?
Toch geeft dit al enigszins een beeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gaan we even zoeken...
De tempelkamer met op de achtergrond het altaar:
[afbeelding]
Nogmaals de tempelkamer, met een onderwijzende guru (genaamd Kadamba Kanana swami):
[afbeelding]
Het altaar:
[afbeelding]
Helaas geen foto's van het verder interieur. Op de website http://www.radhadesh.com komt binnenkort als het goed is wel een virtuele rondleiding.
Wat je ziet heeft weinig met inrichting te maken. Het is het altaar en dat wordt volgens bepaalde regels en gebruiken gemaakt. De rest van het kasteel ziet er heel anders uit.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:31 schreef het_fokschaap het volgende:
het is niet echt mijn smaak, de inrichting
Er komen jaarlijks ongeveer 40.000 toeristen, die ¤ 4,50 betalen voor een rondleiding van anderhalf uur. Verder is er een boetiek met Indiase spulletjes, een bakkerij, een restaurant en een gastenhuis.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:32 schreef het_fokschaap het volgende:
maar hoe wordt dat huis dan bestaald ?
Ik zou daar zelf absoluut niet voor gaan, maar ik ben denk ik ook erg individualistisch.. Ik kan niet langere tijd met mensen samenleven, dan word ik gek.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:43 schreef SingleCoil het volgende:
Het was niet helemaal wat ik voor ogen had, ik dacht eerder aan een 'normaal nederlands huishouden', waar iedereen z'n eigen ruimte zou krijgen, maar waarbij er ook dingen gezamenlijk gedaan kunnen worden, een beetje een 'stam', zo je wilt. Niet noodzakelijkerwijs gebaseerd op individuele relaties en gevoelens, maar meer op stamprinciepes. Het hoogste doel in mijn leven zou dan het voortbestaan van de stam zijn.
Idem.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:45 schreef Alicey het volgende:
Ik zou daar zelf absoluut niet voor gaan, maar ik ben denk ik ook erg individualistisch.. Ik kan niet langere tijd met mensen samenleven, dan word ik gek.
je kunt ook gewoon een lat-relatie beginnenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:44 schreef SingleCoil het volgende:
Maar ook heel praktisch: ik leef nu alleen, en verspil nogal wat resources daardoor, die beter gedeeld zouden kunnen worden. Maar ik heb geen zin in een gezin, of een partner of zo, waar je dan direct weer alles moet delen, ik ben graag alleen.
Nee, niks voor mij. Er komt altijd gedonder van. Conflicten, roddel en achterklap. Westerse mensen zijn te individualistisch voor dit soort dingen, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:03 schreef SingleCoil het volgende:
Ik zie een commune niet zozeer als een relationele ervaring alswel een praktische woonvorm. Een LAT-relatie beschrijft ongeveer het tegenovergestelde van wat ik zou willen. Liever wel bij elkaar en geen gefriemel. Maar dan niet altijd bij elkaar. Ook meer aandacht voor bijv. economische samenhang, onderlinge verzorgende taken en zo.
Vroeger wel, maar toen leefden we ook nog in collectieve samenlevingen. De groep was belangrijker dan het individu. Er zijn nog steeds veel van zulke samenlevingen, maar ik moet er niet aan denken om erin te leven. Ik haat groepsgedrag, ik haat groepen. Als de groep belangrijker is dan het individu, dan betekent dat ook dat de belangen van de groep belangrijker zijn dan die van het individu. Je moet je dus steeds aanpassen aan de norm van de groep. Mij niet gezien.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:11 schreef SingleCoil het volgende:
Vroeger leefden we toch ook in kleine groepen, stammen ?
vroeger sleepten we de vrouw aan hun haar onze grot binnen !quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:11 schreef SingleCoil het volgende:
Vroeger leefden we toch ook in kleine groepen, stammen ? Het idee voelt voor mij wel goed. Hoewel ik natuurlijk ook een Lone Wolf ben...
Dat had ergens toch wel iets charmants.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vroeger sleepten we de vrouw aan hun haar onze grot binnen !
dan doe je je op fok toch heel anders voorquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:26 schreef SingleCoil het volgende:
Anders gesteld: stel dat wij, actuele fokkers op wfl, ineens gedwongen zouden worden gezamenlijk te leven in het hare chrisna kasteel van hierboven. Wat zou er dan al eerste mis gaan ? ik ben zelf vrij gemakkelijk in de omgang, tolerant, en verwacht dat ook van anderen, maar ga conflicten ook wel uit de weg en ben op veel punten bereid een compromis te sluiten...
Het hangt af van hoe e.e.a. verder georganiseerd is, maar wat mis zou kunnen gaan is dat jullie mij te weinig aanwezig vinden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:26 schreef SingleCoil het volgende:
Anders gesteld: stel dat wij, actuele fokkers op wfl, ineens gedwongen zouden worden gezamenlijk te leven in het hare chrisna kasteel van hierboven. Wat zou er dan al eerste mis gaan ?
Ik ook wel hoor, maar ik heb veel tijd voor mezelf nodig. In zo'n kasteel zitten er toch steeds mensen redelijk/te dichtbij..quote:ik ben zelf vrij gemakkelijk in de omgang, tolerant, en verwacht dat ook van anderen, maar ga conflicten ook wel uit de weg en ben op veel punten bereid een compromis te sluiten...
Ik doe mij niet voor, ik doe zoals ik ben. Ik vind dit niet aardig.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan doe je je op fok toch heel anders voor
ik zeg alleen dat jouw manier van posten in mijn ogen niet overeenkomt met het beeld wat je schetste.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:34 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik doe mij niet voor, ik doe zoals ik ben. Ik vind dit niet aardig.
misschien kan ik je zelfbeschrijving gewoon niet matchen met je postgedrag. kan ook aan mijn interpretatie liggen. misschien ben je wel een heel aardige peer en komt het gewoon omdat je in iedere discussie advocaat van de duivel lijkt te willen spelen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:40 schreef SingleCoil het volgende:
Dat vraagt om een onderbouwing of nadere uitleg. Op welk punt wijkt het dan af ? Of ben ik een botte lul die dat zelf ook wel zou moeten snappen, en heb je misschien gelijk ?
Je hebt daar geen oog voor he?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien kan ik je zelfbeschrijving gewoon niet matchen met je postgedrag. kan ook aan mijn interpretatie liggen. misschien ben je wel een heel aardige peer en komt het gewoon omdat je in iedere discussie advocaat van de duivel lijkt te willen spelen.
niks mis mee verder. advocaat van de duivel is soms best nodig om een discussie op gang te houden, maar ik krijg weinig hoogte van je eigen standpunten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:48 schreef SingleCoil het volgende:
Je krijgt het bij mij in ieder geval niet kado, en ik kom graag op voor het minderheidsstandpunt (advoca van de duivel vindt ik te gemakkelijk, dat is alleen maar schoppen en niets aandragen). Ik sloot zojuist nog een compromis met jou over identiteit en ziel, ik beroep mijn nooit op dogma's en ben in die zin dus erg tolerant (hetgeen op zich wel eens conflicten oproept met dogmatische denkers). Ik ben niet gezellig, wel een aardige peer. Ik ben verder erg egoistisch, op mijzelf gericht, laf en oneerlijk. Net een mens, zeg maar.
Ik doe mij niet anders voor dan ik ben en ik speel niks.
Dat stoort je he?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
niks mis mee verder. advocaat van de duivel is soms best nodig om een discussie op gang te houden, maar ik krijg weinig hoogte van je eigen standpunten.
Als je dat stoort dan zou je er ook naar kunnen vragen. Ik vind soms mij eigen mening niet zo belangwekkend, en in veel gevallen is die ook niet relevant, bijvoorbeeld in de discussie rondom revisionisme, peodsexualiteit, integratiebeleid of euthanasie, ik kijk graag ook naar hoe de discussie gevoerd wordt en welke argumenten onderbelicht blijven, zonder daar nu gelijk mijn eigen gelijk in te willen halen. Als ik gelijk wil hebben maak ik wel wat rekensommetjes...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
niks mis mee verder. advocaat van de duivel is soms best nodig om een discussie op gang te houden, maar ik krijg weinig hoogte van je eigen standpunten.
ongetwijfeld. ik vind het zelf "belangrijk"quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als je dat stoort dan zou je er ook naar kunnen vragen. Ik vind soms mij eigen mening niet zo belangwekkend, en in veel gevallen is die ook niet relevant, bijvoorbeeld in de discussie rondom revisionisme, peodsexualiteit, integratiebeleid of euthanasie, ik kijk graag ook naar hoe de discussie gevoerd wordt en welke argumenten onderbelicht blijven, zonder daar nu gelijk mijn eigen gelijk in te willen halen. Als ik gelijk wil hebben maak ik wel wat rekensommetjes...
Advocaat van de duivel is als een voetbalsupporter, aan de kant lopen te roepen dat er gescoord moet worden, of dat iemands vrouw een hoer is of zo, meestal niet zo productief. Ik probeer me graag in te leven in de argumenten en stellingen van anderen, en ook in de achtergronden van die positie-keuze: waarom wordt iemand nou neo-nazi, of potenrammer, wat is de voedingsbodem voor het extreme vervolgingsbeleid rondom pedosexualiteit. Als dat aanleiding is tot kritische vragen dan stel ik ze graag, ook als dat niet direct in lijn ligt met mijn eigen mening. Ik geloof dat er op Fok! meer kritische geesten rondwaren, die op diezelfde manier tegen stellingen, meningen en feiten aankijken.
of je een botte lul bent weet ik niet, ik had/heb alleen wat "moeite" met je manier van deelname in discussiesquote:Maar ik kan ook een botte lul zijn die er niks van snapt. Meningen over jezelf zijn altijd gekleuird door meningen over jezelf.
Hij heeft mij vannacht wel waanzinnig van nieuwsgierigheid achtergelaten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:11 schreef het_fokschaap het volgende:
of je een botte lul bent weet ik niet, ik had/heb alleen wat "moeite" met je manier van deelname in discussies
Heb ik de afgelopen week ook 2 keer gehad.. Heel vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vaag, ik was net ineens uitgelogd...
er werd net wel onder jouw naam gepost in SEXquote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vaag, ik was net ineens uitgelogd...
Excuse me?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:15 schreef het_fokschaap het volgende:
er werd net wel onder jouw naam gepost in SEX
Hoe durf je.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, dat had ik zelf gedaan die post in SES.
ik vroeg je al eerder dat dan expliciet aan te geven. Met inuendo schieten we hier weinig op. Ik ben graag bereid mijn manier van deelname aan te passen, als dat maar binnen mijn eigen normen acceptabel blijft. Maar dan moet je wel aangeven wat je dwars zit. Of ben je een meisje ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:11 schreef het_fokschaap het volgende:
of je een botte lul bent weet ik niet, ik had/heb alleen wat "moeite" met je manier van deelname in discussies
Ben je nou helemaal gek geworden ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, dat had ik zelf gedaan die post in SES.
ik zal het voortaan aangeven. zoals nu ook in het topic waarin je een bepaalde bewering aan mij toeschrijft. misschien kun je die nog even quoten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:20 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik vroeg je al eerder dat dan expliciet aan te geven. Met inuendo schieten we hier weinig op. Ik ben graag bereid mijn manier van deelname aan te passen, als dat maar binnen mijn eigen normen acceptabel blijft.
ervan uitgaande dat dit komisch generaliserend bedoeld is wil ik je generalisatie uitbreiden met mijn verklaring dat ik er niet minder van slaapquote:Maar dan moet je wel aangeven wat je dwars zit. Of ben je een meisje ?
ik zeg nergens dat het wereldschokkend is. ik geef alleen aan dat ik niet echt hoogte van je krijg. je moet er niet zo'n probleem van maken. of ben je een meisje ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:27 schreef SingleCoil het volgende:
Of je zou nu kunnen stellen dat het allemaal misschien wel meevalt, het is ook zaterdagochtend enzo...
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Sorry! Het spijt me! Vergeef me!
ik slaap er niet minder om...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat het wereldschokkend is. ik geef alleen aan dat ik niet echt hoogte van je krijg. je moet er niet zo'n probleem van maken. of ben je een meisje ?
ik had geen zin om nog langer aan de lijn te hangen...en...het ging ook over telefonie !quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:37 schreef Alicey het volgende:
Heb je niet gevraagd of ze dat niet gewoon via internet konden doen?
En of je via hen wil bellen natuurlijkquote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik had geen zin om nog langer aan de lijn te hangen...en...het ging ook over telefonie !
dan zou het NIPO een eigen telefonie-bedrijfje moeten beginnen en toen ik nee zei wenste hij me nog een prettige paas.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
En of je via hen wil bellen natuurlijk
Waarbij een van de moeilijkste Nederlandse woorden om te begrijpen het woordje "nee" blijkt.
En ze hebben ook niet 3 keer teruggebeld?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan zou het NIPO een eigen telefonie-bedrijfje moeten beginnen en toen ik nee zei wenste hij me nog een prettige paas.
dus wat dat betreft geen klachten.
dit was de eerste keer zover ik weet en ik heb m'n voicemail niet ingeschakeld op m'n huistelefoon.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
En ze hebben ook niet 3 keer teruggebeld?
Dan zal ik wel steeds de verkeerden treffen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dit was de eerste keer zover ik weet en ik heb m'n voicemail niet ingeschakeld op m'n huistelefoon.
nou, ik heb een keer iemand aan de lijn gehad die mij een hypotheek wilde aansmeren en die had weinig kaas gegeten van de woorden "geen interesse" en "nee"quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:58 schreef SingleCoil het volgende:
Mensen klagen en overdrijven graag. De meeste callcentra hanteren prima scipts, waarin Nee ook direct Nee is, en met een 'prettig pasen' oid wordt beantwoord.
Mja, ik had dus eergister dat ik net mn profiel had gewijzigd, mn meeladres alvast in het Fok-adres had veranderd, en na het aanpassen was ik opeens uitgelogd, en was mn password niet meer geldig. En tja, mn ingevulde meeladres was ook nog niet geldig. En dan heb je Yvonne, die je uit de brand helptquote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb ik de afgelopen week ook 2 keer gehad.. Heel vreemd inderdaad.
Als je je mailadres verandert wordt inderdaad je password gereset.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, ik had dus eergister dat ik net mn profiel had gewijzigd, mn meeladres alvast in het Fok-adres had veranderd, en na het aanpassen was ik opeens uitgelogd, en was mn password niet meer geldig. En tja, mn ingevulde meeladres was ook nog niet geldig. En dan heb je Yvonne, die je uit de brand helpt![]()
Bij de meeste scripts die ik heb meegemaakt wordt nee geinterpreteerd als een ja waar je wat meer moeite voor moet doen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:58 schreef SingleCoil het volgende:
Mensen klagen en overdrijven graag. De meeste callcentra hanteren prima scipts, waarin Nee ook direct Nee is, en met een 'prettig pasen' oid wordt beantwoord.
zeer herkenbaar aangaande het door mij gevoerde hypotheek gesprek.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij de meeste scripts die ik heb meegemaakt wordt nee geinterpreteerd als een ja waar je wat meer moeite voor moet doen.
Wilt u ...?
- Nee, geen interesse
Maar het is mogelijk om ...
- Ik meende aan te geven geen interesse te hebben
Nouja, wanneer u op dit aanbod ingaat kunt u ...
- Nee.
Oh, prettige dag nog!
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:15 schreef SingleCoil het volgende:
Het is ook afhankelijk van hoe je een antwoord geeft. Als ik vraag: "kent u de 7 voordelen van sexuele gemeenschap met SingleCoil?" en je zegt dan "nee" dan interpreteer ik dat als een koopsignaal. Als je zegt "rot op viespeuk" dan zeg ik "Prettige Pasen"...
Eigenlijk gaat het nu over accepteren, toch?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Hmmm.. Ik accepteer niet altijd alles even makkelijk, er zijn toch wel uitzonderingen. Dat betekent niet dat ik niet met iemand zou kunnen samenleven. Als iets voor mij echt onnavolgbaar is kan ik het meestal wel loskoppelen van de rest van de persoon.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je je mailadres verandert wordt inderdaad je password gereset.
Mijn opa leefde tot ik bijna 4 was ofzo. Ik kan me de man niet meer echt heel erg goed herinneren, ik weet alleen dat hij gek op me was, en ik op hem. Ik heb ook jaren nog het popje dat ik als laatste geschenkje voor mijn verjaardag heb gehad bij me in bed gehad. Het enige fotootje dat ik van hem had, stond in een lijstje op mijn nachtkastje.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:37 schreef SingleCoil het volgende:
Doe eens een voorbeeld ?
Nee, diegene heeft me geen plezier gedaan. Integendeel, als je bedenkt dat ik als kind van 0-4 veel in hte gezelschap van die man ben geweest.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:48 schreef SingleCoil het volgende:
Je kunt je dan ook afvragen of degene die jou dat verhaal over zijn stiefdochter vertelde je daar een plezier mee heeft gedaan...maar ik snap je punt. Hoewel ik daar wellicht toleranter in ben, maar dat komt misschien omdat ik mij als man de omstandigheden rondom vermeend sexueel misbruik wat beter voor kan stellen.
Maar zo hebben we natuurlijk allemaal wel zaken waarvan je zegt: tot hier en niet verder!
Daar hoef ik neit heel lang over na te denken: nee. Ik zou hem heel veel vergeven hebben, maar sexueel misbruik van een klein kind dat aan zijn zorg was toevertrouwd hoort daar niet bij.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
De krachten die losgemaakt worden als gevolg van sexuele opwinding zijn voor mannen nu kennelijk eenmaal lastiger te beheersen dan voor vrouwen, je hoort niet vaak over sexuele excessen waarbij vrouwen de daders zijn. En zo kan het dan gebeuren dat die krachten mannen drijven tot daden die ze wellicht zelf, buiten die periode van opwinding, ook niet aceptabel vinden. Dat kan ik wel begrijpen.
In datzelfde licht beoordeel ik ook de publieke verontwaardiging bij het vaststellen en veroordelen van deze schanddaden, die vaak ook weinig genuanceerd is, wordt dat dan weer aangedreven door een tegengestelde emotie ? Zou je je opa bijvoorbeeld ook zo veroordeeld hebben als je later te weten was gekomen dat hij in de tweede wereldoorlog fout geweest was ?
vooralsnog kan ik me daar als man ook weinig bij voorstellen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:50 schreef miss_sly het volgende:
Leg eens uit, wat bedoel je met de vetgedrukte woorden.
Just for the sake of argument, maar als je nu zou horen dat hij bijvoorbeeld in de oorlog ook onschuldigen had gedood ? (Mijn grootvader heeft tijdens de oorlog bij de Waffen-SS in Rusland gevochten en daar ging het er niet altijd netjes aan toe).quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar hoef ik neit heel lang over na te denken: nee. Ik zou hem heel veel vergeven hebben, maar sexueel misbruik van een klein kind dat aan zijn zorg was toevertrouwd hoort daar niet bij.
Objectief geredeneerd ben ik dat wel met je eens. Zo vind ik ook dat er niet gestolen zou moeten worden maar toch zijn er feiten en omstandigheden denkbaar waaronder je stelen zou kunnen begrijpen. En zo kan ik ook wel begrijpen dat die fantasieen, die je eerder noemde, in sommige situaties tot een dermate opwinding leiden dat er ongelukken gebeuren.Nu zou een weldenkend mens (man) van zo'n ongeluk moeten leren, en het zou dan ook bij die ene keer moeten blijven. Maar dan zou ik dat ook wel kunnen vergeven.quote:Ik heb ook moeite met je beschrijving erboven. Voor mijn gevoel horen 'sexuele opwinding' en (je eigen) ' kinderen' niet bij elkaar. In ieder geval niet op die manier dat je er meer mee doet dan erover fantaseren.
helaas zou het maar bij die éne keer blijven als het ongelukje bekend zou worden denk ik.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:12 schreef SingleCoil het volgende:
En zo kan ik ook wel begrijpen dat die fantasieen, die je eerder noemde, in sommige situaties tot een dermate opwinding leiden dat er ongelukken gebeuren.Nu zou een weldenkend mens (man) van zo'n ongeluk moeten leren, en het zou dan ook bij die ene keer moeten blijven. Maar dan zou ik dat ook wel kunnen vergeven.
Mensen (schuldig en onschuldig) doden in een oorlog, vind ik (ik spreek puur gevoelsmatig hoor) van een andere orde. Maar ook een 'gewone' moord zou ik hem beter kunnen vergeven dan misbruik van een kind. MIsschien zelfs nog wel beter dan een verkrachting van een volwassen vrouw. Ik heb sterk iets tegen sexueel misbruik. Misschien vind ik dat (wederom puur gevoelsmatig) wel de grootste misdaad die een mens een ander kan aandoen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:12 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Just for the sake of argument, maar als je nu zou horen dat hij bijvoorbeeld in de oorlog ook onschuldigen had gedood ? (Mijn grootvader heeft tijdens de oorlog bij de Waffen-SS in Rusland gevochten en daar ging het er niet altijd netjes aan toe).
In het geval van mijn opa was het niet ' die ene keer' maar ging het over stelselmatig misbruik. Nog niet alles is 'out in the open' en er is dus nog niet duidelijk of er meer kinderen (mijn tantes) slachtoffer zijn. Wel weten we dat hij ook volwassen vrouwen niet met rust liet. Kortom, hij had gewoon een probleem.quote:Objectief geredeneerd ben ik dat wel met je eens. Zo vind ik ook dat er niet gestolen zou moeten worden maar toch zijn er feiten en omstandigheden denkbaar waaronder je stelen zou kunnen begrijpen. En zo kan ik ook wel begrijpen dat die fantasieen, die je eerder noemde, in sommige situaties tot een dermate opwinding leiden dat er ongelukken gebeuren.Nu zou een weldenkend mens (man) van zo'n ongeluk moeten leren, en het zou dan ook bij die ene keer moeten blijven. Maar dan zou ik dat ook wel kunnen vergeven.
Toch zul je toe moeten geven dat jouw mening daarin sterk afwijkt van wat we als gemeenschap in de wet geregeld hebben, of hoe rechters zich daar over uitspreken. In het algemeen wordt iemand die voor een enkel 'incident' veroordeeld wordt vaak niet eens echt gestraft, maar bijvoorbeeld aleen een symbolische geldboete opgelegd, zeker als zo iemand spijt betoond en bijvoorbeeld psychische hulp heeft gezocht.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen (schuldig en onschuldig) doden in een oorlog, vind ik (ik spreek puur gevoelsmatig hoor) van een andere orde. Maar ook een 'gewone' moord zou ik hem beter kunnen vergeven dan misbruik van een kind. MIsschien zelfs nog wel beter dan een verkrachting van een volwassen vrouw. Ik heb sterk iets tegen sexueel misbruik. Misschien vind ik dat (wederom puur gevoelsmatig) wel de grootste misdaad die een mens een ander kan aandoen.
[..]
Dat zou dan zelfs een fysiek probleem kunnen zijn, bijvoorbeeld een onvolkomenheid in de mogelijk 'remstoffen' aan te maken, waardoor sommige emoties direct tot (ongewenst) handelen leiden. Kun je dat iemand eigenlijk wel kwalijk nemen ? Ik ken het verhaal van een man die niet meer naar buiten durfde omdat hij als de dood was dan de fout weer in te gaan, is dat niet ook heel zielig ?quote:In het geval van mijn opa was het niet ' die ene keer' maar ging het over stelselmatig misbruik. Nog niet alles is 'out in the open' en er is dus nog niet duidelijk of er meer kinderen (mijn tantes) slachtoffer zijn. Wel weten we dat hij ook volwassen vrouwen niet met rust liet. Kortom, hij had gewoon een probleem.
Sommige zaken zijn nu eenmaal gevoelig, en soms ook heel persoonlijk, en daar kan dan een ander niet over oordelen. Ik zou het vervelend vinden als je mij met die omstandigheden zou verbinden, nu ik zeg daar wel begrip voor op te kunnen brengen. Maar ook daar zou ik begrip voor op kunnen brengen...quote:Ook als het een ongelukje was en bij die ene keer zou blijven, heb ik er moeite mee. Ik weet dat uit ervaring door iets in mijn directe omgeving, maar ik zet dat liever niet hier neer. Het is in ieder geval niet hypothetisch. Die persoon is voor mij nog steeds (en ik weet het nu 4 jaar ofzo) weinig meer dan die ene foute daad.
De meeste mannen die ik ken zouden wanneer iemand een familielid van hem sexueel zou misbruiken het toch 'erg' vinden, om het maar als understatement neer te zetten. Wel is het denk ik zelfs een feit dat meer vrouwen het slechtoffer zijn van sexueel misbruik, en dat je er dus logischerwijs vaker vrouwen over zult horen die het zelf hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:36 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb het gevoel (maar kan dat niet echt onderbouwen hoor) dat het toch vooral vrouwen zijn die sexueel misbruik zo 'erg' vinden, maar daar kan ik me in vergissen, natuurlijk.
Uiteindelijk zijn vrijwel alle ongewenstige gedragingen het gevolg van iets waar men uiteindelijk niet volledig de macht over heeft. In Nederland wordt de vraag in hoeverre dit opgaat overwogen in de vraag over de strafbaarheid. Iemand kan schuldig bevonden worden aan een misdrijf, maar door de aard en omstandigheden niet of verminderd strafbaar zijn.quote:je dat iemand eigenlijk wel kwalijk nemen ? Ik ken het verhaal van een man die niet meer naar buiten durfde omdat hij als de dood was dan de fout weer in te gaan, is dat niet ook heel zielig ?
Uiteindelijk kun je over alles slechts oordelen wanneer je het zelf hebt meegemaakt, en ook dan zijn er vaak meer kanten aan de het verhaal dan alleen je eigen kant.quote:Sommige zaken zijn nu eenmaal gevoelig, en soms ook heel persoonlijk, en daar kan dan een ander niet over oordelen.
Nee, ik heb het ook over gedogen (Wat door veel mensen wel verward wordt met accepteren).quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat het nu over accepteren, toch?
Ik heb dat niet snel. Misschien zou je zelfs soms kunnen stellen dat ik op sommige vlakken een te groot begripsvermogen heb..quote:Alleen als het om bepaalde zaken gaat, kan ik dat niet accepteren en zeker niet als het om degene dichtbij mij gaat. Dat is ook niet los te koppelen, dan is er niets meer mee te beginnen, dan is het over.
Dat heb ik dan toch ook wel. In sommige gevallen geldt voor mij inderdaad ook dat A de enige oplossing is, en dat iemand die B of een mengeling van A en B wil, dat maar elders moet doen. Geldt eigenlijk wel alleen bij sommige persoonlijke zaken.quote:Doorgaans beschouw ik mijzelf niet (meer) als star, maar in sommige zaken is er geen tussenweg voor me.
*glad ijs* wat ze tegen jou zeggen dan. Ik hoor soms dingen waar groepen mannen bij elkaar zijn waar je misschien van zou schrikken. Of misschien ook niet, als ik zie hoe gemakkelijk ook in ontwikkelde westerse landen massale kinderverkrachtingen plaatsvinden als we die mannen maar even hun gang laten gaan (Bosnie).quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
De meeste mannen die ik ken zouden wanneer iemand een familielid van hem sexueel zou misbruiken het toch 'erg' vinden, om het maar als understatement neer te zetten.
als dat een maatstaf zou zijn zou je nooi iemand over moord horen !quote:Wel is het denk ik zelfs een feit dat meer vrouwen het slechtoffer zijn van sexueel misbruik, en dat je er dus logischerwijs vaker vrouwen over zult horen die het zelf hebben meegemaakt.
En dat is dus volgens mij ook wel logisch. Ik kan me zo'n uit de hand gelopen fantasie wel voorstellen, waarbij iemand dan achteraf denkt, dat moet ik maar nooit meer doen...quote:[..]
Uiteindelijk zijn vrijwel alle ongewenstige gedragingen het gevolg van iets waar men uiteindelijk niet volledig de macht over heeft. In Nederland wordt de vraag in hoeverre dit opgaat overwogen in de vraag over de strafbaarheid. Iemand kan schuldig bevonden worden aan een misdrijf, maar door de aard en omstandigheden niet of verminderd strafbaar zijn.
[..]
Dat is natuurlijk weer onzin, ik ben als kind nooit sexueel misbruikt en toch kan ik er wel over oordelen.quote:Uiteindelijk kun je over alles slechts oordelen wanneer je het zelf hebt meegemaakt, en ook dan zijn er vaak meer kanten aan de het verhaal dan alleen je eigen kant.
misschien ligt het er ook aan in welke groepen mannen je begeeftquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:55 schreef SingleCoil het volgende:
*glad ijs* wat ze tegen jou zeggen dan. Ik hoor soms dingen waar groepen mannen bij elkaar zijn waar je misschien van zou schrikken.
[..]
Ergens is dat wel zo.. Mensen zijn beesten, dat blijkt inderdaad vaak uit oorlogsmisdaden.. Het is niet alleen misbruik wat er dan plaatsvindt, ook een hoop andere dingen.. Zelfs vrouwen doen daar aan mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:55 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
*glad ijs* wat ze tegen jou zeggen dan. Ik hoor soms dingen waar groepen mannen bij elkaar zijn waar je misschien van zou schrikken. Of misschien ook niet, als ik zie hoe gemakkelijk ook in ontwikkelde westerse landen massale kinderverkrachtingen plaatsvinden als we die mannen maar even hun gang laten gaan (Bosnie).
Ik stelde niet dat er sprake was van exclusiviteit.quote:als dat een maatstaf zou zijn zou je nooi iemand over moord horen !
Ik kan mij dat ook wel voorstellen. Evenwel zou ik niet in staat zijn te oordelen in welke mate dat geldt voor iemand.quote:En dat is dus volgens mij ook wel logisch. Ik kan me zo'n uit de hand gelopen fantasie wel voorstellen, waarbij iemand dan achteraf denkt, dat moet ik maar nooit meer doen...
Het is echter gebaseerd op voornamelijk aannames.quote:Dat is natuurlijk weer onzin, ik ben als kind nooit sexueel misbruikt en toch kan ik er wel over oordelen.
Zeker. Als ik met de jongens van onze progrockband praat dan komen daar andere meningen en gedachtes naar voren dan als ik bijvoorbeeld op een personeelsfeestje van *bedrijf* ben, en ze krijgen een slok op (!)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien ligt het er ook aan in welke groepen mannen je begeeft
mja, het is niet zo zwart wit te stellen inderdaad. de wet heeft die grens van 18 nou eenmaal gelegd. maar sex met een meisje van 17 is nog net even wat anders dan bv. zo'n man die z'n dochtertje van 2 maanden begint te misbruikenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:09 schreef SingleCoil het volgende:
Geloof mij, ik heb al heel wat opmerkelijke uitspraken gehoord, die mij doen geloven dat er hier wel sprake is van een gespleten sexuele moraal. Ik durf wel te stellen dat de gemiddelde man er geen probleem in zou zien bijvoorbeeld sex te hebben met een meisje van 17, als zij daar zelf voor zou kiezen en zich daarvoor aan zou bieden. Hoewel 1) dat wettelijk als zijnde pedofilie verboden is, en 2) veel mannen dat en plein publiek ook wel zullen ontkennen. En dat vind ik dan zelf niet eens in de categorie 'opmerkelijk' vallen...
Hoewel je je in dat laatste geval zelfs af zou moeten vragen of een baby van 2 maanden daar nu veel schade van ondervindt....quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, het is niet zo zwart wit te stellen inderdaad. de wet heeft die grens van 18 nou eenmaal gelegd. maar sex met een meisje van 17 is nog net even wat anders dan bv. zo'n man die z'n dochtertje van 2 maanden begint te misbruiken
dat boeit niet. een kind van die leeftijd is zeker nog niet bedoeld als sexueel actief wezentje. nog slechts bedoeld om vol te vreten en klaar te stomen voor voortplanting.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:20 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hoewel je je in dat laatste geval zelfs af zou moeten vragen of een baby van 2 maanden daar nu veel schade van ondervindt....
mja, de vraag is of dergelijke strips stimulerend werken of een behoefte bevredigen die anders op levende exemplaren gebotvierd wordt.quote:En als je als overheid al zo ver gekomen bent dat je zells getekende stripverhalen met jonge meisjes verbiedt, dan denk ik dat de wet hier z'n doel wat voorbij geschoten is.
een dubbele moraal is helaas inherent aan veel zaken. videogames wil men bv. verbieden omdat deze tot geweld aan zouden zetten, maar heilige boeken zijn hoe dan ook heilig terwijl er meer religieus fanatisme bestaat dan videogame fanatisme denk ik.quote:Maar daar gaat het dan niet helemaal om, mijn punt is dat er volgens mij in nederland een dubbele moraal heerst, waarbij aan de ene kant, vooral door vrouwen en met de mond beleden, pedofilie veel strenger veroordeeld wordt dan aan de andere kant vooral mannen een mening daarover hebben.
dat klopt zekerquote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:30 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat boeit niet. een kind van die leeftijd is zeker nog niet bedoeld als sexueel actief wezentje. nog slechts bedoeld om vol te vreten en klaar te stomen voor voortplanting.
[..]
Daar heb ik niets over kunnen vindenquote:mja, de vraag is of dergelijke strips stimulerend werken of een behoefte bevredigen die anders op levende exemplaren gebotvierd wordt.
[..]
Dat is volledig juist.quote:een dubbele moraal is helaas inherent aan veel zaken. videogames wil men bv. verbieden omdat deze tot geweld aan zouden zetten, maar heilige boeken zijn hoe dan ook heilig terwijl er meer religieus fanatisme bestaat dan videogame fanatisme denk ik.
Zoals Alicey ook al zei, denk ik dat vrouwen vaker slachtoffer zijn. Lijkt me niet onlogisch dat je die er vaker over hoort.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Toch zul je toe moeten geven dat jouw mening daarin sterk afwijkt van wat we als gemeenschap in de wet geregeld hebben, of hoe rechters zich daar over uitspreken. In het algemeen wordt iemand die voor een enkel 'incident' veroordeeld wordt vaak niet eens echt gestraft, maar bijvoorbeeld aleen een symbolische geldboete opgelegd, zeker als zo iemand spijt betoond en bijvoorbeeld psychische hulp heeft gezocht.
Ik heb het gevoel (maar kan dat niet echt onderbouwen hoor) dat het toch vooral vrouwen zijn die sexueel misbruik zo 'erg' vinden, maar daar kan ik me in vergissen, natuurlijk.
Ja, dat vind ik zielig. Ik vind het echter nog zieliger als er dadelijk een kind wordt misbruikt en getekend voor het leven.quote:Dat zou dan zelfs een fysiek probleem kunnen zijn, bijvoorbeeld een onvolkomenheid in de mogelijk 'remstoffen' aan te maken, waardoor sommige emoties direct tot (ongewenst) handelen leiden. Kun je dat iemand eigenlijk wel kwalijk nemen ? Ik ken het verhaal van een man die niet meer naar buiten durfde omdat hij als de dood was dan de fout weer in te gaan, is dat niet ook heel zielig ?
Even deed ik dat wel, maar dat is weer over. Dat moet, want dat moet ik ergens anders ook. Ik mag het niet verbinden aan anderen. De fout is van die ene persoon, en daar moet het ook blijven. Hoewel ik natuurlijk wel niet hoef te begrijpen hoe een ander het kan begrijpen.quote:Sommige zaken zijn nu eenmaal gevoelig, en soms ook heel persoonlijk, en daar kan dan een ander niet over oordelen. Ik zou het vervelend vinden als je mij met die omstandigheden zou verbinden, nu ik zeg daar wel begrip voor op te kunnen brengen. Maar ook daar zou ik begrip voor op kunnen brengen...
OK, daar zit een duidelijk verschil, inderdaadquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, ik heb het ook over gedogen (Wat door veel mensen wel verward wordt met accepteren).
Ik heb ook een groot begripsvermogen. Ik heb echter een paar blinde vlekken, waarvan sexueel misbruik er duidelijk een isquote:Ik heb dat niet snel. Misschien zou je zelfs soms kunnen stellen dat ik op sommige vlakken een te groot begripsvermogen heb..
[..]
Dat heb ik dan toch ook wel. In sommige gevallen geldt voor mij inderdaad ook dat A de enige oplossing is, en dat iemand die B of een mengeling van A en B wil, dat maar elders moet doen. Geldt eigenlijk wel alleen bij sommige persoonlijke zaken.
De dubbele moraal laat zich dan al snel zien als er dan sprake is van aanranding of erger van een vrouw uit hun eigen kring. Dan staan alle mannetjes te springen om de dader aan de hoogste boom op te knopen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:55 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
*glad ijs* wat ze tegen jou zeggen dan. Ik hoor soms dingen waar groepen mannen bij elkaar zijn waar je misschien van zou schrikken. Of misschien ook niet, als ik zie hoe gemakkelijk ook in ontwikkelde westerse landen massale kinderverkrachtingen plaatsvinden als we die mannen maar even hun gang laten gaan (Bosnie).
Ik kan me dat niet voorstellen! Ik kan me de fantasie wel voorstellen, maar niet het ten uitvoer brengen. Van sommige dingen weet je vantevoren al dat je dat maar nooit moet doen, klaar.quote:En dat is dus volgens mij ook wel logisch. Ik kan me zo'n uit de hand gelopen fantasie wel voorstellen, waarbij iemand dan achteraf denkt, dat moet ik maar nooit meer doen...
Tuurlijk kun en mag je daarover oordelen.quote:Dat is natuurlijk weer onzin, ik ben als kind nooit sexueel misbruikt en toch kan ik er wel over oordelen.
Heel simpel gesproken is een baby van 2 maanden fysiek niet geschikt om sexueel actief te zijn. Een baby zal er zeker fysiek schade van ondervinden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:20 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hoewel je je in dat laatste geval zelfs af zou moeten vragen of een baby van 2 maanden daar nu veel schade van ondervindt....
Ben je zelf op een of andere manier betrokken bij sexueel misbruik, anders dan de situatie die je al geschetst had?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een groot begripsvermogen. Ik heb echter een paar blinde vlekken, waarvan sexueel misbruik er duidelijk een isHet geldt voornamelijk voor persoonlijke zaken, maar in het geval van sexueel misbruik is er een totale blinde vlek
Ik ben op dat gebied altijd wel behoorlijk star geweest. Gedeeltelijk heb ik dat van mijn moeder meegekregen (ironisch genoeg was de opa in kwestie haar vader), maar zelf heb ik niet echt iets meegemaakt, behalve een erg fout vriendje. Misschien heeft dat toch meer invloed gehad dan ik altijd heb gedacht.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ben je zelf op een of andere manier betrokken bij sexueel misbruik, anders dan de situatie die je al geschetst had?
Goed dat ik even kijk of hij afspeelbaar is..quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:29 schreef Alicey het volgende:
Ik heb Dead Man Walking binnen
Wordt vanavond of morgen dus kijken.![]()
Ok.. Het lijkt me inderdaad heel anders als je er mee te maken hebt gehad. Het wordt dan ook een stuk moeilijker om in de huid van de dader te kruipen en zijn motivaties te begrijpen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben op dat gebied altijd wel behoorlijk star geweest. Gedeeltelijk heb ik dat van mijn moeder meegekregen (ironisch genoeg was de opa in kwestie haar vader), maar zelf heb ik niet echt iets meegemaakt, behalve een erg fout vriendje. Misschien heeft dat toch meer invloed gehad dan ik altijd heb gedacht.
Nee, het ergste dat speelt is precies datgene waar ik op het forum liever niet over praat, zoals ik ook al aangaf in de post aan SingleCoil. In de ogen van sommigen is het misschien niet eens zo erg, maar voor mij is het dat wel.En het is niet eens iets dat mij persoonlijk is aangedaan.
Zelfs al heb je een motivatie en een jeugdige dader met een nog niet zo geweldig ontwikkelde persoonlijkheid, dan nog kan ik er niets mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok.. Het lijkt me inderdaad heel anders als je er mee te maken hebt gehad. Het wordt dan ook een stuk moeilijker om in de huid van de dader te kruipen en zijn motivaties te begrijpen.
Mensen zijn rare wezens. Wat ze elkaar en bijvoorbeeld dieren kunnen aandoen...ik begrijp dat niet. Ik ben wat dat betreft misschien ontzettend naief, maar ik kan van veel dingen gewoon echt niet snappen hoe ze op het idee komen. Het asiel waar Misu uit komt in Roemenie, daar is eens 's nachts ingebroken, hebben kerels een feestje gebouwd, en de honden (inclusief puppies) verkracht, mishandeld en sommige vermoord. Hoe komt iemand op dat idee???quote:Soms vraag je je sowieso wel af waarom mensen elkaar van alles aandoen, en de antwoorden die je vindt op die vraag zijn vaak nog niet zo eenvoudig...
het ligt vooral aan je manier van film kijken, nl. illegaalquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Goed dat ik even kijk of hij afspeelbaar is..
Om de DVD af te spelen heb ik een nieuwe player nodig
Om die player te kunnen uitpakken had ik WinRAR nodig
En om hem te installeren weer een nieuwe DirectX versie
Windows systemen
Dat is maar een bijkomstigheidquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het ligt vooral aan je manier van film kijken, nl. illegaal
Neehoor, gedownloaded DIVX-bestanden heb ik geen problemen mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het ligt vooral aan je manier van film kijken, nl. illegaal
Misschien iets waar je ook onbewust niet over na wilt/wilde denken?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zelfs al heb je een motivatie en een jeugdige dader met een nog niet zo geweldig ontwikkelde persoonlijkheid, dan nog kan ik er niets mee.
Jee, heb het er al heel lang niet over gehad, en nu merk ik dat het nog steeds hoog zit.
Voor mezelf heb ik dat wel. Er zijn veel dingen die niet eens in mij op zouden komen..quote:Mensen zijn rare wezens. Wat ze elkaar en bijvoorbeeld dieren kunnen aandoen...ik begrijp dat niet. Ik ben wat dat betreft misschien ontzettend naief, maar ik kan van veel dingen gewoon echt niet snappen hoe ze op het idee komen.
Hoe iemand op dat idee komt, of waarom men zoiets doet kan ik ook niet direct begrijpen nee.quote:Het asiel waar Misu uit komt in Roemenie, daar is eens 's nachts ingebroken, hebben kerels een feestje gebouwd, en de honden (inclusief puppies) verkracht, mishandeld en sommige vermoord. Hoe komt iemand op dat idee???
Het is veel gemakkelijker om er niet over na te denkenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien iets waar je ook onbewust niet over na wilt/wilde denken?
Heb ik ook.quote:Voor mezelf heb ik dat wel. Er zijn veel dingen die niet eens in mij op zouden komen..
Nee. En als ik zoiets dan lees, dan kan ik wel janken. Dat vind ik echt zo ontzettend triestquote:Hoe iemand op dat idee komt, of waarom men zoiets doet kan ik ook niet direct begrijpen nee.
Succes morgen! Ik zie er altijd erg tegenop om geconfronteerd te worden met dingen die mij emotioneel raken..quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker om er niet over na te denken
Helaas word ik er morgen weer mee geconfronteerd, vandaar ook dat ik er nu weer mee bezig ben, vermoed ik
Ik denk eerder een andere vorm van fantasie..quote:Zal wel gebrek aan fantasie zijn
Ik heb dat ook met sommige dingen, dan moet ik er ook echt niet proberen een voorstelling bijte maken...quote:Nee. En als ik zoiets dan lees, dan kan ik wel janken. Dat vind ik echt zo ontzettend triestArme beesten, niets misdaan en dan zoiets
![]()
Zoals gewoonlijk zal er niet over gesproken worden, dus dat maakt het gemakkelijker. Ze weten allemaal dat er met mij daarover niet normaal te praten valtquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Succes morgen! Ik zie er altijd erg tegenop om geconfronteerd te worden met dingen die mij emotioneel raken..
Als ik dat niet tegenhoudt, wordt ik denk ik zelfs misselijkquote:Ik denk eerder een andere vorm van fantasie..
Ik heb dat ook met sommige dingen, dan moet ik er ook echt niet proberen een voorstelling bijte maken...
Belemmert dat niet juist de verwerking er van? En wie zijn zij om te bepalen wat normaal is?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk zal er niet over gesproken worden, dus dat maakt het gemakkelijker. Ze weten allemaal dat er met mij daarover niet normaal te praten valt
Elk nadeel heeft zijn voordeel, of zoiets.quote:Als ik dat niet tegenhoudt, wordt ik denk ik zelfs misselijk
Maar gelukkig kan ik me daar ook geen voorstelling van maken!
Dat werd tijd!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:29 schreef Alicey het volgende:
Ik heb Dead Man Walking binnen
Wordt vanavond of morgen dus kijken.![]()
Gaan we al naar zomertijd?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:28 schreef het_fokschaap het volgende:
vannacht een uur korter slapen
nou ja, dan maar een uur langer uitslapen
Uiteraard hebben we het geprobeerd, maar aangezien ik er een andere mening op na houdt, is het voor de rest lastig. Zij zijn dus normaal en ik afwijkend, toch?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Belemmert dat niet juist de verwerking er van? En wie zijn zij om te bepalen wat normaal is?
Laten we het daar maar op houden dan.quote:Elk nadeel heeft zijn voordeel, of zoiets.
Laatste weekend van maart, toch? Dat is dit weekend!quote:
Dat laatste "argument" komt me bekend voor ja.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard hebben we het geprobeerd, maar aangezien ik er een andere mening op na houdt, is het voor de rest lastig. Zij zijn dus normaal en ik afwijkend, toch?
Hmmm... Ik weet niet in welke mate het je dwars zit, maar misschien toch professionele hulp?quote:Het belemmert wel de verwerking, denk ik. Weet ook nog niet wat ik daar verder mee moet, eigenlijk.
Dat zal wel. Is een nogal gemakkelijk argument, in mijn ogen, maar goed. Ze mogen van mij zo denken, maar dan trek ik mijn eigen conclusies.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste "argument" komt me bekend voor ja.
Neuh, het zoveel als mogelijk vermijden van de persoon in kwestie is voor mij nog voldoende.quote:Hmmm... Ik weet niet in welke mate het je dwars zit, maar misschien toch professionele hulp?
het hoeft ook niet wereldschokkend te zijn. het is lastig oordelen voor anderen, al zullen ze dat toch doen. ik betrap me zelf ook wel op (voor)oordelen. volgens mij heel menselijkquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:35 schreef miss_sly het volgende:
Terwijl er ook mensen zijn die vinden dat ik overdrijf, dat het nou ook weer niet zo wereldschokkend is.
bij mij niet in ieder geval. niet toevallig op één of andere oranje zwarte site geweest waarvan de naam met een R begon ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom heeft Fok! in mijn adresbalk ineens een oranje/zwart logootje met een 'R' erin?
Nee, dus. Alleen op de site van de Leeuwarder Courant geweest.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:42 schreef het_fokschaap het volgende:
bij mij niet in ieder geval. niet toevallig op één of andere oranje zwarte site geweest waarvan de naam met een R begon ?
is dat altijd zoveel ? weet ik eigenlijk niet. kan me niet herinneren ooit zo'n aanslag gehad te hebbenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zojuist de aanslag Gemeentelijke Belastingen ontvangen. ¤ 650,-
en als je naar een site gaat zonder logootje, maar niet Fok ? dan ook dat oranje zwart met die R ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Browser afgesloten en opnieuw gestart, maar nog steeds hetzelfde. En als ik naar een andere site ga die ook een logootje heeft, krijg ik gewoon het logootje van die site. Uitermate vagelijk...
Hond nummer 1: ¤ 75,69quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:46 schreef het_fokschaap het volgende:
is dat altijd zoveel ? weet ik eigenlijk niet. kan me niet herinneren ooit zo'n aanslag gehad te hebben
Nee, dan is het gewoon het blauwgrijze balletje van mijn browser.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:47 schreef het_fokschaap het volgende:
en als je naar een site gaat zonder logootje, maar niet Fok ? dan ook dat oranje zwart met die R ?
Ik was het met mijn tweede hond ook vergeten. Ik vind het echt een belachelijk bedrag en je krijgt er haast niks voor terug. Ja, een paar paaltjes waar op staat 'losloopgebied'. Alsof iemand daar op zit te wachten... En ik vind het ook zo raar dat de eigenaar van een Chihuahua evenveel betaalt als de eigenaar van een Duitse Dog.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:14 schreef miss_sly het volgende:
Hier is het vandaag ook binnengevallen: ¤ 643,08
En daar zit de hond nog niet bij, die moeten we nog aangeven en dat vergeet ik telkens
Dat is zo'n onzin, hoe en wat mensen opvatten is zoo verschillend voor iedereen.. Ik schijn ook afwijkend daarin te zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:35 schreef miss_sly het volgende:
Terwijl er ook mensen zijn die vinden dat ik overdrijf, dat het nou ook weer niet zo wereldschokkend is.
Ik vind vooral de prijs van hond nr. 2 idioot. Ik zie de logica ook niet, moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik was het met mijn tweede hond ook vergeten. Ik vind het echt een belachelijk bedrag en je krijgt er haast niks voor terug. Ja, een paar paaltjes waar op staat 'losloopgebied'. Alsof iemand daar op zit te wachten... En ik vind het ook zo raar dat de eigenaar van een Chihuahua evenveel betaalt als de eigenaar van een Duitse Dog.
In dit kleine kringetje hadden ze van mij een ander standpunt verwacht, geloof ik. Ik van hen ook, dus dat scheeltquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is zo'n onzin, hoe en wat mensen opvatten is zoo verschillend voor iedereen.. Ik schijn ook afwijkend daarin te zijn.
Als uit de buurt blijven helpt zou ik vooral dat proberen.
Dat lijkt me heel erg vervelend, een bepaalde vorm van gespannenheid enzo.. Laat hij jou wel een beetje met rust, of zoekt hij ook nog eens je aandacht?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dit kleine kringetje hadden ze van mij een ander standpunt verwacht, geloof ik. Ik van hen ook, dus dat scheelt
Uit de buurt blijven helpt, maar is soms lastig en zelfs onmogelijk. Ik blijf ergens niet weg omdat ik weet dat deze persoon komt, maar dus kom ik hem geregeld tegen.
Ik neem meestal van die vlammenpizza's als het er op aankomtquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hij moet nog komen. Pizza Margherita en Insalata Exotica.Hoop dat ze snel zijn, want ik verga van de honger!
Hij is altijd erg aanwezig. Niet speciaal gericht op mij, maar op het gehele gezelschap als het even kan. Ik probeer maar gewoon om niet te moeilijke of gevaarlijke onderwerpen aan te snijden, dan blijft het nog enigszins gezellig. Als het gesprek/de discussie een kant uitgaat die hem niet aanstaat, krijg je een drama in zakformaat met grote bek, het is allemaal jouw schuld en smijtend met deuren af naar huis. Heb ik geen trek in enzoquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel erg vervelend, een bepaalde vorm van gespannenheid enzo.. Laat hij jou wel een beetje met rust, of zoekt hij ook nog eens je aandacht?
Margherita is lekker!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hij moet nog komen. Pizza Margherita en Insalata Exotica.Hoop dat ze snel zijn, want ik verga van de honger!
Wat zijn vlammenpizza's?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:36 schreef Alicey het volgende:
Ik neem meestal van die vlammenpizza's als het er op aankomt
Erg lang geleden trouwens, dat ik pizza voor maaltijd gegeten heb.![]()
Gadver, wat een misselijk mannetje.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij is altijd erg aanwezig. Niet speciaal gericht op mij, maar op het gehele gezelschap als het even kan. Ik probeer maar gewoon om niet te moeilijke of gevaarlijke onderwerpen aan te snijden, dan blijft het nog enigszins gezellig. Als het gesprek/de discussie een kant uitgaat die hem niet aanstaat, krijg je een drama in zakformaat met grote bek, het is allemaal jouw schuld en smijtend met deuren af naar huis. Heb ik geen trek in enzo
Volgens mij is het gewoon een ontmoedigingsbeleid...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind vooral de prijs van hond nr. 2 idioot. Ik zie de logica ook niet, moet ik zeggen.
Op voeding ook misschien. Mijn honden krijgen vers vlees en poepen slechts eenmaal per dag. De brokkenhonden hier in de buurt poepen vaak wel vier keer per dag.quote:En ja, als je op zo'n uitlaatveldje het verschil ziet tussen de hoopjes dan zou een tarief gebaseerd op ras/formaat niet verkeerd zijn
Bij ons houden ze volgens mij helemaal niks schoon...quote:Ik heb trouwens wel de indruk dat ze hier de veldjes mooi schoonhouden, maar goed, ik kom daar natuurlijk pas 3 weken.
Ik hou ook van simpel. En die salade kan er gemakkelijk bij. Ik heb 'm trouwens vooral genomen omdat ik dan tenminste nog wat pietamientjes binnenkrijg.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Margherita is lekker!
Ik ga wel altijd voor eenvoudig, ik hoef geen pizza met weet-ik-veel hoeveel dingen erop. Naast een pizza hoef ik trouwens geen salade mee, dat red ik niet
Een generalisatie voor pizza's waar pittige dingen deel uitmaken van de ingredienten.quote:
Hmm... Zou zo niet weten hoe-ie heet, zoals ik al zei neem ik of een hele pittige pizza en meestal ook geen vegetarische pizza..quote:Ik eet váák pizza. Vorig weekend ook al, dat was wel een èrg lekkere trouwens. In Rotterdam.Kan alleen de naam van de pizzeria niet meer bedenken. Het was een pizza met geitenkaas, pesto en pijnboompitten.
![]()
Ikzelf ga meer voor de exotischere pizza's.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Margherita is lekker!
Ik ga wel altijd voor eenvoudig, ik hoef geen pizza met weet-ik-veel hoeveel dingen erop. Naast een pizza hoef ik trouwens geen salade mee, dat red ik niet
It's now official: you're weird.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:44 schreef Alicey het volgende:
Een salade vind ik eigenlijk niet zo bij pizza passen..
And you're even weirder.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:47 schreef miss_sly het volgende:
Als ik met mijn beste vriendin ga eten, en we gaan bij onze favo pizzeria eten, dan eten we pizza en bestellen er vaak een mandje friet bij
Gewoon, omdat we daar zin in hebben
Ze kijken dan wel even gek, maar dat moeten ze zelf weten
Ach, ik ben er aan gewend inmiddels. En zo nu en dan wordt me gevraagd of ik hem een nieuwe kans wil geven, want mensen kunnen veranderen, blablablaquote:
Je bent de eerste die dat zegtquote:
Niets nieuws dus.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
It's now official: you're weird.
Al Capone heeft hele lekkere pizza's!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het was trouwens Pizzeria Al Capone's in R'dam.
Pizza is er!
Nu dan echt smakelijk!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het was trouwens Pizzeria Al Capone's in R'dam.
Pizza is er!
Heb je het idee dat hij is veranderd?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach, ik ben er aan gewend inmiddels. En zo nu en dan wordt me gevraagd of ik hem een nieuwe kans wil geven, want mensen kunnen veranderen, blablabla
Dus morgen is weer zo'n gelegenheid
Nee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je het idee dat hij is veranderd?
Ik vind zelf op zich dat hij jou alles verwijt al voldoende aangeven dat hij niet voldoende veranderd is, en kennelijk geen problemen heeft met zijn eigen gedrag.. Dat zul je echter ook wel niet mogen zeggen van die mensen die menen dat hij veranderd is.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee.
Maar eerlijkheidshalve moet ik daar twee kanttekeningen bij plaatsen: ik zie hem niet erg vaak en ik ben ongelofelijk bevooroordeeld.
Bovendien denk ik dat hij zonder prof. hulp niet kan veranderen en dat heeft hij niet, dat weet ik.
Tja, die mensen zijn bevooroordeeld, net als ik. Bloed kruipt waar het niet gaan kan enzo, dus die zien hem toch beter dan hij is. Maar weer volgens hen zie ik hem slechterquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind zelf op zich dat hij jou alles verwijt al voldoende aangeven dat hij niet voldoende veranderd is, en kennelijk geen problemen heeft met zijn eigen gedrag.. Dat zul je echter ook wel niet mogen zeggen van die mensen die menen dat hij veranderd is.
De lekkerste pizza's die ik gegeten heb, was op een kleine camping in Italie. Daar hadden ze een steenoven en een klein restaurantje en voor 5-7 euro had je echt de lekkerste pizza'squote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Echt wel, het was de lekkerste pizza die ik in jaren had gehad. Wel redelijk prijzig.
Ja, okee, de pizza's in Italië reken ik niet mee. Da's niet eerlijk.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De lekkerste pizza's die ik gegeten heb, was op een kleine camping in Italie. Daar hadden ze een steenoven en een klein restaurantje en voor 5-7 euro had je echt de lekkerste pizza's![]()
Dat weet ik niet, maar heb je al een schuldgevoel?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, Alicey, wat wil je daar precies mee zeggen?
Nee, sorry, ik ontwaar geen schuldgevoel. Ik had die pizza immers verdiend.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:30 schreef Alicey het volgende:
Dat weet ik niet, maar heb je al een schuldgevoel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |