abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25756706
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar hoef ik neit heel lang over na te denken: nee. Ik zou hem heel veel vergeven hebben, maar sexueel misbruik van een klein kind dat aan zijn zorg was toevertrouwd hoort daar niet bij.
Just for the sake of argument, maar als je nu zou horen dat hij bijvoorbeeld in de oorlog ook onschuldigen had gedood ? (Mijn grootvader heeft tijdens de oorlog bij de Waffen-SS in Rusland gevochten en daar ging het er niet altijd netjes aan toe).
quote:
Ik heb ook moeite met je beschrijving erboven. Voor mijn gevoel horen 'sexuele opwinding' en (je eigen) ' kinderen' niet bij elkaar. In ieder geval niet op die manier dat je er meer mee doet dan erover fantaseren.
Objectief geredeneerd ben ik dat wel met je eens. Zo vind ik ook dat er niet gestolen zou moeten worden maar toch zijn er feiten en omstandigheden denkbaar waaronder je stelen zou kunnen begrijpen. En zo kan ik ook wel begrijpen dat die fantasieen, die je eerder noemde, in sommige situaties tot een dermate opwinding leiden dat er ongelukken gebeuren.Nu zou een weldenkend mens (man) van zo'n ongeluk moeten leren, en het zou dan ook bij die ene keer moeten blijven. Maar dan zou ik dat ook wel kunnen vergeven.
Mu!
pi_25756761
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:12 schreef SingleCoil het volgende:

En zo kan ik ook wel begrijpen dat die fantasieen, die je eerder noemde, in sommige situaties tot een dermate opwinding leiden dat er ongelukken gebeuren.Nu zou een weldenkend mens (man) van zo'n ongeluk moeten leren, en het zou dan ook bij die ene keer moeten blijven. Maar dan zou ik dat ook wel kunnen vergeven.
helaas zou het maar bij die éne keer blijven als het ongelukje bekend zou worden denk ik.
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 14:21:00 #203
5428 crew  miss_sly
pi_25756871
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:12 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Just for the sake of argument, maar als je nu zou horen dat hij bijvoorbeeld in de oorlog ook onschuldigen had gedood ? (Mijn grootvader heeft tijdens de oorlog bij de Waffen-SS in Rusland gevochten en daar ging het er niet altijd netjes aan toe).
Mensen (schuldig en onschuldig) doden in een oorlog, vind ik (ik spreek puur gevoelsmatig hoor) van een andere orde. Maar ook een 'gewone' moord zou ik hem beter kunnen vergeven dan misbruik van een kind. MIsschien zelfs nog wel beter dan een verkrachting van een volwassen vrouw. Ik heb sterk iets tegen sexueel misbruik. Misschien vind ik dat (wederom puur gevoelsmatig) wel de grootste misdaad die een mens een ander kan aandoen.
quote:
Objectief geredeneerd ben ik dat wel met je eens. Zo vind ik ook dat er niet gestolen zou moeten worden maar toch zijn er feiten en omstandigheden denkbaar waaronder je stelen zou kunnen begrijpen. En zo kan ik ook wel begrijpen dat die fantasieen, die je eerder noemde, in sommige situaties tot een dermate opwinding leiden dat er ongelukken gebeuren.Nu zou een weldenkend mens (man) van zo'n ongeluk moeten leren, en het zou dan ook bij die ene keer moeten blijven. Maar dan zou ik dat ook wel kunnen vergeven.
In het geval van mijn opa was het niet ' die ene keer' maar ging het over stelselmatig misbruik. Nog niet alles is 'out in the open' en er is dus nog niet duidelijk of er meer kinderen (mijn tantes) slachtoffer zijn. Wel weten we dat hij ook volwassen vrouwen niet met rust liet. Kortom, hij had gewoon een probleem.
Ook als het een ongelukje was en bij die ene keer zou blijven, heb ik er moeite mee. Ik weet dat uit ervaring door iets in mijn directe omgeving, maar ik zet dat liever niet hier neer. Het is in ieder geval niet hypothetisch. Die persoon is voor mij nog steeds (en ik weet het nu 4 jaar ofzo) weinig meer dan die ene foute daad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25757171
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mensen (schuldig en onschuldig) doden in een oorlog, vind ik (ik spreek puur gevoelsmatig hoor) van een andere orde. Maar ook een 'gewone' moord zou ik hem beter kunnen vergeven dan misbruik van een kind. MIsschien zelfs nog wel beter dan een verkrachting van een volwassen vrouw. Ik heb sterk iets tegen sexueel misbruik. Misschien vind ik dat (wederom puur gevoelsmatig) wel de grootste misdaad die een mens een ander kan aandoen.
[..]
Toch zul je toe moeten geven dat jouw mening daarin sterk afwijkt van wat we als gemeenschap in de wet geregeld hebben, of hoe rechters zich daar over uitspreken. In het algemeen wordt iemand die voor een enkel 'incident' veroordeeld wordt vaak niet eens echt gestraft, maar bijvoorbeeld aleen een symbolische geldboete opgelegd, zeker als zo iemand spijt betoond en bijvoorbeeld psychische hulp heeft gezocht.

Ik heb het gevoel (maar kan dat niet echt onderbouwen hoor) dat het toch vooral vrouwen zijn die sexueel misbruik zo 'erg' vinden, maar daar kan ik me in vergissen, natuurlijk.
quote:
In het geval van mijn opa was het niet ' die ene keer' maar ging het over stelselmatig misbruik. Nog niet alles is 'out in the open' en er is dus nog niet duidelijk of er meer kinderen (mijn tantes) slachtoffer zijn. Wel weten we dat hij ook volwassen vrouwen niet met rust liet. Kortom, hij had gewoon een probleem.
Dat zou dan zelfs een fysiek probleem kunnen zijn, bijvoorbeeld een onvolkomenheid in de mogelijk 'remstoffen' aan te maken, waardoor sommige emoties direct tot (ongewenst) handelen leiden. Kun je dat iemand eigenlijk wel kwalijk nemen ? Ik ken het verhaal van een man die niet meer naar buiten durfde omdat hij als de dood was dan de fout weer in te gaan, is dat niet ook heel zielig ?
quote:
Ook als het een ongelukje was en bij die ene keer zou blijven, heb ik er moeite mee. Ik weet dat uit ervaring door iets in mijn directe omgeving, maar ik zet dat liever niet hier neer. Het is in ieder geval niet hypothetisch. Die persoon is voor mij nog steeds (en ik weet het nu 4 jaar ofzo) weinig meer dan die ene foute daad.
Sommige zaken zijn nu eenmaal gevoelig, en soms ook heel persoonlijk, en daar kan dan een ander niet over oordelen. Ik zou het vervelend vinden als je mij met die omstandigheden zou verbinden, nu ik zeg daar wel begrip voor op te kunnen brengen. Maar ook daar zou ik begrip voor op kunnen brengen...
Mu!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:48:53 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25757393
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:36 schreef SingleCoil het volgende:

Ik heb het gevoel (maar kan dat niet echt onderbouwen hoor) dat het toch vooral vrouwen zijn die sexueel misbruik zo 'erg' vinden, maar daar kan ik me in vergissen, natuurlijk.
De meeste mannen die ik ken zouden wanneer iemand een familielid van hem sexueel zou misbruiken het toch 'erg' vinden, om het maar als understatement neer te zetten. Wel is het denk ik zelfs een feit dat meer vrouwen het slechtoffer zijn van sexueel misbruik, en dat je er dus logischerwijs vaker vrouwen over zult horen die het zelf hebben meegemaakt.
quote:
je dat iemand eigenlijk wel kwalijk nemen ? Ik ken het verhaal van een man die niet meer naar buiten durfde omdat hij als de dood was dan de fout weer in te gaan, is dat niet ook heel zielig ?
Uiteindelijk zijn vrijwel alle ongewenstige gedragingen het gevolg van iets waar men uiteindelijk niet volledig de macht over heeft. In Nederland wordt de vraag in hoeverre dit opgaat overwogen in de vraag over de strafbaarheid. Iemand kan schuldig bevonden worden aan een misdrijf, maar door de aard en omstandigheden niet of verminderd strafbaar zijn.
quote:
Sommige zaken zijn nu eenmaal gevoelig, en soms ook heel persoonlijk, en daar kan dan een ander niet over oordelen.
Uiteindelijk kun je over alles slechts oordelen wanneer je het zelf hebt meegemaakt, en ook dan zijn er vaak meer kanten aan de het verhaal dan alleen je eigen kant.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:52:04 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25757455
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eigenlijk gaat het nu over accepteren, toch?
Nee, ik heb het ook over gedogen (Wat door veel mensen wel verward wordt met accepteren).
quote:
Alleen als het om bepaalde zaken gaat, kan ik dat niet accepteren en zeker niet als het om degene dichtbij mij gaat. Dat is ook niet los te koppelen, dan is er niets meer mee te beginnen, dan is het over.
Ik heb dat niet snel. Misschien zou je zelfs soms kunnen stellen dat ik op sommige vlakken een te groot begripsvermogen heb..
quote:
Doorgaans beschouw ik mijzelf niet (meer) als star, maar in sommige zaken is er geen tussenweg voor me.
Dat heb ik dan toch ook wel. In sommige gevallen geldt voor mij inderdaad ook dat A de enige oplossing is, en dat iemand die B of een mengeling van A en B wil, dat maar elders moet doen. Geldt eigenlijk wel alleen bij sommige persoonlijke zaken.
pi_25757517
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

De meeste mannen die ik ken zouden wanneer iemand een familielid van hem sexueel zou misbruiken het toch 'erg' vinden, om het maar als understatement neer te zetten.
*glad ijs* wat ze tegen jou zeggen dan. Ik hoor soms dingen waar groepen mannen bij elkaar zijn waar je misschien van zou schrikken. Of misschien ook niet, als ik zie hoe gemakkelijk ook in ontwikkelde westerse landen massale kinderverkrachtingen plaatsvinden als we die mannen maar even hun gang laten gaan (Bosnie).
quote:
Wel is het denk ik zelfs een feit dat meer vrouwen het slechtoffer zijn van sexueel misbruik, en dat je er dus logischerwijs vaker vrouwen over zult horen die het zelf hebben meegemaakt.
als dat een maatstaf zou zijn zou je nooi iemand over moord horen !
quote:
[..]

Uiteindelijk zijn vrijwel alle ongewenstige gedragingen het gevolg van iets waar men uiteindelijk niet volledig de macht over heeft. In Nederland wordt de vraag in hoeverre dit opgaat overwogen in de vraag over de strafbaarheid. Iemand kan schuldig bevonden worden aan een misdrijf, maar door de aard en omstandigheden niet of verminderd strafbaar zijn.
[..]
En dat is dus volgens mij ook wel logisch. Ik kan me zo'n uit de hand gelopen fantasie wel voorstellen, waarbij iemand dan achteraf denkt, dat moet ik maar nooit meer doen...
quote:
Uiteindelijk kun je over alles slechts oordelen wanneer je het zelf hebt meegemaakt, en ook dan zijn er vaak meer kanten aan de het verhaal dan alleen je eigen kant.
Dat is natuurlijk weer onzin, ik ben als kind nooit sexueel misbruikt en toch kan ik er wel over oordelen.
Mu!
pi_25757555
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:55 schreef SingleCoil het volgende:

*glad ijs* wat ze tegen jou zeggen dan. Ik hoor soms dingen waar groepen mannen bij elkaar zijn waar je misschien van zou schrikken.
[..]
misschien ligt het er ook aan in welke groepen mannen je begeeft
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:59:29 #209
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25757603
quote:

[..]

*glad ijs* wat ze tegen jou zeggen dan. Ik hoor soms dingen waar groepen mannen bij elkaar zijn waar je misschien van zou schrikken. Of misschien ook niet, als ik zie hoe gemakkelijk ook in ontwikkelde westerse landen massale kinderverkrachtingen plaatsvinden als we die mannen maar even hun gang laten gaan (Bosnie).
Ergens is dat wel zo.. Mensen zijn beesten, dat blijkt inderdaad vaak uit oorlogsmisdaden.. Het is niet alleen misbruik wat er dan plaatsvindt, ook een hoop andere dingen.. Zelfs vrouwen doen daar aan mee.
quote:
als dat een maatstaf zou zijn zou je nooi iemand over moord horen !
Ik stelde niet dat er sprake was van exclusiviteit.
quote:
En dat is dus volgens mij ook wel logisch. Ik kan me zo'n uit de hand gelopen fantasie wel voorstellen, waarbij iemand dan achteraf denkt, dat moet ik maar nooit meer doen...
Ik kan mij dat ook wel voorstellen. Evenwel zou ik niet in staat zijn te oordelen in welke mate dat geldt voor iemand.
quote:
Dat is natuurlijk weer onzin, ik ben als kind nooit sexueel misbruikt en toch kan ik er wel over oordelen.
Het is echter gebaseerd op voornamelijk aannames.
pi_25757837
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:57 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

misschien ligt het er ook aan in welke groepen mannen je begeeft
Zeker. Als ik met de jongens van onze progrockband praat dan komen daar andere meningen en gedachtes naar voren dan als ik bijvoorbeeld op een personeelsfeestje van *bedrijf* ben, en ze krijgen een slok op (!)

Geloof mij, ik heb al heel wat opmerkelijke uitspraken gehoord, die mij doen geloven dat er hier wel sprake is van een gespleten sexuele moraal. Ik durf wel te stellen dat de gemiddelde man er geen probleem in zou zien bijvoorbeeld sex te hebben met een meisje van 17, als zij daar zelf voor zou kiezen en zich daarvoor aan zou bieden. Hoewel 1) dat wettelijk als zijnde pedofilie verboden is, en 2) veel mannen dat en plein publiek ook wel zullen ontkennen. En dat vind ik dan zelf niet eens in de categorie 'opmerkelijk' vallen...
Mu!
pi_25757908
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:09 schreef SingleCoil het volgende:

Geloof mij, ik heb al heel wat opmerkelijke uitspraken gehoord, die mij doen geloven dat er hier wel sprake is van een gespleten sexuele moraal. Ik durf wel te stellen dat de gemiddelde man er geen probleem in zou zien bijvoorbeeld sex te hebben met een meisje van 17, als zij daar zelf voor zou kiezen en zich daarvoor aan zou bieden. Hoewel 1) dat wettelijk als zijnde pedofilie verboden is, en 2) veel mannen dat en plein publiek ook wel zullen ontkennen. En dat vind ik dan zelf niet eens in de categorie 'opmerkelijk' vallen...
mja, het is niet zo zwart wit te stellen inderdaad. de wet heeft die grens van 18 nou eenmaal gelegd. maar sex met een meisje van 17 is nog net even wat anders dan bv. zo'n man die z'n dochtertje van 2 maanden begint te misbruiken
pi_25758098
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, het is niet zo zwart wit te stellen inderdaad. de wet heeft die grens van 18 nou eenmaal gelegd. maar sex met een meisje van 17 is nog net even wat anders dan bv. zo'n man die z'n dochtertje van 2 maanden begint te misbruiken
Hoewel je je in dat laatste geval zelfs af zou moeten vragen of een baby van 2 maanden daar nu veel schade van ondervindt....
En als je als overheid al zo ver gekomen bent dat je zells getekende stripverhalen met jonge meisjes verbiedt, dan denk ik dat de wet hier z'n doel wat voorbij geschoten is.

Maar daar gaat het dan niet helemaal om, mijn punt is dat er volgens mij in nederland een dubbele moraal heerst, waarbij aan de ene kant, vooral door vrouwen en met de mond beleden, pedofilie veel strenger veroordeeld wordt dan aan de andere kant vooral mannen een mening daarover hebben.
Mu!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 15:29:57 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25758284
Ik heb Dead Man Walking binnen

Wordt vanavond of morgen dus kijken.
pi_25758295
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:20 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hoewel je je in dat laatste geval zelfs af zou moeten vragen of een baby van 2 maanden daar nu veel schade van ondervindt....
dat boeit niet. een kind van die leeftijd is zeker nog niet bedoeld als sexueel actief wezentje. nog slechts bedoeld om vol te vreten en klaar te stomen voor voortplanting.
quote:
En als je als overheid al zo ver gekomen bent dat je zells getekende stripverhalen met jonge meisjes verbiedt, dan denk ik dat de wet hier z'n doel wat voorbij geschoten is.
mja, de vraag is of dergelijke strips stimulerend werken of een behoefte bevredigen die anders op levende exemplaren gebotvierd wordt.
quote:
Maar daar gaat het dan niet helemaal om, mijn punt is dat er volgens mij in nederland een dubbele moraal heerst, waarbij aan de ene kant, vooral door vrouwen en met de mond beleden, pedofilie veel strenger veroordeeld wordt dan aan de andere kant vooral mannen een mening daarover hebben.
een dubbele moraal is helaas inherent aan veel zaken. videogames wil men bv. verbieden omdat deze tot geweld aan zouden zetten, maar heilige boeken zijn hoe dan ook heilig terwijl er meer religieus fanatisme bestaat dan videogame fanatisme denk ik.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 15:52:06 #215
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25758712
haushofer, ik zag je mailtje dat je je password kwijt was. Volgende keer even naar mijn gewone e-mail-adres zoeken, mijn hotmail gebruik ik alleen maar voor MSN en lees ik bijna nooit.
pi_25759088
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:30 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat boeit niet. een kind van die leeftijd is zeker nog niet bedoeld als sexueel actief wezentje. nog slechts bedoeld om vol te vreten en klaar te stomen voor voortplanting.
[..]
dat klopt zeker
quote:
mja, de vraag is of dergelijke strips stimulerend werken of een behoefte bevredigen die anders op levende exemplaren gebotvierd wordt.
[..]
Daar heb ik niets over kunnen vinden
quote:
een dubbele moraal is helaas inherent aan veel zaken. videogames wil men bv. verbieden omdat deze tot geweld aan zouden zetten, maar heilige boeken zijn hoe dan ook heilig terwijl er meer religieus fanatisme bestaat dan videogame fanatisme denk ik.
Dat is volledig juist.
Mu!
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 16:16:56 #217
5428 crew  miss_sly
pi_25759246
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:36 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Toch zul je toe moeten geven dat jouw mening daarin sterk afwijkt van wat we als gemeenschap in de wet geregeld hebben, of hoe rechters zich daar over uitspreken. In het algemeen wordt iemand die voor een enkel 'incident' veroordeeld wordt vaak niet eens echt gestraft, maar bijvoorbeeld aleen een symbolische geldboete opgelegd, zeker als zo iemand spijt betoond en bijvoorbeeld psychische hulp heeft gezocht.

Zoals Alicey ook al zei, denk ik dat vrouwen vaker slachtoffer zijn. Lijkt me niet onlogisch dat je die er vaker over hoort.

Mijn mening is misschien afwijkend, maar ik voel het wel heel sterk zo. Bovendien kan ik me nog voorstellen dat je in de situatie komt dat je iemand vermoordt of dat je iets steelt of wat dan ook, maar ik kan me niet voorstellen dat je in een situatie komt waarin het onafwendbaar is dat je een ander sexueel misbruikt.

Ik heb eerlijk gezegd ook zo mijn (ietwat cynissche) vraagtekens bij mensen die hun spijt betuigen over het misbruik...terwijl het soms wel iets heel belangrijks kan zijn waar iemand op wacht: de spijtbetuiging.
quote:
Dat zou dan zelfs een fysiek probleem kunnen zijn, bijvoorbeeld een onvolkomenheid in de mogelijk 'remstoffen' aan te maken, waardoor sommige emoties direct tot (ongewenst) handelen leiden. Kun je dat iemand eigenlijk wel kwalijk nemen ? Ik ken het verhaal van een man die niet meer naar buiten durfde omdat hij als de dood was dan de fout weer in te gaan, is dat niet ook heel zielig ?
Ja, dat vind ik zielig. Ik vind het echter nog zieliger als er dadelijk een kind wordt misbruikt en getekend voor het leven.
Ik vind wel dat er een verschil is tussen pedofilie en pedosexualiteit. Dat iemand eigenlijk de voorkeur zou geven aan kinderen en dat in zijn fantasien ook doet, vind ik prima. De fantasien omzetten in werkelijkheid (pedosexualiteit) vind ik niet ok.
Ik vind daarbij dat de leeftijd van ' het kind' er wel toe doet. Een kind tot een jaar of 12-13 hoort volledig gevrijwaard te blijven van sexuele spelletjes en handelingen met volwassenen. Daarboven vind ik het per geval weer anders, afhankelijk van wat er wanneer en met wie gebeurt.
quote:
Sommige zaken zijn nu eenmaal gevoelig, en soms ook heel persoonlijk, en daar kan dan een ander niet over oordelen. Ik zou het vervelend vinden als je mij met die omstandigheden zou verbinden, nu ik zeg daar wel begrip voor op te kunnen brengen. Maar ook daar zou ik begrip voor op kunnen brengen...
Even deed ik dat wel, maar dat is weer over. Dat moet, want dat moet ik ergens anders ook. Ik mag het niet verbinden aan anderen. De fout is van die ene persoon, en daar moet het ook blijven. Hoewel ik natuurlijk wel niet hoef te begrijpen hoe een ander het kan begrijpen.
het wordt steeds warriger
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 16:19:21 #218
5428 crew  miss_sly
pi_25759297
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, ik heb het ook over gedogen (Wat door veel mensen wel verward wordt met accepteren).
OK, daar zit een duidelijk verschil, inderdaad
quote:
Ik heb dat niet snel. Misschien zou je zelfs soms kunnen stellen dat ik op sommige vlakken een te groot begripsvermogen heb..
[..]

Dat heb ik dan toch ook wel. In sommige gevallen geldt voor mij inderdaad ook dat A de enige oplossing is, en dat iemand die B of een mengeling van A en B wil, dat maar elders moet doen. Geldt eigenlijk wel alleen bij sommige persoonlijke zaken.
Ik heb ook een groot begripsvermogen. Ik heb echter een paar blinde vlekken, waarvan sexueel misbruik er duidelijk een is Het geldt voornamelijk voor persoonlijke zaken, maar in het geval van sexueel misbruik is er een totale blinde vlek
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 16:23:56 #219
5428 crew  miss_sly
pi_25759384
quote:

[..]

De dubbele moraal laat zich dan al snel zien als er dan sprake is van aanranding of erger van een vrouw uit hun eigen kring. Dan staan alle mannetjes te springen om de dader aan de hoogste boom op te knopen.
quote:
Ik kan me dat niet voorstellen! Ik kan me de fantasie wel voorstellen, maar niet het ten uitvoer brengen. Van sommige dingen weet je vantevoren al dat je dat maar nooit moet doen, klaar.
quote:
Tuurlijk kun en mag je daarover oordelen.
Toch denk ik dat in het geval van sexueel misbruik je oordeel vreselijk wordt gekleurd door je ervaring. En dan bedoel ik neit alleen als je zelf misbruikt zou zijn, maar ook als je iemand in je naaste omgeving meemaakt die die ervaring heeft en moet verwerken.
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 16:25:48 #220
5428 crew  miss_sly
pi_25759416
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:20 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Heel simpel gesproken is een baby van 2 maanden fysiek niet geschikt om sexueel actief te zijn. Een baby zal er zeker fysiek schade van ondervinden.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:27:20 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25759449
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:19 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb ook een groot begripsvermogen. Ik heb echter een paar blinde vlekken, waarvan sexueel misbruik er duidelijk een is Het geldt voornamelijk voor persoonlijke zaken, maar in het geval van sexueel misbruik is er een totale blinde vlek
Ben je zelf op een of andere manier betrokken bij sexueel misbruik, anders dan de situatie die je al geschetst had?
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 16:36:22 #222
5428 crew  miss_sly
pi_25759614
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ben je zelf op een of andere manier betrokken bij sexueel misbruik, anders dan de situatie die je al geschetst had?
Ik ben op dat gebied altijd wel behoorlijk star geweest. Gedeeltelijk heb ik dat van mijn moeder meegekregen (ironisch genoeg was de opa in kwestie haar vader), maar zelf heb ik niet echt iets meegemaakt, behalve een erg fout vriendje. Misschien heeft dat toch meer invloed gehad dan ik altijd heb gedacht.
Nee, het ergste dat speelt is precies datgene waar ik op het forum liever niet over praat, zoals ik ook al aangaf in de post aan SingleCoil. In de ogen van sommigen is het misschien niet eens zo erg, maar voor mij is het dat wel.En het is niet eens iets dat mij persoonlijk is aangedaan.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:40:02 #223
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25759659
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:29 schreef Alicey het volgende:

Goed dat ik even kijk of hij afspeelbaar is..

Om de DVD af te spelen heb ik een nieuwe player nodig
Om die player te kunnen uitpakken had ik WinRAR nodig
En om hem te installeren weer een nieuwe DirectX versie

Windows systemen
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:42:03 #224
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25759684
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben op dat gebied altijd wel behoorlijk star geweest. Gedeeltelijk heb ik dat van mijn moeder meegekregen (ironisch genoeg was de opa in kwestie haar vader), maar zelf heb ik niet echt iets meegemaakt, behalve een erg fout vriendje. Misschien heeft dat toch meer invloed gehad dan ik altijd heb gedacht.
Nee, het ergste dat speelt is precies datgene waar ik op het forum liever niet over praat, zoals ik ook al aangaf in de post aan SingleCoil. In de ogen van sommigen is het misschien niet eens zo erg, maar voor mij is het dat wel.En het is niet eens iets dat mij persoonlijk is aangedaan.
Ok.. Het lijkt me inderdaad heel anders als je er mee te maken hebt gehad. Het wordt dan ook een stuk moeilijker om in de huid van de dader te kruipen en zijn motivaties te begrijpen.

Soms vraag je je sowieso wel af waarom mensen elkaar van alles aandoen, en de antwoorden die je vindt op die vraag zijn vaak nog niet zo eenvoudig...
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 16:49:48 #225
5428 crew  miss_sly
pi_25759813
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ok.. Het lijkt me inderdaad heel anders als je er mee te maken hebt gehad. Het wordt dan ook een stuk moeilijker om in de huid van de dader te kruipen en zijn motivaties te begrijpen.
Zelfs al heb je een motivatie en een jeugdige dader met een nog niet zo geweldig ontwikkelde persoonlijkheid, dan nog kan ik er niets mee.
Jee, heb het er al heel lang niet over gehad, en nu merk ik dat het nog steeds hoog zit.
quote:
Soms vraag je je sowieso wel af waarom mensen elkaar van alles aandoen, en de antwoorden die je vindt op die vraag zijn vaak nog niet zo eenvoudig...
Mensen zijn rare wezens. Wat ze elkaar en bijvoorbeeld dieren kunnen aandoen...ik begrijp dat niet. Ik ben wat dat betreft misschien ontzettend naief, maar ik kan van veel dingen gewoon echt niet snappen hoe ze op het idee komen. Het asiel waar Misu uit komt in Roemenie, daar is eens 's nachts ingebroken, hebben kerels een feestje gebouwd, en de honden (inclusief puppies) verkracht, mishandeld en sommige vermoord. Hoe komt iemand op dat idee???
pi_25759875
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Goed dat ik even kijk of hij afspeelbaar is..

Om de DVD af te spelen heb ik een nieuwe player nodig
Om die player te kunnen uitpakken had ik WinRAR nodig
En om hem te installeren weer een nieuwe DirectX versie

Windows systemen
het ligt vooral aan je manier van film kijken, nl. illegaal
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 16:54:14 #227
5428 crew  miss_sly
pi_25759906
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Dat is maar een bijkomstigheid
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:55:14 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25759932
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Neehoor, gedownloaded DIVX-bestanden heb ik geen problemen mee.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:56:57 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25759970
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zelfs al heb je een motivatie en een jeugdige dader met een nog niet zo geweldig ontwikkelde persoonlijkheid, dan nog kan ik er niets mee.
Jee, heb het er al heel lang niet over gehad, en nu merk ik dat het nog steeds hoog zit.
Misschien iets waar je ook onbewust niet over na wilt/wilde denken?
quote:
Mensen zijn rare wezens. Wat ze elkaar en bijvoorbeeld dieren kunnen aandoen...ik begrijp dat niet. Ik ben wat dat betreft misschien ontzettend naief, maar ik kan van veel dingen gewoon echt niet snappen hoe ze op het idee komen.
Voor mezelf heb ik dat wel. Er zijn veel dingen die niet eens in mij op zouden komen..
quote:
Het asiel waar Misu uit komt in Roemenie, daar is eens 's nachts ingebroken, hebben kerels een feestje gebouwd, en de honden (inclusief puppies) verkracht, mishandeld en sommige vermoord. Hoe komt iemand op dat idee???
Hoe iemand op dat idee komt, of waarom men zoiets doet kan ik ook niet direct begrijpen nee.
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 17:01:19 #230
5428 crew  miss_sly
pi_25760058
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien iets waar je ook onbewust niet over na wilt/wilde denken?
Het is veel gemakkelijker om er niet over na te denken
Helaas word ik er morgen weer mee geconfronteerd, vandaar ook dat ik er nu weer mee bezig ben, vermoed ik
quote:
Voor mezelf heb ik dat wel. Er zijn veel dingen die niet eens in mij op zouden komen..
Heb ik ook.
Zal wel gebrek aan fantasie zijn
quote:
Hoe iemand op dat idee komt, of waarom men zoiets doet kan ik ook niet direct begrijpen nee.
Nee. En als ik zoiets dan lees, dan kan ik wel janken. Dat vind ik echt zo ontzettend triest Arme beesten, niets misdaan en dan zoiets
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:10:03 #231
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25760298
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is veel gemakkelijker om er niet over na te denken
Helaas word ik er morgen weer mee geconfronteerd, vandaar ook dat ik er nu weer mee bezig ben, vermoed ik
Succes morgen! Ik zie er altijd erg tegenop om geconfronteerd te worden met dingen die mij emotioneel raken..
quote:
Zal wel gebrek aan fantasie zijn
Ik denk eerder een andere vorm van fantasie..
quote:
Nee. En als ik zoiets dan lees, dan kan ik wel janken. Dat vind ik echt zo ontzettend triest Arme beesten, niets misdaan en dan zoiets
Ik heb dat ook met sommige dingen, dan moet ik er ook echt niet proberen een voorstelling bijte maken...
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:12:10 #232
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25760353
En ook mijn audio nokte er daarnet mee.. Nog maar een updateje dan..

Maar ik kan nu het DVD'tje kijken.
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 17:25:15 #233
5428 crew  miss_sly
pi_25760646
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Succes morgen! Ik zie er altijd erg tegenop om geconfronteerd te worden met dingen die mij emotioneel raken..
Zoals gewoonlijk zal er niet over gesproken worden, dus dat maakt het gemakkelijker. Ze weten allemaal dat er met mij daarover niet normaal te praten valt
quote:
Ik denk eerder een andere vorm van fantasie..

Ik heb dat ook met sommige dingen, dan moet ik er ook echt niet proberen een voorstelling bijte maken...
Als ik dat niet tegenhoudt, wordt ik denk ik zelfs misselijk
Maar gelukkig kan ik me daar ook geen voorstelling van maken!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:26:25 #234
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25760675
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk zal er niet over gesproken worden, dus dat maakt het gemakkelijker. Ze weten allemaal dat er met mij daarover niet normaal te praten valt
Belemmert dat niet juist de verwerking er van? En wie zijn zij om te bepalen wat normaal is?
quote:
Als ik dat niet tegenhoudt, wordt ik denk ik zelfs misselijk
Maar gelukkig kan ik me daar ook geen voorstelling van maken!
Elk nadeel heeft zijn voordeel, of zoiets.
pi_25760694
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:29 schreef Alicey het volgende:

Dat werd tijd!
pi_25760728
vannacht een uur korter slapen

nou ja, dan maar een uur langer uitslapen
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:29:03 #237
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25760739
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat werd tijd!
Vond ik ook wel ja.
pi_25760746
Serious business hier, zie ik wel.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:29:22 #239
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25760748
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:28 schreef het_fokschaap het volgende:
vannacht een uur korter slapen

nou ja, dan maar een uur langer uitslapen
Gaan we al naar zomertijd?
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 17:30:45 #240
5428 crew  miss_sly
pi_25760786
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Belemmert dat niet juist de verwerking er van? En wie zijn zij om te bepalen wat normaal is?
Uiteraard hebben we het geprobeerd, maar aangezien ik er een andere mening op na houdt, is het voor de rest lastig. Zij zijn dus normaal en ik afwijkend, toch?
Het belemmert wel de verwerking, denk ik. Weet ook nog niet wat ik daar verder mee moet, eigenlijk.
quote:
Elk nadeel heeft zijn voordeel, of zoiets.
Laten we het daar maar op houden dan.
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 17:32:09 #241
5428 crew  miss_sly
pi_25760835
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laatste weekend van maart, toch? Dat is dit weekend!
pi_25760840
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

inderdaad. 's avonds een uurtje langer licht !
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:32:23 #243
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25760844
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard hebben we het geprobeerd, maar aangezien ik er een andere mening op na houdt, is het voor de rest lastig. Zij zijn dus normaal en ik afwijkend, toch?
Dat laatste "argument" komt me bekend voor ja.
quote:
Het belemmert wel de verwerking, denk ik. Weet ook nog niet wat ik daar verder mee moet, eigenlijk.
Hmmm... Ik weet niet in welke mate het je dwars zit, maar misschien toch professionele hulp?
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 17:35:18 #244
5428 crew  miss_sly
pi_25760908
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat laatste "argument" komt me bekend voor ja.
Dat zal wel. Is een nogal gemakkelijk argument, in mijn ogen, maar goed. Ze mogen van mij zo denken, maar dan trek ik mijn eigen conclusies.
quote:
Hmmm... Ik weet niet in welke mate het je dwars zit, maar misschien toch professionele hulp?
Neuh, het zoveel als mogelijk vermijden van de persoon in kwestie is voor mij nog voldoende.
Ik zou er nog niet eens over kunnen praten.
Terwijl er ook mensen zijn die vinden dat ik overdrijf, dat het nou ook weer niet zo wereldschokkend is.
pi_25760988
Waarom heeft Fok! in mijn adresbalk ineens een oranje/zwart logootje met een 'R' erin?
pi_25760989
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:35 schreef miss_sly het volgende:
Terwijl er ook mensen zijn die vinden dat ik overdrijf, dat het nou ook weer niet zo wereldschokkend is.
het hoeft ook niet wereldschokkend te zijn. het is lastig oordelen voor anderen, al zullen ze dat toch doen. ik betrap me zelf ook wel op (voor)oordelen. volgens mij heel menselijk
pi_25761077
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom heeft Fok! in mijn adresbalk ineens een oranje/zwart logootje met een 'R' erin?
bij mij niet in ieder geval. niet toevallig op één of andere oranje zwarte site geweest waarvan de naam met een R begon ?
pi_25761110
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:42 schreef het_fokschaap het volgende:
bij mij niet in ieder geval. niet toevallig op één of andere oranje zwarte site geweest waarvan de naam met een R begon ?
Nee, dus. Alleen op de site van de Leeuwarder Courant geweest. Ik zal eens even mijn browser afsluiten en opnieuw opstarten.

Zojuist de aanslag Gemeentelijke Belastingen ontvangen. ¤ 650,-
pi_25761142
Browser afgesloten en opnieuw gestart, maar nog steeds hetzelfde. En als ik naar een andere site ga die ook een logootje heeft, krijg ik gewoon het logootje van die site. Uitermate vagelijk...
pi_25761143
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Zojuist de aanslag Gemeentelijke Belastingen ontvangen. ¤ 650,-
is dat altijd zoveel ? weet ik eigenlijk niet. kan me niet herinneren ooit zo'n aanslag gehad te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')