Lupa en kinderen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:05 schreef SingleCoil het volgende:
Soms stel ik mij voor hoe het zou zijn om in een commune te leven, het trekt mij ergens wel. En in mijn voorstelling is het dan ook een beetje zoals hier. A, is al boodschappen doen, ze heeft mijn auto mee, wij keuvelen wat bij een kopje koffie, straks komt lupa terug met de kinderen, het wordt gezellig...

Mooizo miss sly.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:54 schreef miss_sly het volgende:
En ook hier weer vroeg, maar toch een stuk later dan ik had gevreesd
Misu meldde zich pas om half 8 voor het eerst
Goedemorgen trouwens!

Heb je ervaringen met communes ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Lupa en kinderen?Bespaar het me!
Maar, geloof me, het valt vies tegen.

Ik heb twee jaar van mijn leven doorgebracht in een Hare Krishna-gemeenschap.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:13 schreef SingleCoil het volgende:
Heb je ervaringen met communes ?

Klinkt erg gezelligquote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:05 schreef SingleCoil het volgende:
Soms stel ik mij voor hoe het zou zijn om in een commune te leven, het trekt mij ergens wel. En in mijn voorstelling is het dan ook een beetje zoals hier. A, is al boodschappen doen, ze heeft mijn auto mee, wij keuvelen wat bij een kopje koffie, straks komt lupa terug met de kinderen, het wordt gezellig...

Voor opwinding heb je geen achtbaan nodig, hoor! Maar we hebben 't er al wel een keer over gehad om naar Six Flags te gaan. Misschien leuk voor in de zomervakantie.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:15 schreef het_fokschaap het volgende:
hoor net op radio 1 dat je voor een start van een relatie of een goede relatie de ander mee moet nemen naar opwindende plekken omdat de ander de opwinding dan associeert met het samenzijn
dus Lupa, de achtbaan in met je lief !

Heb je ook foto's van de binnenkant?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier woonde ik:
[afbeelding]
De Hare Krishna-gemeenschap Radhadesh in de Belgische Ardennen. Een dertiende-eeuws kasteel.

Gaan we even zoeken...quote:

Geen. Het is geen sekte.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:27 schreef het_fokschaap het volgende:
hoeveel contributie moest je betalen ?

Toch geeft dit al enigszins een beeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gaan we even zoeken...
De tempelkamer met op de achtergrond het altaar:
[afbeelding]
Nogmaals de tempelkamer, met een onderwijzende guru (genaamd Kadamba Kanana swami):
[afbeelding]
Het altaar:
[afbeelding]
Helaas geen foto's van het verder interieur. Op de website http://www.radhadesh.com komt binnenkort als het goed is wel een virtuele rondleiding.

Wat je ziet heeft weinig met inrichting te maken. Het is het altaar en dat wordt volgens bepaalde regels en gebruiken gemaakt. De rest van het kasteel ziet er heel anders uit.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:31 schreef het_fokschaap het volgende:
het is niet echt mijn smaak, de inrichting

Er komen jaarlijks ongeveer 40.000 toeristen, die ¤ 4,50 betalen voor een rondleiding van anderhalf uur. Verder is er een boetiek met Indiase spulletjes, een bakkerij, een restaurant en een gastenhuis.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:32 schreef het_fokschaap het volgende:
maar hoe wordt dat huis dan bestaald ?

Ik zou daar zelf absoluut niet voor gaan, maar ik ben denk ik ook erg individualistisch.. Ik kan niet langere tijd met mensen samenleven, dan word ik gek.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:43 schreef SingleCoil het volgende:
Het was niet helemaal wat ik voor ogen had, ik dacht eerder aan een 'normaal nederlands huishouden', waar iedereen z'n eigen ruimte zou krijgen, maar waarbij er ook dingen gezamenlijk gedaan kunnen worden, een beetje een 'stam', zo je wilt. Niet noodzakelijkerwijs gebaseerd op individuele relaties en gevoelens, maar meer op stamprinciepes. Het hoogste doel in mijn leven zou dan het voortbestaan van de stam zijn.

Idem.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:45 schreef Alicey het volgende:
Ik zou daar zelf absoluut niet voor gaan, maar ik ben denk ik ook erg individualistisch.. Ik kan niet langere tijd met mensen samenleven, dan word ik gek.

je kunt ook gewoon een lat-relatie beginnenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:44 schreef SingleCoil het volgende:
Maar ook heel praktisch: ik leef nu alleen, en verspil nogal wat resources daardoor, die beter gedeeld zouden kunnen worden. Maar ik heb geen zin in een gezin, of een partner of zo, waar je dan direct weer alles moet delen, ik ben graag alleen.

Nee, niks voor mij. Er komt altijd gedonder van. Conflicten, roddel en achterklap. Westerse mensen zijn te individualistisch voor dit soort dingen, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:03 schreef SingleCoil het volgende:
Ik zie een commune niet zozeer als een relationele ervaring alswel een praktische woonvorm. Een LAT-relatie beschrijft ongeveer het tegenovergestelde van wat ik zou willen. Liever wel bij elkaar en geen gefriemel. Maar dan niet altijd bij elkaar. Ook meer aandacht voor bijv. economische samenhang, onderlinge verzorgende taken en zo.

Vroeger wel, maar toen leefden we ook nog in collectieve samenlevingen. De groep was belangrijker dan het individu. Er zijn nog steeds veel van zulke samenlevingen, maar ik moet er niet aan denken om erin te leven. Ik haat groepsgedrag, ik haat groepen. Als de groep belangrijker is dan het individu, dan betekent dat ook dat de belangen van de groep belangrijker zijn dan die van het individu. Je moet je dus steeds aanpassen aan de norm van de groep. Mij niet gezien.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:11 schreef SingleCoil het volgende:
Vroeger leefden we toch ook in kleine groepen, stammen ?

vroeger sleepten we de vrouw aan hun haar onze grot binnen !quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:11 schreef SingleCoil het volgende:
Vroeger leefden we toch ook in kleine groepen, stammen ? Het idee voelt voor mij wel goed. Hoewel ik natuurlijk ook een Lone Wolf ben...

Dat had ergens toch wel iets charmants.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vroeger sleepten we de vrouw aan hun haar onze grot binnen !

dan doe je je op fok toch heel anders voorquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:26 schreef SingleCoil het volgende:
Anders gesteld: stel dat wij, actuele fokkers op wfl, ineens gedwongen zouden worden gezamenlijk te leven in het hare chrisna kasteel van hierboven. Wat zou er dan al eerste mis gaan ? ik ben zelf vrij gemakkelijk in de omgang, tolerant, en verwacht dat ook van anderen, maar ga conflicten ook wel uit de weg en ben op veel punten bereid een compromis te sluiten...

Het hangt af van hoe e.e.a. verder georganiseerd is, maar wat mis zou kunnen gaan is dat jullie mij te weinig aanwezig vinden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:26 schreef SingleCoil het volgende:
Anders gesteld: stel dat wij, actuele fokkers op wfl, ineens gedwongen zouden worden gezamenlijk te leven in het hare chrisna kasteel van hierboven. Wat zou er dan al eerste mis gaan ?
Ik ook wel hoor, maar ik heb veel tijd voor mezelf nodig. In zo'n kasteel zitten er toch steeds mensen redelijk/te dichtbij..quote:ik ben zelf vrij gemakkelijk in de omgang, tolerant, en verwacht dat ook van anderen, maar ga conflicten ook wel uit de weg en ben op veel punten bereid een compromis te sluiten...

Ik doe mij niet voor, ik doe zoals ik ben. Ik vind dit niet aardig.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan doe je je op fok toch heel anders voor

ik zeg alleen dat jouw manier van posten in mijn ogen niet overeenkomt met het beeld wat je schetste.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:34 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik doe mij niet voor, ik doe zoals ik ben. Ik vind dit niet aardig.

misschien kan ik je zelfbeschrijving gewoon niet matchen met je postgedrag. kan ook aan mijn interpretatie liggen. misschien ben je wel een heel aardige peer en komt het gewoon omdat je in iedere discussie advocaat van de duivel lijkt te willen spelen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:40 schreef SingleCoil het volgende:
Dat vraagt om een onderbouwing of nadere uitleg. Op welk punt wijkt het dan af ? Of ben ik een botte lul die dat zelf ook wel zou moeten snappen, en heb je misschien gelijk ?

Je hebt daar geen oog voor he?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien kan ik je zelfbeschrijving gewoon niet matchen met je postgedrag. kan ook aan mijn interpretatie liggen. misschien ben je wel een heel aardige peer en komt het gewoon omdat je in iedere discussie advocaat van de duivel lijkt te willen spelen.

niks mis mee verder. advocaat van de duivel is soms best nodig om een discussie op gang te houden, maar ik krijg weinig hoogte van je eigen standpunten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:48 schreef SingleCoil het volgende:
Je krijgt het bij mij in ieder geval niet kado, en ik kom graag op voor het minderheidsstandpunt (advoca van de duivel vindt ik te gemakkelijk, dat is alleen maar schoppen en niets aandragen). Ik sloot zojuist nog een compromis met jou over identiteit en ziel, ik beroep mijn nooit op dogma's en ben in die zin dus erg tolerant (hetgeen op zich wel eens conflicten oproept met dogmatische denkers). Ik ben niet gezellig, wel een aardige peer. Ik ben verder erg egoistisch, op mijzelf gericht, laf en oneerlijk. Net een mens, zeg maar.
Ik doe mij niet anders voor dan ik ben en ik speel niks.

Dat stoort je he?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
niks mis mee verder. advocaat van de duivel is soms best nodig om een discussie op gang te houden, maar ik krijg weinig hoogte van je eigen standpunten.

Als je dat stoort dan zou je er ook naar kunnen vragen. Ik vind soms mij eigen mening niet zo belangwekkend, en in veel gevallen is die ook niet relevant, bijvoorbeeld in de discussie rondom revisionisme, peodsexualiteit, integratiebeleid of euthanasie, ik kijk graag ook naar hoe de discussie gevoerd wordt en welke argumenten onderbelicht blijven, zonder daar nu gelijk mijn eigen gelijk in te willen halen. Als ik gelijk wil hebben maak ik wel wat rekensommetjes...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
niks mis mee verder. advocaat van de duivel is soms best nodig om een discussie op gang te houden, maar ik krijg weinig hoogte van je eigen standpunten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |