Blijkbaar. De meeste mensen worden ook boos/bozer als ik in de lach schiet na hun opmerking. :')quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Veel mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld om anderen verantwoordelijk te stellen voor hun levensgeluk...
Vaak leidt een gevecht met jezelf tot een overwinning, het kan alleen erg veel tijd kosten..quote:Daar heb je wel gelijk in denk ik. Ik heb heel lang met mezelf geworsteld. Luctor et emergo.
Bij films heb ik dat ook wel, hoewel dat soms ook erge vormen aanneemt.. Tranentrekprogramma's kijk ik nooit.quote:Ik kan zelfs een enorme emodoos zijn.Zet mij voor een zielige film of voor een fout tranentrekprogramma en het is gegarandeerd raak. :')
Die gedachten op zichzelf komen mij wel bekend voor. Het heeft ook alles te maken met verkeerde associaties leggen, en misschien dat het ook een hoop te maken heeft met wat je in je jeugd meemaakt, bij mij heeft dat denk ik wel een stempel er op gedrukt in ieder geval..quote:Ja, en niet zo'n beetje ook. Ik vond mezelf stom, lelijk, niks waard. Ik was ervan overtuigd dat niemand van me hield en dat dat ook wel nooit zou gaan gebeuren, want daar was ik eenvoudigweg te lelijk voor. Dat soort gedachten. En als ik nou lelijk wàs, okee, maar dat is in het geheel niet het geval. :') Er is niks mis met mij. Er zijn zelfs dagen dat ik mezelf mooi vindt.
Werd je ook bang of vluchtte je als iemand wel die waardering of liefde gaf?quote:Met prestaties heeft het bij mij weinig te maken, meer met waardering en liefde van anderen. Ik heb altijd geloofd dat ik geen van beide verdien of waard ben.
De OP lijkt mij niets mis mee. Welke TT had jij dan in gedachten?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:10 schreef qu63 het volgende:
matige TT en OP
een TT vol afk.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
De OP lijkt mij niets mis mee. Welke TT had jij dan in gedachten?
en mijn topic dan!quote:
Buiten? Bah... mooi weer, zonneschijn...quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:
Ben je al buiten geweest Doffy?
Wat wil jij dan hebben?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:24 schreef Doffy het volgende:
[..]
Buiten? Bah... mooi weer, zonneschijn...![]()
Wat is dan precies de paradox? Het is warm en koud tegelijk? Het is koffie en die andere rommel tegelijk? Of.... ?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:36 schreef livEliveD het volgende:
TT: Schrödingers koffie paradox
Heeft geen zin. Topic is alweer bijna volquote:
Ik geloof dat ik het begrijp.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:41 schreef livEliveD het volgende:
De paradox is dat je koffie gebruikt om wakker te worden waardoor je minder slaapt en dus juist vermoeider wordt. Ofzo
*Schopt Doffy op z'n schoot en zegt "Doetus vertellen dan"quote:
Das mooi want dan moet de rest er al helemaal geen problemen mee hebbenquote:
Daarom kijk ik ook meestal als eerste of ik iets begrijp.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:43 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das mooi want dan moet de rest er al helemaal geen problemen mee hebben![]()
Welk topic?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:17 schreef qu63 het volgende:
en mijn topic dan!
RSS is een formaat (Ik meen op XML gebaseerd) voor het oversturen van headlines en nieuwsberichten. Veel nieuws-sites hebben RSS feeds, waardoor andere software een overzicht kan maken van verschillende nieuwsbronnen (Ik heb een e-mail-client met een RSS-lezer).quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:44 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Welk topic?
Weet iemand trouwens wat rss is?
[Centraal] Reiki topic!quote:
http://weblog.r-win.com/losse_html/rss.htmlquote:Weet iemand trouwens wat rss is?
Wat is DID en NLP?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:43 schreef Alicey het volgende:
Daarom kijk ik ook meestal als eerste of ik iets begrijp.
Dissociative Identity Disorder (Vroeger Multiple Personality Syndrome), een ernstige psychiatrische afwijking.quote:
Het lijkt me inderdaad wel een goed idee. Ik zal het mailtje wel schrijven, dan word ik bekend als degene die zo'n groot natuurkundig talent heeft ontdekt.quote:Moeten we trouwens niet een mailtje naar het blad Nature/Scientific American/British medical journal/etc. sturen over mijn geschiedenis herschrijvende paradox?
quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:48 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt me inderdaad wel een goed idee. Ik zal het mailtje wel schrijven, dan word ik bekend als degene die zo'n groot natuurkundig talent heeft ontdekt.
Ok thnx. Ik heb trouwens een e-mail-client met een irritante paperclipquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:46 schreef Alicey het volgende:
(Ik heb een e-mail-client met een RSS-lezer).
F1 drukken en zoeken op "fuck off". Tussen de gevonden resultaten staat dan hoe je hem weg kunt halen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:53 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ok thnx. Ik heb trouwens een e-mail-client met een irritante paperclip
Onzin. Medisch onderzoek gaat niet alleen over levensverlenging, maar ook over kwaliteitsverbetering.quote:De regering moet de subsidie voor veel medisch onderzoek stoppen zodat de mens minder oud wordt en dus pensioen goedkoper kan worden. Dit is namelijk optimaal voor het land als je kijkt naar geld.
Goed plan mijn beste Dr Watson. Alicey Watson klinkt trouwens best wel alhoewel Ruben Holmes dan wel weer een stuk minder isquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:48 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt me inderdaad wel een goed idee. Ik zal het mailtje wel schrijven, dan word ik bekend als degene die zo'n groot natuurkundig talent heeft ontdekt.
Ik zeg ook dat de subsidie in veel medische wetenschapsdingen weg moet. Kwaliteit moeten we in investeren. Vooral middelen om minder te hoeven slapen zodat we efficienter wordenquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:
Onzin. Medisch onderzoek gaat niet alleen over levensverlenging, maar ook over kwaliteitsverbetering.
Je moet dan ook je naam een stuk duurder maken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:54 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Goed plan mijn beste Dr Watson. Alicey Watson klinkt trouwens best wel alhoewel Ruben Holmes dan wel weer een stuk minder is
Ook dat is hun probleem.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:08 schreef Alicey het volgende:
Blijkbaar. De meeste mensen worden ook boos/bozer als ik in de lach schiet na hun opmerking.
Dat is dat boek geweest dat ik eerder al noemde. Niet morgen, maar nu, mijn persoonlijke bijbel.quote:Op welke manier heeft er bij jou een omslag plaatsgevonden?
Ik had last van verlatingsangst. Tot mijn grote vreugde heb ik bemerkt dat daar nu geen spoortje meer van te bekennen is. Maar dat komt ook doordat ik nu weet dat ik geen partner nodig heb om gelukkig te zijn. Ik ben niet langer bang om alleen te blijven.quote:Werd je ook bang of vluchtte je als iemand wel die waardering of liefde gaf?
Ja, maar het is toch niet mijn primaire bedoeling om aanzet daartoe te geven.quote:
Okayquote:Dat is dat boek geweest dat ik eerder al noemde. Niet morgen, maar nu, mijn persoonlijke bijbel.![]()
Ah, beter.. Ik vind het zelf heerlijk om alleen te zijn, en heb eerder bindingsangst, hoewel dat minder lijkt te worden.. Ik word meestal echter wel nerveus wanneer iemand "te close" komt..quote:Ik had last van verlatingsangst. Tot mijn grote vreugde heb ik bemerkt dat daar nu geen spoortje meer van te bekennen is. Maar dat komt ook doordat ik nu weet dat ik geen partner nodig heb om gelukkig te zijn. Ik ben niet langer bang om alleen te blijven.
Ik hoorde ooit over iemand die 47 persoonlijkheden had. Weet iemand het record? Was trouwens wel grappig want deze man werd soms een kind van 10 en dan kwam zijn hond in de woonkamer (hetgeen het beest eigenlijk niet mocht) omdat deze wist dat de kind versie het niet erg vond. Tijdens het switchen rende dat beest dan altijd op tijd de kamer uit.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:48 schreef Alicey het volgende:
Multiple Personality Syndrome
Je lach inhouden is een kleine moeite natuurlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:59 schreef Alicey het volgende:
Ja, maar het is toch niet mijn primaire bedoeling om aanzet daartoe te geven.
Bindingsangst heb ik totaal niet, maar ik heb ook geen sterke behoefte om me te binden. Net als jij vind ik het heerlijk om alleen te zijn, en daarom vind ik het best oké dat mijn nieuwe vriendje in R'dam woont.quote:Ah, beter.. Ik vind het zelf heerlijk om alleen te zijn, en heb eerder bindingsangst, hoewel dat minder lijkt te worden.. Ik word meestal echter wel nerveus wanneer iemand "te close" komt..
Voor mij dus niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je lach inhouden is een kleine moeite natuurlijk.
Denkt je nieuwe vriendje daar ook een beetje hetzelfde over?quote:[..]
Bindingsangst heb ik totaal niet, maar ik heb ook geen sterke behoefte om me te binden. Net als jij vind ik het heerlijk om alleen te zijn, en daarom vind ik het best oké dat mijn nieuwe vriendje in R'dam woont.
Dat laatste ben ik het ook niet mee eens.. Laat de medische wetenschap dan maar iets doen aan vervelende ziektes en dingen die niet dodelijk zijn, maar wel de kwaliteit van leven sterk beinvloeden..quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:56 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat de subsidie in veel medische wetenschapsdingen weg moet. Kwaliteit moeten we in investeren. Vooral middelen om minder te hoeven slapen zodat we efficienter worden
Nou ja, dan hebben die mensen pech hoor.quote:
Geloof 't wel, ja. Iets dichterbij had op zich trouwens wel gemogen hoor. Maar ik hoef iemand niet zo nodig elke dag of zelfs elke week te zien.quote:Denkt je nieuwe vriendje daar ook een beetje hetzelfde over?
Uhuh. Het is ook iets wat waarschijnlijk nooit goed zal komen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou ja, dan hebben die mensen pech hoor.
Dat laatste ben ik zelf niet helemaal uit hoe dat voor mij zit.. Aan de ene kant ben ik erg gesteld op alleen zijn, vooral in the middle of nowhere waar niemand is vind ik dat heerlijk.. Aan de andere kant heb ik toch ook zoiets als gezinnetje stichten.quote:Geloof 't wel, ja. Iets dichterbij had op zich trouwens wel gemogen hoor. Maar ik hoef iemand niet zo nodig elke dag of zelfs elke week te zien.
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben zojuist begonnen aan de atheïsme FAQ!
Dat geloof ik wel ja.. Het is best nog wel een flinke kluif.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gaat wel even duren, hoor. Het is een flinke bult werk!
Ik heb daarover een boek gelezen, 'Sybil', over een vrouw die dat ook had; gebaseerd op haar levensverhaal. Het boek begint gewoon met een beschrijving van Sybil die weer eens ergen 'bijkomt' waar ze nooit komt en erg angstig begint te worden omdat ze zo vaak tijd verliest en niet weet wat er gebeurd is. Tijdens het lezen ben ik toen in slaap gevallen en ik heb toen echt heel angstig gedroomd, werd badend in het zweet en lijkbleek wakker, over dat ik niet wist wie en waar en waarom ik was. Vreemd dat me dat zo beangstigdequote:Op donderdag 24 maart 2005 15:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit over iemand die 47 persoonlijkheden had. Weet iemand het record? Was trouwens wel grappig want deze man werd soms een kind van 10 en dan kwam zijn hond in de woonkamer (hetgeen het beest eigenlijk niet mocht) omdat deze wist dat de kind versie het niet erg vond. Tijdens het switchen rende dat beest dan altijd op tijd de kamer uit.
Ik heb het niet bewust veranderd, het is door een veranderde situatie veranderd. Mijn leven is even iets rustiger geworden, en er staat even iets minder op het spel nu. Onbewust is het daardoor denk ik veranderd.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:01 schreef miss_sly het volgende:
Alicey, in het vorige topic zeg je ergens dat je eerst over-rationeel was en blij bent dat dat is veranderd. Hoe heb je dat veranderd?
Een voorbeeldje.. Als iemand iets zegt zal ik eerder denken "Wat voelt diegene?" dan "Wat probeert diegene te zeggen?". In sommige gevallen zullen ook eerder emoties een rol gaan spelen, ik zie niet meer uitsluitend een logisch raamwerk.quote:Waar merk je dat aan?
Het leven wordt gemaakt door gevoel, emotie en intuitie, en minder door rationaliteit. Rationaliteit is een effectief middel om van een probleem naar een daadkrachtige oplossing te gaan, maar het gaat voorbij aan een belangrijk menselijk aspect. Ik miste soms gewoon het gevoel te leven, ik voelde me ook erg apathisch..quote:En vooral: waarom; had je er zelf last van?
Voor zover ik weet is er geen twijfel over het bestaan er van. Het komt voor bij mensen die zeer traumatische ervaringen hebben. Hierdoor worden verschillende delen van de persoonlijkheid van iemand als het ware ontkoppeld van elkaar, en lijkt het alsof er meerdere personen zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel een heel interessant fenomeen, waarover tegenwoordig men niet geheel uit is of het ook werkelijk bestaat. Een paar weken terug was er nog een docu op tv over, en ik vond dat die vrouw wel een overtuigende performance neerzette, als dat niet echt was.
Rust is inderdaad wel iets dat verandering kan triggeren, volgens mijquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb het niet bewust veranderd, het is door een veranderde situatie veranderd. Mijn leven is even iets rustiger geworden, en er staat even iets minder op het spel nu. Onbewust is het daardoor denk ik veranderd.
Zijn dat bewuste gedachten, of speelt dat meer op onbewust niveau?quote:Een voorbeeldje.. Als iemand iets zegt zal ik eerder denken "Wat voelt diegene?" dan "Wat probeert diegene te zeggen?". In sommige gevallen zullen ook eerder emoties een rol gaan spelen, ik zie niet meer uitsluitend een logisch raamwerk.
Had je ook het idee dat anderen in je omgeving dat zo ervaarden, je zagen als een rationeel persoon met niet te veel gevoel? Klinkt wat cru, maar je snapt vast wel wat ik bedoelquote:Het leven wordt gemaakt door gevoel, emotie en intuitie, en minder door rationaliteit. Rationaliteit is een effectief middel om van een probleem naar een daadkrachtige oplossing te gaan, maar het gaat voorbij aan een belangrijk menselijk aspect. Ik miste soms gewoon het gevoel te leven, een soort van apathisch.
Ik heb toch verschillende vooraanstaande psychologen/psychiaters daarover horen praten, en een deel ziet het toch niet als een werkelijk bestaande medische conditie. Het daadwerkelijk bestaan van die persoonlijkheden wordt door een deel van de medische wereld in twijfel getrokken, terwijl het andere deel ervan overtuigd is op basis van de patienten die ze hebben gezien dat het wel degelijk als zodanig bestaat.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er geen twijfel over het bestaan er van. Het komt voor bij mensen die zeer traumatische ervaringen hebben. Hierdoor worden verschillende delen van de persoonlijkheid van iemand als het ware ontkoppeld van elkaar, en lijkt het alsof er meerdere personen zijn.
Ja, hoewel het misschien vooral een terugverandering is.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rust is inderdaad wel iets dat verandering kan triggeren, volgens mij
Op beide niveaus eigenlijk.. Op bewust niveau zie ik "meer" dan alleen de pure logische aspecten (Hoewel ik die logische aspecten minder ben gaan zien). Op onbewust niveau voel ik meer.quote:Zijn dat bewuste gedachten, of speelt dat meer op onbewust niveau?
Ik denk wel dat dat voor veel mensen, met name degenen die mij niet al te goed kennen, zeker opging.quote:Had je ook het idee dat anderen in je omgeving dat zo ervaarden, je zagen als een rationeel persoon met niet te veel gevoel? Klinkt wat cru, maar je snapt vast wel wat ik bedoel
Speelt hierbij ook niet een rol dat het begrip "persoonlijkheid" erg vaag is?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb toch verschillende vooraanstaande psychologen/psychiaters daarover horen praten, en een deel ziet het toch niet als een werkelijk bestaande medische conditie. Het daadwerkelijk bestaan van die persoonlijkheden wordt door een deel van de medische wereld in twijfel getrokken, terwijl het andere deel ervan overtuigd is op basis van de patienten die ze hebben gezien dat het wel degelijk als zodanig bestaat.
Zoals met zoveel dingen is er geen volledige consesus
Terug naar hoe/wie je vroeger was?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, hoewel het misschien vooral een terugverandering is.
Maar het is wel een natuurlijk iets, niet iets dat je stuurt door bijv. te denken: in deze situatie is het van mijn kant wel correct om op een gepaste gevoelvolle manier te reageren.quote:Op beide niveaus eigenlijk.. Op bewust niveau zie ik "meer" dan alleen de pure logische aspecten (Hoewel ik die logische aspecten minder ben gaan zien). Op onbewust niveau voel ik meer.
Verborg je dan voorheen je emoties, of had je zelf slecht toegang tot je eigen emoties?quote:Ik denk wel dat dat voor veel mensen, met name degenen die mij niet al te goed kennen, zeker opging.
Waarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Speelt hierbij ook niet een rol dat het begrip "persoonlijkheid" erg vaag is?
Nouja, bepaalde aspecten.. Naiviteit is iets wat je niet snel terugkrijgt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terug naar hoe/wie je vroeger was?
Ik geloof niet dat ik dat zou willen en kunnen.
Het gaat eigenlijk min of meer vanzelf, dus ik ga er vanuit dat het natuurlijk is.quote:Maar het is wel een natuurlijk iets, niet iets dat je stuurt door bijv. te denken: in deze situatie is het van mijn kant wel correct om op een gepaste gevoelvolle manier te reageren.
Ik denk beiden wel. Dat eerste heb ik zo nu en dan nog steeds wel. Op een of andere manier heb ik in het algemeen een groot doorzettingsvermogen en een lange adem. Als je samen met andere mensen in eenzelfde situatie zit, krijg je daardoor op den duur toch ook een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel, en toch ook wel het gevoel dat het niet zichtbaar mag zijn dat je ook twijfelt, dat je soms ook iets niet ziet zitten, dat soms ook alles even teveel wordt.. Je hebt dan toch het gevoel dat er op je gerekend wordt. Dat aspect speelt nu nog steeds mee, al lukt het me steeds slechter om dat masker voor te houden. Het is ook best krom, want ik begrijp dondersgoed dat ik geen supermens ben, dat ik ook grenzen heb, en dat iedereen wel eens een blackout heb, dat dat dus niet vreemd hoeft te zijn....quote:Verborg je dan voorheen je emoties, of had je zelf slecht toegang tot je eigen emoties?
De vraag is natuurlijk wel waar de grens ligt tussen verschillende manieren, verschillende aspecten van een persoonlijkheid, verschillende persoonlijkheden en verschillende personen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarschijnlijk.
Men betwist de aanwezigheid van andere personen/personages/persoonlijkheden binnen 1 mens. Het zou een en dezelfde persoon zijn die zichzelf verschillende manieren heeft aangeleerd om met situaties om te gaan. Een subtiel maar belangrijk verschil!
Ik ben redelijk open en nog steeds tamelijk naief. Ik wil dat ook niet afleren, ook al betekent het dat ik me regelmatig stoot aan mensen en hun woorden en daden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, bepaalde aspecten.. Naiviteit is iets wat je niet snel terugkrijgt.Ik ben wel weer opener bijvoorbeeld.
Dat klinkt wel redelijk natuurlijk jaquote:Het gaat eigenlijk min of meer vanzelf, dus ik ga er vanuit dat het natuurlijk is.
Het verbergen van je gevoel omdat anderen het niet hoeven te zien. Heel herkenbaar, ik denk voor heel veel mensen. Het is toch nog steeds iets dat je niet doet: zomaar tonen dat je gevoel hebt, onzeker bent, verdriet hebt...dat wil je anderen niet tonen en anderen willen daarmee vaak ook niet geconfronteerd worden. Behalve een klein groepje echt 'naasten'.quote:Ik denk beiden wel. Dat eerste heb ik zo nu en dan nog steeds wel. Op een of andere manier heb ik in het algemeen een groot doorzettingsvermogen en een lange adem. Als je samen met andere mensen in eenzelfde situatie zit, krijg je daardoor op den duur toch ook een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel, en toch ook wel het gevoel dat het niet zichtbaar mag zijn dat je ook twijfelt, dat je soms ook iets niet ziet zitten, dat soms ook alles even teveel wordt.. Je hebt dan toch het gevoel dat er op je gerekend wordt. Dat aspect speelt nu nog steeds mee, al lukt het me steeds slechter om dat masker voor te houden. Het is ook best krom, want ik begrijp dondersgoed dat ik geen supermens ben, dat ik ook grenzen heb, en dat iedereen wel eens een blackout heb, dat dat dus niet vreemd hoeft te zijn....
Misschien ben ik ergens wel een mens, heb het altijd rare wezens gevonden.
Hoe kan zoiets veranderen dan? Als je niet weet wat voor gevoel je ergens bij zou moeten hebben, hoe kun je dat dan leren? Is dat dan wel oprecht gevoel? Ook gevoel in de vorm van meeleven met anderen, of meer gevoel mbt je eigen gevoelens? En is een normale maat van gevoel wel te bepalen; wat is normaal?quote:Toegang speelde denk ik toch ook wel een rol in het verleden. Ik wist gewoon vaak niet hoe ik iets voelde, of wat voor gevoel ik er bij zou moeten hebben.. Ik bekeek het logisch, en kon daarmee uit de voeten. Bij veel dingen had ik ook geen gevoel, of in ieder geval niet in een normale maat..
Ik ben niet al mijn naiviteit verloren, en er wordt nog steeds wel eens gezegd dat ik mensen te vaak en te lang kansen geef, te weinig aan mezelf denk etc. Als ik echter het gevoel heb dat er echt iets mis is, reageer ik daar tegenwoordig wel op.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben redelijk open en nog steeds tamelijk naief. Ik wil dat ook niet afleren, ook al betekent het dat ik me regelmatig stoot aan mensen en hun woorden en daden.
Ik zou niet terug willen keren naar het onzekere, onzelfstandige en afhankelijke meisje dat ik vroeger was, dat zich altijd afvroeg of ze alles wel goed deed in de ogen van anderen. Heerlijk als je dat achter je kunt laten
Ik weet niet of dat kan. In je hersenen gebeurt waarnemen en verwerken tegelijkertijd. Je waarneming is niet los van je verwerking. Door waarneming verwerk je zeg maar tegelijkertijd al een deel. Ik denk dat het op zichzelf niet te trainen is, het zou hooguit een vorm van rationaliteit zijn dat je weet dat in geval X een reactie Y gepast is..quote:Dat klinkt wel redelijk natuurlijk ja
Ik zag de beruchte Dr. Phil eens op tv vertellen aan iemand die door haar vriendinnen als ongeinteresseerd, afstandelijk en egocentrisch werd afgeschilderd, dat ze zich kon trainen in gevoelsmatig correct reageren; door deze bewuste training en het rationeel oproepen van de juiste emotionele reactie, zou je jezelf ook kunnen trainen in het daadwerkelijk voelen van de betreffende reacties.
Ik vraag me dat eigenlijk af. Ik ben zelf altijd wel open voor gevoelens van anderen en stoor me er niet aan. Het is in het geschetste geval bij mij misschien toch een vorm van faalangst bedenk ik nu.. In normale situaties bij mensen die mij goed liggen (En dat kan ook intuitief zijn bij mensen die ik koud een paar uur ken) verberg ik meestal niets.quote:Het verbergen van je gevoel omdat anderen het niet hoeven te zien. Heel herkenbaar, ik denk voor heel veel mensen. Het is toch nog steeds iets dat je niet doet: zomaar tonen dat je gevoel hebt, onzeker bent, verdriet hebt...dat wil je anderen niet tonen en anderen willen daarmee vaak ook niet geconfronteerd worden. Behalve een klein groepje echt 'naasten'.
Dit zijn allemaal vragen waar ik eigenlijk niet echt een antwoord op weet.. Ik zal het wel proberen.quote:Hoe kan zoiets veranderen dan? Als je niet weet wat voor gevoel je ergens bij zou moeten hebben, hoe kun je dat dan leren? Is dat dan wel oprecht gevoel? Ook gevoel in de vorm van meeleven met anderen, of meer gevoel mbt je eigen gevoelens? En is een normale maat van gevoel wel te bepalen; wat is normaal?
Zouden koffieplanten zich ook gaan wapenen tegen misbruik in senseo-apparaten?quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:12 schreef livEliveD het volgende:
Een van de topwerknemers van het livEliveD instituut kwam met het volgende op de proppen. Ik ga er niks over zeggen. Lees maar.Klik
Maar natuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:40 schreef Alicey het volgende:
Zouden koffieplanten zich ook gaan wapenen tegen misbruik in senseo-apparaten?
An obvious one : http://www.tvgids.nlquote:Op donderdag 24 maart 2005 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Over TV gesproken. Weet iemand of er ook een goeie online TV-gids is waar alle netten opstaan? Ik vind een papieren gids een beetje zonde geld, maar ik vind het toch ook wel leuk om te weten wat er voor de buis komt...
Zijn alle juridische mogelijkheden uitgeput, of is het slechts zo dat er geen tijdige voorziening meer mogelijk is?quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alle juridische mogelijkheden om Terri Schiavo in leven te houden zijn uitgeput. Mooi zo.
Nou, er was net op het nieuws dat de Hoge Raad het beroep van de ouders heeft afgewezen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:15 schreef Alicey het volgende:
Zijn alle juridische mogelijkheden uitgeput, of is het slechts zo dat er geen tijdige voorziening meer mogelijk is?
Was dat een beroep tegen de voorziening, of gold dat ook voor de hoofdzaak? (Of werkt het Amerikaanse rechtssysteem op een andere manier voor spoedeisende procedures?)quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, er was net op het nieuws dat de Hoge Raad het beroep van de ouders heeft afgewezen.
Nou, ik heb daar niet zoveel verstand van. Ik weet alleen dat de Supreme Court de hoogste instantie is waar je terecht kunt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:19 schreef Alicey het volgende:
Was dat een beroep tegen de voorziening, of gold dat ook voor de hoofdzaak? (Of werkt het Amerikaanse rechtssysteem op een andere manier voor spoedeisende procedures?)
Belangrijk is om te weten of het Amerikaans recht ook werkt met langdurende procedures die heel diep gaan (bodemprocedures) en korte procedures om een snelle voorlopige beslissing te krijgen (kort geding). Voor deze vrouw maakt het gelukkig niet meer uit. Wanneer er nog een hoofdzaak mogelijk is, overleeft zij dat toch niet. Voor toekomstige gevallen is het echter wel van belang. Als het een hoofdzaak betrof is er nu jurisprudentie die bepaalt dat in soortgelijke gevallen legitiem de voeding gestopt mag worden. Is het echter slechts een voorziening, dan kan er hierna nog een formele procedure gevoerd worden, en kan er jaren later alsnog beslist worden dat het niet had gemogen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, ik heb daar niet zoveel verstand van. Ik weet alleen dat de Supreme Court de hoogste instantie is waar je terecht kunt.
Mijn Engelse woordenboek geeft als vertaling voor 'kort geding' 'summary proceedings', dus blijkbaar bestaat er wel zoiets. Ik ben alleen maar bekend met de gang van zaken rondom doodstrafzaken en dan alleen nog in Texas. Komen geen kort gedingen (korte gedingen?) aan te pas.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:24 schreef Alicey het volgende:
Belangrijk is om te weten of het Amerikaans recht ook werkt met langdurende procedures die heel diep gaan (bodemprocedures) en korte procedures om een snelle voorlopige beslissing te krijgen (kort geding). Voor deze vrouw maakt het gelukkig niet meer uit. Wanneer er nog een hoofdzaak mogelijk is, overleeft zij dat toch niet. Voor toekomstige gevallen is het echter wel van belang. Als het een hoofdzaak betrof is er nu jurisprudentie die bepaalt dat in soortgelijke gevallen legitiem de voeding gestopt mag worden. Is het echter slechts een voorziening, dan kan er hierna nog een formele procedure gevoerd worden, en kan er jaren later alsnog beslist worden dat het niet had gemogen.
Een kort geding is over het algemeen een civiele aangelegenheid. Het is bedoeld om bij langlopende procedures waar de belangen onevenredig verdeeld zijn een voorlopige beslissing te maken. Stel bijvoorbeeld dat je in een veroordeling je huis wordt uitgezet en een ontruimingsbevel is gegeven. Je gaat tegen dit vonnis in beroep, maar omdat het vonnis uitvoerbaar bij voorraad is schort het vonnis het ontruimingsbevel niet op. In dat geval kun je een kort geding starten (of middels een verzoekschrift een voorlopige voorziening aanvragen) omdat een ontruiming niet is terug te draaien en voor jou heel verstrekkende gevolgen heeft. De rechtbank kan dan op korte termijn bijvoorbeeld beslissen dat de machtiging tot ontruiming wordt opgeschort tot er uitspraak in hoger beroep is.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn Engelse woordenboek geeft als vertaling voor 'kort geding' 'summary proceedings', dus blijkbaar bestaat er wel zoiets. Ik ben alleen maar bekend met de gang van zaken rondom doodstrafzaken en dan alleen nog in Texas. Komen geen kort gedingen (korte gedingen?) aan te pas.
Heb jij rechten gestudeerd ofzo?quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:37 schreef Alicey het volgende:
Een kort geding is over het algemeen een civiele aangelegenheid. Het is bedoeld om bij langlopende procedures waar de belangen onevenredig verdeeld zijn een voorlopige beslissing te maken. Stel bijvoorbeeld dat je in een veroordeling je huis wordt uitgezet en een ontruimingsbevel is gegeven. Je gaat tegen dit vonnis in beroep, maar omdat het vonnis uitvoerbaar bij voorraad is schort het vonnis het ontruimingsbevel niet op. In dat geval kun je een kort geding starten (of middels een verzoekschrift een voorlopige voorziening aanvragen) omdat een ontruiming niet is terug te draaien en voor jou heel verstrekkende gevolgen heeft. De rechtbank kan dan op korte termijn bijvoorbeeld beslissen dat de machtiging tot ontruiming wordt opgeschort tot er uitspraak in hoger beroep is.
Bij strafzaken komen dergelijke procedures niet voor, in het strafrecht geldt (Althans in Nederland) dat de oude situatie gehandhaafd blijft. Zat een veroordeelde in hechtenis, zal deze hoger beroep in hechtenis moeten afwachten. Was de veroordeelde hangende het proces op vrije voeten, zal een vrijheidsstraf worden opgeschort totdat er in hoger beroep is beslist.
Gezien de korte termijn waarin hier beslist is, vermoed ik dat er sprake is van een kort geding, en er dus nog de weg van een gewone procedure openstaat. Een rechter kan nooit in een paar dagen de volledige omvang van de zaak behandelen lijkt mij.
Dat zal wellicht ook de reden zijn dat sommigen wel geloven in het bestaan van MPS en sommigenquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel waar de grens ligt tussen verschillende manieren, verschillende aspecten van een persoonlijkheid, verschillende persoonlijkheden en verschillende personen.
Niet officieel. Laat ik zeggen dat ik iemand ben die wanneer ze in bepaalde situaties belandt van alles uitzoekt en bestudeert, omdat goed geinformeerd zijn een geweldige voorsprong geeft. Gezien de dagvaardingen om mijn oren hebben gevlogen en ik bovendien zelf nog met een aantal familierecht-kwesties te maken heb, heb ik mij redelijk verdiept in alles wat daarop betrekking had, en nog een flink stuk verder ook, omdat het ook ergens mijn interesse gewekt heeft.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb jij rechten gestudeerd ofzo?
De vraag is echter ook hoe diep dat toneelspel ligt. Wanneer ik toneel speel kan ik zo opgaan in mijn rol dat ik werkelijk ga denken en doen als het personage wat ik uitbeeld.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal wellicht ook de reden zijn dat sommigen wel geloven in het bestaan van MPS en sommigen
niet.
Ik weet het niet. De vrouw uit de docu die ik had gezien kwam erg overtuigend over. Maar een goed acteur kan het ook zo spelen natuurlijk. En goed toneelspelen kan ook een goed afweermechanisme zijn tegen het misbruik dat een kind ondergaat.
Gedwongen door de omstandigheden, zeg maar. Een vriend van mij heeft dat ook gedaan en uiteindelijk zijn eigen verdediging op zich genomen in een ontslagprocedure.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:43 schreef Alicey het volgende:
Niet officieel. Laat ik zeggen dat ik iemand ben die wanneer ze in bepaalde situaties belandt van alles uitzoekt en bestudeert, omdat goed geinformeerd zijn een geweldige voorsprong geeft. Gezien de dagvaardingen om mijn oren hebben gevlogen en ik bovendien zelf nog met een aantal familierecht-kwesties te maken heb, heb ik mij redelijk verdiept in alles wat daarop betrekking had, en nog een flink stuk verder ook, omdat het ook ergens mijn interesse gewekt heeft.
Toch wel? Ik heb altijd het idee dat er veel te veel mensen rechten studeren. Het is om de een of andere reden een soort default studie. Als je niet weet wat je wilt, ga je rechten studeren.quote:Ik wil het in de toekomst misschien wel officieel gaan studeren. Het is iets wat ik ergens fascinerend vindt, en ook wel een vakgebied waar nog genoeg gaten te vullen zijn.
ik zag net ook een stukje jaquote:Op donderdag 24 maart 2005 20:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe schoon is jouw huis? Wat een héérlijk programma. Hoe kunnen mensen in zo'n ranzig hok wonen?
Nee, ik vind dat echt geweldig om naar te kijken. Ik wou dat ik iemand kende bij wie het zo'n teringbende was!quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:51 schreef qu63 het volgende:
ik zag net ook een stukje ja
Dat meisje wat zei dat het iedere keer door een ander kwam!
Te ranzig allemaal
kut tv ook btw..
alleenmaar bagger op rtl4 vanavond
In procedures waar het wettelijk mogelijk is verweer ik ook mezelf (Advocaten zijn duur, en ook advocaten kunnen fouten maken. Als een advocaat een fout maakt wordt er bovendien keihard op afgerekend, terwijl een rechter dat vaak niet doet bij amateurs die zichzelf verweren). Het is alleen jammer dat dit alleen opgaat voor zaken die een belang hebben tot 5000 euro. Daarboven is een procureursstelling verplicht (Een persoon, meestal een advocaat die zijn naam en handtekening onder de papiertjes zet en ze bij de rechtbank inlevert), en een procureur werkt in de regel weer alleen voor advocaten, dus de kassa gaat dan rinkelen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gedwongen door de omstandigheden, zeg maar. Een vriend van mij heeft dat ook gedaan en uiteindelijk zijn eigen verdediging op zich genomen in een ontslagprocedure.
Dat is wel min of meer het idee. Ik heb echter ook een specifiek doel voor ogen. Zoals ik er zelf mee te maken heb gehad kon ik feitelijk geen kant op. Een advocaat was niet op te brengen en/of niet zinvol, gesubsidieerde rechtsbijstand is niet mogelijk voor zaken die verband houden met een onderneming, etc. Een oplossing voor anderen die in soortgelijke situaties moet imo toch mogelijk zijn voor een eerlijk tarief.quote:Toch wel? Ik heb altijd het idee dat er veel te veel mensen rechten studeren. Het is om de een of andere reden een soort default studie. Als je niet weet wat je wilt, ga je rechten studeren.
Je vertrouwt dus meer op je intuitie?quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben niet al mijn naiviteit verloren, en er wordt nog steeds wel eens gezegd dat ik mensen te vaak en te lang kansen geef, te weinig aan mezelf denk etc. Als ik echter het gevoel heb dat er echt iets mis is, reageer ik daar tegenwoordig wel op.
Zijn idee was dat door te reageren met de bijbehorende woorden (Ow, wat vreselijk dat je hondje dood is, je zult hem zeker ontzettend missen) je beter toegang zou hebben tot het gevoel dat erbij hoort. Als je jezelf dus eerst aanleert wat de juiste opmerkingen zijn, leer je invoelen wat bij de situatie past en komt dat steeds meer vanzelf.quote:Ik weet niet of dat kan. In je hersenen gebeurt waarnemen en verwerken tegelijkertijd. Je waarneming is niet los van je verwerking. Door waarneming verwerk je zeg maar tegelijkertijd al een deel. Ik denk dat het op zichzelf niet te trainen is, het zou hooguit een vorm van rationaliteit zijn dat je weet dat in geval X een reactie Y gepast is..
Ik sta wel open voor gevoelens van anderen, maar dat wil niet zeggen dat ik de mijne wil delen. Ik deel niet als het om verdrietige dingen gaat, want daar voel ik me niet prettig bij. Positieve dingen kan ik dan weer wel delen, maar dan zit ik tegen hyper aan, en dat is ook weer wat overdonequote:Ik vraag me dat eigenlijk af. Ik ben zelf altijd wel open voor gevoelens van anderen en stoor me er niet aan. Het is in het geschetste geval bij mij misschien toch een vorm van faalangst bedenk ik nu.. In normale situaties bij mensen die mij goed liggen (En dat kan ook intuitief zijn bij mensen die ik koud een paar uur ken) verberg ik meestal niets.
Going with the flow? Niet onlogisch eigenlijk, op die manier blijft het wel te hanteren allemaal.quote:Dit zijn allemaal vragen waar ik eigenlijk niet echt een antwoord op weet.. Ik zal het wel proberen.
Hoe zoiets kan veranderen? Ik denk door een onderbewust iets wat bij het opvangen van harde klappen zeg maar de volumeknop iets zachter draait waardoor ik veel niet opvang. Wordt het een tijdje erg stil, dan gaat de knop weer omhoog.. Zoiets lijkt het althans op.
ik denk dat meeleven ook wel bestaat zonde reigenbelang, maar bijvoorbeeld uit herkenning. Als je zelf een soortgelijke situatie hebt meegemaakt en er verdrietig om geweest bent, kun je meevoelen hoe een ander dat ervaart. Haal je zelf niet heel veel uit.quote:Is het een oprecht gevoel? Ik denk het wel, aan gevoel twijfel ik niet snel.. Of meeleven met anderen echt is weet ik niet, dat is iets wat ik mij altijd heb afgevraagd. In de kern denk ik dat medeleven altijd wel een vorm van eigenbelang is, zo zit een mens in elkaar. Dat hoeft echter niets af te doen van de uitwerking ervan.
Ongezond hoge gevoeligheid kan ik me wel iets bij voorstellen; dat grenst voor toeschouwers meer aan aanstellerij. Gevoelloosheid is echter veel moeilijker; het is gemakkelijker te faken als je je emoties onder controle hebt leren houden. Voor de toeschouwer is echter moeilijk te bepalen of het een in de hand houden van je gevoelens is of een afwezig zijn van gevoelens.quote:Is een normaal gevoel te bepalen? Nee, niet in harde cijfers. Je zou denk ik echter wel een bereik kunnen aangeven waarin er sprake is van een ongezond hoge gevoeligheid of gevoelloosheid.
Ik weet het. Ik heb een paar jaar schoongemaakt in het Gerechtsgebouw en op het Arondissementsparket hier in Leeuwarden. Rechters en Officieren van Justitie zijn doorgaans aardige mensen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:55 schreef Alicey het volgende:
Inderdaad min of meer gedwongen door omstandigheden. Ik schiet er niets mee op om een advocaat in te schakelen voor de zaken die tegen mij liepen en lopen. Als het verweer slaagt ben ik dan een zelfde bedrag kwijt aan mijn advocaat. Nee, ik doe het gewoon zelf. Het is niet altijd even makkelijk, maar wel erg leerzaam. Rechters zijn bovendien een stuk minder eng dan ik dacht.
Grote ambities!quote:Ook zou ik er best wel een uitdaging in zien om de toepassing van sommige wetten aan te vechten, vanwege het simpele feit dat de wetten worden toegepast op een manier waardoor mensen er last van ondervinden, zonder dat de beoogde tegenbelangen door die wetten worden ondersteund.
Dat zou mij nou juist wel leuk lijken.quote:Ik wil in ieder geval geen advocaat worden, dat lijkt me dan weer niets.
Ja, dat heb ik in het verleden veels te weinig gedaan..quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vertrouwt dus meer op je intuitie?
Wanneer het jezelf betreft is het moeilijker inderdaad, vooral omdat het je juist onzeker maakt..quote:Intuitie is goed. Zakelijk kan ik daar ook goed op bouwen; ik voel ook feilloos aan wanneer een nieuwe medewerker in het team het wel of niet gaat redden. Zodra het mezelf raakt, durf ik er toch minder op te vertrouwen, maar ik probeer het wel!
Misschien wel.. Ik heb zelf wel dat woorden bij mij een bepaalde emotie kunnen triggeren, soms zelfs tot in het absurde aan toe dat ik een traantje laat puur omdat ik de situatie kan invoelen naar aanleiding van een zin.. Ik acht het dus niet onmogelijk.quote:Zijn idee was dat door te reageren met de bijbehorende woorden (Ow, wat vreselijk dat je hondje dood is, je zult hem zeker ontzettend missen) je beter toegang zou hebben tot het gevoel dat erbij hoort. Als je jezelf dus eerst aanleert wat de juiste opmerkingen zijn, leer je invoelen wat bij de situatie past en komt dat steeds meer vanzelf.
Ik weet niet of het werkt
Ook dat is wel zo.. De reactie bepaalt weer hoe je zelf reageert etc..quote:Die reactie triggert ook weer iets bij jezelf.
Hmm.. Ik heb het beiden eigenlijk middelmatig. Het hangt ook heel erg van de persoon af. Over verdrietige dingen praten doe ik liever niet, ik werk liever aan een oplossing.quote:Ik sta wel open voor gevoelens van anderen, maar dat wil niet zeggen dat ik de mijne wil delen. Ik deel niet als het om verdrietige dingen gaat, want daar voel ik me niet prettig bij. Positieve dingen kan ik dan weer wel delen, maar dan zit ik tegen hyper aan, en dat is ook weer wat overdone
Ook dat nog ja.. Ik ben gigantisch meegaand de laatste tijd.quote:Going with the flow? Niet onlogisch eigenlijk, op die manier blijft het wel te hanteren allemaal.
Dat is ook wel weer zo..quote:ik denk dat meeleven ook wel bestaat zonde reigenbelang, maar bijvoorbeeld uit herkenning. Als je zelf een soortgelijke situatie hebt meegemaakt en er verdrietig om geweest bent, kun je meevoelen hoe een ander dat ervaart. Haal je zelf niet heel veel uit.
Dat is ook waar..quote:Voor de toeschouwer is echter moeilijk te bepalen of het een in de hand houden van je gevoelens is of een afwezig zijn van gevoelens.
Ik denk dat het wel kan. Gevoel is ook iets wat afhankelijk is van chemische stoffen in je lichaam, en als de productie daarvan niet goed is.. Ook kun je d.m.v. frontal lobotomy gevoel uitschakelen als ik mij niet vergis, hetgeen in de jaren 50 en 60 veelvuldig is toegepast om psychische stoornissen te "genezen".quote:Dat laatste vraag ik me heel sterk af: kan een mens echt gevoelloos zijn? En waar komt dat dan vandaan; word je daarmee geboren of ontwikkel je dat in de loop van je leven door opvoeding of ervaringen?
In ieder geval laten ze je redelijk op je gemak voelen.. En dat vind ik op zich al ok.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik heb een paar jaar schoongemaakt in het Gerechtsgebouw en op het Arondissementsparket hier in Leeuwarden. Rechters en Officieren van Justitie zijn doorgaans aardige mensen.
Ik heb een uitdaging nodig.. Dat is ook een reden dat mijn huidige werk mij steeds slechter bevalt.quote:Grote ambities!
Mij niet. Als advocaat heb je een opleidingsplicht, je hebt een gedragscode, en "het wereldje" van advocaten heeft ook nogal een elitaire air.. Nee, ik ben liever onafhankelijk juriste. Ik heb dan ook de mogelijkheid om in sommige gevallen af te wijken van de brede paden, zonder daarmee mijn functie of aanzien in gevaar te brengen.quote:Dat zou mij nou juist wel leuk lijken.
Je bent ambitieus aangelegd?quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
Ik heb een uitdaging nodig.. Dat is ook een reden dat mijn huidige werk mij steeds slechter bevalt.
Dat allemaal klinkt niet heel geweldig, nee, maar het werk op zich lijkt me wel leuk. Vooral in het strafrecht.quote:Mij niet. Als advocaat heb je een opleidingsplicht, je hebt een gedragscode, en "het wereldje" van advocaten heeft ook nogal een elitaire air..
Ik ben niet overdreven ambitieus aangelegd, maar ik heb wel regelmatig iets nieuws nodig. Een nieuwe uitdaging, nieuwe mensen om te leren kennen, nieuwe manier van werken, andere route naa rmijn werk...niet altijd hetzelfde, daar word ik gek van!quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je bent ambitieus aangelegd?
Ambitie is mij vreemd, zeker waar het gaat om werk. Zo zou ik met plezier de rest van mijn leven in de schoonmaak kunnen werken. Wat dat betreft is het docentenvak prima voor me; weinig groeimogelijkheden, en daar heb ik dus ook geen behoefte aan.
Ja, is ook wel erg afwisselend, geen dag is hetzelfde. Maar als je echt ambitieus bent, dan heb je weinig mogelijkheden om hogerop te komen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben niet overdreven ambitieus aangelegd, maar ik heb wel regelmatig iets nieuws nodig. Een nieuwe uitdaging, nieuwe mensen om te leren kennen, nieuwe manier van werken, andere route naa rmijn werk...niet altijd hetzelfde, daar word ik gek van!
Het docentevank lijkt me niet altijd hetzelfde, maar juist zeer afwisselend? Misschien niet veel mogelijkheden om hogerop te komen, maar niet saai.
In de zin van dat ik dromen najaag en van uitdagingen houd wel. Niet in de zin dat ik inzet op erg veel verdienen of carriere maken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je bent ambitieus aangelegd?
Ik heb dat zelf niet, ik denk wel graag een beetje na bij werk wat ik doe.. Ik moet ook een beetje geprikkeld blijven. Zeker wanneer het full-time werk betreft.quote:Ambitie is mij vreemd, zeker waar het gaat om werk. Zo zou ik met plezier de rest van mijn leven in de schoonmaak kunnen werken.
Het strafrecht lijkt mij in sommige opzichten een leuke tak. Wat mij aan de ene kant echter gigantisch fascineert, maar aan de andere kant ook ergens tegenstaat, is het feit dat je als strafrechtadvocaat niet bezig bent om de waarheid boven tafel te krijgen of datgene doet wat oprecht is. Als strafrechtadvocaat zet je je volledig in voor de belangen van je client, al is het midden in de nacht (Dat deel zou mij aanstaan). Als strafrechtadvocaat wil je niet weten of je client schuldig is of niet (Twijfelachtig, maar nodig voor de taak). Als strafrechtadvocaat schilder je de daad van je client zo licht mogelijk af. Het was niet de bedoeling van je client, je client is een slachtoffer van bepaalde situaties. Ook houd je in het algemeen de belangen van je client in de gaten (Termijnen, bijzonderheden bij detentie etc.). Strafvermindering of vrijspraak probeer je uiteraard ook door fouten van het OM te benadrukken en van elke mug die je client steekt een olifant te maken.quote:Dat allemaal klinkt niet heel geweldig, nee, maar het werk op zich lijkt me wel leuk. Vooral in het strafrecht.
Van dat laatste word je ook niet echt blij volgens mij...quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
In de zin van dat ik dromen najaag en van uitdagingen houd wel. Niet in de zin dat ik inzet op erg veel verdienen of carriere maken.
Ik zou zelf nooit fulltime willen werken. Dat vind ik zonde van mijn tijd. Ik vind vrije tijd veel belangrijker dan werk.quote:Ik heb dat zelf niet, ik denk wel graag een beetje na bij werk wat ik doe.. Ik moet ook een beetje geprikkeld blijven. Zeker wanneer het full-time werk betreft.
Daar heb je ook wel gelijk in. Het lijkt me boeiend werk, maar ik zou er waarschijnlijk niet geschikt voor zijn, omdat ik in gewetensnood zou komen.quote:Het strafrecht lijkt mij in sommige opzichten een leuke tak. Wat mij aan de ene kant echter gigantisch fascineert, maar aan de andere kant ook ergens tegenstaat, is het feit dat je als strafrechtadvocaat niet bezig bent om de waarheid boven tafel te krijgen of datgene doet wat oprecht is. Als strafrechtadvocaat zet je je volledig in voor de belangen van je client, al is het midden in de nacht (Dat deel zou mij aanstaan). Als strafrechtadvocaat wil je niet weten of je client schuldig is of niet (Twijfelachtig, maar nodig voor de taak). Als strafrechtadvocaat schilder je de daad van je client zo licht mogelijk af. Het was niet de bedoeling van je client, je client is een slachtoffer van bepaalde situaties. Ook houd je in het algemeen de belangen van je client in de gaten (Termijnen, bijzonderheden bij detentie etc.). Strafvermindering of vrijspraak probeer je uiteraard ook door fouten van het OM te benadrukken en van elke mug die je client steekt een olifant te maken.
In een zeker opzicht zou het mij aanstaan. Ik vind dat iedereen het recht op een eerlijk proces heeft, en dat iedereen het recht heeft om zijn of haar belangen in een procedure maximaal te verdedigen. Ik zou ook bereid zijn om gedurende een tijd voor de volle 100% achter iemand te staan. Er zouden echter denk ik voor mij toch wel ergens grenzen aanzitten, omdat het soms overduidelijk is dat je client schuldig is, het een ernstige misdaad betreft, en je ook begrip hebt voor de slachtoffers. Wanneer je zelf niet gelooft in wat je doet, denk ik niet dat het een goede basis is om je met recht bezig te houden. Ik denk dan ook dat strafrecht niet aan mij besteed is.
Nee, daarom ook.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Van dat laatste word je ook niet echt blij volgens mij...
Als ik minder kan gaan werken doe ik dat waarschijnlijk wel. Momenteel kan ik het me echter niet permitteren.quote:Ik zou zelf nooit fulltime willen werken. Dat vind ik zonde van mijn tijd. Ik vind vrije tijd veel belangrijker dan werk.
Gewetensnood is een mooi woord om te beschrijven wat ik bedoelde.quote:Daar heb je ook wel gelijk in. Het lijkt me boeiend werk, maar ik zou er waarschijnlijk niet geschikt voor zijn, omdat ik in gewetensnood zou komen.
Nee hoorquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:42 schreef SingleCoil het volgende:
We zijn zeker al weer naar bed ?
quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:51 schreef SingleCoil het volgende:
warsteiners verfrissen en geven nieuwe energie, drinkt allen warsteiner !
Wat ben je van plan dan?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:53 schreef SingleCoil het volgende:
Mogelijk zijn de mod's van huis en kunnen wij nu wel onze kans waar zien! Hoewel, de laatste keer dat ik zo iets tikte stonden A en H direct weer paraat !
Waarom zou je daar geen topic over mogen openen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:14 schreef SingleCoil het volgende:
zeker. maar is het leuk ?
Ik zou liever een discussie beginnen over of de Islam nu een ideologie is of niet. Ik begrijp dat je daar geen topic over mag openen maar het bespreken ervan in een forum, is dat nou verboden of fiets je dan op de rand van het dak ?
Daar hebben A. en Akkersloot al een post of 20 ruzie over, las ik in feedback...quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:17 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Waarom zou je daar geen topic over mogen openen?
Ten eerste lijkt met volslagen zinloos dat te doen, omdat het verschil tussen 1 of 4.000.000 wezenlijk niet uitmaakt. Verder denk ik dat je je dan inderdaad op glad ijs begeeft, omdat daar, volgens de huidige denkbeelden, geen discussie over mogelijk is.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:17 schreef SingleCoil het volgende:
Wellicht zou ik weer eens kunnen gaan tellen hoeveel joden er nu daadwerkelijk vergast zijn in de tweede wereldoorlog, ik meen dat daaromtrent ook preconcepties een rol spelen
Mwah, dat lijkt me meer een kwestie van historiequote:Op donderdag 24 maart 2005 23:18 schreef SingleCoil het volgende:
Daar hebben A. en Akkersloot al een post of 20 ruzie over, las ik in feedback...
Nou , niet direct. Maar we're watching you. Muhaha. Muha. Ha.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:53 schreef SingleCoil het volgende:
Mogelijk zijn de mod's van huis en kunnen wij nu wel onze kans waar zien! Hoewel, de laatste keer dat ik zo iets tikte stonden A en H direct weer paraat !
dat zou ik ook menen !quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:24 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ten eerste lijkt met volslagen zinloos dat te doen, omdat het verschil tussen 1 of 4.000.000 wezenlijk niet uitmaakt.
dat bleek reeds eerder. Ik heb daar wel problemen mee, in het bijzonder omdat ik de achtergronden daarvan niet kan begrijpen.quote:Verder denk ik dat je je dan inderdaad op glad ijs begeeft, omdat daar, volgens de huidige denkbeelden, geen discussie over mogelijk is.
Dat kost ook teveel tijd, en bovendien zou je hoed af kunnen waaien !quote:Bovendien is elk persoonlijk axioma onderhevig aan preconceptie, je kunt niet alles zelf onderzocht hebben.
Ja, ik had vandaag een symposium de hele dag. Maar ben er nu weerquote:
aiquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:47 schreef Haushofer het volgende:
Ik zal es ff kijken of ik wat kan tapenMaar mn piano staat dus beneden,en mn pc staat boven. Da's een beetje het probleem...
Ik laat mijn honden uit. Ze hebben beide een speciale riem waardoor ze niet eens kunnen trekken als ze dat zouden willen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:44 schreef Alicey het volgende:
Laat jij trouwens je honden uit of zijn het ook nog eens honden die jou uitlaten?
Een verschil van 3.999.999 lijkt mij toch best relevant, hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:24 schreef ReCreative het volgende:
Ten eerste lijkt met volslagen zinloos dat te doen, omdat het verschil tussen 1 of 4.000.000 wezenlijk niet uitmaakt.
hoe werkt dat ding??quote:
Heb ik er net bij gezet in een edit. Het is hetzelfde als een halster bij een paard. Als de hond hard trekt, wordt zijn kop automatisch naar jou toe getrokken, waardoor je z'n aandacht kunt opeisen. Het doet helemaal geen pijn ofzo, maar je hebt gewoon wat meer controle.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:56 schreef qu63 het volgende:
hoe werkt dat ding??
niet dusquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:55 schreef qu63 het volgende:
Haus! Werkt je @fok.nl adres al??
* Alicey is douchen en zzzquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey is zeker al naar bed? Ze heeft niet eens welterusten gezegd.
Okee dan!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:01 schreef qu63 het volgende:
* Alicey is douchen en zzz
<Alicey> wtr
* Alicey is now known as AliceZzZz
tik in je browser: http://irc.fok.nl en dan een nick invullen en bij channel invullen "wfl" en dan verbinden en dan leg ik de rest wel uitquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met die IRC? Hoe kom je daar?
Daar is een FAQ-je voorquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
wel relevant maar niet wezenlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een verschil van 3.999.999 lijkt mij toch best relevant, hoor.
mail mij eens? ik ben je mailadres kwijtquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar is een FAQ-je voorHet is mij zelfs gelukt om er op te komen, dus dan lukt het jou ook zeker.
Het is mij inmiddels ook gelukt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:12 schreef Haushofer het volgende:
Daar is een FAQ-je voorHet is mij zelfs gelukt om er op te komen, dus dan lukt het jou ook zeker.
Nou ja, als er maar één jood zou zijn vergast in de Tweede Wereldoorlog zou het toch een heel wezenlijk ander verhaal zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:13 schreef SingleCoil het volgende:
wel relevant maar niet wezenlijk.
je weet ook dat we ook daar kunnen bannenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is mij inmiddels ook gelukt.
Had ik het maar niet gevraagd, ik zit al veel te veel achter mijn computer!
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:23 schreef SingleCoil het volgende:
We zouden het geen 'holocaust' noemen, eerder een ongelukkig voorval.
Ik sprak vandaag een meneer uit Tel A'viv, en ons gesprek kwam onvermijdelijk op de terroristische aanslagen. Hij zieidat de het de meeste mensen niet veel (meer) kon schelen als er weer eens een bus opgeblazen werd, want 1) de meeste busreizigers zijn russische joden die pas sinds een paar jaar in Israel wonen, en 2) de busmaatschappij is inmiddels erg effiecent is geworden, ze ruimen de zooi op en zetten binnen een half uur een nieuwe bus in, inclusief nieuwe passagiers...
je ging slapen!quote:
anders blijf je terug komen!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb een smetteloze reputatie en ben nog nooit geband!![]()
We zijn nu echter weer wakker.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:42 schreef SingleCoil het volgende:
We zijn zeker al weer naar bed ?
Zie het WFL feedback-topic, daar is zojuist die vraag behandeld.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:14 schreef SingleCoil het volgende:
zeker. maar is het leuk ?
Ik zou liever een discussie beginnen over of de Islam nu een ideologie is of niet. Ik begrijp dat je daar geen topic over mag openen maar het bespreken ervan in een forum, is dat nou verboden of fiets je dan op de rand van het dak ?
Maar ik blijf van ze houden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:18 schreef SingleCoil het volgende:
A. heeft het niet altijd even makkelijk met haar Fok!kinderen...
In de FAQ staat meer wat de richtlijnen zijn. Er is bewust voor gekozen om niet van alles vast te stellen of het mag of niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:09 schreef SingleCoil het volgende:
Eens even kijken wat er allemaal niet mag...dat staat vast in de FAQ !
Okee! Het is me namelijk opgevallen dat zelfs hele kleine hondjes soms al hun baasje uitlaten, vandaar.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik laat mijn honden uit. Ze hebben beide een speciale riem waardoor ze niet eens kunnen trekken als ze dat zouden willen.
Hahahaha je leven lijdt al onder fok?quote:Ik ben na de wandeling even bij een vriendin verderop in de straat langs gegaan. Vandaar dat het zo lang duurde.
Het is je vannacht gelukt zag ik!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Op de verkeerde tijd in de verkeerde topic aanwezig zijn kan ook al genoeg reden zijn voor een ban hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb een smetteloze reputatie en ben nog nooit geband!![]()
Ik hoop dat je lekker hebt geslapen.quote:En nu ga ik echt slapen.![]()
Te vroegquote:
Negeren als je slaapt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Te vroeg
Misu wordt iedere morgen met de vogeltjes wakker en vindt het nodig dit door gepiep en tegen de deur krabben duidelijk te maken. En aangezien de vogeltjes om half 5 wakker worden....
Ben nu op zoek naar online info over hoe dit af te leren. Overal staat negeren, en dat heb ik tot kwart voor 7 geprobeerd. Lang genoeg, lijkt me
Als in: niet als ene gek naar beneden rennen om hem te troosten enzo. Nou, daar voel ik rond die tijd nog bitter weinig voorquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Negeren als je slaapt probeert te slapen.
Tja, dat laat mijn werk doorgaans niet toe. Alleen op vrijdag werk ik zeker thuis, dus dan heb ik wat meer mogelijkheden.quote:Of je moet volgens een tropenrooster gaan leven.![]()
Dat kan ik me goed voorstellen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als in: niet als ene gek naar beneden rennen om hem te troosten enzo. Nou, daar voel ik rond die tijd nog bitter weinig voor
Dan is het lastiger ja..quote:Tja, dat laat mijn werk doorgaans niet toe. Alleen op vrijdag werk ik zeker thuis, dus dan heb ik wat meer mogelijkheden.
Echt welquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen.Ze geven je wel geweldige adviezen he?
Er is uiteindelijk vast wel iets dat werkt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt wel
Ach, sommige zijn wel goed. Heb net eea doorgelezen en we gaan het anders proberenAch, je moet wat he?
Dat kan maar beter snel het geval zijn, want slaapgebrek trekt mijn vriend bijzonder slechtquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk vast wel iets dat werkt.
Dan wordt-ie saggie?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan maar beter snel het geval zijn, want slaapgebrek trekt mijn vriend bijzonder slecht
Uhuhquote:
Nog steeds depri Doffy?quote:
Ik word alleen saggie wanneer ik onnatuurlijk wakker wordt (Bijvoorbeeld door een hond die zit te krabben, piepen en zielig te doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uhuh
En dan krijgt ie schattige walletjes onder zijn ogen, maar zelf vindt ie dat dan weer niets
Ik word niet snel chagrijnig eigenlijk. Opstaan heb ik geen problemen mee, welk tijdstip dan ook. Ook de manier van wakker worden is niet van belang. Ik word meer chagrijnig van dingen die (niet) gebeuren of di eik moet doen en waar ik tegenop zie. Doorgaans ben ik eigenlijk heel gelijkmatig van humeur, en dan in positieve zinquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik word alleen saggie wanneer ik onnatuurlijk wakker wordt (Bijvoorbeeld door een hond die zit te krabben, piepen en zielig te doen.). Als ik wakker word heb ik absolute rust nodig.
De tijd waarop ik wakker word speelt dan veel minder een rol..
Ik vind walletjes in de meeste gevallen trouwens niet schattig.
Bij mij ligt het er aan.. Soms hop er uit, maar als ik een tijdje wat slechter slaap, heb ik toch vaak wel dat ik even blijf liggen. Als ik echter op een ruwe wijze wordt gewekt, en ik heb allerlei herrie (Praten is voor mij 's ochtends al herrie) om mij heen kan ik een aardig ochtendhumeur krijgen..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:19 schreef livEliveD het volgende:
Wakker worden is bij normal: *Hop* bed uit en
Gemiddeld slaap ik niet zoveel dus daar kan het niet aan liggen
Ik denk vaak: Ah lekker koffiequote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:21 schreef Alicey het volgende:
Bij mij ligt het er aan.. Soms hop er uit, maar als ik een tijdje wat slechter slaap, heb ik toch vaak wel dat ik even blijf liggen. Als ik echter op een ruwe wijze wordt gewekt, en ik heb allerlei herrie (Praten is voor mij 's ochtends al herrie) om mij heen kan ik een aardig ochtendhumeur krijgen..
Yo! Wassup nigga?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:21 schreef qu63 het volgende:
oi!
Ik ook in de regel niet. Het gebeurt echter wel wanneer ik in een drukke omgeving wakker word.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik word niet snel chagrijnig eigenlijk.
Dat laatste heb ik ook wel. Over het algemeen helpt buitenlucht ook goed tegen een eventueel opgelopen ochtendhumeur.quote:Opstaan heb ik geen problemen mee, welk tijdstip dan ook. Ook de manier van wakker worden is niet van belang. Ik word meer chagrijnig van dingen die (niet) gebeuren of di eik moet doen en waar ik tegenop zie. Doorgaans ben ik eigenlijk heel gelijkmatig van humeur, en dan in positieve zin
Je bent vast ook wel bevooroordeeld.quote:Hij krijgt hele lieve dunnen blauwzwarte streepjes onder zijn ogen; ik vind het schattig, maar wellicht ben ik bevooroordeeld?
Hou je ook van kalende mannen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Hij krijgt hele lieve dunnen blauwzwarte streepjes onder zijn ogen; ik vind het schattig, maar wellicht ben ik bevooroordeeld?
's ochtends vroeg neem ik in de meeste gevallen geen koffie, tenzij het heel erg vroeg is, de vorige nacht heel erg laat, en/of de vorige nacht een bovenmatige hoeveelheid alcohol gevloeid heeft. Roken doe ik ook al een paar jaar niet meer, dus ook geen sigaret meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik denk vaak: Ah lekker koffiewaarna het kwijl begint te lopen. Ik pak koffie, eten en ga naar me kompjoeterkamer om de eerste sigaret aan te steken
Life is great.
* kijkt naar boven *quote:
Saaiquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:26 schreef Alicey het volgende:
's ochtends vroeg neem ik in de meeste gevallen geen koffie, tenzij het heel erg vroeg is, de vorige nacht heel erg laat, en/of de vorige nacht een bovenmatige hoeveelheid alcohol gevloeid heeft. Roken doe ik ook al een paar jaar niet meer, dus ook geen sigaret meer.
Ja, ik ben haske saai.quote:
Ben je toevallig een hobbit?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:35 schreef qu63 het volgende:
ontbijt!
koffir
roken
Lunch!
Avondeten
Laat avondeten!
Nou, ligt eraan. Niet zoals Erik de Zwart met zijn kalende plekje zoals een monnik op zijn kruinquote:
* qu63 diepe inhammen heeft!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, ligt eraan. Niet zoals Erik de Zwart met zijn kalende plekje zoals een monnik op zijn kruin
Maar ' diepe inhammen' of echt kaal kunnen toch wel mooi zijn
Niks mis met hobbits! Hobbits zijn leuk! Volgens mij zou ik best als hobbit kunnen levenquote:
Misschien ben ik wel stikum een hobbit.. Ik houd er ook niet van om lang met mensen opgescheept te zitten bijvoorbeeld. Een probleem is alleen wel dat hobbits erg conservatief zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niks mis met hobbits! Hobbits zijn leuk! Volgens mij zou ik best als hobbit kunnen leven
Mja, ik zou in ieder geval een hobbit zijn waar iedereen over praat, omdat ze toch wat afwijjkt van de restquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel stikum een hobbit.. Ik houd er ook niet van om lang met mensen opgescheept te zitten bijvoorbeeld. Een probleem is alleen wel dat hobbits erg conservatief zijn.
In de ban van de ring is dacht ik iets meer dan alleen maar ' fantasy' !quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:50 schreef qu63 het volgende:
Ik ken ze niet eens echt geloof ik.. Ben niet zo'n fantasy-fan
ik vind van nietquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de ban van de ring is dacht ik iets meer dan alleen maar ' fantasy' !
Dat dan weer wel.. Maar ook als niet-hobbit mag dat hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, ik zou in ieder geval een hobbit zijn waar iedereen over praat, omdat ze toch wat afwijjkt van de rest
Maar het hobbitleven is zo slecht nog niet: hobbits houden van lekker eten en drinken en feesten en leuke dingen doen, ze hebben leuke huisjes en wonen in een mooie omgeving.
De mijne zijn denk ik ook wel iets te klein.quote:Mijn voeten zijn alleen veeeeel te klein
Met fantasy is trouwens ook niets mis hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de ban van de ring is dacht ik iets meer dan alleen maar ' fantasy' !
De maat weet ik niet, maar erg grote voeten is iets waar je een hobbit aan kunt herkennen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:05 schreef qu63 het volgende:
hoe groot zijn hobbitvoeten dan?
* kijkt naar voeten *quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
De maat weet ik niet, maar erg grote voeten is iets waar je een hobbit aan kunt herkennen.
Dank je, voel ik me weer een stuk prettigerquote:
Ik ook zeker niet.. Ik richt me vooral op het (A)D&D spectrum. Met betrekking tot fantasy art vind ik vooral erotische fantasy art van bepaalde artiesten erg mooi..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:10 schreef miss_sly het volgende:
fantasy heb ik wel wat gelezen, maar ik vind niet alles leuk.
Tolkien schrijft inderdaad erg leuk.quote:Ik vind de Donkere Toren reeks van Stephen King wel goed, Tolkien ook, en Dune vond ik geweldig!
Is dat nog wat?quote:Maar eerst lees ik de Da Vincie Code; ben ik gisteren in begonnen.
Mmmmm dat wordt afscherenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Nou, ligt eraan. Niet zoals Erik de Zwart met zijn kalende plekje zoals een monnik op zijn kruin
Maar ' diepe inhammen' of echt kaal kunnen toch wel mooi zijn
Wat is (A)D&D?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ook zeker niet.. Ik richt me vooral op het (A)D&D spectrum. Met betrekking tot fantasy art vind ik vooral erotische fantasy art van bepaalde artiesten erg mooi..
Ondanks dat de boeken zo dik zijn, leest het heerlijk wegquote:Tolkien schrijft inderdaad erg leuk.
Bernini mysterie vond ik erg leuk. Ik hoop Da vinci Code dus ook, dat is nog even afwachten. Ik vind de schrijfstijl van Dan Brown wel aangenaam. Bovendien vond ik de setting (Rome/Vaticaanstad), de beschrijvingen en de plot wel goed.quote:Is dat nog wat?
Zeker lekker leesvoerquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gisteren het Bernini mysterie uitgelezen en dat vond ik een leuk boek.
en ik heb gehoord dat Da Vinci Code nog beter is, dus ik ben benieuwd
(Advanced) Dungeons and Dragonsquote:
stuur mij eens een mail! (ik ben die van jou kwijt nlquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:17 schreef Haushofer het volgende:
@qu63: dat queenconcert heb ik nog niet idd, las er wel wat over in MUZ. Heb nu wel eindelijk de soundtrack van "a beautifull mind", en die is wel bijzonder mooi
Is dat zo?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat van die grote voeten staat nergens in Tolkien. Het is een bedenksel van een Tolkien illustrator en alle anderen hebben dat overgenomen. Tolkien zegt alleen maar dat Hobbits harige voeten hebben met rubberachtige zolen.
* kijkt naar voeten *quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat van die grote voeten staat nergens in Tolkien. Het is een bedenksel van een Tolkien illustrator en alle anderen hebben dat overgenomen. Tolkien zegt alleen maar dat Hobbits harige voeten hebben met rubberachtige zolen.
Goedemorgenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Goedemorgen jongens en meisjes!
Miss_sly, heb je overwogen om een tweede hondje te nemen? Dat is een instant oplossing voor dat soort problemen. Honden zijn nu eenmaal roedeldieren en ze zullen zich altijd een beetje eenzaam voelen als er niemand van het roedel in de buurt is.
(Advanced) Dungeons & Dragons.quote:
Als ik iets moois tegen een leuke prijs zou kunnen bemachtigen, zou ik het denk ik wel aan een muur hebben willen hangen.quote:Ik vind fantays art leuk om naar te kijken, maar ik zou er bijvoorbeeld niets van aan mijn muur hangen. Dan houd ik toch van meer eenvoud.
En uiteraard wil ik natuurlijk ook wel bezoek kunnen blijven ontvangen.quote:Zo vind ik Dali ook geweldig, maar zijn werken zijn me dan weer te bizar en vaak deprimerend om aan de muur te hangen
Ik heb er niet zo heel erg veel van gelezen, maar ik denk dat dat vast nog wel gaat gebeuren.quote:Ondanks dat de boeken zo dik zijn, leest het heerlijk weg
Heb ze dan ook verschillende keren gelezen, en telkens met veel plezier
Hopen dat het net zo leuk wordt dan.quote:Bernini mysterie vond ik erg leuk. Ik hoop Da vinci Code dus ook, dat is nog even afwachten. Ik vind de schrijfstijl van Dan Brown wel aangenaam. Bovendien vond ik de setting (Rome/Vaticaanstad), de beschrijvingen en de plot wel goed.
Advanced dus. de AD&D rulesets zijn uitgebreider dan de D&D rulesets, dat is eigenlijk het grootste verschil.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
(Advanced) Dungeons and Dragons
*Advanced weet ik niet zeker
LOL Jij stiekemerd! Nou ja, het lost dat soort problemen echt meteen op en daarnaast is het ook zo ontzettend leuk als je hond een maatje heeft. Ik vind niks heerlijker dan die twee van mij te zien stoeien.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Goedemorgen
Ik heb dat zeker al overwogen, maar mijn vriend wil daar (nog) niet aan. Hij weet nog niet dat dat van meet af aan in de planning zat bij een van ons![]()
Is het zo erg met je dat miss sly ook een even aantal honden moet hebben?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Miss_sly, heb je overwogen om een tweede hondje te nemen? Dat is een instant oplossing voor dat soort problemen. Honden zijn nu eenmaal roedeldieren en ze zullen zich altijd een beetje eenzaam voelen als er niemand van het roedel in de buurt is.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:30 schreef Alicey het volgende:
Is het zo erg met je dat miss sly ook een even aantal honden moet hebben?![]()
Is ook zo! En het zou ook goed zijn voor Misu, want dan leert ie veel beter spelen. En hij heeft een hele tijd in een opvanggezin gezeten waar ze 5 andere honden hadden!! Ik zal het zeker voorzichtig opwerpen als mijn vriend weer te vroeg gewekt wordt morgenvroegquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
LOL Jij stiekemerd! Nou ja, het lost dat soort problemen echt meteen op en daarnaast is het ook zo ontzettend leuk als je hond een maatje heeft. Ik vind niks heerlijker dan die twee van mij te zien stoeien.
Een even aantal is bijna altijd beter, maar met sommige dingen geen mustquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het zo erg met je dat miss sly ook een even aantal honden moet hebben?![]()
Het valt mij trouwens wel op dat veel mensen twee honden hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Dat valt mee hoor. Maar ik zou wel iedereen die overweegt aan een hond te beginnen, adviseren om er meteen twee te nemen. Is gewoon veel leuker voor de hond. Alleen die hondenbelasting...
![]()
Ik heb wel twee katten, maar inderdaad slechts één vriendje. Dat is eigenlijk ook wel genoeg. En samen zijn we immers met z'n tweeën!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Een even aantal is bijna altijd beter, maar met sommige dingen geen must![]()
1 vriendje (tegelijkertijd dus), 1 kat, 1 hond is op zich prima.
Maar twee honden is gewoon leuker
Dat lukte inderdaad niet, ik wist niet waar ik dat moest invullen, maar nu is het gelukt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:19 schreef ReCreative het volgende:
Heb je al een kanaal 'gejoind'?
Je kunt altijd proberen of het je bevalt. Ik werk zelf erg weinig met Windows, en geef zelf voor IRC de voorkeur aan een client die niet allerlei frutsels heeft. Voor Windows is irssi er ook, maar ik denk niet dat het een client is die jou zal bevallen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik wilde een IRC client gaan downloaden, maar ik zie dat het allemaal 30-day trials zijn. Trillian is gratis en daar staat bij dat je daarmee ook kunt IRC-en. Dat dus maar downloaden?
Ik vind dit wel oké zo. Ik werk wel veel met Windows, maar dat is niet echt voor mijn lol ofzo.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:33 schreef Alicey het volgende:
Je kunt altijd proberen of het je bevalt. Ik werk zelf erg weinig met Windows, en geef zelf voor IRC de voorkeur aan een client die niet allerlei frutsels heeft. Voor Windows is irssi er ook, maar ik denk niet dat het een client is die jou zal bevallen.
Waarom staat je naam er wel dan? Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:34 schreef Alicey het volgende:
Overdag ben ik trouwens niet op IRC te vinden. Als je echter iets te melden hebt kun je het altijd in query (Dubbelklikken op mijn nick) achterlaten, ik vind het dan wel weer als ik thuis ben.
Ik gebruik zelf momenteel Linux. Een klein systeempje met Windows gebruik ik alleen nog voor boekhouding en telebankieren.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind dit wel oké zo. Ik werk wel veel met Windows, maar dat is niet echt voor mijn lol ofzo.Wat voor OS heb jij dan?
Ik ben wel 24/7 ingelogd, maar ik zit nu niet achter de computer die ingelogd is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom staat je naam er wel dan? Hoe werkt dat?
Het lijkt er haast wel op dat ik er altijd ben ja.quote:Als ik je iets wil vertellen, doe ik het hier wel, hier ben je immers altijd.
vannacht nietquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
Ik ben wel 24/7 ingelogd, maar ik zit nu niet achter de computer die ingelogd is.
Douchen!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bonen tellen?!
Mijn verbinding is een beetje brak de laatste tijd, op een of andere manier blijft het systeem dan hangen in de automatische reconnect.. Moet ik misschien maar eens een scriptje voor schrijven.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:44 schreef qu63 het volgende:
[..]
vannacht niet
[01:44] * AliceZzZz Quit (Ping timeout)
[02:58] * qu24 is now known as qu63|slaap
[07:30] * AliceZzZz has joined #WFL
Mag dat wel? Logs postenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:44 schreef qu63 het volgende:
[01:44] * AliceZzZz Quit (Ping timeout)
[02:58] * qu24 is now known as qu63|slaap
[07:30] * AliceZzZz has joined #WFL
Niet zonder meer. Wanneer er mogelijk gevoelige of persoonlijke dingen instaan niet. In die zin wijkt het hier ook niet af van de algemene Fok Policy.quote:
Ah, zoo. Zie je, ik zit niet op IRC - Dus mis ik de helft. Dat gebeurde laatst ook met Haushofer en livEliveD op zondag.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat sloeg op mij. Ik had op IRC gezegd dat ik ging douchen. Dat ga ik dus nu ook doen.
te laat ingeoplugd, niet iedere laptop vind dat fijnquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:51 schreef miss_sly het volgende:
IRC...dat is lang geleden. Is ook heel slecht voor mijn online-aanwezigheid. Dan blijf ik te lang hangen, dus ik begin er nog eventjes niet aan
Vraagje: als ik mijn laptop aanzet met een extra muis en toetsenbord om gemakkelijker te werken, en mijn toetsenbord doet het ineens niet meer (en de stekker zit er wel goed in) waar kan dat dan aan liggen?
Soms is het zo dat wanneer je de touchpad aanraakt, de externe HID's (tijdelijk) worden uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Vraagje: als ik mijn laptop aanzet met een extra muis en toetsenbord om gemakkelijker te werken, en mijn toetsenbord doet het ineens niet meer (en de stekker zit er wel goed in) waar kan dat dan aan liggen?
zoals ipadressen etcquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet zonder meer. Wanneer er mogelijk gevoelige of persoonlijke dingen instaan niet. In die zin wijkt het hier ook niet af van de algemene Fok Policy.
Ik doelde eigenlijk vooral op de inhoud van een conversatie. Veel mensen (waaronder ik) zeggen op IRC wel eens dingen die niet echt geheim zijn, maar die ook niet iedereen hoeft te weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:53 schreef qu63 het volgende:
[..]
zoals ipadressen etcDie zijn er ook netjes uitgehaald
dat ook jaquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk vooral op de inhoud van een conversatie. Veel mensen (waaronder ik) zeggen op IRC wel eens dingen die niet echt geheim zijn, maar die ook niet iedereen hoeft te weten.
Zo'n slinger komt nog best wel hard aan, geloof ik. En anders geef ik em nog een zetje.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, zoo. Zie je, ik zit niet op IRC - Dus mis ik de helft. Dat gebeurde laatst ook met Haushofer en livEliveD op zondag.
Meer heb je ook niet nodig in Windows.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:04 schreef miss_sly het volgende:
net voldoende voor ctr-alt-del, en dat is het dan.
Ik had toch al gezegd dat ik best een beetje masochistisch ben, maar dat het met een klein beetje bloeden wel genoeg is?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zo'n slinger komt nog best wel hard aan, geloof ik. En anders geef ik em nog een zetje.![]()
Nope, de lichtjes doen het dus ook niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Meer heb je ook niet nodig in Windows.
Als je het toetsenbord eruit haalt en opnieuw er in doet, werkt het toetsenbord dan? Zie je de 3 LEDjes oplichten op het toetsenbord wanneer je dat doet?
Hmm.. Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nope, de lichtjes doen het dus ook niet.
Het is zo vreemd, want vorige week heeft ie het de hele dag gedaan.
Het was meer cynisch bedoeld.quote:En voor Windows heb je niet veel meer nodig, maar voor Multivers en het invoeren van mutaties is een toetsenbord toch wel handig
Hmm.. Er is vaak wel iets als een Fn Lock ofzo, of een mogelijkheid om te switchen tussen functie-toetsen en de gewone functies.. Ik heb daar zelf echter ook altijd problemen mee als dat gebeurt.quote:Het toetsenbord van mijn laptop is niet handig, maar bovenal is die ingesteld op het gebruik van de blauwe toetsen ipv de gewone en ik weet niet hoe ik dat eraf moet krijgen![]()
* miss_sly is (onder de verf) toch echt blontd
Dat heb je nou eenmaal op de rommelmarkt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Magere prijs voor zo'm matige goeie grap...
Probleem opgelostquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik denk dat het aan de kabel ligt, wat soms diet ie het en soms niet. Als ik hem nu netjes laat staan doet ie het een tijdje, en als ik hem verplaats kan ie er zomaar mee ophouden.
Nieuw toetsenbord aanschafen dus...
Geen idee, maar Duitsland is bezig met een Nederlandse invasie, dus leek mij wel gepast om ze terug te pakken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoezo Duitsland? Wat is daar te doen?
Eh... Heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:
Geen idee, maar Duitsland is bezig met een Nederlandse invasie, dus leek mij wel gepast om ze terug te pakken.
Ah, op die manier. Ik was al bang dat de Derde Wereldoorlog was uitgebroken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:27 schreef Alicey het volgende:
Duitsers die het paasweekeinde in Nederland doorbrengen.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik was al bang dat de Derde Wereldoorlog was uitgebroken.
Je weet het maar nooit met die Schlagerfans.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:37 schreef Alicey het volgende:
Bij een Derde Wereldoorlog zal Duitsland eerder onze bondgenoot zijn lijkt me.
Dat is ook wel weer zo, ergens zijn ze toch wel onbetrouwbaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je weet het maar nooit met die Schlagerfans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |