Oh ja,quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:43 schreef Rietvaerder het volgende:
tvp
ik ga ff de steunen op de motor zetten en voeding van mn accu aftappen
Ik heb ze er wel eens over horen klagen jaquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:19 schreef ZX9R het volgende:
Die "stomme" dingen zoals een brandblusser die je moet controleren tijdens een handhavingsbezoek is maar 1 van de domme dingen die je moet doen.
Als het beleid nu eens eenduidig was, dan was er geen probleem.
Zo moet een vloer van de arbeidsinspectie ruw zijn ivm uitglijden.
Maar van milieu moet ie weer glad zijn ivm besmettingsgevaar oid.
Of er moet van de arbeidsinspectie een lamp buiten opgehangen worden omdat het misschien wel eens mogelijk is dat er 's nachts geladen wordt. Van de afdeling milieu mag dat weer niet omdat het niet vergund is en omdat het een mogelijke lichtvervuiling voor de omgeving oplevert
Ook zo met die stomme brandblussers. Hangt zo'n ding net niet op de juiste plaats (daar waar ie op tekening staat) ben je al in overtreding.
Ik vind dat dom, dat handhaven.
Ben aan het solliciteren op van alles en nog wat maar lurk af en toe wel mee hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:18 schreef Faithz het volgende:
Waar is iedereen?
Rietje ziek
Pepijn..?
![]()
Ah maar je bent er welquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Rietje ziekIk ben lekker in de tuin aan het klussen
Zei ik toch net... GPS aan het installeren
Maakt me echt geen bal meer uit, zit nu al 9 maanden thuis zonder zicht op iets.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:58 schreef Faithz het volgende:
Wat voor werk zoek je?
Het kan opeens heel snel gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:45 schreef hollander172 het volgende:
Ben nu constant de uitzendbureaus aan het bestoken en het lijkt er op dat ze nu zwichten.Alleen die club van blauwen waar Mark werkt is nogal stug in de omgang maar de aanhouder wint.
Ik weet het, verlies de hoop ook niet maar er moet wel snel wat voorbij komen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:02 schreef ZX9R het volgende:
Het kan opeens heel snel gaan.
Kijk maar naar mij. Maandag nog geen enkel zicht op een baan en nu al weer de tweede dag werkzaam bij mijn nieuwe "oude" baas![]()
Je doet toch iets met milieu?quote:Die blauwen van Mark, Randstad?
Dan ben ik collega van Mark geworden als dat zo is![]()
Nu is het voor MC begrippen erg rustig hoor,quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:21 schreef bwt het volgende:
Wow, je moet hier wel stevig door blijven lezen om bij te blijven zeg.
Let ik ff een paar dagen niet op dan zijn we al weer 6 topics verder.
Ik doe ook wat met milieu.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:24 schreef hollander172 het volgende:
Je doet toch iets met milieu?Of bedoel je met milieu dat elitaire sfeertje wat er bij die kantoren hangt?
hey maar nu bennie geen koos werkeloos meerquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:36 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ik doe ook wat met milieu.
Ik zit nu bij een detacheringsclub waarvan Randstad 100% eigenaar is. Dus vandaar, collega.![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:41 schreef Faithz het volgende:
hey maar nu bennie geen koos werkeloos meer
2 cilinders 2 pakkingen toch?quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Volgens mij heb je maar 1 klepdeksel pakking nodigEn dat kost haast niks... ik was 9 euro kwijt
het is in principe ook erg simpel. als je er rustig voor gaat zitten is alle techniek wel te begrijpen lijkt me.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:20 schreef basset het volgende:
Hmmmm je maakt het wel erg simpel klinken....in mijn geval betekent dat meestal dat de zuigerveren om mijn oren gaan vliegen! Heb gewoon een werkplaatshandboek en een momentsleutel nodig denk ik. En ja, het is een kogelvrij V-blok. Was de rest van de motor dat ook maar.....
Is ook redelijk simpel, aan een kleppendeksel kan je weinig verkl#ten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:20 schreef basset het volgende:
Hmmmm je maakt het wel erg simpel klinken....in mijn geval betekent dat meestal dat de zuigerveren om mijn oren gaan vliegen! Heb gewoon een werkplaatshandboek en een momentsleutel nodig denk ik. En ja, het is een kogelvrij V-blok. Was de rest van de motor dat ook maar.....
Ben idd driftig aan het zoeken op MF. W8 nu op antwoord aldaar. Maar het forum is overdag niet zo druk als dezequote:Op donderdag 24 maart 2005 15:40 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Is ook redelijk simpel, aan een kleppendeksel kan je weinig verkl#ten.
Tank eraf is zo gedaan (wel kraantje dichtdraaien) daarna gewoon rustig losdraaien en niks forceren. Smeer de contactvlakken even in met vet als het zo'n rubberen ding is of gebruik wat loctite (blauw meen ik?
) als het een gewone pakking is. Dan de bouten kruislings vastdraaien. Moment moet je even opzoeken in het WPH.
Ga niet sleutelen zonder WPH, scheelt je een hoop ellende en zoekwerk. WPH's kan je wel vinden via MF oid. Je zal vast de eerste niet zijn die een WPH zoekt voor dit type.
Ik heb de hele winter doorgereden hoorquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:54 schreef hicham het volgende:
Hallo
Ik zie dat er mooi-weer posters bij zijn gekomen![]()
Streetpilot III kopen, tweedehandsquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:54 schreef hicham het volgende:
Vandaag weer een paar uurtjes gereden, maar was niet echt leuk. Ik moet routes zien uit te stippelen want vandaag heb ik vooral de saaie wegen genomenBlegh
Dan is er niets leuks meer aan
Maar niet doorgepostquote:Op donderdag 24 maart 2005 17:02 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik heb de hele winter doorgereden hoor
Ah op die manierquote:Op donderdag 24 maart 2005 17:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar zat idd zo'n klokje op, maar toen was het batterijtje leeg en toen heb ik m er maar afgehaaldEn nu heb ik de tijd digitaal in mn cockpit
En ja, ik mag die GPS ook gebruiken af en toeEn ik heb het kabeltje weten te redden
Dat olietempmetertje was 29 euro ongeveer bij Louis.de....
Heh? Waar heb je dat nou weer vandaanquote:Op donderdag 24 maart 2005 17:06 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Streetpilot III kopen, tweedehands![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:16 schreef RB het volgende:
[[url=http://www.world-of-smilies.com/html/images/smilies/auto/auto179.gif]afbeelding][/URL]
quote:
Omdat een elektrische start ook best prettig is als je 'm voor woon/werk gebruiktquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:22 schreef DaBuzzzzz het volgende:
PatrickM!!! waarom geen R ???
Ik heb zaterdag na 8 minuten trappen mn oude KLR650 aangetrapt en ben even de klei ingegaan in de Haarlemmermeer....het was Heerlijk!!! 110 door de stront met 300 hazen en konijnen voor me uit wegvluchtend!
Stilte voor de stormquote:
Hoezo dat opeens, ben je van plan vrachtwoagenchauffeur te worden?quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:57 schreef Makster het volgende:
Anders heb ik vandaag heel de dag op een Tankwagen van Schenk Tanktransport gereden.
Vanmorgen om 04:15 uur uit mijn nest, douchen en naar de Nerefco op Pernis. Daar aangekomen eerst een tankwagen afgetankt met 29000 liter Ultimate 98 (nieuwe benzine van BP) en 11000 liter Ultimate diesel.
Vervolgens naar Oud - Beijerland en Berschenkhoek om te lossen en daarna weer terug naar de rafinaderij. Was echt een zeer leerzame en zeer toffe dag, echt mooi spul zo een tankwagen![]()
En nu ben ik naar de klote en ga ik pitten![]()
Mensen bedankt voor het lachen..........
Neuhquote:Op donderdag 24 maart 2005 20:08 schreef hicham het volgende:
[..]
Hoezo dat opeens, ben je van plan vrachtwoagenchauffeur te worden?
Ik snap het niet meer, je had dus een iPaq ofzo, een streetpilot, en laatst nog iets nieuws.Of is die streetpilo III juist dat nieuwe?quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Bij onze vrienden in Notter natuurlijkwww.gps.nl
heeeeequote:Op donderdag 24 maart 2005 15:45 schreef basset het volgende:
en
[..]
Ben idd driftig aan het zoeken op MF. W8 nu op antwoord aldaar. Maar het forum is overdag niet zo druk als deze
Overigen voor degene die het nog wisten. De schouder doet het volgens mij weer een beetje goed. (zou er dan toch nog honbal inzitten dit jaar?)
2003 motorongevalletje gehad waarbij ik een gescheurd kraakbeen in schouder heb opgelopen. Mei vorig jaar aan geopereerd.....
Uhh.. we hadden een PDA ja, zo'n HP iPAQ 2210.. die verkocht en een GPSmap 276C gekocht, moeilijk?quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:53 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer, je had dus een iPaq ofzo, een streetpilot, en laatst nog iets nieuws.Of is die streetpilo III juist dat nieuwe?Ik moet slapen
![]()
Ik las vorige week in het blad van motoport een "test" (ja gewoon reclame dus) van een van die motorGPS'n. Hij zat er "maar 100 meter naast". In the middle of nowhere maakt dat niet uit nee, maar in het centrum van een willekeurige stadquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Uhh.. we hadden een PDA ja, zo'n HP iPAQ 2210.. die verkocht en een GPSmap 276C gekocht, moeilijk?
Streetpilot 3 is ook zoiets als de Streetpilot 2610 en de GPSmap276C, alleen wat ouder en trager enzo, maar wel goedkoper, 2e hands vanaf 400 euro, daarom zei ik het
2-3 meter kan net het verschil zijn tussen de weg en de slootquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Je zou kunnen proberen om WAAS ff in te schakelen, op 2-3 meter precies![]()
Als je er geen verstand hebt, ga dan geen GPS testen...
Je kan idd op alle slakken zout gaan liggen maar ik zal je uit de droom helpen: met een PDA win je het ècht niet tegen een GPS van Garminquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
2-3 meter kan net het verschil zijn tussen de weg en de sloot
ik zal zo ff kijken om welke het ging. Wat me ook al verbaasde was dat het apperaat wel 3 satelieten wist te vinden......... PDA GPS-muis zat al op 5, mijn telefoon GPS muis zit er meestal op 8quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je kan idd op alle slakken zout gaan liggen maar ik zal je uit de droom helpen: met een PDA win je het ècht niet tegen een GPS van GarminDenk je dat TomTom nauwkeuriger is ofzo...
Sterker nog, TomTom is niet eens een concurrent voor Garmin
Ik heb je ooit nog eens horen beweren dat Garmin te duur was, en onzin, want met een PDA kon je het ook wel afquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je kan idd op alle slakken zout gaan liggen maar ik zal je uit de droom helpen: met een PDA win je het ècht niet tegen een GPS van GarminDenk je dat TomTom nauwkeuriger is ofzo...
Sterker nog, TomTom is niet eens een concurrent voor Garmin
Nu heb ik van de Garmin geproefd.... toen nog bijna nooit mee gewerktquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:55 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik heb je ooit nog eens horen beweren dat Garmin te duur was, en onzin, want met een PDA kon je het ook wel aften tijde dat je pa net die PDA had
Maare, Garmin is idd wel de shit
PDA is gewoon niet voor op de motor...
Het is een navigatieHULPmiddel...quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
2-3 meter kan net het verschil zijn tussen de weg en de sloot
Ik ken het... ik heb ook ooit een BMW K1100LT goed lopen praten... maar ja, in je hart weet je dat dat niet de shit isquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:56 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nu heb ik van de Garmin geproefd.... toen nog bijna nooit mee gewerktEn zo'n Garmin is ook idd ontzettend duur, maar wél kwaliteit
Het is gewoon appels met peren vergelijken.
En ja, het systeem waar je op zo'n moment mee werkt bescherm je altijd![]()
Mijn ervaring is idd enigszins beperkt:quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Trouwens, 100 meter ergens naast zitten met de standaard GPS kan je mij ook niet wijs maken. Ja, of je moet de basiskaart gebruiken en geen detailkaarten gebruikenOF je moet kaarten gaan gebruiken voor op t water of voor wandelaars
Dan lukt het je wel om in het centrum ergens 100 meter naast te zitten...
Welk toestel was dat dan? Er zijn er eigenlijk maar een paar die geschikt voor de motor zijn, namelijk de Streetpilot 3, Streetpilot 2610/2650, de GPSmap 276C en de Quest...
Dan nog een paar maar die zijn alweer achterhaald. Dit icm met het juiste kaartmateriaal (City Select v7 of City Navigator) werkt het zeker wel op de 5 meter nauwkeurig.
Satelliet ontvangst... hoort minimaal 5 te zijn, normaal gesproken 6 of 7.
Ik heb een beetje het idee dat jij geeneens ervaring hebt met een echt GPS systeem en je blind blijf staren op zo'n PDA-tje.. leuk voor als je er al 1tje hebt en als je hem dan in de auto gebruikt voor van A naar B te rijden, verder hebbie er totaal niks aan.. wel handig voor op kantoor
Hoe dik is die plaat voor je kop? Misschien heb je daarom te weinig satelliet ontvangstquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:05 schreef stinkie het volgende:
En dan mag je nu jouw jarenlange ervaring even met ons delen
Ik heb het niet over te weinig GPS ontvangst, 8 satelieten is voldoende. Ik ben ook geen PDA freak, ik gaf aan wat er in het Motoportreclame blad staat, leer lezen knul.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hoe dik is die plaat voor je kop? Misschien heb je daarom te weinig satelliet ontvangst
Zit het net allemaal te vertellen.. wat wil je horen? Dat een PDA'tje met TT beter is dan Garmin?
Succes ermee iig... ik ben al te vaak in discussie gegaan met de "PDA-freaks" die echt heilig in hun apparaat geloven.. ik denk dat ze gewoon geen geld hebben voor een Garmin
Ik dacht tweedehands van jou kopen, vandaar ....quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Uhh.. we hadden een PDA ja, zo'n HP iPAQ 2210.. die verkocht en een GPSmap 276C gekocht, moeilijk?
Streetpilot 3 is ook zoiets als de Streetpilot 2610 en de GPSmap276C, alleen wat ouder en trager enzo, maar wel goedkoper, 2e hands vanaf 400 euro, daarom zei ik het
quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:58 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik ken het... ik heb ook ooit een BMW K1100LT goed lopen praten... maar ja, in je hart weet je dat dat niet de shit is![]()
Riet wordt ongeduldig. Geeft niet, hij heeft zich al tijden ingehoudenquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:23 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik dacht tweedehands van jou kopen, vandaar ....
en stiekem probeerde ik het forum tot leven te wekkenen het is nog gelukt ook
Kunnen jullie even wachten met rellen trouwens? Morgen is het vrijdag
Had beter gelezen, als ik zo trouw zou zijn dan had ik het wel bij 1 apperaat gehoudenquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Haha, je bent wel goed stinkie
Iedere boere lul die met een PDA EN Garmin op de motor gewerkt heeft ziet dat een PDA troep is.... nogmaals: leuk voor in de auto voor van A naar B en eventueel via C te rijden en leuk voor als je al zo'n ding hebt...
En ik geen ervaring met de PDA? Heb er 1,5 jaar mee gewerkt... want pa is niet zo handig met die dingen..
Zit ook al 2 jaar bij de FJR Club waar veel zo'n dingen hebben, dus lees er erg veel over.
Ja, Motoportreclame, maar VOOR dat je dat gelezen had zat je ook al te miepen dat een PDA net zo goed als een Garmin zou zijn op de motor..
Ik zoek geen rel, vind het alleen zo grappig dat mensen die niet weten waar ze over praten zo trouw aan hun apparaatje blijven...
En nu ga ik slapen
Zo ben ik eens met een nachtrit meegeweest !quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:57 schreef Makster het volgende:
Anders heb ik vandaag heel de dag op een Tankwagen van Schenk Tanktransport gereden.
Vanmorgen om 04:15 uur uit mijn nest, douchen en naar de Nerefco op Pernis. Daar aangekomen eerst een tankwagen afgetankt met 29000 liter Ultimate 98 (nieuwe benzine van BP) en 11000 liter Ultimate diesel.
Vervolgens naar Oud - Beijerland en Berschenkhoek om te lossen en daarna weer terug naar de rafinaderij. Was echt een zeer leerzame en zeer toffe dag, echt mooi spul zo een tankwagen![]()
Mensen bedankt voor het lachen..........
Zo klinkt Raus ook alquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
au auargh grrmbl
morgenpoepenkel
In de Python?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:10 schreef Romius het volgende:
Het weer ziet er weer goed uit, dus straks maar ff knallen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |