abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25599897
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:16 schreef Sidekick het volgende:
Bottomline is dat Georgina de prijs/nominatie (?) heeft gekregen omdat ze iets doms zei, iets ongepast, iets misplaatst. Niet omdat ze een leugen vertelde.
Gouden Zwatelaar is als je uit je nek lult. Dat deed zij duidelijk niet; ze vertelde slechts een feit.
pi_25600023
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:04 schreef milagro het volgende:
Dat heb ik zelf ook wel eens gezegd bij een zoveelste overstroming in de India contreien.
Ohh, wat ben jij toch verukkelijk irritant.
pi_25600089
Ah, de discussie is in inder geval boven Verbaans niveau uitgestegen, maar dat is een discussie over pasgeboren ratjes ook.
pi_25600644
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:33 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ohh, wat ben jij toch verRukkelijk
ik weet het, ik weet het
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25600723
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 22:35 schreef Stali. het volgende:

[..]

In zoverre dat ik een vriendin die ik al ruim 23 jaar kende erbij verloren heb.
goh, jij ook al!
pi_25600976
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ah, de discussie is in inder geval boven Verbaans niveau uitgestegen, maar dat is een discussie over pasgeboren ratjes ook.

maar ik dacht dat het algemeen bekend was dat de mensen de aarde naar de klote helpen... Blijkbaar niet dus...
  zondag 20 maart 2005 @ 00:19:43 #157
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_25601120
Hey TS, als je de kans krijgt moet je het eens proberen uit te leggen aan 1 van die Chinezen / Afrikanen die voor hun oude dag volledig afhankelijk zijn van hun (dan hopelijk nog levende) kinderen. Je mag jezelf gelukkig prijzen als je niet gelynched wordt.

En wbt Georgina Verbaan: ook al zou ze ergens op een abstract niveau wel gelijk kunnen hebben, dan nog heb je de tact van een tank als je dat in zo'n show op zo'n manier brengt. Helemaal als je je geld verdient met je imago. Vind 't niet vreemd en ook helemaal niet erg dat zo'n giebel-meisje op zo'n blunder wordt afgebrandt.

Leert ze misschien van om in 't vervolg even wat langer na te denken voor ze weer een evolutionair correct maar tactisch desastreuse uitspraak doet...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_25601301
wisten jullie ook dat Georgina V. Osama Bin L. een lekker ding noemde?
Oh dus de man die 3000 doden op zijn geweten heeft, is een okay kerel want hij ziet er lekker uit?!?!?

Zo bedoelde ze het ms niet, maar mijn God, zoiets zég je toch niet!!
Ik bedoel, ik ken iemand die in die toren zat, en gestorven is, weliswaar 2 jaar na de ramp door een verkeersongeluk maar je begrijpt wat ik bedoel.
  zondag 20 maart 2005 @ 00:31:24 #159
67978 HenryHill
pi_25601383
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:27 schreef milagro het volgende:
Oh dus de man die 3000 doden op zijn geweten heeft, is een okay kerel want hij ziet er lekker uit?!?!?

Ik bedoel, ik ken iemand die in die toren zat, en gestorven is, weliswaar 2 jaar na de ramp door een verkeersongeluk maar je begrijpt wat ik bedoel.
Milagro....
Leg de Prive weg en ga naar bed
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_25601417
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:27 schreef milagro het volgende:

Ik ken ook iemand die gestorven is 2 jaar na de ramp .
  zondag 20 maart 2005 @ 00:33:14 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25601423
Dat mailtje.

En dan ook nog namens de hele familie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25601453
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:31 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Milagro....
Leg de Prive weg en ga naar bed
Oh jee, jij hebt ook iemand verloren aan de tsunami?

dat zei ze trouwens in een interview met de Nieuwe Revu, ook half NL over de zeik.

Schande opnieuw!!!
  zondag 20 maart 2005 @ 00:36:56 #163
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25601477
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Gouden Zwatelaar is als je uit je nek lult. Dat deed zij duidelijk niet; ze vertelde slechts een feit.
Ja, maar ze bracht het wel erg lomp
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 maart 2005 @ 00:38:45 #164
67978 HenryHill
pi_25601504
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh jee, jij hebt ook iemand verloren aan de tsunami?

dat zei ze trouwens in een interview met de Nieuwe Revu, ook half NL over de zeik.

Schande opnieuw!!!
Ja, ze krijgt wel veel aandacht he, die Georgina... je zou er bijna jaloers van worden.
  zondag 20 maart 2005 @ 00:41:18 #165
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_25601547
gelijk heeft ze alleen het moment is kut. Volgens mij ook de reden van nominatie!
Liefde, leven , geven!!!!
pi_25601552
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:38 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ja, ze krijgt wel veel aandacht he, die Georgina... je zou er bijna jaloers van worden.
daar is tegenwoordig wat aan te doen, hoor, HenryHill, als je je niet lekker voelt in je mannenlijf
pi_25601564
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:41 schreef honesty het volgende:
gelijk heeft ze alleen het moment is kut. Volgens mij ook de reden van nominatie!
weet je, ik denk het ook
  zondag 20 maart 2005 @ 00:43:11 #168
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25601579
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, maar ze bracht het wel erg lomp
Beter zo dan iemand die uren in de rondte blaat om een politiek correct antwoord te geven.
Misschien ben ik wel een hele botte lul, maar ik laat echt geen traan als iemand die ik goed ken komt te overlijden. Gaan zitten janken is niets anders dan zelfmedelijden. Immers, niemand heeft het eeuwige leven.
Om de nodige flames en inkoppers even voor te zijn: Zelfmoord vind ik weer een ander uiterste (daar sta ik in de meeste gevallen niet achter).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 20 maart 2005 @ 00:44:39 #169
67978 HenryHill
pi_25601605
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:41 schreef milagro het volgende:

[..]

daar is tegenwoordig wat aan te doen, hoor, HenryHill, als je je niet lekker voelt in je mannenlijf
Ja? En bevalt dat een beetje, mevrouw Milagro?
pi_25601607
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:43 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Beter zo dan iemand die uren in de rondte blaat om een politiek correct antwoord te geven.
Misschien ben ik wel een hele botte lul, maar ik laat echt geen traan als iemand die ik goed ken komt te overlijden. Gaan zitten janken is niets anders dan zelfmedelijden. Immers, niemand heeft het eeuwige leven.
Om de nodige flames en inkoppers even voor te zijn: Zelfmoord vind ik weer een ander uiterste (daar sta ik in de meeste gevallen niet achter).
en dan zaniken ze hier over Georgina
pi_25601622
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:44 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ja? En bevalt dat een beetje, mevrouw Milagro?
nee, niet gevat, sorry
  zondag 20 maart 2005 @ 00:47:22 #172
67978 HenryHill
pi_25601659
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:45 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, niet gevat, sorry
You'll get it
  zondag 20 maart 2005 @ 00:47:37 #173
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25601665
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:44 schreef milagro het volgende:
en dan zaniken ze hier over Georgina
Eigen mening mag toch?
pi_25601695
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:47 schreef HenryHill het volgende:

[..]

You'll get it
deed jij dat maar, gevatte man...

get it ?
pi_25601709
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:47 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Eigen mening mag toch?
maar natuurlijk, hoe 'apart' die ook moge zijn
  zondag 20 maart 2005 @ 00:51:57 #176
99403 Notoire_Gek
Meesterlijk
pi_25601730
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:50 schreef milagro het volgende:

Neuk jij nog wel eens?
GIRO 800800
  zondag 20 maart 2005 @ 00:55:00 #177
67978 HenryHill
pi_25601783
quote:

[..]

...maar zorg dan alleen dat, als je die mening verkondigd, dat je ook nog een andere bron van inkomsten hebt naast het beeld wat je managers zo zorgvuldig voor je hebben samengesteld
Anders kon je die inkomsten nog wel eens gaan missen in de nabije toekomst.
pi_25601868
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:51 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Neuk jij nog wel eens?
de laatste keer was op 5 januari dit jaar dus het is al een poos geleden, dat verklaar ALLES in 1 keer!!

goh, mag ik je bedanken voor dit inzicht!
pi_25601936
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

...maar zorg dan alleen dat, als je die mening verkondigd, dat je ook nog een andere bron van inkomsten hebt naast het beeld wat je managers zo zorgvuldig voor je hebben samengesteld
Anders kon je die inkomsten nog wel eens gaan missen in de nabije toekomst.
niet iedereen raakt zo opgefokt als Fokkertjes over zo'n opmerking van Georgina Verbaan, hoor
  zondag 20 maart 2005 @ 01:05:24 #180
67978 HenryHill
pi_25602030
quote:
Op zondag 20 maart 2005 01:01 schreef milagro het volgende:

[..]

niet iedereen raakt zo opgefokt als Fokkertjes over zo'n opmerking van Georgina Verbaan, hoor
Een stuk of 8 posts in dit topic, ons onderlinge gekibbel niet meegerekend.

Mwoah.
  zondag 20 maart 2005 @ 01:05:37 #181
84341 alsem
ja toch
pi_25602032
whehe wil wel zien of dit op tv komt!
  zondag 20 maart 2005 @ 01:06:27 #182
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25602055
quote:
Het valt allemaal wel mee. De natuur houd je immers niet tegen (ondanks dat veel mensen denken van wel). Indien mensen komen te overlijden door toedoen van anderen (moord, aanslagen en dergelijke) dan klopt dat natuurlijk niet. Over iets als euthenasie heb ik weer een andere mening... waarom iemand onnodig laten lijden of jarenlang voor niets kunstmatig in leven houden (dus, zonder enige kans op verbetering)?
Voor mezelf heb ik ook een paar dingen vast laten leggen (zodat anderen die beslissing niet meer hoeven te nemen). Mocht ik bijvoorbeeld zwaar gehandicapt raken, dan mogen ze me direct een spuit geven. Als ik de keuze krijg: donororganen of sterven, kies ik absoluut voor het laatste. Geen gezeik met allerlei regels... het is mijn lijf en ik bepaal wat er mee gebeurt. Misschien erg hard, maar in mijn ogen wel realistisch.

Maargoed, terug naar Georgina

[ Bericht 3% gewijzigd door MSXUser op 20-03-2005 01:08:23 (typo :{) ]
pi_25602081
quote:
Op zondag 20 maart 2005 01:05 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Een stuk of 8 posts in dit topic, ons onderlinge gekibbel niet meegerekend.

Mwoah.
ik bedoel maar, waar hebben we het over
  † In Memoriam † zondag 20 maart 2005 @ 09:31:40 #184
43556 miss_dynastie
pi_25604890
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:00 schreef pberends het volgende:
In een programma over milieu op Net5 zei een mevrouw:

"Het ministerie van VROM heeft uitgerekent dat door overstomingen elk jaar 13 miljoen mensen onkomen. Over een tijd zullen ruim 90 miljoen mensen omkomen door overstromingen als gevolg van het broeikaseffect"

Georgina: "Misschien is dit wel politiek incorrect, maar dat is wel goed voor het milieu. Een beetje minder mensen mag ook wel."
Ik vind dat ze helemaal gelijk heeft.
Maar waarom zou je dit soort dingen zeggen als je toch bijna 100% zeker weet dat je verkeerd begrepen wordt?
pi_25605952
Ik kijk al heel lang niet meer naar dat programma wegens dit soort tenenkrommende acties van Jack. Zo makkelijk hoe hij mensen voor schut zet en zaken uit de context rukt om zelf lekker te scoren. Hij weet ook altijd weer een of andere new-age liefhebber erin te krijgen die hij vervolgens voor de 1001-ste keer kan gaan afzeiken, zo zwak.

In het begin kon hij wel op een goede manier bepaalde mensen onderuit halen, maar de laatste twee jaar is hij alleen maar bezig met te gemakkelijke slachtoffers uitpikken. Het ligt zo voor de hand om Georgina maar weer belachelijk te maken omdat ze zo dom zou zijn, en het is ook zo handig om weer eens een meisje dat een fout middagprogramma bij Yorin presenteert uit te lachen omdat ze zich verspreekt.

[ Bericht 39% gewijzigd door RaisinGirl op 20-03-2005 11:17:46 ]
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_25606411
quote:
Op zondag 20 maart 2005 09:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dit soort dingen zeggen als je toch bijna 100% zeker weet dat je verkeerd begrepen wordt?
Wat heeft het met gelijk hebben te maken? Als er morgen een atoombom valt op New York dan is dat ook goed tegen de overbevolking. Wil dat zeggen dat het oke is?

Je gaat mensen niet dood laten gaan bij overstromingen omdat dat goed zou zijn voor het milieu. ALs je dat soort raren ideeen alleen al hebt dan moet je je na laten kijken.
pi_25606433
En ze is ook dom. Haar opmerking getuigt niet van politieke scherpzinnigheid en incorrectheid, maar van ongevoeligheid. Vrouw met ballen? Ze gooit er maar uit wat er in haar primitieve geest zoal opborrelt. Laten we vooral doen alsof dit een deugd is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_25606567
Ik heb ook naar dat debat zitten kijken, en kon me goed voorstellen dat Wubbo Ockels zich groen en geel zat te ergeren; ik denk dat hij nog degene was die uberhaupt wist waar hij over sprak. Tja, Georgina komt niet altijd al te snugger over, maar deze uitspraak was de nominatie zeker niet waard. Die had echt naar de NS moeten gaan.

En ook ik vind dat Jack Spijkerman mensen te makkelijk voor schut zet. Zet Bert Visser daar bij, en je gaat je nogal es ergeren.
  † In Memoriam † zondag 20 maart 2005 @ 11:47:19 #189
43556 miss_dynastie
pi_25606593
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:38 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wat heeft het met gelijk hebben te maken? Als er morgen een atoombom valt op New York dan is dat ook goed tegen de overbevolking. Wil dat zeggen dat het oke is?

Je gaat mensen niet dood laten gaan bij overstromingen omdat dat goed zou zijn voor het milieu. ALs je dat soort raren ideeen alleen al hebt dan moet je je na laten kijken.
Ze zegt niet dat ze er blij mee is of zo of dat het oke is. Ze zegt ook niet dat mensen specifiek dood moeten (als ik het goed begrijp, heb het programma niet gekeken). An sich, gewoon koud naar feiten kijkend, niet naar de mensen zelf, maar het 'algemeen' houdt, dan zit er een kern van waarheid in wat ze zegt; natuurlijke selectie. Bovendien is overstroming (natuur) iets anders dan een atoombom (door de mensen gemaakt en veroorzaakt).
pi_25606608
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:38 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Je gaat mensen niet dood laten gaan bij overstromingen omdat dat goed zou zijn voor het milieu.
dat zei ze dan ook niet

dat het een lompe opmerking en lompe timing was, dat weten we allemaal maar er worden haar hier nu dingen in de mond gelegd die ze niet gezegd heeft en ook niet bedoeld heeft.
  zondag 20 maart 2005 @ 11:49:43 #191
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_25606633
Jort legt haar ook wel eens dingen in de mond.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zondag 20 maart 2005 @ 11:50:27 #192
33189 RM-rf
1/998001
pi_25606644
quote:
Op zondag 20 maart 2005 09:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

sjappeu, voor de MULO-instelling van pberends, Milagro, miss_dynastie en Georgina Verbaan ...
Want ... wat is de waarde nu eigenlijk van het idee dat overstromingen en andere grote rampen waarbij veel mensen sterven erg goed zijn tegen de wereld-overbevolking?

Zijn grote rampen een goede oplossing tegen overbevolking?
Is Bagladesh, een land welke regelmatig door grote overstromingsrampen getroffen wordt, nu een land waar het met de overbevolking de goede richting opgaat, is dat daar, door de overstromingsrampen, nu beter geworden qua overbevolking?
Degenen die dat denken zijn vast ook van mening dat de nederlandse overheid vooral geen dijkverhoging moet ondersteunen, immers, nederland is al een dichtbevolkt land ...

Misschien dat men ook wat verkeerslichten minder goed kan afstellen, minder regels voor vuurwerk-opslag en de nooduitgangen in de horeca hoeven ook niet meer zo nodig ... op die manier pakt nederland prima de 'overbevolking aan, volgens Georgina, pberends en Milagro ... toch?

Wat je zo'n televisieprogramme als 'spijkers-met-koppen' kwalijk kunt nemen dat ze ook geen argumentatie toepassen in het afbranden van zo'n mening, waardoor inderdaad de indruk ontstaat dat politiek incorrecte dingen niet gezegd mogen worden, maar wel juist zouden zijn ...

Feit is echter dat heel veel politiek incorrect geblaat gewoonweg van een enorme domheid getuigt, en de onmogelijkheid om serieus feitelijkheden af te wegen ...
het is vaak gebaseerd op een SBS6-versimpeling van de wereld ...

Nee, overstromingen zijn geen enkel middel tegen 'overbevolking' vaak maken ze het probleem enkel erger, door de grote economische schade, en doordat zulke grote rampen vaak gevolgd worden door een geboortegroei (juist kinderen zijn de investering in de toekomst voor ouders in de derde wereld, sterven er een paar, moeten ze er gewoon enkele bijfokken) ..

Maar ennelijk is die denkwijze net een brug te ver voor onze politiek incorrecte denkers als pberends et al.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_25606727
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sjappeu, voor de MULO-instelling van pberends, Milagro, miss_dynastie en Georgina Verbaan ...
Want ... wat is de waarde nu eigenlijk van het idee dat overstromingen en andere grote rampen waarbij veel mensen sterven erg goed zijn tegen de wereld-overbevolking?

Zijn grote rampen een goede oplossing tegen overbevolking?
Is Bagladesh, een land welke regelmatig door grote overstromingsrampen getroffen wordt, nu een land waar het met de overbevolking de goede richting opgaat, is dat daar, door de overstromingsrampen, nu beter geworden qua overbevolking?
Degenen die dat denken zijn vast ook van mening dat de nederlandse overheid vooral geen dijkverhoging moet ondersteunen, immers, nederland is al een dichtbevolkt land ...

Misschien dat men ook wat verkeerslichten minder goed kan afstellen, minder regels voor vuurwerk-opslag en de nooduitgangen in de horeca hoeven ook niet meer zo nodig ... op die manier pakt nederland prima de 'overbevolking aan, volgens Georgina, pberends en Milagro ... toch?

Wat je zo'n televisieprogramme als 'spijkers-met-koppen' kwalijk kunt nemen dat ze ook geen argumentatie toepassen in het afbranden van zo'n mening, waardoor inderdaad de indruk ontstaat dat politiek incorrecte dingen niet gezegd mogen worden, maar wel juist zouden zijn ...

Feit is echter dat heel veel politiek incorrect geblaat gewoonweg van een enorme domheid getuigt, en de onmogelijkheid om serieus feitelijkheden af te wegen ...
het is vaak gebaseerd op een SBS6-versimpeling van de wereld ...

Nee, overstromingen zijn geen enkel middel tegen 'overbevolking' vaak maken ze het probleem enkel erger, door de grote economische schade, en doordat zulke grote rampen vaak gevolgd worden door een geboortegroei (juist kinderen zijn de investering in de toekomst voor ouders in de derde wereld, sterven er een paar, moeten ze er gewoon enkele bijfokken) ..

Maar ennelijk is die denkwijze net een brug te ver voor onze politiek incorrecte denkers als pberends et al.
dat zei ze niet, dat bedoelen wij niet

maak maar ridicule verwijten over MULO en SBS maar je mist gewoon compleet het punt vd discussie.

Zij was lomp zoals ze het zei, het gekozen moment, dat moge duidelijk zijn, maar puur sec had ze een punt, alleen denken we natuurlijk als zo'n situatie speelt GELUKKIG NIET puur sec.

is dat nu zo moeilijk te begrijpen met je universitaire instelling
  † In Memoriam † zondag 20 maart 2005 @ 11:56:16 #194
43556 miss_dynastie
pi_25606744
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:55 schreef milagro het volgende:
Zij was lomp zoals ze het zei, het gekozen moment, dat moge duidelijk zijn, maar puur zec had ze een punt, alleen denken we natuurlijk als zo'n situatie speelt GELUKKIG NIET puur sec.
Wat zij zegt
  zondag 20 maart 2005 @ 12:07:59 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_25606952
Kennen ze dat wijf niet muilkorven of zo ? Er komt toch geen zinnig woord uit.

Oh en Jack...wat ben jij een vreselijk lelijke kerel zeg, waren je ouders eigenlijk wel blij met je ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 20 maart 2005 @ 14:16:00 #196
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25610062
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:18 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik vind een simpel feit nooit misplaatst of dom...
Emiel Ratelband zei dat het erg leuk is voor een 9 jarig meisje om je vriendje in je mond te laten komen en hem dan te tongzoenen.

Dat is een simpel feit.

Vind je dit een slimme uitspraak?
  zondag 20 maart 2005 @ 14:19:56 #197
33189 RM-rf
1/998001
pi_25610142
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:55 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zei ze niet, dat bedoelen wij niet

maak maar ridicule verwijten over MULO en SBS maar je mist gewoon compleet het punt vd discussie.

Zij was lomp zoals ze het zei, het gekozen moment, dat moge duidelijk zijn, maar puur sec had ze een punt, alleen denken we natuurlijk als zo'n situatie speelt GELUKKIG NIET puur sec.

is dat nu zo moeilijk te begrijpen met je universitaire instelling
Raar, als iemand op een vraag over miljoenen doden wegens overstromingen, meldt dat dat juist vanwege het gevaar van overbevolking toch wel een goed 'oplossing' is ...
Ga ik me altijd afvragen of zoiets waar is, of grootschalige rampen werkelijk een oplossing zijn tegen overbevolking, en op basis van pure feiten kom ik dan snel tot de coclusie dat dit juist tegengesteld is ... dat dit soort rampen specifiek bijdraagt aan 'overbevolkings-problemen'...

immers 'overbevolking is nietzomaar enkel een 'cijfertje', het heeft ook te maken met de waarde van een leven .... en gebied als nederland is helemaal niet 'overbevolkt' omdat er genoeg inkomen is voor de mensen, bovendien, het is niet zo dat mensen 5 kinderen krijgen om van een oudedagsvoorziening verzekerd te zijn ...

In landen as Bangladesh, India, in Afrika gebeurt dat wel, en _dat_ is een groot probleem ...
De beste oplossing is gewoonweg dat een gebied meer economische zekerheid krijgt, daardoor daalt automatisch ook de geboorte-aanwas, omdat de mensen daar minder kinderen 'nodig' hebben als investering in hun toekomst, er is meer plaats voor kwaliteitsinvestering in mensen en minder enkel kwantitatief ...

Maar kennelijk Milagro, vind jij dat onzin, misschien kun je me uitleggen waar het 'punt' van dat meisje, dat vast nog wel eens met haar eega lijstduwer kan worden op de 'Leefbaar Woonwagenkamp'-lijst, precies ligt ... Ik kijk misschien te weinig SBS en VARA (dé pulp-zenders van nederland, erop gericht het publiek dom te maken/houden) om dat te begrijpen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 20 maart 2005 @ 16:04:06 #198
105536 JeStaatOpInternet
Dat je 't ff weet...
pi_25612398
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:07 schreef alwaysthebest het volgende:
Onterechte nominering zwatelaar inderdaad
Idd, die van die vent in de trein sloeg ten minste nog ergens op. Als het per sé om domme opmerkingen van BN'ers moet gaan, dan kunnen we Georgina elke week wel nomineren....
  zondag 20 maart 2005 @ 16:15:32 #199
105850 Fuente
mamamuts
pi_25612646
Naar mijn idee heeft ze wel gelijk. Het gaat om een natuurramp, het is een natuurlijk iets. En daarmee bedoel ik niet dat je de mensen dan dood moet laten gaan, of dat het niet erg is dat er zoveel doden zijn gevallen, maar wel dat het een Natuurramp is, en dat wel iets heel anders is dan een atoomramp.
Maar goed, het is moeilijk om dat goed uit te leggen en ook ik vind het verschikkelijk wat er daar gebeurt is, het heeft in mijn ogen echter wel iets met mileu te maken, en balans...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_25613018
Wat is moedertje natuur toch goed voor ons he..... tis onwijs klote als het je overkomt, maar wat is er anders dan de duizende jaren voor ons? Fuente heeft naar mijn idee gelijk, tis gewoon de balans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')