Baarlijke nonsens. De Vinexnota is uit ik meen '93 ruim 5 jaar voor Pronk minister werd. Pronk heeft zich bezig gehouden met de 5e nota. Deze is er echter nooit door gekomen...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:54 schreef DoctorB het volgende:
1. Jan Pronk - als minister van Volkshuisvesting is hij verantwoordelijk voor de huidige woningnood en de jeugdvlucht vanuit dorpen dankzij zijn idiote "vinex" nota.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:49 schreef Drugshond het volgende:3. Singh Varma : Het ziekelijk liegenbeestje van de politiek. Volkomen ongeschikt voor de zware taak.
quote:Top 3 - Meest mislukte ministers.
Ik zou Hans Hoogervorst er ook maar bij zetten. Als Staatssecretaris van Sociale Zaken nooit betrapt op een waarheid en gelijk Linschoten verantwoordelijk voor afbraak sociale (zorg) voorzieningen. Tevens nu opnieuw verantwoordelijk voor de dagelijkse sterfgevallen onder chronisch ziekenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:48 schreef lucida het volgende:
Hans Wiegel die nu nog teert op zijn roem van weleer.
Robin Van Linschoten, als de man die in zijn eentje het ziekte- en zorgstelsel heeft uitgewoond
Hans van Mierlo die bij hoog en bij laag volhoudt dat Nederland welvarend genoeg en nog lang niet vol is.
Ad Melkert die verantwoordelijk was voor de grootste schuld (de ESF affaire) waarmee Nederland bij de Europese Unie in het krijt kwam te staan. ( En vanwege zijn ongelooflijke verzuringsgraad.)
Annemarie Joritsma die vrij baan heeft gemaakt voor de uitverkoop van diverse publieke sectoren aan de vrije markt economie.
En wat te denken van Josef Luns, die Italië paaide door aan dit land langdurig 'ons' gas te leveren voor een prijs die ver onder de marktprijs lag die wij er zelf voor moesten betalen.
En ga zo maar door.![]()
Zalm heeft zelf gesteld dat er ten tijde van Paars te weinig is bezuinigd, dat er op te grote voet is geleefd, en dat daarom de huidige bezuinigingen zo extreem zwaar zijn. Wat jij daar grappig aan vind, ontgaat mij.quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:53 schreef Chewie het volgende:
De top 3 lijstjes zijn wel zeer actueel en zeer typisch gezien de users die reageren
en dat Zalm niet bezuinigd zou hebben is wel een zeer grappige opmerking
Volgens mij geen discussie topic maar goed, Zalm heeft gezegd dat Paars vooral te weinig bezuinigd heeft in de laatste jaren van die coalitie en dat de Zalm norm teveel is losgelaten. Daar kun je alleen Zalm de schuld van geven maar het is altijd nog een coalitie. Het enige wat ik Zalm verwijt (en de VVD) is dat ze zelf ook te gemakkelijk werden na 6 jaar Paars en de PvdA teveel hun zin gaven.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zalm heeft zelf gesteld dat er ten tijde van Paars te weinig is bezuinigd, dat er op te grote voet is geleefd, en dat daarom de huidige bezuinigingen zo extreem zwaar zijn. Wat jij daar grappig aan vind, ontgaat mij.
Dat was ook niet alleen tegen jou gerichtquote:En ja, actueel zal mijn lijstje best zijn, ik oordeel niet over ministers die ik niet heb meegemaakt en zo oud ben ik nou ook weer niet
Dat ze er zo kort zaten hadden ze aan zichzelf te danken...quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:15 schreef Chewie het volgende:
PS: Bij Balkenende I zaten natuurlijk ook zeer slechte ministers maar heb ik niet meegenomen vanwege de korte duur.
Dat bestrijd ik ook niet maar door die korte periode kun je ze moeilijk beoordelen op de inhoud of het gebrek daar aan.quote:Op donderdag 10 maart 2005 07:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ze er zo kort zaten hadden ze aan zichzelf te danken...
Nah, ze verklootten het vanaf het begin. Het was tenslotte hun eigen schuld dat ze er slechts een half jaar zaten. En daarop dient men ze dan te beoordelen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 08:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik ook niet maar door die korte periode kun je ze moeilijk beoordelen op de inhoud of het gebrek daar aan.
Maar zij trokken wel de stekker eruit terwijl andere zeer slechte ministers zoals Pronk en Alders gewoon op het pluche bleven zitten.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nah, ze verklootten het vanaf het begin. Het was tenslotte hun eigen schuld dat ze er slechts een half jaar zaten. En daarop dient men ze dan te beoordelen.
Daar sluit ik me graag bij aan en daar wil ik het ook graag bij laten. dit soort topics verzandt toch altijd in het uiten van persoonlijke antipathiëen, zelden gebaseerd op feiten.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:00 schreef du_ke het volgende:
Het is overigens wel vermakelijk hoe eenvoudig bepaalde projecten blind aan bepaalde bewindslieden worden toegewezen die er weinig mee te maken hadden.
Eh, de andere partijen waren het LPF geklooi zat en schopten ze eruit, bedoel je?quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar zij trokken wel de stekker eruit terwijl andere zeer slechte ministers zoals Pronk en Alders gewoon op het pluche bleven zitten.
Ja en dat maakt ze net niet genoeg voor een top 3 notering.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eh, de andere partijen waren het LPF geklooi zat en schopten ze eruit, bedoel je?
Persoonlijke problemen? Ik dacht dat ze (politiek) genaaid was door Docters Van Leeuwen ...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:53 schreef Harry_Sack het volgende:
Oei, 3 maar..
1. Winny Sorgdrager (min. van justitie), persoonlijke problemen voerden de boventoon boven beleid. Gevolg: leugen op leugen op leugen totdat de situatie onhoudbaar werd
De Geer was Christelijk Histerischquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:53 schreef Sater het volgende:
Minister - President De Geer [AR] verkwanselde ons land aan Nazi - Duitsland.
Onderwijsminister Cals [KVP] mastodont mammouthwet vernielde het onderwijs Gevolgen nog steeds zichtbaar.
omdat ze jou gaat uitzetten zekerquote:
uit verveling? Hij had wel degelijk een doelquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:26 schreef Sidekick het volgende:
2. Heinsbroek
De man die de LPF-bonje in het kabinet Balkie 1 bracht wat de val veroorzaakte en dankzij een maandenlange demissionaire status waren de noodzakelijke bezuinigingen te laat doorgevoerd wat een paar miljard heeft gekost. Verder een arrogante regent die in een bui van verveling dit baantje in de politiek nam.
En welk doel was dat?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:42 schreef Landmass het volgende:
[..]
uit verveling? Hij had wel degelijk een doel
Je komt echt niet verder dan dit soort gebash wat nergens op slaat, he?quote:En wat die miljarden betreft? Waarom maak jij je daar druk om. Linkse mensen vinden het toch altijd prachtig als er geld over de balk gesmeten wordt.
Hij zal er vast wel met een doel gezeten hebben, sterker nog: met een compleet eigen agenda!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:42 schreef Landmass het volgende:
[..]
uit verveling? Hij had wel degelijk een doel
Mag ik je verzoeken niet persoonlijk te worden in een discussie? Mensen aanvallen omdat ze links of rechts zijn is niet echt bevordelijk voor een inhoudelijke discussie. Zie ook Normen & Waarden van het Politieke Forumquote:En wat die miljarden betreft? Waarom maak jij je daar druk om. Linkse mensen vinden het toch altijd prachtig als er geld over de balk gesmeten wordt.
Ze is tegenwoordig burgermeester van Almere. Ook een heel handige functie voor iemand met een flink bouwbedrijfquote:Op zondag 13 maart 2005 11:03 schreef attila het volgende:
Jorrtisma, met afstand de meest incompetente minister van Nederland (en de rest van de wereld vermoed ik). Zelden zo een domme muts in de politiek mogen aanschouwen. Ik hoop dat ze nu wel bezig is met de voor haar geschikte carrierre (stront scheppen/vuil rapen in een wegberm) in plaats van ergens een bestuursfunctie te vervullen
ach ja. ik had dit jammerlijk feit al zeer diep in mijn onderbewustzijn verstopt. : ) zo zie je maar dat positie in de maatschappij en capaciteite niet altijd iets met elkaar te maken hebben.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze is tegenwoordig burgermeester van Almere. Ook een heel handige functie voor iemand met een flink bouwbedrijf
Het was: "Mevrouw Borst is een groter gevaar voor de Nederlandse volksgezondheid dan Bin Laden." En die quote komt van Theo van Gogh, maar werd geciteerd door Fortuyn.quote:Op zondag 13 maart 2005 00:51 schreef PJORourke het volgende:
1. Els "Taliban" Borst. Op dit ene punt geef ik Fortuyn helemaal gelijk.
Er is zo veel belastinggeld op afgeschoten, dat die lijsten wel moesten verminderen. Geen kunst dus. Wel een bewijs voor de stelling dat je beter eerst puin kunt ruimen, alvorens te \"investeren\". Een stelling die men onder Paars natuurlijk niet ondersteunde.quote:Op zondag 13 maart 2005 12:29 schreef Sidekick het volgende:
Maar Els Borst heeft het toch goed gedaan ondanks haar negatieve imago. Ze heeft wel de wachtlijsten weten terug te dringen met haar beleid: Wachtlijsten bekort - eerherstel voor Borst?
Nee, het toekomstige kabinet Wilders, met Constant Kusters, Michiel Smit en Stevan Witkampquote:Op donderdag 17 maart 2005 21:31 schreef Baraja het volgende:
het hele toekomstige kabinet Bos, met ministerposten voor Marcel van Dam, Lodewijk de Waal, Agnes Jongerius en Ferry Mingele.
Doe maar wel, hij wordt algemeen gezien als 1 van de beste politici die ons land gekend heeft, behalve door een stelletje rechtse wannabees die dat niet kunnen verkroppen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:53 schreef Chewie het volgende:
1: Pronk van ontwikkelingssamenwerking, onderbouwing verder overbodig.
quote:Op zondag 20 maart 2005 01:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe maar wel, hij wordt algemeen gezien als 1 van de beste politici die ons land gekend heeft,
Dekker is één van de beste ministers in dit kabinet. Het is jammer dat ze haar liberalisatieplannen niet van de Tweede Kamer mocht realiseren. Dat zou goed voor de huizenmarkt zijn geweest, ik hoop dat ze ook een voorzet gaat maken voor het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:04 schreef dazzle123 het volgende:
3 Dekker, de minister die als het aan haar ligt half Nederland tot de bedelstaf wilt veroordelen door in een totaal overspannen huizenmarkt de huurprijzen gewoon vrij te geven.
Je kunt veel van dit kabinet zeggen, maar het is allesbehalve kleurloos en visieloos.quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:44 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk dit hele kabinet wel, maar hier speciaal uit:
1. Balkenende. Als premier van dit kabinet kleurloos en er gaat geen visie vanuit
Belastinggeld zoekmaken vind jij niet zo erg geloof ik...quote:Op zondag 20 maart 2005 01:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe maar wel, hij wordt algemeen gezien als 1 van de beste politici die ons land gekend heeft, behalve door een stelletje rechtse wannabees die dat niet kunnen verkroppen.
Dat doet in mijn ogen iedere minister maar ik zie graag een onderbouwd dossier.quote:Op zondag 20 maart 2005 04:08 schreef Speth het volgende:
Belastinggeld zoekmaken vind jij niet zo erg geloof ik...
Links is nog steeds een behoorlijke stroming, al verkeer jij daar niet in. En onder politicologen en en journalisten wordt Pronk erg gewaardeerd vanwege zijn kennis en staat van dienst.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:43 schreef Tarak het volgende:
[..]Door wie dan, dat heb ik nog nooit gehoord namelijk.
Jan Pronk is de hedendaagse belichaming van de kleren van de keizer.quote:Op zondag 20 maart 2005 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Links is nog steeds een behoorlijke stroming, al verkeer jij daar niet in. En onder politicologen en en journalisten wordt Pronk erg gewaardeerd vanwege zijn kennis en staat van dienst.
quote:Op zondag 20 maart 2005 02:46 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dekker is één van de beste ministers in dit kabinet. Het is jammer dat ze haar liberalisatieplannen niet van de Tweede Kamer mocht realiseren. Dat zou goed voor de huizenmarkt zijn geweest, ik hoop dat ze ook een voorzet gaat maken voor het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.
Bewonderenswaardige, bijzonder intelligente vrouw.
Dat zegt meer over politicologen en vooral journalisten dan over de kwaliteiten van Pronk, die toch voornamelijk aangeschoten in vliegtuigen zat.quote:Op zondag 20 maart 2005 11:34 schreef SCH het volgende:
Links is nog steeds een behoorlijke stroming, al verkeer jij daar niet in. En onder politicologen en en journalisten wordt Pronk erg gewaardeerd vanwege zijn kennis en staat van dienst.
Tuurlijk johquote:Op zondag 20 maart 2005 14:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zegt meer over politicologen en vooral journalisten dan over de kwaliteiten van Pronk, die toch voornamelijk aangeschoten in vliegtuigen zat.
Heb je nog argumenten in huis of alleen slaapverwekkende smileys?quote:
quote:Op zondag 20 maart 2005 14:03 schreef du_ke het volgende:
[..]Wou jij bent werkelijk de eerste die ik ooit een compliment heb zien geven aan Dekker! Ze staat in het vakgebied van ruimtelijke ordening nou niet bepaald positief bekend
.
Het liefst een 'onderbouwd dossier'quote:Op zondag 20 maart 2005 17:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb je nog argumenten in huis of alleen slaapverwekkende smileys?
Krijg toch hele andere signalen door. het beleid, of eigenlijk het ontbreken van beleid wordt maarweinig gewaardeerd.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:37 schreef Tarak het volgende:
[..]Integendeel zelfs. Ze staat heel goed bekend. Veel beter dan Jan Pronk met zijn vreselijke 5e nota. Pronk toonde ook weinig tot geen interesse in het werkveld (hij wist het toch immers al beter), ook in tegenstelling tot Dekker, die veel meer betrokken is.
Dekker staat goed bekend? Dat waag ik toch echt te betwijfelen. Pronk was geen goede minister op dit gebied, Dekker al helemaal niet. Ze staat waarschijnlijk goed bekend bij het bedrijfsleven ja.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:37 schreef Tarak het volgende:
[..]Integendeel zelfs. Ze staat heel goed bekend. Veel beter dan Jan Pronk met zijn vreselijke 5e nota. Pronk toonde ook weinig tot geen interesse in het werkveld (hij wist het toch immers al beter), ook in tegenstelling tot Dekker, die veel meer betrokken is.
Oh jij gebruikte wel argumenten met je "hij zat aangeschoten in vliegtuigen"? Dat ontging me dan even. Als je kritiek hebt, kom dan met iets steekhoudends.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb je nog argumenten in huis of alleen slaapverwekkende smileys?
Nee, in het werkveld staat ze goed bekend omdat ze tenminste begrijpt wat er speelt, dan ben je veel verder dan bij Pronk, met zijn inhoudsloze "Mensen, wensen, wonen".quote:Op zondag 20 maart 2005 22:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dekker staat goed bekend? Dat waag ik toch echt te betwijfelen. Pronk was geen goede minister op dit gebied, Dekker al helemaal niet. Ze staat waarschijnlijk goed bekend bij het bedrijfsleven ja.
Je woont zeker niet in een ruraal gebied.... Pronk heeft de huizenprijzen en regelgevingen rond het bouwen van huizen op het platteland volledig verkloot. In een of ander rijtjeshuis krijg je daar natuurlijk weer niets van mee...quote:Op zondag 20 maart 2005 22:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh jij gebruikte wel argumenten met je "hij zat aangeschoten in vliegtuigen"? Dat ontging me dan even. Als je kritiek hebt, kom dan met iets steekhoudends.
Waarschijnlijker is dat hij gewoon kwaliteiten heeft.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het is mij een raadsel dat die man nog steeds gevraagd wordt voor posten. Zou hij mensen chanteren met de wetenswaardigheden die hij heeft opgedaan tijdens zijn hobby?
quote:Op zondag 20 maart 2005 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Zoals de gave om betrokken over te komen en te doen alsof hij het zeer serieus neemt? Of ligt dat wellicht aan de mensen die zich gemakkelijk laten manipuleren?quote:Op zondag 20 maart 2005 23:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarschijnlijker is dat hij gewoon kwaliteiten heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |