quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:28 schreef Faithz het volgende:
[afbeelding]
Zijn er gewoon al 3 topics doorgegaan..ZONDER MIJ
![]()
Tnx.quote:
Mooi zoquote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:29 schreef Patrick281 het volgende:
Dan heb je die ban voor rode Kawa's gemist.
![]()
![]()
zouden we dat gedaan hebben dan ?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:41 schreef Faithz het volgende:
[..]
Mooi zo![]()
Niks aan gemistAls het droog wordt dan trek ik mijn schatje ook weer naar buiten
![]()
Lekker rij ervaring opdoen zodat jullie niet op mij hoeven te wachten![]()
Wie is 'we'?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:13 schreef Patrick281 het volgende:
[afbeelding]
Welkom bij de Fok!MC!
Overzichtje van de Fok!MC motoren:BMW R1100S '01 - (Patrick281) Kawasaki ZXR400 - (One_Punch_Mickey) Kawasaki ZX6R '01 - (Ploderus) Suzuki GSF600N Bandit '96 - (Hicham) Suzuki GSF600S Bandit '04 - (Rietvaerder) Suzuki SV650N '04 & Kawasaki KLX650C '93 - (Didiot) Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:43 schreef hicham het volgende:
Eerst was het vlak in het midden nog alleen blauw en toen vond Youssef het kaal, dus heb ik daar die pic neergezet waar jullie allemaal aan het doen zijn alsof jullie de weg wetenYoussef gaf dat aan overigens, dat die pic daar wel kon
Idd,quote:
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrightquote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:43 schreef hicham het volgende:
Niet bewust omdat mijn Bandit erop staat hoor
Waaromquote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:50 schreef Rietvaerder het volgende:
ik vind het een KUT OP.
Ja, ik dacht het wel tochquote:
Tekst kan niet gecentreerd worden toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Welkom bij de Fok!MC! moet je centreren
Mijn brede getrainde lichaam staat ook op die foto.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:43 schreef hicham het volgende:
Dus een foto met veel motoren, een poserpic van OPM,
Waarom, omdat het TE universeel is. Ik vind het erg vreemd om te posten "de route word gereden door een Fok!MC-er" terwijl hetbijna in alle gevallen dezelfde persoon isquote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:55 schreef hicham het volgende:
[..]
Waarom
[..]
Ja, ik dacht het wel toch
Verander het werkwoord eens naar 'loop' ofzo, dan komt er toch ook t achter
[..]
Tekst kan niet gecentreerd worden toch?
Er word gereden.... de route (zelfstand naamword) wordt gereden....quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:55 schreef hicham het volgende:
Ja, ik dacht het wel toch
Verander het werkwoord eens naar 'loop' ofzo, dan komt er toch ook t achter
Klopt maar probeer het toch maar!quote:
Het is dat er pekel achterstaatquote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Goedzo, laat het maar regenen! Yeah, harder! Sterf pekel, sterfffffff
Laat het maar lekker regenen tot en met vrijdagavond. In het weekend ga ik dan de slag met de motorquote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Goedzo, laat het maar regenen! Yeah, harder! Sterf pekel, sterfffffff
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:37 schreef Mercy_symbol het volgende:
Als het Zaterdag maar droog is,
ben van plan om Sabra een bezoekje te gaan brengen,
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:37 schreef Patrick281 het volgende:Eddy's bikerclub.
[afbeelding]
Enige plaatje uit 20 die volgens de policy mag.
En voordat de vrouwen in dit topic zich aangevallen voelen.![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
dan moet je wel een hele sterke motor hebben, met heeeeeel veeeeeel koppel
![]()
quote:
heb je wel een motor met dubbele airbags,quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:41 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar die hebben ze ook. Alleen trilt er nog wel eens iets aan los.
![]()
Kappen nu.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:59 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Waarom, omdat het TE universeel is. Ik vind het erg vreemd om te posten "de route word gereden door een Fok!MC-er" terwijl hetbijna in alle gevallen dezelfde persoon isLekker duidelijk voor nieuwe leden...
MAar zoals gezegd bemoei ik me er niet meer mee en meets en routes mag ook iemand anders uitzoeken voortaan aangezien dit blijkbaar toch niet gewaardeerd wordt.
Probeer het dan te posten zonder dat het doorspekt is met subjectiviteit en emotie.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Pure feedback, dat is het ! Net als Mercy
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:55 schreef Mercy_symbol het volgende:
heb je wel een motor met dubbele airbags,![]()
in je rug als ze achterop zou zitten
hoe zou dat voelen tijdens een aanrijding ?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Zacht stootprofieltje overal, dus je kan ook achterop eventueel.
![]()
![]()
Niet onprettig, maar ik zou opteren voor een relaxte tussenstop.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:56 schreef Mercy_symbol het volgende:
hoe zou dat voelen tijdens een aanrijding ?
gewoon een jpg van makenquote:
ze hebben nog wel meer voordelen,quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Niet onprettig, maar ik zou opteren voor een relaxte tussenstop. [afbeelding]
Lopen we ook gelijk die aanrijding mis.
Volgens mij is er zelfs ruimte voor 2 fietsenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:17 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ze hebben nog wel meer voordelen,
je kan het voorwiel ergens tussen parkeren en dan je ketting smeren ( als je geen middenbok heb)
verkapte paddock stand
en als je goed propt en alle mogelijkheden gebruikt misschien zelfs wel 3quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:27 schreef Faithz het volgende:
[..]
Volgens mij is er zelfs ruimte voor 2 fietsen![]()
Als je alle mogelijkheden gebruikt hoef je volgens mij niet eens te proppen als ik het zo bekijkquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:30 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
en als je goed propt en alle mogelijkheden gebruikt misschien zelfs wel 3![]()
multifunctioneel allemaal zeg![]()
moet wel stevig staan natuurlijk hequote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:33 schreef Faithz het volgende:
[..]
Als je alle mogelijkheden gebruikt hoef je volgens mij niet eens te proppen als ik het zo bekijk![]()
En als je het allemaal goed neerzet kun je er ook nog een biertje (of een baco) op kwijt.. van smeren krijg je dorst.
Hoe moet ik dat zien.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:33 schreef Faithz het volgende:
.. van smeren krijg je dorst.
nou neem die foto van de dames. bedenk daar ergens een motor tussenquote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:09 schreef Patrick281 het volgende:
Gevoelig he die Core.![]()
Mijn huidige slome 1Ghz processor heb ik al in het derde moederbord zitten.
Werkt al ongeveer 3.5 jaar.
Je bent vast iets vergeten:
Voordat ik een processor inbouw doe ik hem altijd even heen en weer warmwrijven over mijn wollen trui zodat hij alvast een beetje warm wordt, dan een beetje speeksel op de contactpuntjes, dan in het moederbord en dan met een klap de koeler er schuin op zetten zodat hij gelijk hecht aan de processor, en dan klik je hem vast.![]()
Ah, bedankt voor de uitleg, ik ben veel te naief van mijzelf.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:36 schreef Mercy_symbol het volgende:
nou neem die foto van de dames. bedenk daar ergens een motor tussenen beeld je dan in hoe warm jij het krijgt als je bij die motor zo de ketting moet smeren,
je weet niet wat ze wil als jij klaar ben met ketting smeren
Wat gaat er precies fout dan? Doet ie helemaal niets meer?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:41 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]![]()
Jou laat ik dus NOOIT aan mn pc zittenMwa, weet wel wat ik doe denk ik, ik schat dat ik inmiddels al zo'n 20 cpu-tjes gemonteerd heb die nog steeds hun werk doen
Heb hem nu dus teruggestuurd en als blijkt dat de cpu gewoon goed is word het tijd voor een ander moederbordje denk ik...
Lulligquote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:49 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb in 2003 nog wat bedrijfcomputers gesloopt door de geheugenmodules aan te vullen.
De directeur wilde er een bedrijf voor inhuren, maar ik bood wel even aan om het te doen.
Affijn, zijn computer starte niet meer op..........Honderd keer voor anderen gedaan.
Chips niet met de handen aangeraakt en ook even naar de keuken gelopen met de computer om te ontladen op de waterleiding.
Voor hem wel een grappig moment, hij twijfelde al of ik het zou kunnen.![]()
quote:
geeeeen ideeequote:
Als ik even van de aardbodem had kunnen verdwijnen had ik dat zeker gedaan.quote:
Mijn eerste baantje was in een electronica magazijn in 1988.quote:Maare, chips zijn ZO gevoelig voor statisch electriciteit... ik gebruik altijd zo'n antistatisch polsbandjeSinds dat mn pc kapot is dan
![]()
Wauwquote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:12 schreef Patrick281 het volgende:
Ik snap nu pas hoe lullig dat is, als je als fabrikant iets bouwt, en defecte onderdelen aangeleverd krijgt, bij bosjes.![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:07 schreef Faithz het volgende:
geeeeen ideee![]()
ik moet je wel vaak hebben heniks persoonlijks, het zijn steeds inkoppertjes
![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:28 schreef Faithz het volgende:
[afbeelding]
Zijn er gewoon al 3 topics doorgegaan..ZONDER MIJ
![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:56 schreef Patrick281 het volgende:![]()
Ik deed thuis altijd de stekker in het stopcontact en de hoofdschakelaar uit.
Stond de hele kast gewoon op aarde.
Eind vorig jaar die stroomstoring in huis, zeg de monteur doodleuk:
Waarom heeft u geaarde stopcontacten in de woonkamer.
Die zijn helemaal niet op aarde aangesloten!
Ik gooi altijd een glas water leeg in de socket.. overtollig water verdampt wel en zorgt dus ook nog voor extra koeling op diverse andere plekken van het moederbord. Verder zorgt het water ervoor de de ESD wordt afgevoerd..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:09 schreef Patrick281 het volgende:
Gevoelig he die Core.![]()
Mijn huidige slome 1Ghz processor heb ik al in het derde moederbord zitten.
Werkt al ongeveer 3.5 jaar.
Je bent vast iets vergeten:
Voordat ik een processor inbouw doe ik hem altijd even heen en weer warmwrijven over mijn wollen trui zodat hij alvast een beetje warm wordt, dan een beetje speeksel op de contactpuntjes, dan in het moederbord en dan met een klap de koeler er schuin op zetten zodat hij gelijk hecht aan de processor, en dan klik je hem vast.![]()
Kneedown-variant?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:49 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ik gooi altijd een glas water leeg in de socket.. overtollig water verdampt wel en zorgt dus ook nog voor extra koeling op diverse andere plekken van het moederbord. Verder zorgt het water ervoor de de ESD wordt afgevoerd..![]()
Het water dat in de socket blijft zitten zorgt voor een betere geleiding en daarbij voor net dat beetje extra koeling dat je nodig hebt terwijl in één klap je hele kast uit fikt![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:07 schreef Faithz het volgende:
[..]
[..]
geeeeen ideee![]()
ik moet je wel vaak hebben heniks persoonlijks, het zijn steeds inkoppertjes
![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:49 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ik gooi altijd een glas water leeg in de socket.. overtollig water verdampt wel en zorgt dus ook nog voor extra koeling op diverse andere plekken van het moederbord. Verder zorgt het water ervoor de de ESD wordt afgevoerd..![]()
Het water dat in de socket blijft zitten zorgt voor een betere geleiding en daarbij voor net dat beetje extra koeling dat je nodig hebt
quote:terwijl in één klap je hele kast uit fikt![]()
![]()
Of een cd in de magnetronquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:12 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Hum, toch een proberen dan.
[..]
Doet mij denken aan een televisie programma van gisteravond..
Doe een gloeilamp in je magnetron en zet die aan.
Gaat heel mooi branden omdat Argon (?) gas in de lamp oplicht.![]()
Wel op tijd uitzetten.![]()
Doe dit thuis niet na zeiden ze erbij.
Disclaimer.![]()
Je vergeet het zelf even aanraken van de kast, aangezien je zelf anders nog een andere spanning hebt dan de computeronderdelen..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:18 schreef Youssef het volgende:
Hallo![]()
![]()
Wat een onzin over die compjoeters zegIk ben in de leer bij een computerwinkel, en we doen hier alles gewoon simpel? De PC's staan gewoon op zo een rubberen deurmat, stekker erachterin proppen en graaien maar in die kast
Vakaaansiequote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En heb je daar een goede reden voor.
Vandaag ben je niet weg te slaan hier.![]()
Daar breng ik mn pc dus nietquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:18 schreef Youssef het volgende:
Hallo![]()
![]()
Wat een onzin over die compjoeters zegIk ben in de leer bij een computerwinkel, en we doen hier alles gewoon simpel? De PC's staan gewoon op zo een rubberen deurmat, stekker erachterin proppen en graaien maar in die kast
nu weet ik het,quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:18 schreef Youssef het volgende:
Hallo![]()
![]()
Wat een onzin over die compjoeters zegIk ben in de leer bij een computerwinkel, en we doen hier alles gewoon simpel? De PC's staan gewoon op zo een rubberen deurmat, stekker erachterin proppen en graaien maar in die kast
quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:21 schreef Faithz het volgende:
Vakaaansie![]()
Weekendje ardennen, 50cm sneeuw
Met sleetje van berg af, soeffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff![]()
Fotoboek aandoende computerzaakquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Niet
je was niet van plan om naar Amsterdam te rijden.
![]()
![]()
Sowiezo niet bij een enigzins كتاب الصورة aandoende computerzaak.![]()
Nou ja, die processor komt ook uit Amsterdamquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Niet
je was niet van plan om naar Amsterdam te rijden.
![]()
![]()
Sowiezo niet bij een enigzins كتاب الصورة aandoende computerzaak.![]()
quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Nou ja, die processor komt ook uit Amsterdam
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:51 schreef RB het volgende:
Avond
Pepijn, ik kom eind april bij jou in de beurt een nachtje slapen.
Heb de volgende dag een cursus bij Tecnicom in hoogvliet
Het zal wel één van deze of een combinatie ervan geweest zijn jaquote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Vorst in de grond/koude banden/veel vermogen/weer aan wennen/lang niet gereden/diesel/benzine/olie
Maar je hart zit idd in je keelIk had het ook, alleen merkte ik het niet eens, ik lag gewoon opeens over het asfalt te schuiven
Ikke nie kope nie kawa niequote:
vetquote:Motorfiets die technisch 100% in orde is. Vervanguitlaat toegestaan.
Aangepaste motorkledij:
Beginnersgroep: niet-lederen motorpak ook toegestaan (bv. gore-tex, cordura, enz.)
Expert- en Pro-groep: lederen motorpak verplicht, ééndelig aangeraden
Verplicht voor iedereen: rugbeschermer (!), motorlaarzen, motorhandschoenen, integraal helm
ten 1e welkom,quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Rijbewijs is inmiddels alweer een tijdje binnen, het schip met geld komt er aan dus nu op zoek naar een eerste fiets.
Ik ben op zoek naar een exemplaar met cardan en op dit moment overweeg ik een Honda NTV650
Mijn bedoeling is woon-werk verkeer en bij mooi weer een stukje touren, maar racen hoef ik er niet mee.
Heeft iemand ervaring met deze Honda? Welke andere, niet-BMW opties heb ik? Wat mag zo'n ding ongeveer kosten? Bekende problemen/euvels/aandachtpunten bij aankoop?
Kortom: vragen, vragen, vragen... WIe helpt deze beginner (letterlijk) op weg?
wie gaan er eigenlijk allemaal? als we nu voor 30 maart zeker weten dan kunnen we toch weer 25 euries besparenquote:Prijs 250 Euro
225 Euro indien betaald voor 30/03/2005
Ik kan niet mee, dan ben ik in duitsland aan het toeren met een paar collega`s.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
wie gaan er eigenlijk allemaal?
Waarom Youssef wel en Hicham niet?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hicham ook niet...youssef straks wel
wat is verkrijgbaarquote:Ter plaatse verkrijgbaar mits betaling
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
wat is verkrijgbaar
en worden daar foto's/vids gemaakt die je kunt kopen?
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Rijbewijs is inmiddels alweer een tijdje binnen, het schip met geld komt er aan dus nu op zoek naar een eerste fiets.
Ik ben op zoek naar een exemplaar met cardan en op dit moment overweeg ik een Honda NTV650
Mijn bedoeling is woon-werk verkeer en bij mooi weer een stukje touren, maar racen hoef ik er niet mee.
Heeft iemand ervaring met deze Honda? Welke andere, niet-BMW opties heb ik? Wat mag zo'n ding ongeveer kosten? Bekende problemen/euvels/aandachtpunten bij aankoop?
Kortom: vragen, vragen, vragen... WIe helpt deze beginner (letterlijk) op weg?
Uh een rondje ring is 21km, rondje op je circuit niet lijkt mequote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:00 schreef Mercy_symbol het volgende:
eens even rekenen,
rondje ring a 15 euro per 20 minuten, dat voor het gemak even 12 keer = totaal 180 euro,
2dagen cursus in Frankrijk met 12 ronden van 20 minuten, met, instructies, professionele begeleiding, machine controle, kleding controle, banden service, en nog veel meer. maakt een totaal van 250 euro,
waar zou je dan beter mee af zijn ?![]()
het is maar waar je voor wil gaan![]()
Hotel wordt zeker vergoed.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:51 schreef RB het volgende:
Avond
Pepijn, ik kom eind april bij jou in de buurt een nachtje slapen.
Heb de volgende dag een cursus bij Tecnicom in hoogvliet
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:50 schreef Mercy_symbol het volgende:
2e ik heb met die Honda geen ervaring maar ben mezelf wel toevallig al 2 weken aan het orienteren op de NTV650 en de NTV650 hawk op het 1e gezicht lijken ze erg veel op elkaar, maar zijn toch nog wel wat kleine verschillen,
Laten we even doen of ik op dit moment nog een vreselijke motor-n00b ben. Wat zijn de dingen waar ik bij aankoop van een motor in elk geval op moet letten??quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:34 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
(behalve de standaard dingen die voor iedere motor gelden)
[..]
quote:Waarop letten als je een 2e hands motorfiets koopt
Koud motorblok?
Het eerste dat je onmiddellijk doet als je bij de verkoper aankomt, is voelen of het motorblok koud is.
Dat is heel erg belangrijk om een goed idee te kunnen krijgen van de staat van het blok.
Dan is de motorolie nog dik en zijn alle spelingen het grootst. De motor start dan het moeilijkst en je hoor alle gerammel en getik het best.
Eens de motor warm en goed gesmeerd is, klinkt hij meestal véél beter. Maar start de motor nog niet, dat houden we voor het laatst
Algemene staat van motorfiets?
Vuil of proper
Als de verkoper zelfs de moeite niet doet om zijn motorfiets te kuisen als hij te koop staat dan mag je al bepaalde vermoedens beginnen koesteren.
Roest
Veel roest wijst op een vochtige parkeerplaats of vele ritten in de regen. Het probleem is natuurlijk dat roest niet altijd direct te zien is.
Soms zit het weggestoken achter een onderdeel van de motorfiets.
Zwaar geoxideerde aluminium onderdelen.
Zware oxidatie wijst op een zwaar leven in veel regen, strooizout en ontoereikende wasbeurten.
Barstjes
Vertonen de kunststof onderdelen barstjes rond de bevestigingspunten? Barstjes wijzen op een te vast aandraaien van de schroeven.
De trillingen van de motorfiets hebben het kunststof kapot getrild.
Afgebroken bevestigingspunten
Kunststof onderdelen zijn heel kwetsbaar aan de bevestigingspunten.
Alleen een zorgzame behandeling en onderhoud kan breuken verhinderen. En dan nog.
Heb je ooit al een plastieken onderdeel gezien waarvan alle bevestigingspuntjes na 10 jaar nog intakt zijn?
Het kan er trouwens ook op wijzen dat de motorfiets ooit omgevallen is.
Glans en kleur
Delen die opvallend meer glans hebben of een enigszins andere tint kunnen recenter zijn. Controleer of de motorfiets omgevallen is.
Staat van de reminstallatie?
Kan het remhendel diep (bijna tot tegen het stuur) ingetrokken worden?
Dit kan wijzen op lucht in de remleidingen, een versleten rempomp, versleten rubberen remleidingen die uitrekken.
Is de remolie kleurloos of amberkleurig?
Amberkleurige remvloeistof moet direct worden vervangen want ze is verouderd en bevat water wat de remcapaciteiten slecht beïnvloedt.
Nieuwe remvloeistof is kleurloos, net zoals water.
Remleidingen
Deze kun je alleen maar controleren op hun uiterlijk. Hou er rekening mee dat de originele rubberleidingen op termijn "versterven".
De leidingen verliezen hun stevigheid en bij het remmen worden ze wat opengerokken. Dit zorgt voor een vermindering van de remkracht.
De enige oplossing is andere remleidingen monteren.
Remklauwen
Zijn moeilijk te controleren zonder demontage. Belanrijk is dat de remzuigers heel erg vlot kunnen in- en uitschuiven.
Bovendien mogen ze ook niet te sterk geabimeerd zijn om lekkage van remvloeistof te vermijden.
Remblokken
Ze moeten nog voldoende dik zijn, anders mag je er direkt nieuwe installeren. Ze mogen ook niet verglaasd zijn, want dan verliezen ze hun remmende werking.
Dat kan alleen gecontroleerd worden na demontage.
Remschijven
Neem de remschijven tussen duim- en wijsvinger en laat je vingers van binnen naar buiten glijden (dus van het hart van het wiel naar de band toe).
Je mag nauwelijks langsgroeven of ribbels voelen. Dat wijst op onregelmatige slijtage en is nefast voor de levensduur van je remblokken.
De remschijven zelf mogen ook niet krom zijn. Om dit te controleren ga je best de baan op met de machine en remt enkele keren zo hard mogelijk.
Als je stuur bij het remmen begint te trillen zal het zeker de moeite lonen om de schijven grondig te controleren. Dit kan haast alleen na demontage.
Contoleer de dikte van de schijven.
Als de schijf aan de buitenste 2 à 3 millimeter, waar de blokken niet op ingrijpen, veel dikker is dan op het remoppervlak, dan mag je aannemen dat de
schijven versleten zijn, of binnenkort aan vervanging toe zijn. Dat is een dure kost die je niet graag zal doen.
remwerking
Zie
Velgen en banden
Velgen
Mogen geen deuken vertonen of een slag hebben.
Spaken mogen niet krom zijn, ontbreken of te los aangedraaid zijn.
Alle spaken moeten goed aangespannen zijn. Sla met een schroevendraaier tegen alle spaken en luister of ze allemaal hetzelfde klinken.
Klinkt een spaak dof dan is ze te los, kllinkt ze mooi helder dan is ze goed aangespannen.
Banden
De banden moeten voldoende profiel hebben (minimum 2 mm vooraan, 1 mm achteraan) anders mag je direkt nieuwe kopen en dat kost al gauw 7.000 à 13.000 BEF,
al naargelang het type velg.
Er mogen geen barstjes in het rubber zitten, want dan zijn de banden al te oud en is het rubber aan het versterven. Dan bestaat het risico op een klapband
en dat wens ik je echt niet toe.
Type (radiaal, diagonaal) en maat (breedte, hoogte) van de banden moeten overeenkomstig de velgmaten zijn.
wiellagers
Ze mogen niet versleten zijn.
Draai de wielen rond als ze van de grond zijn. Dit moet kunnen zonder vreemde bijgeluidjes van de lagers en mag niet haperend of stroef verlopen. Ga links
of rechts van de motorfiets staan en neem het wiel goed vast met beide handen. Trek, duw en sleur en zo hard mogelijk aan. Nergens mag je speling voelen.
Het wiel moet muurvast zitten rond zijn as (if you know what I mean?..)
Het balhoofd
Algemeen
Het balhoofd is het scharnier waarrond de voorvork draait. Meer specifiek is het een as met bovenaan en onderaan lagers. Dit kunnen kogel- of naaldlagers
zijn. Heel de voorvork draait op die lagers. Hierop mag geen speling zijn want dat betekent speling op heel de voorvork. De lagers mogen ook niet in
slechteSpeling op het balhoofd
Om te kontroleren of er speling op het balhoofd zit, zijn er twee mogelijkheden.
Eén : het voorwiel moet van de grond zijn zodat de voorvork vrij kan bewegen. Ga op je hurken voor de motor zitten en neem de vorkbenen met beide
handen vast. Schud met al je macht de voorvork van voor naar achter. Als er speling op zit, zul je voelen dat de voorvork naar voor en achter wat kan
bewegen. Let wel, de vork bestaat uit onder- en bovenbenen. Tussen die twee kan ook speling zitten en dat voelt bijna hetzelfde aan. Vergis je dus niet.
Twee: zet je op de motor, duw hem met het voorwiel tot tegen een muur. Druk nu uit alle macht een aantal keer tegen het stuur naar de muur toe. Is er
speling op het balhoofd, dan zul je voelen dat je voorvork een beetje van voor naar achter kan bewegen. Ook hier geldt de bovenstaande opmerking over
speling tussen onder- en bovenbenen.
De rondheid der lagers
Is zonder demonteren moeilijk te controleren, maar toch bestaat er een trukje.
Zet de motorfiets zodanig dat het voorwiel van de grond is. Beweeg het stuur enkele keren heel voorzichtig van volledig links naar volledig rechts en terug.
Deze beweging moet uniform vlot gaan. Er mag nergens een punt zijn waar het wat stroever of vlotter gaat. Dit betekent namelijjk dat de lagers hier en daar
wat ingedrukt zijn, wellicht door ooit verkeerd te zijn aangespannen. Meestal heb je hier last van bij langzaam rijden, omdat je niet vlot je evenwicht kunt bewaren.
De voorvork
Voorvorkkeerringen
Deze dichtingen houden de voorvorkolie in de voorvork. Als de verchroomde vorkpoten ( = de binnenvorkpoten) pitting hebben (= putjes van opgespatte
steentjes), dan is de kans groot dat er bij het veren olie uitlekt.
Knijp het remhendel in en duw een aantal keren de voorvork zo diep mogelijk in. Als er rond de binnenvorkpoten een olierand te zien is dan wil dit zeggen
dat de voorvorkkeringen lekken. Deze moeten dan vervangen worden.
Bij erge pitting zal dit euvel alleen maar verholpen kunnen worden door nieuwe binnenvorkpoten te monteren !
Vorkbenen
Beide vorkbenen moeten recht zijn. Haast niet te controleren zonder demonteren. Enig hulpmiddel : er mee gaan rijden en zien of het stuur scheef staat,
of puur visuele controle.
De achtervork
Lagers
Plaats de motorfiets met het achterwiel van de grond. Ga naast de motorfiets staan. Neem één kant van de achtervork vast. Trek en duw uit alle macht.
De vork mag niet meebewegen, anders zit er speling op de lagers. Deze kunnen niet afgesteld worden en zijn dan aan vervanging toe
De vering
Dempen en veren
De vering moet natuurlijk veren, maar moet ook kunnen dempen. Dus als je de veren een paar keer goed induwt, moet de veerbeweging supersnel uitgedempt zijn.
Een grondige controle kan alleen maar door gespecialiseerde bedrijven.
De verlichting
Controleer
Kleinlicht
Dimlicht
Grootlicht
Richtingaanwijzers
Achterlicht
Stoplicht
De batterij
Bij onderhoudsvrije (=ondoorzichtige) batterijen kun je haast niets controleren. Bekijk de polen om te zien of daar wittige kristallen zijn.
Dit is uitgekristalliseerd zuur en kan wijzen op een oude batterij.
Bij accu's met een doorzichtige buitenwand kun je de vloeistofniveau's controleren. Die moeten tussen het minimum en maximumniveau liggen.
Met een speciaal toestelletje kun je ook meten of de vloeistof nog genoeg zuur bevat, maar daar ligt meestal het probleem niet.
Het grote probleem komt meestal pas boven als de motor lang heeft stilgestaan of wanneer het buiten heel koud is. Dan geraakt de batterij heel snel uitgeput.
De aandrijving
Er bestaan vier soorten aandrijving
Cardan
Riem
Ketting in gesloten oliebad
Open ketting
Cardan, riem en ketting in gesloten oliebad zijn het minst slijtig, onderhoudsvrij en duurzaam. Gek genoeg worden deze zeer weinig toegepast. Het aantal modellen
met één van deze aandrijvingen is zeer zeldzaam. Harley Davidson is de enige die consequent riemaandrijving gebruikt, Moto Guzzi gebruikt alleen maar cardan aandrijving.
De open ketting gaat het minst lang mee, is heel onderhoudsintensief, maakt het meeste lawaai en wordt het meeste gebruikt?.
Controleer de staat van de tandwielen.
De tanden moeten mooi symmetrisch zijn. Haaietanden duiden op een ketting die al véél te lang meegaat. Vergeet niet dat het voortandwiel het meeste slijt.
Dit is meestal alleen maar te controleren door demontage van een zijdekseltje.
Controleer ook of de tanden zijdelingse slijtage hebben . Dat duidt op een scheef geplaatst achterwiel. Men zegt dat het "niet correct spoort". Dat is eenvoudig te
corrigeren door het achterwiel wat bij te stellen.
Als het achterwiel van de grond is, draai het dan een aantal keer rond. Controleer ondertussen nauwgezet de spanning van de ketting. Als de ketting in de ene positie
te strak gespannen is, en in een andere positie te los, dan is de ketting versleten en moet ze vervangen worden.
Ketting en tandwielen moeten altijd tezamen vervangen worden (net als batterijtjes van een elektrisch toestelletje)
Ga achter de motor staan en neem enkele schakels vast die op het achterkanwiel liggen. Als deze schakels van het kanwiel weggetrokken kunnen worden
(dus als de ketting los op het kanwiel ligt), dan is de ketting versleten. Vervangen
Het motorblok
Zonder demontage is het onmogelijk om een volledige en exacte staat op te maken van het motorblok. Maar er zijn elementen die je wel al iets kunnen vertellen.
Olielekken
Bij deze test is het belangrijk dat de motor koud staat. Alle olie zit dan onderaan, de onderdelen worden de eerste minuut nauwelijks gesmeerd en omdat er
nog niets is uitgezet, zal alles wat meer "rammelen" dan bij een warme motor. Bij een Ducati en een Harley ligt het wat moeilijker, want daar rammelt alles
wat meer dan bij Japanse machines.
Bekijk het blok en kijk of er nergens langs de naden "vettige" vlekken te zien zijn. Dit is wellicht olie die langs de pakkingen naar buiten komt.
Gebeurt dit in heel lichte mate, dan spreekt men van het "zweten" van het motorblok. Als je echter duidelijk kunt zien dat er meer dan een beetje
olie uitkomt, dan zit je met een lekkende pakking (in schoon vlaams: de zjwein). Geen goed teken!
Start de koude motor, hou je gestrekte hand aan de uitlaatmond. Hou die daar een minuutje. Bekijk je handpalm. Merk je dat die vol hele fijne
oliedruppeltjes zit, dan is dat een teken dat de motor inwendig al heel erg versleten is. De zuigerveren zijn niet in staat om de olie tegen
te houden en via de verbrandingsruimte vliegt de olie mee naar buiten. Hier is maar één ding te dooen: de motor reviseren.
Luister aan het kleppendeksel. Als je heel veel luid tikken hoort, dan kan het zijn dat de kleppen gesteld moeten worden.
De compressie meet je heel eenvoudig met een compressiebougie. Je moet daarvoor dan wel de bougies uit het blok schroeven. Zo'n test leert
je in welke staat de afdichting van de verbrandingskamer verkeert
Omdat Hicham een Bandit heeft die bekend staat om zijn beperkte grondspeling = nadelig op het circuit.quote:
Moet ik je weer helpen? Niemand luistert he.quote:Wat mis ik nu trouwens, iemand de link naar het zolder topic?(iets voor de OP??
)
Uitgebreider dan dit kan het niet denk ikquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Wat verder nog?
Zegt allemaal niet zo gek veel, maar de reden dat ik me niet op het circuit begeef is nogal simpel: 25kwquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:13 schreef Patrick281 het volgende:
Omdat Hicham een Bandit heeft die bekend staat om zijn beperkte grondspeling = nadelig op het circuit.
Nu is hij vast minder zwaar dan Riet, dus het kan voor hem het best meevallen.
En er zit al een veel betere achterveer op.
Nog een hoop meer dusquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Laten we even doen of ik op dit moment nog een vreselijke motor-n00b ben. Wat zijn de dingen waar ik bij aankoop van een motor in elk geval op moet letten??
Wat ik zelf kan bedenken:
- Banden (profiel/schade)
- Ketting/tandwielen (slijtage) (maar hoe controleer je een cardan??)
- Remmen (schijven recht/slijtage/werking)
- Oliepeil goed, geen prut in de olie (water), geen brandlucht aan de olie. Staat van evt. oliekoeler
- Bij watergekoelde exemplaren: staat van radiator/slangen etc.
- Wielen recht achter elkaar (sporing)
- Algemene staat (roest/lakschade/deuken (en hoe komen die er in??))
- Kenteken ok (chassisnr ok etc)
Wat verder nog?
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:21 schreef RB het volgende:
Ben wel van plan dat weekend naar dit te gaan kijken
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Een versleten cardan wil je echt niet direct moeten repareren hoor als je motor maar 1.500 euro gekost heeft.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Enne met een cardan kan weinig mis zijn
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Als ie nou geen nieuwe cpu wilt sturen ga jij er dan ff langs met je Marokkaanse vrienden YoussefZitten op het Marnixplein
Thanksquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:06 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hotel wordt zeker vergoed.Je bent sowiezo welkom.
[..]
Maar hoe vaak komt dat voor.... is best betrouwbaar hoor en vooral onderhoudsvrij, moet jij toch wetenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:24 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Een versleten cardan wil je echt niet direct moeten repareren hoor als je motor maar 1.500 euro gekost heeft.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:22 schreef Youssef het volgende:![]()
![]()
[afbeelding]
McDonalds spottersplek @ schiphol toch?Mooie motor,
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee idd! Had die test zitten lezen maar toen ik het wou posten was Fok down
Zeker bekende plekjesDeze kennen Pepijn en Didiot ook wel
Bij de Beemer moet de cardanolie bij 40.000 kilometer pas voor het eerst ververst worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar hoe vaak komt dat voor.... is best betrouwbaar hoor en vooral onderhoudsvrij, moet jij toch weten
quote:
quote:
Tis gewoon een imposante en zwaar uitziende motorquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:33 schreef Patrick281 het volgende:
Stokoud in een nieuw jasje.
Vooral die achterkant lijkt wel een belegen GSX-600F.
Rotterdam-Zuid zit dat Hotel, aan de overkant van de Mac Donalds, best ver weg nog.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:26 schreef RB het volgende:
Thankshotel wordt idd betaald zitten in het bastion in rhoon
Cursus is maar en halve dag en begint pas om 8:30 tot een uur of 12:00
Morgen niet Fokken!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Moet nu afsluiten... pa wilt morgen zn laptop meenemen
Laatste keer was met jou geloof ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:47 schreef RB het volgende:
Pepijn kom je nog wel eens bij motoport rotterdam?
volgens de papieren die ik gekregen heb was het iets van 5 min met de auto (sub)motorquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:46 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Rotterdam-Zuid zit dat Hotel, aan de overkant van de Mac Donalds, best ver weg nog.![]()
Niet teveel gaan hangen in de bochten he?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ga over een paar weken mee varen met een vriend van onsIs kapitein op een schip van 18 meter
Vervoert allerlei chemicalieën door Europa, meestal Duitsland en Belgie en ik mag een week mee 8-
daar staat een sv1000s van 2003quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:48 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Laatste keer was met jou geloof ik.![]()
![]()
Waarom?
Er is maar 1 mooie cardan motor he, en het is geen Yamaha.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:39 schreef Rietvaerder het volgende:
't Is iig beter dan kettingMaar de keuze in cardanmotoren is zo beperkt
Vrij optimistisch.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:50 schreef RB het volgende:
volgens de papieren die ik gekregen heb was het iets van 5 min met de auto (sub)motor(sub)
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:42 schreef Youssef het volgende:
Tis gewoon een imposante en zwaar uitziende motorZelfs de oudjes ervan vind ik wel wat hebben
![]()
![]()
quote:Al met al vind ik toch echt dat dit een kawaclub moet worden, iets voor jou dus?
Als de temp niet te laag zijn ga ik op de motor.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:58 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Vrij optimistisch.![]()
Er is in ieder geval daar niets te beleven.
Maar met de motor komen is wel een optie?![]()
[..]
Alleen als je ook een studie hebt gevolgd in de IT, en ooit bij Alternate gesolliciteerd hebt.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Morgen wel fokken, ik heb nog een P3 600 staan. een P1 133, een P2 450, een 486 en een AT
En dus een kapotte AMD XP 2000+ (512MB/Ati Radeon 9600Pro met 240GB schijfruimte) en nog een P4 2.8 GHz met 1GB geheugen en Ati Radeon 9000 Mobility die ik dus morgen niet tot mn beschikking heb
En ik schat zo'n 2 ton aan hardware in mn hardware hoekje
3 monitoren...
Ben ik nu nerd?
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:28 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Alleen als je ook een studie hebt gevolgd in de IT, en ooit bij Alternate gesolliciteerd hebt.![]()
Kweenie... online besteld bij www.netshopper.nlquote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
Nou die computerboeren zijn vaak nog de grootste boeven.
Waar heb je hem gekocht? Aan de rand van het winkelcentrum onder dat afdakje?
Wel voorbereiden en vloeiiend spreken dan he?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:28 schreef Rietvaerder het volgende:
En ik misschien naar Spijkenisse om mn koeler om te ruilen.. meestal doen ze niet al te moeilijk als je in volledig motorpak staatEn met mijn postuur al helemaal niet
Als Marokkanen het lukt moet het mij ook lukkenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:32 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wel voorbereiden en vloeiiend spreken dan he?![]()
quote:Op dinsdag 08 maart 2005 20:18 schreef berthebike het volgende:
De bocht bij Rozenburg is een heerlijke doordraaier waar je zeker met 140 door kan
pff 140 , denk 200 ook wel kan - nou ja weet het zeker !!! ( maar dan wel met warm weer ! ):+:+:+
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
En dan kan je daarna even langs mij rijden.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:10 schreef Youssef het volgende:Sjit, moest nog wat huiswerk maken, tijd begint te dringen en ik wor gek. Mijn wekker gaat om 5:00
![]()
Nu nog niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik wil best even je CR komen checken morgen en je cd fikkertje gevenAls het weer redelijk is...
* NT-T.BartMan heeft bezwaar tegen de aanspreektitel 'Dingetje'quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:53 schreef Patrick281 het volgende:
Er is maar 1 mooie cardan motor he, en het is geen Yamaha.
Dingetje vroeg nog naar alternatieven geloof ik: Suzuki VX-800.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
* NT-T.BartMan heeft bezwaar tegen de aanspreektitel 'Dingetje'![]()
quote:Vreemd overigens dat er in een MotorSC mensen schijnen te zijn die niet weten wat een cardan is?? Toen kleine NT-T.BartMan een jaar of 30 geleden met Fisher Technik speelde zat daar al een cardannetje in de bouwdoos!
Dat zijn nog (net) beginnende motorrijders, dus zijn nog niet helemaal thuis in de motorwereld,quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
* NT-T.BartMan heeft bezwaar tegen de aanspreektitel 'Dingetje'![]()
Maar inderdaad: ik ben ook nog op zoek naar alternatieven. Met cardan dus.
Vreemd overigens dat er in een MotorSC mensen schijnen te zijn die niet weten wat een cardan is?? Toen kleine NT-T.BartMan een jaar of 30 geleden met Fisher Technik speelde zat daar al een cardannetje in de bouwdoos!
Als het maar geen Hé! of Dingetje is vind ik het al snel goed. BartMan is dus ook ok, maar er is ook een andere user onder deze naam geregistreerd.quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:13 schreef Patrick281 het volgende:
Is BartMan genoeg of moet alles ervoor ook steeds genoemt worden?
Ze proberen een beetje te revivallen. (zou dat woord bestaan?) Volgens mij kwam ik het in de Conrad gids tegen. In theorie zouden er kilos van dat spul bij mijn ouders op zolder moeten liggen, maar mijn zoontje is er nog te jong voor (binnenkort 2 jaar oud, een jaar of vier-vijf lijkt me wel het minimum met al die kleine onderdeeltjes). Hij vermaakt zich nu nog met Duplo (mega-lego)quote:Fisher techniek bestaat dat nog.
Een cardan is een 'algemeen mechanisch' ding, niet alleen een motor-onderdeel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:21 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Dat zijn nog (net) beginnende motorrijders, dus zijn nog niet helemaal thuis in de motorwereld,![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:
toch? of hoort dat niet standaard bij de rijopleiding van tegenwoordig
quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Heh?
Ok heH!quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Als het maar geen Hé! of Dingetje is vind ik het al snel goed.
Ik ben namen dislectisch.quote:BartMan is dus ook ok, maar er is ook een andere user onder deze naam geregistreerd.
Mijn zoontje is 7 sinds vorige week, maar die speelt al jaren met de compie.quote:Ze proberen een beetje te revivallen. (zou dat woord bestaan?) Volgens mij kwam ik het in de Conrad gids tegen. In theorie zouden er kilos van dat spul bij mijn ouders op zolder moeten liggen, maar mijn zoontje is er nog te jong voor (binnenkort 2 jaar oud, een jaar of vier-vijf lijkt me wel het minimum met al die kleine onderdeeltjes). Hij vermaakt zich nu nog met Duplo (mega-lego)
quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:27 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]maar hun hebben gelest op een ketting fiets
![]()
dan krijg je volgens mij er geen uitleg over![]()
Dan heb ik volgens mij wel een grondige leraar gehad...quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus niet ""
Heb nog nooit uitleg gehad over de verschillende aandrijvingen...
quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:36 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn zoontje is 7 sinds vorige week, maar die speelt al jaren met de compie.
Hij is ook namendislectisch trouwens met het intikken van sommige www. adressen.
Gaan jullie nog circuit rijden hierquote:
Idd, dijkje vanaf Zwijndrecht > Heerjansdam en dan kom je vanzelf in Hoogvlietquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:47 schreef Patrick281 het volgende:
Ow jij gaat via HoogvlietDan gelijk linksaf na de brug, zie plaatje.
quote:3) Op de stand staat mijn FJR. In geval van nood (brand ofzo) moet mijn motor wanneer mogelijk naar buiten.
4) Zorg dat er tijdens de beurs niemand (en ik bedoel dus ook letterlijk niemand!) op of aan mijn motor gaat zitten. Grof geweld mag gebruikt worden.
Is heel mooi rijden hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:57 schreef Patrick281 het volgende:
Maar je rijdt dan dus 400 meter langs mijn huis, net voor de Spijkenisser brug.
Die route ken ik niet zo binnendoor.
Moet Ralf binnenkort ook rijden van het Bastion.Laatste stukje ken ik wel natuurlijk.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Maare, dan is er niemand thuis bij jou lijkt me
Steen -> ruit.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:04 schreef Rietvaerder het volgende:
En waar is de sleutel van je voordeur? Misschien heb ik wel dorst ineens
Ik zou de quote even editten, met name de eerste zin.quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Uit de regels voor de stand op de motorbeurs van de FJR Club
[..]
Welkom op de homoclubquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:11 schreef Rausdouwer het volgende:
's morgens
Het ziet er dus nog steeds niet naar uit dat het motorweer gaat worden?![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:12 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik zou de quote even editten, met name de eerste zin.![]()
Neequote:Op woensdag 9 maart 2005 10:14 schreef Youssef het volgende:
Is dat de motor van je pa RietMet die regels.
Je weet niet eens hoe je dat moet openenquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:14 schreef hicham het volgende:
[..]te laat, de marokkanen hebben het al gelezen
Voorlopig nietquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:11 schreef Rausdouwer het volgende:
's morgens
Het ziet er dus nog steeds niet naar uit dat het motorweer gaat worden?![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Goed dat je het zegt![]()
![]()
(nu een rood hoofd krijgt)
Doe je pa's mijn brandweerlaarzen aan en schop dat ding openquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je weet niet eens hoe je dat moet openen![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:11 schreef Rausdouwer het volgende:
's morgens
Het ziet er dus nog steeds niet naar uit dat het motorweer gaat worden?![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:14 schreef hicham het volgende:
[..]te laat, de marokkanen hebben het al gelezen
LULquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:22 schreef Youssef het volgende:Even naar de FJR stand gaan dus en vragen waar de ijzeren kist ligt. FJR standmannetje: [afbeelding]
Geintje riet
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:14 schreef Youssef het volgende:
Welkom op de homoclub
Het sneeuwt/vriest niet echt, dus motorweer mag je het best noemen. Mooi weer rijder![]()
Hoezo over exact 3 wekenquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:22 schreef Patrick281 het volgende:
Een niet motorrijdende collega bagetaliseerde het nog: over 3 weken kan je iedere dag rijden.![]()
* Rietvaerder !quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:27 schreef Patrick281 het volgende:
Maar wie kan er verder hier zeggen dat ze in 2 jaar 2 winters zonder auto hebben doorgereden.![]()
Mjah, ik kan tenminste zeggen dat ik dat nog wel 11 jaar wil doenquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat ook wel weer, de Beemer is nu goed gepoetst voor de kijkers 3 weken geleden.
Een kwartiertje rijden met dit weer en je herkent hem daarna niet meer terug.![]()
Maar wie kan er verder hier zeggen dat ze in 11 jaar 5 winters zonder auto hebben doorgereden.![]()
het begint er toch steeds beter uit te zien ?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:11 schreef Rausdouwer het volgende:
's morgens
Het ziet er dus nog steeds niet naar uit dat het motorweer gaat worden?![]()
Ja, ik ga lekker in de sneeuw en vrieskou mijn motor met koud water schoonmaken zekerquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:31 schreef Youssef het volgende:
[..]
Mjah, ik kan tenminste zeggen dat ik dat nog wel 11 jaar wil doen![]()
Volgens mij zit Hichams motorblok (wat wil je he, naked
) nog steeds onder de drek
![]()
Negerenquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Pïet Paulusma heeft het anders het meest goed
Of gaan we weer op de negeertoer
En dan zeggen ze dat ik niet kan lezen
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Die jongen heeft echt problemen met het feit dat ie nog geen motor heeftWaarom laten we hem eigenlijk toe hier als ie geen motor heeft
![]()
![]()
Hij moet snel een motor kopen anders krijg ie straks ook triple-neigingen![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Die jongen heeft echt problemen met het feit dat ie nog geen motor heeftWaarom laten we hem eigenlijk toe hier als ie geen motor heeft
![]()
![]()
Hij moet snel een motor kopen anders krijg ie straks ook triple-neigingen![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Die jongen heeft echt problemen met het feit dat ie nog geen motor heeftWaarom laten we hem eigenlijk toe hier als ie geen motor heeft
![]()
![]()
Hij moet snel een motor kopen anders krijg ie straks ook triple-neigingen![]()
Zie jequote:Op woensdag 9 maart 2005 10:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Negeren![]()
![]()
![]()
Aniweg "Vrijdag en zaterdag perioden met regen of natte sneeuw en veel wind. Vanaf zondag maartse buien en iets afnemende wind. Middagtemperatuur rond 6 graden.
" En met de negen dagen vooruit door het KNMI ook grote kansen (90 en 70%) neerslag voorspeld. Ik ben benieuwd, echte sneeuw zullen we hopelijk niet meer krijgen
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:47 schreef Patrick281 het volgende:
Kan dit topic naar onzin.![]()
Ik heb ook nog een bijdrage, nieuwste model sportuitlaat Suzuki.
geile valbeugelsquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tjek die achtervering op z'n end staanquote:
quote:
Ik ben inderdaad best een mooi weer rijder. In de pekel en sneeuw vind ik er niet zo veel aan.quote:Het sneeuwt/vriest niet echt, dus motorweer mag je het best noemen. Mooi weer rijder![]()
Verkapt 'ik-kom-uit-de-kast' postquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:06 schreef Youssef het volgende:
Gaat ie douchen
Maargoed, ben dus wel benieuwd naar je kleding Riet, ziet er best acceptabel uit om mee naar school te gaan en naar mijn idee is het mooier dan dat textiel
quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:23 schreef hicham het volgende:Net stond er nog in de onderbroek van Stephan
Dat wordt graaien Youssef
En daar heb je ook zooveeel ervaring mee.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:08 schreef Rausdouwer het volgende:
Ik ben inderdaad best een mooi weer rijder. In de pekel en sneeuw vind ik er niet zo veel aan.![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:09 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En zo te lezen kick't ie op leer......
![]()
[..]
En daar heb je ook zooveeel ervaring mee.![]()
Ja euh, goede kleding.. tuurlijk, wat dacht je dan, dat ik in mn korte broek bij mn pa achterop zatquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Tjek die achtervering op z'n end staan![]()
Je had wel meteen de goede kleding heWat voor merk is het? Die broek leek me eerder namelijk gewoon neutraal, en hoe doe jij dat dan met winterrijden? Past daar nog een geil dik broekje onder?
![]()
Ik ga maar eens goed rondkijken op de beurs.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja euh, goede kleding.. tuurlijk, wat dacht je dan, dat ik in mn korte broek bij mn pa achterop zat
Jas is van Hein Gericke, broek en handschoenen ook. Helm is een Shark RSF2 en nu heb ik Oxtar TCS sport laarzen
quote:
Schubert/Shark/Nolan/Shoei/Bieffe/AGV/Suomy/Arai/Laser?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:30 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ga maar eens goed rondkijken op de beurs.Ik wilde ook een bepaalde helm halen, alleen vergeet telkens het merk op te schrijven
Tis een soort van systeemhelm, waarvan je het kinstuk tot achter je helm kan klappen. Is dus niet echt een grote bak. Ben alleen bang dat ie koud/lawaaierig is.
Als ik telkens vergeet het merk op te schrijven kan ik ook niet recensies lezen op het net![]()
ab 99 euroquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:39 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
150 euro compleet (excl helm) op de Zwarte Markt in Beverwijk.
De huidige trend is overigens dat textiel kleding alsmaar duurder wordt.![]()
Leuk lurken op deze site.
Wel leuk setje voor 99.00 euro op de startpagina.![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:30 schreef Faithz het volgende:
Ben op de motor dus lekker weer straks op de terugweg
Wel lekker in de zomer en binnen de bebouwde kom ja.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Youssef: systeemhelmen zijn niet zo stil als intergraal helmen nee
Het is al eens eerder gezegd maar motorkleding kopen op de Zwarte Markt is niet aan te raden..quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:39 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
150 euro compleet (excl helm) op de Zwarte Markt in Beverwijk.
De huidige trend is overigens dat textiel kleding alsmaar duurder wordt.![]()
Leuk lurken op deze site.
Wel leuk setje voor 99.00 euro op de startpagina.![]()
hey dit is een MOTOR club geen BROMMERTJES club,quote:
kijk dat is nou een echte bikkelin zegquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:30 schreef Faithz het volgende:
KNMI:
Overdag passeert een zwak frontaal systeem, maar onder invloed van een
uitloper van hogedruk, zal het zonder veel activiteit gepaard gaan.
Vooral in het noordoosten breekt vanmiddag de zon af en toe door. De
wind neemt flink af. Het wordt in het gehele land zo'n 6 graden.
Ben op de motor dus lekker weer straks op de terugweg
Vrouw met 1 bal?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:56 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
kijk dat is nou een echte bikkelin zeg![]()
![]()
heeH een Batman pak inclusief buikspiertjes erin verwerkt.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Van Polo:
[afbeelding]
HEBBUH !!319 euro
Bijna alles voor de motor is goedkoper in Duitsland..
Mijn Duits is slecht maar dit kan toch geen heel pak zijn voor 80 euro
https://www3.polo-expressversand.com/Shop/templates/product.asp?ProductGuid=11015203500&GroupGuid=842
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |