Ik ben er snel doorheen gebladerd, en op het eerste gezicht vond ik deze de mooiste:quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vinden lullie het erg als ik alleen een linkje neerkras naar de foto's die ik geschoten heb?
Ben wel benieuwd welke foto's volgens jullie gelukt en welke mislukt zijn.. probeer m'n nieuwe camera (Z3) onder de knie te krijgen, maar ben nog niet altijd 100% happy met het resultaat.
http://www.iimail.nl/sneeuw staan >100 van m'n foto's op 800x600.
Dank je.. de waas is sneeuw, in de lucht en op de lens. Als ik ingezoomed ben (max 12x optisch) zie je de vlokjes niet meer maar wordt het wazig.. was wel jammer. Vogeltjes is erg leuk, het zoombereik is redelijk voldoende om ze wat dichterbij te halen. Ik ga me best doen.. en de manual van die camera eens lezen zodat ik niet alles op de autopiloot hoef te doenquote:Op woensdag 2 maart 2005 18:44 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik ben er snel doorheen gebladerd, en op het eerste gezicht vond ik deze de mooiste:
322, 331, 339, 357(daar zou ik een uitsnede van maken), 360, van de zwaan een aantal 373, 374 en 377, 385, 417, 424.
ow...en ik vergeet er nog 1 die aan het begin stond, van dat lantaarntje in de sneeuw, die vond ik ook erg geinig. Wel zou ik met PS nog een beetje levellen, er ligt een beetje een sluier over de beelden.
Ik zie dat je ook heel veel vogeltjes op de foto hebt gezet. Ik laat me daar ook altijd toe verleiden, maar zonder telelens redt ik het ook niet om er zonder later een uitsnede te maken er een leuke foto mee te krijgen.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Grappig, die paar vlokjes geflitst
Stuk minder sneeuw dan bij ons overigens.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:56 schreef sjeffie1 het volgende:
Post niet zo erg vaak meer, maar vond dit wel leuk.
Was gister het opstart scherm van RTL weer om 8 uur.
[afbeelding]
Genomen met de Tamron 90mm met 2 tussenringen (36 en 20mm).
Ben soms een beetje lui, denk ikquote:Op woensdag 2 maart 2005 20:23 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
![]()
En in plaats van hier te spemmen zoek je het maar hogerop?![]()
Wowquote:
Ik vind ze helemaal geweldig.quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:30 schreef cramus het volgende:
Heerhugowaard.
Door het licht van de bloemenkassen een paar km verderop, een statief en lange sluitertijd en het feit dat het rond 10 s'nachts was, hebben mijn sneeuw plaatjes een vreemde kleur gekregen:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
U like?
Thanks. Er stonden er aardig wat met hun kop in het zand de sneeuw. Wel grappig, allemaal witte schapen en 1 zwart schaap. helaas niet goed kunnen platen.quote:
http://www.i-questo.com/resizer/quote:Hoe groter de foto, des te meer tijd het kost om te laden. Omdat je de foto's toch maar op een maximale breedte van 550 pixels te zien krijgt op het forum zou het zeer wenselijk zijn als je foto's die 550 pixels in de breedte niet overschrijden.
Daarnaast heb je met dit formaat ook de zekerheid dat je kunstwerken alleen geschikt zijn om te bekijken en je dus niet de kans loopt dat je ze op de vreemdste hoeken van de aardkloot terugvind zonder bronvermelding
Dit resizen kan je doen door de met een bewerking programma wat kleiner te maken, of door gebruik te maken van ThaMarco's fotoresizer, te vinden op:
Is een doodgewoon fietspaadje achter mijn huis (leeuwarden), wat een beetje sneeuw doet he!quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:16 schreef rena het volgende:
[..]
WowWat ziet dat er ontzettend mooi uit zeg
![]()
Waar is dat?
ik heb je pop hier ff genomineerd: De origineelste sneeuwpop!!quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:55 schreef lady-wrb het volgende:
[[url=http://img214.exs.cx:81/img214/631/sneeuwpop3qt.jpg]afbeelding][/URL]
EEEEEEH de Rietdijk vlak bij de Asterdplasquote:Op donderdag 3 maart 2005 00:05 schreef Laaaars het volgende:
[afbeelding]
tssh... breda eo heeft maar ongeveer 5 centimeter... en pas vanavond toen het donker was was het ene beetje leuk fotograferen....
Antwoorden: Met een powershot a 70. En de randjes met photoshop. Canvas gewoon een antal pixels vergroten en dan zwart of witte achtergrond gebruiken. Het zwarte of witte randje doe je doormiddel van Ctrl+a en dan omlijn.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:49 schreef bluebit het volgende:
@cramus:
Erg mooie foto's, ik ben vooral onder de indruk van die laatste!!!
Vragen: met welke toestel heb je ze gemaakt en hoe krijg je die randjes er makkelijk omheen, geeft een leuk effect...
thanks
Prachtige foto's CompuMessquote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:38 schreef CompuMess het volgende:
Een collectie winterwerk van 3 en 4 maart.
Thenk joe !quote:
Ik schiet ze in RAW en daarna bewerken met PS. De instellingen...dat hangt er weer van af. Witbalans handmatig...en als dat verkeerd gaat heb ik altijd nog PSquote:Op zaterdag 5 maart 2005 08:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met welke instellingen kan je het beste deze foto maken?
waar blijven die van jou dan fritzje?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 20:10 schreef DJ_Fritz het volgende:
Zitten echt hele mooie foto's bij!
Tja gebrek aan sneeuw he...die 10 cm die hier lag, die valt in het niets bij die bergen sneeuw die ik in dit topic ziequote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:07 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
waar blijven die van jou dan fritzje?![]()
same here!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:56 schreef DJ_Fritz het volgende:
[..]
Tja gebrek aan sneeuw he...die 10 cm die hier lag, die valt in het niets bij die bergen sneeuw die ik in dit topic zie![]()
Dit zie ik er in:quote:
thnx manquote:Op zondag 6 maart 2005 03:21 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dit zie ik er in:
[afbeelding]
"maybe in our world there lives a happy lillte path with some snow..."
"...and a big old tree..."
Klasse foto
quote:Op zondag 6 maart 2005 03:21 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dit zie ik er in:
[afbeelding]
Klasse foto
GAAAAAAAAAAAF!!! Die actie, die beleving!quote:
Inderdaad, daar doet het mij ook aan denken...quote:Op zondag 6 maart 2005 03:21 schreef djkoelkast het volgende:
Dit zie ik er in:
[afbeelding]
Klasse foto
echt welquote:Op vrijdag 4 maart 2005 20:10 schreef DJ_Fritz het volgende:
Zitten echt hele mooie foto's bij!
Ziet er gezellig uit . was je niet bang om naar beneden te glijden met je camera?quote:
Ymke!quote:Op woensdag 9 maart 2005 08:49 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ziet er gezellig uit . was je niet bang om naar beneden te glijden met je camera?
Je had ook op een sleetje kunnen gaan zitten en al glijdend van die helling een paar fotos makenquote:Op woensdag 9 maart 2005 18:25 schreef Geminis het volgende:
[..]
Ymke!
Nee, het viel wel mee, en ik was al onderuit gegaan die dag... gewoon op een horizontale helling
[img]locatievandefoto[/img]quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:36 schreef Ter het volgende:
Mijn allereerste foto's hier, hoop dat jullie ze mooi vinden. Alle foto's zijn van afgelopen weekend.
Hoe krijg je de foto's direct te zien zonder een linkje? Wat moet je dan intoetsen?
Dankjewelquote:Op maandag 2 januari 2006 23:16 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Mooie plaat!
Dat sepia effect maakt het lekker nostalgies![]()
Leuk! De eerste keer sneeuw voor je dochter?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
[afbeelding]
Mijn dochter in de sneeuw
[afbeelding]
Mijn dochter samen met onze twee Husky's Dido en Laika
Het er zelf ook maar een bewerkt, alleen het effect is niet super....quote:
Ja het was haar eerste keer bewust in de sneeuw. Maart 2005 zat ze ook in de sneeuw maar was ze net 7 maanden oud en zich van niks bewust.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Leuk! De eerste keer sneeuw voor je dochter?
Als je automatische instellingen gebruikt dan kun je het beste gewoon 1 stop overbelichten, omdat de camera door al dat witte spul denkt dat het beeld donkerder moet, waardoor de sneeuw vaak donker of blauw uitvalt. Door iets over te belichten, corrigeer je dat weer.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:10 schreef Robertje het volgende:
[..]
Ik schiet ze in RAW en daarna bewerken met PS. De instellingen...dat hangt er weer van af. Witbalans handmatig...en als dat verkeerd gaat heb ik altijd nog PS
Gave dit!quote:
Gave foto's Compu!quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:59 schreef CompuMess het volgende:
Tussen huis en werk was het vanochtend wederom wit, sneeuwhoogten bij vertrek ongeveer 5 cm, op bestemming nagenoeg nihil...
[afbeelding]
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
Jaja, inderdaad, ik heb sinds gisteren een Peleng fish-eye !
Oké, één vissenoog voor ableton...quote:
WOZ valt wel mee. Alleen vergeet ik vaak het paaltje op de inrit omhoog te doenquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:16 schreef CompuMess het volgende:
Leuk pandje heb je daar Robertje, hoge WOZ waarde zeker?
Vanochtend om 7 uur vertrokken voor een ritje van 29 km naar m'n werk, een stukkie waar je normaal 30 minuten over doet...
Zoniet vandaag...
[afbeelding]
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
Eindelijk, drie uur later dan verwacht, kon ik aan de koffie!![]()
Noorderplantsoen misschien?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:01 schreef Flipper01 het volgende:
Mooie foto's CompuMess!
Ik heb net nog wat geschoten:
[afbeelding]
Gewoon...foto's maken als het zonnig is !quote:Robbert & Compumess......erg mooie foto's ! Hoe krijgen jullie ze zo enorm helder?
Hé...jij ook hier...als ex-grunningerquote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:42 schreef Robertje het volgende:
Dat is in Groningen...Noorderplantsoen. Leuk plaatje
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:44 schreef Stiffmaster het volgende:
[..]
Hé...jij ook hier...als ex-grunninger![]()
kloonquote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:15 schreef Stiffmaster het volgende:
[..]
Toevallig...gepost op dezelfde tijd....weird![]()
quote:
Das ook niet netjes....quote:
<edit> waren ook niet netjesquote:
is die lensflare gefaked?quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:00 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Oké, één vissenoog voor ableton...
[afbeelding]
![]()
@ Puckzzz:
Zoiets bedoelde je?
[afbeelding]
Nope, die is echt! (hoezo?quote:
Ow, ok, hij zag er zo perfect uit én ik zie er maar eentje. Ik dacht dat je altijd meerdere lichtpuntjes zou zijn bij lensflarequote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:46 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Nope, die is echt! (hoezo?)
Fish-eye lenzen hebben daar (volgens mij) wat meer/sneller last van dan regulier glaswerk
ableton ....je moet ff zeggen dat deze véééél te groot isquote:
Jeetje, Geminis, dit ziet er niet uit als Nederland, maar als een gezellig zuid-Duits vakantiedorp. Waar is dit?quote:
wauw! supermooie fotos!!!!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:05 schreef An24 het volgende:
Heb er ook nog een paar van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okay, das we weer even voldoende!!
wat een topplaten ja!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:05 schreef An24 het volgende:
Heb er ook nog een paar van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okay, das we weer even voldoende!!
Dankjewel! Eigenlijk niet zo veel mee gedaan, alleen helderheid en contrast wat aangepast, en bij een enkele de grijwaarden aangepast, that's all.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:03 schreef AltamirA het volgende:
[..]
wat een topplaten ja!
2 en 3 zijn erg gaaf zeg! Heb je er wat speciaals mee gedaan in ps of hoe krijg je dat effect met die kleuren enzo?
Mooie foto's! Vooral die met de zonsopgang boven de weilanden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:28 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
tijdens de spits op weg naar mijn werk:
[afbeelding]
ff langs de kant van de weg gestopt:
[afbeelding]
[afbeelding]
De boomquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:03 schreef PoseidonVS het volgende:
Beter laat dan nooit, mijn workflow heeft even tijd nodig:
Mijn foto's zijn gemaakt met mijn Chinon Memotron camera met de Zenitar Fish-eye of mijn Yashica 28mm 2.8 op (waarschijnlijk) Ilford ISO100 film.
Ik heb de negatieven zelf ontwikkeld en afgedrukt.
1.[afbeelding]
2.[afbeelding]
3.[afbeelding]
4.[afbeelding]
5.[afbeelding]
Ja, die boom is wel lekker hè?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:26 schreef An24 het volgende:
[..]
De boom![]()
Lekker lensje is dat toch, zo'n fish-eye![]()
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:27 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ja, die boom is wel lekker hè?
Toch nog eens kijken want volgens mij heb ik nog één of twee andere versie's die nog afgedrukt moeten worden. Toch maar eens doen.
Het was toen ik de foto's nam erg grauw en grijs buiten, dus dat klopt wel. Toch heb ik ook het idee dat de tinten nog niet helemaal optimaal zijn. Ik ben echter nog volop aan het leren in de doka, ik heb de kunst nog niet echt onder de knie zeg maar.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Is goed, vooral doen!!!
Hey, maar ligt dat nou aan mij, of zit er wel en beetje een grijze waas over je platen heen. Heb geen verstand van zelf ontwikelen en afdrukken, maar kan het daaraan liggen?
Hmmm jammer is dat ja. Maar maakt niet uit, je bent al stuk verder dan ik. Maja, heb dan ook een DSRLquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:38 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Het was toen ik de foto's nam erg grauw en grijs buiten, dus dat klopt wel. Toch heb ik ook het idee dat de tinten nog niet helemaal optimaal zijn. Ik ben echter nog volop aan het leren in de doka, ik heb de kunst nog niet echt onder de knie zeg maar.
Dan ben jij dus wat dat betreft veel verder als ik. Ik zal het moeten doen met een 3 jaar oude zoom compactcamera.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Hmmm jammer is dat ja. Maar maakt niet uit, je bent al stuk verder dan ik. Maja, heb dan ook een DSRL![]()
Komt het niet omdat je foto's onderbelicht zijn? Je camera gaat altijd van een normale situatie uit (20% grijs). Al neem je op de automatische stand een foto van een egaal witte muur, zal de foto toch grijs zijn. Dit geldt in mindere mate ook voor de sneeuw. Je kunt dit compenseren door één of twee stops over te belichten (dit voelt heel onnatuurlijk, om met zoveel licht toch over te belichten).quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:38 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Het was toen ik de foto's nam erg grauw en grijs buiten, dus dat klopt wel. Toch heb ik ook het idee dat de tinten nog niet helemaal optimaal zijn. Ik ben echter nog volop aan het leren in de doka, ik heb de kunst nog niet echt onder de knie zeg maar.
Goeie tip dit. Ik had het al eens gelezen maar nooit meer aan gedacht. Dat zal het idd zijn ja.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:28 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Komt het niet omdat je foto's onderbelicht zijn? Je camera gaat altijd van een normale situatie uit (20% grijs). Al neem je op de automatische stand een foto van een egaal witte muur, zal de foto toch grijs zijn. Dit geldt in mindere mate ook voor de sneeuw. Je kunt dit compenseren door één of twee stops over te belichten (dit voelt heel onnatuurlijk, om met zoveel licht toch over te belichten).
Mooie foto’s overigens.
M'n sneeuwfoto's hadden hetzelfde euvel. Hoewel ik wel een stop had overbelicht, wat nog te kort was. Ik ben ook nog een z/w film-Mohicaanquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:33 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Goeie tip dit. Ik had het al eens gelezen maar nooit meer aan gedacht. Dat zal het idd zijn ja.
FOUTFOUTFOUT!! er bestaat een centraal topic voor die ik ff afgestoft hebquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:01 schreef KlappernootatWork het volgende:
en als er een mod wakker is, laat ie dan ff in mijn topictitel het woordje eerse veranderen in eerste
Ik zag dat er ook al een nieuw topic was geopendquote:
Geeft het sneeuw wel wat fleurigsquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:40 schreef maizmeel het volgende:
De heide bij ons op't balkon is een beetje de kluts kwijt, beetje gaan staan bloeien in jan/feb.... Nou ja, hopen dat de blommekens het beetje sneeuw overleven....
[[url=http://i83.photobucket.com/albums/j318/maizmeel/IMG_2569-thumb.jpg]afbeelding][/url]
laat eens een voorbeeld zienquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
kan iemand hier mij uitleggen hoe ik zwarte randen van een panorama foto afsnij in photoshop? (croppen werkt natuurlijk niet )
dan kan ik zo ook wat posten
(klikbaar)quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:00 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
laat eens een voorbeeld zien![]()
ik gebruik zelf photostitch van canon (zat alleen wel bij een camera op de cd) die snijdt alles recht af, naar keuze.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
hm, niet echt duidelijk, omdat de achtergrond van xs.to ook zwart is
maargoed, op de thumbnail kun je het wel een beetje zien
hm.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:54 schreef Sisko het volgende:
[..]
ik gebruik zelf photostitch van canon (zat alleen wel bij een camera op de cd) die snijdt alles recht af, naar keuze.
misschien ben ik een crop noob, maar omdat die foto zo lang is krijg ik 'm niet zo afgecropt, als ik 'm op maat wil trekken wordt dat selecteer-rechthoekje veel te groot, snap je wat ik bedoel?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:12 schreef DinoPK het volgende:
Hoezo zou je niet kunnen croppen? Juist croppen, een andere manier is er niet (of je moet wel erg goed zijn met de clonestamp oid). Autostitch heeft ook een auto crop functie volgens mij.
hoe moet dat?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:18 schreef DinoPK het volgende:
Zet je selecteer tooltje eens van 'fixed aspect ratio' naar normal style. Je moet gewoon een vrije selectie maken, zonder een vaste verhouding (want dan werkt het idd niet)
daar staat hij al op..quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:29 schreef DinoPK het volgende:
ligt eraan wat voor programma je gebruikt... in photoshop kan je het vinden in de balk net onder je menu (de rectangular marguee tool, selecteergeval moet je wel hebben geselecteerd).
waar?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:32 schreef Yoni het volgende:
DinoPK en MissyMirjaM, kunnen jullie de panorama uitleg ergens anders voortzetten? Thnx![]()
ik weet hoe je moet croppen, dank jequote:Op donderdag 8 februari 2007 21:08 schreef sanni het volgende:
[..]
hieronder een voorbeeld van het crop-tooltje in Adobe Photoshop.
![]()
[[url=http://xs312.xs.to/xs312/07064/photshop.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
ontopic:
[afbeelding]
de stad die ik vandaag bezocht![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |