Jeetje, Geminis, dit ziet er niet uit als Nederland, maar als een gezellig zuid-Duits vakantiedorp. Waar is dit?quote:
wauw! supermooie fotos!!!!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:05 schreef An24 het volgende:
Heb er ook nog een paar van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okay, das we weer even voldoende!!
wat een topplaten ja!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:05 schreef An24 het volgende:
Heb er ook nog een paar van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okay, das we weer even voldoende!!
Dankjewel! Eigenlijk niet zo veel mee gedaan, alleen helderheid en contrast wat aangepast, en bij een enkele de grijwaarden aangepast, that's all.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:03 schreef AltamirA het volgende:
[..]
wat een topplaten ja!
2 en 3 zijn erg gaaf zeg! Heb je er wat speciaals mee gedaan in ps of hoe krijg je dat effect met die kleuren enzo?
Mooie foto's! Vooral die met de zonsopgang boven de weilanden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:28 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
tijdens de spits op weg naar mijn werk:
[afbeelding]
ff langs de kant van de weg gestopt:
[afbeelding]
[afbeelding]
De boomquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:03 schreef PoseidonVS het volgende:
Beter laat dan nooit, mijn workflow heeft even tijd nodig:
Mijn foto's zijn gemaakt met mijn Chinon Memotron camera met de Zenitar Fish-eye of mijn Yashica 28mm 2.8 op (waarschijnlijk) Ilford ISO100 film.
Ik heb de negatieven zelf ontwikkeld en afgedrukt.
1.[afbeelding]
2.[afbeelding]
3.[afbeelding]
4.[afbeelding]
5.[afbeelding]
Ja, die boom is wel lekker hè?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:26 schreef An24 het volgende:
[..]
De boom![]()
Lekker lensje is dat toch, zo'n fish-eye![]()
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:27 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ja, die boom is wel lekker hè?
Toch nog eens kijken want volgens mij heb ik nog één of twee andere versie's die nog afgedrukt moeten worden. Toch maar eens doen.
Het was toen ik de foto's nam erg grauw en grijs buiten, dus dat klopt wel. Toch heb ik ook het idee dat de tinten nog niet helemaal optimaal zijn. Ik ben echter nog volop aan het leren in de doka, ik heb de kunst nog niet echt onder de knie zeg maar.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Is goed, vooral doen!!!
Hey, maar ligt dat nou aan mij, of zit er wel en beetje een grijze waas over je platen heen. Heb geen verstand van zelf ontwikelen en afdrukken, maar kan het daaraan liggen?
Hmmm jammer is dat ja. Maar maakt niet uit, je bent al stuk verder dan ik. Maja, heb dan ook een DSRLquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:38 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Het was toen ik de foto's nam erg grauw en grijs buiten, dus dat klopt wel. Toch heb ik ook het idee dat de tinten nog niet helemaal optimaal zijn. Ik ben echter nog volop aan het leren in de doka, ik heb de kunst nog niet echt onder de knie zeg maar.
Dan ben jij dus wat dat betreft veel verder als ik. Ik zal het moeten doen met een 3 jaar oude zoom compactcamera.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Hmmm jammer is dat ja. Maar maakt niet uit, je bent al stuk verder dan ik. Maja, heb dan ook een DSRL![]()
Komt het niet omdat je foto's onderbelicht zijn? Je camera gaat altijd van een normale situatie uit (20% grijs). Al neem je op de automatische stand een foto van een egaal witte muur, zal de foto toch grijs zijn. Dit geldt in mindere mate ook voor de sneeuw. Je kunt dit compenseren door één of twee stops over te belichten (dit voelt heel onnatuurlijk, om met zoveel licht toch over te belichten).quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:38 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Het was toen ik de foto's nam erg grauw en grijs buiten, dus dat klopt wel. Toch heb ik ook het idee dat de tinten nog niet helemaal optimaal zijn. Ik ben echter nog volop aan het leren in de doka, ik heb de kunst nog niet echt onder de knie zeg maar.
Goeie tip dit. Ik had het al eens gelezen maar nooit meer aan gedacht. Dat zal het idd zijn ja.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:28 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Komt het niet omdat je foto's onderbelicht zijn? Je camera gaat altijd van een normale situatie uit (20% grijs). Al neem je op de automatische stand een foto van een egaal witte muur, zal de foto toch grijs zijn. Dit geldt in mindere mate ook voor de sneeuw. Je kunt dit compenseren door één of twee stops over te belichten (dit voelt heel onnatuurlijk, om met zoveel licht toch over te belichten).
Mooie foto’s overigens.
M'n sneeuwfoto's hadden hetzelfde euvel. Hoewel ik wel een stop had overbelicht, wat nog te kort was. Ik ben ook nog een z/w film-Mohicaanquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:33 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Goeie tip dit. Ik had het al eens gelezen maar nooit meer aan gedacht. Dat zal het idd zijn ja.
FOUTFOUTFOUT!! er bestaat een centraal topic voor die ik ff afgestoft hebquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:01 schreef KlappernootatWork het volgende:
en als er een mod wakker is, laat ie dan ff in mijn topictitel het woordje eerse veranderen in eerste
Ik zag dat er ook al een nieuw topic was geopendquote:
Geeft het sneeuw wel wat fleurigsquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:40 schreef maizmeel het volgende:
De heide bij ons op't balkon is een beetje de kluts kwijt, beetje gaan staan bloeien in jan/feb.... Nou ja, hopen dat de blommekens het beetje sneeuw overleven....
[[url=http://i83.photobucket.com/albums/j318/maizmeel/IMG_2569-thumb.jpg]afbeelding][/url]
laat eens een voorbeeld zienquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
kan iemand hier mij uitleggen hoe ik zwarte randen van een panorama foto afsnij in photoshop? (croppen werkt natuurlijk niet )
dan kan ik zo ook wat posten
(klikbaar)quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:00 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
laat eens een voorbeeld zien![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |