Al een pandje op het oog?quote:Bij het kopen van een huis wordt een vorm van huurkoop gehanteerd. De bank koopt het huis, verhuurt het aan de potentiële koper. Aan het eind van de huurperiode wordt het pand aan de koper overgedragen tegen een prijs, verminderd met de huurtermijnen. Ook kunnen bank en klant gezamenlijk het huis kopen, waarbij het eigendomspercentage van de bank fasegewijs tot nul afneemt.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op papier niet, uiteindelijk betaal je natuurlijk wel gewoon flink voor die hypotheek en verdienen de banken er ook dik aan. Alleen op papier heet het geen 'rente', maar geven ze er een wat andere zwaai aan.
[..]
Al een pandje op het oog?
Dat kun je doen, maar volgens mij is het product nog in ontwikkeling en nog niet af. In Engeland was er al een hele tijd terug sprake van, wellicht dat er daar wel wat meer helderheid is in de exacte constructie.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
mischien wel
maar ik ga hier voor meer info aanvragen![]()
Ja, dat weet ik. Maar ik bedoel de doelgroep voor dit soort leningen: degenen die strikter in de leer zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Genoeg Moslims die een gewone hypotheek hebben hoor.
Er is eigenlijk ook geen probleem. Het is alleen grappig dat als ze "rente" doorstrepen een doelgroep opeens wel interesseert voor een produkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:06 schreef Falco het volgende:
Ik zie het probleem niet. ABN Amro ontwikkelt een product met als doelgroep moslims, maar iedereen kan dit product afnemen. Dus waar is die discriminatie?
En de bank is ook niet gek en verzint vast wel een manier waarbij er toch winst gemaakt wordt.
Het is maar hoe je het noemt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:21 schreef Meki het volgende:
jah ik hoef nu geen rente te betalen
Maar dat is toch algemeen een marketing-principe ...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:51 schreef Bijsmaak het volgende:
Er is eigenlijk ook geen probleem. Het is alleen grappig dat als ze "rente" doorstrepen een doelgroep opeens wel interesseert voor een produkt.
De stupide pavlov reacties van jou op alles waar het woord 'islam' in voorkomt beginnen vermakelijk te worden. Banken willen geld verdienen, en hoe het niet genieten van belastingaftrek over betaalde rente in het nadeel is van anderen mag je me ook eens uitleggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Nederland een sharia-wetgeving? Heb ik iets gemist? Is Zalm moslim geworden? Het is werkelijk schandalig dat dit soort initiatieven over de rug van rentebetalers gaat. Of banken hebben blijkbaar genoeg geld en maken teveel winst of de rentebetaler gaat hiervoor opdraaien.
Ik ga daar dan ook een hypotheek afsluiten. En het bespaarde kapitaal zet ik elders uit voor rentequote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:00 schreef RM-rf het volgende:
Artikel 1, dat is nu net dat artikel dat veel moslim-bashers zo graag afgeschaft willen zien, omdat het tevens onmogelijk maakt moslims anders te bestraffen dan autochtone nederlanders, igv misdaad, bv ze over de grens te zetten ... beetje vreemd nu om je daar dan in een andere situatie verontwaardigd op te beroepen, terwijl er niet eens sprake van is dat deze leenvorm voor autochtone nederlanders niet toegestaan zou zijn ...
exactly, en dit toont meteen maar weer eens aan hoe achterlijk (op economisch vlak dan) dat moslim geloof isquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:39 schreef L.Denninger het volgende:
God wat ben jij dom Aaahikwordgek...
LEES nou eens, het is echt niet zo dat ze voor moslims gewoon geen rente rekenen en daarmee basta.
De banken doen dit alleen maar om een grotere markt an te boren en dus geld te verdienen.
Ze noemen het gewoon geen rente, maar vragen weer vergoedingen voor iets anders.
Zo valt 't dus voor de moslims goed te praten, maar betalen ze uiteindelijk hetzelfde als wanneer ze rente zouden betalen.
hoe denk je dat nederland aan zijn gouden eeuw kwam, doordat adrianus (nederlander, latere paus en leermeester van karel V) Karel V heeft overgehaald om het rente-verbod af te schaffen. De econmie explodeerdequote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
In de middeleeuwen was het in Europa trouwens verboden rente te vragen. Nu leven we niet meer in de middeleeuwen, maar toch Christelijke roots enzo he
ach de staat betaald jaarlijks zo'n 29 miljard aan rente (180 euro per mand per gezin) dus ver van de waarheid zit ie niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij zinloos om een discussie aan te gaan met iemand die denkt dat belasting een vorm van rente is.
dat mochten de joden aanvankelijk ook niet van hun geloof, maar omdat christenen hun verbieden zo'n beetje elk beroep uit te oefenen behalve bankieren werden ze haast wel gedwongen om bankier te worden. Niet dat dat nou zo'n sterke zet was, iemand die schuld had bij een jood wakkerde gewoon het anti-semmitisme aan met als gevolg een dooie joodse bankier die niet meer om schulden zeikte.quote:Of dit hypocriet is of niet laat ik in het midden: Niet meer of minder dan de christenen die in de middeleeuwen bij joodse bankiers aanklopten omdat christenen geen geld tegen rente mochten uitlenen.
het zou me niks verbazenquote:Op zondag 6 maart 2005 14:57 schreef Akkersloot het volgende:
En dat allemaal omdat de sekteleider Mohammed als handelaar waarschijnlijk schulden had en het verbod op rente dan maar als "visioen" had ingevoerd.
Die stupide pavlov reakties van jou op mensen die iets over de islam zeggen dat in het nadeel van de islamlovers werkt zijn ook erg vermakelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
De stupide pavlov reacties van jou op alles waar het woord 'islam' in voorkomt beginnen vermakelijk te worden. Banken willen geld verdienen, en hoe het niet genieten van belastingaftrek over betaalde rente in het nadeel is van anderen mag je me ook eens uitleggen.
quote:Rente is juist een duidelijker manier om aan te geven waar je precies voor betaalt. Dat snappen de middeleeuwse sharia-aanhangers nog niet. Ze krijgen dus een sigaar uit eigen doos.
Rente is volledig begrijpelijk, waarom zouden banken kosteloos en risicovol geld uitlenen, terwijl ze dat geld ook hadden kunnen gebruiken voor aandelen of obligaties? Daar vragen ze dus een vergoeding voor ter compensatie. Dat moslims zich zo strikt aan die middeleeuwse wetten wil houden getuigt wederom van diepe domheid, want met huurkoop schieten ze uiteindelijk ook niks op en betalen ze zogenaamd voor de huur. Ze laten zich dus in feite oplichten, maar nee, de Sharia weet het beter, dus die lopen ze gedwee achterna. Blijft een gevaarlijk en achterlijk geloof.
Ik concludeer iets anders, hij kent het systeem heel goed en legt de vinger op de zere plekquote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een systeem afkraken die je helemaal niet kent, daar ben je erg goed in![]()
daar zou ik me niet zo druk over maken hoor, die moslims betalen namelijk gewoon "rente", iets hoger dan het rente-percentage dat in de markt geld maar ja, zie dat maar als een premie op achterlijkheidquote:Op zondag 6 maart 2005 15:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het is simpel uit te leggen: het geld moet ergens vandaan komen en zelfs een moslim zal geen kat in de zak willen kopen... Betekent dus dat banken een beetje inleveren om een nieuwe groep aan te trekken of dat ze de lasten deels over de huidige rentebetalende klant verdelen. Daar zit ik als religie"hater" niet op te wachten.
hier heb ik al eens over nagedacht, lijkt me een leuk idee voor een proefschrift "de economische flaters van de bijbel en de koran".quote:Op zondag 6 maart 2005 15:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik zie wel een interessant verschijnsel tussen religie en economie, waarbij religie in principe een broertje dood heeft aan economie, maar zoals zo vaak zien we dat geld een grotere rol speelt bij religies/sektes dan de religie/sekte hypocriet veracht. Mensen die achter zoiets aanlopen en zich in feite laten bestelen door al die regeltjes zijn... dom.![]()
![]()
Ik hoop het, maar de groep "achterlijken" wordt wel steeds groter, hetgeen ook banken merken. Dat betekent dat er aan marges wordt gemorreld en als die omlaag gaan, dan zullen ze kijken of het ergens anders op valt uit te melken.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:12 schreef Landmass het volgende:
[..]
daar zou ik me niet zo druk over maken hoor, die moslims betalen namelijk gewoon "rente", iets hoger dan het rente-percentage dat in de markt geld maar ja, zie dat maar als een premie op achterlijkheid. De kosten worden echt niet op jouw afgewentelt.
don't worry
Als God rente heeft verboden, heeft God dan het geld uitgevonden ?quote:Op zondag 6 maart 2005 15:03 schreef Landmass het volgende:
Ik concludeer iets anders, hij kent het systeem heel goed en legt de vinger op de zere plek
de groep kapitalisten groeit wereldwijd gezien veel harder. Het komt echt wel goedquote:Op zondag 6 maart 2005 15:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar de groep "achterlijken" wordt wel steeds groter, hetgeen ook banken merken. Dat betekent dat er aan marges wordt gemorreld en als die omlaag gaan, dan zullen ze kijken of het ergens anders op valt uit te melken.![]()
Ik bedoel met name de zelfverrijking (meestal in geld) van religieuze lieden aan de top. Wat dat betreft is het gewoon een bedrijfsmodel. Je ziet het altijd: domme volk wordt uitgemolken en hoe kun je beter dan de belastingheffer uitmelken dan een religie te gebruiken die jou verplicht om diep in je buidel te tasten?quote:Op zondag 6 maart 2005 15:14 schreef Landmass het volgende:
[..]
hier heb ik al eens over nagedacht, lijkt me een leuk idee voor een proefschrift "de economische flaters van de bijbel en de koran".
hulpverlenen (= dom geld geven aan africa), verbod op rente, het zijn allemaal ideeen die door de economische theorie direct verworpen worden.
moslims
communisten
religieuze fanatici
karl marx
links
pvda
Of de achterlijken hebben juist niet in de gaten dat zij uitgemolken worden. In de huur zit immers de rente dubbel en dwars in.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik hoop het, maar de groep "achterlijken" wordt wel steeds groter, hetgeen ook banken merken. Dat betekent dat er aan marges wordt gemorreld en als die omlaag gaan, dan zullen ze kijken of het ergens anders op valt uit te melken.![]()
Dat probeer ik al een hele tijd duidelijk te maken.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of de achterlijken hebben juist niet in de gaten dat zij uitgemolken worden. In de huur zit immers de rente dubbel en dwars in.![]()
Kap toch eens met dit soort discussievervuiling. Ga lekker kotsen in de wc ofzo.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:14 schreef Landmass het volgende:
moslims
communisten
religieuze fanatici
karl marx
links
pvda
Eén van de 5 zuilen is het geven van aalmoezen aan de armen. Als dat gebod echt goddelijk zou zijn zou er dus altijd al armoede geweest zijn en zou er dus voor altijd armoede moeten blijvenquote:Op zondag 6 maart 2005 15:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat probeer ik al een hele tijd duidelijk te maken.![]()
Ik snap overigens nog steeds niet waarom er geen rente betaald of verkregen mag worden van die onwesterse shariashit.
Kijk, Hiz, dat is nou zo'n pavlov-reaktie.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:57 schreef VijfdeColonne het volgende:
Dacht ik aangekomen te zijn in een topic over islamitisch bankieren, blijkt het een topic te zijn over de rol van mensen met rechts-extremistische gedachten in de maatschappij en hoe zij tegenover gelovigen staan.
Het beste voor heeft met de religie zul je bedoelen. Dat is zoooo rechts.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:10 schreef VijfdeColonne het volgende:
Je zult wel gelijk hebben. Waar kan een regel nu voor dienen die het beste voor heeft met minderbedeelden? Dat is wel zoooo links.
Voor minderbedeelden? Terwijl de sekteleider Mo zelf een slavenhandelaar wasquote:Op zondag 6 maart 2005 16:10 schreef VijfdeColonne het volgende:
Je zult wel gelijk hebben. Waar kan een regel nu voor dienen die het beste voor heeft met minderbedeelden? Dat is wel zoooo links.
Gezien je ondertitel "anti-islam = extreem-rechts" zijn dat dus gewoon mensen die tegen de islam zijn.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:57 schreef VijfdeColonne het volgende:
Dacht ik aangekomen te zijn in een topic over islamitisch bankieren, blijkt het een topic te zijn over de rol van mensen met rechts-extremistische gedachten
Kun je deze stelling ook staven aan de hand van ayets?quote:Op zondag 6 maart 2005 16:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Voor minderbedeelden? Terwijl de sekteleider Mo zelf een slavenhandelaar was![]()
![]()
De Nederlandse Moslim Omroep heeft de moord door Mohammed op 600 Joodse mannen vergoeilijkt inclusief het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:49 schreef VijfdeColonne het volgende:
[Voor minderbedeelden? Terwijl de sekteleider Mo zelf een slavenhandelaar was]
Kun je deze stelling ook staven aan de hand van ayets?
Dat was niet mijn vraag.quote:Op zondag 6 maart 2005 18:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De Nederlandse Moslim Omroep heeft de moord door Mohammed op 600 Joodse mannen vergoeilijkt inclusief het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven.
Heb je een ander woord voor ayets danquote:
Misschien zou je nog wat meer kunnen uitwijden over waar de sharia nog meer voor staat en welke regels er nog meer gelden. Benieuwd of een bank zich daar dan nog steeds achter wil scharen met op maat gesneden sharia-produkten?quote:
Een ayet is een vers. Ik had van een "Islam-kenner" als jij wel meer verwacht.quote:Op zondag 6 maart 2005 18:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Heb je een ander woord voor ayets dan
Shame. Shame Shame. Dat Mohammed een slavenhandelaar was kan ook gewoon bekend zijn uit de overlevering over die persoon. Zelfs uit de door de moslism erkende overleveringen over die "profeet".quote:Op zondag 6 maart 2005 19:08 schreef VijfdeColonne het volgende:
Een ayet is een vers. Ik had van een "Islam-kenner" als jij wel meer verwacht.
Kan ik hieruit concluderen dat je niet met de betreffende vers kunt komen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |