Bron: CIAquote:GDP van de wereld is bij elkaar: 51.480$ miljard
GDP van alle Islamatische staten bij elkaar: plusminus 4.400$ miljard
daar zeg je watquote:Op zondag 6 maart 2005 00:06 schreef mechatronics het volgende:
Idd pberends, weer een nachtje FOK!ken?
Één stad: Dubai
Omdat de inwoners een liberale Islam aanhangen. Maar ik vrees dat het meerendeel van de Islam niet al te liberaal isquote:Op zondag 6 maart 2005 00:09 schreef fayakill het volgende:
En die stad heeft dan ook nog een hoog percentage foreign investors
inderdaadquote:
Nee.quote:Op zondag 6 maart 2005 00:05 schreef Takkesteeg het volgende:
Werk jij, toevallig, bij de NS?
Zandopspuiting uitgevoert door een Nederlands bedrijfquote:Op zondag 6 maart 2005 00:13 schreef mechatronics het volgende:
[..]
inderdaad
http://images.google.nl/images?q=dubai&hl=nl
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
herinneren wij dit palmeiland nog? mede opgebouwd door wat nederlandse baggeraars
en een grote foto: http://www.bateauxdubai.c(...)ubai-01-1240x768.jpg
Ik weet niet, maar hier kunnen verschillende steden nog een puntje aan zuigen, en in mijn ogen is Dubai hard op weg een soort Manhattan te worden van het midden-oosten.
Palm Island en de internationale bulldozercrisis.quote:Op zondag 6 maart 2005 00:15 schreef mechatronics het volgende:
United Arab Emirates
Vroeger dacht ik dat het een landje was met wat kamelen, hier en daar een zandstorm en wat tentjes.
Tegenwoordig weet ik wel wat beter
zo zo, wat een onderzoek zeg. Heel erg opvallend...quote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:58 schreef pberends het volgende:
Ik dacht; laten we eens objectief bekijken of de Islam een achterlijk geloof is of niet. Dit is dan ook een heel serieus topic. Laten we de GDP van landen is bij elkaar tellen waar de meerderheid van de bevolking moslim is. Dat zijn ongeveer 1 miljard mensen; dat is 1/6 van de wereldbevolking, oftewel 16,6 % van de wereldbevolking.
[..]
Bron: CIA
Dus 16,6 % van de wereldbevolking heeft een rijkdom van 8 %, dus zo'n 2 keer zo minder als een gemiddeld wereldburger. Dit is zeer opvallend. Zit er misschien een sterk verband tussen de Islam en de slechte economische situatie in moslimlanden? Komt hier terrorisme uit voort? En waarom zijn ze eigenlijk zo arm? De Islamitische landen bij elkaar bezitten 2/3 van de wereldolievoorraad.
Ja inderdaad!quote:Op zondag 6 maart 2005 00:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Palm Island en de internationale bulldozercrisis.![]()
Welke landen zijn allemaal Arabisch?quote:Op zondag 6 maart 2005 00:28 schreef useroid het volgende:
Wie heeft het hier over Dubai
We hebben het over de rijkdom van de Islamtische landen als geheel.
En die is erbarmelijk.
Zo is het GDP van heel de Arabische wereld nog minder als van heel Spanje bij elkaar.
Moet ik daar serieus op antwoorden op mans aardrijkskundige onvermogensquote:Op zondag 6 maart 2005 00:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Welke landen zijn allemaal Arabisch?
Nee, ben alleen bang dat je er een paar over het hoofd hebt gezienquote:Op zondag 6 maart 2005 00:31 schreef useroid het volgende:
[..]
Moet ik daar serieus op antwoorden op mans aardrijkskundige onvermogens
Tell me enlighten me.quote:Op zondag 6 maart 2005 00:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, ben alleen bang dat je er een paar over het hoofd hebt gezien
Leuk, ik heb meer onderzoek gedaan dan de gemiddelde fokker voor een gemiddeld topicquote:Op zondag 6 maart 2005 00:20 schreef Passione het volgende:
[..]
zo zo, wat een onderzoek zeg. Heel erg opvallend...Wellicht dat je even de CIA moet bellen en je bevindingen moet doorgeven?
Ja maar, ik ben alleen bang dat mensen Arabische landen en Islamitische landen met elkaar verwarren, als je begrijpt wat ik bedoel... want jij hebt het over Arabische landen, de TS over islamitische.. dus ik ben verward...quote:Op zondag 6 maart 2005 00:33 schreef useroid het volgende:
[..]
Tell me enlighten me.
Zoeken op CIA kan je zelf toch wel hopenlijk
Dit is vast een andere methode dan GDPquote:Op zondag 6 maart 2005 00:36 schreef useroid het volgende:
Het totale bbp van de Arabische wereld bedroeg in 1999 ruim 530 miljard dollar. Dat is minder dan dat van één enkel Europees land, Spanje, met een jaarlijks bbp van bijna 600 miljard dollar.
Bron:© Hans Labohm
Drs. H.J. Labohm is als gastonderzoeker verbonden aan het Nederlands Instituut voor Internationale Betrekkingen 'Clingendael'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |