Welke shariawetgeving, troll? Zolang het niet verboden is geen rente te vragen, is het gewoon Nederlandse wetgeving. Natuurlijk is het mogelijk dat het illegaal is geen rente te vragen, maar dat is, voorzover ik weet, niet zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zeg troll, het gaat hier om Shariawetgeving, die geldt gewoon niet in Nederland. Punt.
Nee, banken zijn hier te opportunistisch in en laten zich politiek in met sharia. Tijd voor wat klanten om op te stappen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:39 schreef L.Denninger het volgende:
God wat ben jij dom Aaahikwordgek...
LEES nou eens, het is echt niet zo dat ze voor moslims gewoon geen rente rekenen en daarmee basta.
De banken doen dit alleen maar om een grotere markt an te boren en dus geld te verdienen.
Ze noemen het gewoon geen rente, maar vragen weer vergoedingen voor iets anders.
Zo valt 't dus voor de moslims goed te praten, maar betalen ze uiteindelijk hetzelfde als wanneer ze rente zouden betalen.
Idd. Dus waar maak je je druk over?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zeg troll, het gaat hier om Shariawetgeving, die geldt gewoon niet in Nederland. Punt.
geen renteaftrek voor Islamieten... als dat maar goed gaat...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welke shariawetgeving, troll? Zolang het niet verboden is geen rente te vragen, is het gewoon Nederlandse wetgeving. Natuurlijk is het mogelijk dat het illegaal is geen rente te vragen, maar dat is, voorzover ik weet, niet zo.
Ze erkennen daarmee de Sharia en dat is een slecht signaal naar anderen. Het feit dat er al steeds meer islamitische elementen worden ingevoerd is al reden om de Nederlandse wetgeving te toetsen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:43 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat dit gebeurd is jouw conclusie als een commerciele instelling probeert meer klanten te krijgen
ja idd. De ABN AMRO zal idd nu wel voor lijfstraffen zijn...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ze erkennen daarmee de Sharia
Anders lees je even het artikel.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wetgeving? Het gaat toch om een dienst die een bank aanbiedt om haar klanten te bedienen?
Eeey achterlijk aapje, de rabobank is hier oo kal lang mee bezig hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:55 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Was al van plan om van de ABN naar de Rabo te switchen maar nu is het zeker!
lezen is ook een vak!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:55 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Was al van plan om van de ABN naar de Rabo te switchen maar nu is het zeker!
quote:Ook de Rabobank bekijkt de mogelijkheid van een hypotheek die voldoet aan Islamitische wensen.
Er word niks veranderd, er komt een nieuwe service.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:01 schreef dVTB het volgende:
Het wordt steeds gekker... Ik zie niet in waarom je bepaalde producten of diensten moet gaan veranderen vanwege een geloofsovertuiging van een bepaalde groep gelovigen.
Een stok zoeken om islamieten te slaan is niet meer nodig sinds Verdonk minister van integratie werd, jihadstrijdertje.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:01 schreef VijfdeColonne het volgende:
Ach, sommige users hebben weinig nodig om hun denkbeelden te ventileren. Een stok om iemand mee te slaan is snel gevonden.
Dat lijkt me dan een prima moment om die hypotheekrenteaftrek helemaal overboord te gooien.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:03 schreef Toeps het volgende:
Maar ik durf te wedden dat ze straks wél fiscaal voordeel op hun moslim-hypotheek willen, en anders gaan ze weer lopen gooien met termen als 'discriminatie'.
Begrijp ik het nou verkeerd of is dan de hele essentie van het riba-verbod weg?
Marketing noemen ze dat en ik begrijp banken wel. Maar ze maken er zo een politiek item van en dat lijkt mij een verkeerd signaal.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:01 schreef dVTB het volgende:
Het wordt steeds gekker... Ik zie niet in waarom je bepaalde producten of diensten moet gaan veranderen vanwege een geloofsovertuiging van een bepaalde groep gelovigen. Feitelijk slaat het ook nog eens nergens op, want 'rente' heet ineens 'vergoedingen'. Als een moslim graag streng in de leer wil zijn en geen rente wil ontvangen of betalen is de oplossing relatief simpel: geen hypotheek nemen en geen geld op een spaarrekening zetten. Ik vraag me trouwens af hoe de bank dan denkt om te gaan met mensen die rood komen te staan op hun lopende rekening en daardoor debetrente moeten betalen.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:04 schreef calvobbes het volgende:
Net zoiets als speciale leningen voor ALLE studenten.
SUKKEL, je snapt het echt niet he..?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Anders lees je even het artikel.
Ik vind het prima als er geen rente meer wordt verrekend, maar dan moet dat voor iedereen gelden. Apartheid ligt weer op de loer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |