1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | 1 (1) GLO 108 +6 2 (2) bukgeit 90 +6 3 (3) DaisyDuke 66 +2 4 (4) newbiedoobiedoo 56 +4 5 (5) Berkery 55 +4 6 (6) ranja 44 +1 7 (7) de_man_in_beige 33 +1 8 (8) Sack_Blabbath 30 9 (9) Scrutinizer 27 +1 10 (9) bartrid 26 11 (11) Z 24 +2 12 (11) iggy_in_the_house 23 +1 13 (11) bimmel 22 14 (14) dolle_hond 21 +1 15 (15) Grobbel 17 (15) RoofingBurner 17 17 (17) TheSilentEnigma 15 +1 18 (17) belsen 14 19 (19) Gambolputty 13 20 (20) Captain_Redbeard 12 21 (21) pyl 11 (21) Jobbel 11 (25) lubje25 11 +3 24 (23) methodmich 10 25 (24) timbob 9 (25) bigshadow 9 +1 27 (27) Neva 7 (28) Ascaroth 7 +1 29 (28) le_knightclub_soda 6 30 (30) Doc 5 31 (31) Jostie 4 (31) dorian_g 4 33 (33) ArmaniMania 3 (33) Zanderrr 3 35 (35) UIO_AMS 2 (35) thaleia 2 37 (37) Mark 1 (37) cora4034 1 (37) zookie 1 (37) uzuki_naruto 1 (37) Litpho 1 (37) onkjoe 1 (37) Tong80 1 (37) thabit 1 (37) kikker69 1 |
Heel snel inderdaadquote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Back to the future 3?
Dit wordt lastig als je maar één nummer hiervan voor de geest kan halen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wat is de gemeenschappelijke factor in de volgende 5 nummers:
-The pursuit of happiness - I'm an adult now
-Meatloaf - Paradise by the dashboard light
-David Grant & Jacki Graham - Mated
-Robert Palmer - Can we still be friends
-Bourgeois Tagg - I don't mind at all
Maar da's ook heel snel!quote:
Ha. Ik twijfelde, omdat ik dacht dat Meat Loaf geproduceerd was door Jim Steinman.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar da's ook heel snel!
Mated en Can we still..zijn nummers van hem, de anderen zijn door hem geproduceerd
GLO + 1
Daar ben je niet de enige in..hij was wel de componist en hij deed ook wat geluidseffecten, maar Todd was de producer..quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:18 schreef GLO het volgende:
[..]
Ha. Ik twijfelde, omdat ik dacht dat Meat Loaf geproduceerd was door Jim Steinman.
Eerste gok is warm.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:25 schreef bukgeit het volgende:
Steven Tyler? Aerosmith geproduceerd door Todd?
Todd is van 1948quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze zaten bij elkaar op de kleuterschool.
Reken ik goed. Het antwoord dat ik zocht was: Liv is de dochter van zijn ex, Bebe Buell.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Todd was de stiefvader van Liv, hij voedde haar op toen Steven te kansloos was..
Ja, maar Todd was niet zo'n snelle leerling...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:27 schreef GLO het volgende:
[..]
Todd is van 1948
Liv van 1977
En Todd is geen leraar van beroep
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, maar Todd was niet zo'n snelle leerling...![]()
Yup. Van het prachtige Do that to me one more timequote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:36 schreef GLO het volgende:
The Captain & Tennille?
Had ik ook. Maar die pet kon niet missen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:38 schreef bukgeit het volgende:
![]()
Maar veel cooler dan in mijn herinnering.
Gokvragen ben ik altijd goed in.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:58 schreef GLO het volgende:
OK, ik stel de vraag anders: welke van deze Randstadzalen + -hallen werd in de jaren zeventig niet frequent gebruikt als popzaal?
De Doelen (R'dam)
Carré (A'dam)
Stadsgehoorzaal (Leiden)
Concertgebouw (A'dam)
Jaap Edenhal (A'dam)
Houtrusthallen (Den Haag)
Circustheater (Den Haag)
RAI Congrescentrum (A'dam)
Groenoordhallen (Leiden)
Sorry, ikke niet.quote:
Ja, da's lekker. Die gokt gewoon op 3 mogelijkheden tegelijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:05 schreef GLO het volgende:
O, jullie zijn toch begonnen. Wat een zootje.Ik heb de vraag gewoon niet goed gesteld, maar buk krijgt toch het punt, want het Circustheater was het juiste antwoord.
bukgeit +1
Ken er wel één over een worm.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:07 schreef bukgeit het volgende:
Bemazzeld
Wie weet er een liedje over kakkerlakken? Puntje waard.
Hee, dat heeft wel een voorgeschiedenisquote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ja, da's lekker. Die gokt gewoon op 3 mogelijkheden tegelijk.
Ja, maar uit mijn vraag was niet duidelijk om hoeveel zalen/hallen het ging...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ja, da's lekker. Die gokt gewoon op 3 mogelijkheden tegelijk.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:09 schreef GLO het volgende:
Ja, maar uit mijn vraag was niet duidelijk om hoeveel zalen/hallen het ging...
Da's toch echt enkelvoud.quote:welke van deze Randstadzalen + -hallen werd in de jaren zeventig niet frequent gebruikt als popzaal?
quote:
whehehequote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:15 schreef GLO het volgende:
Eh... shit, je hebt gelijk. Ik vrees dat ik het punt dan toch moet intrekken, bukgeit, samen met de vraag.
dat heet je in de nesten werken...
OK dan. U bent een heer. En dan wil ik er nu niets meer over horenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
whehehe
hij mag het punt wel hebben hoor
Schelden op een mod? Dat is vragen om een note.quote:
Slappelingquote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:21 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Schelden op een mod? Dat is vragen om een note.
Morgenochtend misschien. Ik duik nu m'n bed in.
Check *quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:25 schreef Ascaroth het volgende:
Acid Bath - Cassie Eats Cockroaches
Dat zou best weleens kunnen, uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat meneer in kwestie razend op puddingbroodjes is. Ik zoek trouwens een Zweeds collectief.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:42 schreef GLO het volgende:
Maar alleen de tweede meneer van links komt me bekend voor. Maar dat kan ook van de bakker zijn.
quote:Quite simply one of the most outstanding albums of 2004.are a band that love to experiment with huge walls of sound and create high expectation through drawn out gradually building passages. Here on
' we are exposed to an unreal sense of melody and harmony, delivered with classic
force and aggression. The song structures are perfect, leaving no point of disinterest, gripping your attention all the way through 76 minutes of musical genius. Expansive Noisecore never sounded so good.
Harder. En met vier man meer.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:51 schreef GLO het volgende:
Explosions In The Sky?
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:54 schreef bukgeit het volgende:
Soundtrack Of Our Lives? Ook niet ruig genoeg denk ik.
Beroepsmatig? Heb je de hoes ontworpen of werk je in een platenzaak?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:28 schreef bukgeit het volgende:
Die hoes ken ik beroepsmatig.. Cult Of Luna.
Let Emily Go?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:13 schreef ranja het volgende:
Bij LEG denk ik aan iets nederlands, zou zo geen engels iets kunnen bedenken.
Ik werk in Plato.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef GLO het volgende:
[..]
Beroepsmatig? Heb je de hoes ontworpen of werk je in een platenzaak?
En toch is het een Engelse songtitel van een Engelse band.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:13 schreef ranja het volgende:
Bij LEG denk ik aan iets nederlands, zou zo geen engels iets kunnen bedenken.
Dat verklaart een hoop. Heb zelf ook jarenlang in een platenwinkel gestaan (in Rotterdam); dan zie je echt alles.quote:
ik-heb-ook-jarenlan-in-platenzaken-gestaan-als-je-alles-bij-elkaar-optelt-alleen-koste--mij-dat-geld-tvpquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:32 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop. Heb zelf ook jarenlang in een platenwinkel gestaan (in Rotterdam); dan zie je echt alles.
welkequote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:32 schreef GLO het volgende:
Dat verklaart een hoop. Heb zelf ook jarenlang in een platenwinkel gestaan (in Rotterdam); dan zie je echt alles.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:35 schreef Doc het volgende:
[..]
ik-heb-ook-jarenlan-in-platenzaken-gestaan-als-je-alles-bij-elkaar-optelt-alleen-koste--mij-dat-geld-tvp
Doe nog 's een tipje oplichten, buk?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:21 schreef bukgeit het volgende:
[..]
En toch is het een Engelse songtitel van een Engelse band.
Ok, misschien heb ik wel eens wat van je gekochtquote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:05 schreef GLO het volgende:
It Records/Velvet Music, van 1988 tot 1999.
Als dat op een maandag was zou dat zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, misschien heb ik wel eens wat van je gekocht![]()
Oh? How's that? O wacht, je spreekt over Velvet. Ja, toen werd het minder. Ik eb het er nog een paar jaar uitgehouden, maar na een tweede verbouwing tot klinische platenketen en een bijgaand rookverbod ben ik ermee gekapt. Maar het grootste gedeelte van mijn tijd daar was het It Records, zo'n heerlijk anarchistisch winkeltje waar je moest schreeuwen tegen de klanten om boven de muziek uit te komenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:21 schreef ranja het volgende:Geen idee op wat voor dagen ik bij Velvet wat gekocht heb. Meestal zaterdag denk ik.
Hoewel ik denk dat ik er meer concertkaartjes dan cd's vandaan heb gehaald, het is nooit echt m'n favoriete zaak geweest.
Da's net de tip die ik nodig had. Silent Alarm van Bloc Party!quote:
Ik ben in 1997 of 98 in Rotterdam komen wonen, toen was het al Velvet volgens mij. Ik was toen nog wel gecharmeerd van Sounds (die hadden zelfs een bakje 'Juliana Hatfield'!) maar dat was ook snel over na de euro en de bijhorende prijsstijgingen...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:30 schreef GLO het volgende:
[..]
Oh? How's that? O wacht, je spreekt over Velvet. Ja, toen werd het minder. Ik eb het er nog een paar jaar uitgehouden, maar na een tweede verbouwing tot klinische platenketen en een bijgaand rookverbod ben ik ermee gekapt. Maar het grootste gedeelte van mijn tijd daar was het It Records, zo'n heerlijk anarchistisch winkeltje waar je moest schreeuwen tegen de klanten om boven de muziek uit te komen
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:26 schreef bukgeit het volgende:
The Smiths
Ask
Hand In Glove
This Charming Man
What Difference Does It Make?
Panic
Shakespeares Sister
That This Joke Isn't Funny Anymore
Girlfriend In A Coma
Inderdaad. Sack's antwoord is iets vollediger, maar dit klopt ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:43 schreef Jobbel het volgende:
ehm... in paniek wegrennen?
bukgeit + 1quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:28 schreef bukgeit het volgende:
Die hoes ken ik beroepsmatig.. Cult Of Luna.
word up.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:34 schreef iggy_in_the_house het volgende:
The Freewheelin' Bob Dylan (daar staat tenminste blowin in the wind op)
De beelden, special-effecten enzo zijn mooier/beter dan in Abre Los Oyos, maar het acteerwerk enz, dat is niet beter ofzo. Ik vond niet dat Vanilla Sky een 'hollywood-verkrachting' was inieder geval.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:36 schreef ranja het volgende:
Ik vind het een hele goeie film, ik heb meteen de dvd gekocht nadat die een keer op tv is geweest. Ik kan niet vergelijken met Vanilla sky, maar weet wel dat ik weinig behoefte heb die ook nog te zien.
Abre los oyos wil ik wel vaker kunnen zien, ook om het verhaal beter door te krijgen.
Klopt. De overname was zo rond '96, '97.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ben in 1997 of 98 in Rotterdam komen wonen, toen was het al Velvet volgens mij.
It was ook goedkoop. Hele kleine winstmarge, de winkel was meer een hobby dan een echte zaak. Een echte hangout voor muziekfreaks. Heel veel geleerd daar en een waanzinnige tijd gehad. Zijn ook veel dj's uit het personeel voortgekomen (Ardy Beesemer, Quinten de Rozario, DJ Onno), maar dat terzijde.quote:Ik was toen nog wel gecharmeerd van Sounds (die hadden zelfs een bakje 'Juliana Hatfield'!) maar dat was ook snel over na de euro en de bijhorende prijsstijgingen...
Sja als Tom Cruise meedoet krijg je al snel een hoop vooroordelen, maar Vanilla Sky is denk ik echt een heel erg diepe film. Ik bedoel: je moet er je best voor doen, er zit heel veel in en de film geeft echt stof tot nadenken/discussie. Dus wat Z zegt lijkt me inderdaad waar: in ieder geval geen hollywood-verkrachting.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:40 schreef Z het volgende:
[..]
De beelden, special-effecten enzo zijn mooier/beter dan in Abre Los Oyos, maar het acteerwerk enz, dat is niet beter ofzo. Ik vond niet dat Vanilla Sky een 'hollywood-verkrachting' was inieder geval.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:59 schreef ranja het volgende:
om maar wat te zeggen... Terence Trent D'Arby?
That doesn't really narrow it down, Bubba...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:32 schreef iggy_in_the_house het volgende:
bla bla bla..Verder is een sample van 1 van zijn hits gebruikt bij een hit van een zeer bekende rapper uit Amerika.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Labi Siffre?
In Lyrics natuurlijk... Kayak!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Het zijn allemaal mannen..dat ding op hun aanhanger gebruikten ze overigens ook..
In Mammoth. Maar wel goed!quote:
O ja, Mammoth.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:19 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
In Mammoth. Maar wel goed!
GLO + 1
Daar heeft het idd wat van weg (het logo, maar ook de muziekstijl, un peu), maar 't is niet goed, zoals je aan de foto inmiddels wel zult hebben gezien.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Queensryche?
Wat heet: ze zingen in hun eigen taal!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nee, niet Queensryche, hoewel doe ook een puntig logo hebben.
Het lijkt wel een sekte
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:55 schreef ranja het volgende:
Klaatu?
quote:Led by classically-trained drummer Christian Vander, the Paris-basedwas, in their way, perhaps the ultimate progressive-rock group; while other artists achieved greater commercial success and critical acclaim,
typified the many ambitions and excesses of the genre which won it as many detractors as fans, even going so far as to invent their own lyrical and musical language in order to bring their unique vision to life.
Inmiddels bestaat de groep weer en toert ze weer veelvuldig door Frankrijk, van festivals tot oude ruïnes.quote:As outlined on the group's eponymous 1970 double-album debut, Vander's tale — projected to be told over the course of ten LPs — pitted earth against a rival planet named Kobaia. Over the course of 1971's 1001 Centigrade and 1973's Mekanïk Destructïw Kommandöh (recorded with a choir), the story — much of it told in native Kobaian — unfolded to depict an earth so uninhabitable that its citizens must flee to the nearby planet, where years of conflict culminated in the achievement of cosmic harmony and a reconciliation with the deity Ptäh. Chart success was not forthcoming, and after a few early tours of the U.S. and Britainspent the middle years of the decade almost exclusively in France, where they launched records including 1974's Köhntarkosz and the next year's Live. After the commercial failure of 1976's Üdu Wüdu and 1977's Edits,
essentially disbanded, although the group lived on in various forms, as alumni founded a number of loosely-affiliated splinter groups to carry on Vander's work in subsequent years, including Art Zoyd, Univers Zero, Ensemble Nimbus, Happy Family and Ruins.
Top tip samen met de naam Vander die ik van toen herinner:quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:59 schreef Zanderrr het volgende:
Ah, die heb ik hier ook weleens gevraagd, toen wist niemand het.
Naturellementquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Top tip samen met de naam Vander die ik van toen herinner:
Magma.
ranja's antwoord was op zich ook wel OK, maar dit is het goede antwoordquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:47 schreef lubje25 het volgende:
Maybe You’ve Been Brainwashed Too
neen, alhoewel een van de woorden uit de bandnaam die jij noemt een balangrijke rol speelt in het nummer dat deze band zo beroemd maaktequote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:16 schreef Doc het volgende:
Grand Funk Railroad ???
(hoewel die dacht ik met z'n 3-en waren ...)
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:23 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wild cherry?
ruk, dat jaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:23 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wild cherry?
Ah, daar was 'ie al!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:59 schreef bukgeit het volgende:
Frank Stallone misschien als laatste?
Volgens my Isaac Hayesquote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:11 schreef lubje25 het volgende:
ok vraagje dan maar. Wie is dit?
[afbeelding]
maar deze is correctquote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Me & Mrs Jones van Billy Paul
dolle_hond + 1quote:
die vieze ouwe man was ook groot jaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:16 schreef dolle_hond het volgende:
when will i see you again idd
dacht meer aan DOM als grootste hit
Reken ik goed, al is The Orb geen persoon. Het betreft The Orb-, Killing Joke- en Brilliant-bassist annex producer Youth. Maar het antwoord is The Fireman, heel juistquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:35 schreef lubje25 het volgende:
vormde met hem het duo Fireman
lubje25 +1quote:What would seem to be one of the oddest examples of electronica crossover was the Fireman, an ambient project concerning producer and occasional Orb-collaborator Youth plus the dean of British rock, Sir Paul McCartney.
tres chic!! GLO +1quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:49 schreef GLO het volgende:
Le Freak... c'est Chic !
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:54 schreef GLO het volgende:
Dat zijn The Buffoons, uit Enschede.
En wéér werd Berkery geklopt...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:53 schreef ranja het volgende:
Sister sledge
Ehh...ik had meteen 'Who is Johnny?' in mijn hoofd jaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:26 schreef ranja het volgende:
je bedoelt natuurlijk de band Debarge
Sowiesoquote:
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Over toepasbaarheid van het woord ubiquitous gesproken. Zie de link in m'n sig.
Oh yes he does. Niet in de film, maar wel op de soundtrack.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:10 schreef timbob het volgende:
tom waits zingt ook een deuntje mee geloof ik
It's a hit !quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:22 schreef timbob het volgende:
johnny cash?
Helaas ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:35 schreef timbob het volgende:
Nusrat Fateh Ali Khan is tof!
tevens dood, helaas.
quote:door welke band word zijn liedje "Mustt Mustt" geremixed?
makkie toch?
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:46 schreef GLO het volgende:
Orbital?
jeeej!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:47 schreef GLO het volgende:
Oh ja natuurlijkMassive Attack.
Ik wist het wel. Ik wist het wel.
Ik wou nog toevoegen: tenzij je er nog nooit geweest bentquote:
A Campingflight To Lowlands Paradise is de juiste volledige naam. Maar dit is slechts een hint. Net als dat Engels. Denk nu verder als een uitgever. Hoe zou je met deze hints in gedachten de LL dagkrant noemen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 02:03 schreef timbob het volgende:
a campflight to lowland paradise?
nee, ik ben er nog nooit geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |