 
		 
			 
			
			
			Het werkt in België niet onaardig. Niet alles is gratis maar wel voor steeds meer groepen. En dit terwijl de kosten voor de staat niet serieus meestijgen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
OV gratis? en hoe denk je dat zoiets betaald moet worden? Juist ja door diezelfde werknemers die er zogenaamd "gratis" gebruik van mogen maken. Dat is dus gewoon een sigaar uit eigen doos. Het OV zou de kostprijs moeten vragen aan de reizigers dan wil ik nog weleens zien hoeveel mensen het OV omarmen als Cambrium. Het is nu een bodemloze subsidie put om de werkelijke kosten te maskeren. Volgens mij heet zoiets concurrentievervalsing.
beschouwenquote:Cambrium
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Wat doet de overheid om die uitstoot op te ruimen? "De vervuiler betaalt voor het opruimen" is een goed principe. Echter, de overheid ruimt niet op.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 16:46 schreef du_ke het volgende:
Oh ja als je alle kosten meerekend gooien we de benzine prijs ook naar minstens 5 euro om de uitstoot te verrekenen?
 
			 
			
			
			Lijkt me nogal logisch als er meer gereden wordt.quote:Behalve dat menig onderzoek al heeft aangetoond dat meer wegen niet leidt tot minder files.
 
			 
			
			
			Geld terug als het niet uitkomt zoals bij de NS?quote:Nee, jij wil alles meteen helemaal perfect hebben. Jij zei dat met dat rekeningrijden je ook geen enkele file meer wil zien. Maar ook rustigere wegen en daardoor een kortere reistijd is 'iets voor je geld terugkrijgen'. Waarom is dat niet goed genoeg voor je?
 
			 
			
			
			Klinkt leuk maar geeft volgens mij een gigantische bureaucratie.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:48 schreef kless het volgende:
Kilometer heffing... per locatie/traject als dat even kan.
randstad een ander tarief dan noord nederland bijvoorbeeld.
 
			 
			
			
			In de huidige benzineprijs zit het dan ook nog niet echt verwerkt. Volgens mij gebruikt de overheid de ecotax die ze incasseren wel deels voor herstellende of preventieve maatregelen. Mocht dat niet het geval zijn dan moet daar inderdaad verdomde rap wat aan gedaan worden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat doet de overheid om die uitstoot op te ruimen? "De vervuiler betaalt voor het opruimen" is een goed principe. Echter, de overheid ruimt niet op.
 
			 
			
			
			Ik zie niet zo veel van die maatregelen. Er worden hier en daar wat verplichtingen opgelegd, maar die moet je wel zelf betalen. Catalysatoren bijvoorbeeld, en roetfilters voor diesels. Maar wat doet de overheid nou werkelijk om uitstoot op te ruimen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:38 schreef du_ke het volgende:
In de huidige benzineprijs zit het dan ook nog niet echt verwerkt. Volgens mij gebruikt de overheid de ecotax die ze incasseren wel deels voor herstellende of preventieve maatregelen. Mocht dat niet het geval zijn dan moet daar inderdaad verdomde rap wat aan gedaan worden.
Nu bestaat de brandstofprijs voornamelijk uit gewone accijns en belastingen die hoeft de overheid niet perse in de vorm van de vervuiler betaald uit tegeven. (zou wel beter zijn uiteraard).
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zonder transport staat alles stilquote:Diesels zijn de grootste vervuilers. Maar ja, dat is ook niet het vervoer van de gewone man; eerder dat van de transportsector en die ga je in tijden van recessie niet het leven zuur maken.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Na de HSL en Betuwelijn weer een veel te duur mega project erbijquote:Ik zie wel wat in een soort Randstad- en Brabantmetro. Dat zet meer zoden aan de dijk en is wel realistisch.
 
			 
			
			
			Ik geil op dat soort projecten.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Na de HSL en Betuwelijn weer een veel te duur mega project erbij
Yipee
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Tol op vrachtwagens lijkt me niet echt fijn. Dat betaald de consument namelijk gewoon weer terug door middel van hogere prijzen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:30 schreef dVTB het volgende:
Dat is goed voor onze economie, waarin transport een grote rol speelt. Uiteindelijk verdienen investeringen zichzelf misschien wel terug. Verder onmiddellijk tol invoeren voor vrachtwagens, die de wegen zwaar belasten. In het buitenland gebeurt dat al, dus kan Nederland dat voorbeeld volgen.
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:39 schreef BlaZ het volgende:
Thuiswerk en werkspreiding lijken me betere oplossingen samen met het verbreden/verbeteren van wegen.
quote:Als er meer geld vrijkomt voor wegen kunnen ook meer milieuvriendelijke wegen aangelegt worden. Bijv ondergrondse snelwegen of twee snelwegen op elkaar. Ook moet er meer geld besteed worden voor hogere geluidsmuren zodat de overlast minder wordt.
quote:Op lokale wegen kan er meer gebruik worden gemaakt van ongelijkvloerse kruisingen
 
			 
			
			
			De metro's in Parijs, Londen, Barcelona en Buenos Aires waren ook megaprojecten, en zijn een groot succes.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Na de HSL en Betuwelijn weer een veel te duur mega project erbij
Yipee
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan vraag ik mij toch af wat jij voor geweldige plannen voorstelt. Enige argumentatie waarom het een mislukking wordt, zou ook niet verkeerd zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:59 schreef pberends het volgende:
Haha, rekeningrijden wordt een supermislukking, net zoals die fucking hoge snelheidslijnen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat lijkt me niet zo'n probleem. Het helpt de betuwelijn rendabel te wordenquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:45 schreef BlaZ het volgende:
Ook is het niet echt handig met de haven van Rotterdam.
 
			 
			
			
			Vaak ben je te bang inderdaadquote:Op woensdag 16 februari 2005 14:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De metro's in Parijs, Londen, Barcelona en Buenos Aires waren ook megaprojecten, en zijn een groot succes.
 
			 
			
			
			Of ze wijken gewoon uit naar de haven van Antwerpen en de kosten worden in Nederland doorberekent aan de consument. Lekker nuttig weer.quote:Op woensdag 16 februari 2005 18:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo'n probleem. Het helpt de betuwelijn rendabel te worden.
En eigenlijk nog belangrijker, in Duitsland betalen de vrachtwagens ook al tol. Dat heeft meer effect dan dat stukje hier in NL.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			In Spanje zijn ze er inmiddels achter dat je een werkdag niet van 8 tot 8 kan uitsmeren omdat dat niet werkt in een verenigd Europa. Werkspreiding lijkt me dus moeilijk om te managen.quote:Thuiswerk en werkspreiding lijken me betere oplossingen samen met het verbreden/verbeteren van wegen.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |