 
		 
			 
			
			
			Daarmee zijn de problemen nog niet opgelost. Ik heb aardig wat mensen uit Londen gesproken die zeiden dat met de invoering van die maatregel de drukte in de tube enorm is toegenomen. Als zodanig moet de invoering van een kilometerheffing of spitstoeslag o.i.d. wel onderdeel zijn van een totaal-pakket van infratsructurele maatregelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:18 schreef sizzler het volgende:
In London is dat ook toegepast in het financiële district (The City) onder de naam Congestion Charging. Dat bleek een succes. Vijf pond voor autogebruik binnen de inner ring (21 m2) tussen 7:00 en 18:30. Betaling per telefoon, internet etc. De congestie is binnen die zone met 30% gedaald en daarbuiten is het niet toegenomen.
True, maar de acceptatie onder het electoraat, daar hoeven ze in Singapore natuurlijk geen rekening mee te houden.quote:De acceptatie onder het electoraal is een van de redenen waarom politici zo huiverig zijn: de "winst" van de heffing gaat naar de overheid en mensen die er voor kiezen de auto te laten staan doen dat tegen hun wil. Daarvoor zaten ze in de auto maar dat kunnen (/willen) ze nu niet meer betalen. Iedereen is dus slechter af, behalve de overheid. (zwart/wit gezien)
 
			 
			
			
			Ga jijj betalen voor een computer die misschien sneller is dan je oude computer? "Minder druk op de wegen".. misschien rijden er in totaal na die kilometerheffing 100 auto's minder tijdens de spits, merk je niets van maar je betaald er wel voor..quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:29 schreef Lithion het volgende:
[..]
Waarom per se die garantie? Waarom niet de garantie dat het sowieso minder druk wordt op de weg, dat je reistijd significant afneemt, dat de kwaliteit van de wegen wordt verbeterd enz. enz?
Zo kom je over als een klein kind.
 
			 
			
			
			Nee, jij wil alles meteen helemaal perfect hebben. Jij zei dat met dat rekeningrijden je ook geen enkele file meer wil zien. Maar ook rustigere wegen en daardoor een kortere reistijd is 'iets voor je geld terugkrijgen'. Waarom is dat niet goed genoeg voor je?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:47 schreef BarBaar het volgende:
Ik zie niet wat er "klein kinderig" aan is, ik wil gewoon iets voor mijn geld terughebben..
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het gaat niet zozeer om het "geen files tegenkomen" maar meer om de garanties die gesteld worden.. Het kan ook iets dat dat je reistijd bijvoorbeeld maximaal 10% langer is dan de normale reistijd.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:57 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee, jij wil alles meteen helemaal perfect hebben. Jij zei dat met dat rekeningrijden je ook geen enkele file meer wil zien. Maar ook rustigere wegen en daardoor een kortere reistijd is 'iets voor je geld terugkrijgen'. Waarom is dat niet goed genoeg voor je?
 
			 
			
			
			Het werkt in België niet onaardig. Niet alles is gratis maar wel voor steeds meer groepen. En dit terwijl de kosten voor de staat niet serieus meestijgen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
OV gratis? en hoe denk je dat zoiets betaald moet worden? Juist ja door diezelfde werknemers die er zogenaamd "gratis" gebruik van mogen maken. Dat is dus gewoon een sigaar uit eigen doos. Het OV zou de kostprijs moeten vragen aan de reizigers dan wil ik nog weleens zien hoeveel mensen het OV omarmen als Cambrium. Het is nu een bodemloze subsidie put om de werkelijke kosten te maskeren. Volgens mij heet zoiets concurrentievervalsing.
beschouwenquote:Cambrium
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Wat doet de overheid om die uitstoot op te ruimen? "De vervuiler betaalt voor het opruimen" is een goed principe. Echter, de overheid ruimt niet op.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 16:46 schreef du_ke het volgende:
Oh ja als je alle kosten meerekend gooien we de benzine prijs ook naar minstens 5 euro om de uitstoot te verrekenen?
 
			 
			
			
			Lijkt me nogal logisch als er meer gereden wordt.quote:Behalve dat menig onderzoek al heeft aangetoond dat meer wegen niet leidt tot minder files.
 
			 
			
			
			Geld terug als het niet uitkomt zoals bij de NS?quote:Nee, jij wil alles meteen helemaal perfect hebben. Jij zei dat met dat rekeningrijden je ook geen enkele file meer wil zien. Maar ook rustigere wegen en daardoor een kortere reistijd is 'iets voor je geld terugkrijgen'. Waarom is dat niet goed genoeg voor je?
 
			 
			
			
			Klinkt leuk maar geeft volgens mij een gigantische bureaucratie.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:48 schreef kless het volgende:
Kilometer heffing... per locatie/traject als dat even kan.
randstad een ander tarief dan noord nederland bijvoorbeeld.
 
			 
			
			
			In de huidige benzineprijs zit het dan ook nog niet echt verwerkt. Volgens mij gebruikt de overheid de ecotax die ze incasseren wel deels voor herstellende of preventieve maatregelen. Mocht dat niet het geval zijn dan moet daar inderdaad verdomde rap wat aan gedaan worden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat doet de overheid om die uitstoot op te ruimen? "De vervuiler betaalt voor het opruimen" is een goed principe. Echter, de overheid ruimt niet op.
 
			 
			
			
			Ik zie niet zo veel van die maatregelen. Er worden hier en daar wat verplichtingen opgelegd, maar die moet je wel zelf betalen. Catalysatoren bijvoorbeeld, en roetfilters voor diesels. Maar wat doet de overheid nou werkelijk om uitstoot op te ruimen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:38 schreef du_ke het volgende:
In de huidige benzineprijs zit het dan ook nog niet echt verwerkt. Volgens mij gebruikt de overheid de ecotax die ze incasseren wel deels voor herstellende of preventieve maatregelen. Mocht dat niet het geval zijn dan moet daar inderdaad verdomde rap wat aan gedaan worden.
Nu bestaat de brandstofprijs voornamelijk uit gewone accijns en belastingen die hoeft de overheid niet perse in de vorm van de vervuiler betaald uit tegeven. (zou wel beter zijn uiteraard).
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zonder transport staat alles stilquote:Diesels zijn de grootste vervuilers. Maar ja, dat is ook niet het vervoer van de gewone man; eerder dat van de transportsector en die ga je in tijden van recessie niet het leven zuur maken.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Na de HSL en Betuwelijn weer een veel te duur mega project erbijquote:Ik zie wel wat in een soort Randstad- en Brabantmetro. Dat zet meer zoden aan de dijk en is wel realistisch.
 
			 
			
			
			Ik geil op dat soort projecten.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Na de HSL en Betuwelijn weer een veel te duur mega project erbij
Yipee
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Tol op vrachtwagens lijkt me niet echt fijn. Dat betaald de consument namelijk gewoon weer terug door middel van hogere prijzen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:30 schreef dVTB het volgende:
Dat is goed voor onze economie, waarin transport een grote rol speelt. Uiteindelijk verdienen investeringen zichzelf misschien wel terug. Verder onmiddellijk tol invoeren voor vrachtwagens, die de wegen zwaar belasten. In het buitenland gebeurt dat al, dus kan Nederland dat voorbeeld volgen.
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:39 schreef BlaZ het volgende:
Thuiswerk en werkspreiding lijken me betere oplossingen samen met het verbreden/verbeteren van wegen.
quote:Als er meer geld vrijkomt voor wegen kunnen ook meer milieuvriendelijke wegen aangelegt worden. Bijv ondergrondse snelwegen of twee snelwegen op elkaar. Ook moet er meer geld besteed worden voor hogere geluidsmuren zodat de overlast minder wordt.
quote:Op lokale wegen kan er meer gebruik worden gemaakt van ongelijkvloerse kruisingen
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |