Dat stond in het vervolg van mijn post.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, wanneer is zo'n risico buitenproportioneel?
Het antwoord op die vraag maakt iemand niet meer of minder verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Het is namelijk ook je eigen verantwoordelijkheid om na te denken voor je iets doet. Het maakt hoogstens uit voor het verschil tussen doodslag en dood door schuld.quote:En mag van iemand die op dergelijk brute wijze beroofd is verwacht worden dat ze een zorgvuldige risico-analyse maakt?
Het maakt haar inderdaad niet minder verantwoordelijk, de daad is immers geschied en door haar, daar is niets aan te veranderen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat stond in het vervolg van mijn post.
[..]
Het antwoord op die vraag maakt iemand niet meer of minder verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Het is namelijk ook je eigen verantwoordelijkheid om na te denken voor je iets doet. Het maakt hoogstens uit voor het verschil tussen doodslag en dood door schuld.
Ze reed bewust op hem in, dat zei ze zelf.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Natuurlijk zal er een strafrechterlijke vervolging komen. Maar je kan niet stellen dat zij vanwege een gejat tasje iemand van het leven beroofd. Dat kun je alleen pas stellen als de vrouw in kwestie daadwerkelijk expres (dus moedwillig/opzettelijk) op de dief inreed om daarbij bij de tasjesdief letsel (dan wel de dood) toe te brengen.
Nee hoor. Het stond in een andere post...quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat stond in het vervolg van mijn post.
Het verschil tussen doodslag en dood door schuld is een grote, heel erg grote.quote:Het antwoord op die vraag maakt iemand niet meer of minder verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Het is namelijk ook je eigen verantwoordelijkheid om na te denken voor je iets doet. Het maakt hoogstens uit voor het verschil tussen doodslag en dood door schuld.
Gaat erom dat je een actie onderneemt die normaliter niet tot de dood lijdt, maar door een samenloop van omstandigheden wel de dood tot gevolg heeft. En dus.......een ongeluk.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ow, en iemand laten struikelen staat niet in verhouding met iemand aanrijden met een auto.
De kans op letsel als je iemand bewust aanrijdt is ettelijke malen hoger dan als je iemand laat struikelen. Bij struikelen kan je spreken van een ongeluk ja. Maar als je met een auto op iemand inrijdt is daar echt geen sprake van. Tis wel erg naief om te denken dat je de ander geen letsel aan zou kunnen brengen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:45 schreef Gia het volgende:
Vind dit in dit geval ongeveer hetzelfde, hoewel er andere middelen gebruikt zijn. Haar bedoeling was het om de dader klem te rijden, zeker niet om hem te doden. Iemand klem rijden heeft meestal niet de dood tot gevolg. Dat dat toch gebeurde is dus eigenlijk niet meer dan een ongeluk.
Ze reed met een auto bewust op hem in... HALLO?!?!?!?!?!quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat erom dat je een actie onderneemt die normaliter niet tot de dood lijdt,
Volgens mij suggereert er ook niemand dat mevrouw onstalgen moet worden van rechtsvervolging.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze reed bewust op hem in, dat zei ze zelf.
En iedere randmongool weet dat als je iemand aanrijdt met een auto dat de kans op letsel zeer groot is. Ook zonder "risico-analyse" vooraf. Oftewel, ze wist wat er kon gebeuren.
Vind het een beetje flauw dat men bij Ali wel zegt "wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten", maar de vrouw vrijuit mag gaan omdat het een ongelukje was. Gelijke monikken, gelijke kappen. Dus ook hier zou je die regel moeten hanteren. Je doet iets en je weet wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Gaat het mis, dan moet je daar voor boeten. Period.
Ow, en iemand laten struikelen staat niet in verhouding met iemand aanrijden met een auto.
Met een auto op een fiets of scooter inrijden houdt grote risico's in en het is niet echt uniek dat dit de dood tot gevolg heeft.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat erom dat je een actie onderneemt die normaliter niet tot de dood lijdt, maar door een samenloop van omstandigheden wel de dood tot gevolg heeft. En dus.......een ongeluk.
Risico's kun je best kwantificeren. Het risico op iets kan klein zijn of groot. Het lijkt me dat je als je iemand met je auto van zijn scooter probeert te rijden, ook nog terwijl je achteruit rijdt, dat je daar een behoorlijk groot risico mee neemt. Als je iemand achterna rent is het risico een stuk kleiner. Redelijkerwijs hoef je er niet vanuit te gaan dat iemand sterft als je achter hem aan rent. Als je iemand met je auto al achteruirijdend van zijn scooter probeert te rijden is dat een risico waar je wel degelijk rekening mee dient te houden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:36 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
'risico dat je iemand doodrijdt'. Ja zoiets kan je op vanalles toepassen. Als iemand jouw telefoon jat op straat en je gaat erachteraan, en je laat hem struikelen om hem te kunnen pakken, noemt men dat normaal. Maar hij kan evengoed verkeerd vallen en omkomen.
Ik kan het nog leuker maken: doordat jij achter hem aanrent en hem opjaagt, glijdt hij uit en sterft, en dus is zijn dood jouw schuld. uhuh. Je had kunnen weten dat hij kon uitglijden.
Nee proportionaliteit betekent dat het geheel van handelingen in verhouding moet staan tot de gepleegde daad (in dit geval de tasjesdiefstal). De risico's van je handelingen vormen inderdaad een belangrijke factor in de afweging of iets proportioneel is, maar zo simpel als jij het stelt is het niet. Je mag bijvoorbeeld een inbreker best met dwang je huis uitzetten, maar in het algemeen niet via het raam op de 4e verdieping. Het risico dat je daar mee neemt maakt dat jouw actie niet in verhouding staat tot de inbraak.quote:Dus proportioneel geweld + risico = geweld buiten proportie. Althans, zoals jij het uitlegt....
Ze zijn er, echt.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Volgens mij suggereert er ook niemand dat mevrouw onstalgen moet worden van rechtsvervolging.
Iedere autobezitter hoort bij het behalen van het rijbewis op de gevaarlijke neveneffecten te worden gewezen van het besuren van een auto.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De kans op letsel als je iemand bewust aanrijdt is ettelijke malen hoger dan als je iemand laat struikelen. Bij struikelen kan je spreken van een ongeluk ja. Maar als je met een auto op iemand inrijdt is daar echt geen sprake van. Tis wel erg naief om te denken dat je de ander geen letsel aan zou kunnen brengen..
Tja, dat is dus nog maar de vraag. Op het moment dat je op dergelijk brute wijze beroofd bent sta je er m.i. niet bij stil dat wanneer je een scooter met een auto probeert aan te tikken dat je daarmee dan een risico neemt op ernstig letsel of zelfs de dood.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze reed bewust op hem in, dat zei ze zelf.
En iedere randmongool weet dat als je iemand aanrijdt met een auto dat de kans op letsel zeer groot is. Ook zonder "risico-analyse" vooraf. Oftewel, ze wist wat er kon gebeuren.
Vind het een beetje flauw dat men bij Ali wel zegt "wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten", maar de vrouw vrijuit mag gaan omdat het een ongelukje was. Gelijke monikken, gelijke kappen. Dus ook hier zou je die regel moeten hanteren. Je doet iets en je weet wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Gaat het mis, dan moet je daar voor boeten. Period.
Nogmaals: Klemrijden mag, doodrijden niet. Klemrijden met een auto dus. Een dief met je auto klemrijden om je spullen terug te krijgen wordt dus proportioneel genoemd aan diefstal. Daarbij is er altijd een risico dat iemand wordt doodgereden (ook als de politie het doet).quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Risico's kun je best kwantificeren. Het risico op iets kan klein zijn of groot. Het lijkt me dat je als je iemand met je auto van zijn scooter probeert te rijden, ook nog terwijl je achteruit rijdt, dat je daar een behoorlijk groot risico mee neemt. Als je iemand achterna rent is het risico een stuk kleiner. Redelijkerwijs hoef je er niet vanuit te gaan dat iemand sterft als je achter hem aan rent. Als je iemand met je auto al achteruirijdend van zijn scooter probeert te rijden is dat een risico waar je wel degelijk rekening mee dient te houden.
[..]
Nee proportionaliteit betekent dat het geheel van handelingen in verhouding moet staan tot de gepleegde daad (in dit geval de tasjesdiefstal). De risico's van je handelingen vormen inderdaad een belangrijke factor in de afweging of iets proportioneel is, maar zo simpel als jij het stelt is het niet. Je mag bijvoorbeeld een inbreker best met dwang je huis uitzetten, maar in het algemeen niet via het raam op de 4e verdieping. Het risico dat je daar mee neemt maakt dat jouw actie niet in verhouding staat tot de inbraak.
Ik weet niet of dat zomaar mag. Je brengt het wel heel stellig, maar ik twijfel er aan. Overigens heeft de politie veel meer bevoegdheden dan een gewone burger. Een agent mag ook allerlei wapentuig gebruiken dat een burger niet eens mag bezitten. Wel eens van het geweldsmonopolie gehoord?quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:04 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Nogmaals: Klemrijden mag, doodrijden niet. Klemrijden met een auto dus. Een dief met je auto klemrijden om je spullen terug te krijgen wordt dus proportioneel genoemd aan diefstal. Daarbij is er altijd een risico dat iemand wordt doodgereden (ook als de politie het doet).
Als je het risico dat je iemand doodrijdt niet mag nemen, waarom mag je dan wel een dief met je auto klemrijden?
Dat is misschien wel waar, maar zo lang we de exacte omstandigheden niet weten kun je niet stellen dat mevrouw vanwege 'een tasje' iemand heeft doodgereden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gewoon aanklagen voor doodslag danwel dood door schuld..
Ongeacht wat er aan vooraf ging, het is van de zotte iemand van het leven te beroven voor een diefstal van een tasje.
Ik denk niet dat klemrijden op zich mag, maar dat de jurisprudentie zo is, dat als een wetsovertreder een halt wordt toe geroepen met een voertuig (zodat het zijne niet meer kan ontsnappen bijv) de actie van de 'klemrijder' (mits gepast) niet als overtreding wordt gezien en de burger het uitlegt: Klemrijden mag, de politiek neemt dat weer over etc...quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:25 schreef Blood_Money het volgende:
Ik heb vlak nadat dit in het nieuws kwam verschillende politici op televisie zien en horen zeggen dat klemrijden mag (dan altijd gevolgd door iets van maar niet omver rijden oid). In welke programmas ik dat heb gezien weet ik niet meer. Wel dat klemrijden iig gezien werd als proportioneel aan diefstal. Of dit ook in z'n achteruit mag zei niemand erbij.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:25 schreef Blood_Money het volgende:
Ik heb vlak nadat dit in het nieuws kwam verschillende politici op televisie zien en horen zeggen dat klemrijden mag (dan altijd gevolgd door iets van maar niet omver rijden oid). In welke programmas ik dat heb gezien weet ik niet meer. Wel dat klemrijden iig gezien werd als proportioneel aan diefstal. Of dit ook in z'n achteruit mag zei niemand erbij.
Ze zei dat ze hem bewust heeft AANgereden. Dus niet de intentie had om hem KLEM te rijden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:04 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Nogmaals: Klemrijden mag, doodrijden niet. Klemrijden met een auto dus. Een dief met je auto klemrijden om je spullen terug te krijgen wordt dus proportioneel genoemd aan diefstal. Daarbij is er altijd een risico dat iemand wordt doodgereden (ook als de politie het doet).
Als je het risico dat je iemand doodrijdt niet mag nemen, waarom mag je dan wel een dief met je auto klemrijden?
Aangereden? Aantikken bedoel je zeker?quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze zei dat ze hem bewust heeft AANgereden. Dus niet de intentie had om hem KLEM te rijden.
Buitenproportioneel dus.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:40 schreef Blood_Money het volgende:
Ik zie ook veel mensen hier gewoon maar AANNEMEN dat die vrouw de dief met opzet doodreed. Waar is het bewijs daarvoor? Blijven roepen dat je iemand niet moet doden voor een diefstal. Ja duuuh. Maar hoe weet je dat het zo is gegaan?
Wellicht was deze hele discussie niet nodig als de betreffende onverlaat direct in de gevangenis was verdwenen voor de twee jaar die die kreeg opgelegd. Het is dus wel degelijk een vraag die mee speelt.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:26 schreef Stali. het volgende:
[..]
Omdat dat hier de vraag niet is. Het topic gaat een beetje over de vraag of je eigen rechter mag spelen en het antwoord is "nee, dat mag je niet". Dat zou namelijk betekenen dat we in een losgeslagen maatschappij zouden gaan leven waarin iedereen elkaar af mag maken als andermans hoofd iemand toevallig niet aanstaat.
Heeft ze twee jaar gekregen? Bron? Of heb je het weer eens over de tasjesdief?quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:30 schreef janrad het volgende:
[..]
Wellicht was deze hele discussie niet nodig als de betreffende onverlaat direct in de gevangenis was verdwenen voor de twee jaar die die kreeg opgelegd. Het is dus wel degelijk een vraag die mee speelt.
Nee hoor, dit topic gaat niet over die dooie marokkaan. Deze gaat over die scheurende Surinaamse.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:21 schreef deepthroat het volgende:
jezus, is er nog steeds een topic over die dooie marokkaan? wees blij dat die gast dood is
Iemand aantikken is ook aanrijden. Je rijdt immers tegen iemand aan.quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:55 schreef Redux het volgende:
[..]
Aangereden? Aantikken bedoel je zeker?
Wel een kind van iemand. Dat je dat niet begrijpt zegt in principe wel weer genoeg over je xenofobische en beperkte manier van denken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:52 schreef Ferrari-racer het volgende:
Er is een nutteloze dief gedood, SO WHAT!
Nee, dat is wel vaker zo met dood door schuld.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:41 schreef Ferrari-racer het volgende:
Ik kan mij heus voorstellen dat eigen rechter spelen niet mag, maar ik denk niet dat zij in haar hele reactie, waar ik overigens ontzag voor heb, zich bewust is geweest van het feit dat die aanrijding dood tot gevolg zou hebben.
Dat is een verzachtende omstandigheid, maar zeker geen excuus. Dus een straf (weliswaar een lichte, mogelijk voorwaardelijke) is zeker op z'n plaats.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:44 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Nee, dat is wel vaker zo met dood door schuld.
Dat iemand niet bewust was geweest.
Nee, ik bedoel dat ferrari-racer zegt dat als iemand iemand anders "niet bewust" doodt, dat dat niet strafbaar is. Maar dat vind ik net zo goed strafbaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is een verzachtende omstandigheid, maar zeker geen excuus. Dus een straf (weliswaar een lichte, mogelijk voorwaardelijke) is zeker op z'n plaats.
Tuurlijk het zal een strafmaat zijn die opgebouwd is uit plusjes en minnetjes, maar een sanctie zal ze echt wel krijgen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is een verzachtende omstandigheid, maar zeker geen excuus. Dus een straf (weliswaar een lichte, mogelijk voorwaardelijke) is zeker op z'n plaats.
Germaine is ook een kind van iemand. En een moeder van iemand en een vrouw van iemand.quote:
Het is dus niet zomaar iemand waar niemand van houdt, dat bedoelde ik.quote:
Ik bedoelde eigenlijk dat het een hele aardige jongen was en dat dit verlies een groot verlies voor deze maatschappij betekend en ik hoop dan ook van harte dat Germaine levenslang krijgt voor 'dood door schuld' of 'moord met voorbedachte rade' Die ouders van Ali zouden een schadevergoeding van ¤ 6 miljoen moeten krijgen van onze belastingcentjes.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is dus niet zomaar iemand waar niemand van houdt, dat bedoelde ik.
Reagerend op ferrariracer die zei dat het "maar een dief" was.
Dit en de orgie aan taalfouten die je steeds maakt doen me toch wel enigszins vermoeden dat er een ernstig gebrek aan actieve hersencellen in je bovenkamer is.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:08 schreef Ferrari-racer het volgende:
[..]
Die ouders van Ali hebben gefaald!!
Over het algemeen genomen vind ik dat er wel iets schort aan de opvoeding bij Marokkanen icm de zelfredzaamheid die van hun verwacht wordt bij het bereiken van bepaalde fases in hun leven, maar of dat hier het geval is is niet duidelijk en ik betwijfel of het relevant is.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dit en de orgie aan taalfouten die je steeds maakt doen me toch wel enigszins vermoeden dat er een ernstig gebrek aan actieve hersencellen in je bovenkamer is..
En "gewoon een crimineel" heb ik niets aan. Een crimineel is ook een mens. Sowieso vind ik het nogal makkelijk om er gemakshalve van uit te gaan dat ie de XENOS heeft overvallen. Hij was immers vrijgesproken.
Ow, en ouders kunnen nog zo hun best doen soms ontsporen mensen. Met of zonder goede opvoeding. Het zijn vaak juist de mensen die strak zijn opgevoed die op een gegeven moment doorslaan.
Mooi gezegd, ik ga er nu maar vanuit dat zijn ouders zeer begaafd zijn een zeer hoge functie binnen het bedrijfsleven bekleden en hem ook laten studeren aan de Erasmus net zoals ik doe fijn met zijn andere broertjes en zusjes......ik voel die ontsporing opkomen denk ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dit en de orgie aan taalfouten die je steeds maakt doen me toch wel enigszins vermoeden dat er een ernstig gebrek aan actieve hersencellen in je bovenkamer is..
Volgens mij valt het allemaal wel mee hoor, een orgie is in mijn optiek iets spannender dan een samenbundeling van.....
En "gewoon een crimineel" heb ik niets aan. Een crimineel is ook een mens. Sowieso vind ik het nogal makkelijk om er gemakshalve van uit te gaan dat ie de XENOS heeft overvallen. Hij was immers vrijgesproken.
De broer kwam met een alibi......misschien duidt dit wel aan wat een fantastisch rechtstelsel wij hebben.....zodat je 4 uur later op tasjesroof gaat.
Ow, en ouders kunnen nog zo hun best doen soms ontsporen mensen. Met of zonder goede opvoeding. Het zijn vaak juist de mensen die strak zijn opgevoed die op een gegeven moment doorslaan.
Ja...dus....dan zouden het nog de ouders zijn die gefaald hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het zijn vaak juist de mensen die strak zijn opgevoed die op een gegeven moment doorslaan.
Voor iemand die studeert beheers je de Nederlandse taal bijzonder slecht trouwens.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:20 schreef Ferrari-racer het volgende:
[..]
Mooi gezegd, ik ga er nu maar vanuit dat zijn ouders zeer begaafd zijn een zeer hoge functie binnen het bedrijfsleven bekleden en hem ook laten studeren aan de Erasmus net zoals ik doe fijn met zijn andere broertjes en zusjes......ik voel die ontsporing opkomen denk ik.
Ik woon in Bos en Lommer en ben een buitenlander. Er is me overigens nog nooit iets overkomen.quote:Beste Dr.Daggla ik hoop dat binnenkort uw tasje u ontnomen wordt en dan ga ik eens een discussie met u aan over hoe een crimineel moet zijn om in uw ogen ´niet normaal-gewoon´ te zijn.
Merk er anders bitter weinig vanquote:ehm nee, ben niet die grijze cellen kwijt......zitten er nog.
![]()
Want? Dus als kind een "ontspoort" is dat automatisch de schuld van de ouders?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:00 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja...dus....dan zouden het nog de ouders zijn die gefaald hebben.
Bespeur ik hier goed Nederlands?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Want? Dus als kind een "ontspoort" is dat automatisch de schuld van de ouders?
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Want? Dus als kind een "ontspoort" is dat automatisch de schuld van de ouders?
Een causaal verband is iets anders dan een schuldverband. Het is niet zo dat wanneer je iemand strak opvoedt, dat het dan jouw schuld is als diegene ontspoort. Dat is alleen zo wanneer je kon weten dat je kind daardoor zou kunnen ontsporen.quote:Op zondag 20 februari 2005 16:01 schreef Redux het volgende:
[..]In het door jouw aangehaalde voorbeeld 'Het zijn vaak juist de mensen die strak zijn opgevoed die op een gegeven moment doorslaan' wel. In die opmerking van je laat je zien dat ook in dat geval een opvoeding het ontsporen van het kind tot gevolg heeft.
De ouders van Ali keurden het criminele gedrag van hun zoon af en zijn broer, een beveiliginsmedewerker die voor zichzelf wil beginnen, vond dat de vrouw gestraft moest worden, maar dat de dood ook een les moet zijn voor jonge Marokkanen om te laten zien wat er gebeurt wanneer je je met verkeerde dingen bezig houdt.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:56 schreef Ferrari-racer het volgende:
[..]
Bespeur ik hier goed Nederlands?
![]()
Ik geloof dat jij één van de weinige bent die het graag ziet gebeuren dat Germaine een zware straf wordt opgelegd. Jullie kennen inmiddels mijn mening. De opvoeding en vriendenkring zeggen vaak wel iets....waarom ben jij niet op het slechte pad gegaan Dr.Daggla.
Idd maar je moet haar nu niet anders gaan beoordelen omdat er toevasllig zo'n mediahype rondomheen is.quote:Op zondag 20 februari 2005 16:58 schreef FreakU het volgende:
Ik ben zeker van mening dat deze vrouw gestraft moet worden voor haar "roekeloze rijgedrag". 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging (met een proeftijd van 1 jaar) lijkt me dan ook op zijn plaats....
Nou met zo'n reacktie kom je niet bepaald zo over zoals wat er staat tussen je nick en avatar.quote:Op zondag 20 februari 2005 22:14 schreef Moustafa het volgende:
Levenslang voor die vrouw. Ze is gek, kijk maar naar wat ze deed op de snelweg met haar achteruitrijden![]()
Nu ik weet dat ze expres achteruit tegen hem aan gereden is over 3 paaltjes heen nota bene - en dat ze al eerder in woede ontstoken een heel stuk achteruit is gereden om haar gram te halen - vind ik het wel ff anders.....quote:Op zondag 20 februari 2005 23:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd maar je moet haar nu niet anders gaan beoordelen omdat er toevasllig zo'n mediahype rondomheen is.
Dat hoeft niet per se. Dit achterruit rijden laat echt niet haar kwaliteiten van het voertuigbeheersen zien.quote:Op maandag 21 februari 2005 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Nee dat is geen zelfbeheersing, ze beheerst de kunst van het achteruit rijden wél prima.![]()
Als ze echt zelfbeheersing had had ze hem al voor de paaltjes geschept, was Ali hard op zijn bek gegaan en zaten er wat krasjes op de bumper, en was dit hele topic er nooit geweest.quote:Op maandag 21 februari 2005 13:20 schreef Ferrari-racer het volgende:
Hoe vaak zie jij vrouwen überhaupt achteruit rijden? Inparkeren etc. Ik vind het knap hoor, maar... 3 paaltjes omver rijden en dan nog je doel weten aan te tikken. Ook op de snelweg achteruit rijden om oom agent even uit te maken voor......ik vind het knap. Is volgens mij ontzettende 'zelfbeheersing' als je het mij vraagt.
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:52 schreef Redux het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se. Dit achterruit rijden laat echt niet haar kwaliteiten van het voertuigbeheersen zien.
Ik reageer op je opmerking dat ze de kunst van het achteruit rijden wél prima beheerst...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:48 schreef deedeetee het volgende:
![]()
Het ging toch over haar zélfbeheersing ?![]()
Je plaatje doet het niet, dus volgens mij snap ik geen zak van die OP.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:33 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]
Had de marokkaan niet aan haar tasje gezeten, was het allemaal niet gebeurd, wat de vrouw natuurlijk niet helemaal vrijpleit.
De OP is van 15 februari....quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je plaatje doet het niet, dus volgens mij snap ik geen zak van die OP.
zag ook dat de persoon voor mij het kickedequote:Op vrijdag 23 september 2005 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De OP is van 15 februari....
Nouja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar haar straf.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zag ook dat de persoon voor mij het kickede
maargoed, het lijkt me ook redelijk uitgekauwd nu
quote:Vrouw die tasjesdief doodreed vrijgelaten
AMSTERDAM - De 43-jarige vrouw die ervan wordt verdacht dat ze in Amsterdam-Oost een tasjesdief heeft doodgereden, is in vrijheid gesteld. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam donderdagavond beslist. De Amsterdamse vrouw blijft wel verdachte in deze zaak.
...
Hierna heb ik niets meer kunnen vinden.quote:OM niet in beroep tegen vrijlating automobiliste
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in beroep tegen de vrijlating van de 43-jarige vrouw die maandag in de Derde Oosterparkstraat de 19-jarige Ali el B. doodreed. De rechter-commissaris wees donderdag een vordering van het OM om de vrouw langer vast te houden af.
Het OM vermoedt dat de vrouw een "onaanvaardbaar risico" heeft genomen door, nadat zij van haar tasje was beroofd, haar auto in zijn achteruit te zetten en achter de dieven aan te gaan. De vrouw ramde bij die actie een paar paaltjes op de stoep en kwam tot stilstand tegen een boom, waarbij Ali el B. tussen de boom en de auto beklemd raakte en overleed. Het onaanvaardbare risico dat zij heeft genomen levert volgens het OM de verdenking van doodslag op.
OM
De rechter-commissaris heeft de vrouw donderdag uitgebreid gehoord. Hij is tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende aanwijzingen zijn voor opzet en het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico.
Het OM zegt vrijdag dat het "zorgvuldig en uitgebreid" onderzoek heeft gedaan. Het gaat om een ingewikkelde zaak met ernstige gevolgen, waar op verschillende manieren tegen aangekeken kan worden, aldus een woordvoerder.
Maatschappelijk belang
Het OM heeft mede gelet op "het grote maatschappelijke belang" van de zaak besloten een (voorlopig) rechterlijk oordeel aan de rechter-commissaris te vragen. Na afweging van alle belangen heeft de officier van justitie besloten geen beroep aan te tekenen tegen dit oordeel.
Onderzoek
Het onderzoek tegen de vrouw wordt voortgezet. Zij is nog steeds verdachte. Het standpunt van de rechter-commissaris zal "verder meegenomen worden", aldus de woordvoerder. Na afronding van het onderzoek zal het OM een beslissing over verdere vervolging nemen.
Het is sterk de vraag of eventuele verder vervolging op basis van de verdenking doodslag zal geschieden. Ingewijden verwachten dat de aanklacht uiteindelijk zal neerkomen op dood door schuld. Daarbij is geen sprake van opzet, maar wel van verwijtbaar handelen. Dood door schuld wordt dikwijls in stelling gebracht bij veroorzakers van ernstige verkeersongevallen.
Aangezien de idioot die ooit eens een geweer op het hoofd van mijn zusje richtte een jaar of anderhalf later pas voorkwam, denk ik dat we nog wel wat zitvlees mogen kweken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Nouja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar haar straf.![]()
Ik vind dat we een Standbeeld op de plaats waar die marokkaan in 2en was gereden moeten onthullen voor onze nationale volksheld Germainequote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:33 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]
Had de marokkaan niet aan haar tasje gezeten, was het allemaal niet gebeurd, wat de vrouw natuurlijk niet helemaal vrijpleit.
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:33 schreef kLowJow het volgende:
Hier dan mensen:
[..]
[..]
Hierna heb ik niets meer kunnen vinden.
Ik denk dat ze dat zelf anders ziet.quote:Op zaterdag 24 september 2005 00:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind dat we een Standbeeld op de plaats waar die marokkaan in 2en was gereden moeten onthullen voor onze nationale volksheld Germaine
jongen normaal lopen ze te roven, te verkrachten, en te terroriseren......quote:Op zaterdag 24 september 2005 00:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat zelf anders ziet.![]()
Als je voor eigen rechter speelt, ben je nooit een volksheld. Hoogstens een klootjesvolksheld.
Dan is de Shariawet toch ergens goed voorquote:Op zaterdag 24 september 2005 00:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
jongen normaal lopen ze te roven, te verkrachten, en te terroriseren......
99% van de keer komen ze er mee weg ook....
Wees blij dat die jongen er nu niet mee wegkwam en in 2en werd gereden door die mevrouw..... Als die marokkaan een lot gekocht had, dan was hij nu miljonair geweest, die kans is netzo klein als dat een extern persoon een koekje van eigen deeg krijgt, zoals het in deze situatie gegaan is.
Dat verdient op zijn minst een standbeeld.
?quote:Op zondag 25 september 2005 01:26 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dan is de Shariawet toch ergens goed voor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |