abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25180110
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Want? Dus als kind een "ontspoort" is dat automatisch de schuld van de ouders?
Bespeur ik hier goed Nederlands?

Ik geloof dat jij één van de weinige bent die het graag ziet gebeuren dat Germaine een zware straf wordt opgelegd. Jullie kennen inmiddels mijn mening. De opvoeding en vriendenkring zeggen vaak wel iets....waarom ben jij niet op het slechte pad gegaan Dr.Daggla.
pi_25180191
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Want? Dus als kind een "ontspoort" is dat automatisch de schuld van de ouders?
In het door jouw aangehaalde voorbeeld 'Het zijn vaak juist de mensen die strak zijn opgevoed die op een gegeven moment doorslaan' wel. In die opmerking van je laat je zien dat ook in dat geval een opvoeding het ontsporen van het kind tot gevolg heeft.
  zondag 20 februari 2005 @ 16:30:20 #153
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25180643
quote:
Op zondag 20 februari 2005 16:01 schreef Redux het volgende:

[..]

In het door jouw aangehaalde voorbeeld 'Het zijn vaak juist de mensen die strak zijn opgevoed die op een gegeven moment doorslaan' wel. In die opmerking van je laat je zien dat ook in dat geval een opvoeding het ontsporen van het kind tot gevolg heeft.
Een causaal verband is iets anders dan een schuldverband. Het is niet zo dat wanneer je iemand strak opvoedt, dat het dan jouw schuld is als diegene ontspoort. Dat is alleen zo wanneer je kon weten dat je kind daardoor zou kunnen ontsporen.

Anders krijg je een redenering zoals: door de schuld van de NS is Jantje nu dood, want als zij geen trein tussen Amsterdam en Utrecht hadden laten rijden, had Jantje er ook niet voor kunnen springen.

Oorzaak-gevolg is dus niet hetzelfde als schuld.
  zondag 20 februari 2005 @ 16:36:19 #154
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25180737
quote:
Op zondag 20 februari 2005 15:56 schreef Ferrari-racer het volgende:

[..]

Bespeur ik hier goed Nederlands?

Ik geloof dat jij één van de weinige bent die het graag ziet gebeuren dat Germaine een zware straf wordt opgelegd. Jullie kennen inmiddels mijn mening. De opvoeding en vriendenkring zeggen vaak wel iets....waarom ben jij niet op het slechte pad gegaan Dr.Daggla.
De ouders van Ali keurden het criminele gedrag van hun zoon af en zijn broer, een beveiliginsmedewerker die voor zichzelf wil beginnen, vond dat de vrouw gestraft moest worden, maar dat de dood ook een les moet zijn voor jonge Marokkanen om te laten zien wat er gebeurt wanneer je je met verkeerde dingen bezig houdt.
pi_25181082
Ik ben zeker van mening dat deze vrouw gestraft moet worden voor haar "roekeloze rijgedrag". 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging (met een proeftijd van 1 jaar) lijkt me dan ook op zijn plaats....
  zondag 20 februari 2005 @ 19:00:57 #156
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25182928
Nou , straf is hier op zijn plaats en ik zou ook het rijbewijs een jaartje afnemen. Die mevrouw rijdt wat erg enthousiast achteruit......
Dat ze hem met opzet doodgereden heeft geloof ik niet maar ze heeft wél teveel risico 's genomen.
Als ze zichzelf niet beter in de hand kan houden moet ze maar achter het stuur van een auto wegblijven. Als je over 3 paaltjes heen rijdt om een dief * aan te tikken * dan ga je IMO te ver en je loopt te hard van stapel. Ik kan het best wel begrijpen , daar niet van maar te ver is te ver. Maaja daar is dat arme mens inmiddels óók wel achter
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25185007
Levenslang voor die vrouw. Ze is gek, kijk maar naar wat ze deed op de snelweg met haar achteruitrijden
  zondag 20 februari 2005 @ 23:05:21 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25185954
quote:
Op zondag 20 februari 2005 16:58 schreef FreakU het volgende:
Ik ben zeker van mening dat deze vrouw gestraft moet worden voor haar "roekeloze rijgedrag". 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging (met een proeftijd van 1 jaar) lijkt me dan ook op zijn plaats....
Idd maar je moet haar nu niet anders gaan beoordelen omdat er toevasllig zo'n mediahype rondomheen is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25189689
quote:
Op zondag 20 februari 2005 22:14 schreef Moustafa het volgende:
Levenslang voor die vrouw. Ze is gek, kijk maar naar wat ze deed op de snelweg met haar achteruitrijden
Nou met zo'n reacktie kom je niet bepaald zo over zoals wat er staat tussen je nick en avatar.
  maandag 21 februari 2005 @ 09:45:31 #160
78780 deedeetee
pi_25190647
quote:
Op zondag 20 februari 2005 23:05 schreef Martijn_77 het volgende:

Idd maar je moet haar nu niet anders gaan beoordelen omdat er toevasllig zo'n mediahype rondomheen is.
Nu ik weet dat ze expres achteruit tegen hem aan gereden is over 3 paaltjes heen nota bene - en dat ze al eerder in woede ontstoken een heel stuk achteruit is gereden om haar gram te halen - vind ik het wel ff anders.....
Dat heeft niks met de media hype te maken maar ik vind gewoon dat die mevrouw nogal rare dingen doet achter het stuur van een auto. Nu had ze een slachtoffer gemaakt waar ik me niet druk om kan maken - eigen schuld, dikke bult - maar als ze op die manier door blijft gaan met als een idioot achteruit scheuren als iets haar op de emoties werkt dan gaat het echt helemaal uit de hand lopen.

Dus vind ik dat ze daar maar eens rustig een jaartje overna moet denken en zichzelf oefenen in wat meer zelfbeheersing.
pi_25192984
Hoe vaak zie jij vrouwen überhaupt achteruit rijden? Inparkeren etc. Ik vind het knap hoor, maar... 3 paaltjes omver rijden en dan nog je doel weten aan te tikken. Ook op de snelweg achteruit rijden om oom agent even uit te maken voor......ik vind het knap. Is volgens mij ontzettende 'zelfbeheersing' als je het mij vraagt.
  maandag 21 februari 2005 @ 18:34:40 #162
78780 deedeetee
pi_25194646
Nee dat is geen zelfbeheersing, ze beheerst de kunst van het achteruit rijden wél prima.
En ik kan ook best achteruit rijden hoor, maar ik rijd niet over paaltjes heen.
Vind ik zonde van mijn auto
pi_25201620
quote:
Op maandag 21 februari 2005 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Nee dat is geen zelfbeheersing, ze beheerst de kunst van het achteruit rijden wél prima.
Dat hoeft niet per se. Dit achterruit rijden laat echt niet haar kwaliteiten van het voertuigbeheersen zien.
pi_25201658
quote:
Op maandag 21 februari 2005 13:20 schreef Ferrari-racer het volgende:
Hoe vaak zie jij vrouwen überhaupt achteruit rijden? Inparkeren etc. Ik vind het knap hoor, maar... 3 paaltjes omver rijden en dan nog je doel weten aan te tikken. Ook op de snelweg achteruit rijden om oom agent even uit te maken voor......ik vind het knap. Is volgens mij ontzettende 'zelfbeheersing' als je het mij vraagt.
Als ze echt zelfbeheersing had had ze hem al voor de paaltjes geschept, was Ali hard op zijn bek gegaan en zaten er wat krasjes op de bumper, en was dit hele topic er nooit geweest.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 22 februari 2005 @ 12:48:14 #165
78780 deedeetee
pi_25203879
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 09:52 schreef Redux het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se. Dit achterruit rijden laat echt niet haar kwaliteiten van het voertuigbeheersen zien.

Het ging toch over haar zélfbeheersing ?
pi_25204403
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 12:48 schreef deedeetee het volgende:

Het ging toch over haar zélfbeheersing ?
Ik reageer op je opmerking dat ze de kunst van het achteruit rijden wél prima beheerst...
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:42:43 #167
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_30849026
Hoe is het eigenlijk afgelopen?

Is de vrouw inmiddels veroordeeld of is de zaak nog onder de rechter?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:29:22 #168
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30849825
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:33 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]

Had de marokkaan niet aan haar tasje gezeten, was het allemaal niet gebeurd, wat de vrouw natuurlijk niet helemaal vrijpleit.
Je plaatje doet het niet, dus volgens mij snap ik geen zak van die OP.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:30:48 #169
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30849857
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je plaatje doet het niet, dus volgens mij snap ik geen zak van die OP.
De OP is van 15 februari....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:32:58 #170
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30849910
eigenlijk vreemd dat het niet meer in het nieuws is geweest na al die ophef toen
Vampire Romance O+
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:46:01 #171
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30850194
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De OP is van 15 februari....
zag ook dat de persoon voor mij het kickede
maargoed, het lijkt me ook redelijk uitgekauwd nu
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:53:20 #172
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30850386
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

zag ook dat de persoon voor mij het kickede
maargoed, het lijkt me ook redelijk uitgekauwd nu
Nouja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar haar straf.
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:32:52 #173
78780 deedeetee
pi_30852935
Ik óók is de zaak al voor de rechter geweest ?
pi_30852947
Hier dan mensen:
quote:
Vrouw die tasjesdief doodreed vrijgelaten

AMSTERDAM - De 43-jarige vrouw die ervan wordt verdacht dat ze in Amsterdam-Oost een tasjesdief heeft doodgereden, is in vrijheid gesteld. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam donderdagavond beslist. De Amsterdamse vrouw blijft wel verdachte in deze zaak.
...
quote:
OM niet in beroep tegen vrijlating automobiliste

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in beroep tegen de vrijlating van de 43-jarige vrouw die maandag in de Derde Oosterparkstraat de 19-jarige Ali el B. doodreed. De rechter-commissaris wees donderdag een vordering van het OM om de vrouw langer vast te houden af.

Het OM vermoedt dat de vrouw een "onaanvaardbaar risico" heeft genomen door, nadat zij van haar tasje was beroofd, haar auto in zijn achteruit te zetten en achter de dieven aan te gaan. De vrouw ramde bij die actie een paar paaltjes op de stoep en kwam tot stilstand tegen een boom, waarbij Ali el B. tussen de boom en de auto beklemd raakte en overleed. Het onaanvaardbare risico dat zij heeft genomen levert volgens het OM de verdenking van doodslag op.

OM

De rechter-commissaris heeft de vrouw donderdag uitgebreid gehoord. Hij is tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende aanwijzingen zijn voor opzet en het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico.

Het OM zegt vrijdag dat het "zorgvuldig en uitgebreid" onderzoek heeft gedaan. Het gaat om een ingewikkelde zaak met ernstige gevolgen, waar op verschillende manieren tegen aangekeken kan worden, aldus een woordvoerder.

Maatschappelijk belang

Het OM heeft mede gelet op "het grote maatschappelijke belang" van de zaak besloten een (voorlopig) rechterlijk oordeel aan de rechter-commissaris te vragen. Na afweging van alle belangen heeft de officier van justitie besloten geen beroep aan te tekenen tegen dit oordeel.

Onderzoek

Het onderzoek tegen de vrouw wordt voortgezet. Zij is nog steeds verdachte. Het standpunt van de rechter-commissaris zal "verder meegenomen worden", aldus de woordvoerder. Na afronding van het onderzoek zal het OM een beslissing over verdere vervolging nemen.

Het is sterk de vraag of eventuele verder vervolging op basis van de verdenking doodslag zal geschieden. Ingewijden verwachten dat de aanklacht uiteindelijk zal neerkomen op dood door schuld. Daarbij is geen sprake van opzet, maar wel van verwijtbaar handelen. Dood door schuld wordt dikwijls in stelling gebracht bij veroorzakers van ernstige verkeersongevallen.
Hierna heb ik niets meer kunnen vinden.
pi_30852974
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Nouja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar haar straf.
Aangezien de idioot die ooit eens een geweer op het hoofd van mijn zusje richtte een jaar of anderhalf later pas voorkwam, denk ik dat we nog wel wat zitvlees mogen kweken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30853318
Hier staat ook niet meer: http://tasjesdief.nl/
pi_30875327
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:33 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]

Had de marokkaan niet aan haar tasje gezeten, was het allemaal niet gebeurd, wat de vrouw natuurlijk niet helemaal vrijpleit.
Ik vind dat we een Standbeeld op de plaats waar die marokkaan in 2en was gereden moeten onthullen voor onze nationale volksheld Germaine
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 24 september 2005 @ 00:15:20 #178
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30875599
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:33 schreef kLowJow het volgende:
Hier dan mensen:
[..]

[..]

Hierna heb ik niets meer kunnen vinden.
Gelukkig maar.
  zaterdag 24 september 2005 @ 00:15:31 #179
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30875604
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind dat we een Standbeeld op de plaats waar die marokkaan in 2en was gereden moeten onthullen voor onze nationale volksheld Germaine
Ik denk dat ze dat zelf anders ziet.
Als je voor eigen rechter speelt, ben je nooit een volksheld. Hoogstens een klootjesvolksheld.
pi_30875778
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat zelf anders ziet.
Als je voor eigen rechter speelt, ben je nooit een volksheld. Hoogstens een klootjesvolksheld.
jongen normaal lopen ze te roven, te verkrachten, en te terroriseren......
99% van de keer komen ze er mee weg ook....
Wees blij dat die jongen er nu niet mee wegkwam en in 2en werd gereden door die mevrouw..... Als die marokkaan een lot gekocht had, dan was hij nu miljonair geweest, die kans is netzo klein als dat een extern persoon een koekje van eigen deeg krijgt, zoals het in deze situatie gegaan is.
Dat verdient op zijn minst een standbeeld.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 25 september 2005 @ 01:26:36 #181
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_30905647
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jongen normaal lopen ze te roven, te verkrachten, en te terroriseren......
99% van de keer komen ze er mee weg ook....
Wees blij dat die jongen er nu niet mee wegkwam en in 2en werd gereden door die mevrouw..... Als die marokkaan een lot gekocht had, dan was hij nu miljonair geweest, die kans is netzo klein als dat een extern persoon een koekje van eigen deeg krijgt, zoals het in deze situatie gegaan is.
Dat verdient op zijn minst een standbeeld.
Dan is de Shariawet toch ergens goed voor
Schijt aan iedereen
pi_30927893
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:26 schreef Deadre het volgende:

[..]

Dan is de Shariawet toch ergens goed voor
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')