quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:25 schreef Blood_Money het volgende:
Ik heb vlak nadat dit in het nieuws kwam verschillende politici op televisie zien en horen zeggen dat klemrijden mag (dan altijd gevolgd door iets van maar niet omver rijden oid). In welke programmas ik dat heb gezien weet ik niet meer. Wel dat klemrijden iig gezien werd als proportioneel aan diefstal. Of dit ook in z'n achteruit mag zei niemand erbij.
Ze zei dat ze hem bewust heeft AANgereden. Dus niet de intentie had om hem KLEM te rijden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:04 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Nogmaals: Klemrijden mag, doodrijden niet. Klemrijden met een auto dus. Een dief met je auto klemrijden om je spullen terug te krijgen wordt dus proportioneel genoemd aan diefstal. Daarbij is er altijd een risico dat iemand wordt doodgereden (ook als de politie het doet).
Als je het risico dat je iemand doodrijdt niet mag nemen, waarom mag je dan wel een dief met je auto klemrijden?
Aangereden? Aantikken bedoel je zeker?quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze zei dat ze hem bewust heeft AANgereden. Dus niet de intentie had om hem KLEM te rijden.
Buitenproportioneel dus.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:40 schreef Blood_Money het volgende:
Ik zie ook veel mensen hier gewoon maar AANNEMEN dat die vrouw de dief met opzet doodreed. Waar is het bewijs daarvoor? Blijven roepen dat je iemand niet moet doden voor een diefstal. Ja duuuh. Maar hoe weet je dat het zo is gegaan?
Wellicht was deze hele discussie niet nodig als de betreffende onverlaat direct in de gevangenis was verdwenen voor de twee jaar die die kreeg opgelegd. Het is dus wel degelijk een vraag die mee speelt.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:26 schreef Stali. het volgende:
[..]
Omdat dat hier de vraag niet is. Het topic gaat een beetje over de vraag of je eigen rechter mag spelen en het antwoord is "nee, dat mag je niet". Dat zou namelijk betekenen dat we in een losgeslagen maatschappij zouden gaan leven waarin iedereen elkaar af mag maken als andermans hoofd iemand toevallig niet aanstaat.
Heeft ze twee jaar gekregen? Bron? Of heb je het weer eens over de tasjesdief?quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:30 schreef janrad het volgende:
[..]
Wellicht was deze hele discussie niet nodig als de betreffende onverlaat direct in de gevangenis was verdwenen voor de twee jaar die die kreeg opgelegd. Het is dus wel degelijk een vraag die mee speelt.
Nee hoor, dit topic gaat niet over die dooie marokkaan. Deze gaat over die scheurende Surinaamse.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:21 schreef deepthroat het volgende:
jezus, is er nog steeds een topic over die dooie marokkaan? wees blij dat die gast dood is
Iemand aantikken is ook aanrijden. Je rijdt immers tegen iemand aan.quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:55 schreef Redux het volgende:
[..]
Aangereden? Aantikken bedoel je zeker?
Wel een kind van iemand. Dat je dat niet begrijpt zegt in principe wel weer genoeg over je xenofobische en beperkte manier van denken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:52 schreef Ferrari-racer het volgende:
Er is een nutteloze dief gedood, SO WHAT!
Nee, dat is wel vaker zo met dood door schuld.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:41 schreef Ferrari-racer het volgende:
Ik kan mij heus voorstellen dat eigen rechter spelen niet mag, maar ik denk niet dat zij in haar hele reactie, waar ik overigens ontzag voor heb, zich bewust is geweest van het feit dat die aanrijding dood tot gevolg zou hebben.
Dat is een verzachtende omstandigheid, maar zeker geen excuus. Dus een straf (weliswaar een lichte, mogelijk voorwaardelijke) is zeker op z'n plaats.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:44 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Nee, dat is wel vaker zo met dood door schuld.
Dat iemand niet bewust was geweest.
Nee, ik bedoel dat ferrari-racer zegt dat als iemand iemand anders "niet bewust" doodt, dat dat niet strafbaar is. Maar dat vind ik net zo goed strafbaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is een verzachtende omstandigheid, maar zeker geen excuus. Dus een straf (weliswaar een lichte, mogelijk voorwaardelijke) is zeker op z'n plaats.
Tuurlijk het zal een strafmaat zijn die opgebouwd is uit plusjes en minnetjes, maar een sanctie zal ze echt wel krijgen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is een verzachtende omstandigheid, maar zeker geen excuus. Dus een straf (weliswaar een lichte, mogelijk voorwaardelijke) is zeker op z'n plaats.
Germaine is ook een kind van iemand. En een moeder van iemand en een vrouw van iemand.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |