Je moet hem wel heel hard raken wil je ervoor zorgen dat zo'n ding niet meer rijdtquote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:33 schreef Eightball het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de intentie geweest Meki, ze wilde die scooter raken om ervoor te zorgen dat die gassies er niet met de buit vandoor gingen. Dat dat gruwelijk is misgegaan is duidelijk.
Wat doen ze daar dan? Waar staat dat ze daar met -2 niet mogen staan?quote:Rijdt eens rond in Kanaleneiland en ga 's avonds eens kijken op straat, die groepjes die buitenstaan bij -2 's nachts.
Jaaaaaa.. en laten we hopen dat jij geen begravenis van je familie krijgt als met je Ferrari ergens tegen op knalt omdat je de flitspaal probeert te ontwijken.. of ontwijk je ze alleen in je dromen?quote:Mevrouw de tasjesdoodrijder....u verdiend in mijn ogen een lintje!!!![]()
Door de media misschien .. maar die bepalen niet hoe lang die vrouw moet boeten, dus dat staat helemaal los van het politieonderzoekquote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:44 schreef Ferrari-racer het volgende:
Mensen doodrijden is natuurlijk nooit goed maar nu wordt er tomeloos gegraven om die vrouw te bekritiseren.
Dat ligt aan de krant die je leest.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:44 schreef Ferrari-racer het volgende:
^
II Zegt iemand met Balkenende als plaatje. Mensen doodrijden is natuurlijk nooit goed maar nu wordt er tomeloos gegraven om die vrouw te bekritiseren.
Als Theo van Gogh Submission niet had gemaakt ... wat is je punt?quote:Als dat Mohammed niet haar tasje had gejat was er niets aan de hand geweest.
Nee.quote:Mensen waar gaat het heen......op een scootertje met 2 man een vrouw beroven van haar tas.
IS DAT NORMAAL???? NEE TOCH.....
Och, mooi, mooi .... dat is ook weer zo overdreven.quote:nu is het triest afgelopen in ieders moraal maar eigenlijk is het gewoon FOCKING MOOI!
Misschien moet ze de familie wel een schadevergoeding betalen wegens het leed dat ze hun berokkend heeft (en uiteraard inkomensdervingquote:Op dinsdag 15 februari 2005 16:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Lachen....., nog even, dan er wordt door enkelen geroepen dat die Ali een goudeerlijke, 'dood'goeie jongen was en die vrouw een vuile moordenares.
Hoe je het ook wendt of keert elgigante: ze heeft verdomme wel hun zoon doodgereden en dat is niet in geld uit te drukken. Om daar nou zo lollig over te doen vind ik nogal wrang.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Misschien moet ze de familie wel een schadevergoeding betalen wegens het leed dat ze hun berokkend heeft (en uiteraard inkomensderving)
Uiteraard hebben die ouders een zwaar verlies geleden en de dood van deze jongen staat niet in verhouding met de daad die hij verrichtte, maar hoe je het ook went of keert, het blijft een risico van het (dieven)vak.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert elgigante: ze heeft verdomme wel hun zoon doodgereden en dat is niet in geld uit te drukken. Om daar nou zo lollig over te doen vind ik nogal wrang.
En die ferrari-types zorgen ervoor dat we hier dus weer niet kunnen praten over dit soort dingen. Dit topic gaat straks weer dicht door jouw kortzichtige gelul.
Ik vind dat die Ali el B. veel te zwaar gestraft hiermee is. Marokkanen hebben nou eenmaal een slechte naam en proberen hoger in de samenleving te komen. Door jouw reactie lijkt het dat de allochtonen geen kans krijgen om zich hier te kunnen ontplooien.quote:Die vrouw heeft prima gehandeld, weer een jongetje van etnisch mindere afkomst (toch apart dat dit in 95% van alle gevallen zo is) die kennelijk zo'n slechte jeugd heeft gehad dat het normaal is om gewapende overvallen te plegen en zo weer op straat staat om fijn tasjes te jatten van vrouwen in een auto.
En waarom niet?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:55 schreef Elgigante het volgende:
Als die vrouw namelijk een schadevergoeding zou moeten betalen breekt er morgen een burgeroorlog uit in Nederland, geen rechter (of iemand anders)die dat op zijn geweten wil hebben.
Als je met "Ali's verleden" dat lijstje van het Parool met die lange opsomming van misdrijven bedoelt: dat was een andere Ali.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 18:00 schreef speedfreakssj het volgende:
en wat als van gogh submission niet had gemaakt? niks natuurljk want dat is niet strafbaar en tasjes stelen wel.
shcijnbaar hebben VEEL mensen ali's verleden gemist.
Toen dat topic er was riep 8^% al dat deze jongen verdwijen moest.
En nu issie weg en nu gaan jullie de huilie lopen uithangen?
Ok, ik snap ook wel dat ze niet zomaar vrijgfesteld kan worden maar tja,,, als ali die tas niet het gejat,
Als ali gewoon normaal had gedaan was er al helemala niks aan d ehand geweest.
Een burgeroorlog! Goh dat is me wat, zeg.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:55 schreef Elgigante het volgende:
Als die vrouw namelijk een schadevergoeding zou moeten betalen breekt er morgen een burgeroorlog uit in Nederland, geen rechter (of iemand anders)die dat op zijn geweten wil hebben.
Dat vind ik nogal een vreemde redenering. Dat een rechter zich zou laten bepalen door hoe er in de maatschappij op gereageerd zou worden. Ik vind het niet eens zo vreemd dat er een schadevergoeding zou worden toegewezen maar weet niet precies wat de regels daarvoor zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:55 schreef Elgigante het volgende:
Zo simpel is het niet. Misschien moet je je even wat beter inleven in die jongen. Stel nou dat het je broertje was, of je zoon, dan zou je wel anders piepen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:54 schreef GewoneMan het volgende:
ik vind dat de vrouw geen straf verdiend, het enige wat ze wou bereiken is de dieven staande houden door hun scooter aan te tikken. dat dit een dodelijke afloop heeft gehad voor 1 van de 2 draaideur criminelen is mooi meegenomen, maar dat was niet haar opzet!!! het is iets dat je als dief kan verwachten.
die vrouw moet dus gewoon vrijgesproken worden en dan is de kwestie klaar
ze nam het recht niet in eigen handen, dat zou het geval zijn als ze hem bewust dood had gereden en dat geloof ik niet!quote:Op woensdag 16 februari 2005 01:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Misschien moet je je even wat beter inleven in die jongen. Stel nou dat het je broertje was, of je zoon, dan zou je wel anders piepen.
Ik vind enkele fokkers die reageren erg lichtzinnig aankijken tegen dood door schuld.
Als we allemaal het heft in eigen hand gaan nemen dan blijft er niets van deze samenleving over.
En trouwens, ze wilde hun staande houden door met haar AUTO tegen hen aan te tikken, dat is net alsof je iemand een schouderklopje geeft met een boomstam![]()
onzin, ze had een goeie reden en het was haar enige kans om de dieven staande te houden, dat er 1 overleed kon ze niet van te voren weten en zal zeker niet de bedoeling zijn.quote:Nee, ze zijn beide fout, maar ook die vrouw en die moet zeker ook hard gestraft worden. Voor mij is de kwestie pas klaar als die vrouw voor een aantal maanden de bajes ingaat. Want als je iemand, om welke reden dan ook, opzettelijk aanrijdt, weet je dat die persoon mogelijk kán overlijden en dat je dus de bak in moet.
De dief is dood -> tja,... kan gebeuren als je steelt, risico van 't vak en stelen mag nu eenmaal niet -> sorry jongen, dikke pech....quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:25 schreef GewoneMan het volgende:
ze nam het recht niet in eigen handen, dat zou het geval zijn als ze hem bewust dood had gereden en dat geloof ik niet!
...
onzin, ze had een goeie reden en het was haar enige kans om de dieven staande te houden, dat er 1 overleed kon ze niet van te voren weten en zal zeker niet de bedoeling zijn.
Dat gaat niet samen, wil je zeggen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:03 schreef Ferrari-racer het volgende:
ik ben geen randdebiel maar laatstejaars student bedrijfskunde aan de Erasmus.
Bekrompen geestquote:Op woensdag 16 februari 2005 10:03 schreef Ferrari-racer het volgende:
...
De mensen die het hier zielig vinden voor Ali serieus laat na je kijken.
...
Eigen rechter spelen mag nooit. Je mag wel je eigen lijf en goed of dat van anderen verdedigen, maar binnen zekere grenzen. Proportionaliteit is wat dat betreft het belangrijkste. Iemand doodmaken, of het risico nemen iemand dood te maken omdat hij iets van je gestolen heeft is buitenproportioneel.quote:Een punt ter discussie is: Eigen Rechter spelen, kan dit, kan dit niet, of in sommige gevallen noodzaak.
De boetes die jij krijgt voor te hard rijden zijn je volledig gegund, door mij tenminste. Moet je maar niet te hard rijden, meneer de agent doet gewoon zijn werkquote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:24 schreef Ferrari-racer het volgende:
Die vrouw is fucking goed bezig, achteruit rijden op de vluchtstrook om even oom agent af te zeiken....Ik doe dat alleen in dromen omdat ik er te schijterig voor ben!
Wie van jullie heeft ook ooit gedroomd om oom agent eens met honkbalknuppel te verrassen en voor zijn neus die mobiele camera in elkaar te rossen, nadat je met 5 km/u te hard voorbijkwam en hem uit te maken voor SS'er van deze tijd.
Die vrouw heeft prima gehandeld, weer een jongetje van etnisch mindere afkomst (toch apart dat dit in 95% van alle gevallen zo is) die kennelijk zo'n slechte jeugd heeft gehad dat het normaal is om gewapende overvallen te plegen en zo weer op straat staat om fijn tasjes te jatten van vrouwen in een auto.
Ik kom uit Utrecht en hier zouden zijn vrienden zeggen:
TFOE!!!! TOZZZZZ!!! Hij is niet zo weet je, die kankerkaaskophoer heeft hem doodgereden.
Rijdt eens rond in Kanaleneiland en ga 's avonds eens kijken op straat, die groepjes die buitenstaan bij -2 's nachts.
Laat maar meer vrouwen hierop inrijden, ik vind het fantastisch en denk menig Utrechter met mij. Lost heel wat problemen op, denk dat Geert Wilders er ook blijer van wordt!
Stille tochten voor een tasjesdief, een gewapende crimineel...... het moet niet gekker worden!
Mevrouw de tasjesdoodrijder....u verdiend in mijn ogen een lintje!!!![]()
Weer dat 'risico nemen'. Als de politie je klemrijdt na een diefstal ofzo is er toch ook een kans dat er een ongeluk gebeurt? Als ze hem idd alleen maar van z'n scooter had getikt, had niemand lopen zeuren over dat achteruit rijden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen mag nooit. Je mag wel je eigen lijf en goed of dat van anderen verdedigen, maar binnen zekere grenzen. Proportionaliteit is wat dat betreft het belangrijkste. Iemand doodmaken, of het risico nemen iemand dood te maken omdat hij iets van je gestolen heeft is buitenproportioneel.
Ik vind niks deftigs aan het woordje proportioneel. Maar ben je tevreden als we het vervangen door 'in verhoding' ? Risico's maken voor de rechter wel degelijk uit, zeker als je ze bewust neemt. Dat geldt voor het jatten van een tasje en voor het bewust iemand van zijn scooter rijden. Ik verwacht dat de rechter het bewust iemand van zijn scooter rijden een veel groter risico vindt dan het risico dat je neemt als je iets jat. Risico's maken voor de rechter uit omdat je met het nemen van een risico ook verantwoordijk wordt geacht voor de gevolgen van je handeling.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:48 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
...
Dat woordje 'proportioneel' klinkt leuk en deftig, maar leg jij maar eens uit waar de grens ligt. Het hangt gewoon voor een groot deel af van risico plus werkelijke gevolgen, niet mogelijke gevolgen, wat eigenlijk gewoon hypocriet is. Risico's maken geen ruk uit tot er iets fout gaat. Dan tellen de risico's ineens wel.
Halalalalaa BIER! Jalalalala.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:23 schreef Ferrari-racer het volgende:
Kluivert, maak je borstjes maar nat!
Want van zo'n club is er maar een, maar een: HEERENVEEN <---![]()
Dit hele verhaal heeft eigenlijk geen nut. Hierbij ga je er namelijk van uit dat de vrouw niet expres op hem in is gereden, terwijl dáár juist het punt van onderzoek ligt. Niet of het een risico was en dat soort troep, maar of ze het expres deed of in een opwelling van paniek. En dat is moeilijk te onderzoeken natuurlijk, daarvoor zou je in haar hoofd moeten kijken op dat moment en dat kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:48 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Weer dat 'risico nemen'. Als de politie je klemrijdt na een diefstal ofzo is er toch ook een kans dat er een ongeluk gebeurt? Als ze hem idd alleen maar van z'n scooter had getikt, had niemand lopen zeuren over dat achteruit rijden.
Als jij klappen krijgt van iemand mag je je verdedigen, maar er bestaat een kans dat de ene klap die jij teruggeeft zijn dood tot gevolg heeft. Noem je dat dan ook gelijk buiten proportie? Moeten we mensen gaan vervolgen voor dingen die misschien, eventueel, hadden kunnen gebeuren?
Omdat die dief dood is, zeggen mensen dat ze niet achter hem aan had moeten rijden, terwijl iedereen het normaal zou vinden dat iemand achter een dief aangaat.
Straks gebeurt er nog zoiets en rijdt de dief zichzelf dood, en vervolgens wordt de bestolen persoon vervolgd: de dief had nog geleefd als hij niet was opgejaagd toen het slachtoffer achter hem aan kwam.
Dat woordje 'proportioneel' klinkt leuk en deftig, maar leg jij maar eens uit waar de grens ligt. Het hangt gewoon voor een groot deel af van risico plus werkelijke gevolgen, niet mogelijke gevolgen, wat eigenlijk gewoon hypocriet is. Risico's maken geen ruk uit tot er iets fout gaat. Dan tellen de risico's ineens wel.
Stop jij eens met je Stormfrontgeblaat (en het gebruik van je cAPS_lOCK).quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:56 schreef Ferrari-racer het volgende:
KORTOM STOP EENS MET DAT LINKSE ZIELIGE GELUL!
Waar de uitspraak was dat...?quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:08 schreef Ferrari-racer het volgende:
Hij stond notabene 4 uur voor zijn dood nog in de rechtbank...
Niet zo schreeuwen graag. En je mag ook wel op een normale manier discussieren hoor. Het is helemaal niet erg als niet iedereen jouw mening deelt.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:56 schreef Ferrari-racer het volgende:
Quote: Blood_Money:
KORTOM STOP EENS MET DAT LINKSE ZIELIGE GELUL! Kom eens terug op alles wat hier gezegd wordt als jou vrouw/vriendin/oma kennis haar tasje is gejat en getraumatiseerd achterblijft en die Ali fijn in een groepje staat te lachen met zijn oh zo goede vriendjes. Het is een ongeluk en dat 'tragisch is afgelopen'.
Ik dacht dat jij het FOCKING MOOI vond.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:56 schreef Ferrari-racer het volgende:
Het is een ongeluk en dat 'tragisch is afgelopen'.
Tja, wanneer is zo'n risico buitenproportioneel? En mag van iemand die op dergelijk brute wijze beroofd is verwacht worden dat ze een zorgvuldige risico-analyse maakt?quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Eigen rechter spelen mag nooit. Je mag wel je eigen lijf en goed of dat van anderen verdedigen, maar binnen zekere grenzen. Proportionaliteit is wat dat betreft het belangrijkste. Iemand doodmaken, of het risico nemen iemand dood te maken omdat hij iets van je gestolen heeft is buitenproportioneel.
Rechters laten hun uitspraken absoluut beïnvloeden door externe factoren zoals de maatschappij, ik neem aan dat je daar ook van op de hoogte bent.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een vreemde redenering. Dat een rechter zich zou laten bepalen door hoe er in de maatschappij op gereageerd zou worden. Ik vind het niet eens zo vreemd dat er een schadevergoeding zou worden toegewezen maar weet niet precies wat de regels daarvoor zijn.
Dat van die burgeroorlog is ook een grapje hoop ik, tussen wie had je die gehad willen hebben?
Natuurlijk zal er een strafrechterlijke vervolging komen. Maar je kan niet stellen dat zij vanwege een gejat tasje iemand van het leven beroofd. Dat kun je alleen pas stellen als de vrouw in kwestie daadwerkelijk expres (dus moedwillig/opzettelijk) op de dief inreed om daarbij bij de tasjesdief letsel (dan wel de dood) toe te brengen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gewoon aanklagen voor doodslag danwel dood door schuld..
Ongeacht wat er aan vooraf ging, het is van de zotte iemand van het leven te beroven voor een diefstal van een tasje.
'risico dat je iemand doodrijdt'. Ja zoiets kan je op vanalles toepassen. Als iemand jouw telefoon jat op straat en je gaat erachteraan, en je laat hem struikelen om hem te kunnen pakken, noemt men dat normaal. Maar hij kan evengoed verkeerd vallen en omkomen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind niks deftigs aan het woordje proportioneel. Maar ben je tevreden als we het vervangen door 'in verhoding' ? Risico's maken voor de rechter wel degelijk uit, zeker als je ze bewust neemt. Dat geldt voor het jatten van een tasje en voor het bewust iemand van zijn scooter rijden. Ik verwacht dat de rechter het bewust iemand van zijn scooter rijden een veel groter risico vindt dan het risico dat je neemt als je iets jat. Risico's maken voor de rechter uit omdat je met het nemen van een risico ook verantwoordijk wordt geacht voor de gevolgen van je handeling.
Wat precies proportionaliteit is en wanneer de grens wordt overschreden is aan de rechter om uit te maken. Er is geen eenduidige regel voor op te stellen. In het algemeen geldt dat er gevallen zijn waarin de proportionaliteit overduidelijk zoek is. Daarnaast is er een groot grijs gebied waar je van mening kan verschillen. De rechter en soms de hoge raad doet daar uitspraken over. Mij lijkt het dat de rechter het risico dat je iemand doodrijdt niet inverhouding vindt staan tot het stelen van een tasje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |