Ik zeg ook nee, soms uit gewoonte uh uh (maar dat is meer waarschuwend bedoeld).quote:Op maandag 14 februari 2005 11:09 schreef Catootje het volgende:
een vriendin raadde mij af om het vwoordje nee te gebruiken. omdat hje dat bij zo'n kleintje zo vaak moet gebruiken dat het zeg maar minder waard wordt later
Dat denk ik ook. "Nee" moet je goed gebruiken, wanneer echt iets niet mag, handig is ook om te vertellen waarom het niet mag, in combi met de Gordonmethode, ken je die?quote:Op maandag 14 februari 2005 12:31 schreef Grijs het volgende:
[..]
"Nee" verliest m.i. pas zijn waarde wanneer je het gebruikt, maar er niet naar handeld (dus "nee" zeggen, maar wel toestaan).
Zie ook: http://www.gordontraining.nl/quote:- bron: planet.nl
Thomas Gordon
Gepubliceerd op woensdag 15 januari 2003
De essentie van Gordons opvoedingsmethode is: kijk naar kinderen, luister naar wat ze te vertellen hebben en neem hen serieus. Sta niet meteen klaar met een oplossing om verdriet weg te nemen, maar laat hen zelf een oplossing bedenken. In Nederland is de visie van Gordon erg populair. De cursus Effectief ouderschap is op zijn ideeën gebaseerd.
In de methodiek van Gordon staat actief luisteren centraal. Je moet heel goed luisteren naar wat een kind wil vertellen, verbaal en of non-verbaal. De leidster verwoordt wat zij denkt dat het kind wil zeggen. Zit ze met haar reactie goed, dan zal ze het kind dit laten blijken. Zit ze ernaast, dan kan het kind haar corrigeren, net zo lang totdat ze heeft begrepen wat er in het kind omgaat. Hierdoor voelt het kind zich begrepen en geaccepteerd, hetgeen bijdraagt aan een goede opvoedingsrelatie. Deze methodiek werkt ook bij babys, ook al kunnen die nog niet verbaal communiceren.
Jaaaaa, fotoooooo van Liam!!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Doe weer eens een fotootje vanLiam
????
De artsen van het VU hebben in samenspraak met onze huisarts en kinderarts besloten om Eva voorlopig nog niet te behandelen. De onderzoeken zouden zo belastend zijn voor Eva (lichamelijk door alle narcoses maar vooral geestelijk) dat het voordeel niet opweegt tegen het nadeel. Besloten is nu dus, in samenspraak met ons natuurlijk, om Eva de komende tijd nauwlettend in de gaten te houden (dwz regelmatig urineonderzoek, bloedonderzoek en bloeddrukmetingen als dat lukt) en als de situatie verergerd dan pas ingrijpen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:17 schreef jessie het volgende:
Hoe zit t met de uitslagen van Eva? En de bevindingen voor die narcose ja of de nee? daar zou die arts toch eerst nog over nadenken?
En we hebben 't vandaag al gevierdquote:Op zondag 20 februari 2005 13:43 schreef Catootje het volgende:
IEKS!!!!!! Morgen is onze Saskia jarig!!!!!!!!!! *tijd stilzet*
quote:Op maandag 21 februari 2005 22:46 schreef Leah het volgende:
Freek is al door de wipstoel gezakt, het valt idd allemaal niet mee voor ze..
Ik kan me er alles bij voorstellenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:28 schreef jessie het volgende:
Tik ik een heel verhaal valt fok weer weg Grr
Om een lang verhaal kort te houden. De meiden hielden bij de tandarts kunnen mondjes stevig dicht
He, jakkes, dan voel je je rotquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:57 schreef Karin het volgende:
vanmorgen even heel snel een schone broek van zolder gehaald en binnen 1 minuut was hij halverwege de trap. Ik proberen niet in paniek te raken en hem rustig naar beneden gepraat maar helaas, bij de een van de laatste treden viel hij tochNormaal zet ik hem altijd in zijn bed als ik even naar zolder toe moet maar hij zat nu zo lief te spelen dat ik dacht dat ik wel "even snel" naar boven toe kon
![]()
Ik ken alleen de reden dat de kans op bloedarmoede door ijzertekort groter wordt door teveel zuivelproducten. In melk zit nl een stof die opname van ijzer tegengaat (dat is btw ook de reden dat in flesvoeding veel meer ijzer zit dan in moedermelk, het wordt slechter opgenomen.. las ik pas ergens).quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:37 schreef Rewimo het volgende:
Lewis, volgens mij mag hij maximaal een halve liter melkproducten per dag (dus inclusief de yoghurt). Dat is onder andere omdat melk erg vult.
Hier wordt ook alleen maar geschreeuwd. Één schreeuw en je zuster loopt wel, dus waarom zou je gaan kleppenquote:Op zondag 27 februari 2005 23:39 schreef jessie het volgende:
Ja dat zag ik ET. Iedereen die brabbelt hier maar en Janneke gilt alleen maarIk weet ook wel dat t allemaal wel mee zal vallen denk ik, maar t valt me wel op. En dan ben ik toch best een beetje ietwat pieterpeuterig onzeker. Jaja zelfs bij een 2e
quote:Op maandag 28 februari 2005 12:36 schreef poemojn het volgende:
Dat was pas bij DrPhil met een eeneiige tweeling.De tip was toen om regelmatig tijd alleen door te brengen met het minder goed pratende zusje, en haar zinnen niet af te maken maar haar te stimuleren zelf te praten.
fotoooooooooooooow!!!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:42 schreef danosa het volgende:
Jadey heeft trouwens een driewieler (met duwstang) en vindt het geweldig!!! Je moet haar eens cool zien kijken als ze er op zit, met losse handen
wat gebeurt er dan na zo'n derde 'onvoldoende'?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:37 schreef livelink het volgende:
E.T., bij ons was de 3e gehoortest niet anders dan de eerste 2, dus niet uitgebreider. Katja heeft gewoon consequent 3x niet meegewerkt.
Hopelijk voelt Saskia zich snel weer beter. Die machteloosheid is inderdaad vreselijk.
Oe, dat herken ik, hier is het eerst gieren van het lachen als die toast door de lucht vliegt, en daarna groot verdriet als Po die hele stapel toast omvertrektquote:Op donderdag 3 maart 2005 10:36 schreef bixister het volgende:
Piet is ook (al een tijdje) wat angstiger dan voorheen, valt me op. hij kan bijv. al van slag raken als de teletubbytoastmachine op hol slaat (op TV).![]()
wij hebben ook geen slee en doen het ieder jaar al op een hobbelpaard. Misschien inderdaad dat juist hetgebrek aan een slee en de creativiteit bij het zoeken naar een slee het extra leuk maakt (een oude stofzuiger werkt ook, mits je er voor zorgt dat de slang niet knapt; gevolg kind van stofzuiger die sneeuwhapt)quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:09 schreef jessie het volgende:
Beterschap Catoot!!!!
Piet en Sven dus ook al van die scheiterds af en toe
Vanmiddag gelachen. Bij gebrek aan een slee beide dames in de wasmand met een waslijn eraan naar buiten (fotos volgen nog)
Janneke vond het maar niks. Zeker niet toen ze uit de bocht vloog
Bo vond het schitterend.
Als Bo zo uit school komt gaan we naar oma die heeft een 2 persoonsslee voor ze gekocht (maar stiekum vond ik die wasmand best erg leuk)
Ja dat wou hij dus nietquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:40 schreef jessie het volgende:
Bram je zit niet eens op de jarige stoel. Daar zou ik ook boos van gaan kijken hoor
Wat lief dat je daar aan denktquote:Op zondag 6 maart 2005 12:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Lois, hoe was het met Eva bij de KNO-arts? En kopje duikelen, wow
Das niet mutsig hoorquote:Op zondag 6 maart 2005 19:14 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat lief dat je daar aan denktWe zijn niet gegaan dinsdag, de wegen waren hier nagenoeg onbegaanbaar en spiegelglad. Ik ben dan zo'n muts die niet durft te rijden met mijn kinderen in de auto
We gaan dus as. vrijdag, ik kon gelukkig snel een nieuwe afspraak maken.
Fijn dat Bo het leuk vond bij de fysio! Hopelijk blijft dat zo en heeft ze er veel baat bij.quote:Op maandag 7 maart 2005 19:22 schreef jessie het volgende:
We heb ik nog een aantal vragen mbt sporten. Misschien weet jij dat wel kozakken. Stel dat ze straks op turnen, ballet of wat dan ook wil. Dat zijn namelijk echt dingen die ze leuk gaat vinden. Is dat wel slim dan? Omdat bij dat soort sporten juist de lenigheid weer voorop staat. Of maakt da niet uit? Dat ga ik volgende week in ieder geval vragen.
Hi hi hi, zie je nou wel... Ze is er aan toe!quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:13 schreef Melonovy het volgende:
Ik vind het wel vroeg hoor om die kinderen nu al uit zo'n ledikantje te halen en het in een 'groot' bed te laten slapen...
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:23 schreef jessie het volgende:
Volgens mij hebben al die meiden dat. Rene van moussy ook toch? Bo ook, best extreem! Alle leuke meiden hebben dat gewoon
Hier gaat alles lekker zijn gangetje, en ik kan niet anders zeggen dat ik dit een heeeeeeeeeerlijke tijd vind. Sven is zo gezellig, heel de dag door aan het kletsen, en het word zowaar nog verstaanbaar ook. Niet te geloven hoe snel hij woordjes oppakt de laatste wekenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:51 schreef melonovy het volgende:
Hoe is het met jullie dreumesjes en peuters?
Tssssquote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:11 schreef easy-going het volgende:
en mama wilde alleen maar een foto van zijn mooie nieuwe jas maken![]()
Ik hoop zo dat het helptquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:29 schreef Lois het volgende:
Jeroen is vrijdag met haar naar de KNO arts geweest en die zag het ook gelijk. De buisjes zijn wel weer nodig dus ze wordt over ong. 3 weken opgeroepen voor de 5e keer buisjes.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:44 schreef jessie het volgende:
Echt leuk al die verhaaltjes!!! En Sven wat kan jij boos kijkenWel aandoenlijk
Belana en Et voor je t weet lopen ze de godsganse dag achter je aan. Tot je niet eens rustig op de wc kan zitten..... dus geniet er nog maar even van
Ik heb het pakket toen gekocht, vond het er heel leuk uitzien. Ik heb het toevallig van de week zitten bekijken, want het zit nog in de doos. Ik vind Sven er nog steeds iets te jong voor, maar ik denk/hoop dat hij over een half jaar/jaar er veel plezier aan kan hebben.quote:Op zondag 20 maart 2005 18:31 schreef Ladybos het volgende:
Hallo allemaal,
Ik weet niet zo goed waar deze vraag thuishoort maar ik denk dat ik hier de meeste kans maak op een antwoordIk heb van de week een mevrouw op visite gehad van de Felicitas voor de babydoos. Ze hebben een systeem met koffertjes voor kindjes (het heet Kid-do) om te leren tellen, kleuren etc. Zijn er hier moeders die dat toen ook gedaan hebben en ervaringen hebben ermee ? Is het het geld waard ? Vinden de kinderen het leuk ?
Cas loopt ook nietquote:Op zondag 20 maart 2005 20:01 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met het lopen van Cas? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Job loopt nog totaal niet. Hij is kennelijk nog niet gefrustreerd genoeg, hoewel hij de laatste tijd wel vaak een gefrustreerde indruk maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |