HangTime vind ik weer minder.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:06 schreef tong80 het volgende:
Grappig de plaat van Soul Asylum die je noemt vond ik juist het moment om af te haken.
Hang time is tig keer interessanter. Toen hadden ze nog geen tonnen om een plaat over te produceren.
Je vergeet je echte held te noemen Doc.
En dan zing je een nummer van Thelonious monsterquote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:11 schreef Doc het volgende:
Ik weet nu niet precies wie je met die held bedoeld maar ik heb nu ook haast eigenlijk ...
Op de fiets kom ik daar wel achter
Ja die horen ook bij die periode. Younger days.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:14 schreef Philosocles het volgende:
Één Nederlandse band uit die tijd denk ik nog vaak aan terug (hoewel ik meer een jazzer dan een rocker ben): Fatal Flowers.![]()
Als ik melancholisch weg zit te dromen draai ik hele nummers van ze in m'n hoofd af, omdat ik namelijk helemaal niets van ze in huis heb.
Teenage fanclub een goeie band uit Engeland die het net niet hadden kwa Dinosaur kloon.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hehehe.. Take the Skinheads Bowling!Met dank aan Michael Moore en Teenage Fanclub, toch nog een beetje bekendheid gekregen.
Hoe heetten ze later ook alweer ?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tja, dan moet Camper van Beethoven ook genoemd worden..
quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:02 schreef Ulx het volgende:
Dat je Drivin n Cryin nog niet hebt genoemd valt me wat tegen, Doc.
quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:30 schreef Doc het volgende:
Van dat lijstje heb ik alleen spul van Giant Sand en The Smithereens (die ik ook beiden genoemd heb).
Die anderen ken ik eigenlijk alleen van naam (volgens mij is dit het lijstje dat in de Oor encyclopedie van 1986 staat onder het kopje Gitaar USA)
quote:
Natuurlijk. Ook uit Ozzland: Died Pretty en The Hard-onsquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:46 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand Aussies Hoodoo Gurus en Cosmic Psychos nog.
Beiden minstens één briljant album gemaakt.
Hoodoo Gurus, die hadden een hit(je) met het nummer Axegrinder, een van mijn eerste kennismaking met rockmuziek.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:46 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand Aussies Hoodoo Gurus en Cosmic Psychos nog.
Beiden minstens één briljant album gemaakt.
Mission of Burma heb ik vorig jaar nog gezien in de kleine zaal van de paradiso. De geluidsman had een db meter staan en die hing telkens rond de 130 Db. Ik heb het grootste deel van het concert op de gang beluisterd, mijn god wat was dat hard.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:42 schreef Ulx het volgende:
Mission of Burma
die waren ook erg goed. Speelden zo hard dat de gitarist na drie jaar doof was en de band werd opgedoekt. Maar oooooo wat zijn (that's when I reach for my) Revolver en Trem Two mooie nummers.
En verder inderdaad Hüsker Dü. En de eerste Suicidal Tendencies. En the Gun Club.
Dat was toch New Race? Met Deniz Tek, Warwick Gilbert en Rob Younger van Radio Birdman.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:23 schreef Ninjin het volgende:
.. Met Fred 'Sonic' Smith (MC5) op gitaar en Scott Asheton van the Stooges op drums. Bepaald niet misselijk!
Het is Kurt Cobainquote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:38 schreef tong80 het volgende:
Mark Arm is de ware voorloper van Curt Curbain.
Melvins waren zijn voorbeelkd maar nog zo obscuur dat niemand er van gehoord had.
Mother love bone waren idd wegberijders voor de grunge. Maar net te laat om Greg Sage te evenaren.
Ik heb Second Wave, de enige plaat die ooit hebben gemaakt. Live in australie 1981.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:18 schreef Ninjin het volgende:
Ja, New Race was er ook maar dat was een andere band (helaas nog nooit wat van gehoord). Kijk hier maar eens voor meer info:
http://www.sonicsrendezvous.com/Sonic/index.html
de Hellacopters coverden ooit City Slang .
Deze dus:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:53 schreef Doc het volgende:
Cosmic Psychoos zijn natuurlijk briljant! En de Hard-ons zijn ook leuk (geniale cover van Let There Be Rock met Henry Rollins op zang). The Psycoos en the Ons gaan wel erg richting de punk.
De Aussies hebben trouwens bakken vol met leuke gitaarbandjes - zoals die leuke dubbel CD die ik van Ulx had gekregen ook bewijst...
Lime Spiders bijvoorbeeld.
Tonight I'm walkingquote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:24 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand The Easterndark ? Obscuur bandje maar in Nieuw Zeeland zelf legendarisch, ook omdat de zanger verongelukte door met z'n auto een ravijn in te rijden.
OK, daar hebben we wat aan! Ik zal eens kijken of ik die kan vinden binnenkort. Ook New Race - Second Wave, klinkt als een aanrader.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Deze dus:
http://www.shock.com.au/releases/info.asp?release_ID=115371
Rhythm Pigs, betaan die nog? Twaalf jaar geleden of zo een keer in de Melkweg gezien.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:
Klopt Scientist was veel piep knor schurende gitaren.
Dan draai je the Rythm Pigs ook niet dagelijhs
Da's dus ook een Chills nummer, tong.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:27 schreef tong80 het volgende:
Van wie was het nummer 'I love my leather jacked' ook alweer dacht ook Aussies.
Weet ik, maar dat is gewoon beterquote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:59 schreef tong80 het volgende:
Het is maar net wat je simpel noemt. Het gothic geluid waar jij zo op kickt is ook maar een kunstje.
Ach, ik ben beslist niet de eerste... en de geschiedenis heeft the ramones gelijk gegeven, dusquote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:08 schreef tong80 het volgende:
Jeetje meneer gaat de Ramones afkraken.
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar dat zijn ranzige zwijnen!
MC Hammer & Vanilla Icequote:Op zondag 20 februari 2005 17:52 schreef DjDev het volgende:
Mijn vraag is nu wat waren de "Eminems en 50 Cents" van de jaren 80
bvd
U2 Is goedquote:Op zondag 20 februari 2005 18:36 schreef tong80 het volgende:
In dit topic zal je weinig bekende bands aantreffen.
Zoek het meer bij U2 de simpel minds Madonna en Eddy Wally.![]()
Laat? Ach, alleen maar een jaar of 20. Ik kende alleen The Circle van The Wipers. Die was uit 88 of zo. Ik zal Over The Edge ook eens gaan zoeken.quote:Op donderdag 24 februari 2005 18:20 schreef tong80 het volgende:
Oe ULX daar ben je laat mee zeg.
Samen met Over the Edge geweldige albums. Mijn voorkeur gaat naar Over The Edge, dus ook aanschaffen.
Zag toevallig net dat ze 9 Maart in Paradiso spelen, dacht dat ze al jaren gestopt waren....quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tja, dan moet Camper van Beethoven ook genoemd worden..
Ben jij een kloon van mij ?quote:Op donderdag 24 februari 2005 19:54 schreef Ninjin het volgende:
om nog even op Husker Du terug te komen, het werk van Grant Hart na hun split is ook meer dan het vernoemen waard!!
Vooral het nummer 'All of My Senses' met die geweldige orgelriff
En de Nova Mob LP "the last days of Pompeii" is zowat de beste concept-LP die ik ooit hoorde, echt geniaal.
In tegenstelling tot Sugar zelfs na tig x luisteren nog interessant!
Hehe, je hebt gewoon goede smaakquote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van mij ?
Als ik de titels lees van die platen krijg ik al kippenvel.
Arme jij.quote:Op zondag 27 februari 2005 18:25 schreef Il_M0nc0 het volgende:
Black flag noem ik punk, bij gitaarrock denk ik aan The Police, U2, Billy idol, Manic street preachers, etc.
Ik hield het bij foute hairbands als Motley crue en Skid row.
The Gun Club, dat heb ik nooit begrepen. Die eerste lp ja, die was wel goed. Maar daarna? Een stroom van steeds onbeduidender werk eigenlijk. Vreemd genoeg hangt er nog altijd een soort aura van genialiteit om die band. Zwaar overgeromantiseerd vind ik. Was destijds ook al zo. Van Fons Dellen & Co. moest je die band gewoon goed vinden. Uit medelijden volgens mij. De zanger was haast een mythologische figuur als je de verhalen mocht geloven. Nou sorry hoor, ik heb in ons dorpshuis zangers van lokale bluesrockbandjes horen schreeuwen, die Jeffrey L.P. qua intensiteit met gemak van het podium zouden blazen. Maar goed, de man is inmiddels morsdood, dus laat ik maar zwijgen verder.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:13 schreef tong80 het volgende:
Gunclub is idd een een aanrader. Jeffrey Lee Pierce RIP.
Ja verdomme zeg dan wat ?!!!quote:Op zondag 27 februari 2005 22:37 schreef beerten het volgende:
tvp
Dude, ik heb hier eerste persings van Ramones en Rocket To Russia in de kast staan die me een maandsalaris gekost hebben, dus begin niet over liefde voor vinyl.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:31 schreef tong80 het volgende:
Sorry dat ik het over vinyl had. Dat ken jij niet.
Zeg dat dan.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:43 schreef Barista het volgende:
[..]
Dude, ik heb hier eerste persings van Ramones en Rocket To Russia in de kast staan die me een maandsalaris gekost hebben, dus begin niet over liefde voor vinyl.
speak for yourself..quote:Op zondag 6 maart 2005 01:05 schreef tong80 het volgende:
Kamagurka, Doc, Mark en Tong hebben vanavond genoten van de naakte gitarist van The Dwarves.
Mooi manquote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:04 schreef Ninjin het volgende:
Ik heb gisteren in Hasselt the Dwarves gezien![]()
Geweldige liveband, een r'n'r intercity..
We hebben het over underground garagerockers.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind het nog steeds vreemd dat "Def Leppard" niet genoemd is. Dit was in de jaren '80 toch wel één van de toonaangevende rockbands samen met van Halen...
Ik las het ook ja... maar stond niet in de TT....quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
We hebben het over underground garagerockers.
Def Leppard had wel een garage maar daar stonden een paar Jaguars in.
Ken alleen maar "Black Hole Sun" maar meende me niet te herinneren dat dit uit de jaren 80 kwamquote:
Wat wil dat zeggen ik heb alhun platen al. Wat is remasters ?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:27 schreef spacemangraig het volgende:
Dinosaur Jr. remasters zijn ondertussen uit.![]()
Nou ik niet. Je moet niet alleen aan je zelf denken.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat wil dat zeggen ik heb alhun platen al. Wat is remasters ?
Maar dan met verbeterde geluidskwaliteit.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:16 schreef tong80 het volgende:
Maar wat betekend remasters ? Dat ze oude albums weer uitbrengen ?
Oh, dat is wel mooi.quote:Op zondag 20 maart 2005 01:40 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar dan met verbeterde geluidskwaliteit.
Vengeance is idd goed, hun latere werk werd ietwat gelikt en pretentieus.. alhoewel thunder and consolidation of impurity ook goede platen zijn.quote:Op zondag 20 maart 2005 15:23 schreef tong80 het volgende:
Ja met hun klassieke album 'Vengeance'
Ze bestaan trouwens nog steeds.
Ik alleen de drie die ik net genoemd hebquote:
mission of burma is het volgens mij..quote:Op zondag 20 maart 2005 16:35 schreef tong80 het volgende:
Meat puppets weldacht ik.
Mission to Burma schiet me nu te binnen.
Ja geweldige band. Jason heeft een Duitse achternaam Sonneveld of zoiets. Maar een heerlijke band. Je had toen ook andere bands inj dat genre zoals Green on Red.Maar Jason and the scorchers waren de echte rockers.quote:Op zondag 20 maart 2005 18:13 schreef Barista het volgende:
Iemand hier bekend met Jason & the Scorchers? ik heb nog een verrot That's tapeje met Lost & Found erop (1985).
Vlammende hardrockin' countrypunk. Gaaf!
volgens mij ben je in de war met Loose en 35007. Loop is brits.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:00 schreef tong80 het volgende:
Ja ze worden ook 7009 genoemd de omgekeerde letters zeg maar. Komen uit Eindhoven en erg lekker idd.
Ik vind Bug hun beste. Met de klassieker 'Freakscene'.quote:Op zondag 20 maart 2005 15:00 schreef spacemangraig het volgende:
Wat is na You're living all over me het beste album?
Voor mij zijn ze gelijk.quote:Op zondag 20 maart 2005 18:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind Bug hun beste. Met de klassieker 'Freakscene'.
LA band harcore.quote:Op zondag 20 maart 2005 21:00 schreef spacemangraig het volgende:
Zen Arcade ook een geweldig album, moet 'm nog steeds is kopen. Ken je Flipper trouwens?
En curve en swerve...quote:Op zondag 20 maart 2005 18:22 schreef tong80 het volgende:
Shit je hebt gelijk
Loop was ten tijde van Lush, Ride en andere zeiksnorren.
Het is zelfshelemaalgeen garage punkquote:Op zondag 20 maart 2005 21:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En curve en swerve...![]()
Loop vond ik wel wat meer kwaliteit hebben echter.
Maargoed, tis geen makkelijke garagepunk nee
Borstal Breakout!!quote:Op zondag 20 maart 2005 21:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is zelfshelemaalgeen garage punk
Dat hield in Engeland op bij Sham 69.
Die ken ik alleen van de cover door It dockemer lockaeltje. Over 80's herrie gesprokenquote:Op zondag 20 maart 2005 21:04 schreef spacemangraig het volgende:
Ik ben op dit moment verslaafd aan hun nr. Sex bomb.
Legendarische band uit de tijd van de Boegies en Kobus gaat naar Appelschaquote:Op zondag 20 maart 2005 21:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Die ken ik alleen van de cover door It dockemer lockaeltje. Over 80's herrie gesproken
quote:Op zondag 20 maart 2005 21:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Legendarische band uit de tijd van de Boegies en Kobus gaat naar Appelscha
Pigmeat kwam voort5 uit Kobus gaat naar Appelscha. Hoe heet de andere band ook alweer kwa afsplitsing ?quote:Op zondag 20 maart 2005 21:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Boegies zijn dan drents/gronings, maar Friesland heeft echt een grote undergroundscene gehad. Overigens met een hoop overlap in bandleden
Bands als Strawelte, Lul, Megakronkel, Pigmeat, allemaal gitaarmuziek met een tic.
Checkquote:Op zondag 20 maart 2005 21:54 schreef tong80 het volgende:
Missen jjullie Fons Dellen enj Lotje ook zo.
Het was een baken in de woestijn. Elke woensdagmiddag de Wilde wereld of Nozems a go go.
Vriendenj van me kwamen er regelmatig. The Nozems als dat iemand nog wat zegt.
Ik mis ze nog elke weekquote:Op zondag 20 maart 2005 21:54 schreef tong80 het volgende:
Missen jjullie Fons Dellen enj Lotje ook zo.
Het was een baken in de woestijn. Elke woensdagmiddag de Wilde wereld of Nozems a go go.
Vriendenj van me kwamen er regelmatig. The Nozems als dat iemand nog wat zegt.
Herkenbaar 'sochtends was de EO er en in mijn bedrijf ging deradio danj op iets anders.quote:Op zondag 20 maart 2005 21:59 schreef Ninjin het volgende:
[..]
Check![]()
Ik deed wel eens uitzendwerk in die tijd en daar stond altijd Hilversum 3 op. Behalve op woensdagmiddag, dan werd het consequent Hilversum 1...
Klopt hadden een erg mooie Elppe Hanging Around die de top tienj haalde bij de OOR. Shap of things to come was favorietschijf bij deAVRO.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik mis ze nog elke weekNou ja, overdreven, maar ik heb wel zo veel muziek door hun leren kennen... En dat had nog veel meer kunnen zijn als ik niet pas in 1990 naar ze was gaan luisteren. Maar misschien was ik eerder nog niet klaar voor
De Nozems, is dat de band die een single had met 'Shape of things to come' begin jaren 90?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |