abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 februari 2005 @ 09:53:56 #51
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25036075
Cosmic Psychoos zijn natuurlijk briljant! En de Hard-ons zijn ook leuk (geniale cover van Let There Be Rock met Henry Rollins op zang). The Psycoos en the Ons gaan wel erg richting de punk.

De Aussies hebben trouwens bakken vol met leuke gitaarbandjes - zoals die leuke dubbel CD die ik van Ulx had gekregen ook bewijst...

Lime Spiders bijvoorbeeld.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 11 februari 2005 @ 10:10:22 #52
13973 ranja
image means nothing
pi_25036285
Volgens mij heb ik een lp van de Hoodoo gurus. Ik weet zo niet welke.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 10:35:56 #53
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_25036617
Aha, dus hier is de gitaarafsplitsing van New wave classics
Het doet me goed te zien dat enkele van mijn favorieten, zoals Camper Van Beethoven, The Replacements (Let it be! ) en Teenage Fanclub (hoewel het leeuwendeel van hun oeuvre uit de jaren 90 stamt) al genoemd zijn, alsmede uiteraard Sonic Youth en de Pixies.

Nou, dan drop ik ook maar eens wat namen:

• fIREHOSE -- jazzy, druk, leuke liedjes; de wegbereiders voor Primus imho
  • The Feelies -- relatief rustig maar onverstoorbaar doordenderend
  • That Petrol Emotion, Meat Puppets, Butthole Surfers -- interessant maar heb me er destijds niet echt in verdiept. Tegenwoordig ligt mijn interesse meer in de elektronische hoek, dus het gaat er ook niet meer van komen waarschijnlijk.
  •   Trouwste user 2022 vrijdag 11 februari 2005 @ 16:10:28 #54
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_25041912
    That petrol emotion was een geinig bandje. Was een afsplitsing van de Undertones

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_25042452
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 22:42 schreef Ulx het volgende:
    Mission of Burma

die waren ook erg goed. Speelden zo hard dat de gitarist na drie jaar doof was en de band werd opgedoekt. Maar oooooo wat zijn (that's when I reach for my) Revolver en Trem Two mooie nummers.

En verder inderdaad Hüsker Dü. En de eerste Suicidal Tendencies. En the Gun Club.
    Mission of Burma heb ik vorig jaar nog gezien in de kleine zaal van de paradiso. De geluidsman had een db meter staan en die hing telkens rond de 130 Db. Ik heb het grootste deel van het concert op de gang beluisterd, mijn god wat was dat hard.

Ik kan lang niet alles waarderen maar uit die periode, maar er zitten wel een aantal goede bands tussen, Hüsker Dü sta ik iig helemaal achter.
    Aldus.
    pi_25042984
    Geweldig!

Hier nog een paar;

the Nomads
    Fuzztones
    Blood on the Saddle
    Big Black

Hüsker Dü zag ik (nog net op tijd) op mijn eerste keer Pinkpop.
    Kleuren inspireren mij enorm
    pi_25043175
    the Beasts of Bourbon mogen eigenlijk ook niet worden vergeten.
    Overigens ook erg goed live!

Nog een vraagje trouwens, van wie was de intro-tune van VPRO's Jonge Helden eigenlijk? Echt een waanzinnig coole gitaarriff, staat nog op mijn lijstje
      Trouwste user 2022 vrijdag 11 februari 2005 @ 21:42:01 #58
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_25047631
    Jonge Helden een geweldig programma was dat.Daan of Willemk is helaas overleden. Ze hadden destijds ook de OK-tour en gingenj de beste Nederlandse bands zoeken. Zo'n programma missen we. Wat is er nog voor muziek te zien ? Ja top of de kots.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 februari 2005 @ 23:07:44 #59
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_25048460
    Ah, The beast of Bourbon. Another great Australian band !

Niet bepaald bekend in NL, maar in Ozz redelijk: Astroid B-612.

Ik zal eens kijken of ik er achter kan komen wat die begin tune was.
    OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
    Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
    pi_25048818
    Asteroid B-612, zijn die vernoemd naar een nummer van de Sonic's Rendezvous band? Helaas voor dit topic net geen jaren 80.. Met Fred 'Sonic' Smith (MC5) op gitaar en Scott Asheton van the Stooges op drums. Bepaald niet misselijk!

Die cassette van de jonge Helden OK-tour heb ik nog ergens liggen hier, alsmede enkele video-opnames van de uitzendingen
    pi_25053156
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 23:23 schreef Ninjin het volgende:
    .. Met Fred 'Sonic' Smith (MC5) op gitaar en Scott Asheton van the Stooges op drums. Bepaald niet misselijk!
    Dat was toch New Race? Met Deniz Tek, Warwick Gilbert en Rob Younger van Radio Birdman.
    pi_25053759
    Ja, New Race was er ook maar dat was een andere band (helaas nog nooit wat van gehoord). Kijk hier maar eens voor meer info:

http://www.sonicsrendezvous.com/Sonic/index.html

de Hellacopters coverden ooit City Slang .
    pi_25053762
    Pixies
    Sonic Youth

Ik wacht geduldig op de heruitgave van You're living all over me (Dinosaur Jr.)
    'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
    http://www.last.fm/user/spacemangraig
    pi_25053955
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 23:38 schreef tong80 het volgende:
    Mark Arm is de ware voorloper van Curt Curbain.

Melvins waren zijn voorbeelkd maar nog zo obscuur dat niemand er van gehoord had.

Mother love bone waren idd wegberijders voor de grunge. Maar net te laat om Greg Sage te evenaren.

Het is Kurt Cobain

The Pixies zijn minder, maar Sonic Youth is heel tof.

De anderer bands ken ik niet of nauwlijks, even wat 'opzoeken'
    pi_25056931
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 11:18 schreef Ninjin het volgende:
    Ja, New Race was er ook maar dat was een andere band (helaas nog nooit wat van gehoord). Kijk hier maar eens voor meer info:

http://www.sonicsrendezvous.com/Sonic/index.html

de Hellacopters coverden ooit City Slang .
    Ik heb Second Wave, de enige plaat die ooit hebben gemaakt. Live in australie 1981.

Met hele brute versies van TV Eye en Loose, en verder Radio Birdman werk maar ook een nummer van Thompson.
    pi_25056950
    tvp ik moet binnekort werkstuk maken over jaren 80
    pi_25056967
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 09:53 schreef Doc het volgende:
    Cosmic Psychoos zijn natuurlijk briljant! En de Hard-ons zijn ook leuk (geniale cover van Let There Be Rock met Henry Rollins op zang). The Psycoos en the Ons gaan wel erg richting de punk.

De Aussies hebben trouwens bakken vol met leuke gitaarbandjes - zoals die leuke dubbel CD die ik van Ulx had gekregen ook bewijst...

Lime Spiders bijvoorbeeld.
    Deze dus:

http://www.shock.com.au/releases/info.asp?release_ID=115371
      Trouwste user 2022 zaterdag 12 februari 2005 @ 15:24:29 #68
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_25057197
    Kent iemand The Easterndark ? Obscuur bandje maar in Nieuw Zeeland zelf legendarisch, ook omdat de zanger verongelukte door met z'n auto een ravijn in te rijden.

pi_25058867
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 15:24 schreef tong80 het volgende:
    Kent iemand The Easterndark ? Obscuur bandje maar in Nieuw Zeeland zelf legendarisch, ook omdat de zanger verongelukte door met z'n auto een ravijn in te rijden.

Tonight I'm walking

long live the new flesh!
      Trouwste user 2022 zaterdag 12 februari 2005 @ 17:31:34 #70
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_25058921
    Long live the new flesh, kon er niet opkomen

pi_25059598
    Johnny & Dee Dee en Walking ken ik.
      Trouwste user 2022 zaterdag 12 februari 2005 @ 18:21:38 #72
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_25059642
    Nog een band schiet me te binnen ; The Scientists.

Oh ja en the Fuzztones, arroganter dan arrogant maar wel erg lekker.

pi_25059697
    En The New Christs en Decline of the Reptiles en The Phlistines en The Passengers en The Celibate Rifles en The Exploing White Mice en dit topic had beter aussie underground kunnen heten.
    pi_25059737
    quote:
    OK, daar hebben we wat aan! Ik zal eens kijken of ik die kan vinden binnenkort. Ook New Race - Second Wave, klinkt als een aanrader.

Van de Scientists heb ik This heart doesn't run on blood, this heart doesn't run love. redelijke zware kost, niet iets dat ik vaak opzet.
      Trouwste user 2022 zaterdag 12 februari 2005 @ 18:31:35 #75
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_25059771
    Klopt Scientist was veel piep knor schurende gitaren.

Dan draai je the Rythm Pigs ook niet dagelijhs

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')