Mission of Burma heb ik vorig jaar nog gezien in de kleine zaal van de paradiso. De geluidsman had een db meter staan en die hing telkens rond de 130 Db. Ik heb het grootste deel van het concert op de gang beluisterd, mijn god wat was dat hard.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:42 schreef Ulx het volgende:
Mission of Burma
die waren ook erg goed. Speelden zo hard dat de gitarist na drie jaar doof was en de band werd opgedoekt. Maar oooooo wat zijn (that's when I reach for my) Revolver en Trem Two mooie nummers.
En verder inderdaad Hüsker Dü. En de eerste Suicidal Tendencies. En the Gun Club.
Dat was toch New Race? Met Deniz Tek, Warwick Gilbert en Rob Younger van Radio Birdman.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:23 schreef Ninjin het volgende:
.. Met Fred 'Sonic' Smith (MC5) op gitaar en Scott Asheton van the Stooges op drums. Bepaald niet misselijk!
Het is Kurt Cobainquote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:38 schreef tong80 het volgende:
Mark Arm is de ware voorloper van Curt Curbain.
Melvins waren zijn voorbeelkd maar nog zo obscuur dat niemand er van gehoord had.
Mother love bone waren idd wegberijders voor de grunge. Maar net te laat om Greg Sage te evenaren.
Ik heb Second Wave, de enige plaat die ooit hebben gemaakt. Live in australie 1981.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:18 schreef Ninjin het volgende:
Ja, New Race was er ook maar dat was een andere band (helaas nog nooit wat van gehoord). Kijk hier maar eens voor meer info:
http://www.sonicsrendezvous.com/Sonic/index.html
de Hellacopters coverden ooit City Slang .
Deze dus:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:53 schreef Doc het volgende:
Cosmic Psychoos zijn natuurlijk briljant! En de Hard-ons zijn ook leuk (geniale cover van Let There Be Rock met Henry Rollins op zang). The Psycoos en the Ons gaan wel erg richting de punk.
De Aussies hebben trouwens bakken vol met leuke gitaarbandjes - zoals die leuke dubbel CD die ik van Ulx had gekregen ook bewijst...
Lime Spiders bijvoorbeeld.
Tonight I'm walkingquote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:24 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand The Easterndark ? Obscuur bandje maar in Nieuw Zeeland zelf legendarisch, ook omdat de zanger verongelukte door met z'n auto een ravijn in te rijden.
OK, daar hebben we wat aan! Ik zal eens kijken of ik die kan vinden binnenkort. Ook New Race - Second Wave, klinkt als een aanrader.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Deze dus:
http://www.shock.com.au/releases/info.asp?release_ID=115371
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |