Ik ga nog proberen om naar een New York te gaanquote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:46 schreef boebiedoe het volgende:
Gaan er mensen als alternatief naar het buitenland, en zo ja, waar ?
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:47 schreef calvobbes het volgende:
Is het heel erg als ik U2.com heb ingeseind dat er op een dochter van eBay zoveel zwarthandelaren zijn
valt best mee hoor, ik zat bij de Stones helemaal bovenste rij midden achter 2e ring...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:44 schreef Ender_Wiggin het volgende:
is het geluid in de 2de rang van de Arena echt zo slecht als sommigen zeggen?
Ik zit namelijk in vak 424.
Ach wat boeit het eigenlijk ook, ik ga lekker genieten van een ongetwijfeld mooi concert.
Wat betaal je dan voor een vliegticket.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:48 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik ga nog proberen om naar een New York te gaan
Maar niet als alternatief. Lijkt me wel een leuke combi, New York zien en naar U2.
Vliegen naar New York kan nog wel eens met leuke aanbiedingen. Hoop ik dan....quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:51 schreef boebiedoe het volgende:
Wat betaal je dan voor een vliegticket..
quote:RIJSWIJK U2 geeft twee extra concerten, is besloten nadat vanmorgen de kaartjes voor het concert op 13 juli in de Arena in Amsterdam binnen 20 minuten waren uitverkocht.
De Ierse band treedt nu ook op 15 en 16 juli op.Voor de concerten zijn geen kaartjes meer verkrijgbaar.
[qouote]De Ierse band treedt nu ook op 15 en 16 juli op.Voor de concerten zijn geen kaartjes meer verkrijgbaar.[/quote]quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:55 schreef Pistol_Pete het volgende:
zijn er nog wel kaarten beschikbaar?
quote:Bivakkeren op Schiphol voor kaartjes concert U2
SCHIPHOL (ANP) - Tientallen mensen hebben vrijdagnacht doorgebracht voor het Grenswisselkantoor in Schiphol. Ze wilden er op die manier zeker van zijn dat ze kaartjes kunnen bemachtigen voor het concert dat de Ierse band U2 geeft op 13 juli in de ArenA in Amsterdam.
De kaartverkoop begint zaterdag om 10.00 uur. U2 begint de nieuwe wereldtournee The Vertigo op 28 maart in het Amerikaanse San Diego. De groep trad vier jaar geleden voor het laatst op in Nederland. Tijdens de Elevation Tour gaf de groep toen drie concerten in het Gelredome in Arnhem. De komende tournee volgt op het in november verschenen How to dismantle an atomic bomb, het elfde album van de Ieren.
Yeah right. Hij wist vanmorgen nog niet dat ie op vakantie gingquote:Wegens vakantie 2 veldkaarten voor het concert van 13 juli in A'dam. Geen losse verkoop, dus alleen bieden op beide kaartjes.
Er zijn mensen die er nog op bieden ook.. 250 euro!!!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3D4%26s%3D50%26m%3D0
[..]
Yeah right. Hij wist vanmorgen nog niet dat ie op vakantie ging.
het ging bij ons ook echt tè langzaam. Na half uur ongeveer 20 mensen geholpen. Daarna ging het ietsje sneller maar geloof dat het uiteindelijk op nummer 70 uitkwam.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:00 schreef Murray het volgende:
Ik was om 5 uur bij het postkantoor, ik was nummer 36.
Nummer 36 leek mij ruim voldoende om zeker te zijn van kaarten, maar dan moet die computer het wel doen natuurlijk...![]()
Van 10 tot 11 uur zijn er maar plusminus ELF mensen geholpen in Hoogeveen![]()
.
Ik heb nog nooit zoveel gefrustreerde mensen gezien, mannen van in de 30 die hun tranen bijna niet konden bedwingen....
Heb contact met Meppel gehad, daar was nummer 30 al na een kwartiertje aan de beurt.
Maar goed om 11 uur begon het eindelijk te lopen (er waren al mensen weg, ik wilde het ook al bijna opgeven) de man achter de computer printte gewoon alles uit waar hij bij kon, en bij het afrekenen kon je dan kiezen welke kaarten je wilde. Dat liep op zich wel lekker.
Zo en nu ga ik even 2 nachten slaap inhalen. Ik ben echt helemaal dood nu.
Hoe ging het bij de andere postkantoren???
Nummer 70 in Hoogeveen heeft echt geen kaarten... geloof ik nooit. Denk dat nummer 45 nog net kaarten heeft... en die waren er ook al om half 6.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:06 schreef merino het volgende:
[..]
het ging bij ons ook echt tè langzaam. Na half uur ongeveer 20 mensen geholpen. Daarna ging het ietsje sneller maar geloof dat het uiteindelijk op nummer 70 uitkwam.
Wel erg teleurstellend dat het zo chaotisch ging hier...
Ja maar jullie hadden stroom storingquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:09 schreef Murray het volgende:
Oh wat ook wel leuk was... om 5 voor 10 belde iemand naar het postkantoor, iemand wilde even wat kaarten voor u2 reserveren, kwam 'ie vanmiddag wel ophalen....
[..]
Nummer 70 in Hoogeveen heeft echt geen kaarten... geloof ik nooit. Denk dat nummer 45 nog net kaarten heeft... en die waren er ook al om half 6.
hahahaha ik ook 10 veldkaartebn (met familie vrienden) voor de 15dequote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:07 schreef Murray het volgende:
Ik heb echt ontzettend veel geluk gehad. Dankzij die storing heb ik precies de kaarten die ik wilde.![]()
En die hebben jullie toen allemaal hard uitgelachen?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:09 schreef Murray het volgende:
Oh wat ook wel leuk was... om 5 voor 10 belde iemand naar het postkantoor, iemand wilde even wat kaarten voor u2 reserveren, kwam 'ie vanmiddag wel ophalen....
Hij hield de hoorn even naar ons toe, en toen schreeuwde er een man of honderd keihard nee.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En die hebben jullie toen allemaal hard uitgelachen?
Bij de vorige vvk waar ik bij was, was er ook iemand die zo even belde en heel verbaasd reageerde toen hem verteld werd dat die gewoon achteraan in de rij moest gaan staan
Dat ga ik niet zeggenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:19 schreef Mister_Slide het volgende:
Welk postkantoor was dat Calvobbes?
Voor 2 he, niet voor 1. Dus 125 per stuk.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Er zijn mensen die er nog op bieden ook.. 250 euro!!!![]()
Moet je maar naar het postkantoor gaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:41 schreef Pistol_Pete het volgende:
GVD! Geen kaartjes HOEREN ticketmaster
In totaal 4PC´s en 2 telefoons, maar het heeft niet mogen baten. Niet 1 keer fatsoenlijk door dat ticketmaster heen kunnen komen. Ik ben tot 2 keer toe tot aan de betalingspagina gekomen, en na het invullen van alle details eruit gegooi. Ik ben benieuwd of ik nu kaarten heb of niet. Ik denk het eigenlijk niet. KUT Ticketmaster....waarom zijn dit soort dingen in andere landen altijd beter geregeld?
Ehm, volgende keer vroeg op en voor het postkantoor gaan liggen?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:41 schreef Pistol_Pete het volgende:
In totaal 4PC´s en 2 telefoons, maar het heeft niet mogen baten. Niet 1 keer fatsoenlijk door dat ticketmaster heen kunnen komen. Ik ben tot 2 keer toe tot aan de betalingspagina gekomen, en na het invullen van alle details eruit gegooi. Ik ben benieuwd of ik nu kaarten heb of niet. Ik denk het eigenlijk niet. KUT Ticketmaster....waarom zijn dit soort dingen in andere landen altijd beter geregeld?
Hoeveel zijn de kaarten voor Munchen?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:29 schreef juliusbackpacking het volgende:
Kan iemand kaarten kopen voor italië/duitsland of spanje? via de pre-sale?
Delen we de lidmaatschapkosten.
Volgens mij wel. De Arena biedt artiesten een aantal verschillende opstellingen, en alleen in deze is vak 425 (dat ik heb) te bezetten.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:42 schreef D.Rose het volgende:
Velen hier zullen het wel een stomme vraag vinden, maar weet iemand of het podium ook daar zal staan als op onderstaand plaatje
[afbeelding]
geweldigquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:42 schreef D.Rose het volgende:
Velen hier zullen het wel een stomme vraag vinden, maar weet iemand of het podium ook daar zal staan als op onderstaand plaatje
[afbeelding]
Ik meen nl. iets gezien te hebben waarbij het podium in het midden stond, maar kan nu niets terugvinden.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij wel. De Arena biedt artiesten een aantal verschillende opstellingen, en alleen in deze is vak 425 (dat ik heb) te bezetten.
Die zijn in andere landen NIET beter geregeld.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:41 schreef Pistol_Pete het volgende:
waarom zijn dit soort dingen in andere landen altijd beter geregeld?
sommige mensen hebben een normaal levenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, volgende keer vroeg op en voor het postkantoor gaan liggen?
dat verwacht ik niet neequote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:44 schreef Zeiksnor het volgende:
@d.rose: heb je ze allemaal nodig?
Dat ook even kan wachten in het geval van belangrijke zaken. Ik heb een lekkere 9-to-5 kantoorbaan door de week, dus kan in het weekend fijn voor het postkantoor liggen. Hoe normaal wil je je leven hebben?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:46 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
sommige mensen hebben een normaal leven![]()
sommige mensen sturen familieledenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:46 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
sommige mensen hebben een normaal leven![]()
Gelet op de rangindeling staat het podium NIET in het midden.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:45 schreef D.Rose het volgende:
Ik meen nl. iets gezien te hebben waarbij het podium in het midden stond, maar kan nu niets terugvinden.
Open er een topic over in KLBquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:41 schreef Pistol_Pete het volgende:
dat wou ik net doenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb een topic in KLB aangemaakt.. Mensen die geen kaarten voor U2 hebben kunnen bemachtigen...
voor jou inderdaad wel, maar was wel te verwachten. Op deze manier verkoopt Mojo alles, anders heb je kans dat ze met zitkaarten voor de woensdag blijft zitten. Misschien valt dat bij U2 nog wel mee, maar het was wel te verwachtenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...6 zitkaartjes voor woensdag 13 juli. Hier in Maastricht redelijk rustig; ben rond half zeven gaan staan en had een redelijk goed nummer. Jammer genoeg hadden mensen die later binnenkwamen wel staanplaatsen voor de andere dagen; slecht geregeld imo.
Ze vertelden dat ze in Belgie al 400 doen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vraag me af voor hoeveel ik m'n kaartje kwijt kan krijgen als ik nu m'n kaartje op Marktplaats ga veilen.. zouden er mensen 300 euro voor over hebben?
* Mr.Noodle maar weer de laatste cd van U2 opzet...
Zo waar heb jij de afgelopen 10 jaar gezeten? Dat is toch algemeen bekend van Ticketmaster. Inderdaad zeer slechte site en die telefoonljinen overbelast, maar dat is onderhand bij grote evenementen algemeen bekend en zou ik die gok nooooit wagen! Gewoon naar Postkantoor gaan daar gaat het laten we zeggen 9 van de 10 keer gewoon goed. Nooit vertrouwens op die website. Hopeloos. Probeer het van de week nog eens, vaak komen er dan nog weleens kaartjes vrij!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:41 schreef Pistol_Pete het volgende:
Er zijn 2 ingangen voor veld.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoe zit 't eik met de ingang voor staanplaatsen? Hoeveel zijn er dat? En natuurlijk is dat weer een kwestie van vroeg aanwezig zijn.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:37 schreef Bayswater het volgende:
Die prijs gaat nog wel zakken, aanbod is veel hoger dan de vraag.
En dan mag je eerst door de draaihekjes en dan die mooie hoge trap op en dan nog n stukkie rennen, nog ijzeren trapje op, en dan mag je het hele veld nog overquote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er zijn 2 ingangen voor veld.
En ja dat zal wel druk worden. Zeker als het een beetje mooi weer is.
Dat is de gok die je zelf neemt. Je hoeft die rang 6 kaarten niet te kopen. Als je alle geruchten hebt bijgehouden, weet je ook wel dat er zeer waarschijnlijk een extra concert bij komt. En dan zou je er op kunnen wachten.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:53 schreef Gert het volgende:
Het blijft een wat merkwaardig systeeem, die trapsgewijze verkoop. Nu hadden mensen die voor ons waren kaarten voor rang 6, en daarna ging het volgende concert in de verkoop en waren er weer prima kaarten te verkrijgen (en ook nog eens op een leukere dag)..
quote:U2 treedt drie keer op in uitverkochte ArenA
RIJSWIJK - U2 treedt op 13, 15 en 16 juli op in een uitverkochte ArenA in Amsterdam. De 150.000 kaartjes waren zaterdagochtend binnen 1,5 uur uitverkocht, meldde concertorganisator Mojo. In eerste instantie was er sprake van slechts één concert, maar dat was zo snel uitverkocht dat Mojo twee concerten eraan toevoegde.
De kaartverkoop begon zaterdagochtend om 10.00 uur. Tientallen mensen brachten de nacht van vrijdag op zaterdag op Schiphol door om een kaartje te bemachtigen. Ook bij andere verkooppunten in Nederland stonden velen al lang voor de opening te wachten. De prijzen voor kaartjes lopen uiteen van 50 tot 70 euro.
U2 begint de nieuwe wereldtournee The Vertigo op 28 maart in het Amerikaanse San Diego. De groep trad vier jaar geleden voor het laatst op in Nederland. Tijdens de Elevation Tour gaf de groep toen drie concerten in het Gelredome in Arnhem. De komende tournee volgt op het in november verschenen How to dismantle an atomic bomb, het elfde album van de Ieren.
Bij de kaartverkoop voor twee U2-concerten in "hun" Dublin is vrijdag een record gebroken, meldden Britse media zaterdag. Voor de optredens op 24 en 25 juni in The Croke Park waren de 160.000 beschikbare kaarten binnen vijftig minuten uitverkocht. Volgens een woordvoerder van de organisatie van de concerten hadden "ze wel miljoenen kaarten kunnen verkopen".
Wat een kneus.quote:Voor het concert van U2, op 13 juli 2005 in de Amsterdam Arena, heb ik 6 kaarten in de aanbieding. De kaarten zijn 1 serie, voor de 2e ring. Of te wel 6 plaatsen naast elkaar. Alleen serieuze mailtjes!!!!
5 uur lang in de kou gestaan, dat is niet niks hoor!!!Dus voor de mensen die ECHT willen!!!!
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is de gok die je zelf neemt. Je hoeft die rang 6 kaarten niet te kopen. Als je alle geruchten hebt bijgehouden, weet je ook wel dat er zeer waarschijnlijk een extra concert bij komt. En dan zou je er op kunnen wachten.
Dat tijdschema hoe laat alles precies gaat, word ruim op tijd bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:06 schreef Bayswater het volgende:
Gaan om 18.00 de deuren open of begint dan het voorconcert?
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Damn, op marktplaats zijn ze snel met het verwijderen van advertenties.
Dit is inderdaad erg sneu en asociaal. Ik dacht toch dat het de bedoeling was dat er zoveel mogelijk mensen naar zo'n concert kunnen. Helaas vinden (ook hier) veel mensen het nodig om maar gewoon zes kaarten te kopen, alleen maar omdat het tot de mogelijkheden behoort. Sukkels.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:53 schreef Gert het volgende:
Zwarthandelaren. Bah.
En ook jammer dat sommige "fans" meer kaarten dan ze nodig hebben kopen, en dan lekker winst gaan zitten maken ten koste van andere fans.
Het lijkt me sterk dat je niet op het andere concert mag wachten.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:06 schreef Gert het volgende:Als je je nummertje laat schieten, dan kun je het shaken. Veel te druk.
En nu nog maar 366. Goed bezig, marktplaatsquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kwartiertje geleden werden nog 410 U2-artikelen in de rubriek Concertkaartjes aangeboden. Dat zijn er nu nog 381 ....
366 nog maarquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kwartiertje geleden werden nog 410 U2-artikelen in de rubriek Concertkaartjes aangeboden. Dat zijn er nu nog 381 ....
als mensen het er voor over hebben om 150 euro per kaart te geven, wie ben ik dan om hen tegen te houden. Dat is gewoon de marktwerking.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit is inderdaad erg sneu en asociaal. Ik dacht toch dat het de bedoeling was dat er zoveel mogelijk mensen naar zo'n concert kunnen. Helaas vinden (ook hier) veel mensen het nodig om maar gewoon zes kaarten te kopen, alleen maar omdat het tot de mogelijkheden behoort. Sukkels.
Marktwerking is gewoon kopen wat je nodig hebt. Niet teveel kopen en het dan met winst doorverkopen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:30 schreef greatgonzo het volgende:
als mensen het er voor over hebben om 150 euro per kaart te geven, wie ben ik dan om hen tegen te houden. Dat is gewoon de marktwerking.
alles is relatiefquote:
Op eBay staan veel minder kaartjes. Daar is 't blijkbaar al helemaal op ordequote:Ze maken er echt werk van
Blijkbaar hadden ze er al op gerekend!!! Goede zaak. Sites als Marktplaats maken het wel heel erg makkelijk om kaartjes te verkopen.
Heel stom om kaartjes die je nog niet in je bezit hebt te gaan veilen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=68836&item=7132670360&rd=1.
Opvallend dat zoveel tickets toch nog online zijn verkocht in die korte tijd. Waren daar geen problemen danquote:Rock band U2 break ticket record
U2 have smashed Irish box office records with ticket sales for their Dublin concerts, after more than 150,000 were sold within 50 minutes.
Tickets for the two concerts at the city's Croke Park stadium were released at 8am on Friday morning.
"Nothing like it has ever been seen in Ireland before," said Justin Green, spokesman for organisers MCD Promoters. "We could have sold a million tickets."
The Dublin dates on June 24 and 25 form part of the worldwide Vertigo tour.
The tour begins in San Diego on 28 March and will cover 13 US cities. The band will also play 24 European gigs, finishing in Lisbon in August.
'Bombarded'
Mr Green said that ticket outlets had been "bombarded" by U2 fans.
"Unfortunately there's thousands and thousands of disappointed fans all over the country which is disappointing, but there's only two dates confirmed," he said.
Many fans camped on the streets of the Irish capital for three days to ensure they were first in line at Ticketmaster in St Stephen's Green Shopping Centre, where the tickets went on sale on Friday.
However the majority of tickets, priced at between 59.50 and 80 euro each, were sold online.
Earlier this week, Bono announced that the band would play two shows at the venue, which holds almost 80,000 people, due to the phenomenal demand for tickets.
Er zijn in Ierland ook al erg veel kaartjes via de presale verkocht.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:41schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4236789.stm
Opvallend dat zoveel tickets toch nog online zijn verkocht in die korte tijd. Waren daar geen problemen dan
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:11 schreef err het volgende:
Ondanks mijn vruchteloze pogingen toch nog 2 veldkaarten voor 15/7 gekregen...
it's a beautiful day
dat hoeft niet te betekenen dat MP ze verwijderd heeft, kaartjes kunnen ook gewoon zijn verkocht.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En nu nog maar 366. Goed bezig, marktplaats.
Ow misschien wel. Maar niet zoveel.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:28 schreef err het volgende:
dat hoeft niet te betekenen dat MP ze verwijderd heeft, kaartjes kunnen ook gewoon zijn verkocht.
ze gaan nu wel rap ja. Ik zie ze voor me neus verdwijnenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow misschien wel. Maar niet zoveel.
En als je bedenkt dat Ebay, het moederbedrijf van Martkplaats, in overleg met U2 in Amerika een hele berg advertenties heeft verwijderd lijkt het mij toch wel dat er advertenties verwijderd zijn.
Ze gaan ook nog terug naar Amerika, dus je weet 't maar nooitquote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:40 schreef err het volgende:
zeg dr waren toch ook nog geruchten van kuip-concerten, later in de tour?
Als de kaartjes voor 3 concerten binnen 1,5 uur zijn uitverkocht, vinden heel veel mensen die prijs het waard.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Waarom zijn die kaartjes zo belachelijk duur, vanaf 50 euro toch
En je denkt niet dat het misschien meehelpt aan de overbelasting om met 4 pc's tegelijk proberen te verbinden?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:41 schreef Pistol_Pete het volgende:
In totaal 4PC´s en 2 telefoons, maar het heeft niet mogen baten.
wij hadden 87 ofzo, ging zoooooooooooooooooooo langzaam daarquote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:10 schreef Steffie het volgende:
Ik heb een kaartje voor de zaterdag in vak 405, rang 3 dus. Eerste concert waar ik naartoe zal gaan met een toegangsbewijs voor een zitplaats. Hopelijk valt de kwaliteit van het geluid mee, wat dat betreft had ik liever een staanplaats
In Deventer was het bij het postkantoor weer erg goed geregeld. Het bekende systeem met de nummertjes was gisteravond al gestart. Toen ik er vanmorgen om 8h00 bij de rij aansloot had ik #181Ben niet echt fan ofzo, dus ik ga er niet over klagen
Aan de hand van die nummertjes ging een medewerkster, een uur voor de start van de verkoop, een inventarisatie maken van de vraag naar de kaartjes. Hierdoor konden ze direkt om 10h00 alle kaartjes uitprinten, waardoor alle ruim 225 mensen van het gewenste aantal kaartjes voorzien konden worden \o/. Vind het wel tof dat ze zich zo makkelijk en klantvriendelijk opstellen, dat zal ongetwijfeld niet overal zo zijn.
Nu maar hopen op Feeder in het voorprogramma
Je hebt alleen maar veel lopen stressen vanmorgenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:52 schreef err het volgende:
en ik heb helemaal niets hoeven te doen voor m;n veldkaarten
oh jaquote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je hebt alleen maar veel lopen stressen vanmorgen
Ik vind het vrij hufterig tegenover je mede-U2-fan die achter je in de rij staat.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:30 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
als mensen het er voor over hebben om 150 euro per kaart te geven, wie ben ik dan om hen tegen te houden. Dat is gewoon de marktwerking.
uhu uhuquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het vrij hufterig tegenover je mede-U2-fan die achter je in de rij staat.
Ik ook mede spijkenisserquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:23 schreef Bayswater het volgende:
Besef nu pas, dat zaterdag 16 juli het laatste concert van U2 in Nederland zal gaan worden en ik mag erbij zijn.![]()
Wie?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:22 schreef berc het volgende:
snow patrol is support act
Wat heet langzaam. Sneller kaartjes printen lukt niet en het betalen neemt nu eenmaal veel tijd in beslag. Met nummer 87 stond je voor 11h30 alweer buiten. Daarnaast valt de tijd die je vandaag in de rij hebt gestaan wel mee, wanneer je veldkaarten hebt en in de Arena redelijk vooraan wilt staanquote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:50 schreef berc het volgende:
wij hadden 87 ofzo, ging zoooooooooooooooooooo langzaam daar
ik hoorde dat inplaats van dat de vrouw naast de printer niet gewoon elke keer 6 kaartjes uitprinte ze het op volgorde van het lijstje deed, dus 2 kaartjes dit, 4 kaartjes dat...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:26 schreef Steffie het volgende:
[..]
Wat heet langzaam. Sneller kaartjes printen lukt niet en het betalen neemt nu eenmaal veel tijd in beslag. Met nummer 87 stond je voor 11h30 alweer buiten. Daarnaast valt de tijd die je vandaag in de rij hebt gestaan wel mee, wanneer je veldkaarten hebt en in de Arena redelijk vooraan wilt staan
snow patrol ken je toch wel?quote:
Dat gerucht heb ik ook gehoord en zo gaat er dus ook een gerucht rond dat Feeder weleens in het voorprogramma zou kunnen staan. Een van de twee of allebei zou leuk zijnquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:34 schreef berc het volgende:
snow patrol ken je toch wel?![]()
het is btw niet zeker maar dat hoor ik van een persoon, en die persoon van wie ik het heb gehoord hebt connecties....(zegt ze)
ze hadden toch ook eerder dan mij kunnen komen? Ik sprak bij de VVV ook andere U2 fans, die hetzelfde deden als ons. Op die manier haalden zij ook hun kosten eruit.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het vrij hufterig tegenover je mede-U2-fan die achter je in de rij staat.
sneller kaartjes printen kan wel, mits ze gewoon handig zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:26 schreef Steffie het volgende:
[..]
Wat heet langzaam. Sneller kaartjes printen lukt niet en het betalen neemt nu eenmaal veel tijd in beslag. Met nummer 87 stond je voor 11h30 alweer buiten. Daarnaast valt de tijd die je vandaag in de rij hebt gestaan wel mee, wanneer je veldkaarten hebt en in de Arena redelijk vooraan wilt staan
En dat zijn ze bij de meeste vvk adressen tegenwoordig ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:53[/url] schreef greatgonzo het volgende:
sneller kaartjes printen kan wel, mits ze gewoon handig zijn.
Ik vind het eerder een geval van de markt verzieken. En je draagt eraan bij dat iedereen steeds vroeger bij de postkantoren gaat liggen. Zo ben jij de volgende keer dus ook het slachtoffer van je eigen gedrag. Ik vind dat je op deze manier de andere fans naait door de kaarten eerst voor hun neus weg te kapen en dan voor woekerprijzen aan te bieden.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:50 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ze hadden toch ook eerder dan mij kunnen komen? Ik sprak bij de VVV ook andere U2 fans, die hetzelfde deden als ons. Op die manier haalden zij ook hun kosten eruit.
Hufterig of niet, de markt is er voor, en ik maak er gebruik van. En met mij vele anderen. Dat zie je wel aan marktplaats
Precies. De fans die daar voor het postkantoor liggen, liggen daar om een kaartje te kopen. En niet om dat later van een of andere sukkel tegen een veel te hoge prijs te kopen (of niet te gaan omdat de prijzen op de zwarte markt zo hoog zijn).quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het eerder een geval van de markt verzieken. En je draagt eraan bij dat iedereen steeds vroeger bij de postkantoren gaat liggen. Zo ben jij de volgende keer dus ook het slachtoffer van je eigen gedrag. Ik vind dat je op deze manier de andere fans naait door de kaarten eerst voor hun neus weg te kapen en dan voor woekerprijzen aan te bieden.
Ik ben er niet heen gegaan om bewust de zwarthandelaar uit te gaan hangen. Ik ben er heengegaan omdat ik zelf ook super graag wil. Dat is dus gelukt. Goed ik verdien er nu misschien wat aan, maar heb er ook moeite voor moeten doen. Daar mag best wel wat tegenover staan. Ik heb gewoon geluk gehad dat het mij wel gelukt is.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het eerder een geval van de markt verzieken. En je draagt eraan bij dat iedereen steeds vroeger bij de postkantoren gaat liggen. Zo ben jij de volgende keer dus ook het slachtoffer van je eigen gedrag. Ik vind dat je op deze manier de andere fans naait door de kaarten eerst voor hun neus weg te kapen en dan voor woekerprijzen aan te bieden.
"Maar meesterquote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:15 schreef greatgonzo het volgende:
Ik beken, ben misschien wel een smeerlap, maar ben echt niet de enige. Vanmorgen in de rij bleek al wel dat een grote groep bewust extra kocht. Met mij zullen velen in er zo over denken, dat zie je wel aan de vele advertenties op marktplaats.
Bullshit. Dat is NIET het enige.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:32 schreef greatgonzo het volgende:
je moet het hoedanook met mij eens zijn dat als ze de zwarte markt willen stoppen, boycotten het enige is dat werkt.
Ik heb een heleboel mensen gezien die WEL in de rij hebben gestaan en GEEN kaartje konden kopen.quote:En ik weet toch zeker zelf wel welke reacties ik heb ontvangen? Tot nu toe geen enkele die zegt: ik moet er zowieso heen, koste wat het kost. Nee, alles wat ik heb gehoord is: geen zin gehad om in de rij te staan, dan maar 25 euro meer betalen.
U2 gaat weer op tournee in 2005! #2quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:42 schreef greatgonzo het volgende:
morgen om 8 uur voor het postkantoor, met nog een vriend van me. We hebben denk ik maar 8 kaartjes nodig, maar de rest verpatsen we wel weer. Gewoon 12 kaartjes halen dus.
En de mensen die wel enkele uren van tevoren voor één van de vele voorverkoopadressen lagen en of stonden, en ook geen kaartje(s) hebben weten te bemachtigen? Tegen hun kun je jouw gedrag nooit en te nimmer verkopen. Mooie boel zou het worden als iedereen met deze instelling voor 'n postkantoor, GWK of VVV gaat liggen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:15 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Bovendien valt het met woekerprijzen wel mee, de meeste boden die ik heb gekregen zijn rond de 100 euro. Dat zijn gewoon mensen geweest die de moeite niet wilden nemen om in de kou in de rij te gaan wachten, zo blijkt uit hun reacties. En bovendien blijf ik erbij, als iemand 125 euro ofzo voor een kaartje over heeft, dan wil ik die graag leveren. Het gebeurt gewoon, zo gaat het tegenwoordig.
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Als alle 'zwarthandelaren' nou eens stoppen met dit soort praktijken, dan hoef je ook niet meer te spreken van 'n zwarte handel. Dan zal ook niemand meer op deze manier aan kaartjes hoeven te komen, en ligt en/of staat iedereen de volgende keer gewoon weer in de rij.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:15 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Als de mensen nu echt principieel zijn, dan kopen ze niet via marktplaats. Hoe meer mensen met de kaarten blijven zitten, hoe meer de volgende keer echt niet extra kaarten zullen gaan halen. Maar zoals ik zo vaak heb gezegd, de vraag is er, ik maak er gebruik van.
Tsja, het is 'n ontzettend kromme redenatie....quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:15 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Ik heb nu even genoeg gehad van de discussie, ben me volledig bewust dat ik het misschien voor anderen verziek. Maar zolang mensen bereid blijven kaarten op de zwarte markt te kopen, zolang zal er ook verkoop op die zwarte markt zijn.
Dat verwacht ik of iemand anders ook niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:49 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb toch al toegegeven dat ik fout zit, so be it.Ik ga niet uit wrok ineens 4 kaarten terug geven.
JA, familie rulezzzzzzzzquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
sommige mensen sturen familieleden
of doorverkopen tegen kostprijs?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat verwacht ik of iemand anders ook niet.
Maar het zou wel fijn zijn als je laat blijken dat je wel snapt wat we bedoelen en voortaan gewoon het aantal kaarten koopt wat je nodig hebt.
Als mensen hun kaarten tegen kostprijs verkopen omdat ze ziek zijn, ineens werk hebben of wat dan ook, dan heb ik daar geen probleem mee. Dan heeft niemand er een probleem mee.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:15 schreef CherryLips het volgende:
of doorverkopen tegen kostprijs?
Juist, maar greatgonzo hierboven gaf op; "Ik ga niet uit wrok ineens 4 kaarten terug geven". Wat hij dus wel kan doen om zijn geweten te sussen en zijn ziel te redden (quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als mensen hun kaarten tegen kostprijs verkopen omdat ze ziek zijn, ineens werk hebben of wat dan ook, dan heb ik daar geen probleem mee. Dan heeft niemand er een probleem mee.
Als mensen bewust teveel kaarten kopen en ze dan (meteen) met winst doorverkopen heb ik er wel een probleem mee.
Wat ik ervan begrepen heb is dat hij al vrijwel meteen nadat die uit het postkantoor kwam, hij zijn kaartjes heeft verkocht.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:20 schreef CherryLips het volgende:
Juist, maar greatgonzo hierboven gaf op; "Ik ga niet uit wrok ineens 4 kaarten terug geven". Wat hij dus wel kan doen om zijn geweten te sussen en zijn ziel te redden () is de kaartjes tegen kostprijs doorverkopen, zonder winst te maken. Dan maaktie wel iemand erg blij
![]()
Als je toch voor jezelf in de kou gaat staan, bekenden jouw kaartje te laten betalen vind ik matenaaien.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef golda het volgende:
Ben ik dan ook een zwarthandelaar ?
of is het voor wat hoort wat ?
ik ben op 2 locaties geweest, ik was 105 en 195 en heb bij beide kaartjes kunnen kopenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:39 schreef Waxxer het volgende:
Toen ik wegging, was het half twaalf. Of toen had ik ze dus.... En ik had nr 49 en er waren meer dan 300 mensen in totaal, dus laten we zeggen 250 mensen na mij. En ik was denk ik echt nét op tijd
Kut man ik heb ze!!!!!!!!!![]()
![]()
Je krijgt er een geweldig concert van je favoriete band voor terug.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:13 schreef Yonderboi het volgende:
Op het moment dat je eindelijk bij de kassa bent dan wil je daar wat voor terug en dus koop je meteen maximaal in !!
ook zo slap, jij staat in de rij voor een geweldig concert waar je 100% zelf voor kiest maar dan is de nacht opeens zo zwaar dat je er wat voor terug wilquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:13 schreef Yonderboi het volgende:
Het is inderdaad lullig als mensen geen kaarten kunnen krijgen omdat anderen "teveel" kopen... maar de mensen die dat doen zijn vaak de mensen die er heel wat voor over hebben gehad om die kaarten te krijgen.
Ik was dus rond een uur of 23:30 aanwezig en heb werkelijk de meest slooooooopende nacht van m'n leven meegemaakt (het was zoooo ontzettend koud) met een aantal andere die-hard-u2-fans... Op het moment dat je eindelijk bij de kassa bent dan wil je daar wat voor terug en dus koop je meteen maximaal in !!
hehe, juist dusquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:16 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je krijgt er een geweldig concert van je favoriete band voor terug.
Dat zou genoeg moeten zijn.
Jij kiest er zelf voor om 's nachts in de kou in de rij te gaan staan. Als je vind dat je daarvoor betaald moet worden door anderen, dan ben je imo heel erg vreemd bezig.
kaartjes voor Madonna waren gemiddeld ¤15 duurderquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:19 schreef Georges het volgende:
U2 is erg ok, maar die prijzen. Ik sla het even over.
Dat maakt de kaarten er niet goedkoper op.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:24 schreef D.Rose het volgende:
[..]
kaartjes voor Madonna waren gemiddeld ¤15 duurder
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:27 schreef trigt013 het volgende:
Je nam toch zelf dit risico en daar kan je toch nooit iemand met ondernemers geest verantwoordelijk voor stellen.
en de usa?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:28 schreef berc het volgende:
kings of leon zijn support act
snow patrol alleen in uk
me too.. helaas had ik echt geen poen enzo.. dus ja dan moet je kiezen voor om niet te gaan ..quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:19 schreef Georges het volgende:
U2 is erg ok, maar die prijzen. Ik sla het even over.
Nee. Laten we elkaar gewoon lekker naaienquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:33 schreef trigt013 het volgende:
Dat vind ik wel gelden voor een groep kleuters op de kleuterschool "eerlijk zullen we alles delen". Maar dit is toch de grote mensen wereld waarin iedereen verantwoordelijk voor zichzelf is en dus niet eerlijk hoeven te delen.
zijn we in dit land nou echt zo ver dat we het niet erg vinden om elkaar een poot uit te draaien als we daar een kans toe hebben?quote:En wat is nu eigenlijk echt nodig hebben. Zijn we al zo ver in dit land dat we concertkaartjes echt nodig hebben?
Mega - "Maar meesterquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:43 schreef trigt013 het volgende:
dus bankstellen verkopen met 70% winst mag wel en dat is ondernemen. Een moberg met 10 miljoen privisie mag ook ten kost van 3000 gezinnen.
Jawel hoor. Maar ik ben het gewoon niet eens met jouw visies. Ik zie alleen maar kulargumenten langskomen. Je probeert wel te doen alsof het normaal is om anderen een poot uit te draaien, maar daar kan ik geen enkel goed argument voor vinden.quote:Calvobbes staat niet open voor andere visies.
Ik lees wel, maar ik zie alleen maar appel / peer vergelijkingen en andere kul argumenten waarom jij anderen zou moeten laten betalen omdat JIJ er zelf voor kiest om kaartjes te halen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:01 schreef trigt013 het volgende:
nee, je leest niet.
Dat is hier niet de discussie.quote:Waarom is het anders als een ondernemer iemand op primaire levensbehoeften. (wonen, inkomen en voeding) een ander een poot uitdraait.
Huquote:Jij bent toch niet meer tevreden met het luisteren naar een CD, wie is er dan verwend.
En wat nu als er onder die 3000 AH mensen ook U2 fans zitten die geen duur kaartje kunnen betalen, en al helemaal niet als jij er nog 25 euro extra bijlegt?quote:Ik heb veel meer medelijden met 3000 AH gezinnen die geen inkomen meer hebben dan een stel "Fans" die te verwend waren om vroeg te gaan liggen maar nu huilen dat ze te laat waren.
Als mensen niet bewust teveel kaartjes kopen, zijn er veel minder mensen die achter het net vissen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:11 schreef trigt013 het volgende:
En natuurlijk is het jammer dat iemand achter het net vist, wees dat ook een vent en erken je verlies met waardigheid ipv van afreageren op iemand die meer geluk had of het beter heeft georganiseerd.
Is "maar meesterquote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:13 schreef nr.126 het volgende:
waarom mag U2 wel BAKKEN met geld verdienen aan de kaartverkoop?
Dat het niet netjes is om elkaar een poot uit te draaien bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:19 schreef trigt013 het volgende:
1. ze mogen het
2. ze doen het
3. jij mocht het ook.
4. jij deed het niet.
waar zit nu het probleem.
Je wilt het gewoon niet zien he?quote:trouwens blijft het totaal aantal kaarten 150.000 en krijgen met en zonder zwarthandelaren 150.000 mensen een kaartjes. Alleen is een deel per saldo er rijker van geworden en een deel per saldo armer. Toch blijven er 150.000 kaartjes en worden er niet meer mensen aan kaartjes geholpen.
Expres meer kaarten kopen dan je nodig hebt met de bedoeling om winst te maken, is gewoon oplichterij.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:28 schreef trigt013 het volgende:
er is geen sprake van oplichting, als een zwarthandelaar kaartjes te koop heeft voor 150 euro en iemand koopt ze voor 150 euro is er sprake van een zakendeal en geen oplichting. Dat jij de prijs oplichterij vind is jou mening, geen feit.
Als 150.000 mensen gewoon 150.000 kaarten kopen en voor hunzelf houden en dus NIET doorverkopen, dan kapen mensen wel kaarten voor andermans neus weg. Maar is het wel op de meest eerlijke manier gegaan.quote:En als er 150.000 kaarten worden verkocht koopt iedereen kaarten voor iedereen hun neus weg.
So what? Dan moet ik het ineens maar met je eens worden?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:51 schreef trigt013 het volgende:
Zeg bart wij hebben afgelopen nacht samen bij het postkantoor op emiclaer gelegen. Jij koud, ik warm :-)
Ik ben rustig, ik haal normaal adem.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:59 schreef trigt013 het volgende:
rustig rustig haal adem
Omdat ik mensen die bewust teveel kaarten kopen en ze met winst doorverkopen aso's en oplichters vind.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:06 schreef trigt013 het volgende:
waarom begin jij dan met krachtermen als aso's oplichters, alleen omdat ze een andere maatschappelijk standpunt erop nahouden
Iemand voor aso of oplichter uitmaken vind jij platvloerse termen?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:10 schreef trigt013 het volgende:
jij zegt net dag je niet van slag raakt door mensen als mij, maar moet 1 post erboven een beschaafd gesprek omlaag halen door platvloerse termen erin te gooien.
En hoe zou je het vinden als het een keer omgekeerde wereld was?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:19 schreef harlingen het volgende:
Kan mij het schelen dat er mensen achter het net vissen
That's the spirit....quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:19 schreef harlingen het volgende:
Je bent gewoon ontzettend dom als je vrijwillig voor het postkantoor gaat liggen om maar 2 kaarten te halen. Dan haal je er 4 meer en maak je winst.
Dat vind ik egoïstisch. Een "ikke ikke en de rest kan stikken" instelling. Lekkere wereld creëer je dan als iedereen er net zo over zou denken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:19 schreef harlingen het volgende:
Je bent gewoon ontzettend dom als je vrijwillig voor het postkantoor gaat liggen om maar 2 kaarten te halen. Dan haal je er 4 meer en maak je winst.
Ik zie echt het probleem niet. Zo heb ik het vaak gedaan en altijd kan ik op die manier gratis naar concerten toe, so what?
Kan mij het schelen dat er mensen achter het net vissen, daar lig ik geen moment wakker van en van dit gedoe hier moet ik alleen maar lachen.
Gefeliciteerd Waxxer!!!!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:39 schreef Waxxer het volgende:
Toen ik wegging, was het half twaalf. Of toen had ik ze dus.... En ik had nr 49 en er waren meer dan 300 mensen in totaal, dus laten we zeggen 250 mensen na mij. En ik was denk ik echt nét op tijd
Kut man ik heb ze!!!!!!!!!![]()
![]()
ik ga ook niet meer naar Doetinchem, Winterswijk of Zutphen. Volgende keer weer naar VVV Enschede, of naar het GWK op het station in Enschede, zit je vanaf 7 uur in een warme stationshal (daar werkten ze trouwens ook met lijsten, waarop je van tevoren moest intekenen.)quote:Op zondag 6 februari 2005 10:07 schreef fembol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Waxxer!!!!
Ik (ook dinxperse) wilde niet dezelfde fout maken als in 2001. Ben toen naar Doetinchem gegaan.
Wat een pannekoeken daar zeg!!
Om 10 ging het postkantoor open en een ongeorganiseerd zooitje begon, iedereen kende elkaar en de mensen ACHTER in de rij vroegen de mensen VOOR in de rij kaarten voor ze mee te brengen.
(Sylvia Hagelslag heb ik nooit vergeven, ze had precies MIJN kaarten!!)
Uiteindelijk was ik aan de beurt:
* Wo'j een kaartjen??
* JAAA ik sta hier niet voor nix sinds 5 's ochtends!! SNEL!!!! Ik wil er 3! ::Y
* Oh, dan zak us effen kieken......... Ach wat jammer.... hi'j dut ut niet meer....uutverkocht
* KUT!!!!! WAAROM WERKEN JULLIE DAN OOK ZO LANGZAAM??? Ik leg het nog 1 keer uit:
1 meneer print, 1 meneer verkoopt, 1 meneer rekent af!
Moraal van dit verhaal: ik droop dus zonder kaartjes uit Durkum af en was ernstig teleurgesteld in het leven, in sylvia Hagelslag en in Postkantoren BV. www.veeltedurekaartjes.nl maar geraadpleegd en daar voor Euro 175,- per stuk geloof ik 2 kaarten kunnen kopen.
Dit jaar ben ik slimmer geweest. Ik moest werken dus heb ik mijn zus gestuurd. Die woont in Amersfoort en daar hadden ze super medewerkers:
Om 9 uur was de intekenlijst klaar (nadat ze de TMF-huppelkutjes er nog even tussenuit hadden gehaald) en werd iedereen naar huis/mcdonalds gestuurd voor een warme bak koffie.
Om kwart voor tien was iedereen weer present en om 10 uur begon de verkoop. Iedereen kon precies de kaarten kopen waarvoor ie had ingetekend (nix op het laatste moment meer kopen voor iemand anders) en de medewerkers waren SUPERVLUG!!. Dus kon je als nummer 73 zijnde nog makkelijk kaarten voor 15 juli (staan) kopen!! Ik zeg: HULDE
![]()
![]()
.
Ik ga nooooit meer kaarten in Doetinchem kopen, wat een butt-klup is dat zeg!!!!
MAAR: U2 rules, Dinxper rules,mijn zus rules, postkantoor amersfoort rules, en ik heb kaarten!!!!![]()
![]()
![]()
Erger: Schnappiquote:
Ik ben het niet vaak eens met calvobbes...en ik ga zelf niet eens naar een concert van U2. Ik vind het namelijk te duur en in het verkeerde stadion (ivm het geluid), maar ik ben het wel eens met hem in dit geval.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Omdat ik mensen die bewust teveel kaarten kopen en ze met winst doorverkopen aso's en oplichters vind.
En dat vind ik ook als ik slaap en niet alleen maar als ik me kwaad maak ofzo...
Maximaal 4, voor één concert.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:12 schreef m021 het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met de U2.com members. Mogen ze nou voor 1 concert 6 kaartjes bestellen? Of gewoon 6 in totaal, dus dat je voor bijvoorbeeld Amsterdam 3 kaartjes kunt kopen en daarna voor Gelsenkirchen ook nog 3?
Zou 't? Of te idealistisch. Het "de markt vraagt erom"-argument gaat in elk geval niet op. De markt in studentensteden en rond treinstations vraagt om goedkope fietsen, maar daarom is het nog niet legitiem om iemands fiets te jatten en voor tien euro door te verkopen aan een hulpbehoevende.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak eens met calvobbes...en ik ga zelf niet eens naar een concert van U2. Ik vind het namelijk te duur en in het verkeerde stadion (ivm het geluid), maar ik ben het wel eens met hem in dit geval.
Denk dat wij teveel muziekliefhebber zijn om bovenstaande mensen integer te vinden....
Ik heb 2 keer in mijn leven een goed voorprogramma gezien.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:55 schreef Duvel het volgende:
Kutvoorprogramma's, ik wil gewoon U2 en niet eerst uren wachten en dan nog naar een of ander tweederangs herriebandje luisteren. Uit betrouwbare bron vernomen dat iemand er ooit in is geslaagd een reggaeband te programmeren als voorprogramma van Rammstein. Da's ook wel humor.
Clawfinger Kut?quote:Op zondag 6 februari 2005 10:58 schreef greatgonzo het volgende:
tot nu toe heb ik de meeste concerten die ik heb meegemaakt alleen k*t voorprogramma's gezien; een paar voorbeelden:
Rammstein 2001: Clawfinger
RHCP 2003: Mars Volta
RHCP 2004: Chicks on Speed
Kan, maar wie wordt dan de hoofdact?quote:Op zondag 6 februari 2005 11:09 schreef fembol het volgende:
kan U2 niet in zijn eigen voorprogramma gaan staan????
net het "ik ga u2 kaarten kopen maar hoe" door gespit, niks te vinden.....quote:Op zondag 6 februari 2005 10:40 schreef Duvel het volgende:
Er staat er al een in een van de twee U2-kaartjes topics.
Ja?quote:Op zondag 6 februari 2005 11:09 schreef fembol het volgende:
Skunk Anansi in de Kuip, KOM ZEG!!
Dat was bagger in het kwadraat!
Ik heb ze toch ergens gezienquote:Op zondag 6 februari 2005 11:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
net het "ik ga u2 kaarten kopen maar hoe" door gespit, niks te vinden.....
quote:Op zondag 6 februari 2005 09:55 schreef greatgonzo het volgende:
ik vraag me trouwens af of calvobbes ook zo ontzettend zou fel van leer zou trekken als hij geen U2 fan is. Heb je dit ook gepost bij topics voor Red Hot Chili Peppers, Madonna of bijvoorbeeld de Rolling Stones? Volgens mij zie je het allemaal wel een beetje een gekleurde bril.
Nee. Die mogen maar 1 keer (per lidmaatschap) kaarten bestellen. En dan maximaal 4 voor een concert in Europa en maximaal 2 in de VS.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:12 schreef m021 het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met de U2.com members. Mogen ze nou voor 1 concert 6 kaartjes bestellen? Of gewoon 6 in totaal, dus dat je voor bijvoorbeeld Amsterdam 3 kaartjes kunt kopen en daarna voor Gelsenkirchen ook nog 3?
Tuurlijk, twee veldkaartjes en we lullen er niet meer over.quote:Op zondag 6 februari 2005 11:19 schreef greatgonzo het volgende:
dat dacht ik wel!
nu weer vriendjes? kun je het me vergeven?
quote:mojo.nl
U2 wil alle vormen van zwarthandel tegengaan en heeft daarom de volgende regels opgesteld voor al haar concertkaarten:
Het toegangsbewijs is een persoonlijke en intrekbare vergunning om het concert te mogen bezoeken. Eenieder kan de toegang worden geweigerd onder teruggave van de op het toegangsbewijs vermelde bedrag.
Het is ten strengste verboden:
- toegangsbewijzen te (doen) verkopen of te koop aan te bieden tegen een hogere vergoeding dan op het toegangsbewijs vermeld;
- toegangsbewijzen te gebruiken voor advertententies en/of promotie met welk doel dan ook (inclusief wedstrijden en prijsvragen) zonder de uitdrukkelijke toestemming van de promotor en/of agent.
Maar als ie zwart wordt voor ie in de fik vliegt was het in elk geval een echt kaartjequote:Op zondag 6 februari 2005 11:48 schreef Qwea het volgende:ja, en dan hou ik dr een aansteker onder, en dan vliegt dat kaartje in de fik cker
![]()
Ik zie ook niet hoe ze dat bij de controle eruit gaan halen hoor.quote:Op zondag 6 februari 2005 12:32 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:
The Great Gonzo Moet Beter Kijken En Langer Nadenken [afbeelding]
't Wordt tijd voor kaartjes op naam en verplichte legitimatie bij de ingang van de Arena.quote:Op zondag 6 februari 2005 12:54 schreef merino het volgende:
[..]
Ik zie ook niet hoe ze dat bij de controle eruit gaan halen hoor.
Dat advertenties niet mogen en dus verwijdert zouden moeten worden haal ik er wel uit en vind ik een zeeer goede zaak
jammer als dat zo zou moeten. Als we nou gewoon allemaal netjes en sociaal waren dan hoeven dat soort dingen niet. Want zo'n uitgebreidde controle is niet echt handigvoor een concert van 50.000 mensen...quote:Op zondag 6 februari 2005 12:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Wordt tijd voor kaartjes op naam en verplichte legitimatie bij de ingang van de Arena.
Laat staan het steeds moeten intypen van de namen bij de aankoop van de kaartjes. Mijn achternaam moet ik bijna altijd spellen, dat schiet niet op...quote:Op zondag 6 februari 2005 13:01 schreef merino het volgende:
[..]
jammer als dat zo zou moeten. Als we nou gewoon allemaal netjes en sociaal waren dan hoeven dat soort dingen niet. Want zo'n uitgebreidde controle is niet echt handigvoor een concert van 50.000 mensen...
Skin kon alleen maar over fucking politici jengelen. Er onstond geen sfeer what so ever.quote:
Kelis.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:27 schreef fembol het volgende:
Wie stond er trouwens ook weer in het voorprogramma in Arnhem?
Calvobbes en ik zijn beide tegen woekerprijzen bij doorverkoop.....dus ik snap je voorbeeld niet echt? Je voorbeeld schetst namelijk het beeld dat je het met ons eens bent...quote:Op zondag 6 februari 2005 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou 't? Of te idealistisch. Het "de markt vraagt erom"-argument gaat in elk geval niet op. De markt in studentensteden en rond treinstations vraagt om goedkope fietsen, maar daarom is het nog niet legitiem om iemands fiets te jatten en voor tien euro door te verkopen aan een hulpbehoevende.
Er is nog helemaal niks zeker over het voorpogramma. En dat Kane in het voorprogramma staat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Dan nog eerder Van Dik Hout, Blof of De Dijk.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:51 schreef kriele het volgende:
Ik hoorde dat die schijt kane in het voorprogramma zou staan. Ik heb nog nooit zo hard gehoopt dat ik het nu mis heb.
Kane![]()
![]()
het wordt ook mooi als je staplaatsen hebt en er vanaf vroeg in de ochtend/nacht staat te wachten zodat je een beetje vooraan staat, en dan komen er mensen om een uur of zes, half uurtje voor de deuren opengaan, en die kennen toevallig iemand voor je en proppen zich er gewoon tussenquote:Op zondag 6 februari 2005 13:29 schreef fembol het volgende:
de zwarte markt hou je toch.
En ik was in 2001 al lang blij dat het bestond, anders had ik dus geen kaartjes gehad en had ik het concert gemist.
Mensen achter in de rij die vriendjes gaan worden met mensen voor in de rij vind ik pas echt zielig!!!!!
edit, sorry dacht dat je de vvk bedoelde.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
het wordt ook mooi als je staplaatsen hebt en er vanaf vroeg in de ochtend/nacht staat te wachten zodat je een beetje vooraan staat, en dan komen er mensen om een uur of zes, half uurtje voor de deuren opengaan, en die kennen toevallig iemand voor je en proppen zich er gewoon tussenDaar heb ik dan ook een enorme hekel aan.
![]()
inderdaad, en als U2 zo rechtvaardig wil zijn met het aanpakken van de zwarte handel waarom pakken ze deze verkeerde aanpak van Mojo niet aan?quote:Op zondag 6 februari 2005 14:45 schreef twistednerve het volgende:
Heb gelukkig 2 veldkaarten voor de vrijdag avond. Maar het is inderdaad zwaar ruk als je daar een nacht ligt je net aan de beurt bent en er alleen nog maar zitplaatsen zijn, je moet of accepteren of achteraan gaan staan en hopen op veldplaatsen in het tweede of derde concert
Precies..ik baal er goed van.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:54 schreef Bayswater het volgende:
[..]
inderdaad, en als U2 zo rechtvaardig wil zijn met het aanpakken van de zwarte handel waarom pakken ze deze verkeerde aanpak van Mojo niet aan?
Wat is er zo verkeerd aan de aanpak van Mojo?quote:Op zondag 6 februari 2005 14:54 schreef Bayswater het volgende:
inderdaad, en als U2 zo rechtvaardig wil zijn met het aanpakken van de zwarte handel waarom pakken ze deze verkeerde aanpak van Mojo niet aan?
wij mochten wachten en hielden daarna min of meer bij wie gewacht hebben en die stonden dan weer vooraan bij het volgende concert. Zo ben ik aan staanplaatsen voor de 3de gekomen...quote:Op zondag 6 februari 2005 14:45 schreef twistednerve het volgende:
Heb gelukkig 2 veldkaarten voor de vrijdag avond. Maar het is inderdaad zwaar ruk als je daar een nacht ligt je net aan de beurt bent en er alleen nog maar zitplaatsen zijn, je moet of accepteren of achteraan gaan staan en hopen op veldplaatsen in het tweede of derde concert
Alle concerten tegelijk in de voorverkoop gooien. Maar ik kan me voorstellen dat dat gewoon tot problemen leidt bij de kaartverkoop. En Mojo is er nu van verzekerd dat het hele stadion tot bovenin volzit (niet dat dat anders niet zou zijn, maar toch).quote:Op zondag 6 februari 2005 15:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat is er zo verkeerd aan de aanpak van Mojo?
En wat zou een betere aanpak zijn dan.
Voor zover ik weet is het altijd een beslissing van de band / hun managers om maar één of alle concerten in de vvk te doen.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Alle concerten tegelijk in de voorverkoop gooien.
Dat ben ik al de hele tijd, even mijn eerdere reacties doorlezen.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Calvobbes en ik zijn beide tegen woekerprijzen bij doorverkoop.....dus ik snap je voorbeeld niet echt? Je voorbeeld schetst namelijk het beeld dat je het met ons eens bent...
Hoo hoo, de tour moet nog beginnen en in julie zijn ze pas in Nederland en daarna gaat het nóg een hele tijd door!quote:Op zondag 6 februari 2005 16:14 schreef fembol het volgende:
ik zeg: slotje???
wat een bijzonder goed einde van deze discussie!!!
Dus je respecteert wel dat Mojo zegt dat je 6 kaarten mag kopen maar dat Mojo het volgende zegt:quote:Op zondag 6 februari 2005 16:22 schreef Charliban het volgende:
en de rest aan de gene die het meeste geld biedt.
Lijkt me opzich logisch als je meerdere kaarten tegelijk mag kopen en ben er ook niet op tegen.
dat respecteer je dan weer nietquote:Het is ten strengste verboden:
- toegangsbewijzen te (doen) verkopen of te koop aan te bieden tegen een hogere vergoeding dan op het toegangsbewijs vermeld;
Ja eh.. ik bedoel dus dat de discussie u2 nooit ten einde zal raken, want tjonge wat zijn ze goed!!quote:Op zondag 6 februari 2005 16:23 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Hoo hoo, de tour moet nog beginnen en in julie zijn ze pas in Nederland en daarna gaat het nóg een hele tijd door!
quote:Op zondag 6 februari 2005 16:36 schreef Charliban het volgende:
Als ik in de kou ga liggen, mag ik toch wel verwachten dat mijn maten het vervoer betalen.
Zoals ik al eerder heb gezegd. Als je vooraf afspreekt met familie/vrienden/kenissen afspreekt dat jij kaarten gaat halen en dat hun dan wat extra's betalen, dan heb ik daar geen probleem mee.quote:Kaarten met winst doorverkopen aan anderen, is niet te vergelijken met kaarten verkopen aan mensen met wie je al vooraf afspraken hebt gemaakt...
En nu kijkt iedereen weer naar al die cijfertjes op zijn kaartjes,...quote:Scalpers Be Warned
Our thanks to many U2.Com subscribers who have sent us details of scalpers selling 'Vertigo' tour tickets - we are pursuing the leads you have mailed us.
Last week many U2 fans got in touch with us to complain about ticket touts offering tickets for the 'Vertigo 2005 Tour' at extortionate prices.
You have sent us in many useful online links and other information and a whole raft of ticket offers have already been taken down from online auction sites.
More action will follow.
Some of these touts have posed as genuine U2 fans, taken out a subscription and bought tickets in the presale only to readvertise them for huge sums.
Please be aware that anyone advertising tickets online does not have them in their possession yet - technology is helping us connect scalpers' offers with the original purchase of tickets.
When we identify rogue U2.Com subscribers as the source of sold-on tickets we are taking action to cancel the sale of those tickets and to redistribute those tickets to subscribers who have yet to get tickets.
Please also note the following clause in our terms of subscription to U2.Com.
"We reserve the right to block access to or cancel a ticket order of any user that we believe, in our sole and absolute discretion:is or is associated with any ticket broker or scalper, (ii) is utilizing automated means to process or place ticket orders, or (iii) whose ticket order exceeds the stated limit."
If you have further information on scalpers and touts exploiting the tour,please let us know.
U2.com
Topic is toch bijna vol, dus het slot zal er vanzelf binnenkort opvallenquote:Op zondag 6 februari 2005 22:23 schreef fembol het volgende:
het bloedt hier toch een beetje dood
dat slotje was zo gek nog niet
je moet stoppen op je hoogtepunt
(als u2 dat maar niet doet!!!)
Da's al te laatquote:Op zondag 6 februari 2005 22:23 schreef fembol het volgende:
je moet stoppen op je hoogtepunt
(als u2 dat maar niet doet!!!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |