abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24940798
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het eerder een geval van de markt verzieken. En je draagt eraan bij dat iedereen steeds vroeger bij de postkantoren gaat liggen. Zo ben jij de volgende keer dus ook het slachtoffer van je eigen gedrag. Ik vind dat je op deze manier de andere fans naait door de kaarten eerst voor hun neus weg te kapen en dan voor woekerprijzen aan te bieden.
Precies. De fans die daar voor het postkantoor liggen, liggen daar om een kaartje te kopen. En niet om dat later van een of andere sukkel tegen een veel te hoge prijs te kopen (of niet te gaan omdat de prijzen op de zwarte markt zo hoog zijn).
pi_24941010
WHGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik hoor net dat iemand een veld kaart heeft meegenomen voor me! zonder dat ik het wist helemaal goud!
15 juli!
verlangen voorbij vanitas
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:05:56 #153
113893 BOYES
www.U2coverband.nl
pi_24941025
so dat hebben we dan maar weer gefixt, lange nacht, koud, stress, massa hysterie, bankroet, en lots of U2.

aftellen maar.

dream out loud, at high volume...
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:15:53 #154
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_24941194
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het eerder een geval van de markt verzieken. En je draagt eraan bij dat iedereen steeds vroeger bij de postkantoren gaat liggen. Zo ben jij de volgende keer dus ook het slachtoffer van je eigen gedrag. Ik vind dat je op deze manier de andere fans naait door de kaarten eerst voor hun neus weg te kapen en dan voor woekerprijzen aan te bieden.
Ik ben er niet heen gegaan om bewust de zwarthandelaar uit te gaan hangen. Ik ben er heengegaan omdat ik zelf ook super graag wil. Dat is dus gelukt. Goed ik verdien er nu misschien wat aan, maar heb er ook moeite voor moeten doen. Daar mag best wel wat tegenover staan. Ik heb gewoon geluk gehad dat het mij wel gelukt is.

Ik beken, ben misschien wel een smeerlap, maar ben echt niet de enige. Vanmorgen in de rij bleek al wel dat een grote groep bewust extra kocht. Met mij zullen velen in er zo over denken, dat zie je wel aan de vele advertenties op marktplaats.

Bovendien valt het met woekerprijzen wel mee, de meeste boden die ik heb gekregen zijn rond de 100 euro. Dat zijn gewoon mensen geweest die de moeite niet wilden nemen om in de kou in de rij te gaan wachten, zo blijkt uit hun reacties. En bovendien blijf ik erbij, als iemand 125 euro ofzo voor een kaartje over heeft, dan wil ik die graag leveren. Het gebeurt gewoon, zo gaat het tegenwoordig.

Als de mensen nu echt principieel zijn, dan kopen ze niet via marktplaats. Hoe meer mensen met de kaarten blijven zitten, hoe meer de volgende keer echt niet extra kaarten zullen gaan halen. Maar zoals ik zo vaak heb gezegd, de vraag is er, ik maak er gebruik van.

Ik heb nu even genoeg gehad van de discussie, ben me volledig bewust dat ik het misschien voor anderen verziek. Maar zolang mensen bereid blijven kaarten op de zwarte markt te kopen, zolang zal er ook verkoop op die zwarte markt zijn.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_24941360
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:15 schreef greatgonzo het volgende:

Ik beken, ben misschien wel een smeerlap, maar ben echt niet de enige. Vanmorgen in de rij bleek al wel dat een grote groep bewust extra kocht. Met mij zullen velen in er zo over denken, dat zie je wel aan de vele advertenties op marktplaats.
"Maar meester hullie doen het ook boehoeo"

Wat een kulexcuus om dit soort dingen te doen.

Er zijn tientallen mensen die WEL veel moeite hebben genomen om in de rij te staan e.d. en die hebben GEEN kaarten gekregen doordat figuren zoals jij express teveel kaarten kochten.

Zolang er eikels zoals jij zijn, zal er zwarthandel blijven. Het is in dit geval GEEN kip en het ei verhaal over wat er eerste was. Het is duidelijk dat er eerst idioten waren die express teveel kaartjes kochten, en toen pas mensen die er meer voor willen betalen.

Dan kun je lullen wat je wilt "ja maar ik heb er moeite voor gedaan, dus dan mag er best wel wat tegenover staan" dat is nog wel het grootste kul-argument dat ik ooit heb gehoord hiervoor.

Dat je jezelf op zo'n manier gaat verdedigen is één van de sneuste dingen die ik ooit heb gezien. Ik had dan ook graag gezien dat die mensen jou geen 100 euro boden maar jou gewoon een knal voor je bek verkochten.

zwarthandelaren
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:32:04 #156
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_24941443
je moet het hoedanook met mij eens zijn dat als ze de zwarte markt willen stoppen, boycotten het enige is dat werkt. Als mensen kaarten blijven kopen, zal het blijven bestaan.

En ik weet toch zeker zelf wel welke reacties ik heb ontvangen? Tot nu toe geen enkele die zegt: ik moet er zowieso heen, koste wat het kost. Nee, alles wat ik heb gehoord is: geen zin gehad om in de rij te staan, dan maar 25 euro meer betalen.
pi_24941615
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:32 schreef greatgonzo het volgende:

je moet het hoedanook met mij eens zijn dat als ze de zwarte markt willen stoppen, boycotten het enige is dat werkt.
Bullshit. Dat is NIET het enige.
Als die zwarthandelaren (en jij dus ook) nou eens gewoon een klein beetje FATSOEN in hun donder zouden krijgen, dan zouden ze niet teveel kaartjes kopen en zou er ook geen zwarthandel zijn.
Dus nee, ik ben het NIET met je eens.

En weet je nog: Een beter millieu begint bij jezelf. Dus ga je niet kinderachtig achter andere verschuilen en zeggen dat het iemand anders zijn schuld is dat jij bewust teveel kaartjes koopt.
quote:
En ik weet toch zeker zelf wel welke reacties ik heb ontvangen? Tot nu toe geen enkele die zegt: ik moet er zowieso heen, koste wat het kost. Nee, alles wat ik heb gehoord is: geen zin gehad om in de rij te staan, dan maar 25 euro meer betalen.
Ik heb een heleboel mensen gezien die WEL in de rij hebben gestaan en GEEN kaartje konden kopen.
Dankzij figuren zoals jij.

En owja, je moet niet liegen. Je had al eerder plannen om meer kaartjes te kopen dan nodig was. Dat heb je niet pas vanmorgen bedacht toen je zag dat anderen het deden.
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:42 schreef greatgonzo het volgende:

morgen om 8 uur voor het postkantoor, met nog een vriend van me. We hebben denk ik maar 8 kaartjes nodig, maar de rest verpatsen we wel weer. Gewoon 12 kaartjes halen dus.
U2 gaat weer op tournee in 2005! #2
pi_24941736
quote:

[..]
Bovendien valt het met woekerprijzen wel mee, de meeste boden die ik heb gekregen zijn rond de 100 euro. Dat zijn gewoon mensen geweest die de moeite niet wilden nemen om in de kou in de rij te gaan wachten, zo blijkt uit hun reacties. En bovendien blijf ik erbij, als iemand 125 euro ofzo voor een kaartje over heeft, dan wil ik die graag leveren. Het gebeurt gewoon, zo gaat het tegenwoordig.
En de mensen die wel enkele uren van tevoren voor één van de vele voorverkoopadressen lagen en of stonden, en ook geen kaartje(s) hebben weten te bemachtigen? Tegen hun kun je jouw gedrag nooit en te nimmer verkopen. Mooie boel zou het worden als iedereen met deze instelling voor 'n postkantoor, GWK of VVV gaat liggen.
quote:

[..]
Als de mensen nu echt principieel zijn, dan kopen ze niet via marktplaats. Hoe meer mensen met de kaarten blijven zitten, hoe meer de volgende keer echt niet extra kaarten zullen gaan halen. Maar zoals ik zo vaak heb gezegd, de vraag is er, ik maak er gebruik van.
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Als alle 'zwarthandelaren' nou eens stoppen met dit soort praktijken, dan hoef je ook niet meer te spreken van 'n zwarte handel. Dan zal ook niemand meer op deze manier aan kaartjes hoeven te komen, en ligt en/of staat iedereen de volgende keer gewoon weer in de rij.
quote:

[..]
Ik heb nu even genoeg gehad van de discussie, ben me volledig bewust dat ik het misschien voor anderen verziek. Maar zolang mensen bereid blijven kaarten op de zwarte markt te kopen, zolang zal er ook verkoop op die zwarte markt zijn.
Tsja, het is 'n ontzettend kromme redenatie....

Veel plezier van je zakcentje, en geniet van één of meerdere concerten....
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:49:29 #159
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_24941751
ik heb toch al toegegeven dat ik fout zit, so be it.Ik ga niet uit wrok ineens 4 kaarten terug geven. Ik ga er nu geen woord meer aan vuil maken, je denkt maar over mij zoals je wil (ik denk dat ik het antwoord wel weet ) Maar genoeg zo..

En om toch positief af te sluiten, heb er zin in!
pi_24941848
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:49 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb toch al toegegeven dat ik fout zit, so be it.Ik ga niet uit wrok ineens 4 kaarten terug geven.
Dat verwacht ik of iemand anders ook niet.
Maar het zou wel fijn zijn als je laat blijken dat je wel snapt wat we bedoelen en voortaan gewoon het aantal kaarten koopt wat je nodig hebt.
pi_24941878
wat een gedoe! ik heb lekker kaarten!!!!!!!
MAN wat was het spannend vanochtend!!!

Lekker VELD voor 15 JULI!!

Zo, nu ga ik weer verder met gelukkig zijn!!
pi_24941939
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

sommige mensen sturen familieleden
JA, familie rulezzzzzzzz

pi_24942146
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:55 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat verwacht ik of iemand anders ook niet.
Maar het zou wel fijn zijn als je laat blijken dat je wel snapt wat we bedoelen en voortaan gewoon het aantal kaarten koopt wat je nodig hebt.
of doorverkopen tegen kostprijs?
Tap tap tap
pi_24942160
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:01 schreef fembol het volgende:

[..]

JA, familie rulezzzzzzzz

niet dat ze succes hadden
Tap tap tap
pi_24942186
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:15 schreef CherryLips het volgende:

of doorverkopen tegen kostprijs?
Als mensen hun kaarten tegen kostprijs verkopen omdat ze ziek zijn, ineens werk hebben of wat dan ook, dan heb ik daar geen probleem mee. Dan heeft niemand er een probleem mee.
Als mensen bewust teveel kaarten kopen en ze dan (meteen) met winst doorverkopen heb ik er wel een probleem mee.
pi_24942226
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als mensen hun kaarten tegen kostprijs verkopen omdat ze ziek zijn, ineens werk hebben of wat dan ook, dan heb ik daar geen probleem mee. Dan heeft niemand er een probleem mee.
Als mensen bewust teveel kaarten kopen en ze dan (meteen) met winst doorverkopen heb ik er wel een probleem mee.
Juist, maar greatgonzo hierboven gaf op; "Ik ga niet uit wrok ineens 4 kaarten terug geven". Wat hij dus wel kan doen om zijn geweten te sussen en zijn ziel te redden ( ) is de kaartjes tegen kostprijs doorverkopen, zonder winst te maken. Dan maaktie wel iemand erg blij
Tap tap tap
pi_24942265
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:20 schreef CherryLips het volgende:

Juist, maar greatgonzo hierboven gaf op; "Ik ga niet uit wrok ineens 4 kaarten terug geven". Wat hij dus wel kan doen om zijn geweten te sussen en zijn ziel te redden ( ) is de kaartjes tegen kostprijs doorverkopen, zonder winst te maken. Dan maaktie wel iemand erg blij
Wat ik ervan begrepen heb is dat hij al vrijwel meteen nadat die uit het postkantoor kwam, hij zijn kaartjes heeft verkocht.
pi_24942355
En ik dan?? heb voor postkantoor gezeten vanaf 00.00 uur met nog 15 anderen, vanaf 3 uur werd het steeds drukker.
Maar ik heb voor mezelf maar 1 kaartje nodig en koop er toch 6, weliswaar besteld door bekenden die niet in de kou willen lallen zo'n nacht (wel gesellie). dus die 5 anderen betalen door een toeslag op hun kaartje (om wel gewoon in hun warme kribbe te liggen) uiteindelijk mijn kaartje.
Ben ik dan ook een zwarthandelaar ?
of is het voor wat hoort wat ?
nothing lasts 4ever
pi_24942442
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef golda het volgende:

Ben ik dan ook een zwarthandelaar ?
of is het voor wat hoort wat ?
Als je toch voor jezelf in de kou gaat staan, bekenden jouw kaartje te laten betalen vind ik matenaaien.

Maar minder erg dan ze aan onbekenden met winst door te verkopen. Hiervoor zijn, neem ik aan, vooraf al afspraken over gemaakt.
pi_24942484
Maar minder erg dan ze aan onbekenden met winst door te verkopen. Hiervoor zijn, neem ik aan, vooraf al afspraken over gemaakt.

idd, ze konden kiezen, of de fourage verzorgen voor de nacht, of een beetje poen derbij en lekker slapen en toch een kaartje hebben. afspraken maken doe je toch altijd van te voren??
nothing lasts 4ever
  Moderator zaterdag 5 februari 2005 @ 20:35:58 #171
18653 crew  D.
pi_24942488
Zijn er mensen die ergens voor 7:00u hebben staan wachten en geen kaartjes hebben?
Die indruk krijg ik als ik bovenstaand commentaar lees, maar kan het me moeilijk voorstellen.
pi_24942551
Toen ik wegging, was het half twaalf. Of toen had ik ze dus.... En ik had nr 49 en er waren meer dan 300 mensen in totaal, dus laten we zeggen 250 mensen na mij. En ik was denk ik echt nét op tijd

Kut man ik heb ze!!!!!!!!!
  Moderator zaterdag 5 februari 2005 @ 20:48:22 #173
18653 crew  D.
pi_24942689
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:39 schreef Waxxer het volgende:
Toen ik wegging, was het half twaalf. Of toen had ik ze dus.... En ik had nr 49 en er waren meer dan 300 mensen in totaal, dus laten we zeggen 250 mensen na mij. En ik was denk ik echt nét op tijd

Kut man ik heb ze!!!!!!!!!
ik ben op 2 locaties geweest, ik was 105 en 195 en heb bij beide kaartjes kunnen kopen
pi_24942813
Wij (2 personen) hadden het idee om er 4 te kopen, puur zodat vrienden en bekenden later nog zouden kunnen besluiten om ook mee te gaan. Zo niet, dan kom je er toch wel vanaf door te verkopen; niet tegen asociale prijzen dan.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:04:19 #175
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24942931
U2 sounds like a submarine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')