wijst erop dat het niet ene voor de film bedacht sprookjesboekje is , maar een verslag in de oude tijd.quote:The Necronomicon was written in Damascus in 730 A.D. by Abdul Alhazred.
maw , wat ik hier zeg , word hier ook gezegd , de Necron omicon gaat niet over hoe je demonen kunt oproepen (zoals de aapmensen , buitenaards volk waarschijnlijk tochal zouden noemen) maar letterlijk over meer wezens op aarde , en beyond.quote:The book is best known for its antediluvian speculations. Alhazred appears to have had access to many sources now lost, and events which are only hinted at in Genesis or the apocryphal Book of Enoch, or disguised as mythology in other sources, are explored in great detail. Alhazred may have used dubious magical techniques to clarify the past, but he also shared with the 5th. century B.C. Greek writers such as Thucydides a critical mind, and a willingness to explore the meanings of mythological and sacred stories. His speculations are remarkably modern, and this The CCC Edition (expurgated)may account for his current popularity. He believed that many species besides the human race had inhabited the Earth, and that much knowledge was passed to mankind in encounters with beings from "beyond the spheres" or from "other spheres".
LOL...misschien moet iemand dit boek dan zsm weghalen bij de TP...tenslotte heb ik het beste met 'm voor...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 08:44 schreef DoctorB het volgende:
Kortom een hoop gekwats en onzin, maar het geeft wel aan dat als je al niet helemaal jofel in je bovenkamer bent of geestelijk niet met twee benen stevig op de grond staat je dit boek misschien beter niet kunt lezen.
Overigens is die vriend van mij NIET geschift geworden.
Dit in tegenstelling tot een nieuwe werkelijkheid? Waar heb je het over man!?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 05:44 schreef BaajGuardian het volgende:
VERNIETIGING VAN ALLES WAT ONS ZOU KUNNEN HERINNEREN AAN DE OUDE WERKELIJKHEID ,
Omdat onze voorouders aan seks deden.quote:OFTEWEL WAAROM WIJ BESTAAN.
Welke versie is dat? Niet de Simon "vertaling". Maar dat terzijde: Het teken van Kish!!!quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:59 schreef merlin693 het volgende:
http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/The%20Necronomicon.pdf
voor de Necronomicon
Wat raar?! er gebeurde niks???quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:05 schreef Kolkus het volgende:
Bij de American Bookstore kan je de "Necronomicon" voor een paar Euro als paperback halen.
Als puber heb ik met een paar vrienden in mijn jeugdige naiviteit een ritueel uit het boek uitgevoerd en tienmaal raden: er gebeurde helemaal niets!
Of zelfbedrog en wensdenken.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:08 schreef Choices het volgende:
[..]
Verschil? Mate van ervaring en vaardigheid.
Gebrek aan vertrouwen in ervaringen van andere mensen? Hm, ik kan je zeggen dat er genoeg zaken zijn geweest waarbij er niet omheen gedraait kan worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Of zelfbedrog en wensdenken.
En zo is het!quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Of zelfbedrog en wensdenken.
Ik kan je zeggen dat ik daar nooit een voorbeeld van heb gezien (in het geval toveren en magie) en ik heb er goed genoeg naar gezocht en gekeken en er over gelezen. Ik ken wel een paar heksen en magiërs en dat zijn zeker geen zweefteven (daar kan ik namelijk geen geduld voor opbrengen dus die blijven niet lang in mijn kennissenkring) maar ze onderscheiden zich wel allemaal door een bijkans grenzeloos vermogen tot het accepteren van het eerste de beste verband dat hun brein schept.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:14 schreef Choices het volgende:
[..]
Gebrek aan vertrouwen in ervaringen van andere mensen? Hm, ik kan je zeggen dat er genoeg zaken zijn geweest waarbij er niet omheen gedraaid kan worden.
Schiet er de volgende keer dan even een filmpje van. Dan kunnen we tenminste allemaal meegenieten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:57 schreef Choices het volgende:
zij die zoeken, zullen niet vinden.. ik heb er namelijk zat voorbeelden van gezien
Als het er niet is, niet nee. Met flauwe plattitudes kom je nergens. Dan kun je net zo goed met "Zij die hun eigen waarheid koesteren zullen nooit leren." zeggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:57 schreef Choices het volgende:
zij die zoeken, zullen niet vinden..
Geprobeerdquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:12 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goed, er zit ook een recept in voor een toverappel om iemand verliefd op je te maken (werkt niet).
Geef eens wat voorbeelden aubquote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:14 schreef Choices het volgende:
[..]
Gebrek aan vertrouwen in ervaringen van andere mensen? Hm, ik kan je zeggen dat er genoeg zaken zijn geweest waarbij er niet omheen gedraait kan worden.
Of bestellen via Internet: http://www.abc.nl/search/detailed.php?isbn=1587150433&valuta=$quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:05 schreef Kolkus het volgende:
Bij de American Bookstore kan je de "Necronomicon" voor een paar Euro als paperback halen.
nee mensen , het is NIET hplovecraft , het heeft JUIST ook niet te maken met de films , zoals evildead en army of darkness , en alle anderre sprookjes over het boek waarin het word voorgesteld als een Satansgids en anders een tovenaarsboek...quote:De pagina waar TS zelf naar verwijst vat het al aardig samen:
"The author of the book shared with Madame Blavatsky a magpie-like tendency to garner and stitch together fact, rumour, speculation, and complete balderdash, and the result is a vast and almost unreadable compendium of near-nonsense which bears more than a superficial resemblance to Blavatsky's The Secret Doctrine."
Necron Omicon dus.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 07:56 schreef boyv het volgende:
Het is de Necronomicon, zonder spatie dus.
Ik ga vanmiddag even beginnen me erin te verdiepen tvp dus
Die heb ik ook ooit gekocht in A'dam, samen met The Satanic Biblequote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:05 schreef Kolkus het volgende:
Als puber heb ik met een paar vrienden in mijn jeugdige naiviteit een ritueel uit het boek uitgevoerd en tienmaal raden: er gebeurde helemaal niets!
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:51 schreef BaajGuardian het volgende:
VIMANA's (ja er waren in de prehistorie al vliegende metalen schepen)
ANNUNAKI (een ander ras dat op aarde was , mischien nogsteeds dichtbij is)
ILLUMINATI (de doofpotmakertjes )
indrukwekkend, een boek uit de 'prehistorie'.quote:het is de PREhistorische geschiedenis , waar meer volken en wezens in voorkomen dan we nu nog op de planeet kunnen tellen
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:53 schreef lawine2 het volgende:
[..]
indrukwekkend, een boek uit de 'prehistorie'.
ik neem aan dat je niet weet wat dat woord betekent trouwens.
de Huidige historie , kom de prehistorie van voort.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:53 schreef lawine2 het volgende:
[..]
indrukwekkend, een boek uit de 'prehistorie'.
ik neem aan dat je niet weet wat dat woord betekent trouwens.
Maar dan kan je toch niet om een muurschildering heen, uit de prehistorie, gevonden in Australie (aboriginals?) waar echt een zwevende, schotelvormig object bij getekend/geschilderd staat.. Juist gedateerd en al. Tijdsreizigers dan..?quote:vervolgens stug beweren dat de dino's met vliegtuigen door de lucht heen gasten... en dat dan volledig geloofwaardig vinden
toevallig een foto??quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:54 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Maar dan kan je toch niet om een muurschildering heen, uit de prehistorie, gevonden in Australie (aboriginals?) waar echt een zwevende, schotelvormig object bij getekend/geschilderd staat.. Juist gedateerd en al. Tijdsreizigers dan..?
De Simon "vertaling" van het Necronomicon (geschreven door de gekke Arabier in omstreeks 800) is leuk voor het tovergebeuren.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:57 schreef boyv het volgende:
Opzich wel interessant. Heeft iemand een linkje of een naam van een winkel waar ik de 'goede' versie(s) kan halen? Want naar wat ik hoor zijn er verschillende versies.
helemaal waar , dit vergeet men ook zo graag , net als de rest vna de ware geschiedenis.,quote:Maar dan kan je toch niet om een muurschildering heen, uit de prehistorie, gevonden in Australie (aboriginals?) waar echt een zwevende, schotelvormig object bij getekend/geschilderd staat.. Juist gedateerd en al. Tijdsreizigers dan..?
anderre rassen , oftewel de annunaki , nephilim , Elohim...etc etc..quote:"...that there exists in the scientific community a knowledge filter that screens out unwelcome evidence. This process of knowledge filtration has been going on for well over a century and continues right up the present day"
"When we speak of suppression of evidence, we are not referring to scientific conspirators carrying out a satanic plot to deceive the public. Instead, we are talking about an ongoing social process of knowledge filtration that appears quite innocuous but has a substantial cumulative effects. Certain categories of evidence simply disappear from view, in our opinion unjustifiably."
- Michael A. Cremo / Richard L. Thompson
Forbidden Archeology - The Hidden History of the Human Race
Het gaat hem meer over de timing van de film, samen met de nieuwe War of The Worlds ... en lachen doen ze toch, dus laat ze maar ...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:16 schreef BaajGuardian het volgende:
scorp , niet erg handig dat ,
mensne izjn al genoeg op dwaalsporen of uitlachwanthetistochmaarverzonnensporen gezet door films
vooral dat soort films.
zowel de universiteit als de plaats zijn bijde verzonnen door Lovecraftquote:For your own safety ...
Write for more information:
CAMPUS CRUSADE FOR CTHULHU
Box 666 Miskatonic University
Arkham, Mass. USA
Nee, het egyptische boek van de doden was bedoeld om de overledene een kans te geven op een goed afterlife.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:09 schreef displission het volgende:
Heeft dit iets te maken met het egyptische boek van de doden, zware leesvoer met honderden spreuken..om je te laten herboren worden?
lovecrafts versie is fictie , kloptquote:
Onderbouw het eens, succes!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:14 schreef Marcel1984 het volgende:
dat Abdul Alhazred verhaal is een grote hoax, de beste man heeft waarschijnlijk nooit bestaan
niet om vervelend te zijn hoor.. maar 'de kerk' (en ik neem voor het gemak even aan dat je het over de Christelijke kerk hebt) beweerde dat de aarde plat was en hebben het überhaupt niet over dino's gehad. jehebt gelijk, dat is indoctrinatie. maar het heeft geen kont te maken met dinosaurussen of andere 'oude volken'.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:20 schreef BaajGuardian het volgende:
http://www.google.com/search?hl=en&q=Vimanas&btnG=Google+Search
VIMANAS
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=Annunaki&btnG=Search
ANNUNAKI
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=ILLUMINATI&btnG=Search
ILLUMINATI
veel plezier , en voordat je met je vinger naar je hoofd wijst en bleehhee geluiden maakt ,
het topic is niet bedoeld om te gaan roepen wat een gekken mensen wij wel niet moeten zijn om dit te geloven..
want hoemeer je dat roept , hoemeer het bevestigd word dat jij (de betreffende roeper) een complete onbenul narrowminded , ignorant en neanderthaler brein bezit.
weet je waarom?
ik persoonlijk vind het echt onmogelijk te geloven dat mensen het na alle bewijzen en anti indoctrinatie nog niet doorhebben dat hier op aarde de geschiedenis zoals die gebracht word VALS is.
het is wel makkelijk isnt it..
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 02:41 schreef BaajGuardian het volgende:
de goeie versie is eigenlijk NIET te vinden , hitler had hem het laatst in bezit voor zover men weet.
trouwens ,
[..]
helemaal waar , dit vergeet men ook zo graag , net als de rest vna de ware geschiedenis.,
en
[quote]
En holbewoners bestonden nog niet tijdens het tijdperk van de dino's, maar goed dat maakt, als het waar is, de ontdekking niet minder opzienbarend...
Oke er staan "dino's op die stenen en op die muur. Maar waarom zijn ze getekend zoals mensen vroeger ddachten dat dino's er uit zagen? En dan bedoel ik kop omhoog, staart naar beneden, poten onder de romp. Dat klopt van geen kant.quote:waarom zijn er dan ook schalen gevonden waar dinosaurussen op afgebeeld waren , zoals je ze nu in een dinosaurussen boek zou zien staan , samen met mensen.
en ook honderden , tot duizenden voorwerpen uit de prehistorie met duidelijke afbeeldingen van dinosaurussen , oh wacht ze hadden toen ook al de apparatuur die wij nu hebben natuurlijk , (eigenlijk hadden ze dat ook maar niet in eigen handen)
http://www.angelfire.com/mi/dinosaurs/dinocarving.html
waarom ontkent men liever alles , dan te erkennen..
het IS , de geschiedenis klopt van geen KANT
en men blijft maar eromheenbewegen , en als het bijna onomstotelijk word , dan is er opeens iets mis met de auteur van het topic , want die zou zijn *visie* opdringen ,
nou sorry mensen , maar de geschiedenis zoals deze NU verteld word is OPGEDRONGEN met geweld zelfs.
verdiep je , dat is alles wat ik ooit zei en blijf zeggen voor degenen die dit lezen als eyeopener
Vimana beeldje uit de prehistorie : http://www.edicolaweb.net/ooparts5.htm
laat ik ook iemand quoten :
[..]
anderre rassen , oftewel de annunaki , nephilim , Elohim...etc etc..
most known en wel openlijk recorded zijn de reuzen , in de bijbel komen ze al vaak voor ...
http://www.biblebelievers.org.au/giants.htm
nu gaat het er niet om dat de bijbel geloofd moet worden , maar kijk naar de overeenkomsten , het blijft naar 1 punt toe wijzen , we waren niet altijd (als we dat nu wel zijn) alleen.
de bijbel is een interresant boek , het is hele erg gealterd , en veel eruit gescheurd omdat de kerk het niet begreep , of niet wilde dat anderren het begrepen , de kerk heeft mensen gedood alsof het een sport was om bepaalde kennis te verbergen....
het gaat erom dat je eruit haalt wat eruit springt , de namen , de gebeurtenissen , hoe zou een aap het vertalen als hij een straaljager ziet overvliegen... let op wat er staat mensen , het valt allemaal samen.
en een beetje geschiedenis van de genen die deze info niet op TV willen :
http://www.geocities.com/(...)ihistory19011970.htm
nu moeten jullie toch echt wel even bezig zijn dunkt.
groeten.
Nee , niet iedereen is Michaelangelo, maar als ze allemaal fout zijn, zegt dat toch wel genoeg. Vooral die stenen. (daar is ook een ander topic over, met dezelfde opmerking van mij). Toevallig zien ze er hetzelfde uit, als dat wij dachten dat ze er uit zouden zien. Alleen zijn we een aantal jaar verder en weten we veel meer van anatomie. Dus nu weten we wel beter.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:59 schreef BaajGuardian het volgende:
ps wat ik ermee wilde zeggen :
want die laatste post was sarcasme.
niet iedereen in de geschiedenis was michaelangelo , moet het perse 100% kloppend?
vind jij anderre ekeningen van neanderthalers die op tv te zien zijn ook op dieren lijken?
maar dat geloven we allemaal meteen..
mja , ben ik nu zo maf of denken bepaalde mensen heir niet na.
Dat kan ook niet.quote:Op zondag 6 februari 2005 01:07 schreef Monidique het volgende:
De Ica-stenen zijn niet echt onomstotelijk echt. "Echt" als in: duizenden jaren oud.
Hoewel er uiteraard geestelijken, op allerlei niveau's, waren die zulks gedacht (kunnen) hebben, is het niet het beleid van de Kerk geweest om uit te dragen dat de wereld plat is. Thomas van Aquino, toch niet echt te beschouwen als een godslasterende heiden, heeft het in een van zijn werken erover dat de wereld rond is. En dan niet zo rond als een pannenkoek.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:02 schreef Tweater het volgende:
de kerk' (en ik neem voor het gemak even aan dat je het over de Christelijke kerk hebt) beweerde dat de aarde plat was
website doorlezen die jezelf post is ook moeilijkquote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
lovecrafts versie is fictie , klopt
topic lezen is moeilijk
punt.
jup het past nog stees in de verzonnen wereld beschreven in de opquote:Op maandag 7 februari 2005 13:44 schreef BaajGuardian het volgende:
nee absoluut niet! , we gaan juist erg goed ontopic nu!
Niet in Baaj's wereldje...quote:Op maandag 7 februari 2005 16:50 schreef lawine2 het volgende:
uh, het is toch vrij algemeen bekend dat het boek bedacht (maar niet geschreven) is door lovecraft (als ook die arabier die het geschreven zou hebben), genoeg sites die dit boek aardig debunken. De verschillende versies van het boek die te koop zijn zijn niet meer dan pogingen om er een slaatje uit te slaan.
Hallo? de door lovecraft gecreeerde wereld?quote:Op maandag 7 februari 2005 17:03 schreef -Beestje- het volgende:
Als Baaj met een bron kan komen waar geen duidelijke verwijzing in staat naar de door lovecraft gecreeërde wereld
donder jij maar op dan , je staat namelijk nu gewoon bewust dit topic te flamen en ik heb geen zin daarin.quote:Op maandag 7 februari 2005 16:48 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
jup het past nog stees in de verzonnen wereld beschreven in de op
je hebt geen idee hoe erg je je hierin vergist.quote:Ja, de nazi's hebben onderzoek naar het occulte gedaan, dat deed bijna elke macht indertijd, en het is zeker niet zo dat het een kriitiek punt binnen de nazi macht was,
Die mogelijkheid bestaat, maar ik weet het niet zeker. En daar gaat het om! Ik zeg niet dat de Necronomicon nep is, maar ik zeg ook niet dat het echt is. Ik weet het gewoon niet namelijk, niemand hier weet wie het goed heeft. Ik denk dat je dat toch wel met me eens bent? Echter, ik vind het verhaal achter de oorsprong van het boek en dat het door Abdul Alhazred geschreven zou zijn niet geheel ongeloofwaardig, ik vind het beter klinken imo dan het verhaal van Lovecraft. Maar nogmaals, ik kan het niet zeker weten dus ik ga hier ook niet mijn mening als waarheid verkondigen en dat andermans meningen maar niet kloppen. Dat is namelijk wel wat er over en weer gebeurd, wat jammer is want zo kun je geen inhoudelijke gezonde discussie houden. En volgens mij was dat de bedoeling van de TS?quote:Op maandag 7 februari 2005 22:37 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
![]()
Je eigen ondertitel spreekt je tegen.
Wie zegt niet dat 1 van die miljoenen samenlevingen in dat heelal, telepathie, remote viewing en andere mogelijkheden (die overigens veel dieren hier op aarde ook hebben)
op de boeddhistische wijze heeft geperfectioneerd.
En men door middel van dit soort perikelen een contact kan maken.
ps: De bijbel is geschreven als onderdeel van een verspreiding van "nep-religies', om chaos te verwerven onder de mensen.
Verhalen die in de bijbel staan zijn overigens wel authentiek te verklaren.
Maar zoals Nefthys, Seth, en Osiris kinderen van Adam waren.. zo is de bijbel een onderdeel van een veel groter boekwerk.
Dit Necro boek is hele andere koek.. deze perikelen worden nog steeds gebruikt in de kringen van bijv. de Skulls& Bones groep of de Engelse druiden.
Chitauli can eat your brains out!
Baaj in de site die je opgegeven hebt staat dat de hele site fictie isquote:Op maandag 7 februari 2005 20:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
donder jij maar op dan , je staat namelijk nu gewoon bewust dit topic te flamen en ik heb geen zin daarin.
, doei.
experiment 17 een film van Crawling Chaos Pictures de makers van H.P. Lovecraft's Nyarlathotep oe dit wil ik zienquote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:38 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Komop beessie google zegt je dan toch meer!
http://www.reanimator.8m.com/experiment17.html
http://www.beyondweird.co(...)imon%20Version).html
[afbeelding]
[afbeelding]
en waaruit blijkt dan dat er een versie van de necronomicon was voordat Lovecraft erover begon???quote:Op maandag 7 februari 2005 22:51 schreef BaajGuardian het volgende:
maar over de originele NECRON OMICON DIE BERICHTE OVER ANDERRE WEZENS OP AARDE EN WEL HEEL WAT MEER EN NEE MIJN CAPS ZIT NIET VAST IK HOUD MIJN SHIFT TOETS INGEDRUKT OMDAT MENSEN ER DAN WAT MOEILIJKER OVERHEEN LEZEN.
ten eerste hebben we nog niet eens 1 andere samenleving in het heelal naast de onze ontdekt dus om te gaan roepen over miljoenen is vrij voorbarig, natuurlijk is de kans groot dat er ander leven is maar om er zomaar vanuit te gaan is vrij irrationeel.quote:Op maandag 7 februari 2005 22:37 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
![]()
Je eigen ondertitel spreekt je tegen.
Wie zegt niet dat 1 van die miljoenen samenlevingen in dat heelal, telepathie, remote viewing en andere mogelijkheden (die overigens veel dieren hier op aarde ook hebben)
op de boeddhistische wijze heeft geperfectioneerd.
En men door middel van dit soort perikelen een contact kan maken.
aha. en dit weet je door?quote:ps: De bijbel is geschreven als onderdeel van een verspreiding van "nep-religies', om chaos te verwerven onder de mensen.
Dit is, naar mijn idee, gewoon een stukje geschiedenis hoor..quote:jup het past nog stees in de verzonnen wereld beschreven in de op
quote:Condemned and destroyed by the Church, only five copies of the Necronomicon are known to exist today, although an unknown number of copies may still be held in private collections. Copies that reach the open market are usually purchased by libraries or private collectors who appreciate the book only for its rarity, or possibly for its blasphemous nature and wicked reputation. The resultant increase in value has driven the price beyond the range of most serious students of the occult. Few can afford to obtain their own copies of this dark and powerful book, and, given the value and fragile conditions of the existing copies, few public institutions allow unrestricted access.
The documented extant copies are all Latin versions, four from the surreptitious 17th-century Spanish printing and the fifth a single surviving specimen of the fine 16th-century German edition. The four remnants of the edition printed in Spain are presently held in the collections of the Bibliotheque Nationale in Paris, the Miskatonic University Library in Arkham, the Widener Library at Harvard, and the library of the University of Buenos Aires. The precious single copy of the edition printed in Germany resides in the British Museum in London.
Although the last known copy in Greek is believed to have perished in flames during the chaos of the Salem witch trials in Massachusetts, rumors of other Greek copies occasionally surface. The most recent of these claimed that a copy was owned by the New York artist Richard Upton Pickman. If true, the book apparently disappeared along with the artist in 1926.
Handmade copies of the Dee version, most of them damaged and incomplete, are still occasionally unearthed. The most recent find was made by Miskatonic University, which now has a nearly complete Dee Necronomicon in its enviable collection. The decidedly less rare Sussex Manuscript also can be found in Miskatonic's collection and in many other large libraries as well. It is generally believed that no copies of the Arabic original have survived to the present day, although persistent rumors suggest that a copy surfaced in San Francisco shortly before the disastrous earthquake and fire of 1906. The claim that an Arabic copy is part of the collection in the British Museum has been recently disproved.
dat is ook geschiedenis ja maar in combi met necronomicon is het fictiequote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:43 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Dit is, naar mijn idee, gewoon een stukje geschiedenis hoor..
http://www.crystalinks.com/thule.html
mij valt de plaatsnaam Arkham op en Miskatonic Universityquote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:12 schreef ttboy het volgende:
Hier even een interessante quote. Twee punten vielen mij op. Namelijk dat Paus Gregorius IX het boek verbannen heeft in 1232, daar moeten dus bewijzen voor zijn. En ten tweede dat de Bibliothèque Nationale in Parijs en de British Museum in Londen beiden een kopie hebben uit respectievelijk de 17e en de 15e eeuw. Beiden veel ouder dus dan Lovecrafts versie. Ook hiervoor moeten er bewijzen zijn dat beide insituten een kopie hebben. Eén van deze bewijzen zou al de theorie finaal onderuithalen dat Lovecraft de enige echte auteur is van de Necronomicon. Ik dus even zoeken en hoop ze te kunnen plaatsen hier. Lees ondertussen even de quote eventueel:
[..]
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:12 schreef ttboy het volgende:
KNIP
De vet gedrukte versie zul je dus nooit vinden...quote:The documented extant copies are all Latin versions, four from the surreptitious 17th-century Spanish printing and the fifth a single surviving specimen of the fine 16th-century German edition. The four remnants of the edition printed in Spain are presently held in the collections of the Bibliotheque Nationale in Paris, the Miskatonic University Library in Arkham, the Widener Library at Harvard, and the library of the University of Buenos Aires. The precious single copy of the edition printed in Germany resides in the British Museum in London.
Hmm, dat is wel een goede. Nu heb ik niet zoveel verstand van boek verbanningen maar het schijnt dat die lijst pas in 1559 voor het eerst opgesteld is.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:12 schreef ttboy het volgende:
Hier even een interessante quote. Twee punten vielen mij op. Namelijk dat Paus Gregorius IX het boek verbannen heeft in 1232, daar moeten dus bewijzen voor zijn. En ten tweede dat de Bibliothèque Nationale in Parijs en de British Museum in Londen beiden een kopie hebben uit respectievelijk de 17e en de 15e eeuw. Beiden veel ouder dus dan Lovecrafts versie. Ook hiervoor moeten er bewijzen zijn dat beide insituten een kopie hebben. Eén van deze bewijzen zou al de theorie finaal onderuithalen dat Lovecraft de enige echte auteur is van de Necronomicon. Ik dus even zoeken en hoop ze te kunnen plaatsen hier. Lees ondertussen even de quote eventueel:
[..]
Euh....ja...die namen vielen mij dus ook op (als zijnde waarschijnlijk fictieve namen). Het haalt de geloofwaardigheid van de tekst wel een beetje onderuit, maar toch kan er ondanks die misinformatie er een bron van waarheid in zitten. En om maar eens te 'bewijzen' dat Lovecraft aardig goed was in het verdraaien van waarheden bewijst dit maar eens al te meer:quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Lees je geplaatste quote nog eens goed na...
[..]
De vet gedrukte versie zul je dus nooit vinden...Al kun je het hier misschien vragen....
En dat zegt genoeg denk ik over de overige versies....
Nog een linkje over lovecraft en de necronomicon...
http://www.hplovecraft.com/creation/necron/
Tsja...ook niet echt goed voor zijn geloofwaardigheid.quote:Frequently, Lovecraft made reference to ancient, mouldering tomes that contained secrets man was not meant to know. Most of these were fictional, but a few of them were “legitimate” occult works. By mentioning factual and fictional documents in the same context, this helped to make the false books seem real. Lovecraft made only brief mentions of these books, primarily to add atmosphere, and rarely described them in any detail.
Ten eerste heeft de India Daily al 6 maal alien contact bevestigd, en ook de chinese authoriteiten bevestigen dit.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:59 schreef lawine2 het volgende:
[..]
ten eerste hebben we nog niet eens 1 andere samenleving in het heelal naast de onze ontdekt dus om te gaan roepen over miljoenen is vrij voorbarig, natuurlijk is de kans groot dat er ander leven is maar om er zomaar vanuit te gaan is vrij irrationeel.
Daarnaast heb je het over telepathie en remote viewing, beide onderwerpen die dusdanig gedebunkt zijn en waar absoluut geen enkel credible bewijs voor is, beetje goedgelovig van je.
[..]
aha. en dit weet je door?
persoonlijk dacht ik altijd dat het gewoon het manifest van een op hol geslagen sekte was.
ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:20 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Ten eerste heeft de India Daily al 6 maal alien contact bevestigd, en ook de chinese authoriteiten bevestigen dit.
Ten tweede, remote viewing is door de Amerikanen 20 miljoen dollar ingestoken, geloof me, dit werkt.. ik doe het zelf ook.
Ten derde, je gezwam over de bijbel, bewijsbaar is dit door de Egyptische synchrone geschiedenis, de Vrijmetselaars - dierenring / keltisch kruis. Het laatste avondmaal van leonardo.. de andere volken in die buurt, die ook in Jahweh de vulkaangod geloofden, enz enz enz.
Paus = BAAHL de god van de zon en de christelijke antichrist.
probeer me niet tegen de spreken, InFIdel !
Sorry hoor, maar als ik zeg dat een kopie van de grondwet van Atlantis in de dom van Keulen en in de Bibelebonse berg bij pinkeltje ligt, kun je ervan uitgaan dat het toch als grap bedoeld is... Als de auteur van jou qoute werkelijk op de hoogte is van de vindplaatsen van lovecrafts verzinsel, dan zou hij Arkham nooit noemen. Met andere woorden, het is een grap waar jij en Baaj lekker ingetuint zijn...quote:Op dinsdag 8 februari 2005 19:10 schreef ttboy het volgende:
[..]
Euh....ja...die namen vielen mij dus ook op (als zijnde waarschijnlijk fictieve namen). Het haalt de geloofwaardigheid van de tekst wel een beetje onderuit, maar toch kan er ondanks die misinformatie er een bron van waarheid in zitten. En om maar eens te 'bewijzen' dat Lovecraft aardig goed was in het verdraaien van waarheden bewijst dit maar eens al te meer:
[..]
Lovecraft wilde ook niet geloofwaardig zijn, hij wilde fictie schrijven. Hij heeft ooit eens gezegd, en de letterlijke quote zou ik even moeten opzoeken, dat een lezer geen prefetc in elkaar gedraait hoororverhaal wil, want dan heeft de lezer door dat het een kunstig verhaal is, maar een moeilijk maar wel geloofbare hoax, waardoor er altijd een vorm van twijfel ontstaat. Juist het gebuik van echte boeken past daarin. Echter 100% geloofwaardig wilde hij uiteraard nooit overkomen.quote:Tsja...ook niet echt goed voor zijn geloofwaardigheid.
Een passage uit een brief over het feit dat hij regelmatig al in zijn leven gevraagd werd naar de herkomst van veel van zijn "gebruikte" boeken...quote:To Willis Conover (July 29, 1936):
Now about the “terrible and forbidden books”—I am forced to say that most of them are purely imaginary. There never was any Abdul Alhazred or Necronomicon, for I invented these names myself. Robert Bloch devised the idea of Ludvig Prinn and his De Vermis Mysteriis, while the Book of Eibon is an invention of Clark Ashton Smith’s. The late Robert E. Howard is responsible for Friedrich von Junzt and his Unaussprechlichen Kulten....
As for seriously-written books on dark, occult, and supernatural themes—in all truth they don’t amount to much. That is why it’s more fun to invent mythical works like the Necronomicon and Book of Eibon.
Waarom blijf je dat herhalen terwijl zelfs op de site die jij in je OP geeft dit zelfs in de disclaimer heeft staan?quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:
nonsens , ontopic graag.
het gaat niet over lovecraft , P U N T.
kom dan zelf eens met wat onderbouwende punten... Dan vergeet ik voor de goede orde even je OP, waarbij je je iegen verhaal weer onderuit haalt met je "bron".quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:
nonsens , ontopic graag.
het gaat niet over lovecraft , P U N T.
Jij doet me denken aan een user die ooit eens gebanned is, ParAlien.... die was qua posten helemaal gelijk aan jou. Ik zou bijna zeggen dat je een kloon bent, maar daar heb ik geen bewijs voor dus zeg ik t niet.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
hier zou ik dus wat op kunnen zeggen , maar dan word ik gebanned, dus laat ik het erbij houden , :
krijgen jullie maar gewoon mooi de klere.
als het je niet zint in het topic dan sodeflikker je op naar een ander topic ,
en zoniet laat ik het topic sluiten.
Luister, ik probeer het nog 1 keer.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
hier zou ik dus wat op kunnen zeggen , maar dan word ik gebanned, dus laat ik het erbij houden , :
laat zien waar de chinese authoriteiten dit bevestigd hebben, en dan bedoel ik niet in een of ander paranormaal krantje maar rechtstreeks van het chinese regeringspersbureau.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:12 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
verplaats jezelf naar http://www.foxkids.nl
of begin te lezen
voor mensen als jou is maar 1 woord te bedenken:
www.watbenjedan.nl
De India Daily, alsmede de Chinezen hebben dit wel degelijk bevestigd, en India verwacht voor 2012 klaar te zijn met haar Anti Zwaartekracht Project
geen reden om zo vijandig te zijn. als jij remote viewing kan, dan wil ik bewijs zien, hmm, wellicht kan je remote viewen naar m'n kamer toe en zeggen hoe het er uitziet, dat zou ik best wel indrukwekkend vinden.quote:Remote viewing, jij kan het al zeker niet? wie the fuck ben jij man, ik kan je het complete handboek vestrekken en het je in 5 dagen leren, IDIOOT
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in de tussentijd nog wat heb zitten 'googelen' en (helaas) niet veel bewijs heb kunnen vinden dat het boek ouder is dan 100 nog wat jaar. Tuurlijk, er zijn websites die dit beweren, maar als het echt 1300 jaar oud is en gebanned is, herdrukt is etc, dan zouden daar bewijzen voor moeten zijn. En ik heb gezocht naar die bewijzen, eerlijk gezegd hoopte ik ze ook te vinden. Maar het lijkt er op dat Lovecraft toch gelijk had. Neemt niet weg dat er mijn inziens ongetwijfeld boeken zullen bestaan die tot in de details beschrijven hoe je volgens hen oeroude krachten kunt oproepen. Maar of dat de "Necronomicon" er één van is begin ik te betwijfelen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als ik zeg dat een kopie van de grondwet van Atlantis in de dom van Keulen en in de Bibelebonse berg bij pinkeltje ligt, kun je ervan uitgaan dat het toch als grap bedoeld is... Als de auteur van jou qoute werkelijk op de hoogte is van de vindplaatsen van lovecrafts verzinsel, dan zou hij Arkham nooit noemen. Met andere woorden, het is een grap waar jij en Baaj lekker ingetuint zijn...
[..]
Als een boek wil dat over bijvoorbeeld demonen gaat en hoe je ze op moet roeppen en wat hun rangorde is moet je eerder de Goetia hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2005 13:41 schreef ttboy het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in de tussentijd nog wat heb zitten 'googelen' en (helaas) niet veel bewijs heb kunnen vinden dat het boek ouder is dan 100 nog wat jaar. Tuurlijk, er zijn websites die dit beweren, maar als het echt 1300 jaar oud is en gebanned is, herdrukt is etc, dan zouden daar bewijzen voor moeten zijn. En ik heb gezocht naar die bewijzen, eerlijk gezegd hoopte ik ze ook te vinden. Maar het lijkt er op dat Lovecraft toch gelijk had. Neemt niet weg dat er mijn inziens ongetwijfeld boeken zullen bestaan die tot in de details beschrijven hoe je volgens hen oeroude krachten kunt oproepen. Maar of dat de "Necronomicon" er één van is begin ik te betwijfelen.
Dus sorry Baaj, maar idd spreken de gevoerde bewijzen de bewering zeer tegen...neemt niet weg dat ik nog steeds op zoek ben naar bewijzen die wel het voordeel van de twijfel aanbieden. Dus als mensen nog links hebben...
http://www.amazon.com/exe(...)/104-8869484-9471153quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:12 schreef Lexie het volgende:
Wat is het ISBN-nummer?
*zucht, volgende post even wat linkjes.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:25 schreef lawine2 het volgende:
[..]
laat zien waar de chinese authoriteiten dit bevestigd hebben, en dan bedoel ik niet in een of ander paranormaal krantje maar rechtstreeks van het chinese regeringspersbureau.
Helaas werkt het niet helemaal zo.quote:geen reden om zo vijandig te zijn. als jij remote viewing kan, dan wil ik bewijs zien, hmm, wellicht kan je remote viewen naar m'n kamer toe en zeggen hoe het er uitziet, dat zou ik best wel indrukwekkend vinden.
Dit is misschien een leuk stukje om te lezen:quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:34 schreef nossio het volgende:
Ik wil het nog 1 keer proberen,tussen het geschreeuw en getrash door
Als ik me nou in wil lezen in Necron Omicon.
Welk boek is dan aan te raden?
Google word je een btje dol van de hits en ook bij Donner konden ze me niet echt verder helpen.
Ook gezien de vele boeken en titiels die hier worden aangehaald en veracht zou ik het niet weten.
Dus experts...doe is even een gil en help mij even inlezen zodat ik mee kan doen![]()
This sounds familiairquote:Op woensdag 9 februari 2005 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
Essay over de historie van het boek, geschreven door Lovecraft, en dat wil je aanvoeren als bewijs dat het boek niet geschreven is door Lovecraft???quote:Op woensdag 9 februari 2005 20:35 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
(The original essay by Lovecraft, circulated among his friends for years and not published until after his death. An annotated version will be published in The Necronomicon Files, but in the meantime you can check out my comments.)
[knip]
H. P. Lovecraft
tja, alleen maar reports over mensen die beweren ufo's te zien, sorry hoor maar ik vroeg toch echt om officiele persberichten van de chineze regering, niet wat een stel kranten reporteren.quote:Op woensdag 9 februari 2005 19:37 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
*zucht, volgende post even wat linkjes.
http://www.ufoevidence.org/documents/doc1203.htm
onderaan staan wat links wat degelijke kwaliteit
neeee, natuuurlijk werkt het niet zo! anders zou het wel heeeel makkelijk worden om te bewijzen dat je het allemaal uit je duim loopt te zuigen (of je het nou zelf gelooft of niet) he?quote:Helaas werkt het niet helemaal zo.
hoe verzin je het???quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:33 schreef dodeca het volgende:
[knip]
Ja erg duidelijk, lovecraft zegt immers zelf al dat hij het niet zelf geschreven heeft.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Essay over de historie van het boek, geschreven door Lovecraft, en dat wil je aanvoeren als bewijs dat het boek niet geschreven is door Lovecraft???
Plus wederom het noemen van een niet bestaande universiteit in een niet bestaande stad (Miskatonic en Arkham)???
Zie ik het nu niet???
Nou speciaal voor jou dan, knaapje.. ook al is het wat Offtopic.quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:26 schreef lawine2 het volgende:
[..]
tja, alleen maar reports over mensen die beweren ufo's te zien, sorry hoor maar ik vroeg toch echt om officiele persberichten van de chineze regering, niet wat een stel kranten reporteren.
[..]
neeee, natuuurlijk werkt het niet zo! anders zou het wel heeeel makkelijk worden om te bewijzen dat je het allemaal uit je duim loopt te zuigen (of je het nou zelf gelooft of niet) he?
kom eerst maar eens met wat echt bewijs (en nee, dan niet weer links gaan geven naar tin-foil hat achtige sites), wellicht dat ik dan geinterreseerd genoeg ben om er serieus tijd aan te besteden.
Ik weet dat dit zeer offtopic is maar helaas kunnen we op dit forum geen personal messages naar elkaar sturen. Maar EK, hoe serieus is de 'Indian Daily'? Want ik zie dit niet als wereldnieuws overgenomen, dus de internationale persbureau's nemen deze krant of dit artikel niet echt serieus lijkt het.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:42 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Nou speciaal voor jou dan, knaapje.. ook al is het wat Offtopic.
January 06, 2005
http://www.indiadaily.com/editorial/01-06a-05.asp
India May Be First To Tell The World About ET Contact
(snip)
New Delhi is in the middle of a big secret internal debate. On one side the largest democracy of the world is eager to explain to its citizens and to the world about the ongoing contacts with the UFOs and extra-terrestrials. On the other hand there are invisible untold international protocols that prohibit doing anything that may cause worldwide fear and panic.
It is well accepted between the UFO and extra-terrestrial experts that all the five nuclear powers are in contact with the beings from other stars for quite some time. Recently India has seen enormous news on UFO contacts and secret UFO bases in Himalayas near the Chinese bases. In Ladak, for example the locals clearly point out the everyday phenomenon of large triangular spacecrafts coming out below the ground and Indian security forces protecting them.
Military officials and politicians have confessed the fact that India has been contacted. India has been told the rules of the Universe.
The current debate is on whether to keep it secret like other countries are doing or in tradition of a total transparent society come out and tell the truth. India is so open and democratic; it is very difficult to keep a secret for long.
(snip)
uhm, dat is nog steeds niet waar ik om vroeg, dit is niks meer dan een stel crackpots die beweren dat de regering 'op het punt staat' iets te onthullen, etc. sorry hoor, maar dat is dus weer tinfoil conspiracy crap. kom eens met wat substantieels op de proppen of hou anders op met de belachelijke claims te maken.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:42 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Nou speciaal voor jou dan, knaapje.. ook al is het wat Offtopic.
January 06, 2005
http://www.indiadaily.com/editorial/01-06a-05.asp
India May Be First To Tell The World About ET Contact
(snip)
New Delhi is in the middle of a big secret internal debate. On one side the largest democracy of the world is eager to explain to its citizens and to the world about the ongoing contacts with the UFOs and extra-terrestrials. On the other hand there are invisible untold international protocols that prohibit doing anything that may cause worldwide fear and panic.
It is well accepted between the UFO and extra-terrestrial experts that all the five nuclear powers are in contact with the beings from other stars for quite some time. Recently India has seen enormous news on UFO contacts and secret UFO bases in Himalayas near the Chinese bases. In Ladak, for example the locals clearly point out the everyday phenomenon of large triangular spacecrafts coming out below the ground and Indian security forces protecting them.
Military officials and politicians have confessed the fact that India has been contacted. India has been told the rules of the Universe.
The current debate is on whether to keep it secret like other countries are doing or in tradition of a total transparent society come out and tell the truth. India is so open and democratic; it is very difficult to keep a secret for long.
(snip)
Tuurlijk zegt Locevraft in zijn essay dat hij het niet zelf geschreven heeft, het essay is immers een gedeelte van zijn verzonnen mythos. Het essay dient als doel om zijn mythos in stand te houden en uit te breiden... En blijkbaar werkt het, gezien je overtuiging...quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:39 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Ja erg duidelijk, lovecraft zegt immers zelf al dat hij het niet zelf geschreven heeft.
Ik heb dat essay in verschillende uitvoeringen hier thuis liggen, geloof me, ik kan dat ding bijna dromen..quote:Gebruik niet altijd dat suggestieve ontkenning, of suggestief neerhalen van het bewijs.. zoek dan tenminste de dingen op die Lovecraft zegt in die Essay.. misschien kom je er achter dat het boek inderdaad al veel ouder is, en inderdaad uit die tijd komt!
uhuh, dus wanneer ik laat zien dat je totaal geen credible sources te voorschijn kan toveren voor je claims ga je dus maar weer roepen dat we off-topic geraakt zijn (en wiens schuld is dat hmmm?) zodat je tenminste nog een beetje gezicht kan redden.quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Maar de India Daily is echt een gerenomeerde krant!
Een beetje het nationale persbureau?
Reporters zijn overigens vaak wel vrije reporters! zo gaat dat in een echte democratie.
Nee de Amerikaanse of Nederlandse regering geef niet graag openbaar dat men in India eerder is met de opvolger van olie!!
Maar nu even kappen met die crap lawine2, zijn ook al wat andere topics over.
Dit topic gaat over de Necro Omicon
beter lezen, ik ZEG dat er al topics over zijn.. ik kan wel dit topic volbeuken met 50-60 links..wat heeft Baaj daaraan.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:29 schreef lawine2 het volgende:
[..]
uhuh, dus wanneer ik laat zien dat je totaal geen credible sources te voorschijn kan toveren voor je claims ga je dus maar weer roepen dat we off-topic geraakt zijn (en wiens schuld is dat hmmm?) zodat je tenminste nog een beetje gezicht kan redden.
Hebbie de Griekse versie al gezien?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tuurlijk zegt Locevraft in zijn essay dat hij het niet zelf geschreven heeft, het essay is immers een gedeelte van zijn verzonnen mythos. Het essay dient als doel om zijn mythos in stand te houden en uit te breiden... En blijkbaar werkt het, gezien je overtuiging...
De enige plek waar hij zegt de schrijver te zijn, is in de talloze brieven die hij schreef aan correspondenten.
[..]
Ik heb dat essay in verschillende uitvoeringen hier thuis liggen, geloof me, ik kan dat ding bijna dromen..
Ik haal helemaal geen bewijs "suggestief" neer, ik vertel je gewoon waar het op staat.
Als jij als bewijs voor de echtheid van een boek een stuk aandraagt van de auteur van dat boek, dan is dat op zijn minst zeer twijfelachtig bewijs...
Jij zegt dat ik het stuk niet goed heb gelezen, maar dan plaats ik grote vraagtekens bij jou manier van lezen, aangezien je de grootste grap van het stukje niet eens op gemerkt hebt...
Als Lovecraft werkelijk het echte verhaal van de necronomicon zou opschrijven, waarom vermeldt hij dan dat er een kopie te vinden is in de miskatonic universiteit in Arkham??
Dit is een universiteit die niet bestaat en een plaats die ook niet echt is. Beide termen zijn door hem zelf verzonnen..
Misschien moet jij het stukje nog maar eens doorlezen.....
Er bestaan verschillende versies, die vaak de titel hebben van boek der doden. Het Egyptische boek is een voorbeeld.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:15 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Hebbie de Griekse versie al gezien?Lovecraft was niet de eerste die verhalen liet opwelmen over het "boek der doden" !!!!!
Nou, ik kan dat wel, en ik kan je vertellen.. jeez, wat een ti-ta-teringzooi.. Zou je je niet eensch gaan schamen en je kamer opruimen..?quote:geen reden om zo vijandig te zijn. als jij remote viewing kan, dan wil ik bewijs zien, hmm, wellicht kan je remote viewen naar m'n kamer toe en zeggen hoe het er uitziet, dat zou ik best wel indrukwekkend vinden.
Die past mooi op een tegeltje boven de WCquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:01 schreef dodeca het volgende:
Signs and symbols control the world, not phases and laws - Confucius (551-479 BC)
Ze zijn ook zoveel sterker zegquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:01 schreef dodeca het volgende:
Signs and symbols control the world, not phases and laws - Confucius (551-479 BC)
Maar gebeurd dat ook niet in de praktijk? Zijn er ook geen landgrenzen bepaald door een boekwerk? (zie Israel en de bijbel bv). Tekst kan heel krachtig zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:41 schreef Shark.Bait het volgende:
Mèn, zo kan je alles wat iedereen aan het papier toevertrouwt wel als echt gaan zien.
Klopt.quote:Op zondag 13 februari 2005 01:17 schreef livEliveD het volgende:
Maar gebeurd dat ook niet in de praktijk? Zijn er ook geen landgrenzen bepaald door een boekwerk? (zie Israel en de bijbel bv). Tekst kan heel krachtig zijn
Was mensen nog een linkje verschuldigd.. Niet de foto die ik me herinnerde, maar wel andere foto's.. http://www.raidersnewsupdate.com/pope-ufo2.htmquote:toevallig een foto??
En holbewoners bestonden nog niet tijdens het tijdperk van de dino's, maar goed dat maakt, als het waar is, de ontdekking niet minder opzienbarend...
En of Lovecraft een goeie schrijver is...quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:44 schreef NgInE het volgende:
ja er bestaat een Necronomicon, dat min of meer een verzameling is van oude Sumerische gebeden (die zijn aangezien voor toverspreuken). en Lovecraft is gewoon een verdomd goed schrijver! kan het iedereen aanraden. en uiteraard is zijn necronomicon fictief. hoewel de hele Cthulu mythos een verkapte versie is van het eeuwenoude verhaal tussen licht en duisternis.
kun je daar iets meer over uitwijden stranger ! MHDquote:met hulp van vrienden en collega-schrijvers.
leer lezenquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:29 schreef Azathoth het volgende:
Het moet Necronomicon zijn, niet Necron Omicon
Best lastig posten zonder dat je kunt lezen.quote:
Het is toch vrij bekend dat er tijdens het leven van Lovecraft en daarna, de mythos gebruikt en uitgebreidt is door andere schijvers, zoals :quote:Op zaterdag 16 april 2005 03:14 schreef merlin693 het volgende:
[..]
kun je daar iets meer over uitwijden stranger ! MHD
P.S. Ritman Hermetic/alchemic collectie door staat gekocht (19 M ) cool...wij kunnen inzien aangezien open bieb
Ook is er een boek uitgebracht genaamd cthulhu2000 (quote:Clark Ashton Smith <--
Robert E. Howard
Frank Belknap Long
Robert Bloch <--
August Derleth <--
Henry Kuttner
Duane W. Rimel
J. Vernon Shea
Richard F. Searight
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|