abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24992625
Hoi. It is I, la MUUS.

Gezellig hier. .

Dames en heren, ik zie weer een hoop heftige dingen over en weer gaan. Brullen om bewijs, dingen constant herhalen, zelfs typen in hoofdletters...
Adem in, adem uit, allemaal!

Eén keer vragen om bewijs is genoeg, één keer je punt maken is genoeg en hoofdletters en gesar zijn helemaal nergens voor nodig. Dit geldt uiteraard voor alle partijen.

Get a grip en doettus lief. Potjandosienogantoezeg! .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:25:27 #152
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24992765
Ik word altijd zo chagrijnig van mensen, die totaal niks toevoegen aan het onderwerp.. mensen die langskomen.. wat op het niveau van een varken wat kreten brullen.. en zich dan niet meer laten zien.

Schandalig.
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:40:41 #153
94904 ExtremeKnowledge
pi_24993004
Dit verhaal is zo uitgebreidt, en verdient toewijding, verklaring en langdurige studie.
But now we are awake!.
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:04:16 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_25001786
de entrance van muus is er een met confetti , maar ook glasscherven voor wie het verziekt

ps ExtremeKnowledge , alle respect maar niet weer zo oftopic pompen zoals je op de vorige bladzijde deed , dat roept weer reacties op en zo is dit topic binnen no time gevult met waar het hier NIET over gaat.

en wat het wel is... dat is de Geschiedenis van de ancients , in makkelijke (voor apen ) taal :
de historie uit de pre(rec.)historie
ttboy ging al top op weg met de info over het achterhouden en een onbetaalbare prijs zetten op de kennis.
ik wil ergens heen met dit topic , en het is geen ja nee discussie , dus iedereen die dat voor ogen heeft keert uzelf om en maak een baajguardian is gestoord topic in ONZ , maar laat dit topic met rust.
als je gefacineerd bent met dit onderwerp praat dan mee
lurk je gewoon : hetzelfde.
kritiek , ook leuk
maar debunken niet gewenst , al betaal je ervoor.
en kom nu niet aanzetten met posts als ja je wil dit en dat opdringen want weerwoord mag niet , daar heb ik dan van te voren iets op te zeggen (sorry voor de hoofdletters muus)
ALS HET JE NIET ZINT LEES DIT TOPIC DAN NIET DANK JE.

dat is alles.

en nu weer terug ontopic.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_25002359
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 19:10 schreef ttboy het volgende:

[..]

Euh....ja...die namen vielen mij dus ook op (als zijnde waarschijnlijk fictieve namen). Het haalt de geloofwaardigheid van de tekst wel een beetje onderuit, maar toch kan er ondanks die misinformatie er een bron van waarheid in zitten. En om maar eens te 'bewijzen' dat Lovecraft aardig goed was in het verdraaien van waarheden bewijst dit maar eens al te meer:
[..]
Sorry hoor, maar als ik zeg dat een kopie van de grondwet van Atlantis in de dom van Keulen en in de Bibelebonse berg bij pinkeltje ligt, kun je ervan uitgaan dat het toch als grap bedoeld is... Als de auteur van jou qoute werkelijk op de hoogte is van de vindplaatsen van lovecrafts verzinsel, dan zou hij Arkham nooit noemen. Met andere woorden, het is een grap waar jij en Baaj lekker ingetuint zijn...
quote:
Tsja...ook niet echt goed voor zijn geloofwaardigheid.
Lovecraft wilde ook niet geloofwaardig zijn, hij wilde fictie schrijven. Hij heeft ooit eens gezegd, en de letterlijke quote zou ik even moeten opzoeken, dat een lezer geen prefetc in elkaar gedraait hoororverhaal wil, want dan heeft de lezer door dat het een kunstig verhaal is, maar een moeilijk maar wel geloofbare hoax, waardoor er altijd een vorm van twijfel ontstaat. Juist het gebuik van echte boeken past daarin. Echter 100% geloofwaardig wilde hij uiteraard nooit overkomen.
quote:
To Willis Conover (July 29, 1936):

Now about the “terrible and forbidden books”—I am forced to say that most of them are purely imaginary. There never was any Abdul Alhazred or Necronomicon, for I invented these names myself. Robert Bloch devised the idea of Ludvig Prinn and his De Vermis Mysteriis, while the Book of Eibon is an invention of Clark Ashton Smith’s. The late Robert E. Howard is responsible for Friedrich von Junzt and his Unaussprechlichen Kulten....
As for seriously-written books on dark, occult, and supernatural themes—in all truth they don’t amount to much. That is why it’s more fun to invent mythical works like the Necronomicon and Book of Eibon.
Een passage uit een brief over het feit dat hij regelmatig al in zijn leven gevraagd werd naar de herkomst van veel van zijn "gebruikte" boeken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:29:55 #156
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_25002928
nonsens , ontopic graag.

het gaat niet over lovecraft , P U N T.
pi_25003509
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:
nonsens , ontopic graag.

Waarom blijf je dat herhalen terwijl zelfs op de site die jij in je OP geeft dit zelfs in de disclaimer heeft staan?

[offtopic]De pedante manier van discusieren van jou doet me een beetje denken aan mensen die last hebben van het asperger syndroom. Mocht dit zo zijn dan verklaart het een hoop.

Zielig geklaag de hele tijd op mensen die jouw stellingen proberen onderuit te halen maar ingaan op argumenten, hoe sterk of zwak dan ook, doe je niet. Dit is een discussieforum, gedraag je er dan ook naar![/offtopic]

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2005 11:03:39 ]
pi_25004089
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:
nonsens , ontopic graag.

kom dan zelf eens met wat onderbouwende punten... Dan vergeet ik voor de goede orde even je OP, waarbij je je iegen verhaal weer onderuit haalt met je "bron".
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:49:03 #159
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_25004143
hier zou ik dus wat op kunnen zeggen , maar dan word ik gebanned, dus laat ik het erbij houden , :

krijgen jullie maar gewoon mooi de klere.
als het je niet zint in het topic dan sodeflikker je op naar een ander topic ,
en zoniet laat ik het topic sluiten.
  Moderator woensdag 9 februari 2005 @ 12:10:04 #160
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_25004502
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
hier zou ik dus wat op kunnen zeggen , maar dan word ik gebanned, dus laat ik het erbij houden , :

Jij doet me denken aan een user die ooit eens gebanned is, ParAlien.... die was qua posten helemaal gelijk aan jou. Ik zou bijna zeggen dat je een kloon bent, maar daar heb ik geen bewijs voor dus zeg ik t niet.

kan iemand niet even een vage site @ geocities aanmaken waar staat dat de auteur van die pagina bewijs heeft (dat niet genoemd wordt) dat BaajGuardian dezelfde persoon is als ParAlien, want dan is het natuurlijk waar

Alle gekheid op een stokje. Jij moet eens inhoudelijk gaan reageren. Jij plempt hier teksten neer, roept dat alle kritische mensen hier eens goed moeten nadenken, maar ondertussen reageer je totaal niet inhoudelijk op posts van andere mensen. Beetje typerend voor jou. Jij opent topics, flikkert daar het liefste links in naar sites of plaatst quotes van die sites, typt er zelf bijna niets bij, roept dat het waar is, schreeuwt tegen alle mensen die het er niet mee eens zijn, maar inhoudelijk reageer je niet.

Nu verlies je zelfs je geduld. Wat wil je dan, een topic openen waar je samen met je gelijkgezinde vriendjes kunt praten en het met elkaar eens kunt zijn ? Je zit op een forum. Dat betekend dat daar mensen zitten die niet hetzelfde denken als jij. Live with it.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_25004556
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:

Luister, ik probeer het nog 1 keer.

Jij komt met de stelling dat de necronomicon een oud boek is, ver voor de tijd van HP lovecraft.
Helaas kom je dan met een bron waaruit blijkt dat de neconomicon is geschreven door diezelfde persoon.

Je brengt geen enkel punt waaruit blijkt dat dat niet zo is, sterker nog, je reageert erg aggressief als ik je, in mijn ogen zeer correct en vriendelijk, vraag om bronnen waaruit blijkt dat je gelijk hebt.

Ik wordt echter een beetje moe van je persoonlijke aanvallen op mij en diegenen die, wederom in mijn ogen zeer correct en vriendelijk, met jou in duscussie gan over het door jou opgestarte topic.
Ik zou bijna zeggen, dat als dit de reden was om weer terug te komen, je beter weg had kunnen blijven, maar goed, laat ik me niet verlagen tot persoonlijke aanvallen...

Tussenstand is echter wel dat er bijna geen bewijs is dat het boek ouder is dan 100 jaar, het aangeleverde "bewijs" zulke fouten bevat dat het geheel niet meer serieus te nemen is en de schrijver zelf meerder malen heeft aangegeven dat het zijn eigen verzinsel is...

En dit topic sluiten?? Goed idee, het begon al met onzin en het is neit beter geworden, ondanks mijn en andere pogingen om er nog iets van te maken...
C. Sagan
pi_25004742
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:12 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
verplaats jezelf naar http://www.foxkids.nl

of begin te lezen

voor mensen als jou is maar 1 woord te bedenken:

www.watbenjedan.nl

De India Daily, alsmede de Chinezen hebben dit wel degelijk bevestigd, en India verwacht voor 2012 klaar te zijn met haar Anti Zwaartekracht Project
laat zien waar de chinese authoriteiten dit bevestigd hebben, en dan bedoel ik niet in een of ander paranormaal krantje maar rechtstreeks van het chinese regeringspersbureau.
quote:
Remote viewing, jij kan het al zeker niet? wie the fuck ben jij man, ik kan je het complete handboek vestrekken en het je in 5 dagen leren, IDIOOT
geen reden om zo vijandig te zijn. als jij remote viewing kan, dan wil ik bewijs zien, hmm, wellicht kan je remote viewen naar m'n kamer toe en zeggen hoe het er uitziet, dat zou ik best wel indrukwekkend vinden.
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:26:36 #163
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_25004762
Goh, ik kom een paar dagen later nog eens kijken in dit topic en wonder boven wonder is de discussie echt geen centimeter vooruit gekomen.
Het enige wat de TS lijkt te accepteren zijn mensen die zeggen: "soooow nou zeg, jij weet er echt veel van" en "je hebt gelijk vertel ons meer"
maar zodra iemand zich kritsicher dan dat uitlaat wordt ie flux bestempeld als onnadenkend en dom.

Deze manier van discussieren is dom. Degene die deze manier van discussieren hanteert is ook dom. En dat levert vervolgens ernstige twijfels omtrent de geloofwaardigheid van alle beweringen gedaan door TS.

Hier wilde ik het voor dit topic maar bij laten, het gaat immers nergens meer naar toe.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_25004819
oh en, extremeknowledge, die link die je gaf van de indiadaily, *WAT* bewijst dat nou? niks! puur iets wat je vind in het gemiddelde tin-foil hat blaadje waarin je ook de elvis-sightings vind.
  woensdag 9 februari 2005 @ 13:16:45 #165
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_25005469
7 pagina's flame met hier en daar leuke info. Ik kan me er niet meer doorheen worstelen dus als het al gezegd is, mea culpa:

Er bestaat wel een echt Dodenboek en het ding heet wellicht ook wel necronomicon. De egyptenaren hadden een mummificatiehandleiding waarin stond hoe je een mummie moest maken. Niet alleen technische informatie, maar ook spirituele en daar stond ook informatie bij over het aanroepen en afweren van goden en geesten.

Beetje googelen levert http://www.sacred-texts.com/egy/ebod/
  woensdag 9 februari 2005 @ 13:41:15 #166
104091 ttboy
Taalpuristen: opzouten!
pi_25005835
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:54 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als ik zeg dat een kopie van de grondwet van Atlantis in de dom van Keulen en in de Bibelebonse berg bij pinkeltje ligt, kun je ervan uitgaan dat het toch als grap bedoeld is... Als de auteur van jou qoute werkelijk op de hoogte is van de vindplaatsen van lovecrafts verzinsel, dan zou hij Arkham nooit noemen. Met andere woorden, het is een grap waar jij en Baaj lekker ingetuint zijn...
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in de tussentijd nog wat heb zitten 'googelen' en (helaas) niet veel bewijs heb kunnen vinden dat het boek ouder is dan 100 nog wat jaar. Tuurlijk, er zijn websites die dit beweren, maar als het echt 1300 jaar oud is en gebanned is, herdrukt is etc, dan zouden daar bewijzen voor moeten zijn. En ik heb gezocht naar die bewijzen, eerlijk gezegd hoopte ik ze ook te vinden. Maar het lijkt er op dat Lovecraft toch gelijk had. Neemt niet weg dat er mijn inziens ongetwijfeld boeken zullen bestaan die tot in de details beschrijven hoe je volgens hen oeroude krachten kunt oproepen. Maar of dat de "Necronomicon" er één van is begin ik te betwijfelen.

Dus sorry Baaj, maar idd spreken de gevoerde bewijzen de bewering zeer tegen...neemt niet weg dat ik nog steeds op zoek ben naar bewijzen die wel het voordeel van de twijfel aanbieden. Dus als mensen nog links hebben...
"Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
pi_25006984

[ Bericht 100% gewijzigd door -Beestje- op 09-02-2005 15:09:04 (dubbel) ]
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_25006992
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:41 schreef ttboy het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in de tussentijd nog wat heb zitten 'googelen' en (helaas) niet veel bewijs heb kunnen vinden dat het boek ouder is dan 100 nog wat jaar. Tuurlijk, er zijn websites die dit beweren, maar als het echt 1300 jaar oud is en gebanned is, herdrukt is etc, dan zouden daar bewijzen voor moeten zijn. En ik heb gezocht naar die bewijzen, eerlijk gezegd hoopte ik ze ook te vinden. Maar het lijkt er op dat Lovecraft toch gelijk had. Neemt niet weg dat er mijn inziens ongetwijfeld boeken zullen bestaan die tot in de details beschrijven hoe je volgens hen oeroude krachten kunt oproepen. Maar of dat de "Necronomicon" er één van is begin ik te betwijfelen.

Dus sorry Baaj, maar idd spreken de gevoerde bewijzen de bewering zeer tegen...neemt niet weg dat ik nog steeds op zoek ben naar bewijzen die wel het voordeel van de twijfel aanbieden. Dus als mensen nog links hebben...
Als een boek wil dat over bijvoorbeeld demonen gaat en hoe je ze op moet roeppen en wat hun rangorde is moet je eerder de Goetia hebben
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_25007071
Wat is het ISBN-nummer?
pi_25007147
TS raast en tiert als een doorgeslagen straatpredikant. Niet echt slim om zo je boodschap over te brengen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25007158
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:12 schreef Lexie het volgende:
Wat is het ISBN-nummer?
http://www.amazon.com/exe(...)/104-8869484-9471153

Is geen ISBN, maar volgens mij is dat boek ook niet meer te koop..
C. Sagan
pi_25007205
Necronomicon is gewoon een soort van verdaaide Mesopotamische godsdienst.
Mischien is het geschreven door een of andere historicus uit de middeleeuwen en had hij het niet helemaal juist want als je de mesopotamische godsdienst vergelijkt met de Necronomicon klopt de Necronomicon niet helemaal. En mischien dacht die historicus dat hun gebeden een soort van oproep toverspreuken zijn ofzo.

Echte zwarte magie vind je in boeken als:

The Grand Grimoir
Grimoirum Verum
Grimoir of Honorius
Abramelin the mage
Grimoir of Turiel
Heptameron
The black Raven
The black pullet

En nog een heel rijtje boeken.

Dat is meer duivelskunsten dan de Necronomicon wat volgens mij een vergissing is.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:34:56 #173
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25007394
Ik wil het nog 1 keer proberen,tussen het geschreeuw en getrash door
Als ik me nou in wil lezen in Necron Omicon.
Welk boek is dan aan te raden?
Google word je een btje dol van de hits en ook bij Donner konden ze me niet echt verder helpen.
Ook gezien de vele boeken en titiels die hier worden aangehaald en veracht zou ik het niet weten.

Dus experts...doe is even een gil en help mij even inlezen zodat ik mee kan doen
[<knip Censuur op Fok!>]
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:37:24 #174
94904 ExtremeKnowledge
pi_25010336
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:25 schreef lawine2 het volgende:

[..]

laat zien waar de chinese authoriteiten dit bevestigd hebben, en dan bedoel ik niet in een of ander paranormaal krantje maar rechtstreeks van het chinese regeringspersbureau.
*zucht, volgende post even wat linkjes.

http://www.ufoevidence.org/documents/doc1203.htm

onderaan staan wat links wat degelijke kwaliteit
quote:
geen reden om zo vijandig te zijn. als jij remote viewing kan, dan wil ik bewijs zien, hmm, wellicht kan je remote viewen naar m'n kamer toe en zeggen hoe het er uitziet, dat zou ik best wel indrukwekkend vinden.
Helaas werkt het niet helemaal zo.

Heb je Msn ofzo? geef me je even je adres dan.. dan stuur ik je een handleiding en leg ik het je uit.

[ Bericht 5% gewijzigd door ExtremeKnowledge op 09-02-2005 20:29:22 ]
But now we are awake!.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:18:25 #175
94904 ExtremeKnowledge
pi_25010940
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:34 schreef nossio het volgende:
Ik wil het nog 1 keer proberen,tussen het geschreeuw en getrash door
Als ik me nou in wil lezen in Necron Omicon.
Welk boek is dan aan te raden?
Google word je een btje dol van de hits en ook bij Donner konden ze me niet echt verder helpen.
Ook gezien de vele boeken en titiels die hier worden aangehaald en veracht zou ik het niet weten.

Dus experts...doe is even een gil en help mij even inlezen zodat ik mee kan doen
Dit is misschien een leuk stukje om te lezen:

http://homepages.pavilion.co.uk/glyng/necronomicon.html
But now we are awake!.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')