Sorry hoor, maar als ik zeg dat een kopie van de grondwet van Atlantis in de dom van Keulen en in de Bibelebonse berg bij pinkeltje ligt, kun je ervan uitgaan dat het toch als grap bedoeld is... Als de auteur van jou qoute werkelijk op de hoogte is van de vindplaatsen van lovecrafts verzinsel, dan zou hij Arkham nooit noemen. Met andere woorden, het is een grap waar jij en Baaj lekker ingetuint zijn...quote:Op dinsdag 8 februari 2005 19:10 schreef ttboy het volgende:
[..]
Euh....ja...die namen vielen mij dus ook op (als zijnde waarschijnlijk fictieve namen). Het haalt de geloofwaardigheid van de tekst wel een beetje onderuit, maar toch kan er ondanks die misinformatie er een bron van waarheid in zitten. En om maar eens te 'bewijzen' dat Lovecraft aardig goed was in het verdraaien van waarheden bewijst dit maar eens al te meer:
[..]
Lovecraft wilde ook niet geloofwaardig zijn, hij wilde fictie schrijven. Hij heeft ooit eens gezegd, en de letterlijke quote zou ik even moeten opzoeken, dat een lezer geen prefetc in elkaar gedraait hoororverhaal wil, want dan heeft de lezer door dat het een kunstig verhaal is, maar een moeilijk maar wel geloofbare hoax, waardoor er altijd een vorm van twijfel ontstaat. Juist het gebuik van echte boeken past daarin. Echter 100% geloofwaardig wilde hij uiteraard nooit overkomen.quote:Tsja...ook niet echt goed voor zijn geloofwaardigheid.
Een passage uit een brief over het feit dat hij regelmatig al in zijn leven gevraagd werd naar de herkomst van veel van zijn "gebruikte" boeken...quote:To Willis Conover (July 29, 1936):
Now about the “terrible and forbidden books”—I am forced to say that most of them are purely imaginary. There never was any Abdul Alhazred or Necronomicon, for I invented these names myself. Robert Bloch devised the idea of Ludvig Prinn and his De Vermis Mysteriis, while the Book of Eibon is an invention of Clark Ashton Smith’s. The late Robert E. Howard is responsible for Friedrich von Junzt and his Unaussprechlichen Kulten....
As for seriously-written books on dark, occult, and supernatural themes—in all truth they don’t amount to much. That is why it’s more fun to invent mythical works like the Necronomicon and Book of Eibon.
Waarom blijf je dat herhalen terwijl zelfs op de site die jij in je OP geeft dit zelfs in de disclaimer heeft staan?quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:
nonsens , ontopic graag.
het gaat niet over lovecraft , P U N T.
kom dan zelf eens met wat onderbouwende punten... Dan vergeet ik voor de goede orde even je OP, waarbij je je iegen verhaal weer onderuit haalt met je "bron".quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:
nonsens , ontopic graag.
het gaat niet over lovecraft , P U N T.
Jij doet me denken aan een user die ooit eens gebanned is, ParAlien.... die was qua posten helemaal gelijk aan jou. Ik zou bijna zeggen dat je een kloon bent, maar daar heb ik geen bewijs voor dus zeg ik t niet.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
hier zou ik dus wat op kunnen zeggen , maar dan word ik gebanned, dus laat ik het erbij houden , :
krijgen jullie maar gewoon mooi de klere.
als het je niet zint in het topic dan sodeflikker je op naar een ander topic ,
en zoniet laat ik het topic sluiten.
Luister, ik probeer het nog 1 keer.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
hier zou ik dus wat op kunnen zeggen , maar dan word ik gebanned, dus laat ik het erbij houden , :
krijgen jullie maar gewoon mooi de klere.
als het je niet zint in het topic dan sodeflikker je op naar een ander topic ,
en zoniet laat ik het topic sluiten.
laat zien waar de chinese authoriteiten dit bevestigd hebben, en dan bedoel ik niet in een of ander paranormaal krantje maar rechtstreeks van het chinese regeringspersbureau.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:12 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
verplaats jezelf naar http://www.foxkids.nl
of begin te lezen
voor mensen als jou is maar 1 woord te bedenken:
www.watbenjedan.nl
De India Daily, alsmede de Chinezen hebben dit wel degelijk bevestigd, en India verwacht voor 2012 klaar te zijn met haar Anti Zwaartekracht Project
geen reden om zo vijandig te zijn. als jij remote viewing kan, dan wil ik bewijs zien, hmm, wellicht kan je remote viewen naar m'n kamer toe en zeggen hoe het er uitziet, dat zou ik best wel indrukwekkend vinden.quote:Remote viewing, jij kan het al zeker niet? wie the fuck ben jij man, ik kan je het complete handboek vestrekken en het je in 5 dagen leren, IDIOOT
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in de tussentijd nog wat heb zitten 'googelen' en (helaas) niet veel bewijs heb kunnen vinden dat het boek ouder is dan 100 nog wat jaar. Tuurlijk, er zijn websites die dit beweren, maar als het echt 1300 jaar oud is en gebanned is, herdrukt is etc, dan zouden daar bewijzen voor moeten zijn. En ik heb gezocht naar die bewijzen, eerlijk gezegd hoopte ik ze ook te vinden. Maar het lijkt er op dat Lovecraft toch gelijk had. Neemt niet weg dat er mijn inziens ongetwijfeld boeken zullen bestaan die tot in de details beschrijven hoe je volgens hen oeroude krachten kunt oproepen. Maar of dat de "Necronomicon" er één van is begin ik te betwijfelen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als ik zeg dat een kopie van de grondwet van Atlantis in de dom van Keulen en in de Bibelebonse berg bij pinkeltje ligt, kun je ervan uitgaan dat het toch als grap bedoeld is... Als de auteur van jou qoute werkelijk op de hoogte is van de vindplaatsen van lovecrafts verzinsel, dan zou hij Arkham nooit noemen. Met andere woorden, het is een grap waar jij en Baaj lekker ingetuint zijn...
[..]
Als een boek wil dat over bijvoorbeeld demonen gaat en hoe je ze op moet roeppen en wat hun rangorde is moet je eerder de Goetia hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2005 13:41 schreef ttboy het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in de tussentijd nog wat heb zitten 'googelen' en (helaas) niet veel bewijs heb kunnen vinden dat het boek ouder is dan 100 nog wat jaar. Tuurlijk, er zijn websites die dit beweren, maar als het echt 1300 jaar oud is en gebanned is, herdrukt is etc, dan zouden daar bewijzen voor moeten zijn. En ik heb gezocht naar die bewijzen, eerlijk gezegd hoopte ik ze ook te vinden. Maar het lijkt er op dat Lovecraft toch gelijk had. Neemt niet weg dat er mijn inziens ongetwijfeld boeken zullen bestaan die tot in de details beschrijven hoe je volgens hen oeroude krachten kunt oproepen. Maar of dat de "Necronomicon" er één van is begin ik te betwijfelen.
Dus sorry Baaj, maar idd spreken de gevoerde bewijzen de bewering zeer tegen...neemt niet weg dat ik nog steeds op zoek ben naar bewijzen die wel het voordeel van de twijfel aanbieden. Dus als mensen nog links hebben...
http://www.amazon.com/exe(...)/104-8869484-9471153quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:12 schreef Lexie het volgende:
Wat is het ISBN-nummer?
*zucht, volgende post even wat linkjes.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:25 schreef lawine2 het volgende:
[..]
laat zien waar de chinese authoriteiten dit bevestigd hebben, en dan bedoel ik niet in een of ander paranormaal krantje maar rechtstreeks van het chinese regeringspersbureau.
Helaas werkt het niet helemaal zo.quote:geen reden om zo vijandig te zijn. als jij remote viewing kan, dan wil ik bewijs zien, hmm, wellicht kan je remote viewen naar m'n kamer toe en zeggen hoe het er uitziet, dat zou ik best wel indrukwekkend vinden.
Dit is misschien een leuk stukje om te lezen:quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:34 schreef nossio het volgende:
Ik wil het nog 1 keer proberen,tussen het geschreeuw en getrash door
Als ik me nou in wil lezen in Necron Omicon.
Welk boek is dan aan te raden?
Google word je een btje dol van de hits en ook bij Donner konden ze me niet echt verder helpen.
Ook gezien de vele boeken en titiels die hier worden aangehaald en veracht zou ik het niet weten.
Dus experts...doe is even een gil en help mij even inlezen zodat ik mee kan doen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |