Heeee, wat leuk, Morris en zijn vader dansen hier ook op Elvisquote:Op woensdag 2 februari 2005 12:32 schreef Catootje het volgende:
Onze Danielle is trouwens gek op Elvis!!! Moeten we de hele tijd op dansen..
Done!quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:14 schreef Faja-Lobi het volgende:
ps zouden de modjes mijn naam aan willen passen in het lijstje welk kindje wanneer is geboren. Thanks.
Ik geloof dat ik het je ook al eens had gevraagd in de mail, zal wel nooit zijn aangekomen (ik en computers gaan niet altijd samen), maar wat heeft Amber dan precies? Als je het niet zo wilt vertellen mag je me ook altijd mailen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:55 schreef LadyS het volgende:
dutch. het kaakje is nog steeds hetzelfde. ik denk ook niet dat dat gaat veranderen.
Dus het is afwachten hoe het er straks uitziet (met de tanden enzo)
Je bedoeltmwaarschijnlijk puistjes. Die krijgen ze door de hormonen die ze van de moeder hebben gekregen tijdens de bevalling. Gaat idd gewoon vanzelf weer wegquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:49 schreef petitlapin het volgende:
ik ben normaal geen ouderforumbezoeker, maar suzanna, het is heel normaal hoor dat kleine babies uitslag hebben, meestal rode kleine bultjes op gezichtje, ik weet niet hoe oud ze is maar meestal tussen eerste en tweede maand of zo. Is normaal en gaat vanzelf weg![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:09 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het je ook al eens had gevraagd in de mail, zal wel nooit zijn aangekomen (ik en computers gaan niet altijd samen), maar wat heeft Amber dan precies? Als je het niet zo wilt vertellen mag je me ook altijd mailen.
quote:Een baby-badolie reinigt en verzorgt de babyhuid. Na het baden blijft een beschermend laagje achter. Gebruik geen gewone babyolie. Deze blijft op het water drijven en kan, als de baby per ongeluk badwater binnenkrijgt, in de longetjes terechtkomen. Dit kan schade aanrichten, doordat de longblaasjes aan elkaar vastplakken.
Hmmquote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:28 schreef LadyS het volgende:
wat is jordy een lekker ding zegWelkom hier
En Noah
tex, het is niet goed om hem zoveel te laten staan hoor! Dat zei dat mens van de babymasage (ze is fysio) tegen mij toen ik dat een keertje met amber deed. Het schijn niet zo goed te zijn voor de heupjes, omdat die nog "zacht" zijn ofzo
Ik vind vaak dat dat mens overdrijft, maar hier zit wel wat in volgens mij, dus kijk er mee uit
Wat een scheetjequote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:41 schreef Cavemania het volgende:
Bij deze wil ik ook ff onze dochter aanmelden
Ze heet Dominique en is 26 januari 2005 geboren
[afbeelding]
wij gebruiken hier een zwemluier, dan hebbie niks verder nodig.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:23 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Heb je bij de zwembroekjes ook nog een luier nodig?
Ben ook al eens samen met Dominique onder de douche geweest, ze vond het heerlijk lekker bij papa op de arm en onder het warme water. Vandaag samen in bad geweest, dat was ook een suc6, ze genieten er echt van als ze met papa of mama in bad of onder de douche kunnen heb ik het idee.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:42 schreef Luchtbel het volgende:
Tex, als je geen zeep gebruikt laat je hem echt niet glippen in de douche hoor! Douchen is fijn en handig vind ik. Wij gingen op dag 6 geloof ik voor het eerst samen douchen.
en hete kraan in douchehokje laten lopen die de boel verwarmd, snel met de kleine onder de douche, in het miniscule douchehokje na het douche de kleine gelijk warm in een handdoek rollen en hup richting de kachel en daar verder aankleden ? Die douchehokkies zijn zo warm door stoom enzo (ik denk nml dat de situatie douche bij ons ongeveer gelijk is en ander zo als we het hiervoor hadden en het levert hier niet echt een probleem op, bahlve een goede 'organisatie')quote:Op maandag 7 februari 2005 09:16 schreef Suzanna het volgende:
Maar ik denk dat we het maar bij badderen moeten houden...(helaas) tot we een nieuw huis hebben met verwarmde badkamer en meer ruimte (wat we nu hebben is een douchehokje).
Balen zeg. Jolie: beterschapquote:Op maandag 7 februari 2005 00:06 schreef Luchtbel het volgende:
Ze is trouwens weer ziekdikke snot draden, slijm uit d'r keel, slijm in d'r poep zo zielig. Gelukkig slaapt ze wel lekker nu.
Jaja, zeggen ze allemaal . . .quote:Op maandag 7 februari 2005 16:14 schreef phluphy het volgende:
Update: Danyel groeit als kool, wij worden er van verdacht hem stiekum Pokon te geven.
Doen we niet, echt niet hoor![]()
Zijn jullie dan niet bang voor éénzijdige stimulatie ??quote:Hij wordt met de dag beweeglijker, en op sommige heldere momenten wil hij je zelfs nog wel eens aankijken. We proberen nu via 'video hometraining' (gedrag vastleggen om te kunnen analyseren) erachter te komen voor welke contact-prikkels hij het meest ontvankelijk is, zodat we dit kunnen stimuleren.
Ik twijfelde tussen daar of hier idd, omdat ze daar regelmatig postte hoe het met haar ging.quote:Op maandag 7 februari 2005 16:14 schreef phluphy het volgende:
Hey BE, die vraag wilde ik ook net gaan stellen in het moederstopic. Ik weet nog wel dat Tan een tijd geleden steeds mega druk was en zich lichamelijk niet helemaal toppie voelde.
Het zou zeker fijn zijn eens wat van haar te horen !!
Idd niet zo fijn dat het met medicijnen moet, maar wel lekker dat het wel kan, dat hij zich nu weer prima voelt. Ben benieuwd of jullie wat opvangen van de video hometraining.quote:Update: Danyel groeit als kool, wij worden er van verdacht hem stiekum Pokon te geven.
Doen we niet, echt niet hoor![]()
Hij kreeg de laatste tijd weer wat meer huiluurtjes, huilen zonder reden en niet meer kunnen stoppen. Sinds vrijdag krijgt hij een hogere frequentie en dosering van Luminal en hij voelt zich weer kiplekker. Niet zo fijn dat hij hiervoor afhankelijk is van medicijnen, maar ja, het zij zo.
Hij wordt met de dag beweeglijker, en op sommige heldere momenten wil hij je zelfs nog wel eens aankijken. We proberen nu via 'video hometraining' (gedrag vastleggen om te kunnen analyseren) erachter te komen voor welke contact-prikkels hij het meest ontvankelijk is, zodat we dit kunnen stimuleren.
quote:Op maandag 7 februari 2005 16:23 schreef ThunderChild het volgende: Zijn jullie dan niet bang voor éénzijdige stimulatie ??
Gelukkig maar.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:55 schreef Luchtbel het volgende:
Snoop dat ruisje komt door die infectie, dus het gaat ook weer weg.
Luchtbel riep me net, ik zal even uitleggen waarom ik niet meer zoveel kom.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij heb ik Tan al heel lang niet meer gezien hier?
Hoe is het met je?
Weet iemand anders dat misschien?
Nog niet, maar ze schemeren wel door het tandvlees heen onder. De puntjes van de hoektandjes zijn net door het tandvlees heenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 08:09 schreef Luchtbel het volgende:
Sjeen heeft ze al tandjes? Benieuwd benieuwd....
Voor de lavalamp gaan zitten als die puffer op dat smoeltje moet blijkt een briljante oplossing te zijn. Helaas moet ik d'r dus wel overvallen als ze afgeleid is maar goed dan heb je ook wat
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:33 schreef Rottdog het volgende:
20.00 fles 210 met 3 grote eetlepels Nutrix (3 standen speen stand III )
Moeten toevallig vrijdag naar het Cb en ga eens aankaarten of de middag fles mag vervangen door brood, voor de rest gewoon water madammeke blieft geen diksap, roosvicee of ranja ook geen ander drinken aangelegd met water.
Lucas slobbert de flessen voeding met johannesbroodpitmeel of rijstebloem ook binnen een paar minuten naar binnen met de 3-standen speen op Iquote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:44 schreef snoopy het volgende:
[..]
Als ik Morris de fles geef met rijstebloem en de papspeen op I zet heeft hij het al binnen 2 minuten op
![]()
Wat ik bedoelde was of je niet bang bent je totale omgangspatroon in alles omver te gooien. Dat je in bepaalde situaties overdreven gaat reageren (om (misschien) een reactie bij Danyel uit te lokken) terwijl dat niet nodig is . . .quote:Op maandag 7 februari 2005 17:21 schreef phluphy het volgende:
Het filmen gebeurt tijdens contact momenten. Dus er wordt gekeken naar inter-actie.
Is dat wat je bedoelde? Ik begreep je vraag misschien niet goed.![]()
Zien, zien!!!!!quote:Op woensdag 9 februari 2005 07:55 schreef dutchie het volgende:
Luchtbel, Jolie was eerder, maar Léon zwaait ook sinds gister.
Heel hard ook.Alsof zijn arm eraf zwaait.
Je kan het goed maken door alsnog een foto te posten als je eraan denktquote:Op woensdag 9 februari 2005 12:48 schreef dutchie het volgende:
Ikkeuh... ben vergeten een foto te maken.![]()
quote:Alleen, het mannetje en ik zijn allebei links. En Léon zwaait rechts en gebruikt voornamelijk zijn rechterarm/hand. Nu eist het mannetje een dna-test.![]()
Zoals ze mij vertelde voelt hij daar niks van ..... je kunt het vergelijken met het afbinden van de navelstreng, in die extra vingertjes zitten ook geen zenuwen enzo en het zit maar op een heel klein stukje vast aan de hand, het zit dus al vrij los.quote:Op woensdag 9 februari 2005 20:28 schreef Lois het volgende:
Dat klinkt heel pijnlijk Githa, dat afbinden maar dat zal wel meevallen denk ik?
Klopt, bij mijn broertje zat er in ieder geval een flink bloedvat in en ook zenuwen denk ik. Het bengelde wel heel loos losjes aan zijn pink ter hoogte van het middelste kootje, dus verder was het wel echt een loos vingertje (best schattig eigenlijk ook..heel klein ieniemienie met een nageltje...).quote:Op woensdag 9 februari 2005 20:25 schreef Githa het volgende:
idd yoniIk zie het al bijna niet meer.
Reacties uit mijn omgeving zijn gelukkig ook allemaal erg lief en open. Ik heb liever dat mensen gewoon vragen wat het is als dat ze er vreemd naar kijken en mompelen zodra je je kont omdraait.
Mijn nichtje van 5 vondt het helemaal geweldig dat Jordy 12 vingers heeft " WAUW ! zei ze, Jordy wordt veel slimmer want Jordy kan tot 12 tellen"![]()
Zoals de huisarst het zei worden de vingers vrijdag direct afgebonden omdat het echt gewoon een heel klein loos vingertje is, dat zal bij j ebroertje misschien anders zijn geweest![]()
Ehh, mis ik iets ??quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:56 schreef Githa het volgende:
Vrijdag hebben we een afspraak bij de kinderarts en dan gaan ze hem nog eens grondig nakijken want soms gaat een zesde vinger gepaard met andere syndrooms en dat willen ze natuurlijk uitsluiten.
Volgens de huisarts gaan ze vrijdag ook gelijk het zesde vingertje afbinden en wat ze met de voetjes doen kon hij zo niet vertellen, even afwachten dus.
Verder is hij voor alle test geslaagd![]()
yep, Jordy heeft een extra vingertje aan de zijkant van zijn handje en de middelvinger en ringvinger zijn nog verbonden met een vlies, zo ook aan zijn voetjes.quote:Op donderdag 10 februari 2005 06:06 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ehh, mis ik iets ??![]()
Heeft 'ie een vingertje en teentje teveel aan elke hand en voet ??
kan er beter zo relaxed mogelijk over doen tochquote:Op donderdag 10 februari 2005 07:58 schreef Sugar het volgende:
Heaven7, we wonen in Eindhoven, vriend komt uit Weert, vandaar!
Githa, super dat het zo goed gaat en sterkte met het hele verhaal rond zijn extra vingertjes en teentjes! Lijkt me lastig, maar je klinkt er wel relaxed over! Mooi toch?![]()
Ik heb het laatst dus bij een kindje gezien op het CB. Die had ook een afgebonden extra vingertje en volgens zijn ouders had hij nergens last vanquote:Op woensdag 9 februari 2005 20:30 schreef Githa het volgende:
Zoals ze mij vertelde voelt hij daar niks van ..... je kunt het vergelijken met het afbinden van de navelstreng, in die extra vingertjes zitten ook geen zenuwen enzo en het zit maar op een heel klein stukje vast aan de hand, het zit dus al vrij los.
Als het pijn zou doen blijven ze er mooi van af hoor![]()
Noem je dat leuk ?? Dus niet . . .quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:08 schreef dutchie het volgende:
Hij probeerde me nog een vergroting te verkopen, maar ik hou niet van dat soort statiepotretten. Moet gewoon lekker spontaan zijn, dat zijn de leukste foto's om te vergroten.![]()
Omdat die juist zo lekker spontáán was natuurlijk!!!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:20 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Noem je dat leuk ?? Dus niet . . .![]()
* ThunderChild herinnert zich een foto waarop 'ie bedolven is onder de neefjes en nichtjes en waar je maar één paar schoenen van TC zag. Uiteraard moest die weer uitvergroot worden . . .
![]()
![]()
![]()
Tnx, jaaa het is een heeeeeeeeeeeeel erg leuke leeftijd, Danielle kan ook steeds beter aangeven wat ze wil in spel bijvoorbeeld. Vin dik erg handig....! We hebben een feestblok zie ik: maandag Saskia, dinsdag jij en dan woensdag mijn Dee. Even eenv raag: wat geef ik nu aan Deetje voor haar verjaardag wb taartachtig? Stukkie cake?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:07 schreef dutchie het volgende:
Ach Catootje![]()
Daan is alweer bijna een jaar hè? Man, wat gaat dat hard!
Ik vind het ook zo'n leuke tijd hè: 21 februari onsSaskia, 22 februari ikzelf en 23 februari kleine grote Daniëlle.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:56 schreef dutchie het volgende:
Githa, ik kan het niet helpen dat ik toch de kriebels krijg bij wat je vertelt. Ik vind het zo knap dat jullie er zo rustig onder blijven.Maar ik denk ook niet, dat je hier alles van jezelf laat zien uit zelfbescherming.
![]()
Dat lijkt me hier in Amsterdam wel handig. Gaan al die suffe figuren die de stoep blokkeren eens opzijquote:Op zaterdag 12 februari 2005 13:12 schreef Karin het volgende:
Geniet er nog maar even van hoor. Bram was ook helemaal gek van de regenhoes, vond het fantastisch!! Maar als ik hem nu over de kinderwagen doe loop ik met een gillende sirene over straatEn het maakt niet uit of ik het gewoon straal negeer en nog een uurtje doorloop, die sirene blijft gaan.
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 13:08 schreef Luchtbel het volgende:
Oh als Piet het doetDylan vind ik niet echt een maatstaaf
Heb de pasfoto nog niet gepost, moet hem eerst nog inscannen. Zal kijken of ik daar van de week eens tijd voor hebquote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:51 schreef Githa het volgende:
Dutchie dat zijn ook de leukste foto'sik hou ook niet zo van die portret foto's
![]()
enne Tex, ik ben nu wel benieuwd naar zijn eerste pasfotoheb je hem ergens gepost ????
Vandaag dus met Jordy naar het ziekenhuis geweest.
Jemig, ik moet zeker een uur eerder vertrekken als normaal want ik werd overal staande gehouden door mensen die zich even willen vergapen aan onze kleine vent ... de sociale vaardigheden worden zo zeker wel getraind![]()
De kinderarts was een hele leuke vriendelijke man, die Jordy heeft doorverwezen naar de plastisch chirurg waar zijn extra vingertjes worden afgebonden of gesneden, afhankelijk van de chirurg. De kinderarts zag het scheiden van de middel/ringvinger ook wel positief in alleen is de vraag wanneer ze dit willen doen. De voetjes van Jordy worden pas bij klachten bekeken aangezien de kans erg groot is dat hij er helemaal geen last van ondervind..... zodra dit is mag hij door naar de orthopeet.
De eerste afspraak bleek pas ergens achter in maart te kunnenmaar gelukkig was de kinderarts zo vriendelijk om even naar de chirurg te bellen met de vraag of het niet wat eerder kan. Nu mag hij volgende week vrijdag al
of er dan al gelijk iets wordt ondernomen weet ik niet, wie weet kijken ze eerst alleen maar dan is het balletje iig aan het rollen.
Jordy is verder nog even goed onderzocht en alles zag er prima uit.
Dat afsnijden van de vingertjes klinkt voor mij veel enger als het afbindenben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen. Ik zal me vrijdag eens goed laten informeren.
Verder gaat het gewoon geweldig met hem en is hij nog steeds super tevreden![]()
Als ze over die vingers nog moeilijk gaan doen moet je ze is vragen het voor te doen. Lijkt me wel lachwekkend hoor zo'n babysmoeltje op een pasfotoquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Heb de pasfoto nog niet gepost, moet hem eerst nog inscannen. Zal kijken of ik daar van de week eens tijd voor hebIk moest hem trouwens met één hand onder z'n kont omhoog houden, en met mijn andere hand in zn nekje zn hoofd omhoog houden
Was best vermoeiend, en je ziet dus nog net mijn vingers in zijn nekje, hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen...
Wat fijn dat Jordy al zo gauw terecht kan. Maar ik krijg ook een beetje de rillingen als ik lees wat ze misschien gaan doen. Hopelijk valt het allemaal mee
Echt? Doe eens een foto van Djulian toen en Djulian nu als je zin en tijd hebt natuurlijkquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:28 schreef Anitra het volgende:
Djulian is vandaag een half jaar!!!
He, wat fijnquote:Dus de tijd dat we de dure voeding moeten betalen is over![]()
![]()
Zulke tips kan ik tegen die tijd ook wel gebruikenquote:Op zondag 13 februari 2005 13:27 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Het wordt een combi trip Italië/Frankrijk. We gaan heel veel kilometers maken dus ik hoop dat Glenn autorijden net zo leuk blijft vinden als dat hij dat nu doet. Tegen die tijd kom ik nog wel om handige 'hoe-hou-ik-mijn-kind-honderden-kilometers-zoet' tips.
ok weer wat geleerd. Weet je dan ook waarom de creme minder vet is dan de zalf?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:00 schreef jessie het volgende:
Het heet wolwas en t zit in zowel de creme als de zalf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |