Kinderen van een vriendin van mij kunnen heel goed zingen! Echt leuk om mee te maken (4 1/2 jaar, en dan 'op toon' zingen van liedjes van K3). Ben wel heel benieuwd hoe mijn meisje gaat zingen, omdat ik er wel heel erg van houd (en het ook vaak doe voor haar) maar mijn man niet echt
![]()
...
Githa: heel veel succes met deze eerste tijd met je kindje!! Ik hoop dat het goed blijft gaan, zeker met de vingertjes van Jordy. Je klinkt in ieder geval heel erg positief ook al is het natuurlijk wel een schok geweest.
Over mij:
Met mijn Noa'tje gaat het best goed de laatste tijd. Ik ben begonnen met wat meer regelmaat in de dag te brengen, en tot nu toe gaat dat goed! Als ze moe is gaat ze naar bed overdag, en als ze wakker wordt krijgt ze gelijk lekker drinken. Daarna verschonen, lekker knuffelen en 'praten' (nu met mama én papa, want mijn man is een weekje thuis
![]()
, dan nog lekker een kwartiertje in de box en meestal wordt ze dan moe en begint even een beetje te huilen. En dan gaat ze lekker naar bed.
Overdag begin ik niet aan inbakeren, is ook niet nodig eigenlijk voor zo'n klein slaapje van een paar uur. 's Nachts doe ik het wel, want dan slaapt ze dieper en langer, anders wordt ze nóg om de drie uur wakker.
Ik merk wel dat ik met 'uitgaan', dus overdag ergens anders heen gaan met haar, wel problemen kan ondervinden. Het ritme is dan weg, omdat waar ik dan heen ga het te druk is, óf een andere omgeving. Dus dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken (maar ja, helemaal voorkómen kun je het niet...).
Oh ja, misschien wel de belangrijkste verandering: Noa slaapt nu in haar eigen kamertje. Tot nu toe sliep ze bij ons in de huiskamer en dat was gewoon TE rommelig en te druk voor haar. Ze kwam heel erg moeilijk in slaap en nu heeft ze dus wel een stuk meer rust. Ik vind het wel jammer hoor...ze was altijd zo lekker dichtbij om even te gaan kijken, maar dat was juist niet echt handig voor haar rust denk ik.
Maar het gaat dus wel een stuk beter! Alleen het inbakeren hielp niet echt bij ons, maar het feit dat we haar gewoon in bed stoppen als ze moe is, is het belangrijkste. Als dat te lang duurt is ze óververmoeid (heel snel al) en dan wordt ze heel druk en gaan die armpjes op en neer. Eigenlijk lijkt ze dan over de slaap heen te zijn of krijgt ze teveel indrukken om lekker moe en slaperig te worden.
Overigens zal ik dit heel wat langer moeten volhouden om echt te kunnen zeggen: 'het werkt' natuurlijk. Maar voor dit moment gaat het in ieder geval goed, en wat komt dat komt!
Bedankt nogmaals voor jullie advies, en ik snap wel dat ik een 'klein' probleem heb gehad (ik hoorde iets over mensen die in dit topic komen 'zeuren' en hoop niet dat ik zo overkwam) maar voor ons was het een best GROOT probleem omdat we alledrie niet goed sliepen en gewoon niet wisten WAT te doen. En in oververmoeidheid is het moeilijk om objectief te oordelen en nuchter tot beslissingen te komen!