abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:36:31 #1
113069 MADROX
extreem links = extreem wijs
pi_24772556
Nou ja hadden moeten, hebben dus.

Het vuile werk
De Nederlanders waren, en zijn, maar zelden bereid om het vuile, slecht-betaalde, geen-aanzien-hebbende werk op te knappen en zijn hier vaak zelfs vies van. Veel immigranten deden en doen dit werk echter wel.

In standhouden/ redden van economie
Hadden wij jaren terug geen immigranten toegelaten dan was er een enorme hoeveelheid werk in Nederland dat niemand wilde opknappen, dit zou als gevolg hebben dat er veel fabrieken en bedrijven failliet zouden gaan, omdat 1) er geen werkkrachten zijn 2) die werkkrachten die er zijn werden extreem duur doordat er veel aanbod maar weinig vraag naar werk was, met als gevolg een verslechterde concurrentie postitie van Nederland, en zodoende minder export en dus minder inkomsten en uiteindelijk met als gevolg het falliet gaan van veel fabrieken en bedrijven.

De multi-culturele-samenleving
Niets is zo mooi als een multi-culturele-samenleving, mensen komen graag in contact met andere culturen en talen, ze zijn er zelfs voor bereid om een lange reis af te leggen, terwijl wij al jaren mensen uit andere culturen die een andere taal spreken ons land binnen laten, dit ongetwijfeld tot verrijking van onze samenleving.

Sportief succes.
Badminton, atletiek, enzovoorts enzovoorts, maar vooral natuurlijk voetbal (zowel in het Nederlandse Elftal als in clubverband). Er zijn zat sporten waar 'immigranten'; of nageslachten van- een belangrijke rol hebben gespeeld voor onze vaderlandse sportgeschiedenis.

Het niet toelaten zou Nederland in een kwaad daglicht zetten
Nederland zou als er geweigerd zou worden om immigranten toe te laten een indruk wekken bij andere landen dat er hier een maatschappij heerst waar geen 'vreemdelingen'; worden geaccpeteerd, iets dat vooral ook gezien de geschiedenis van Nederlands (decennia lange slavenarij en onderdrukkingen van, vooral, Afrikanen) een raar beeld zou schetsen van Nederland. En zeker gezien de afhankelijkheid van Nederland van andere landen (handelspositie etc) is het zeer belangrijk dat andere landen een goed beeld van Nederland hebben.

Immigranten die de kenniseconomie verrijken
Of op een andere manier iets 'goeds' doen voor de Nederlandse maatschappij, en dat is natuurlijk ook alleen maar mooi meegenomen, er zijn zat (nageslachten van) immigranten die een hoge functie bekleden of iets dergelijks.

En ja ik kan nu al niet wachten op onze rechse vrienden van het forum die mij nu even perfect gaan vertellen dat dit er allemaal niet toe doet, omdat de negatieve gevolgen veel erger zijn, maar ik probeer slechts met deze topic enigzins nuance aan te brengen t.o.v. dit topic en sterker nog ik doe dit zonder eindeloos te generaliseren

En om nog meer inkoppertjes te voorkomen; Ja, ik knuffel met allochtonen en bomen, ja ik ben familie van Cohen, ja ik steek mijn kop nu weer in het zand en ja ik woon in een klein dorp waar in een cirkel van 100 km. geen ander huis te bekennen is.
Geert Wilders: "Als je op mien stemt dan gaan ik iets met zeehonden doen ofzo"
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:38:31 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_24772559
wat heb jij gesnoven om dit allemaal op dit tijdstip uit te gaan zitten braken?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_24772562
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:36 schreef MADROX het volgende:
Ja, ik knuffel met allochtonen en bomen, ja ik ben familie van Cohen, ja ik steek mijn kop nu weer in het zand en ja ik woon in een klein dorp waar in een cirkel van 100 km. geen ander huis te bekennen is.
als je het topic zo had gepost, wisten we ook al genoeg
<hr>
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:40:10 #4
113069 MADROX
pi_24772563
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:38 schreef dr.dunno het volgende:
Pure kennis.
En dank voor de bevestiging van een stuk tekst uit de OP.
pi_24772564
Get a life
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24772566
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:40 schreef MADROX het volgende:

[..]

Pure kennis.
En dank voor de bevestiging van een stuk tekst uit de OP.
leg ff uit voor de mensen die je "OP" niet gaan lezen
<hr>
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:42:53 #7
113069 MADROX
pi_24772569
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

leg ff uit voor de mensen die je "OP" niet gaan lezen
Die mensen geef ik enkele links waar zij veel plezier mee kunnen hebben:
Klik dan!
Je mag klikken hoor!
Stel maar in als startpagina!
pi_24772570
Als je dan toch naar stormfront wilt linken, doe het dan wel goed
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:45:38 #9
113069 MADROX
pi_24772572
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:43 schreef cultheld het volgende:
Als je dan toch naar stormfront wilt linken, doe het dan wel goed
Wil ik dat dan? Kan jij mijn gedachten lezen? Nee he?! Nee he?! NEE HE?!
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:45:55 #10
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24772573
Jongen, ik geef je groot gelijk, maar het is een kansloos topic, dat wel. Zonde van de tijd die je erin heb gestoken. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:46:30 #11
113069 MADROX
pi_24772574
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:45 schreef JAM het volgende:
Jongen, ik geef je groot gelijk, maar het is een kansloos topic, dat wel. Zonde van de tijd die je erin heb gestoken. .
Tien minuten tot een kwartier en de gefrustreerde reacties tot nu toe waren het waard.
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:47:44 #12
37950 JAM
pi_24772575
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:46 schreef MADROX het volgende:

[..]

Tien minuten tot een kwartier en de gefrustreerde reacties tot nu toe waren het waard.
Jezus, wat een replysnelheid. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:48:34 #13
113069 MADROX
pi_24772576
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:47 schreef JAM het volgende:

[..]

Duh.
pi_24772578
Is jou idee soms dat ze van gastarbeiders nooit emigranten hadden moeten maken?

Hmmmmmmmmmm is een idee
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
pi_24772581
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:47 schreef JAM het volgende:
valt wel tegen
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
  donderdag 27 januari 2005 @ 04:57:45 #16
113069 MADROX
pi_24772584
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 04:55 schreef henk.jansen het volgende:

[..]

valt wel tegen
Formuleer je vraag eens wat duidelijker, want ik snap er niets van, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen
pi_24772623
quote:
Nou ja hadden moeten, hebben dus. [afbeelding]
quote:
Het vuile werk
Lonen omhoog (zoals bij vuilnismannen, die best okee betaald krijgen) en het was zo opgelost. Dat kost teveel geld? De andere oplossing die wel is uitgevoerd was ook niet zonder kosten.
quote:
Ik ben geen econoom, maar als jij het zegt zal het wel. Hoewel andere landen ook prima zonder konden en het toch korte termijn denkwerk blijft.
quote:
Oh ja, daar zit iedereen op te wachten . Gast.
quote:
Sportief succes.
Wat hadden we ooit zonder gemoeten zeg, alleen de gedachte al doet me kippevel krijgen.
quote:
Niet toelaten ja, maar we hebben het hier over binnenlokken kerel. Dit was een initiatief vanuit de Nederlandse staat, toelaten is daarna nog genoeg gebeurd, veelal terecht vanwege oorlogsgeweld of politieke onstabiliteit. Uiteraard ook vaak onterecht wegens economische motieven, waar ik de economische vluchtelingen echter geen ongelijk in kan geven aangezien ik in hun positie hetzelfde zou proberen.
quote:
Weegt dat op tegen de nadelen is nou net het hele discussiepunt, uiteraard zijn er heel veel hardwerkende intelligente immigranten het land in gekomen, maar dan wel voornamelijk uit landen als indonesie, armenie, pakistan en china. Ik weet dat generaliseren verkeerd is maar er zijn zeker statistische feiten waardoor je je af en toe mag laten leiden.
Let's play some tetris, motherfucker.
  donderdag 27 januari 2005 @ 06:16:42 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24772641
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:11 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

[..]

Lonen omhoog (zoals bij vuilnismannen, die best okee betaald krijgen) en het was zo opgelost. Dat kost teveel geld? De andere oplossing die wel is uitgevoerd was ook niet zonder kosten.
[..]
En wie betaalt dat? Niet alleen vuilnismannen, maar veel andere beroepen waarvoor Nederlanders zich te goed voelen.
quote:
Ik ben geen econoom, maar als jij het zegt zal het wel. Hoewel andere landen ook prima zonder konden en het toch korte termijn denkwerk blijft.
[..]
Ongeveer alle West-Europese landen hebben mensen binnengehaald, Duitsland heeft veel Turken, Belgie heeft Grieken en Italianen, Engeland indiers, Frankrijk heeft Noord-Afrikanen....
pi_24772647
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:16 schreef Libris het volgende:
quote:
En wie betaalt dat? Niet alleen vuilnismannen, maar veel andere beroepen waarvoor Nederlanders zich te goed voelen.
De overheid, of denk je dat het binnenhalen van die allochtonen kosteloos is verlopen? Okee, het zal allicht minder hebben gekost dan het verhogen van de lonen, maar is het het waard is de vraag.
quote:
Ongeveer alle West-Europese landen hebben mensen binnengehaald, Duitsland heeft veel Turken, Belgie heeft Grieken en Italianen, Engeland indiers, Frankrijk heeft Noord-Afrikanen....
Zwitserland, luxemburg.. het kan echt wel zonder hoor.
  donderdag 27 januari 2005 @ 06:37:17 #20
37950 JAM
pi_24772679
Het 'beroepen waar Nederlandsers zich te goed voor voelen' is naar mijn idee respectloos tegenover zowel Nederlanders als allochtonen. De reden waarom er grote groepen allochtonen naar Nederland zijn gehaald is omdat er een érnstig tekort aan arbeidskracht was na de Tweede Wereldoorlog. De welvaart van dit moment hebben we voor een héél groot deel te danken aan allochtonen. Wat dus ook een reden is waarom Zwitserland minder allochtonen heeft, die waren 'neutraal'.
pi_24772750
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:37 schreef JAM het volgende:
Wat dus ook een reden is waarom Zwitserland minder allochtonen heeft, die waren 'neutraal'.
Mja Scandinavie dan bijvoorbeeld weer niet. En daar hebben ze ze ook niet en masse binnengesleept.
quote:
De welvaart van dit moment hebben we voor een héél groot deel te danken aan allochtonen.
Dat is subjectief tenzij je met harde bewijzen komt, deels zeker, maar een héél groot deel? Druk om te beginnen maar het woord "héél" eens in procenten uit, bij benadering.
  donderdag 27 januari 2005 @ 07:39:44 #22
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24772802
Al die immigranten in het verleden werkten op tijdeljke basis. De reden dat ze uiteindelijk wel een verblijfsvergunning krijgen is te danken aan het kabinet Den Uyl en de vakbond die "gastarbeiders" per definitie zielige mensen vond. Een soort van racisme uit zieligheid dus vanuit deze twee organisaties in plaats van de zakelijke arbeidsovereenkomst op tijdelijke basis die tot die tijd de norm was.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:36:39 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24773077
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:37 schreef JAM het volgende:
Het 'beroepen waar Nederlandsers zich te goed voor voelen' is naar mijn idee respectloos tegenover zowel Nederlanders als allochtonen. De reden waarom er grote groepen allochtonen naar Nederland zijn gehaald is omdat er een érnstig tekort aan arbeidskracht was na de Tweede Wereldoorlog. De welvaart van dit moment hebben we voor een héél groot deel te danken aan allochtonen. Wat dus ook een reden is waarom Zwitserland minder allochtonen heeft, die waren 'neutraal'.
Het is dan toch op zijn minst curieus te noemen dat Zwitserland een hoger GDP/capita heeft.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:39:33 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24773098
Overigens is een deel van het binnenhalen te wijten aan de confessionele regeringen van de jaren 60, die mordicus tegen het inzetten van vrouwen op de arbeidsmarkt waren en die er alles aan gedaan hebben om dat te voorkomen, waardoor we met een arbeiderstekort kwamen te zitten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24773101
"we" hadden 50.000 mensen hier heen gehaalt om te werken, en nu jaren later zijn het er 1000.000 geworden. Stelletje konijnen. En nu zijn we er de dupe van.
copyright 2006
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:49:39 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24773187
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:39 schreef pooier het volgende:
"we" hadden 50.000 mensen hier heen gehaalt om te werken, en nu jaren later zijn het er 1000.000 geworden. Stelletje konijnen. En nu zijn we er de dupe van.
Ja, ik zie dat ze jouw taalgebruik al aan het aantasten zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24773256
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is een deel van het binnenhalen te wijten aan de confessionele regeringen van de jaren 60, die mordicus tegen het inzetten van vrouwen op de arbeidsmarkt waren en die er alles aan gedaan hebben om dat te voorkomen, waardoor we met een arbeiderstekort kwamen te zitten.
Geen enkele partij was in die tijd echt tegen het binnenhalen van "gastarbeiders". Die waren hoe dan ook nodig omdat de economie sneller groeide als verwacht en Nederland in de jaren 50 te vol werd genoemd zodat jonge Nederlanders met overheidsgeld emigreerden. Ook al hadden ze meer vrouwen in willen zetten dan nog was het voor korte termijn nodig om gastarbeiders hier naar toe te halen. Daarom sprak met toen over gastarbeiders omdat het de bedoeling was om een tijdelijk tekort aan te vullen, ze zijn alleen niet meer weg gegaan.
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:05:28 #28
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_24773326
quote:

Het vuile werk
De Nederlanders waren, en zijn, maar zelden bereid om het vuile, slecht-betaalde, geen-aanzien-hebbende werk op te knappen en zijn hier vaak zelfs vies van. Veel immigranten deden en doen dit werk echter wel.

Hadden wij jaren terug geen immigranten toegelaten dan was er een enorme hoeveelheid werk in Nederland dat niemand wilde opknappen, dit zou als gevolg hebben dat er veel fabrieken en bedrijven failliet zouden gaan, omdat 1) er geen werkkrachten zijn 2) die werkkrachten die er zijn werden extreem duur doordat er veel aanbod maar weinig vraag naar werk was, met als gevolg een verslechterde concurrentie postitie van Nederland, en zodoende minder export en dus minder inkomsten en uiteindelijk met als gevolg het falliet gaan van veel fabrieken en bedrijven.
Maar hier heb je het alleen over de werkende immigranten.....
waar is de rest dan? Ohja, in dat andere topic.....

donderdag 27 januari 2005 @ 09:15:07 #29
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_24773447
dus omdat wij ze toen hebben binnengelaten om te WERKEN, te leven in een goed land met vrijheid,
mogen ze nu alles doen waar ze zin in hebben? mogen ze nu onze zussen verkrachten, onze broers vermoorden en onze economie maar naar de tering helpen door NIET te werken....dus precies het tegenovergestelde van wat hun OPA's deden??

Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen welke "nationaliteit" of kleur iemand heeft die mijn zus vermoordt of verkracht. Niemand vermoordt zomaar iemand, diegene zal gestraft moeten worden. Ookal doen meerdere van zijn "volk" dat. Boeit me geen reet, mens is een mens. En de regels gelden voor iedereen.

Dit is verdomme Nederland, wees er eens trots op landgenoten, Ja ook jullie "buitenlanders" wiens overgrootouders hier zijn komen wonen om een beter BESTAAN voor jullie te maken. Dit is een probleem van het volk, waar elke "buitenlander" tot behoort, die we met ze allen kunnen oplossen.

Ons rechtsysteem moet worden verzwaard. Ik praat over castratie bij verkrachtingen en 50 jaar celstraf. En dan in een cel zonder televisie, internet en wat nog niet allemaal. Ik heb het over een viertal kale muren. Bescherm je burgers eens Nederland. Hardere straffen en meer politie op straat.

We hebben zo'n mooi land waar zo iets als weed toegestaan wordt en zelf Euthanasie...dat is toch prachtig! Een historie waar menig land jaloers op kan zijn!
bescherm ons land eens regering. Treedt op!

Geen geld meer geven aan de EU maar eerst eens ons eigen land op orde stellen. Dan zorgen we wel weer voor de rest van de wereld.
Wat haalde we op voor die ramp in Thailand? Laten we nog zo een actie houden maar dan voor Nederland. Kijken hoeveel er dan wordt opgehaald. We doen het onszelf aan.

Noem me maar een rechtse klootzak, ik zie mezelf als een Nederlander die van zijn land houdt.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:23:14 #30
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24774306
Kan ik concluderen dat het misgegaan is:
  • toen de koppeling tussen gast en arbeider verloren ging en er ondanks dat via gezinshereniging nogal wat kanslozen op de nederlandse arbeidsmarkt binnenstroomden waardoor de maatschappelijke solidariteit wat eenzijdig op de proef gesteld werd?
  • nieuwkomers niet vlot verplicht werd de landstaal te gaan spreken en zij hiertoe nauwelijks in staat gesteld werden?
  • diverse mensen weren bepamperd tot onverantwoordelijken door hen niet aan te spreken op onmaatschappelijk gedrag als burengerucht, deponeren van afval buiten de daartoe bestemde plekken, het onaanspreekbaar afleveren van kinderen op de scholen en te weinig ook voor wat het kind buitenshuis uitspookt en degenen die het betrof zich na verloop van tijd ook als onverantwoordelijken gingen gedragen?

In dat geval is er nog best iets recht te breien door een heldere beleidskoers waarin zonder aanzien des persoons op genuanceerde wijze man en paard benoemd wordt. Tussen al te goed is buurman's gek en overdaad schaadt is best een leefbare beleidskoers uitstippelbaar met voldoende oog voor dubbele of wederkerige solidariteit.
  • Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_24774503
    Zonder immigranten hadden we in Nederland geen V&D gehad of C&A en geen diamanthandel in Amsterdam. Het EK in '88 zou nooit een keer binnen gehaald zijn. We zouden geen gouden eeuw gekend hebben. Geen chinees kunnen eten etc etc.

Nog een leuk voorbeeld Nederland is de vestigingsplaats van het grootste staalbedrijf ter wereld. Opgebouwd door een immigrant .
    pi_24774548
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 10:23 schreef sjun het volgende:
    Kan ik concluderen dat het misgegaan is:
  • toen de koppeling tussen gast en arbeider verloren ging en er ondanks dat via gezinshereniging nogal wat kanslozen op de nederlandse arbeidsmarkt binnenstroomden waardoor de maatschappelijke solidariteit wat eenzijdig op de proef gesteld werd?
  • Toendertijd had men inderdaad het woord gast wat letterlijker moeten nemen en gastarbeiders een tijdelijk verblijf moeten geven. Let wel, niet de gezinshereniging, maar de afnemende aanbod van laaggeschoold werk en de toenemende leeftijd van de gastarbeiders zorgen voor kansloze situaties op de arbeidsmarkt. Die gastarbeiders werden juist gehaald voor laaggeschoold werk en die worden nu ook een jaartje ouder.

In combinatie met de jeugd die er in die tijd geboren is en die om redenen die je zo post niet vooruit te branden is, loopt het daar mis.
    quote:
  • nieuwkomers niet vlot verplicht werd de landstaal te gaan spreken en zij hiertoe nauwelijks in staat gesteld werden?
  • Voor die mensen was het kennen van de taal toen niet belangrijk. Moet je Nederlands kennen om te kunnen schoonmaken of vuilnis op te halen? Lange termijndenken was er toen niet bij, waardoor de jeugd een taal en dus opleidingsachterstand heeft opgelopen. Tijd dus om daar een inhaalslag te maken.
    quote:
  • diverse mensen weren bepamperd tot onverantwoordelijken door hen niet aan te spreken op onmaatschappelijk gedrag als burengerucht, deponeren van afval buiten de daartoe bestemde plekken, het onaanspreekbaar afleveren van kinderen op de scholen en te weinig ook voor wat het kind buitenshuis uitspookt en degenen die het betrof zich na verloop van tijd ook als onverantwoordelijken gingen gedragen?
  • De criminaliteitsbestrijding laat inderdaad te wensen over, ik pleit al langer voor een verbeterde criminaliteitsbestrijding. Het opvoedingsprobleem is natuurlijk in grote mate gekoppeld aan het taalprobleem, wat al eerder genoemd is.
    quote:
    In dat geval is er nog best iets recht te breien door een heldere beleidskoers waarin zonder aanzien des persoons op genuanceerde wijze man en paard benoemd wordt. Tussen al te goed is buurman's gek en overdaad schaadt is best een leefbare beleidskoers uitstippelbaar met voldoende oog voor dubbele of wederkerige solidariteit.
    Dat kon korter, sjun: Taal en opleidingsachterstanden wegwerken en de criminele uitwassen keihard aanpakken. Voor nieuwe migranten is een paar jaar geleden al de goede weg ingeslagen met de verplichte inburgering en de eis dat een crimineel feit tot weigering of intrekking van een verblijfsvergunning kan leiden.

Echter, het probleem wat ik nu zie opdoemen, is dat we doorslaan met onze eisen aan nieuwe migranten, terwijl we de huidige reeds aanwezige migranten niet aanpakken, terwijl daar de kern van de problemen ligt!
    pi_24774772
    quote:

Redden van de economie:

"De gemiddelde Nederlander kost de samenleving tot zijn 25ste jaar geld. Daarna levert hij de staat geld op omdat hij belasting gaat betalen. Na zijn pensioenering moet er weer geld bij. De gemiddelde niet-westerse migrant blijft zijn hele leven onder de nullijn."
    quote:
    Niets is zo mooi als een multi-culturele-samenleving, mensen komen graag in contact met andere culturen en talen, ze zijn er zelfs voor bereid om een lange reis af te leggen, terwijl wij al jaren mensen uit andere culturen die een andere taal spreken ons land binnen laten, dit ongetwijfeld tot verrijking van onze samenleving.
    Echt een verrijking. Schietpartijen op scholen, een leraar die wordt omgelegd, duizenden meisjes die jaarlijks worden uitgehuwelijkt, een explosief gestegen criminaliteit, een filmmaker die wordt omgelegd, meisjes die in brand worden gestoken omdat de eer van het vriendje is aangetast, homo's die uit hun eigen buurt worden weggepest, magazines die niet worden bezorgd omdat er een koran op afgebeeld staat, haatprekende imams, politici die in het buitenland moeten onderduiken of zwaar moeten worden bewaakt, achterstandswijken, zwarte scholen, verloederde buurten waar autochtonen zich niet meer thuisvoelen of zelfs worden weggeterroriseerd (Diamandbuurt), Blijf-van-mijn-lijf huizen die propvol islamitische vrouwen zitten, enz, enz, enz.
    quote:
    Of op een andere manier iets 'goeds' doen voor de Nederlandse maatschappij, en dat is natuurlijk ook alleen maar mooi meegenomen, er zijn zat (nageslachten van) immigranten die een hoge functie bekleden of iets dergelijks.
    "Overigens staat het opleidingsniveau van allochtonen daarmee nog wel in schril contrast met dat van autochtonen, van wie 60 procent middelbaar of hogere onderwijs genoten heeft."

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:22:42 #34
    6484 ExTec
    Would you like to know more?
    pi_24775375
    Geweldige topic

TS is ook geweldig, eentje van het type die je als je het maar niet eens bent met zijn nogal slecht onderbouwde argumenten je maar meteen lidmaatschap van stormfront in je schoenen schuift.

Inhoudelijk is het niet eens leuk om de TS z'n ongelijk te bewijzen, te simpel.
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:36:07 #35
    113069 MADROX
    pi_24775681
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:22 schreef ExTec het volgende:
    TS is ook geweldig, eentje van het type die je als je het maar niet eens bent met zijn nogal slecht onderbouwde argumenten je maar meteen lidmaatschap van stormfront in je schoenen schuift.
    Als je iets beter had gelezen dan had je gezien dat ik dit zei tegen iemand die niet eens bereid was om de OP te lezen, en toch in dit topic wilde posten en niet tegen iemand die het met mij oneens was, en tevens was het redelijk sarcastisch bedoeld, en ongetwijfeld had jij dit ook wel opgemerkt.
    pi_24775691
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:22 schreef ExTec het volgende:
    Geweldige topic

Inhoudelijk is het niet eens leuk om de TS z'n ongelijk te bewijzen, te simpel.
    Ja hij is lekker bezig. Kom, laten we dit topic combineren met deze: Gevangenissen te luxe? Nee toch... !
      donderdag 27 januari 2005 @ 13:39:06 #37
    106056 Landmass
    ik discrimineer dus ik besta
    pi_24778259
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 04:38 schreef dr.dunno het volgende:
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 04:40 schreef cultheld het volgende:
    Get a life
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 04:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

als je het topic zo had gepost, wisten we ook al genoeg
    De eerste 3 reacties

Ik ben het niet met de TS eens maar het is toch een kleine moeite om serieus op zijn OP in te gaan. Hij heeft duidelijk moeite gedaan en dan krijgt hij dit.

Dit is niet allen opkomen voor de TS. Dit is ook een stukje zelfverdediging. Ik krijg ook regelmatig dit soort kutreacties (zoek in mijn history op een stemrecht alleen voor taxpayers topic).
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    starring Sizzler & Sidekick
    nu in POL
      donderdag 27 januari 2005 @ 13:42:45 #38
    106056 Landmass
    pi_24778334
    Baat hebben bij immigranten gaat uit van het idee dat zoveel mogelijk mensen in een vrije markt economie (wat NL wel deglelijk is in vgl met MAroc en Turkije) goed is voor de welvaart. We kunnen dus immigranten hierheen halen, we kunnen ook globaliseren. Ik prefereer het laatste.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24779052
    hierom zeker? IMMIGRANT
    <hr>
      donderdag 27 januari 2005 @ 15:26:55 #40
    113069 MADROX
    pi_24780209
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 14:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
    hierom zeker? IMMIGRANT
    Generaliseren is zooooo 1940
      donderdag 27 januari 2005 @ 15:30:25 #41
    106056 Landmass
    pi_24780265
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 15:26 schreef MADROX het volgende:

[..]

Generaliseren is zooooo 1940
    Naar ww2 verwijzen is zo jaren 80 en 90.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      donderdag 27 januari 2005 @ 19:43:54 #42
    106056 Landmass
    pi_24783565
    quote:

Het vuile werk
    Omdat ze toch terug kunnen vallen op een uitkering. Daarom.
    quote:
    Voortzetting van het punt dat je daarnet had. Zoals ik al zei: als je kan kiezen tussen een uitkering en de straat vegen zullen veel mensen voor ene uitkering keizen. Een van de zegeningen van links
    quote:
    Al die reizen naar het buitenland zijn vrijwillig. De mcs is ons opgedrongen. Zou jemisschien even een verrijking kunnen opnoemen. Ben wel benieuwd. Ik zie alleen maar een kostenpost en veel overlast.
    quote:
    Sportief succes.
    Badminton, atletiek, enzovoorts enzovoorts, maar vooral natuurlijk voetbal (zowel in het Nederlandse Elftal als in clubverband). Er zijn zat sporten waar 'immigranten'; of nageslachten van- een belangrijke rol hebben gespeeld voor onze vaderlandse sportgeschiedenis.
    Tuur die zijn vriendin slaat. Nee daar hebben we wat aan.
    quote:
    Nederland zou als er geweigerd zou worden om immigranten toe te laten een indruk wekken bij andere landen dat er hier een maatschappij heerst waar geen 'vreemdelingen'; worden geaccpeteerd,
    Selecteren is iets wat elk normaal angelsaksisch land doet. We zouden dus niet uit de toon vallen.
    quote:
    iets dat vooral ook gezien de geschiedenis van Nederlands (decennia lange slavenarij en onderdrukkingen van, vooral, Afrikanen) een raar beeld zou schetsen van Nederland. En zeker gezien de afhankelijkheid van Nederland van andere landen (handelspositie etc) is het zeer belangrijk dat andere landen een goed beeld van Nederland hebben.

Was het maar zo mooi. Voornamelijk achterlijke riffers en ingeteelde anatoliers.
    quote:
    En ja ik kan nu al niet wachten op onze rechse vrienden van het forum die mij nu even perfect gaan vertellen dat dit er allemaal niet toe doet, omdat de negatieve gevolgen veel erger zijn, maar ik probeer slechts met deze topic enigzins nuance aan te brengen t.o.v. dit topic en sterker nog ik doe dit zonder eindeloos te generaliseren

En om nog meer inkoppertjes te voorkomen; Ja, ik knuffel met allochtonen en bomen, ja ik ben familie van Cohen, ja ik steek mijn kop nu weer in het zand en ja ik woon in een klein dorp waar in een cirkel van 100 km. geen ander huis te bekennen is.
    Je schiet door in je nuance.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      donderdag 27 januari 2005 @ 19:49:18 #43
    113069 MADROX
    pi_24783645
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 19:43 schreef Landmass het volgende:
    Je schiet door in je nuance.
    Nee hoor, geen enkel punt dat ik benoemde is onwaar Ik probeer alleen door alles flink te nuanceren een tegengewicht te geven voor 'het andere topic' waar juist weer volop gegeneraliseerd wordt.
      vrijdag 28 januari 2005 @ 04:30:20 #44
    37950 JAM
    pi_24791760
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 07:21 schreef ArcticBlue het volgende:

Dat is subjectief tenzij je met harde bewijzen komt, deels zeker, maar een héél groot deel? Druk om te beginnen maar het woord "héél" eens in procenten uit, bij benadering.
    Vergeef me dat ik geen cijfers heb, maar het is niet vreemd om te stellen dat de wederopbouw van Nederland (en ook andere landen) niet zo vlot had kunnen verlopen zonder de inbreng van extra vreemde arbeidskrachten, iets wat vanzelfsprekend ook invloed heeft gehad op de economische ontwikkeling van de jaren daarna.
    pi_24796996
    Hele zwakke punten, m'n lijstje was veel groter.
    pi_24797188
    Het klassieke argument dat immigranten hebben bijgedragen aan de economie is een fabeltje zoals hier al eerder is aangegeven. De toegevoegde waarde is nagenoeg verwaarloosbaar de sociaal maatschappelijke problemen zijn zelfs uitermate negatief en remmen de ontwikkelingen van dit land af.
    Als je in acht neemt dat een ketting zo sterk is als zijn zwakste schakel kan je concluderen dat het binnenhalen van immigranten de hele ketting aantast. Door die aantasting voeren wij een interne strijd en kunnen we ons minder richten op ontwikkeling. Welk land lacht in deze wereld het hardst? Juist ja Japan. Die hebben geen immigranten en zeker geen moslims. Moet je eens kijken hoe succesvol en hoogontwikkeld dat land is. Wij in de westerse wereld hebben ons eigen graf gegraven en een land als Japan met een homogene samenleving loopt steeds verder op ons uit.

Kom je toch tot de conclusie dat een multiculturele samenleving niet werkt en een homogene samenleving veel sterker is. Ik ken namelijk geen land waar een mulitculturele samenleving echt werkt. Je hebt namelijk altijd een cultuur nodig die de leiding heeft en dan kunnen andere cultuur niet gelijk zijn aan die ene cultuur. Als je dat wel vindt dan krijg je vanzelf conflicten en dat zien we vandaag de dag dus ook.
    pi_24799384
    Scandinavische landen zijn een heel goed voorbeeld van waarom je helemaal geen immigranten nodig hebt om grote welvaart te hebben. Daar is ruim 99% nog autochtoon, hoogste levensstandaarden van de wereld, goede economische groei en bovendien een niet al te grote vergrijzing. Het is echt 100 % onzin argument dat je immigranten nodig zou moeten hebben voor economische welvaart.
    pi_24799664
    Wat zijn de sociaal maatschappelijke problemen die we aan miljarden bedrijven als C&A en VenDex hebben overgehouden .

En Berends landen als Noorwegen en Sweden zijn druk bezig migranten te werven om b.v. de ontvolking van gebieden tegen te gaan.
      vrijdag 28 januari 2005 @ 16:01:45 #49
    106056 Landmass
    pi_24799774
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 15:55 schreef Herdenking het volgende:

En Berends landen als Noorwegen en Sweden zijn druk bezig migranten te werven om b.v. de ontvolking van gebieden tegen te gaan.
    bron?
    Wat is er trouwens mis met ontvolking?
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24799826
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 15:39 schreef pberends het volgende:
    Scandinavische landen zijn een heel goed voorbeeld van waarom je helemaal geen immigranten nodig hebt om grote welvaart te hebben. Daar is ruim 99% nog autochtoon, hoogste levensstandaarden van de wereld, goede economische groei en bovendien een niet al te grote vergrijzing. Het is echt 100 % onzin argument dat je immigranten nodig zou moeten hebben voor economische welvaart.
    Grappig...

Denemarken: 4,5% van de bevolking is immigrant
    Zweden: 8% van de bevolking is immigrant
    Noorwegen: 6,5% van de bevolking is immigrant

Ruim 99% nog autochtoon, hmm? 2 seconden googlen leert mij anders.
    pi_24799898
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 16:01 schreef Landmass het volgende:

[..]

bron?
    Wat is er trouwens mis met ontvolking?
    Kranten, tv was een tijd terug een aardige documantaire over o.a. maar kijk eens op google.

Met ontvolking is niet direct heel veel mis. Maar men vind in het bepaalde dun bevolkte gebieden toch wel prettig om postbodes schoolmeesters en doktoren te hebben .
      vrijdag 28 januari 2005 @ 16:17:15 #52
    106056 Landmass
    pi_24800019
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 16:07 schreef Herdenking het volgende:

[..]

Kranten, tv was een tijd terug een aardige documantaire over o.a. maar kijk eens op google.
    Dat accepteer ik niet hoor
    Heb ik allemaal net gemist natuurlijk.
    quote:
    Met ontvolking is niet direct heel veel mis. Maar men vind in het bepaalde dun bevolkte gebieden toch wel prettig om postbodes schoolmeesters en doktoren te hebben .
    Je zou verwachten dat Australie massaal de grenzen open zet.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24800170
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 16:17 schreef Landmass het volgende:

[..]

Dat accepteer ik niet hoor
    Heb ik allemaal net gemist natuurlijk.
    [..]
    Zou me niets verbazen werd namelijk op een publieke zender uitgezonden en zeker een jaar of 3 geleden luiertijd voor jou dus .
    quote:
    Je zou verwachten dat Australie massaal de grenzen open zet.
    De opbouw van Australië is anders. In scandinavië gaat het om gebieden die van oudsher bewoond werden en leeg dreigen te raken terwijl het in Australië eerder om een vorm van kolonosatie ging. En australië is natuurlijk ook gewoon uit immigranten opgebouwd . Al die grieken die er zitten hadden vast geen topopleiding toen ze er aankwamen hoor .
    pi_24800726
    "De multi-culturele-samenleving
    Niets is zo mooi als een multi-culturele-samenleving, mensen komen graag in contact met andere culturen en talen, ze zijn er zelfs voor bereid om een lange reis af te leggen, terwijl wij al jaren mensen uit andere culturen die een andere taal spreken ons land binnen laten, dit ongetwijfeld tot verrijking van onze samenleving."

Hoe klinkt dat nu om van je eigen aannames een feit te maken?

Het wordt tijd dat je van school afkomt en je utopische idealistische gedachten eens naast de praktijk legt.
    De enigen die er destijds op zaten te wachten waren werkgevers die simpel werk in de aanbieding hadden en je moet niet vergeten in welke tijd we toen leefden.
    Toen was je al asociaal als je niet mee blowde.
    Yeah baby Yeah!
    pi_24800765
    Goed topic...kansloos op FOK idd
    Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
    --gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
    pi_24802153
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 16:03 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Grappig...

Denemarken: 4,5% van de bevolking is immigrant
    Zweden: 8% van de bevolking is immigrant
    Noorwegen: 6,5% van de bevolking is immigrant

Ruim 99% nog autochtoon, hmm? 2 seconden googlen leert mij anders.
    Dan heb je andere cijfers dan mij. Maar ik tel bij autochtonen westerse allochtonen op, die veroorzaken relatief gezien weinig problemen.
    pi_24802386
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 18:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Dan heb je andere cijfers dan mij. Maar ik tel bij autochtonen westerse allochtonen op, die veroorzaken relatief gezien weinig problemen.
    Leuk filmpje Berends.. wat een schofterig tering varken die Mocro..
    Dat zijn nu de schoften die de Horeca in de grote steden (Breda)moet toelaten.. ik voorzie veel bloed
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')