Naar ww2 verwijzen is zo jaren 80 en 90.quote:
Omdat ze toch terug kunnen vallen op een uitkering. Daarom.quote:Op donderdag 27 januari 2005 04:36 schreef MADROX het volgende:
Nou ja hadden moeten, hebben dus. [afbeelding]
Het vuile werk
De Nederlanders waren, en zijn, maar zelden bereid om het vuile, slecht-betaalde, geen-aanzien-hebbende werk op te knappen en zijn hier vaak zelfs vies van. Veel immigranten deden en doen dit werk echter wel.
Voortzetting van het punt dat je daarnet had. Zoals ik al zei: als je kan kiezen tussen een uitkering en de straat vegen zullen veel mensen voor ene uitkering keizen. Een van de zegeningen van linksquote:In standhouden/ redden van economie
Hadden wij jaren terug geen immigranten toegelaten dan was er een enorme hoeveelheid werk in Nederland dat niemand wilde opknappen, dit zou als gevolg hebben dat er veel fabrieken en bedrijven failliet zouden gaan, omdat 1) er geen werkkrachten zijn 2) die werkkrachten die er zijn werden extreem duur doordat er veel aanbod maar weinig vraag naar werk was, met als gevolg een verslechterde concurrentie postitie van Nederland, en zodoende minder export en dus minder inkomsten en uiteindelijk met als gevolg het falliet gaan van veel fabrieken en bedrijven.
Al die reizen naar het buitenland zijn vrijwillig. De mcs is ons opgedrongen. Zou jemisschien even een verrijking kunnen opnoemen. Ben wel benieuwd. Ik zie alleen maar een kostenpost en veel overlast.quote:De multi-culturele-samenleving
Niets is zo mooi als een multi-culturele-samenleving, mensen komen graag in contact met andere culturen en talen, ze zijn er zelfs voor bereid om een lange reis af te leggen, terwijl wij al jaren mensen uit andere culturen die een andere taal spreken ons land binnen laten, dit ongetwijfeld tot verrijking van onze samenleving.
Tuur die zijn vriendin slaat. Nee daar hebben we wat aan.quote:Sportief succes.
Badminton, atletiek, enzovoorts enzovoorts, maar vooral natuurlijk voetbal (zowel in het Nederlandse Elftal als in clubverband). Er zijn zat sporten waar 'immigranten'; of nageslachten van- een belangrijke rol hebben gespeeld voor onze vaderlandse sportgeschiedenis.
Selecteren is iets wat elk normaal angelsaksisch land doet. We zouden dus niet uit de toon vallen.quote:Het niet toelaten zou Nederland in een kwaad daglicht zetten
Nederland zou als er geweigerd zou worden om immigranten toe te laten een indruk wekken bij andere landen dat er hier een maatschappij heerst waar geen 'vreemdelingen'; worden geaccpeteerd,
Was het maar zo mooi. Voornamelijk achterlijke riffers en ingeteelde anatoliers.quote:iets dat vooral ook gezien de geschiedenis van Nederlands (decennia lange slavenarij en onderdrukkingen van, vooral, Afrikanen) een raar beeld zou schetsen van Nederland. En zeker gezien de afhankelijkheid van Nederland van andere landen (handelspositie etc) is het zeer belangrijk dat andere landen een goed beeld van Nederland hebben.
Immigranten die de kenniseconomie verrijken
Of op een andere manier iets 'goeds' doen voor de Nederlandse maatschappij, en dat is natuurlijk ook alleen maar mooi meegenomen, er zijn zat (nageslachten van) immigranten die een hoge functie bekleden of iets dergelijks.
Je schiet door in je nuance.quote:En ja ik kan nu al niet wachten op onze rechse vrienden van het forum die mij nu even perfect gaan vertellen dat dit er allemaal niet toe doet, omdat de negatieve gevolgen veel erger zijn, maar ik probeer slechts met deze topic enigzins nuance aan te brengen t.o.v. dit topic en sterker nog ik doe dit zonder eindeloos te generaliseren
En om nog meer inkoppertjes te voorkomen; Ja, ik knuffel met allochtonen en bomen, ja ik ben familie van Cohen, ja ik steek mijn kop nu weer in het zand en ja ik woon in een klein dorp waar in een cirkel van 100 km. geen ander huis te bekennen is.
Nee hoor, geen enkel punt dat ik benoemde is onwaarquote:Op donderdag 27 januari 2005 19:43 schreef Landmass het volgende:
Je schiet door in je nuance.
Vergeef me dat ik geen cijfers heb, maar het is niet vreemd om te stellen dat de wederopbouw van Nederland (en ook andere landen) niet zo vlot had kunnen verlopen zonder de inbreng van extra vreemde arbeidskrachten, iets wat vanzelfsprekend ook invloed heeft gehad op de economische ontwikkeling van de jaren daarna.quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:21 schreef ArcticBlue het volgende:
Dat is subjectief tenzij je met harde bewijzen komt, deels zeker, maar een héél groot deel? Druk om te beginnen maar het woord "héél" eens in procenten uit, bij benadering.
bron?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:55 schreef Herdenking het volgende:
En Berends landen als Noorwegen en Sweden zijn druk bezig migranten te werven om b.v. de ontvolking van gebieden tegen te gaan.
Grappig...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:39 schreef pberends het volgende:
Scandinavische landen zijn een heel goed voorbeeld van waarom je helemaal geen immigranten nodig hebt om grote welvaart te hebben. Daar is ruim 99% nog autochtoon, hoogste levensstandaarden van de wereld, goede economische groei en bovendien een niet al te grote vergrijzing. Het is echt 100 % onzin argument dat je immigranten nodig zou moeten hebben voor economische welvaart.
Kranten, tv was een tijd terug een aardige documantaire over o.a. maar kijk eens op google.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:01 schreef Landmass het volgende:
[..]
bron?
Wat is er trouwens mis met ontvolking?
Dat accepteer ik niet hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:07 schreef Herdenking het volgende:
[..]
Kranten, tv was een tijd terug een aardige documantaire over o.a. maar kijk eens op google.
Je zou verwachten dat Australie massaal de grenzen open zet.quote:Met ontvolking is niet direct heel veel mis. Maar men vind in het bepaalde dun bevolkte gebieden toch wel prettig om postbodes schoolmeesters en doktoren te hebben.
Zou me niets verbazen werd namelijk op een publieke zender uitgezonden en zeker een jaar of 3 geleden luiertijd voor jou dusquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:17 schreef Landmass het volgende:
[..]
Dat accepteer ik niet hoor![]()
Heb ik allemaal net gemist natuurlijk.
[..]
De opbouw van Australië is anders. In scandinavië gaat het om gebieden die van oudsher bewoond werden en leeg dreigen te raken terwijl het in Australië eerder om een vorm van kolonosatie ging. En australië is natuurlijk ook gewoon uit immigranten opgebouwdquote:Je zou verwachten dat Australie massaal de grenzen open zet.
Dan heb je andere cijfers dan mij. Maar ik tel bij autochtonen westerse allochtonen op, die veroorzaken relatief gezien weinig problemen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Grappig...
Denemarken: 4,5% van de bevolking is immigrant
Zweden: 8% van de bevolking is immigrant
Noorwegen: 6,5% van de bevolking is immigrant
Ruim 99% nog autochtoon, hmm? 2 seconden googlen leert mij anders.
Leuk filmpje Berends.. wat een schofterig tering varken die Mocro..quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Dan heb je andere cijfers dan mij. Maar ik tel bij autochtonen westerse allochtonen op, die veroorzaken relatief gezien weinig problemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |