quote:**Heerenveen-speler Ugur Yildirim heeft
besloten in te gaan op de uitnodiging
van bondscoach Marco van Basten om voor
Oranje uit te komen,meldt De Telegraaf.
De aanvaller had ook een uitnodiging op
zak van de Turkse bondscoach waardoor
hij gedwongen werd een keuze te maken.
Yildirim zei eerder dat het neerkwam op
een keuze tussen zijn hart (Turkije) en
zijn verstand (Nederland).Het feit dat
Oranje met drie spitsen speelt en hij
daarin het beste tot zijn recht komt,
zou de doorslag hebben gegeven.
Of je leest de vorige topics even?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:00 schreef Stretto het volgende:
Mwaah weet niet of het zo'n goede keus is van 'm.
Zullen de Turken leuk vinden
Spelen voor 't land waar je geboren en getogen bent?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:17 schreef NatteKip het volgende:
uiterste integratie??
Oh, okéquote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:23 schreef NatteKip het volgende:
o jah het is een grapje :-)
quote:IETS MEER ENTHOUSIASME VOOR UGUR
Sinds vorige week weten we wat hij gaat doen. De man die voetbalminnend Nederland en Turkije toch zeker enige tijd bezig hield, maakte toen bekend voor welk van deze twee landen hij interlandvoetbal zal gaan spelen. De keuze van Ugur Yildirim, rechtsbuiten van SC Heerenveen, viel op ons land. Een besluit dat je eigenlijk alleen maar zou kunnen toejuichen, maar dat wat mij betreft nogal lauw ontvangen wordt.
Wie de voorgeschiedenis kent, zal allicht ietwat verrast geweest zijn door Yildirims keuze. Hij verklaarde eerder namelijk dat hij in principe voor Turkije uit wilde komen, omdat daar zijn hart lag en het toch het land van zijn ouders was. Later matigde hij zijn toon al een beetje, door te verklaren dat hij er over na zou gaan denken als Nederland hem eerder zou benaderen. Welnu, onlangs nodigde zowel de Turkse bondscoach Ersun Yanal als onze eigen Marco van Basten hem uit en dus stond Ugur voor een duivels dilemma.
Dat hij, ondanks dat hij in Apeldoorn is geboren en al zijn hele leven in Nederland woont en voetbalt, in eerste instantie voor Turkije wilde kiezen, verbaast me niet echt. Als jonge rechtsbuiten van Go Ahead Eagles was een selectie voor Nederland ver weg. Zeker met Dick Advocaat als bondscoach. Onder Van Basten is het klimaat rond Oranje echter dusdanig veranderd, dat iedere speler uit de eredivisie weer spontaan begint te dromen van een interlandloopbaan. Verrassend was het dan ook niet dat Van Basten, na Yildirims fraaie entree in de eredivisie, bij hem is uitgekomen. Alleen al omdat Romeo Castelen voorlopig even lijkt te hebben afgehaakt, is de keuze voor Yildirim een logische. Yildirim is geen rechtsbuiten die een man passeert en vervolgens met kalk aan de schoenen een voorzet aflevert. Yildirim is iemand die gewoon de voorzet rond de man heen slingert en bovendien ook een fijne vrije trap kan nemen. Iemand die je er goed bij kunt hebben.
Waarom dan toch zo sceptisch gereageerd door sommige voetballiefhebbers? Het feit dat Yildirim geen Nederlandse roots heeft, kan er niet aan bijdragen. Er spelen al sinds jaren Surinamers voor Oranje. Wat was ons team in 1988 geweest zonder Gullit en Rijkaard? Patrick Kluivert is recordtopscorer van Oranje, Aron Winter werd kortstondig recordinternational en Edgar Davids is zelfs de huidige aanvoerder van het Nederlands elftal. Dat er Surinamers meedoen is al jaren geen vreemd fenomeen meer.
De laatste jaren beginnen echter de jongens van Marokkaanse en Turkse komaf ons voetbal te veroveren. Die denken anders, dat is een feit. Zij hebben toch wat meer binding met hun vaderland en afkomst dan de Surinamers. In ieder geval hebben zij ook een beter alternatief, want Marokko en Turkije zijn redelijke voetballanden. Op die manier kon het gebeuren dat jongens als Boutahar en El Hamdaoui wel voor Jong Oranje uitkwamen, maar uiteindelijk Marokko prefereerden. Boukhari deed het zelfs al in de jeugd. Dries Boussatta speelde zelfs voor beide nationale elftallen. Stuk voor stuk jongens die in Nederland zijn opgegroeid.
Misschien dat daar de schoen wringt. Ze gaven aan dat ze, ondanks hun goede leven hier, toch voor het land van hun ouders wilden spelen. Sommige mensen noemen dat ondankbaar. Persoonlijk zie ik dat niet zo. Maar het bevreemdt me dan wel, dat jongens als Boulahrouz en nu dus Yildirim, dan toch niet echt welkom lijken. Zij kiezen voor ons, waarom dan zo lauw? Zij kunnen uitgroeien tot voorbeelden voor andere jonge Marokkaanse en Turkse voetballers, zoals de eerste Surinamers dat waren voor jongens als Gullit en Rijkaard.
Het speelt vast mee dat Yildirim aangaf zijn keuze met het verstand gemaakt te hebben. Hij koos op voetbaltechnische gronden, omdat ons systeem beter past bij zijn spel. Wanneer hij op die manier een club had gekozen, had iedereen hem verstandig genoemd. Nu het echter om Oranje gaat, beginnen sommigen over de eer en de trots. Ach, neem van mij aan dat het grootste deel van de internationals van de laatste jaren echt niet voor de eer van Nederland voetbalt. Voor de eer van zichzelf, dat wil ik wel geloven, maar wie krijgt er echt kriebels van ons volkslied? Ik schat dat het ophoudt bij Dirk Kuijt.
Vandaar dat ik eigenlijk wil vragen om Yildirim straks, wanneer hij voor het eerst voor Oranje speelt, een hartelijke ontvangst te geven. Geef hem het gevoel dat hij welkom is en dat we hem er graag bij zien. Al is het alleen maar vanwege zijn lef voor Nederland te kiezen en omdat hij hiermee een pionier kan worden. Wedden dat als dit gebeurt, Ugur straks ook nog overtuigd kan raken dat zijn keuze voor Nederland misschien wel meer uit het hart kwam dan hij nu misschien denkt?
Ben benieuwd hoe deze Turkse Zwitser ontvangen wordt bij Gala... Volgens cultheld zou hij moeten vrezen voor zijn leven.quote:Geen Boca maar Galatasaray voor Yakin
26/1/2005 12:07
Hakan Yakin is er toch in geslaagd een nieuwe club te vinden. De Zwitserse international, die bij VfB Stuttgart geen rol van betekenis meer speelt, maakt het seizoen af bij Galatasaray.
Er ligt een akkoord tussen Galatasaray en VfB Stuttgart over de verhuur van Yakin. De 27-jarige Zwitser is ook persoonlijk rond met de Turkse club, die daarbij een optie tot koop heeft bedongen.
Yakin leek in januari zijn carrière voort te zetten in Argentinië. Met Boca Juniors was overeenstemming bereikt. Maar de al klaar liggende vliegtickets ten spijt, tot een overgang kwam het niet. Boca-trainer Jorge Benítez zag de komst van Yakin niet zitten en zette een streep door de transfer.
En ook in de VI lees ik net dat Yildirim zelf ook denkt dat ie best nog wel eens voor een Turkse topclub zou kunnen uitkomen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:58 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe deze Turkse Zwitser ontvangen wordt bij Gala... Volgens cultheld zou hij moeten vrezen voor zijn leven.
Het is vooral de vraag OF hij zich betrokken voelt bij Nederland. Hij heeft zelf uitspraken gedaan die in andere richting wijzen nl. dat de keuze voor het Nederlands elftal niks te maken heeft met gevoel maar enkel met verstand.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:55 schreef PJORourke het volgende:
Mooie column.Ik ben het er mee eens ook. Iedereen zeikt over Turken en Marokkanen dat ze zich niet betrokken voelen bij Nederland, en dat doet eentje het een keer wel, is het weer niet goed.
Ik weet niet of zijn verklaringen gemeend zijn of vooral dienen als een diplomatieke motivering voor zijn besluit, maar ik neem aan dat hij gewoon de waarheid spreekt. Die waarheid zou dan zijn dat hij zich iig meer Turk voelt dan Nederlander. Tenminste zo intepreteer ik het, maar daar hebben wij het geloof ik al over gehad.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:10 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik had een enthousiastere column verwacht.
Van Yildirim's hart denk ik dat deze best Nederlands klopt, maar dat zijn verklaring voor de beslissing voor een belangrijk deel diplomatiek gemotiveerd was, gericht op de teleurgestelde partij.
Tijd om zijn enthousiasme voor Nederland te tonen en vice versa is er nog genoeg.
Ondertussen steek ik mijn blijdschap trouwens niet onder stoelen of banken.
Of je leest eerst even een topic door:quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Murat Yakin gaat naar Galastaray dus het fabeltje dat Ugur nooit meer in Turkije zal spelen is de wereld uit.
Zelfs als ie speelt kan ie nog switchen, omdat 't maar een oefenwedstrijd is. In de Fifa-reglementen staat dat je pas niet meer mag veranderen als je mee hebt gedaan in een wedstrijd in een officiële competitie.quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:55 schreef MaxPower het volgende:
Het zou wel een grap zijn als Marco hem niet oproept. Kan ie alsnog naar Turkije
quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Murat Hakan Yakin gaat naar Galastaray dus het fabeltje dat Ugur nooit meer in Turkije zal spelen is de wereld uit.
Beste betweter, zoek nou even het officiële regelement op?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zoek het niet op maar zal het wel zeggen hoe het zit
Als je gespeeld hebt in een officiele wedstrijd voor het A-team mag je niet meer spelen voor een ander land. Als je op de bank gezeten hebt wel
Niet nodig, ik ben alwetend.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig geeft Max Power wel een link![]()
Dat 'uitgebreid' valt ook wel mee; zes posts zonder bron in deel 2 zou ik niet als uitgebreid willen kwalificeren. Zou ik zo vrij mogen zijn alsnog naar een bron te vragen?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:12 schreef SCH het volgende:
Die discussie over de raag of hij nog kan switchen is 3 topics geleden al uitgebreid gevoerd, o.a. met hulpv an Dylan Dog. Wat Max zegt over nieuwe regels per 1 januari dus.
En Yildirim was twee weken geleden een held en iedereen wilde hem, weten jullie nog?
Oranje zou bijvoorbeeld net zo kunnen spelen als Chelsea momenteel doet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 02:10 schreef MaxPower het volgende:
Noem eens andere opties?
Hoezo wil hij niet voor Oranje uitkomen? Hij had goede redenen om af te zeggen, dat geeft niet aan dat hij niet voor Oranje uit wil komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 02:10 schreef MaxPower het volgende:
Noem eens andere opties? Van der Meyde wil niet voor Oranje uitkomen (en iemand die al 2 of 3 keer afzegt moet je gewoon niet meer in Oranje willen...) en Castelen is ook zwaar uit vorm.
De laatste keer had hij echt geen goede reden. Hij wilde zich eerst richten op Inter. Net alsof hij een vedette is die zich dat kan permitteren. Weg met die gast. Mensen hadden kritiek op Yildirim dat hij eventueel niet met hart en ziel voor Oranje zou uitkomen, nou VdM kan er ook wat van...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:32 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Hoezo wil hij niet voor Oranje uitkomen? Hij had goede redenen om af te zeggen, dat geeft niet aan dat hij niet voor Oranje uit wil komen.
Van der Meyde is ook een inteelt debiel. Yildirim is evenwichtig, nuchter en intelligent.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:01 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De laatste keer had hij echt geen goede reden. Hij wilde zich eerst richten op Inter. Net alsof hij een vedette is die zich dat kan permitteren. Weg met die gast. Mensen hadden kritiek op Yildirim dat hij eventueel niet met hart en ziel voor Oranje zou uitkomen, nou VdM kan er ook wat van...
Bij Ajax was hij juist goed! Het is toch ook duidelijk dat ze nu pas met Rosales zijn vertrek enigszins op kunnen vangen. Het probleem is dat je niet van hem op aan kunt. Als hij slecht speelt, speel je met 10 man en dat kan nou eenmaal niet bij Oranje.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:22 schreef gras het volgende:
Jammer dat velen Andy vanwege z'n Ajax-verleden niet op de juiste waarde kunnen schatten..
Van der Meyde is, mits in vorm, de beste rechtsbuiten van Nederland. Castelen, Yildirim en Denneboom kunnen niet aan hem tippen. Dat bewijst hij nu weer in de Serie A, waar hij bij topclub Inter onder Mancini nu een belangrijke speler is geworden.
Tja, hij is wisselvallig. Maar welke vleugelspits is dat niet? Ja, en ga dan geen Kuyt noemen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Bij Ajax was hij juist goed! Het is toch ook duidelijk dat ze nu pas met Rosales zijn vertrek enigszins op kunnen vangen. Het probleem is dat je niet van hem op aan kunt. Als hij slecht speelt, speel je met 10 man en dat kan nou eenmaal niet bij Oranje.
Ik ben ook blij dat het een aardige jongen is, maar mentaal stabiel kunnen we hem toch niet noemen. Dat is vrij belangrijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:52 schreef methodmich het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/1831/1
Al die Ajax-fans die hem blijven overschatten, ik word er ook moe van.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:22 schreef gras het volgende:
Jammer dat velen Andy vanwege z'n Ajax-verleden niet op de juiste waarde kunnen schatten..
Ik ben geen groot fan van hem, maar sommigen doen alsof het een Pius Ikedia is ofzo.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Al die Ajax-fans die hem blijven overschatten, ik word er ook moe van.
Hij heeft blessures gehad en daarnaast is Mancini nog een koning in het wisselen. Enkel spitsen voor spitsen. Vandaar het weinige aantal goals.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
12 wedstrijden dit seizoen, 0 doelpunten... ok, zijn aantal van vorig seizoen (14) heeft hij al bijna bereikt en het seizoen is pas halverwege.
Ik vind hem echt tekort komen voor Inter. Het zou me niets verbazen als hij daar snel weg is.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:18 schreef gras het volgende:
[..]
Hij heeft blessures gehad en daarnaast is Mancini nog een koning in het wisselen. Enkel spitsen voor spitsen. Vandaar het weinige aantal goals.
Ik vind hem ook tekort komen voor Inter. Althans als Inter de club is die ze pretenderen te zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind hem echt tekort komen voor Inter. Het zou me niets verbazen als hij daar snel weg is.
Inter is een Italiaanse topclub, voor dat niveau komt v/d Meyde echt tekort.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:39 schreef gras het volgende:
[..]
Ik vind hem ook tekort komen voor Inter. Althans als Inter de club is die ze pretenderen te zijn.
Dat kan niemand ontkennen, maar toch is het uitstekende speler.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inter is een Italiaanse topclub, voor dat niveau komt v/d Meyde echt tekort.
v/d meyde heeft wel het niveau om het aan te kunnen, hij voelt zich alleen totaal niet thuis in Italie dus dat zal ook wel een belangrijk rol spelen in het minder presteren de laatste 2 jaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inter is een Italiaanse topclub, voor dat niveau komt v/d Meyde echt tekort.
Dan blijven er 6 assists over voor de overige 31 duelsquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:29 schreef methodmich het volgende:
Andy gaf ook meer dan 10 assists per jaar in de competitie hoor... AZ thuis destijds, 6-2, 4 x voorgegeven, 2 x gescoord.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Heerenveen is toch ook een topclub tegenwoordig?
Hoe noemen ze hier zoiets ook alweer? Calimero-gezeur?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:22 schreef gras het volgende:
v/d Meyde wordt gruwelijk overschat. Bij Ajax was hij al een van de mindere spelers.quote:Op zondag 30 januari 2005 01:42 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Hoe noemen ze hier zoiets ook alweer? Calimero-gezeur?
Inderdaad. Ik snap nog steeds niet hoe die jongen ooit bij Inter terecht is gekomen. Waarschijnlijk dachten ze daar : "Nederlands talent, speelt bij Ajax, dus dat zal wel goedzitten".quote:Op zondag 30 januari 2005 01:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
v/d Meyde wordt gruwelijk overschat. Bij Ajax was hij al een van de mindere spelers.
Een rare aankoop van Inter, maar ze hadden in die zomer wel meer van die rare aankopen zoals Eriberto en Fadiga.quote:Op zondag 30 januari 2005 01:48 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik snap nog steeds niet hoe die jongen ooit bij Inter terecht is gekomen. Waarschijnlijk dachten ze daar : "Nederlands talent, speelt bij Ajax, dus dat zal wel goedzitten".
Is vast geen pretje geweestquote:Op zondag 30 januari 2005 10:54 schreef methodmich het volgende:
Vanmiddag zal ik Ugur eens goed bekijken bij NAC - Heerenveen.
Turken pieken vaak vroegquote:Op zondag 30 januari 2005 18:03 schreef tong80 het volgende:
Zou ie al over z'n hoogtepunt heen zijn ?
Dat laatste is ook weer wat overdreven maar hij wordt zeker gehyped en hij zal gaan tegenvallen in Oranje, for sure. Dankzij dat rare beleid van die Marco.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ugur wordt wat gehyped momenteel. Buiten een goede trap is het nog niet veel met hem in de Eredivisie.
Hij faalt niet maar hij zal tegenvallen in de ogen van het grote voetbalpubliek dat hem eigenlijk nog neit heeft zien spelen behalve wat prachtige vrije trappen tegen bv. Feyenoord. En Marco selecteert hem te vroeg in mijn ogen, dus die heeft er wel schuld aan ja.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:17 schreef tong80 het volgende:
Voor de eerste wedstrijd van hem wordt z'n falen dus al op het conto van van Basten geschreven ?
Dan had het zo moeten zijn.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:26 schreef tong80 het volgende:
Als ie hem niet had geselecteerd had Yildirim voor Turkije gekozen.
En dan had je dat tegen van Basten gebruikt.quote:
Wat wil je nog meer dan? hahaquote:Op zondag 30 januari 2005 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ugur wordt wat gehyped momenteel. Buiten een goede trap is het nog niet veel met hem in de Eredivisie.
Nee, dan heb je me niet goed gevolgd hier. Ik ben tegen het te vroeg selecteren van spelers of het selecteren om andere redenen dan dat ze goed genoeg zijn voor Oranje, dus gewoon de beste zijn. Waarom Kromkamp en Denneboom al geselecteerd? Die selectie achtervolgt Denneboom nu, en dat is niet eerlijk tegenover hem.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan had je dat tegen van Basten gebruikt.
Ik heb ook wel eens de indruk dat van Basten hoopt dat een dergelijke speler een soort ontbrekend puzzelstukje blijkt te zijn en in Oranje beter dan verwacht uit de verf komt. Denneboom is een wat ongelukkig voorbeeld inderdaad, maar voor Yildirim bij voorbeeld zie ik dat nog wel uitkomen. Hij is een meer controlerende rechtsbuiten, waardoor aan de andere kant je wat opportunistischer zou kunnen spelen. Yildirim lijdt erg weinig balverlies. Dat is geen kwaliteit om iemand op te selecteren, maar het helpt wel om in een nieuw team te gaan functioneren.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dan heb je me niet goed gevolgd hier. Ik ben tegen het te vroeg selecteren van spelers of het selecteren om andere redenen dan dat ze goed genoeg zijn voor Oranje, dus gewoon de beste zijn. Waarom Kromkamp en Denneboom al geselecteerd? Die selectie achtervolgt Denneboom nu, en dat is niet eerlijk tegenover hem.
Straks zie je in 1 of 2 wedstrijden dat Yildirim tegenvalt en dan is dat weer over en uit. van Basten had eerlijk kunnen zijn en zeggen: de kans bestaat dat ik je over 1 of 2 jaar selecteer als jij je in dit tempo blijft ontwikkelen. Als Yildrim dan voor Turkije had gekozen, was dat zijn eigen keuze en afweging.
Kijk, als hij hem selecteert en meeneemt voor de komende tijd dan is het okay. Dan calculeer je in dat hij er nu nog niet is.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens de indruk dat van Basten hoopt dat een dergelijke speler een soort ontbrekend puzzelstukje blijkt te zijn en in Oranje beter dan verwacht uit de verf komt. Denneboom is een wat ongelukkig voorbeeld inderdaad, maar voor Yildirim bij voorbeeld zie ik dat nog wel uitkomen. Hij is een meer controlerende rechtsbuiten, waardoor aan de andere kant je wat opportunistischer zou kunnen spelen. Yildirim lijdt erg weinig balverlies. Dat is geen kwaliteit om iemand op te selecteren, maar het helpt wel om in een nieuw team te gaan functioneren.
Bron: http://www.sc-heerenveen.nlquote:Yildirim in definitieve selectie Oranje
04 februari 2005
Ugur Yildirim is door bondscoach Marco van Basten definitief geselecteerd voor de oefenwedstrijd van het Nederlands elftal op 9 februari tegen Engeland. Yildirim ziet daarmee zijn keuze voor Oranje bevestigd. Andere debutant is Henk Timmer. De 33-jarige doelman verdedigt morgen het doel van AZ in de wedstrijd tegen sc Heerenveen in de Holland Casino Eredivisie.
Yildirim maakte twee weken geleden na de wedstrijd tegen FC Den Bosch bekend dat hij er voor kiest om uit te komen voor het Nederlands elftal. De moeilijkste beslissing in zijn leven, zoals de 22-jarige vleugelspits het zelf noemde, wordt nu dus beloond met een plaatsje in het keurkorps van Van Basten.
De Apeldoorner is, sinds de selectie van Jeffrey Talan door Frank Rijkaard in 1998, de derde speler die sc Heerenveen gaat vertegenwoordigen in Oranje. Abe Lenstra ging beide spelers voor.
Heerenveen is daarnaast samen met FC Twente met beide drie spelers, hofleverancier voor Jong Oranje. Coach Foppe de Haan stuurde doelman Boy Waterman, Verdediger Jerrel Wolfgang en aanvaller Klaas Jan Huntelaar een uitnodiging voor de wedstrijd op 8 februari tegen Engeland.
Yildirim zal aanstaande zondag 6 februari in het programma Studio Voetbal op Nederland 2 verschijnen. Het programma met presentator Jack van Gelder en vaste gasten Youri Mulder en Hugo Borst zal vanaf 22.30 uur uitgezonden worden.
Hij heeft toch zelf een keuze kunnen maken?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:36 schreef methodmich het volgende:
Ugur is feitelijk schandalig behandeld door Marco. Zeker als hij straks niet meer opgeroepen gaat worden.
Wat een onzin. Hij is er nu niet bij omdat Van Basten hem niet nodig heeft. Volgens jou is Van Basten verplicht hem elke keer op te roepen, omdat hij voor Nederland heeft gekozen. Dat vind ik onzin.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:36 schreef methodmich het volgende:
Ugur is feitelijk schandalig behandeld door Marco. Zeker als hij straks niet meer opgeroepen gaat worden.
Dat klopt wel. Marco denkt slechts aan zijn eigen belang en houdt totaal geen rekening met anderen -- in de medische wereld noemen ze dat ook wel een autistische stoornis.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Nee, maar het valt niet echt te verklaren dat Meerdink in eerste instantie out of the blue de voorkeur kreeg boven Ugur. Ik denk dat Van Basten hem snel Nederlander wilde maken, want qua vorm had hij vorige keer niet geselecteerd mogen worden.
uh..... wat hjij zegtquote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Yildirim is terecht niet geselecteerd. Meerdink deed het gewoon beter, terecht dat Meerdink was geselecteerd en niet Yildirim. Voor de rest ben ik het wel eens met je post. Men moest even snel handelen omdat Turkije ook interesse had.
Eens ja, Yildirim is inmiddels teruggezakt qua vorm (net als zo'n beetje de rest van Heerenveen geloof ik).quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Yildirim is terecht niet geselecteerd. Meerdink deed het gewoon beter, terecht dat Meerdink was geselecteerd en niet Yildirim. Voor de rest ben ik het wel eens met je post. Men moest even snel handelen omdat Turkije ook interesse had.
quote:Yildirim hield rechte pad van Orden tot Oranje
door HARRY HEKKERT
9 FEBRUARI 2005 - BIRMINGHAM/DEVENTER - Dankzij zijn fluwelen rechterbeen en ijzeren wil speelt Ugur Yildirim vanavond in Oranje. Zijn trainers dichtten hem door de jaren heen een gouden toekomst toe, een enkeling zag zelfs jaren geleden het oranje al flonkeren. Altijd al talentvol en in zijn jeugd soms oervervelend. Van Orden tot Oranje bleef Yildirim echter op het rechte pad.
Ze keken raar op bij Go Ahead Eagles die dag in 1999. Er draaide een auto vanuit de Vetkampstraat soepeltjes door de karakteristieke poort. Achter het stuur zat een klein mannetje. Het was Ugur Yildirim, speler van de A-junioren. Had ‘ie snel eventjes zijn rijbewijs gehaald? Nee, natuurlijk niet. Hij was nog maar 17 jaar, mocht helemaal niet met een auto op de weg komen.
Trainer Jan Derks van de Deventer junioren vroeg dan ook aan zijn pupil wat 'ie in hemelsnaam aan het doen was. Met de auto van Apeldoorn naar Deventer, zonder rijbewijs. Derks fronst nog eens zijn wenkbrauwen. ‘Ugur vond het heel gewoon. Nou, ik heb hem uitgelegd dat het niet gewoon was. Dat soort streken leverde hij wel vaker. Hij was aan het puberen, maarverder een doodgoeie jongen.’
Derks had een speciale band met Yildirim. De jonge speler openlijk een standje geven deed hij niet. Derks hield rekening met de cultuur waar zijn spelers uit kwamen. Een Turk krenk je niet in z’n trots, wist hij.
Maar op de eerste training in Deventer werd hij er wel fijntjes opgewezen voortaan op gewone voetbalschoenen te komen. ‘Hij liep op van die witte schoentjes’, zegt Wim Woudsma, destijds trainer van Eagles' B-junioren, en Yildirims eerste oefenmeester in Deventer. ‘Die schoenen moesten uit van mij. En hij wilde per se op ‘tien’ spelen, achter de spitsen, dat had ‘ie altijd gedaan. Maar daar had ik al een jongen lopen. Ugur werd rechterspits. Van harte ging het niet, maar hij deed het wel.’
Hoofd scouting van GA Eagles, wijlen Lex van Zeist, had Yildirim eruit gepikt bij een wedstrijd van het Gelders Elftal. Hij was tweedejaars C-junior, speelde bij het Apeldoornse B en O en was nog steeds niet opgemerkt door een profclub.
‘Die clubs lagen allemaal te slapen’, merkt Ad Bijsterbosch, Yildirims trainer bij B en O, op. ‘Het talent droop er vanaf.’
Yildirim was Bijsterbosch beste speler. Hij kon al voetballen toen hij bij Brink en Orden zijn intrede deed. Zelf geleerd op het veldje tussen twee flats in Orden. Eenmaal bij B en O keek de trainer graag toe het zwartharige ventje de bal bij de eigen achterlijn oppikte en daarna het hele veld overstak. ‘Hij liep ze zo voorbij. Al hij had hij ook toen al een goed schot. Zijn broertje Seban had misschien nog wel meer talent, maar tussen de oren was Ugur veel sterker. Hij haalde ook bij ons kattenkwaad uit, maar was gewoon een goede jongen. Hij kreeg wel eens de wijkagent aan de deur, maar is volgens mij nooit echt met de politie in aanraking geweest. Hij was soms brutaal, maar dat moet ook om het bij de profs te kunnen redden.’
Vitesse en GA Eagles wedijverden uiteindelijk om Yildirims gunsten, bij beide clubs trainde hij mee. In Deventer waren ze net wat slagvaardiger.
Bijsterbosch bracht de jonge Apeldoorner dan wel eens weg. Terug bij B en O was Yildirim helemaal het mannetje. ‘Tegenover zijn vriendjes liep hij dan stoer te doen en ik had het idee dat hij zich bij ons niet meer zo inzette.’
Het bracht Bijsterbosch ertoe een contract op te stellen, waarmee Yildirim zich verplichtte tot het einde van het seizoen goed zijn best te doen. ‘Ugur tekende het eerste contract bij B en O. Zijn we nog altijd trots op.’
Bij GA Eagles zagen ze ook al snel dat ze de jonge Apeldoorner een contract moesten aanbieden. Na een jaar in de B’tjes ging hij versneld over naar het team van Derks. ‘Alleen Victor Sikora en Ugur lukte dat’, zegt Woudsma. ‘Ugur stak er met kop en schouders bovenuit.’
Yildirim teerde toen al op zijn prachtige wreeftrap. Derks herinnert zich een oefenpotje in Leusden, waar Yildirim de bal vanaf een meter of dertig het kruis injoeg. Lachend: ‘Het was zo’n ouderwets doel met een boog erachter. Ugur had de bal helemaal vast in het kruis geschoten. Met z’n tweeën hebben ze die bal eruit gewrikt.’
Bij zijn afscheid van GA Eagles, vijf jaar geleden, voorspelde Derks in deze krant al dat Yildirim de eerste Turkse Nederlander zou zijn die Oranje ging halen. Yildirim had net zijn debuut gemaakt in het eerste van GA Eagles. Derks: ‘Net als Jan Kromkamp heeft Ugur iets speciaals, iets extra’s. Ze hebben ook allebei de wil om te winnen. Misschien zijn er completere voetballers, maar zij hebben die winnaarsmentaliteit. Mooi dat ze nu samen bij Oranje zitten.’
Castelen speelde vorig jaar al voor ADO.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:59 schreef Sassie het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het pas z'n eerste jaar in de Eredivisie (en Europees/internationaal) is. Geldt natuurlijk ook wel voor Castelen
Hmm ja dacht dat ADO vorig jaar ook in de GGD speelde, maar dat was dus een foutje van mij.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Castelen speelde vorig jaar al voor ADO.
Nou ja ik lees hem meestal alleen als ik in het weekend bij mijn ouders ben, en voor de rest gebruik ik de archieven van de online-versie..quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mooi stuk Sassie! Handig, iemand die de regionale krant in de gaten houdt.
Rotovertreding inderdaad. Had ik niet verwacht van die Lazovic, maar blijkbaar hebben die spelers die eindigen op vic hun handjes nogal los zitten, zie majstorovic tegen psv.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat was een flinke knal van die Lazovic. Wedstrijdje of vier langs de kant lijkt me wel op z'n plaats.
Ben je hem daar tegengekomen?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:46 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat een eerste seizoen in de HCE en niet te vergeten in Europa. Het meest heldhaftige aan deze Nederturk is nog wel dat hij regelmatig in Groningen gaat stappen. Dat tekent zijn onverschrokkenheid. Yildirim in Shadrak. Wat een superheld. Volgend jaar eens een interview aanvragen met hem voor in de almanak van m'n studentenvereniging.
Leuk. Ik ben er al 'n paar maanden niet geweest, maar het is een leuke tent. Soms ietsje te vol, maar dat heb je met leuke tenten.quote:
Ben ik met je eens! Maar zo vaak kom ik er ook niet hoor. Kwam nog wel eens in het Pakhuis, maar dat schijnt over de kop te zijn.. erg jammer! Het hangt ook nogal van de avond af in welke 'tent' het druk is..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:40 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Leuk. Ik ben er al 'n paar maanden niet geweest, maar het is een leuke tent. Soms ietsje te vol, maar dat heb je met leuke tenten.
[/off-topic]
Oh je gaat het heel formalistisch doen. Maar misschien kan je er een topic over openen en niet Ugurs fijne fantopic er mee vol plempenquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Is geen eredivisiedebutant heren.
Ja, maar dit heb ik nog niet overlegd hoor. Moet er nog een thema bij bedenken hahaquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:40 schreef MaxPower het volgende:
jumpersknee denk ik dat ie bedoelt.
is dat voor de TKB almanak stanley? ga ik er nog ff 1 proberen te regelen
Hoezo? ik dacht precies hetzelfde, maar SCH was met voor!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:50 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
waarom zit jij yildirim altijd zo krampachtig te verdedigen?
Ik wou stanley al gelijk geven, maar hij mikte idd een vrije trap op de lat. Desondanks erg mager in 90 minuten, maar ugur is ook berucht vanwege zijn goede positiespel...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:40 schreef mordradead het volgende:
Ik heb hem een keer gezien, vrije trap op de lat daarna het lachje van Verbeek (het stond toen nog 1-0)
Interview met Yildirim zit er niet in. 'Hij heeft besloten zich te richten op aanvragen van de sportbladen'.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Volgende maand ga ik een interviewmet hem aanvragen voor de almanak van m'n vereniging. Wordt vast gezellig.
Staat elk jaar in de top 10 van het telegraaf-klassement... zou hem er zelf ook niet bij hebben gezet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hansson.. kom op zeg!
Pardon???? Hanson is al jaren een vaste gast in het rijtje beste speler van de eredivise - hij is nogal bescheiden en zonder de sterallures van veel colllega's waardoor hij niet zo opvalt, hij is ook nog eens verdediger, maar hij is absoluut een van de beteren. Sowieso de meest constante verdediger.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hansson.. kom op zeg!
Hij is zeker degelijk. Maar we hadden het over de beste voetballer. Dan moet je niet met dit soort gasten aankomen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon???? Hanson is al jaren een vaste gast in het rijtje beste speler van de eredivise - hij is nogal bescheiden en zonder de sterallures van veel colllega's waardoor hij niet zo opvalt, hij is ook nog eens verdediger, maar hij is absoluut een van de beteren. Sowieso de meest constante verdediger.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Hij is zeker degelijk. Maar we hadden het over de beste voetballer. Dan moet je niet met dit soort gasten aankomen.
Als het niet geheim is, kan het hier toch gewoon gezegd worden?quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:53 schreef MaxPower het volgende:
Welnee het is voor de almanak van zijn (en mijn ouwe) cluppie. Maar het is blijkbaar een grote naam..
Doe eens rustig. Er kan gewoon nog van alles misgaan en daarom houd ik het liever nog even voor me. De reden dat ik het meldde is dat ik eerder hier had aangegeven Yilidirim te willen strikken. Het is ook niet een speler van Heerenveen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef SCH het volgende:
Maar je gaat een voetballer interviewen waarvan je de naam niet wilt prijsgeven? Wat is dat voor quasi-stoerdoenerij, begin er dan niet over. Is het een geheime missie ofzo?
Hij mag er zeker bij hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:42 schreef SCH het volgende:
[..]Hansson is een van de beste voetballers van de eredivisie. Dat heb ik je net uitgelegd.
Ik weet niet wie jij daar toe rekent maar hij hoort er zeker bij, dat blijkt uit alle statistieken.
Beste voetballer? Maar leuk, succes en verderquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ok, het is Barry van Galen. Dinsdag na de training. Waarom ben ik als een vrouw en kan ik nooit iets voor me houden... *zucht*
Nou zo oorspronkelijk is dat toch niet. Van Galen is een lompe voetballer die niet voor niks zoveel kaarten en overtredingen maakt. Ik houd daar absoluut niet van. Hij heeft geniale momenten maar het type voetballer, dat zich niks aantrekt van anderen en graag anderen blesseert, heeft mijn sympathie niet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:46 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Als je van Galen als een houwdegen betitelt en Hansson een geweldige voetballer vindt, heb je wel een rare kijk op het spelletje trouwens.
Maar goed, ik ben voor oorspronkelijke gedachten.
Van Galen is toch wel degelijk ook een speler waar het team op bouwt, zij het om andere redenen. Hij fungeert als bliksemafleider. Ik zou een omhoog gevallen speler als Perez wel eens willen zien als hij de hele westrijd uitgefloten werd.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou zo oorspronkelijk is dat toch niet. Van Galen is een lompe voetballer die niet voor niks zoveel kaarten en overtredingen maakt. Ik houd daar absoluut niet van. Hij heeft geniale momenten maar het type voetballer, dat zich niks aantrekt van anderen en graag anderen blesseert, heeft mijn sympathie niet.
Hansson is het type voetballer waar een ploeg opbouwt zonder dat hij al die bruutheid nodig heeft.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Van Galen krijgt regelmatig een kaart omdat hij van Galen is, niet omdat de overtreding in kwestie nu zo zwaar is.
Hansson is door zijn rust en ervaring de spil van het elftal en juist vanuit de verdediging vaak de basis van het elftal. Zijn kopkracht is ongekend, hij is van groot belang voor de jonge keepers.quote:Als Heerenveen het thuis weer eens moeilijk heeft tegen een laagvlieger, die niet is gekomen om er een leuke wedstrijd van te maken, kan Hansson daar helemaal niets aan veranderen volgens mij.
Ik zeg alleen dat hij een bepaalde reputatie heeft gekregen waar hij nooit meer van af is gekomen. Davids heeft dat ook. Als Van Galen of Davids een speler onderuit schoffelt is het automatisch geel. Bossen was in Utrecht nu eens een scheidsrechter die de kaarten op zak hield. Heb ik respect voor. Dat is persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:36 schreef SCH het volgende:
[..]Ach tuurlijk, meneer is zelf het slachtoffer.
Hansson is door zijn rust en ervaring de spil van het elftal en juist vanuit de verdediging vaak de basis van het elftal. Zijn kopkracht is ongekend, hij is van groot belang voor de jonge keepers.
Van Galen is een wat gehypte speler die het vooral moet hebben van zijn inzet en dat is best te prijzen maar het is jammer dat hij daar zoveel lompe overtredingen voor nodig heeft.
Als je zo niet kritisch naar een speler kijkt, vraag ik me af wat voor interview het wordt trouwens.
Hij kopte de 2-2 binnen in Arnhem...quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:52 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Over Hansson: hij is een rustpunt, dat zeker. Hij kan helpen de nul te houden, maar nooit een beslissing voorin forceren. Dat is het verschil. Wil je winnen of wil je niet verliezen?
quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:52 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Over Hansson: hij is een rustpunt, dat zeker. Hij kan helpen de nul te houden, maar nooit een beslissing voorin forceren. Dat is het verschil. Wil je winnen of wil je niet verliezen?
Van Galen doet het iedere week?quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Uitzondering bevestigt de regel, Max.. hij scoorde ook ooit van 70 meter tegen PSV. Van Galen doet het iedere week.![]()
Zijn we ver afgedwaald eigenlijk?
Een beetje wel ja.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zijn we ver afgedwaald eigenlijk?
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Galen doet het iedere week?![]()
Kom op, je bent een beetje verblind. Van Galen is het laatste seizoen ineens wat doorgebroken door de hype rond AZ. Hij was daarvoor gewoon een redelijk goede voetballer die toch vooral opviel door zijn vele overtredingen, overtredingen die opvielen vanwge de onbesuisdheid en onsportiviteit en niet omdat ze bestraft werden door de scheidsrechter.
Jij wil maar niet zien dat Van Galen die reputatie niet voor niks heeft.
Daar ligt ie goedquote:Op vrijdag 2 september 2005 21:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
1. Ken je Bjoro nog?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:57 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
MM, help je nog even stoere vragen te verzinnen?
Maar moet je ze perse selecteren om een beeld van ze te krijgen? Heeft hij in die ene keer selectie een beter beeld van Ugur dan na wat onderzoek en het bezoeken van een training en drie wedstrijden bij Heerenveen?quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:03 schreef MaxPower het volgende:
Nouja, die spelers selecteerde Van Basten natuurlijk in zijn beginperiode als bondscoach, dus ik denk dat hij oprecht wilde zien wat die jongens in huis hadden. Nu hij een goed beeld van de beste voetballers heeft, is het voor hem natuurlijk makkelijker om met een vaste kern te werken van jongens waarvan hij weet dat ze het topniveau aankunnen.
Logisch???? Verwachtingen wekken en ze keihard laten vallen? Het is niet mijn idee van integer met mensen omgaan maar voor Marco gelden blijkbaar andere normen dan voor andere mensen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:09 schreef Suijk het volgende:
Guttegut, is Ugur beschadigd en gaat het daarom niet zo goed? Ik vind het wel logisch dat Marco zelf de mensen aan het werk wil zien, met opdrachten die hij ze zelf geeft.
En dat weet je dan na 1 x?quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:10 schreef MaxPower het volgende:
Bij Heerenveen blonk Yildirim natuurlijk uit. Ik denk dat Van Basten die jongens wil zien hoe ze zich gedragen tussen alle topspelers van Oranje. Hoe ze omgaan met het snellere positiespel en de hoge druk en media-aandacht. Of ze een beetje thuis zijn in de groep. Dat is denk ik wel wezenlijk anders dan bij het provinciale clubje Heerenveen.
Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, want heb jij nog goede wedstrijden van Yildirim, Bobson, Denneboom of Van den Bergh gezien na hun selectie?quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:09 schreef Suijk het volgende:
Guttegut, is Ugur beschadigd en gaat het daarom niet zo goed?
Ah, jij weet precies wat er is gezegd tussen Marco en Ugur?quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Logisch???? Verwachtingen wekken en ze keihard laten vallen? Het is niet mijn idee van integer met mensen omgaan maar voor Marco gelden blijkbaar andere normen dan voor andere mensen.
En dat Heitinga slecht speelt ligt ook aan Marco? Of dat vdv een vormcrisis had bij Ajax? Wat een onzin zeg.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:13 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, want heb jij nog goede wedstrijden van Yildirim, Bobson, Denneboom of Van den Bergh gezien na hun selectie?
Ach, bij Marco geldt blijkbaar niet: dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:13 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Natuurlijk, Marco is een topcoach.![]()
Deze mentaliteit is dus niet de mijne. Ik hou er van dat je als mensen met elkaar omgaat en elkaar serieus neemt. Jij vindt blijkbaar dat het een keiharde wereld is en dat dan bijna alles is geoorloofd op dat vlak.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:15 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ah, jij weet precies wat er is gezegd tussen Marco en Ugur?
Keihard laten vallen is onzin. Het is een keiharde wereld, bij de beste 20 voetballers van NL zitten is moeilijk en Ugur heeft bewezen daar (nog) niet thuis te horen, prima dus.
En verwachtingen wekken...zou Ugur echt zo dom zijn dat hij dacht om meteen een vaste waarde in het NL elftal te worden?
Volgens mij snap je het punt niet helemaal. Het gaat om spelers die eenmalig of tweemalig zijn geselecteerd, dat gaat voor jouw voorbeelden niet op.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
En dat Heitinga slecht speelt ligt ook aan Marco? Of dat vdv een vormcrisis had bij Ajax? Wat een onzin zeg.
Het NL elftal is wel een harde wereld ja, voor mij is het ook niets, maar ik word dan ook niet opgeroepen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze mentaliteit is dus niet de mijne. Ik hou er van dat je als mensen met elkaar omgaat en elkaar serieus neemt. Jij vindt blijkbaar dat het een keiharde wereld is en dat dan bijna alles is geoorloofd op dat vlak.
Dat klopt, ik geef alleen aan dat spelers die wel opgeroepen (blijven) worden ook slecht kunnen gaan spelen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het punt niet helemaal. Het gaat om spelers die eenmalig of tweemalig zijn geselecteerd, dat gaat voor jouw voorbeelden niet op.
Ben jij dan van mening dat hij niet is beschadigd?quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het NL elftal is wel een harde wereld ja, voor mij is het ook niets, maar ik word dan ook niet opgeroepen.
En als Yildirim hier al door beschadigd is, moet hij nooit bij Heerenveen weggaan, want dan gaat hij huilend ten onder.
Ja hallo - dat zijn ajaciedenquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:22 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat klopt, ik geef alleen aan dat spelers die wel opgeroepen (blijven) worden ook slecht kunnen gaan spelen.
Dat kunnen wij niet zeggen, maar ik denk dat Yildirim echt wel door heeft dat hij in het NL elftal nog niet thuis hoort.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben jij dan van mening dat hij niet is beschadigd?
Nee tuurlijk weet ie dat, het was dan ook niet zijn idee - die hele selectie. Dat is nou juist het punt. Je moet de bal niet bij hem leggen maar bij Marco. Die had ook kunnen weten dat hij er nog niet thuishoort en hem nooit moeten selecteren.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:26 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat kunnen wij niet zeggen, maar ik denk dat Yildirim echt wel door heeft dat hij in het NL elftal nog niet thuis hoort.
En die andere eenmaligen met enige zelfkennis weten dat ook.
Andere 'eenmaligen' pakken wel goed uit (Boulahrouz, Obdam, Maduro, etc) en worden dus ook weer wel opgeroepen.
Ik zei ook vantevoren dat Yildirim er niet in thuis hoorde, maar dat zei ik ook van Bouhlarouz, Obdam, Vlaar, Lindenbergh, Maduro, maar dat pakte wel goed uit.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee tuurlijk weet ie dat, het was dan ook niet zijn idee - die hele selectie. Dat is nou juist het punt. Je moet de bal niet bij hem leggen maar bij Marco. Die had ook kunnen weten dat hij er nog niet thuishoort en hem nooit moeten selecteren.
Dit is wel heel erg flauw, SCH. Die oude koe is al lang een zachte dood gestorven in die sloot.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:17 schreef SCH het volgende:
Iemand die serieus denkt dat bijstandsmoeders een ton per jaar krijgen staat zover af van de werkelijkheid.
Ik zou niet weten wat er flauw aan is. Zoiets zegt heel erg veel over iemand en al is het dan al een tijdje geleden, dat vind ik het niet minder veelzeggend maken.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:33 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg flauw, SCH. Die oude koe is al lang een zachte dood gestorven in die sloot.
Dat moet nog blijken, de echte vuurproef is nog niet geweest.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:30 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik zei ook vantevoren dat Yildirim er niet in thuis hoorde, maar dat zei ik ook van Bouhlarouz, Obdam, Vlaar, Lindenbergh, Maduro, maar dat pakte wel goed uit.
Bedankt, MM.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
1. Ken je Bjoro nog?
2. Wie vond je de beste trainer uit je loopbaan?
3. Kom je nog wel eens op de kermis?
4. Wat vind je van de kwestie Bouaouzan?
5. Je bent de oudste Oranje-debutant ooit, vind je dat ook zo vreemd?
6. Mis je Co?
7. Had je diep in je hart niet het liefst bij Haarlem gebleven inclusief bier en stripteasedanseressen?
8. Waarom houd je niet van de voorbereiding?
9. Als Henk Timmer weg was gegaan, was jij dan gestopt?
10. Wat vind je van mensen die je nu de hemel inprijzen omdat AZ nu pas opvalt, terwijl jij al jaren op dit niveau zit?
Hij is sportman. Als je zo bent beschadigd dat je prestaties er flink onder lijden na een niet-selectie, dan moet je je toch eens afvragen of je wel voor het juiste beroep hebt gekozen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben jij dan van mening dat hij niet is beschadigd?
Ik beweer niet dat zijn prestaties er onder lijden, dat is volgens mij ook niet zo. Ik heb het erover dat hij beschadigd is: er iets rond hem gecreeerd waar hij zelf weinig aan kan doen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hij is sportman. Als je zo bent beschadigd dat je prestaties er flink onder lijden na een niet-selectie, dan moet je je toch eens afvragen of je wel voor het juiste beroep hebt gekozen.
Als hij hierdoor beschadigd is, dan heeft hij echt het verkeerde beroep gekozen. Een bondscoach probeert nu éénmaal mensen uit en veel van die mensen verdwijnen dan weer (tijdelijk) uit de selectie. Een voetballer moet daar professioneel mee om kunnen gaan en zich daar overheen kunnen zetten, anders is diegene niet geschikt voor het beroep profvoetballer.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat zijn prestaties er onder lijden, dat is volgens mij ook niet zo. Ik heb het erover dat hij beschadigd is: er iets rond hem gecreeerd waar hij zelf weinig aan kan doen.
Onzin natuurlijk. De uitverkiezing voor het nationaal elftal is iets bijzonders zeker als de bondscoach daar een hele show van maakt door een speler uit twee landen te laten kiezen en hem dwingt die keuze te maken. Het is altijd wel erg gemakkelijk om te zeggen dat iemand er niet geschikt voor is, dat geldt imo dan eerder voor de bondscoach die weinig mensenkennis ten toon spreidt.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als hij hierdoor beschadigd is, dan heeft hij echt het verkeerde beroep gekozen. Een bondscoach probeert nu éénmaal mensen uit en veel van die mensen verdwijnen dan weer (tijdelijk) uit de selectie. Een voetballer moet daar professioneel mee om kunnen gaan en zich daar overheen kunnen zetten, anders is diegene niet geschikt voor het beroep profvoetballer.
Geen onzin natuurlijk. De bondscoach wil spelers uitproberen, Yildirim is er eentje van, die heeft zijn kunsten mogen laten zien en wordt nu terecht niet meer geselecteerd omdat hij gewoon nog wat tekortkomt. Hij kan nu het ongelijk van de bondscoach bewijzen of beschadigd lopen zijn... een echte prof kiest voor het eerste natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De uitverkiezing voor het nationaal elftal is iets bijzonders zeker als de bondscoach daar een hele show van maakt door een speler uit twee landen te laten kiezen en hem dwingt die keuze te maken. Het is altijd wel erg gemakkelijk om te zeggen dat iemand er niet geschikt voor is, dat geldt imo dan eerder voor de bondscoach die weinig mensenkennis ten toon spreidt.
Een goede bondscoach probeert niet op die manier spelers uit en zet ze zodanig in de schijnwerpers dat ze er alleen maar beschadigd uit kunnen komen. Het is gewoon een domme fout van Van Basten geweest om dat zo te doen, dat zal hij nu zelf ook wel inzien.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Geen onzin natuurlijk. De bondscoach wil spelers uitproberen, Yildirim is er eentje van, die heeft zijn kunsten mogen laten zien en wordt nu terecht niet meer geselecteerd omdat hij gewoon nog wat tekortkomt. Hij kan nu het ongelijk van de bondscoach bewijzen of beschadigd lopen zijn... een echte prof kiest voor het eerste natuurlijk.
Een bondscoach probeert altijd spelers uit om te kijken hoe ze in het nationale elftal functioneren. Dat een speler vervolgens een niveau haalt waardoor hij niet meer in aanmerking komt voor een nieuwe selectie, ligt toch echt vooral aan de speler zelf.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Een goede bondscoach probeert niet op die manier spelers uit en zet ze zodanig in de schijnwerpers dat ze er alleen maar beschadigd uit kunnen komen. Het is gewoon een domme fout van Van Basten geweest om dat zo te doen, dat zal hij nu zelf ook wel inzien.
Nou nee hoor, dat doen bondscoaches niet altijd op deze manier, dat kun je ook niet hard maken. Het is vooral Van Basten die dat heeft gedaan en daarmee jonge spelers moedwillig kwetsbaar heeft gemaakt en beschadigd. Dat kun je toch vooral de bondscoach verwijten.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een bondscoach probeert altijd spelers uit om te kijken hoe ze in het nationale elftal functioneren. Dat een speler vervolgens een niveau haalt waardoor hij niet meer in aanmerking komt voor een nieuwe selectie, ligt toch echt vooral aan de speler zelf.
Yildirim parasiteert volledig op zijn traptechniek. Als hij nu eens hard gaat werken aan wat andere zaken die ook belangrijk zijn dan komt hij vast nog weleens in aanmerking voor het Nederlands elftal.
Wat ben jij enorm dom zeg. Bondscoaches proberen spelers uit als ze het goed doen bij hun club om te kijken hoe ze functioneren in het Nederlands elftal en ze denken de betreffende spelers te kunnen gebruiken. Veel spelers vallen daarna weer af. Dat blijkt ook wel uit het feit dat veel spelers weinig caps op hun naam hebben staan.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou nee hoor, dat doen bondscoaches niet altijd op deze manier, dat kun je ook niet hard maken. Het is vooral Van Basten die dat heeft gedaan en daarmee jonge spelers moedwillig kwetsbaar heeft gemaakt en beschadigd. Dat kun je toch vooral de bondscoach verwijten.
Wat je over Yildirim zegt is een beetje onzinnig. Hij is op zijn traptechniek geselecteerd, daarvoor deed hij ook al niet veel anders dan goed trappen, blijkbaar was dat genoeg om hem te selecteren. Dat vond ik toen al onzinnig en ik had daar gelijk in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |