abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:24:16 #126
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25761997
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Yildirim is terecht niet geselecteerd. Meerdink deed het gewoon beter, terecht dat Meerdink was geselecteerd en niet Yildirim. Voor de rest ben ik het wel eens met je post. Men moest even snel handelen omdat Turkije ook interesse had.
uh..... wat hjij zegt
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25821452
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Yildirim is terecht niet geselecteerd. Meerdink deed het gewoon beter, terecht dat Meerdink was geselecteerd en niet Yildirim. Voor de rest ben ik het wel eens met je post. Men moest even snel handelen omdat Turkije ook interesse had.
Eens ja, Yildirim is inmiddels teruggezakt qua vorm (net als zo'n beetje de rest van Heerenveen geloof ik).
Hij moet gewoon beter worden, vooral in veldacties (balvastheid ed). Zijn meerwaarde is nu z'n traptechniek, maar dat alleen lijkt me ook niet echt voldoende voor een plekje in het Nederlands Elftal (en ook niet in het Turkse Elftal lijkt me).
Vergeet ook niet dat het pas z'n eerste jaar in de Eredivisie (en Europees/internationaal) is. Geldt natuurlijk ook wel voor Castelen (en ook Babel), maar die heeft andere kwaliteiten waardoor veldacties beter tot uiting komen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:19:25 #128
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25821804
Sassie, ik denk dat je het goed verwoordt. Ik lees tussen de regels door bij je dat je ook wel denkt da het wel goed komt met Yildirim of heb ik het mis?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 02:13:41 #129
104895 fayakill
echt werie
pi_25822588
Komt wel goed joh, hij heeft zowiezo een van beste traptechnieken in de Eredivisie.
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_25826338
Ik denk ook wel dat het goed komt, als persoon komt hij ook redelijk nuchter en stabiel op me over en ik denk ook wel dat ie niet te snel bij de pakken neer zal zitten wat dat betreft. Ik denk dat ie zelf ook goed weet wel wat ie kan en niet kan en wat zijn doelen zijn voor dit seizoen.
Hij moet ook nog 23 worden dit jaar, en is dus nog redelijk jong. In vergelijking met bijv Boulahrouz, Kromkamp en Mathijsen heeft ie ook veel minder ervaring met Eredivisie en Europees voetbal.

Edit: vond trouwens nog een aardig artikeltje over z'n 'jonge' jaren:
quote:
Yildirim hield rechte pad van Orden tot Oranje

door HARRY HEKKERT

9 FEBRUARI 2005 - BIRMINGHAM/DEVENTER - Dankzij zijn fluwelen rechterbeen en ijzeren wil speelt Ugur Yildirim vanavond in Oranje. Zijn trainers dichtten hem door de jaren heen een gouden toekomst toe, een enkeling zag zelfs jaren geleden het oranje al flonkeren. Altijd al talentvol en in zijn jeugd soms oervervelend. Van Orden tot Oranje bleef Yildirim echter op het rechte pad.

Ze keken raar op bij Go Ahead Eagles die dag in 1999. Er draaide een auto vanuit de Vetkampstraat soepeltjes door de karakteristieke poort. Achter het stuur zat een klein mannetje. Het was Ugur Yildirim, speler van de A-junioren. Had ‘ie snel eventjes zijn rijbewijs gehaald? Nee, natuurlijk niet. Hij was nog maar 17 jaar, mocht helemaal niet met een auto op de weg komen.

Trainer Jan Derks van de Deventer junioren vroeg dan ook aan zijn pupil wat 'ie in hemelsnaam aan het doen was. Met de auto van Apeldoorn naar Deventer, zonder rijbewijs. Derks fronst nog eens zijn wenkbrauwen. ‘Ugur vond het heel gewoon. Nou, ik heb hem uitgelegd dat het niet gewoon was. Dat soort streken leverde hij wel vaker. Hij was aan het puberen, maarverder een doodgoeie jongen.’

Derks had een speciale band met Yildirim. De jonge speler openlijk een standje geven deed hij niet. Derks hield rekening met de cultuur waar zijn spelers uit kwamen. Een Turk krenk je niet in z’n trots, wist hij.

Maar op de eerste training in Deventer werd hij er wel fijntjes opgewezen voortaan op gewone voetbalschoenen te komen. ‘Hij liep op van die witte schoentjes’, zegt Wim Woudsma, destijds trainer van Eagles' B-junioren, en Yildirims eerste oefenmeester in Deventer. ‘Die schoenen moesten uit van mij. En hij wilde per se op ‘tien’ spelen, achter de spitsen, dat had ‘ie altijd gedaan. Maar daar had ik al een jongen lopen. Ugur werd rechterspits. Van harte ging het niet, maar hij deed het wel.’

Hoofd scouting van GA Eagles, wijlen Lex van Zeist, had Yildirim eruit gepikt bij een wedstrijd van het Gelders Elftal. Hij was tweedejaars C-junior, speelde bij het Apeldoornse B en O en was nog steeds niet opgemerkt door een profclub.

‘Die clubs lagen allemaal te slapen’, merkt Ad Bijsterbosch, Yildirims trainer bij B en O, op. ‘Het talent droop er vanaf.’

Yildirim was Bijsterbosch beste speler. Hij kon al voetballen toen hij bij Brink en Orden zijn intrede deed. Zelf geleerd op het veldje tussen twee flats in Orden. Eenmaal bij B en O keek de trainer graag toe het zwartharige ventje de bal bij de eigen achterlijn oppikte en daarna het hele veld overstak. ‘Hij liep ze zo voorbij. Al hij had hij ook toen al een goed schot. Zijn broertje Seban had misschien nog wel meer talent, maar tussen de oren was Ugur veel sterker. Hij haalde ook bij ons kattenkwaad uit, maar was gewoon een goede jongen. Hij kreeg wel eens de wijkagent aan de deur, maar is volgens mij nooit echt met de politie in aanraking geweest. Hij was soms brutaal, maar dat moet ook om het bij de profs te kunnen redden.’

Vitesse en GA Eagles wedijverden uiteindelijk om Yildirims gunsten, bij beide clubs trainde hij mee. In Deventer waren ze net wat slagvaardiger.

Bijsterbosch bracht de jonge Apeldoorner dan wel eens weg. Terug bij B en O was Yildirim helemaal het mannetje. ‘Tegenover zijn vriendjes liep hij dan stoer te doen en ik had het idee dat hij zich bij ons niet meer zo inzette.’

Het bracht Bijsterbosch ertoe een contract op te stellen, waarmee Yildirim zich verplichtte tot het einde van het seizoen goed zijn best te doen. ‘Ugur tekende het eerste contract bij B en O. Zijn we nog altijd trots op.’

Bij GA Eagles zagen ze ook al snel dat ze de jonge Apeldoorner een contract moesten aanbieden. Na een jaar in de B’tjes ging hij versneld over naar het team van Derks. ‘Alleen Victor Sikora en Ugur lukte dat’, zegt Woudsma. ‘Ugur stak er met kop en schouders bovenuit.’

Yildirim teerde toen al op zijn prachtige wreeftrap. Derks herinnert zich een oefenpotje in Leusden, waar Yildirim de bal vanaf een meter of dertig het kruis injoeg. Lachend: ‘Het was zo’n ouderwets doel met een boog erachter. Ugur had de bal helemaal vast in het kruis geschoten. Met z’n tweeën hebben ze die bal eruit gewrikt.’

Bij zijn afscheid van GA Eagles, vijf jaar geleden, voorspelde Derks in deze krant al dat Yildirim de eerste Turkse Nederlander zou zijn die Oranje ging halen. Yildirim had net zijn debuut gemaakt in het eerste van GA Eagles. Derks: ‘Net als Jan Kromkamp heeft Ugur iets speciaals, iets extra’s. Ze hebben ook allebei de wil om te winnen. Misschien zijn er completere voetballers, maar zij hebben die winnaarsmentaliteit. Mooi dat ze nu samen bij Oranje zitten.’

[ Bericht 84% gewijzigd door Sassie op 29-03-2005 17:32:37 ]
pi_25851596
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:59 schreef Sassie het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat het pas z'n eerste jaar in de Eredivisie (en Europees/internationaal) is. Geldt natuurlijk ook wel voor Castelen
Castelen speelde vorig jaar al voor ADO.
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:34:19 #132
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25851663
Mooi stuk Sassie! Handig, iemand die de regionale krant in de gaten houdt.
pi_25853199
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Castelen speelde vorig jaar al voor ADO.
Hmm ja dacht dat ADO vorig jaar ook in de GGD speelde, maar dat was dus een foutje van mij.
http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=5210da
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mooi stuk Sassie! Handig, iemand die de regionale krant in de gaten houdt.
Nou ja ik lees hem meestal alleen als ik in het weekend bij mijn ouders ben, en voor de rest gebruik ik de archieven van de online-versie..
Ik blijf een beetje op de hoogte, maar moet soms ook wel ff wat nazoeken.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:30:44 #134
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26191046
Sassie, nog nieuws over een eventuele transfer in jouw database en archieven??

Wat een doelpunt weer afgelopen weekeinde.
pi_26195283
Maar wat een dramatische vormcrisis. Heb nog nooit iemand in één seizoen van zo hoog zo diep zien zinken. Alle doelpunten van Heerenveen na de winterstop zijn trouwens uit spelhervattingen gescoord. Dat zegt wel iets
pi_26195460
Als er maar gescoord wodt
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:47:12 #137
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26514835
Is hij nou weer iets uit zijn vormcrisis, Max? Het lijkt er wel op toch.
pi_26517904
één 7-1 maakt nog geen zomer.

Wel weer een assist en een vrije trap op de lat, maar aan het spel zelf nam hij nog niet echt deel. Positief was wel dat het balverlies stukken minder was. Komend weekend in de Kuip mag hij bewijzen of ie echt op de weg terug is.
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:13:02 #139
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26517933
Die goal bij Vitesse maken ook maar weinig mensen denk ik. In de Kuip gaat hij scoren!
pi_26518146
Vitesse was ik inderdaad nog vergeten (zal wel door de biertjes in de bus terug zijn...) Daar was hij zeker de tweede helft goed bezig, dat is waar. Hele mooie goal ook.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:41:50 #141
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26648580
Dat was een flinke knal van die Lazovic. Wedstrijdje of vier langs de kant lijkt me wel op z'n plaats.
pi_26648642
quote:
Op zondag 1 mei 2005 20:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat was een flinke knal van die Lazovic. Wedstrijdje of vier langs de kant lijkt me wel op z'n plaats.
Rotovertreding inderdaad. Had ik niet verwacht van die Lazovic, maar blijkbaar hebben die spelers die eindigen op vic hun handjes nogal los zitten, zie majstorovic tegen psv.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:46:21 #143
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26648713
Gelukkig is Ibrahimovic een uitzondering.

Ik vind Lazovic altijd een beetje opgefokt overkomen. Zal nooit vergeten hoe hij de bal van de voet van Buffel plukte, die een doelpunt dacht te gaan maken. Mafkees.

Yildirim leverde weer een assist en zette Samaras vrij voor Malkowski. Verder heb ik 'm niet gezien, maar ik heb alleen de samenvatting gezien. Het lijkt er op dat de vormcrisis van Yildirim precies samen viel met de dip van Heerenveen. Lijkt me geen toeval.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:46:42 #144
23117 CherrymoonTraxx
SI CUMPLE!!!
pi_26648718
Het leek alsof Lazovic er oprecht spijt van had en geschrokken was van de gevolgen. Niettemin, dit hoort niet in het voetbal thuis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26650839
Yildirim valt voetballend nog steeds niet mee, in tegenstelling tot voor de winterstop, maar hij is goed aanspeelbaar en verliest de bal niet meer zo vaak. Dat scheelt al enorm. Zou best kunnen dat daardoor wat meer rust in het spel komt van Heerenveen. Vayrynen was nu de beslissende factor. Het hele middenveld was voor hem.
  maandag 2 mei 2005 @ 16:23:36 #146
17328 methodmich
Nummer 10
pi_26668392
Nu werkte Feyenoord dankbaar mee aan de Mika-show natuurlijk.

Ugur weer een assist gespaard, mooi voor hem!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:46:07 #147
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27505910
Wat een eerste seizoen in de HCE en niet te vergeten in Europa. Het meest heldhaftige aan deze Nederturk is nog wel dat hij regelmatig in Groningen gaat stappen. Dat tekent zijn onverschrokkenheid. Yildirim in Shadrak. Wat een superheld. Volgend jaar eens een interview aanvragen met hem voor in de almanak van m'n studentenvereniging.
pi_27505980
Is het zo gevaarlijk voor een Heerenveen-speler in Groningen dan?
That's all folks!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:49:04 #149
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27506016
Blijkbaar valt het mee. Maar Zwolle spelers in Deventer, Ajacieden in Rotterdam, ik zie ze niet hoor. Niet allemaal helemaal vergelijkbaar, maar kansloze hooligans heb je overal.
pi_27520407
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:46 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat een eerste seizoen in de HCE en niet te vergeten in Europa. Het meest heldhaftige aan deze Nederturk is nog wel dat hij regelmatig in Groningen gaat stappen. Dat tekent zijn onverschrokkenheid. Yildirim in Shadrak. Wat een superheld. Volgend jaar eens een interview aanvragen met hem voor in de almanak van m'n studentenvereniging.
Ben je hem daar tegengekomen?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')