De onderliggende gedachte aan deze tirade ondersteun ik volledig.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:47 schreef Darkster het volgende:
[..]
jullie kwamen hier als GASTARBEIDERS, omdat wij geen vuilnis wouden opruimen.
jullie zouden hier werken en daarna terugkeren naar eigen land totdat we weer genoeg werkers hadden om jullie banen weer over te nemen.
jullie haalden vrouw en kinderen hiernaar toe wat dus eigenlijk niet de bedoeling was.
nederland was helaas gul en stond het toe. jullie blijven huwelijkpartners en familie uit marokko te halen want in nederland was alles zo goed.
jullie hebben godverdomme 40 jaar de tijd gehad om je aan te passen, alle middelen kunnen krijgen die je wou en jij hebt het lef om te zeggen dat wij ons aan jullie moeten aanpassen.
als jullie zo doorgaan moet je niet raar kijken dat er extreem rechtse organisaties komen....en ik kan niet anders zeggen dat het jullie eigen stomme schuld is.
Prem hanteert die strategie om racisten een spiegel voor te houden, om hen hun eigen stupiditeit in te laten zien.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:06 schreef milagro het volgende:
Daar heeft een Prem van Premtime (die ik overigens best kan waarderen) ook zo'n handje van, konstant mekkeren over racisme, maar zelf de wereld opdelen in zwarte mensen en witte mensen, bij werkelijk álles wat hij doet of zegt en zelf ook volzitten met allerlei aannames en vooroordelen over hoe die witte mensen denken
Ok, je vindt het vreemd dat de gemiddelde nederlandse kaaskop jou niet als volbloed medecultuur genoot ziet, maar je kraamt wel dit soort onzin uit?quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:57 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Misschien dat broeder Van der Ven die vraag beter kan beantwoorden. Dat jij niet gelovig bent en daardoor je eigen afkomst verloochent, is jouw probleem.
Geen idee. Vraag het eens aan deze user:quote:
quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:47 schreef Darkster het volgende:
[..]
jullie kwamen hier als GASTARBEIDERS, omdat wij geen vuilnis wouden opruimen.
jullie zouden hier werken en daarna terugkeren naar eigen land totdat we weer genoeg werkers hadden om jullie banen weer over te nemen.
jullie haalden vrouw en kinderen hiernaar toe wat dus eigenlijk niet de bedoeling was.
nederland was helaas gul en stond het toe. jullie blijven huwelijkpartners en familie uit marokko te halen want in nederland was alles zo goed.
jullie hebben godverdomme 40 jaar de tijd gehad om je aan te passen, alle middelen kunnen krijgen die je wou en jij hebt het lef om te zeggen dat wij ons aan jullie moeten aanpassen.
als jullie zo doorgaan moet je niet raar kijken dat er extreem rechtse organisaties komen....en ik kan niet anders zeggen dat het jullie eigen stomme schuld is.
Je moet altijd het beste maken van de situatie waar je je op dat moment in bevindt.quote:dus nederland is voor jou niet meer dan een inkomstenbron en betere zekerheid op een goed leven dan marokko?
Een land in Noord-Afrika.quote:wat is marokko dan voor jou?
Dat nederlanders inzien dat een groot deel van de problemen in NL ook bij autochtone nederlanders gezocht moet worden en dat het land een land wordt waarin mensen niet worden beoordeeld op ras of geloof.quote:en wat wil jij dan dat er in de toekomst gebeurt met nederland?
Wat is er met de geschiedenis van NL?quote:en wat denk jij van de geschiedenis van nederland?
Ik ben voor mensen die andere mensen in hun waarde laten en iedereen de vrijheid gunnen om ze te gedragen, te kleden en te geloven wat ze willen. Ik maak geen onderscheid tussen mensen.quote:jij bent voor moslims omdat ze moslims zijn of ben jij voor personen (ongeacht afkomst) die gewoon relaxed zijn etc...?
Alsjeblieft. Ik hoop dat je er iets aan hebt.quote:beantwoord deze vragen eens eventjes voor mij...
geloven is gewoon voor domme zwakke mensen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:02 schreef Noca het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je als nederlander geen moslim zijn?
Helaas worden dit soort discussies altijd naar dezelfde kant toegeduwd door beide kanten. Erg nutteloos allemaal.
typisch.......altijd dat wijzen naar andere mensen.........quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Geen idee. Vraag het eens aan deze user:
Ach welnee, hij zit gewoon zelf ook vol vooroordelen en ziet racisme waar het er niet is.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Prem hanteert die strategie om racisten een spiegel voor te houden, om hen hun eigen stupiditeit in te laten zien.
Lekker he, dat profiteren van een rijk Westers land, die broeder van je, BullshitBoy is er ook zo 1quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:53 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Die heb ik zeker wel. Als ik toch niet welkom ben ik het land, waarom dan maar niet profiteren van de voordelen?
Pff. BansheeBoy komt nog een stuk intelligenter over. Dit is overduidelijk een stuk Kirmizi-gejank van de bovenste plank.quote:
Daar is op zich niets mis mee, ware het niet dat meneer Prem er nogal eens naast zit als hij spreekt over racisme.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Prem hanteert die strategie om racisten een spiegel voor te houden, om hen hun eigen stupiditeit in te laten zien.
Tuurlijk. En jij hebt gelijk omdat?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Ach welnee, hij zit gewoon zelf ook vol vooroordelen en ziet racisme waar het er niet is.
Het is een leuke vent, maar slaat volkomen door op momenten.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:12 schreef Darkster het volgende:
[..]
geloven is gewoon voor domme zwakke mensen.
waarom ben je katholiek, moslim, gereformeerd etc. omdat je ouders/omgeving dat is.
waarom geloof je in god>>> geeft me kracht in moeilijke tijden (god is het opium van het volk).
geef me eens een bewijs dat god bestaat!
is zo makkelijk om als je het moeilijk hebt, of ellende afschuift op iets bovennatuurlijks als god.
als je de bijbel, koran en dergelijke nodig hebt om goed te kunnen leven ben je dom.
ikzelf ben intelligent genoeg om te weten wat wel en niet kan.
gaat er iets fout mijn eigen dikke schuld en ik los het zelf op en schuif het niet af op een hogere macht.
verschil tussen islam en overige godsdiensten is dat de islam de rest wil overheersen en zich niet aanpassen. zowel islam als streng gereformeerden vind ik een stel domme zeikers. alleen de islam kan/is gevaarlijk worden
Ik geef je geen bewijs dat god bestaat, ik geloof zelf ook nietquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:12 schreef Darkster het volgende:
[..]
geloven is gewoon voor domme zwakke mensen.
waarom ben je katholiek, moslim, gereformeerd etc. omdat je ouders/omgeving dat is.
waarom geloof je in god>>> geeft me kracht in moeilijke tijden (god is het opium van het volk).
geef me eens een bewijs dat god bestaat!
is zo makkelijk om als je het moeilijk hebt, of ellende afschuift op iets bovennatuurlijks als god.
als je de bijbel, koran en dergelijke nodig hebt om goed te kunnen leven ben je dom.
ikzelf ben intelligent genoeg om te weten wat wel en niet kan.
gaat er iets fout mijn eigen dikke schuld en ik los het zelf op en schuif het niet af op een hogere macht.
verschil tussen islam en overige godsdiensten is dat de islam de rest wil overheersen en zich niet aanpassen. zowel islam als streng gereformeerden vind ik een stel domme zeikers. alleen de islam kan/is gevaarlijk worden
Alleen surft die meestal niet op dit tijdstip, BSB welquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:20 schreef Lithion het volgende:
Pff. BansheeBoy komt nog een stuk intelligenter over. Dit is overduidelijk een stuk Kirmizi-gejank van de bovenste plank.
ok 1 vraag: waarom neem je het voor die dief op? ik zeg expres dief omdat ik even het woord marokkaan niet wil gebruiken om het rasonafhankelijk te interpreteren.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Geen idee. Vraag het eens aan deze user:
[..]
[..]
Je moet altijd het beste maken van de situatie waar je je op dat moment in bevindt.
[..]
Een land in Noord-Afrika.
[..]
Dat nederlanders inzien dat een groot deel van de problemen in NL ook bij autochtone nederlanders gezocht moet worden en dat het land een land wordt waarin mensen niet worden beoordeeld op ras of geloof.
[..]
Wat is er met de geschiedenis van NL?
[..]
Ik ben voor mensen die andere mensen in hun waarde laten en iedereen de vrijheid gunnen om ze te gedragen, te kleden en te geloven wat ze willen. Ik maak geen onderscheid tussen mensen.
[..]
Alsjeblieft. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
En welke wantoestanden komen er voor rekening van het volk waar Prem deel vanuit maakt?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:20 schreef Elgigante het volgende:
Hij gaat er nogal 'joods' mee om, die hebben er ook handje van om alle belichting van hun wantoestanden af te doen als antisemitisme.
Heb jij Prem weleens gezien, die vent ziet idd overal racisme, nadat ik die schreeuwlelijk bij DwhN heb gezien, neem ik hem ook niet meer serieusquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tuurlijk. En jij hebt gelijk omdat?
Jij bent gedoopt, dus ....quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:27 schreef Darkster het volgende:
beetje off topic:
Wanneer gaan we de paus en de katholieke kerk bevolking vervolgen wegens opzettelijke massamoord in afrika?
vast omdat dit een "broeder" is, dan doet het er niet toe of het een crimineel is of een vrome, als het maar een marokkaan is. lekker elkaars kont knuffelen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:23 schreef Lithion het volgende:
Wat ik overigens grappig vind is dat er lieden zijn die over Van Gogh zeiden, die niet eens een wet overtrad, laat staan iemand zijn persoonlijke integriteit en veiligheid aantastte, dat hij het over zichzelf had afgeroepen en dat hij had kunnen voorzien dat iemand hem om zijn uitspraken om wilde leggen en dat diezelfde lieden hier nu gaan janken dat iemand die wèl de wet overtrad en wèl iemand haar persoonlijke integriteit aantastte ineens bruut vermoord is. Plotseling hoor je de zinsnedes als 'ja hij had het kunnen zien aankomen' niet meer.
Opmerkelijk.
Waaruit blijkt dat ik het voor een dief opneem? Een dief is een dief en daar neem ik het niet voor op. Dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:25 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ok 1 vraag: waarom neem je het voor die dief op? ik zeg expres dief omdat ik even het woord marokkaan niet wil gebruiken om het rasonafhankelijk te interpreteren.
Prima. Daarom neem ik het ook niet op voor de dief. Maar ik neem het ook niet op voor de vrouw, wiens motieven ik nog niet ken. Dit itt bepaalde users die de vrouw als een soort held neerzetten.quote:situatie: dief steelt, vrouw rijdt er achetraan, beklemt dief waarschijnlijk per ongeluk (volgens de gevonden sporen) en dief overlijdt.
waarom sypathie voor de dief hebben? risico van het beroep? misschien had ie op een stoerdere manier dood willen gaan (in een bendeoorlog ofzo) en was dit te genant, maar ik zou geen redenen kunnen bedenken waarom ik compassie moet hebben voor een situatie waarin mensen wraak willen nemen op iets wat totaal niet van belang is, namelijk racisme, geloof of wat dan ook.
Dat doe ik ook. Ik neem alleen verschillende bronnen op om uiteindelijk mijn mening te kunnen vormen. Ik neem niets klakkeloos over.quote:zie die zaak eens los van het hele marokkogedoe en plaats het in de context zoals sporen het aangeven, dus niet drie keer over hem heen gereden etc...)
als een kind van 6 mijn eigen schuld. ik ben nu atheist. en ook al was ik nog katholiek gelovig dan nog zou ik het veroordelen.quote:
Ik kijk iedere week en heb hem ook wel eens gesprokenquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:29 schreef Darklight het volgende:
[..]
Heb jij Prem weleens gezien, die vent ziet idd overal racisme, nadat ik die schreeuwlelijk bij DwhN heb gezien, neem ik hem ook niet meer serieus
Maar je vindt het vast niet erg dat jij ook aangeken wordt op die 'massa-moord'? In de ogen van menigeen ben jij Katholiek of je nou gelooft of niet.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:32 schreef Darkster het volgende:
[..]
als een kind van 6 mijn eigen schuld. ik ben nu atheist. en ook al was ik nog katholiek gelovig dan nog zou ik het veroordelen.
Oke hierbij sorry namens alle nederlanders.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:31 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Prima. Daarom neem ik het ook niet op voor de dief. Maar ik neem het ook niet op voor de vrouw, wiens motieven ik nog niet ken. Dit itt bepaalde users die de vrouw als een soort held neerzetten.
Je denkt toch niet dat je voor mij kunt spreken? Katholiekquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:36 schreef Darkster het volgende:
[..]
Oke hierbij sorry namens alle nederlanders.
Dat lezen we over 100 jaar misschien wel weer in de geschiedenisboeken.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En welke wantoestanden komen er voor rekening van het volk waar Prem deel vanuit maakt?
Tussen mijn broeders zitten geen dieven. Ik heb ook geen bmw, maar rijdt een standaard opel astra, rode kleur, uit '94.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:36 schreef Darkster het volgende:
[..]
Oke hierbij sorry namens alle nederlanders.
we zijn stout geweest.
in he vervolg als een van je broeders onze bezittingen stelen uit onze eigen auto dan gaan we huilend in de auto zitten en daarna een aangifte doen bij de politie om vervolgens nooit iets terug te krijgen of dat de dief word aangepakt.
kunnen jullie lekker opscheppen tegen je vriendjes en bmw's kopen om je daarmee te misdragen in het verkeer
Oh dear, een Chinese vrouw rijdt een Marokkaan dood? Hoe moeten we dat uit racistisch-huilerig oogpunt interpreteren? Wraak voor het kidnappen van 8 Chinezen in Iraq ? En hoe zit het met de verhouding Chinezen-Moslims? Gaat deze dode tasjesdief leiden tot een nucleair conflict tussen Pakistan en de Volksrepubliek?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:36 schreef MakzBokz het volgende:
Ok OK, lang genoeg meegelezen, hier komt ie:
Ten eerste: Laten we wel wezen, ik ben geen racist, ik heb geen redenen om mensen van een andere nationaliteit anders te zien. Ik ken aardig wat mensen van Niet Nederlandse nationaliteit, en vind hen prima mensen / Nederlanders.
WAT is het toch, dat de minderheden reden geeft zichzelf in de slachtofferrol van racisme te plaatsen? Ze zijn afkerig van racisme, maar wenden het maar al te graag aan om uit de problemen te komen.
Dit geldt even voor alle mensen (voornamelijk van Marokkaanse komaf) die racisme toebedelen aan de vrouw die beroofd werd.
Waarom praten jullie over rascisme en moord, als blijkt dat de 19 jarige omgekomen jongen een Marokkaan blijkt te zijn, die is omgekomen na een tasjesroof van een Chinese vrouw, terwijl gebleken is dat de jongen zijn helm op had
Vertel eens, beste medelandbewoners en toevallige ooggetuigen en-masse, ; HOE wist ZIJ (de bestolene onfortuinlijke vrouw), bij lantaarnlicht, in het donker om half zeven 's avonds, binnen 8 seconden, dat de dader een Marokkaan was???
Waarna zij vervolgens besluit, Ja, een Marokkaan, die moet effe plat hoor!
Kom nou toch allemaal, denk even na. Dit kan nooit de bedoeling van de vrouw geweest zijn; niet de dood van de jongen an sich, maar zeker niet MOORD, en al helemaal niet MOORD omdat-ie MAROKKAANS was.
Verder: Wat al eerder is genoemd in dit forum; niet de reactie van de vrouw op haar kapotte, zojuist gestolen spulletjes is schandalig, maar de reactie van die fijne vriend op de scooter, die hem meteen gepeerd is, nadat zijn compagnon dood tegen een boom ligt.
En gericht tegen deze fijne jongeman:
Verachtelijk, stuk vreten. Waarom geef je jezelf niet aan? JIJ, die alles als ooggetuige hebt gezien, en alles zelfs deels in gang hebt gezet, waarom geef je geen reactie, om de reputatie van die fijne, lieve knul Ali B., met twee banen, een hart van goud, en een Soldaat van Allah, even RECHT te zetten ten overstaan van heel Nederland EN de Marokkaanse gemeenschap, zodat we precies weten WAAROM die mevrouw je vriendje Ali, OPZETTELIJK, DOELBEWUST, GERICHT, en vanwege RASCISTISCHE REDENEN doodreed?
Verder, ik ben niet blij, en vind het niet terecht dat de jongen dood is, ik vind het betreurenswaardig. Maar ik had waarschijnlijk ook gereageerd met een achtervolging, die evengoed slecht af had kunnen lopen. Zonder dat een gevolg als dit de bedoeling zou zijn.
Feit is dat als de jongen niet besloten had een tas te pikken op dat moment, hij nu nog zou hebben geleefd.
Feit is ook dat de mevrouw niet op dit alles zat te wachten, en dat ze reageerde op hetgeen haar overkwam. Gezien het tijdsbestek, en de politie reacties in de media, PLUS het feit dat, bij doorvragen, er nauwelijks tot GEEN ooggetuigen zijn, mag ik aannemen dat de vrouw NIET 3 maal over de jongen is heengereden, en het niet zo gepland heeft.
Ik leef met haar mee, maar ook zeker met de nabestaanden van de jongen. Ik hoop dat ze allemaal inzien dat het een ongelukkige gebeurtenis is, en er geen opgeklopte rassenhaat-rel uitvoortvloeit.
Net zo min als jij je voor een tasjesdief hoeft te verontschuldigen kan hij excuses aanbieden voor 'alle Nederlanders'.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:42 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Tussen mijn broeders zitten geen dieven. Ik heb ook geen bmw, maar rijdt een standaard opel astra, rode kleur, uit '94.
Maar voor de rest accepteer ik je excuses namens alle nederlanders. Ik hoop dat je van je fouten hebt geleerd en dat je voortaan minder je best doet om extreem-rechts over te komen.
ik liet me toendertijd dopen omdat ik er bij wou horen, van een school van paar honder leerlingen was ik de enigste niet-gelovige. ik ging er niet bij omdat ik wist wat de katholieke kerk inhield of wat ze in verleden gedaan hadden>>> ze pretendeerden goed en liefdevol te zijn (indoctrine propagande). later toen ik veel las en discovery keek zag ik wat ze gedaan hadden in het verleden en dat ze er nooi excuses voor hebben aangeboden, of hadden gezegd dat ze fout waren.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar je vindt het vast niet erg dat jij ook aangeken wordt op die 'massa-moord'? In de ogen van menigeen ben jij Katholiek of je nou gelooft of niet.
Of: er is weer een marokkaan wat negatief in het nieuws komt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:43 schreef HiZ het volgende:
Of is er gewoon een aggressief ventje dat zijn omgeving onveilig maakte per ongeluk platgereden.
Prem lieert zich aan de allochtonen om dat hij ook als zodanig wordt beschouwd, er dagelijks mee te maken heeft en speelt in op de misstanden en misverstanden die er zijn met betrekking tot dat vraagstukquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:40 schreef Elgigante het volgende:
Alleen Prem lieert zich aan de allochtonen en hun problemen omdat ie zelf een kleurtje heeft en denkt op die manier aan zendtijd te komen.
Ondanks dat ik zelf een katholieke achtergrond heb en de rituelen van de doop etc heb ondergaan hebben mijn ouders (zelf in de praktijk atheist) mij wel de vrijheid gegeven om zelf te beoordelen wat ik ermee zou doen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:27 schreef Darkster het volgende:
beetje off topic:
Wanneer gaan we de paus en de katholieke kerk vervolgen wegens opzettelijke massamoord in afrika?
En net als mensen die Marokkaanse straatrovers, onafhankelijk of die ooit nog na hun 6e nog in de moskee geweest zijn, nog altijd Moslims noemen zullen er anderen zijn die jou als Katholiek zullen blijven beschouwenquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef Darkster het volgende:
[..]
ik liet me toendertijd dopen omdat ik er bij wou horen, van een school van paar honder leerlingen was ik de enigste niet-gelovige. ik ging er niet bij omdat ik wist wat de katholieke kerk inhield of wat ze in verleden gedaan hadden>>> ze pretendeerden goed en liefdevol te zijn (indoctrine propagande). later toen ik veel las en discovery keek zag ik wat ze gedaan hadden in het verleden en dat ze er nooi excuses voor hebben aangeboden, of hadden gezegd dat ze fout waren.
ik ging nooit naar de kerk, ik wist niet wat inhield en ik bleef gewoon atheist. pas na het vernemen de vele mistoestanden in de katholieke kerk en andere godsdiensten ben ik me gaan distancieren hiervan en heb elke mogelijkheid aangegrepen om katholieken persoonlijk en onpersoonlijk belachelijk te maken.
quote:maar jullie moslims hebben ook lekker ACTIEF veel ellende uitgehaald hoor
Bullshit, er is gewoon een Amsterdams asociaaltje de pijp uit gegaan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef Redux het volgende:
[..]
Of: er is weer een marokkaan wat negatief in het nieuws komt.
Zal hun reactie dezelfde zijn als die van de ouders van de moordenaar van René Steegmans?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zijn de ouders van Ali B. inmiddels geinterviewd?
Niks gewoon, het was weer een marokkaan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, er is gewoon een Amsterdams asociaaltje de pijp uit gegaan.
Ondanks het feit dat elke ouder anders zal reageren en een steekproef van twee te weinig is om een wetmatigheid te ontdekken zou het natuurlijk interessant om te zien of dit soort gevallen ook gezien wordt als de wil van Allah.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zal hun reactie dezelfde zijn als die van de ouders van de moordenaar van René Steegmans?
Wat staat ons nog meer te wachten?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef machteld het volgende:
"Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"
Een bekende patstelling voor de ware pacifist in een pat-stelling: niets doen gaat ten koste van mensenlevens en wel iets doen gaat ten koste van levens. Alleen gaat het wel iets doen ten koste van het leven van iemand die stelselmatig anderen het leven zuur maakt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:27 schreef SCH het volgende:
@ Doc:
Het gaat er bij mij niet in dat je juist uit respect voor het leven iemand anders dood zou wensen of dt goed zou keuren. Dat is een essentiele en principiele tegenstrijdigheid en precies daar gaat het hier om.
We kunnen onmogeljik alle slechte mensen dood maken om allerlei redenen. Ten eerste omdat we het niet allemaal eens zijn over wat iemand slecht maakt, of slechter dan iemand anders. Jij doet de wiiteboorden-criminelen een beetje af, terwijl die oneindig veel leed kunnen veroorzaken. Maar het is maar een voorbeeld. Mensen die vaker dan 1 x met veel te veel alcohol op betrapt worden. Iemand die verscheidene malen allerlei huisdieren in de buurt vergiftigt. Iemand die zich meerdere malen aan kleine kinderen vergrjipt?
Eerlijk gezegd verbaast het me dat je zo gemakkelijk over de dood spreekt. Jij kan niet bepalen wie het recht op leven heeft verspeeld, ik ook niet - dat zou nogal een enge gedachte zijn.
Feitelijk praat je hiermee eigenrichting goed, we weten de details niet maar het lijkt er hier verdacht veel op.
Ik snap de emotie, maar de uitwerking, daar begrijp ik geen millimeter van.
Wat? Geen Britta Bohler? Geen Moscovicsz? Geen Spong? Geen Plasman? Joehoe, waar blijven de heren en dame topadvocaten? Of is dit ongeluk commercieel gezien niet interessant genoeg?quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:49 schreef schatje het volgende:
[...] De vrouw heeft gistermiddag voor het eerst gesproken met haar advocaat mr. P.A. van der Waal.[...]
bron
dat zou heel veel problemen oplossen op gebied van:quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:24 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik geloof er niks van dat die vrouw dat express heeft gedaan. Toch vind ik het wel ernstig dat (ook hier op het forum) allerlei types nu zeggen dat hij het "verdiend" had. Straks gaan rare, kortzichtige mensen dat nog als een normale standaard-reactie zien. Word je bestolen? Rij hem maar dood.
Ik denk ook dat velen er zich niet van bewust zijn wat ze exact zeggen, maar dat de bedoeling wel een juiste is: Ali B komt er deze keer niet met een boete vanaf (die hij toch niet zou betalen), dat hij nu dood is is natuurlijk erg en dat wens je niemand toe.quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:24 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik geloof er niks van dat die vrouw dat express heeft gedaan. Toch vind ik het wel ernstig dat (ook hier op het forum) allerlei types nu zeggen dat hij het "verdiend" had. Straks gaan rare, kortzichtige mensen dat nog als een normale standaard-reactie zien. Word je bestolen? Rij hem maar dood.
Wat een waanzin! De geest van Pim, de geest van Theo. ER komt een doorgaans weinig zinnigs ui de mond van die extreem techtse balletjes. Tis toch wat!quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:21 schreef Darkster het volgende:
ik weet de oorzaak:
dit is de Grudge-theory.
een tijd geleden werd van Gogh iets verderop vermoord door een kut-marokkaan. van gogh was in opperste angst, woede en haat. toen hij dood ging is zijn woede en haat achtergebleven op die plek. weer was een onschuldige burger de dupe van het criminele gedrag van een marokkaan. theo's woede-geest zag dit en greep in en slingerde ali tegen de achterkant van de auto en plante theo nog snel ff een boom.
theo bedankt he
Ben je gek? Dan komen er nóg meer van zulke misdaden waar beide partijen (allochtoon en autochtoon) een ander beeld van hebben. En zulke dingen veroorzaken juist rassenrellen. Daar zit ik nou niet echt op te wachten.quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:26 schreef Darkster het volgende:
[..]
dat zou heel veel problemen oplossen op gebied van:
integratie
moslim extremisme
zinloos geweld
etc
Zolang hij zijn 'medebroeders' niet lastigviel of beroofde was het waarschijnlijk een toffe peer volgens zijn vrienden.quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:28 schreef J_CDA het volgende:
Ik snap die vrienden van Ali niet. Hoe lomp kun je zijn om vol te blijven houden dat het zo een goeie gozer was![]()
Ze kennen de normen en waarden wel, maar hebben er maling aan denk ik. Datzelfde gaat trouwens net zo goed op voor nederlandse groepjes jonge criminelen!, als je dat onnodige onderscheid wil maken.quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zolang hij zijn 'medebroeders' niet lastigviel of beroofde was het waarschijnlijk een toffe peer volgens zijn vrienden.
Deze knaapjes kennen weinig Nederlandse normen en waarden, dus dergelijke uitspraken kon je verwachten.
Doet hij dat normaal ook of omdat dit geval nu veel publiciteit heeft?quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:20 schreef Sovereign het volgende:
De burgemeester gaat de familie troosten meen ik net te horen op het nieuws. Zot idee.
Wat denk jij?quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:31 schreef xFriendx het volgende:
Doet hij dat normaal ook of omdat dit geval nu veel publiciteit heeft?
zou ook anarchistische bewegingen creeeren, maar dat nemen we maar voor lief aan natuurlijkquote:Op woensdag 19 januari 2005 17:26 schreef Darkster het volgende:
[..]
dat zou heel veel problemen oplossen op gebied van:
integratie
moslim extremisme
zinloos geweld
etc
die familie heeft een zoon verloren, niet echt vreemd, als hij met dat tuig zou praten wat een held van hem maakt geef ik je gelijkquote:Op donderdag 20 januari 2005 00:20 schreef Sovereign het volgende:
De burgemeester gaat de familie troosten meen ik net te horen op het nieuws. Zot idee.
dan kan je het toch alleen maar willen dat het doorgaat zodat je wat meer van die kutgastjes kan oppakkenquote:Op donderdag 20 januari 2005 00:43 schreef zoalshetis het volgende:
heel gek, maar ik denk dat het snel afgelopen gaat zijn met de grote bek van de marokkanen in amsterdam. morgen een stilletocht om deze boef te herdenken. kijken of die tocht niet uitmondt in rellen, kijken of cohen nu eens een weerwoord heeft op al dit onrecht. kijken of de pvda in amsterdam deze tocht kan verbieden op grond van idiotie.
ik pak niks op. ik vind het schandalig dat het allemaal maar kan. jij niet blijkbaar, met je smalende bagetalliserende gedrag?quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:45 schreef Re het volgende:
[..]
dan kan je het toch alleen maar willen dat het doorgaat zodat je wat meer van die kutgastjes kan oppakken
iedereen heeft recht op demonstreren, en als ze het netjes doen mag het toch gewoon (of je nou voor of tegen bent is geheel niet van belang) en escaleert het dan heb je een mooie gelegenheid om de ID gestappo in te zettenquote:Op donderdag 20 januari 2005 00:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik pak niks op. ik vind het schandalig dat het allemaal maar kan. jij niet blijkbaar, met je smalende bagetalliserende gedrag?
hoezo heb je het over "jij" en "je"? dit is boevenvolk. laat het in een moskee gebeuren, laat het in besloten kring plaatsvinden. met de stilletocht die op dit moment in de planning zit zal er nog veel meer afkeer jegens hun volk komen. en net zoals met driss zal het met rellen eindigen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:50 schreef Re het volgende:
[..]
iedereen heeft recht op demonstreren, en als ze het netjes doen mag het toch gewoon (of je nou voor of tegen bent is geheel niet van belang) en escaleert het dan heb je een mooie gelegenheid om de ID gestappo in te zetten
'Driss' wilde hier in A'dam-West de politie te lijf met een mes en werd afgeschoten.quote:Op donderdag 20 januari 2005 01:13 schreef multatuli het volgende:
wat is driss?
Overigens heb je een goede signature. Hij zegt veel over jezelf en je opvattingen.
over welke signature heb jij het? als we toch persoonlijk gaan worden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 01:13 schreef multatuli het volgende:
wat is driss?
Overigens heb je een goede signature. Hij zegt veel over jezelf en je opvattingen.
brutalen hebben de halve wereld. herasmusdank bestaat er nog een andere helft.quote:Op donderdag 20 januari 2005 01:15 schreef machteld het volgende:
Ik woon in Amsterdam
Ik lees dat er 'slechts' 60.00 'Marokkanen' hier zijn, dus nog geen 10% (klopt dit overigens wel?)
Waarom denk ik toch maar steeds dat het er veel meer zijn?
Een mes is ook niet helemaal. Als die in het lijf van een van de politieagenten was geplant dan was de agent misschien wel overleden. Als een agent bedreigd wordt mag hij terugschieten.quote:Op donderdag 20 januari 2005 01:17 schreef machteld het volgende:
'Driss' wilde hier in A'dam-West de politie te lijf met een mes en werd afgeschoten.
zelfs al is het geen agent. degene die agressie als eerste gebruikt is altijd de lul. of hij of zij daarna doodgaat of niet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 02:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een mes is ook niet helemaal. Als die in het lijf van een van de politieagenten was geplant dan was de agent misschien wel overleden. Als een agent bedreigd wordt mag hij terugschieten.
Als er een tegendemonstratie komt raad ik de demonstranten van harte een steekvrij vest aan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 01:22 schreef machteld het volgende:
De Arabische Europese Liga (AEL) heeft zich ook gemeld in de zaak van de, door de politie, doodgeschoten Marokkaan Driss Arbib. In de Telegraaf staat een verklaring van de Liga, waarin ze haar leden oproept om aanstaande zaterdag mee te demonstreren op het Mercatorplein in Amsterdam
In de verklaring, die opgesteld is door AEL-bestuurslid Nabil Marmouch, staat dat alle ''broeders en zusters'' een stevig geluid moeten laten horen omdat ''op en rond het Mercatorplein Marokkaanse jongeren worden geterroriseerd door de Amsterdamse politie''. Volgens de AEL is ''buitensporig en onnodig geweld aan de orde van de dag. De politie voert repressie en intimidatie uit tegen Marokkaanse jongeren''.
Daar waar het organiserende 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie', gisteren aan burgemeester Cohen heeft laten weten niet meer over een ''moord'' te zullen spreken, meent de AEL dat Arbib ''gericht in de borst is doodgeschoten'' door de politie. In het onderzoek van de Rijksrecherche heeft de AEL geen enkel vertrouwen.
LPF wil verbod
De LPF heeft burgemeester Cohen opgeroepen om de demonstratie komende zaterdag te verbieden. LPF-Kamerlid Joost Eerdmans beschouwt de betoging op het Mercatorplein als een actie die specifiek tegen de politie is gericht. Hij acht de kans groot dat de betoging uit de hand loopt. De eis van het comité dat de ME niet zichtbaar aanwezig mag zijn, noemt hij absurd.
Burgemeester Job Cohen is echter niet van plan de demonstratie te verbieden. De organisatie van de demonstratie verwacht zo'n 2.000 betogers en heeft een eigen ordedienst van 80 man geformeerd. Leden van het Marokkaanse comité zullen de wijken in Amsterdam-West ingaan om jongeren op het hart te drukken geen rellen te gaan schoppen.
Cohen heeft wel laten weten dat de politie gewoon aanwezig zal zijn bij de demonstratie op het Mercatorplein. Volgens de burgervader zal ook de Mobiele Eenheid in de buurt zijn, maar wel op een afstand.
Volgens de Telegraaf circuleren er geruchten over een tegendemonstratie, die door Nederlanders zou worden georganiseerd. Duidelijkheid is daarover niet te krijgen.
De organisatie is zelf niet bang dat de woede zich tegen de politie keert. "Onze intentie is absoluut niet om op de vuist te gaan", zei Miriyam Aouragh van de Internationale Socialisten, die woordvoerder is van het comité.
Om dat de marokkaanse "cultuur" buiten buitensporig geweldadig tevens een straatcultuur is. Ze zijn nadrukkelijk op straat aanwezig omdat de kleine schoffies daar worden opgevoed. Daardoor lijken het er meer. Iets wat tevens ook de bron van problemen is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 01:15 schreef machteld het volgende:
Ik woon in Amsterdam
Ik lees dat er 'slechts' 60.00 'Marokkanen' hier zijn, dus nog geen 10% (klopt dit overigens wel?)
Waarom denk ik toch maar steeds dat het er veel meer zijn?
ze is voor mij meer dan een goede chauffeur. ze is het lichtend voorbeeld voor piepende boeven die liever willen dat iedereen gewoon gelaten toekijkt hoe hun bezittingen en vrijheidsgevoel langzaam maar zeker afgenomen worden. hoop dat er jurisprudentie komt voor dit soort taferelen en we gewoon stand te pede dit soort lafhartig tuig lik op stuk kunnen geven. maw iemand rooft mijn bezittingen, ik roof zijn leven. slechte actie=slechte reactie. doe je geen foute actie, dan is er ook geen foute reactie. naar school, gewoon opstaan, niet gaan sissen als het over de jodenvervolging tijdens geschiedenis gaat, gewoon met man en vrouw tezamen gymen, bek houden en opletten, zodat ze nog wat kunnnen leren, zodat ze later misschien een baan kunnen krijgen. schandalig hoe die broer van de dader zich uitliet. volstrekt omgedraaide wereld en absoluut weer een druppel die straks de emmer doet overlopen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 03:15 schreef PLAE@ het volgende:
Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat dit tafereel zeer uniek was. Een vrouw die goed kan rijden!
al achteruit rijdend een wegscheurende scooter met bestuurder tussen de auto en een boom parkeren. Dat doe ik haar niet na
af en toe vallen jou posts me zo positief op hequote:Op donderdag 20 januari 2005 03:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze is voor mij meer dan een goede chauffeur. ze is het lichtend voorbeeld voor piepende boeven die liever willen dat iedereen gewoon gelaten toekijkt hoe hun bezittingen en vrijheidsgevoel langzaam maar zeker afgenomen worden. hoop dat er jurisprudentie komt voor dit soort taferelen en we gewoon stand te pede dit soort lafhartig tuig lik op stuk kunnen geven. maw iemand rooft mijn bezittingen, ik roof zijn leven. slecht actie=slechte reactie. doe je geen actie, dan is er ook geen reactie. naar school, gewoon opstaan, niet gaan sissen als het over de jodenvervolging tijdens geschiedenis gaat, gewoon met man en vrouw tezamen gymen, bek houden en opletten, zodat ze nog wat kunnnen leren zodat ze later misschien een baan kunnen krijgen. schandalig hoe die broer van de dader zich uitliet. volstrekt omgedraaide wereld en absoluut weer een druppel die straks de emmer doet overlopen.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 03:39 schreef milagro het volgende:
Het OM zegt 'doodslag' ?
Handige zet
Het wint tijd, ondertussen kalmeert de boel, je schept géén precedent, de familie krijgt de tijd te verhuizen, en over een poosje spreekt de rechter haar vrij of iets voorwaardelijks hooguit.
Iemand die een ander berooft of bij iemand inbreekt KIEST met VOORBEDACHTEN RADE voor: .quote:[b]Op dinsdag 18 januari 2005 22:42 schreef Argento het volgende:[b] Dan ben je toch serieus niet goed bij je hoofd? Je bent toch zelf net zo goed -of misschien wel meer- een bedreiging voor de samenleving als je er vanuit gaat en er naar handelt dat de bescherming van eigendom ook in de vorm van (ernstige) geweldsmisdrijven mag gebeuren?
Hoe kun je daar in hemelsnaam anders over denken? Hoe kun je zo primitief zijn dat je materiele eigendom boven het leven van een ander stelt?
quote:[b]milagro - schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:11[b]
Hoe kan je zo primitief zijn om te denken dat als jij het in je misdadige asociale kop haalt om je andermans eigendome toe te eigenen dat altijd zonder gevolgen zal blijven, dat het slachtoffer ten alle tijde passief zal blijven en de deur voor je zal open houden omdat jij je handen niet vrij hebt door ZIJN spullen?
Wat mag ik volgens jou doen als er een inbreker in mijn huis is, die niet van zins lijkt het huis te verlaten en door wie ik mij bedreigd voel?
Mag ik enkel maar 112 bellen en hopen dat de politie tijdig arriveert?
Mag ik geen geweld gebruiken zolang hij het niet gebruikt?
Mag ik in mijn EIGEN huis niet de eerste klap uitdelen aan een indringer, die met zijn smerige poten door mijn kasten struint?
Moet ik dan eerst informeren of meneer gewapend is en van plan is dat wapen te gebruiken?
Of mag ik een voorschot nemen op dat alles en gewoon een poeier uitdelen, om zeker te stellen dat mijn kinderen veilig zijn en niet af te wachten of het risico wel reëel daar is?
Mag ik iemand die MIJN huis verlaat met MIJN geld/tv/dvd speler/schilderij tegenhouden , zo nodig met geweld?
Nee?
En ben ik een primitieve gevaarlijke gek als ik de eerste klap wél uitdeel omdat ik NIET het risico wil lopen dat ofwel mijn kinderen gevaar lopen, ofwel ik gevaar loop en zij zonder moeder zitten ofwel in een minder ernstig geval, ik graag mijn zuurverdiende geld en spullen wil behouden, dat ik simpelweg, als ik de dief op heterdaad betrap, niet passief toe kán en wíl kijken hoe hij met zijn achterlijke asociale smerige misdadige zieke rotkop denkt te kunnen beslissen dat wat MIJN is ZIJN is?
je blijft uit mijn huis, je blijft uit de buurt van mijn kids, je blijft van mijn spullen af, mijn huis moet een veilige plek zijn voor de kids, voor mij en wie dat bezoedelt kan een tik verwachten en als er dan lieden zijn als jij die dan achteraf menen dat degene die de eerste tik uitdeelt aan een misdadiger, diegene denkt te kunnen veroordelen en primitief te noemen en het gore lef te hebben om te stellen dat zo iemand dan dus materieel eigendom boven het leven van een ander stelt, DIE is primitief, en DIE moet zijn zaakjes eens op een rijtje zetten in de bovenkamer.
Het heeft gvd geen ene donder te maken met bezit boven leven stellen, het heeft te maken met MIJN leven waar zo iemand in komt , MIJN gevoel van veiligheid dat ms wel voor de rest van mijn leven een douw krijgt.
Iemand die mijn grenzen, mijn privacy, mijn leven, mijn veiligheid niet respecteert, die hoef ik niet te ontzien.
Het theedrinken is weer begonnen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 04:37 schreef Chet het volgende:
Er is vrijdagmiddag een stille tocht ter nagedachtenis van de jongen die overleden is en burgemeester Cohen ontmoet vandaag vrienden en familie van de overledene, hoorde ik op de radio.
Nee, zover ik weet niet. In ieder geval wordt er verzameld om twee uur 's middags bij Amsterdam-CS. Morgen zal er wel meer bekend worden gemaakt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 04:56 schreef milagro het volgende:
Gaat Cohen ook langs de familie van het primaire slachtoffer?
En dan ook even alsnog langs de medewerkers van de Xenos?
En de neergestoken advocaat?
Dit alles natuurlijk na éérst de neergestoken inbreker bezocht te hebben, hè!
.............quote:Op donderdag 20 januari 2005 05:28 schreef Chet het volgende:
[..]
Nee, zover ik weet niet. In ieder geval wordt er verzameld om twee uur 's middags bij Amsterdam-CS. Morgen zal er wel meer bekend worden gemaakt.
Ieder heeft recht op zijn mening en de discussie hoeveel geweld of risico je mag nemen is een hele goede. Het zal voor iedereen anders liggen. Nadat er bij mij was ingebroken had ik ook zoiets van "als ik thuis was geweest had ik hem doodgeslagen." Nu een paar jaar later moet ik er niet aan denken dat ik iemand echt zou hebben vermoord om een verzameling cdtjes...quote:Op donderdag 20 januari 2005 06:57 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ah, het is weer verzand in een Marokkanen-wellus-nietus-discussie.
Die jongen is dood, pech gehad. Vrienden zeggen dat ie heel hard werkte voor zijn geld en een hart van goud had, wat gewoon zwaar BS is. De gang naar de rechter en verdacht zijn geweest van andere shit is voor mij genoeg bewijs. Afkomst doet bij mij niet terzake, zou net zo blij zijn met de slechte afloop van een kamper, zigeuner, ex-Oostblokker, pimpelpaarsmanneke of wat dan ook die mensen berooft.
Inbrekers die bij mij thuis hebben 'gewerkt' heb ik ook al lang de grafkanker toegewenst, dat ze maar snel aan hun einde komen. Als hun begraafplaats bekend is, pis ik er nog op als ik de kans krijg.
Ik trek me dus niks van de 'moraalridders' aan die me voor leeghoofd of ongevoelig bestempelen, wat zeker het laatste geval ook BS is.
ik stel voor om tegelijkertijd een protest tocht te houden in a'dam om te eisen dat deze vrouw, de heldin van Nederland, onmiddelijk vrij komtquote:Op donderdag 20 januari 2005 07:34 schreef Monkeylover het volgende:
waar gaan we heen.. er word een stille tocht gehouden voor een crimineel. Hij was net bij de rechtbank vandaan, probeert gelijk weer iemand te beroven, en nu een stille tocht voor hem.. Ziek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |