Wie is KB?quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:16 schreef Lithion het volgende:
Het is KB maar; einfach negieren.
Verhip, ik heb helemaal gemist dat het bij nader inzien een moslim extremistische daad was. Dus die jongen was achteraf een fundi en heeft een zelfmoordaanslag gepleegd door keihard met die boom tegen de acherkant van de auto op te lopen? Komop zeg, het debat gaat toch helemaal niet over mosim-extremisme.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:21 schreef Darkster het volgende:
[..]
...
@multatuli>>> het is jouw zeker ontgaan dat elke politieke partijn in het partijbeleid een punt heeft staan om moslimfundamentalisme terug te dringen en bepaalde groeperingen te laten integreren.
als er nu een referendum word gehouden over integratie en moslim-extremisme dan ziet het er beroerd uit voor de marokkaanse moslim groepering
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Jij gaat ervanuit dat het overgrote deel moslim is, omdat zij dat zeggen ook al laten hun daden het tegenovergestelde zien. Volgens gegevens is 98% van Turkije moslim, maar iemand met verstand zal inzien dat dit bij lange na niet gehaald wordt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:18 schreef fuzzybear het volgende:
[..]
Ik wilde alleen de groep marokkanen onder de moslims er uitlichten, maar dat begreep je merk ik niet. Ik zeg dus niks over de rest van onze lieve, vrome moslims.
Lees dus eerst voordat je iets blaat
Ga als hardwerkende Iraanse politieke vluchteling met je Nederlandse vriendin eens op vakantie naar Kreta. Leuk joh, wordt je twee weken lang uitgescholden voor luie kutmarokkaan, je vriendin voor moslimhoer, worden je spullen gejat en vernield door die fijne christelijke autochtone Nederlanders. Vervolgens vraag je zo iemand zich aan te passen aan een bevolking die hem uitkotst omdat hij er enigszins arabisch uitziet.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:19 schreef Redux het volgende:
Ga als nederlands meisje op je vakantie maar eens met een kort rokje over straat in marokko. Je wordt voor hoer uitgemaakt. Ik moet me aanpassen aan marokkanen die in mijn geboorteland willen wonen terwijl ik me tegelijkertijd ook aan marokkanen moet aanpassen als ik in marokko op vakantie ben?
ff vraagje: waarom geloof je een politieverklaring niet en die vrienden van hem wel? althans, je neemt die verklaringen van zijn vrienden even hoog op als een politieverklaring... sorry maar ik weet duidelijk een groot verschil in objectiviteit te bemerken hoor. vooral als ze hem de hemel in prijzen terwijl het gewoon een crimineel jong was...quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:19 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Correctie, het percentage marokkanen wat zichzelf moslim niet noemt, is te verwaarlozen. Ik noem mijzelf ook een paus. Ben ik dat dan ook in jouw ogen? Zo nee, waarom niet?
Je maakt onderscheid tussen rassen. Jij vindt in eerste instantie een nederlander/blanke het hoogst. Daarna komen chinezen, want je hebt geen last van ze. En pas aan het eind komen marokkanen. Je doet alsof het een soort halfmensen zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:19 schreef Redux het volgende:
[..]
Hoezo? Waar zeg ik dat ik niet wil dat chinezen in nederland gaan wonen? De chinezen gaan hun gang maar, ik heb geen last van ze!!
Ga als nederlands meisje op je vakantie maar eens met een kort rokje over straat in marokko. Je wordt voor hoer uitgemaakt. Ik moet me aanpassen aan marokkanen die in mijn geboorteland willen wonen terwijl ik me tegelijkertijd ook aan marokkanen moet aanpassen als ik in marokko op vakantie ben? Ik moet me dus altijd aanpassen aan de marokkanen????
Iemand met verstand zeg je. Daarmee laat je het overkomen dat degene die dat feitje niet weet dom is. Waarom ben je zo aan het trollen?quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Jij gaat ervanuit dat het overgrote deel moslim is, omdat zij dat zeggen ook al laten hun daden het tegenovergestelde zien. Volgens gegevens is 98% van Turkije moslim, maar iemand met verstand zal inzien dat dit bij lange na niet gehaald wordt.
Zodat ook wij allchtonen kunnen worden? Wat een onzin. Marokkanen behoren helemaal niet tot de Nederlandse cultuur. Die zijn enkele jaren geleden aan komen waaien en verzieken langzaam maar zeker de hele samenleving; vergelijk het met een kwaadaardige tumor als je wilt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:18 schreef multatuli het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat we enerzijds een groep marokkaanse jongens hebben die zich geheel onttrekken aan de Nederlandse normen en waarden en anderzijds een groep autochtonen die niet meer achter hun land en zijn cultuur staan. Mijn voorstel dat beide groepen emigreren is nog niet met gejuich begroet, maar wat dan wel?
Onze groep is VEEL groter dan 10%. Bekijk het succes dat Fortuyn had nog maar eens. 10%? Ik dacht het toch niet. Het is wachten totdat er iemand opstaat met dezelfde daadkracht en hetzelfde charisma die het van hem overneemt. Misschien is dat Wilders en misschien ook niet. We zullen zien. Het is voor de kutmarokkaantjes te hopen dat het niet een veel extremer persoon zal zijn dan Fortuyn want dan hebben ze een probleem.quote:Ik en met mij de meerderheid van de bevolking wil helemaal niet onze achtergrond en principes verkwanselen. De groep die in dit topic de meerderheid lijkt te hebben, is in werkelijkheid nog maar vrij klein (groep Wilders + LPF is nog maar iets van 10%). Als jullie echt zo'n ander land nastreven, gebaseerd op hele andere waarden en rechtsbeginselen, waarom zoek je dat dan niet elders? Je kunt toch niet oprecht verwachten dat Nederland (of welk ander Europees) land zich daarnaar voegt?
Dat is toch ook zo?quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Je maakt onderscheid tussen rassen. Jij vindt in eerste instantie een nederlander/blanke het hoogst. Daarna komen chinezen, want je hebt geen last van ze. En pas aan het eind komen marokkanen. Je doet alsof het een soort halfmensen zijn.
Niets, net zo min als steeds blijven aankomen met "drie keer over hem heen gereden" zoden aan de dijk zetquote:Op woensdag 19 januari 2005 14:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Geen idee, maar wat heeft dat met dit voorval te maken?
Die vrouw wist ws niet eens dat de daders Marokkanen waren, het was donker, bovendien hadden de daders een helm opquote:Op woensdag 19 januari 2005 14:22 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet en ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gezegd. Hij was wel degelijk een crimineeltje en diende dus ook opgepakt en berecht te worden voor zijn daden. Ik heb echter mijn vraagtekens bij de motieven van de vrouw, maar daar is nog niets over bekend. Ze zit nog steeds vast.
Dit heeft niks met normbesef te maken. Deze discussies komen juist naar voren door het land en cultuur besef van deze groep. Steeds vaker zien en horen zij nieuwsberichten waarin 'medelanders' zich niet willen, mogen of kunnen inpassen aan de geldende samenlevingsnormen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:18 schreef multatuli het volgende:
Deel IV alweer!
Het is inmiddels natuurlijk een zinloze discussie. Er lopen enkele tientallen mensen op Fok rond met een heel slecht ontwikkeld normbesef. De prijs van een mensenleven is voor hun afhankelijk van het geloof / de herkomst / het strafblad van de overledene. Die mensen zijn christen, noch humanist en zullen zich dus ook niet thuis voelen in Europa (zie bijv de nieuwe grondwet).
Ze bekeren is water naar de zee dragen omdat ze blijkbaar een andere levensovertuiging hebben. Eén waar boontje komt om zijn loontje en oog om oog, tand om tand centraal in staan. De nederlandse staat is gefundeerd op zowel christelijke als verlichtingsidealen waarin dit soort ideeën juist verworpen worden als primitief en achterhaald.
Het probleem is dus dat we enerzijds een groep marokkaanse jongens hebben die zich geheel onttrekken aan de Nederlandse normen en waarden en anderzijds een groep autochtonen die niet meer achter hun land en zijn cultuur staan. Mijn voorstel dat beide groepen emigreren is nog niet met gejuich begroet, maar wat dan wel?
Ik en met mij de meerderheid van de bevolking wil helemaal niet onze achtergrond en principes verkwanselen. De groep die in dit topic de meerderheid lijkt te hebben, is in werkelijkheid nog maar vrij klein (groep Wilders + LPF is nog maar iets van 10%). Als jullie echt zo'n ander land nastreven, gebaseerd op hele andere waarden en rechtsbeginselen, waarom zoek je dat dan niet elders? Je kunt toch niet oprecht verwachten dat Nederland (of welk ander Europees) land zich daarnaar voegt?
KimiziBeyaz als ik me niet vergis en tot voor kort frequent bezoeker van Fok Forum.quote:
Probeer jij maar eens inwoner van australie te worden, zul je zien hoe zwaar de inburgeringscursussen zijn die je moet doen. Zo raar is het niet dat je aan voorwaarden moet voldoen als je in een ander land dan je geboorteland wil wonen. Heeft niks te maken met jezelf hoger vinden, vreemd dat jij die vertaling maakt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Je maakt onderscheid tussen rassen. Jij vindt in eerste instantie een nederlander/blanke het hoogst. Daarna komen chinezen, want je hebt geen last van ze. En pas aan het eind komen marokkanen. Je doet alsof het een soort halfmensen zijn.
Heb je het al>"jullie"quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:21 schreef Darkster het volgende:
[..]
heb je het al> geen respect voor het gezag. jullie moeten je eens leren aan de regels te houden en als alles zo slecht is in nederland ga dan terug. maar ja nederland=sociale voorzieningen, lage straffen, politiek en volk die alleen maar praat en (nog) niks terug doet, niet de noodzaak om je aan te passen.
pff jullie zijn al zo ouderwets, achtergesteld en idioot dat marokko zelf jullie niet terug wil.
Het is dus mijn schuld dat de overleden dief is gaan stelen? Ik dacht dat je zei dat je alleen maar betrokken voelt bij vrome moslims, dat postte je namelijk zonet nog. Raar dat je het nu dan toch opneemt voor iedere marokkaan die het verkeerde pad opgaat...quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:30 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Heb je het al>"jullie"
Hier is de kern van het probleem. Zolang mensen als jij "ons" nog steeds zien als een groep apart die hier eigelijk te gast is, zal er niets veranderen. Begin dus maar bij jezelf.
De meesten gelukkig wel, al tonen de resultaten uit een onderzoek, waarbij rond de 50% aangaf dat ze niet willen dat allochtonen zich welkom voelen in NL, aan dat er iets grondig fout is.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Daar zijn de meesten gelukkiig al achter, maar denk je dat daardoor de criminaliteit zienderogen afneemt en is het niet een zeer zwak excuus om dat aan te halen?
Heb je ooit weleens in de rest van de wereld gekeken hoe men landgenoten ziet die daar al 20 jaar wonen, maar van origine uit een ander land komen?
Dat je deze mensen dubbel ziet: marokkaans-nederlands of nederlands-marokkaans is vrij normaal en het zou juist positief moeten zijn.
Je weet dat Australië oorspronkelijk bewoond werd door de Aboriginals voordat de Engelsen hun gevangenen daarheen transporteerden?quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:30 schreef Redux het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens inwoner van australie te worden, zul je zien hoe zwaar de inburgeringscursussen zijn die je moet doen. Zo raar is het niet dat je aan voorwaarden moet voldoen als je in een ander land dan je geboorteland wil wonen. Heeft niks te maken met jezelf hoger vinden, vreemd dat jij die vertaling maakt.
Een ultra-nationalistische Turkse troll met moslim-fundamentalistische trekjes die op geen enkele wijze normaal kan discussiëren, maar slechts trollt en flamet en zich van kinderachtige replieken bedient.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:24 schreef Redux het volgende:
Wie is KB?
heb nu ff wat opmerkingen van jouw zitten lezen....... maar wat ben jij een onnozel mannetje zeg?!? Je roept dingen die kant noch wal raken en als er iemand iets concreets vermeldt of vraagt lul je eromheen..........quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:29 schreef milagro het volgende:
[..]
Niets, net zo min als steeds blijven aankomen met "drie keer over hem heen gereden" zoden aan de dijk zet
Er was ook iemand, een vriend van Ali, die beweerde dat die dame stoute foto's in haar bezit had, en dat ze daarom zo fel gereageerd heeft.
Was onzin zo bleek. Dat was van een andere straatroof, waar een tasje met foto's erin gejat was, ook door een Marokkaanmaar dat terzijde.
Het verhaal wordt steeds mooier of liever lelijker, ongeluk., opzettelijk aangereden, moord, , racistische moord , drie keer over hem heen gereden, what next?
Jij loopt hier te dingen te beweren die niet waar zijn.
De politie heeft allang gezegd dat er niet meerdere malen over de jongen heen gereden is, dat kan je ws zo zien aan de sporen.
Of er opzettelijk en per ongeluk tegen de jongen aangereden is , moet nog blijken.
Jij blijft maar mekkeren (oeps) dat het feit dat het een Marokkaan is, er toe doet, dat het ons niet boeit allemaal.
Het feit dat deze knul zelf mensen MOEDWILLIG in gevaar bracht, met zijn straatroven en winkeloverval, dát is de reden voor meesten hier dat het niet boeit.
Hij verdiende de dood niet, maar ook zeker geen compassie.
Die had hij ook niet voor anderen.
Die bestal hij, desnoods met geweld of het risico op ernstig letsel.
Nu pakte het voor hem eens lullig uit.
Blijf van de eerste dominosteen AF, dan valt de rest ook niet om.
Sim-pel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |