abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24640696
vorig deel: Slachtoffer overval jaagt dader de dood in III
quote:
Risale-i_Nur schreef:

Nee, stond jij erbij? Ik luister niet alleen naar de politie, want zo zwart-wit is mijn wereld niet. Ik neem ook de uitlating mee in mijn overwegingen van direct betrokkenen die je in de media hoort. Daarop baseer ik mijn mening.
Nee, maar tegelijkertijd noem jij de vrouw gemakshalve een leugenaar. Mooi makkelijk om zo je gelijk te halen.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:09:02 #2
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24640716
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 13:56 schreef Doc het volgende:

[..]

Die vrouw was duidelijk in shock als ik de beschrijving hoor. Die had duidelijk niet in de gaten wat er precies gebeurd is. Voor hetzelfde geld dacht ze dat ze een paaltje of de stoep geraakt heeft. Als je leest wat volgens de getuigen haar eerste reacties waren, past dat duidelijk van iemand die in shock is. Een shock die mogelijk ontstaan is door een direct gevoel van onveiligheid nadat haar tasje met spullen gepakt is. Een gevoel van veiligheid dat niet matrieel, maar immatrieel is. Een gevoel dat door Ali is afgenomen. In een klap van een gevoel van "ik ben veilig" naar "ik loop gevaar" doet vreemde dingen met mensen. Door dergelijke shock kan men tot vreemde acties. komen.
Als jij het zegt. Maar goed, het was maar een marokkaan, niet waar?
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:09:23 #3
111811 Risale-i_Nur
pi_24640724
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 13:57 schreef Noca het volgende:

[..]

Wat blaat jij nou weer met je 3x overheen gereden. Lees de politieverklaringen eens, maar nee jij gaat uit van de objectieve verklaringen van de vriendjes van het crimineeltje...
Nee, ik ga uit van zowel de verklaringen van de vrienden, als van andere omstanders, als van de politie. Ik heb hersenen meegekregen om zelf een oordeel te kunnen vormen. Ik neem niet alles van de politie klakkeloos over. Dat jij dat wel doet, moet je zelf weten.
pi_24640732
Is ie nog steeds dood? Mooi!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:11:51 #5
111811 Risale-i_Nur
pi_24640764
quote:
Ik wel in elk geval, net als meer dan de helft van de Nederlanders. Waarom komen moslims (lees: Marokkanen) zo vaak negatief in het nieuws. Verhoudingsgewijs gezien klopt het niet.

Bij dit soort berichten is mijn gedachte naar de vrouw die hier het slachtoffer is en niet naar dat stuk tuig (of moet het meervoud zijn als in: "her-en-der liggende stukken tuig")
Moslims (lees:marokkanen)?

Christenen (lees:nederlanders)?

Denk je eigelijk wel voordat jij iets zegt? Het is bekend dat marokkanen relatief veel in de misdaad zitten. Van moslims zijn echter geen cijfers bekend, maar voor het gemak ga je daar wel vanuit? Denk dus eerst na voordat je iets blaat.
pi_24640768
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:09 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Er stonden ook minstens 30 Nederlanders om hem heen "ga dood , ga dood" te roepen, wist je dat?

Of was dat nu in Rotterdam , waar een autochtoon stierf op straat en Marokkaanse kwajongens een beetje liepen te dollen bij een dooie?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24640801
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Denk je eigelijk wel voordat jij iets zegt? Het is bekend dat marokkanen relatief veel in de misdaad zitten. Van moslims zijn echter geen cijfers bekend, maar voor het gemak ga je daar wel vanuit? Denk dus eerst na voordat je iets blaat.
Het percentage marokkanen wat niet moslim is is te verwaarlozen. Net zoals het percentage nederlander wat moslim is.
pi_24640812
-dubbel door de stuiter server

[ Bericht 96% gewijzigd door multatuli op 19-01-2005 14:21:02 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:14:25 #9
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24640813
Ach ja, zo gaat het altijd met die marokaantjes. Eigen volk eerst...
Maar het feit dat hij een gewapende overval heeft gepleegd, daar wordt maar even over heen geluld! Hij was natuurlijk een voorbeeld voor de jongere generatie..

Mijn mening, actie = reactie. HIJ pikt een tasje, dus moet je de consequenties aanvaarden die hieruit kunnen voortvloeien. Ook als het een autochtoon is, blijf ik bij mijn standpunt.

Als iemand (autotochtoon of allochtoon) in mijn huis zou inbreken en ik betrap hem/haar, dan gaat ie zeker te weten klappen krijgen! En als hij/zij daar per ongeluk het leven bij laat...tja, risico van het vak!! Klinkt hard, maar zolang er mensen zijn die zonodig spullen van iemand anders moeten jatten, blijf ik bij deze mening. Gewoon met je poten van andermans spullen blijven

We willen met z'n allen toch een betere samenleving?
als in goochelaar
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:15:15 #10
111811 Risale-i_Nur
pi_24640826
quote:
Hoe lang ga jij dit toneel stukje nog volhouden?
Je kennis van de Koran liet aardig te wensen over zo hebben we gemerkt.
Iemand die soera en aya niet uit elkaar weet te houden, komt mij nu niet bepaald als zijnde vroom moslim over of iemand die veel omgang heeft met vrome moslims.
Toen ik je op die fout wees ben je ws even snel bent gaan googlen om te kijken of ik gelijk had om dan met een smoesje van "ik was even in de war " aan te komen
Ach, van iemand die haar Koranteksten van extreem-rechtse sites en anti-Islam sites haalt, verwacht ik verder ook niets inhoudelijks. Maar dat is een gewoonte van mensen met bepaalde gedachten die naar het extreem-rechtse neigen.
pi_24640850
Ik heb zelf ook een geweldadige diefstal meegemaakt waarbij de dader uiteindelijk gepakt is en naar het schijnt met de inhoud van de handtas van mijn vriendin wat nieuwe kleren heeft kunnen kopen, maar volgens de politie konden wij de geleden scade niet op meneer verhalen;"van een kale kip valt niet te plukken (hoezo kaal denk ik dan) en uit ervaring weten we dat deze jongen dat toch niet betaalt'.

Ik zie hem nog wekelijks op dezelfde hangplek bivakkeren met nieuwe scooter, maar zodra hij het zebrapad oversteek weet ik nog niet of ik op de rem trap.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:16:23 #12
111811 Risale-i_Nur
pi_24640851
quote:
deze hele discussie zou overbodig zijn als de marokkaanse en turkse gemeenschap gewoon zich zou aanpassen aan de nederlandse samenleving of dat ze zouden repatrieeren als ze het er niet mee eens zijn.
dan waren we nu met topic "zijn de tieten van georgina echt of nep" deel 125 bezig
Deze hele discussie zou overbodig zijn als de nederlandse gemeenschap zich gewoon zou neerleggen bij het feit dat allochtonen hier niet te gast zijn en gelijkwaardig zijn aan autochtone nederlanders.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:16:35 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24640854
Het is KB maar; einfach negieren.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:16:53 #14
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24640860
quote:

[..]

Nee, ik ga uit van zowel de verklaringen van de vrienden, als van andere omstanders, als van de politie. Ik heb hersenen meegekregen om zelf een oordeel te kunnen vormen. Ik neem niet alles van de politie klakkeloos over. Dat jij dat wel doet, moet je zelf weten.
Ja, jij gelooft zeker ook de beweringen dat het zo'n lieve jongen was, die nooit iemand kwaad deed en 2 baantjes had
In de praktijk lag dat wel ff anders, getuige zn criminele verleden
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:17:20 #15
111811 Risale-i_Nur
pi_24640871
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:08 schreef Redux het volgende:
vorig deel: Slachtoffer overval jaagt dader de dood in III
[..]

Nee, maar tegelijkertijd noem jij de vrouw gemakshalve een leugenaar. Mooi makkelijk om zo je gelijk te halen.
Nee, dat maak jij ervan. Ik sluit echter niets uit, itt jou. Ik ga niet lopen juichen dat er weer een marokkaan minder is.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:17:45 #16
111811 Risale-i_Nur
pi_24640877
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:12 schreef milagro het volgende:

[..]

Er stonden ook minstens 30 Nederlanders om hem heen "ga dood , ga dood" te roepen, wist je dat?

Of was dat nu in Rotterdam , waar een autochtoon stierf op straat en Marokkaanse kwajongens een beetje liepen te dollen bij een dooie?
Geen idee, maar wat heeft dat met dit voorval te maken?
pi_24640885
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ik wilde alleen de groep marokkanen onder de moslims er uitlichten, maar dat begreep je merk ik niet. Ik zeg dus niks over de rest van onze lieve, vrome moslims.

Lees dus eerst voordat je iets blaat
liev!
pi_24640887
Deel IV alweer!

Het is inmiddels natuurlijk een zinloze discussie. Er lopen enkele tientallen mensen op Fok rond met een heel slecht ontwikkeld normbesef. De prijs van een mensenleven is voor hun afhankelijk van het geloof / de herkomst / het strafblad van de overledene. Die mensen zijn christen, noch humanist en zullen zich dus ook niet thuis voelen in Europa (zie bijv de nieuwe grondwet).

Ze bekeren is water naar de zee dragen omdat ze blijkbaar een andere levensovertuiging hebben. Eén waar boontje komt om zijn loontje en oog om oog, tand om tand centraal in staan. De nederlandse staat is gefundeerd op zowel christelijke als verlichtingsidealen waarin dit soort ideeën juist verworpen worden als primitief en achterhaald.

Het probleem is dus dat we enerzijds een groep marokkaanse jongens hebben die zich geheel onttrekken aan de Nederlandse normen en waarden en anderzijds een groep autochtonen die niet meer achter hun land en zijn cultuur staan. Mijn voorstel dat beide groepen emigreren is nog niet met gejuich begroet, maar wat dan wel?

Ik en met mij de meerderheid van de bevolking wil helemaal niet onze achtergrond en principes verkwanselen. De groep die in dit topic de meerderheid lijkt te hebben, is in werkelijkheid nog maar vrij klein (groep Wilders + LPF is nog maar iets van 10%). Als jullie echt zo'n ander land nastreven, gebaseerd op hele andere waarden en rechtsbeginselen, waarom zoek je dat dan niet elders? Je kunt toch niet oprecht verwachten dat Nederland (of welk ander Europees) land zich daarnaar voegt?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24640899
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:16 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Deze hele discussie zou overbodig zijn als de nederlandse gemeenschap zich gewoon zou neerleggen bij het feit dat allochtonen hier niet te gast zijn en gelijkwaardig zijn aan autochtone nederlanders.
Hoezo? Waar zeg ik dat ik niet wil dat chinezen in nederland gaan wonen? De chinezen gaan hun gang maar, ik heb geen last van ze!!
Ga als nederlands meisje op je vakantie maar eens met een kort rokje over straat in marokko. Je wordt voor hoer uitgemaakt. Ik moet me aanpassen aan marokkanen die in mijn geboorteland willen wonen terwijl ik me tegelijkertijd ook aan marokkanen moet aanpassen als ik in marokko op vakantie ben? Ik moet me dus altijd aanpassen aan de marokkanen????
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:19:46 #20
111811 Risale-i_Nur
pi_24640906
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:13 schreef Redux het volgende:

[..]

Het percentage marokkanen wat niet moslim is is te verwaarlozen. Net zoals het percentage nederlander wat moslim is.
Correctie, het percentage marokkanen wat zichzelf moslim niet noemt, is te verwaarlozen. Ik noem mijzelf ook een paus. Ben ik dat dan ook in jouw ogen? Zo nee, waarom niet?
pi_24640936
quote:

[..]

heb je het al> geen respect voor het gezag. jullie moeten je eens leren aan de regels te houden en als alles zo slecht is in nederland ga dan terug. maar ja nederland=sociale voorzieningen, lage straffen, politiek en volk die alleen maar praat en (nog) niks terug doet, niet de noodzaak om je aan te passen.
pff jullie zijn al zo ouderwets, achtergesteld en idioot dat marokko zelf jullie niet terug wil.

@multatuli>>> het is jouw zeker ontgaan dat elke politieke partijn in het partijbeleid een punt heeft staan om moslimfundamentalisme terug te dringen en bepaalde groeperingen te laten integreren.
als er nu een referendum word gehouden over integratie en moslim-extremisme dan ziet het er beroerd uit voor de marokkaanse moslim groepering
pi_24640947
quote:

[..]

Daar zijn de meesten gelukkiig al achter, maar denk je dat daardoor de criminaliteit zienderogen afneemt en is het niet een zeer zwak excuus om dat aan te halen?
Heb je ooit weleens in de rest van de wereld gekeken hoe men landgenoten ziet die daar al 20 jaar wonen, maar van origine uit een ander land komen?
Dat je deze mensen dubbel ziet: marokkaans-nederlands of nederlands-marokkaans is vrij normaal en het zou juist positief moeten zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_24640951
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:19 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Correctie, het percentage marokkanen wat zichzelf moslim niet noemt, is te verwaarlozen. Ik noem mijzelf ook een paus. Ben ik dat dan ook in jouw ogen? Zo nee, waarom niet?
Het percentage marokkanen wat zichzelf niet moslim noemt is te verwaarlozen zeg je? Ik snap je niet.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:22:51 #24
111811 Risale-i_Nur
pi_24640965
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:16 schreef Darklight het volgende:

[..]

Ja, jij gelooft zeker ook de beweringen dat het zo'n lieve jongen was, die nooit iemand kwaad deed en 2 baantjes had
In de praktijk lag dat wel ff anders, getuige zn criminele verleden
Nee, dat geloof ik niet en ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gezegd. Hij was wel degelijk een crimineeltje en diende dus ook opgepakt en berecht te worden voor zijn daden. Ik heb echter mijn vraagtekens bij de motieven van de vrouw, maar daar is nog niets over bekend. Ze zit nog steeds vast.
pi_24640972
quote:
Nee, ik kende de dief niet. Ik ken namelijk geen dieven. Ik ga enkel om met vrome moslims.
quote:
"Ja, maar een ander doet het ook" Hoe voelt dat, een slachtofferrol? Bovendien interesseren alle mensen mij. Ik maak geen onderscheid
Dat doe je dus wel. Of heb je bij deze reacties ook niet goed nagedacht voor je ze neerzette of was je weer ‘even in de war’?
quote:
Nee, stond jij erbij? Ik luister niet alleen naar de politie, want zo zwart-wit is mijn wereld niet. Ik neem ook de uitlating mee in mijn overwegingen van direct betrokkenen die je in de media hoort. Daarop baseer ik mijn mening.
Das lekker objectief. De media laten alleen de extreme en meest emotionele reacties zien, die zijn dan vooral van vrienden en mensen die het graag anders hadden gezien. Niet echt objectief dus, iets wat de politie wel moet zijn. Maar goed, tis maar wat je wilt geloven he…
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24640993
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:16 schreef Lithion het volgende:
Het is KB maar; einfach negieren.
Wie is KB?
pi_24641016
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:21 schreef Darkster het volgende:

[..]

...

@multatuli>>> het is jouw zeker ontgaan dat elke politieke partijn in het partijbeleid een punt heeft staan om moslimfundamentalisme terug te dringen en bepaalde groeperingen te laten integreren.
als er nu een referendum word gehouden over integratie en moslim-extremisme dan ziet het er beroerd uit voor de marokkaanse moslim groepering
Verhip, ik heb helemaal gemist dat het bij nader inzien een moslim extremistische daad was. Dus die jongen was achteraf een fundi en heeft een zelfmoordaanslag gepleegd door keihard met die boom tegen de acherkant van de auto op te lopen? Komop zeg, het debat gaat toch helemaal niet over mosim-extremisme.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:25:32 #28
111811 Risale-i_Nur
pi_24641019
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:18 schreef fuzzybear het volgende:

[..]

Ik wilde alleen de groep marokkanen onder de moslims er uitlichten, maar dat begreep je merk ik niet. Ik zeg dus niks over de rest van onze lieve, vrome moslims.

Lees dus eerst voordat je iets blaat
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Jij gaat ervanuit dat het overgrote deel moslim is, omdat zij dat zeggen ook al laten hun daden het tegenovergestelde zien. Volgens gegevens is 98% van Turkije moslim, maar iemand met verstand zal inzien dat dit bij lange na niet gehaald wordt.
pi_24641025
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:19 schreef Redux het volgende:

Ga als nederlands meisje op je vakantie maar eens met een kort rokje over straat in marokko. Je wordt voor hoer uitgemaakt. Ik moet me aanpassen aan marokkanen die in mijn geboorteland willen wonen terwijl ik me tegelijkertijd ook aan marokkanen moet aanpassen als ik in marokko op vakantie ben?
Ga als hardwerkende Iraanse politieke vluchteling met je Nederlandse vriendin eens op vakantie naar Kreta. Leuk joh, wordt je twee weken lang uitgescholden voor luie kutmarokkaan, je vriendin voor moslimhoer, worden je spullen gejat en vernield door die fijne christelijke autochtone Nederlanders. Vervolgens vraag je zo iemand zich aan te passen aan een bevolking die hem uitkotst omdat hij er enigszins arabisch uitziet.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:26:19 #30
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24641032
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:19 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

ff vraagje: waarom geloof je een politieverklaring niet en die vrienden van hem wel? althans, je neemt die verklaringen van zijn vrienden even hoog op als een politieverklaring... sorry maar ik weet duidelijk een groot verschil in objectiviteit te bemerken hoor. vooral als ze hem de hemel in prijzen terwijl het gewoon een crimineel jong was...

ik droom echt van de dag dat mensne het eens niet opnemen voor relschoppers omdat ze toevallig dezelfde nationaliteit of geloof hebben.
put
your
clothes
on!
pi_24641040
De kern van het probleem is dat deze knaapjes geen fatsoenlijke opvoeding krijgen en dat een strafblad stoer staat tov je 'vrienden'.
Ik raad de overheid dan ook aan om werkkampen in te stellen voor opgeschoten jeugd waar de autoriteiten geen vat meer op hebben.

Een paar jaartjes afbeulen doet wonderen mbt discipline en verantwoordelijkheidsgevoel dat ze steevast lijken te ontberen en na een diploma van goed gedrag mogen ze een laatste kans krijgen om zich een plaats in de maatschappij te veroveren.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:27:43 #32
111811 Risale-i_Nur
pi_24641058
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoezo? Waar zeg ik dat ik niet wil dat chinezen in nederland gaan wonen? De chinezen gaan hun gang maar, ik heb geen last van ze!!
Ga als nederlands meisje op je vakantie maar eens met een kort rokje over straat in marokko. Je wordt voor hoer uitgemaakt. Ik moet me aanpassen aan marokkanen die in mijn geboorteland willen wonen terwijl ik me tegelijkertijd ook aan marokkanen moet aanpassen als ik in marokko op vakantie ben? Ik moet me dus altijd aanpassen aan de marokkanen????
Je maakt onderscheid tussen rassen. Jij vindt in eerste instantie een nederlander/blanke het hoogst. Daarna komen chinezen, want je hebt geen last van ze. En pas aan het eind komen marokkanen. Je doet alsof het een soort halfmensen zijn.
pi_24641060
@ Doc:

Het gaat er bij mij niet in dat je juist uit respect voor het leven iemand anders dood zou wensen of dt goed zou keuren. Dat is een essentiele en principiele tegenstrijdigheid en precies daar gaat het hier om.

We kunnen onmogeljik alle slechte mensen dood maken om allerlei redenen. Ten eerste omdat we het niet allemaal eens zijn over wat iemand slecht maakt, of slechter dan iemand anders. Jij doet de wiiteboorden-criminelen een beetje af, terwijl die oneindig veel leed kunnen veroorzaken. Maar het is maar een voorbeeld. Mensen die vaker dan 1 x met veel te veel alcohol op betrapt worden. Iemand die verscheidene malen allerlei huisdieren in de buurt vergiftigt. Iemand die zich meerdere malen aan kleine kinderen vergrjipt?

Eerlijk gezegd verbaast het me dat je zo gemakkelijk over de dood spreekt. Jij kan niet bepalen wie het recht op leven heeft verspeeld, ik ook niet - dat zou nogal een enge gedachte zijn.
Feitelijk praat je hiermee eigenrichting goed, we weten de details niet maar het lijkt er hier verdacht veel op.

Ik snap de emotie, maar de uitwerking, daar begrijp ik geen millimeter van.
pi_24641063
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Jij gaat ervanuit dat het overgrote deel moslim is, omdat zij dat zeggen ook al laten hun daden het tegenovergestelde zien. Volgens gegevens is 98% van Turkije moslim, maar iemand met verstand zal inzien dat dit bij lange na niet gehaald wordt.
Iemand met verstand zeg je. Daarmee laat je het overkomen dat degene die dat feitje niet weet dom is. Waarom ben je zo aan het trollen?
pi_24641064
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:18 schreef multatuli het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat we enerzijds een groep marokkaanse jongens hebben die zich geheel onttrekken aan de Nederlandse normen en waarden en anderzijds een groep autochtonen die niet meer achter hun land en zijn cultuur staan. Mijn voorstel dat beide groepen emigreren is nog niet met gejuich begroet, maar wat dan wel?
Zodat ook wij allchtonen kunnen worden? Wat een onzin. Marokkanen behoren helemaal niet tot de Nederlandse cultuur. Die zijn enkele jaren geleden aan komen waaien en verzieken langzaam maar zeker de hele samenleving; vergelijk het met een kwaadaardige tumor als je wilt.
quote:
Ik en met mij de meerderheid van de bevolking wil helemaal niet onze achtergrond en principes verkwanselen. De groep die in dit topic de meerderheid lijkt te hebben, is in werkelijkheid nog maar vrij klein (groep Wilders + LPF is nog maar iets van 10%). Als jullie echt zo'n ander land nastreven, gebaseerd op hele andere waarden en rechtsbeginselen, waarom zoek je dat dan niet elders? Je kunt toch niet oprecht verwachten dat Nederland (of welk ander Europees) land zich daarnaar voegt?
Onze groep is VEEL groter dan 10%. Bekijk het succes dat Fortuyn had nog maar eens. 10%? Ik dacht het toch niet. Het is wachten totdat er iemand opstaat met dezelfde daadkracht en hetzelfde charisma die het van hem overneemt. Misschien is dat Wilders en misschien ook niet. We zullen zien. Het is voor de kutmarokkaantjes te hopen dat het niet een veel extremer persoon zal zijn dan Fortuyn want dan hebben ze een probleem.
Verder is het natuurlijk niet aan ons om te vluchten voor die teringmarokkanen maar is het juist aan ons om dat schorem het land uit te knikkeren zodat het hier weer gezellig kan worden.
[/quote]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24641086
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Je maakt onderscheid tussen rassen. Jij vindt in eerste instantie een nederlander/blanke het hoogst. Daarna komen chinezen, want je hebt geen last van ze. En pas aan het eind komen marokkanen. Je doet alsof het een soort halfmensen zijn.
Dat is toch ook zo?
pi_24641087
als ik uit ga dan kom ik wel eens chinezen, negers, antillianen, duitsers, etc tegen.
ik drink er gezellig een biertje mee, converseren in het nederlands met elkaar en we vermaken ons.
geen idee wie ze THUIS aanbidden. ze liggen er ook niet over te zeiken. ze zijn blij dat ze in nederland zijn, leren de taal en integreren compleet en hebben respect voor wat we in nederland hebben opgebouwd en proberen mee te werken aan een betere samenleving.
niemand heeft problemen met die mensen, de meeste nederlanders weten niet eens dat er zoveel soorten mensen in nederland zijn omdat ze het niet kunnen merken.

de marokkaanse gemeenschaap weigerd te participeren, integreren en respect en misschien beetje dankbaarheid te tonen voor nederland. Chinezen, duitser, negers etc zijn geen gasten in nederland omdat ze niet verschillen van nederlanders
de gemiddelde moslim marokkaan/turk is hier een zeer ongewenste gast. niet onze schuld maar die van hunzelf.
pi_24641090
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Geen idee, maar wat heeft dat met dit voorval te maken?
Niets, net zo min als steeds blijven aankomen met "drie keer over hem heen gereden" zoden aan de dijk zet
Er was ook iemand, een vriend van Ali, die beweerde dat die dame stoute foto's in haar bezit had, en dat ze daarom zo fel gereageerd heeft.
Was onzin zo bleek. Dat was van een andere straatroof, waar een tasje met foto's erin gejat was, ook door een Marokkaan maar dat terzijde.
Het verhaal wordt steeds mooier of liever lelijker, ongeluk., opzettelijk aangereden, moord, , racistische moord , drie keer over hem heen gereden, what next?

Jij loopt hier te dingen te beweren die niet waar zijn.
De politie heeft allang gezegd dat er niet meerdere malen over de jongen heen gereden is, dat kan je ws zo zien aan de sporen.
Of er opzettelijk en per ongeluk tegen de jongen aangereden is , moet nog blijken.

Jij blijft maar mekkeren (oeps) dat het feit dat het een Marokkaan is, er toe doet, dat het ons niet boeit allemaal.
Het feit dat deze knul zelf mensen MOEDWILLIG in gevaar bracht, met zijn straatroven en winkeloverval, dát is de reden voor meesten hier dat het niet boeit.

Hij verdiende de dood niet, maar ook zeker geen compassie.
Die had hij ook niet voor anderen.
Die bestal hij, desnoods met geweld of het risico op ernstig letsel.
Nu pakte het voor hem eens lullig uit.
Blijf van de eerste dominosteen AF, dan valt de rest ook niet om.

Sim-pel!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:29:34 #39
8898 Darklight
pi_24641097
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:22 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet en ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gezegd. Hij was wel degelijk een crimineeltje en diende dus ook opgepakt en berecht te worden voor zijn daden. Ik heb echter mijn vraagtekens bij de motieven van de vrouw, maar daar is nog niets over bekend. Ze zit nog steeds vast.
Die vrouw wist ws niet eens dat de daders Marokkanen waren, het was donker, bovendien hadden de daders een helm op
Volgens mij wil jij gewoon perse dat het motief van die vrouw racisme is, en ze express die Marokkaan wilde doden
pi_24641112
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:18 schreef multatuli het volgende:
Deel IV alweer!

Het is inmiddels natuurlijk een zinloze discussie. Er lopen enkele tientallen mensen op Fok rond met een heel slecht ontwikkeld normbesef. De prijs van een mensenleven is voor hun afhankelijk van het geloof / de herkomst / het strafblad van de overledene. Die mensen zijn christen, noch humanist en zullen zich dus ook niet thuis voelen in Europa (zie bijv de nieuwe grondwet).

Ze bekeren is water naar de zee dragen omdat ze blijkbaar een andere levensovertuiging hebben. Eén waar boontje komt om zijn loontje en oog om oog, tand om tand centraal in staan. De nederlandse staat is gefundeerd op zowel christelijke als verlichtingsidealen waarin dit soort ideeën juist verworpen worden als primitief en achterhaald.

Dit heeft niks met normbesef te maken. Deze discussies komen juist naar voren door het land en cultuur besef van deze groep. Steeds vaker zien en horen zij nieuwsberichten waarin 'medelanders' zich niet willen, mogen of kunnen inpassen aan de geldende samenlevingsnormen.
Het Nederland waarin zij zijn opgegroeid wordt langzaam maar zeker een land waarin je niet maar mag zeggen wat je vindt en niet meer veilig over straat kan lopen. Deze veranderingen waren uiteraard al een tijd gaande, maar de laatste tijd door aanslagen, ruzies en zinloze moorden lijkt het in een stroomversnelling terecht te zijn gekomen. Deze mensen zijn bang voor deze (snelle) ontwikkeling.

Bang voor hun eigen toekomst, bang voor de toekomst van het nageslacht.

Omdat de rechterlijke macht hier weinig tegen lijkt te doen, evenals de controlerende macht willen ze zichzelf beschermen en wat is makkelijker en veiliger dan dat hier op een forum te doen. Deze reacties zijn niets anders dan heel normaal gedrag en het afzetten tegen de groep waarvan een deel deze ontwikkeling op z'n geweten heeft.
liev!
pi_24641122
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:24 schreef Redux het volgende:

[..]

Wie is KB?
KimiziBeyaz als ik me niet vergis en tot voor kort frequent bezoeker van Fok Forum.
Iemand met conservatieve ideeen gevormd door een streng religieuze omgeving, maar ik kan hem er niet in ontdekken.
Yeah baby Yeah!
pi_24641123
quote:

[..]

Probeer jij maar eens inwoner van australie te worden, zul je zien hoe zwaar de inburgeringscursussen zijn die je moet doen. Zo raar is het niet dat je aan voorwaarden moet voldoen als je in een ander land dan je geboorteland wil wonen. Heeft niks te maken met jezelf hoger vinden, vreemd dat jij die vertaling maakt.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:30:54 #43
111811 Risale-i_Nur
pi_24641127
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:21 schreef Darkster het volgende:

[..]

heb je het al> geen respect voor het gezag. jullie moeten je eens leren aan de regels te houden en als alles zo slecht is in nederland ga dan terug. maar ja nederland=sociale voorzieningen, lage straffen, politiek en volk die alleen maar praat en (nog) niks terug doet, niet de noodzaak om je aan te passen.
pff jullie zijn al zo ouderwets, achtergesteld en idioot dat marokko zelf jullie niet terug wil.
Heb je het al>"jullie"

Hier is de kern van het probleem. Zolang mensen als jij "ons" nog steeds zien als een groep apart die hier eigelijk te gast is, zal er niets veranderen. Begin dus maar bij jezelf.
pi_24641158
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:30 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Heb je het al>"jullie"

Hier is de kern van het probleem. Zolang mensen als jij "ons" nog steeds zien als een groep apart die hier eigelijk te gast is, zal er niets veranderen. Begin dus maar bij jezelf.
Het is dus mijn schuld dat de overleden dief is gaan stelen? Ik dacht dat je zei dat je alleen maar betrokken voelt bij vrome moslims, dat postte je namelijk zonet nog. Raar dat je het nu dan toch opneemt voor iedere marokkaan die het verkeerde pad opgaat...
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:32:52 #45
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24641167
@ Milagro,

Heel goed omschreven. Kan mij hier helemaal in vinden!
als in goochelaar
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:34:09 #46
111811 Risale-i_Nur
pi_24641192
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Daar zijn de meesten gelukkiig al achter, maar denk je dat daardoor de criminaliteit zienderogen afneemt en is het niet een zeer zwak excuus om dat aan te halen?
Heb je ooit weleens in de rest van de wereld gekeken hoe men landgenoten ziet die daar al 20 jaar wonen, maar van origine uit een ander land komen?
Dat je deze mensen dubbel ziet: marokkaans-nederlands of nederlands-marokkaans is vrij normaal en het zou juist positief moeten zijn.
De meesten gelukkig wel, al tonen de resultaten uit een onderzoek, waarbij rond de 50% aangaf dat ze niet willen dat allochtonen zich welkom voelen in NL, aan dat er iets grondig fout is.

En nee, het is niet alleen dat. Een zwaarder strafsysteem is ook nodig.

Hoe het in andere landen kan gaan, zie ik prima. Een land als Australie of Amerika maakt dat onderscheid niet. Als je binnen bent en je hebt je papieren, dan ben je een Amerikaan. Bijna niemand die je raar zal aankijken of je erop zal aanspreken.
pi_24641196
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:30 schreef Redux het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens inwoner van australie te worden, zul je zien hoe zwaar de inburgeringscursussen zijn die je moet doen. Zo raar is het niet dat je aan voorwaarden moet voldoen als je in een ander land dan je geboorteland wil wonen. Heeft niks te maken met jezelf hoger vinden, vreemd dat jij die vertaling maakt.
Je weet dat Australië oorspronkelijk bewoond werd door de Aboriginals voordat de Engelsen hun gevangenen daarheen transporteerden?
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:34:59 #48
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24641210
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:24 schreef Redux het volgende:
Wie is KB?
Een ultra-nationalistische Turkse troll met moslim-fundamentalistische trekjes die op geen enkele wijze normaal kan discussiëren, maar slechts trollt en flamet en zich van kinderachtige replieken bedient.
pi_24641217
quote:

[..]

heb nu ff wat opmerkingen van jouw zitten lezen....... maar wat ben jij een onnozel mannetje zeg?!? Je roept dingen die kant noch wal raken en als er iemand iets concreets vermeldt of vraagt lul je eromheen..........

Gast is een dief...... vrouw wilde haar tasje terug.... in de achtervolging die daarna volgt laat die jongen het leven!! dat is gewoon dikke pech!! Je moet gewoon met je poten van andermans spullen aanblijven....... Je kan proberen recht te lullen wat krom is maar dat lukt je niet.......
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:35:25 #50
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24641222
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:29 schreef milagro het volgende:

[..]

Niets, net zo min als steeds blijven aankomen met "drie keer over hem heen gereden" zoden aan de dijk zet
Er was ook iemand, een vriend van Ali, die beweerde dat die dame stoute foto's in haar bezit had, en dat ze daarom zo fel gereageerd heeft.
Was onzin zo bleek. Dat was van een andere straatroof, waar een tasje met foto's erin gejat was, ook door een Marokkaan maar dat terzijde.
Het verhaal wordt steeds mooier of liever lelijker, ongeluk., opzettelijk aangereden, moord, , racistische moord , drie keer over hem heen gereden, what next?

Jij loopt hier te dingen te beweren die niet waar zijn.
De politie heeft allang gezegd dat er niet meerdere malen over de jongen heen gereden is, dat kan je ws zo zien aan de sporen.
Of er opzettelijk en per ongeluk tegen de jongen aangereden is , moet nog blijken.

Jij blijft maar mekkeren (oeps) dat het feit dat het een Marokkaan is, er toe doet, dat het ons niet boeit allemaal.
Het feit dat deze knul zelf mensen MOEDWILLIG in gevaar bracht, met zijn straatroven en winkeloverval, dát is de reden voor meesten hier dat het niet boeit.

Hij verdiende de dood niet, maar ook zeker geen compassie.
Die had hij ook niet voor anderen.
Die bestal hij, desnoods met geweld of het risico op ernstig letsel.
Nu pakte het voor hem eens lullig uit.
Blijf van de eerste dominosteen AF, dan valt de rest ook niet om.

Sim-pel!
!

dit is gewoon precies wat ik wil zeggen...
put
your
clothes
on!
pi_24641223
Ik mis Kirmi eigenlijk nog in deze draad.
Die kwam ook bij iedere post aanzetten met "omdat het een Marokkaan/Turk is?" "omdat jij je meer waard voelt dan een Marokkaan /Turk"
Dodelijk vermoeiend, net zo lang zaniken om het maar te WILLEN horen of lezen.
Je zou hem bijna het plezier doen

Kirmi zou een leuk setje gevormd hebben met RisaI.... oh wacht..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 januari 2005 @ 14:36:06 #52
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24641239
quote:

[..]

Het is niet alleen omdat ik het zeg, maar omdat dergelijke reacties aangetoond in expirimenteel en "real life" onderzoek.

Dat het slachtoffer een Marokkaan is, is voor mij compleet irrelevant - dat kan iedereen beamen die mij kent en als hetje verder kan schelen kan je dat nagaan door eens mijn postgeschiedenis hier op dit forum te volgen. Graag je vooroordelen over mij voor je houden. Dat is het minste wat ik mag verwachten van iemand die klaagt over vooroordelen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24641243
quote:

[..]

Heb je het al>"jullie"

Misschien dat als jullie je eens gaan gedragen er ooit anders tegen jullie aangekeken zal gaan worden, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren. Typisch een moslimtrekje trouwens om de schuld bij anderen te leggen ipv bij jezelf. Jij ziet jezelf zeker nu ook als een 'soldaat'?
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:36:21 #54
111811 Risale-i_Nur
pi_24641245
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:22 schreef Redux het volgende:

[..]

Het percentage marokkanen wat zichzelf niet moslim noemt is te verwaarlozen zeg je? Ik snap je niet.
Ik zal het voor je uittekenen. Een gemiddelde marokkaan zal van zichzelf niet zeggen dat hij geen moslim is. Als je doorvraagt en vraagt wat hij zoal doet als moslim, zal hij in de meeste gevallen iets zeggen dat hij er eigelijk weinig aan doet. Hij zal ook wel vasten, maar dat is meestal een onzichtbare maatschappelijk druk die dat veroorzaakt.
pi_24641255
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:25 schreef multatuli het volgende:

[..]

Verhip, ik heb helemaal gemist dat het bij nader inzien een moslim extremistische daad was. Dus die jongen was achteraf een fundi en heeft een zelfmoordaanslag gepleegd door keihard met die boom tegen de acherkant van de auto op te lopen? Komop zeg, het debat gaat toch helemaal niet over mosim-extremisme.
dit topic gaat indirect over integratie van marokkaanse mensen en de bijbehorende criminaliteit door die groepering.
en moslim extremisme en integratie zijn wel degelijke twee problemen die heel veel met elkaar te maken hebben.
multatuli, ga wat nuttigs doen en probeer niet met stomme, niet ter zaken doende, opmerkingen te laten zien dat je zo nederlands politiek correct bent (je lijkt andries knevel wel).
pi_24641258
Als prins Bernhard nog had geleefd had-ie vast haar straf afgekocht.
pi_24641281
quote:

[..]

Heb je het al>"jullie"

Zolang "jullie" geen moeite doen om je in te passen, is er voor "ons" geen enkele reden om te veranderen.
"Jullie" zijn hier komen wonen en nu moeten "wij" ons aanpassen? Daar gaat het dus al mis, "ze" denken heel de wereld naar "hun'' zinnen te kunnen zetten.
liev!
pi_24641283
Hier een commentaar van het Vlaams Belang (dat vrij goed volgt wat er in Nederland gebeurt) . Kunnen forum-leden hun respectievelijke reacties mee vergelijken.
quote:
Deining om tasjesdief

19.01.2005 13.29u - In Nederland is beroering ontstaan over de dood van een tasjesdief. De 19-jarige Ali B. ging er samen met een kompaan vandoor met de geroofde handtas van een vrouw. Het slachtoffer zette met de wagen de achtervolging in op de jongeren die met een scooter wegvluchtten. Wat er dan gebeurde is onduidelijk en wordt nog onderzocht.

Wellicht verloor de dame de controle over het stuur, botste tegen de scooter aan en belandde tegen een boom. Bij de klap kwam Ali terecht tussen de auto en een boom. Hij overleed ter plaatse. Volgens de politie gaat het om een tragisch ongeval, maar de vrouw zit nog altijd vast, op verdenking van doodslag … Na het ongeval dreigde het in Amsterdam even tot rellen te komen met allochtone jongeren. Die riepen dat het om ‘racisme’ ging.

Een dag later – dinsdagavond - kwamen enkele tientallen mensen samen voor een herdenking van Ali B. in Amsterdam-Oost. Onder leiding van een imam werd in het Arabisch gebeden voor de overledene. Vrienden hingen aan de boom een hulde: “Ali, je was een van de weinigen met een hart van goud. Dacht altijd groot over je toekomst. Een hardwerkende jongen met twee banen (?). Je einde van je leven was onrechtvaardig, maar nu ben je bij Allah. Je bent een soldaat (??) en je zal niet vergeten worden, want diep in ons hart blijf je altijd leven.”

De dood van een mens is altijd te betreuren, maar wie zich bezondigt aan straatcriminaliteit of overvallen weet wat de risico’s van het vak zijn. “Ali B. was geen onbekende van de politie. Hij verscheen maandag nog voor de rechter voor een gewapende overval op een winkel in Amsterdam”, zo meldt de Nederlandse pers nog. Dat stelt de heiligverklaring van Ali B. als hardwerkende jongen, met twee banen en een hart van goud toch wel even in een ander daglicht …
Bron: http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=220
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:39:42 #59
8898 Darklight
pi_24641309
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een ultra-nationalistische Turkse troll met moslim-fundamentalistische trekjes die op geen enkele wijze normaal kan discussiëren, maar slechts trollt en flamet en zich van kinderachtige replieken bedient.
Een soort BsB dus(waar is die eigenlijk?)
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:40:05 #60
111811 Risale-i_Nur
pi_24641312
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:26 schreef Elgigante het volgende:
De kern van het probleem is dat deze knaapjes geen fatsoenlijke opvoeding krijgen en dat een strafblad stoer staat tov je 'vrienden'.
Ik raad de overheid dan ook aan om werkkampen in te stellen voor opgeschoten jeugd waar de autoriteiten geen vat meer op hebben.

Een paar jaartjes afbeulen doet wonderen mbt discipline en verantwoordelijkheidsgevoel dat ze steevast lijken te ontberen en na een diploma van goed gedrag mogen ze een laatste kans krijgen om zich een plaats in de maatschappij te veroveren.
Goed idee, mits hierbij geen onderscheid tussen bevolkingsgroepen wordt gemaakt. Maar dit stellen ik en vele anderen al jaren voor. Maar die tijd komt ook nog wel. De tijd was toen niet rijp.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:40:42 #61
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24641326
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:36 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Hij zal ook wel vasten, maar dat is meestal een onzichtbare maatschappelijk druk die dat veroorzaakt.
Ah, zoiets als hoofddoekjes? .

Ik KON em gewoon niet laten...
pi_24641346
quote:

[..]

Heb je het al>"jullie"

Daar heb je een goed punt.

Maar het zou helpen als jij het niet als een reflex voor de tasjesrovers opneemt, want die schijn wek je wel degelijk. Dat is echt niet nodig en werkt ook averechts. Dat snap je toch wel?
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:42:02 #63
111811 Risale-i_Nur
pi_24641355
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Het is dus mijn schuld dat de overleden dief is gaan stelen? Ik dacht dat je zei dat je alleen maar betrokken voelt bij vrome moslims, dat postte je namelijk zonet nog. Raar dat je het nu dan toch opneemt voor iedere marokkaan die het verkeerde pad opgaat...
Nee, je hebt gelijk. Het is mijn schuld dat de dief is gaan stelen. Nee sterker nog, het is de schuld van de Islam.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:42:18 #64
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24641357
quote:

[..]

Waarom noem je ze dan allochtonen?
Geef dan het 'goede' voorbeeld.
Vebeter de wereld, begin bij jezelf.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24641429
quote:

[..]

Heb je het al>"jullie"

Dat wij<>zij verhaal komt natuurlijk niet uit de lucht vallen en is niet een verzinssel van autochtonen.
Kreten als: Wij worden gediscrimineerd heeft namelijk volgens mij geen betrekking op wij, in de zin van de gehele samenleving, wel?

Bovendien spreken nogal wat moslims hier op Fok, waaronder jij, andere moslims aan met: eerwaarde broeder.

Door dit soort zaken creer jezelf een afstand.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:46:01 #66
111811 Risale-i_Nur
pi_24641434
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:38 schreef fuzzybear het volgende:

[..]

Zolang "jullie" geen moeite doen om je in te passen, is er voor "ons" geen enkele reden om te veranderen.
"Jullie" zijn hier komen wonen en nu moeten "wij" ons aanpassen? Daar gaat het dus al mis, "ze" denken heel de wereld naar "hun'' zinnen te kunnen zetten.
Ik ben hier niet naartoe gekomen om te wonen. Ik ben hier gewoon geboren. Moet ik dan geconfronteerd worden met jou "wij"-"zij" instelling?
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:46:06 #67
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24641438
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Is ie nog steeds dood? Mooi!
Ja daar gaan wij wel vanuit.
Op naar de volgende Ali
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:46:46 #68
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24641456
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:42 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk. Het is mijn schuld dat de dief is gaan stelen. Nee sterker nog, het is de schuld van de Islam.
godver dat wordt helemaal niet gezegd! lees eens en zet die armani marocbril af!

wat jij vooral in je posts laat zien is dat je het quasi opneemt voor de dief en er allerlei onzin bijhaalt omdat het een marokkaan is... Als het geen marokkaan was geweest betwijfel ik namelijk ten zeerste of je uberhaupt wel in dit topic verschenen was.
put
your
clothes
on!
pi_24641464
quote:

[..]

Heb je het al>"jullie"

jullie kwamen hier als GASTARBEIDERS, omdat wij geen vuilnis wouden opruimen.
jullie zouden hier werken en daarna terugkeren naar eigen land totdat we weer genoeg werkers hadden om jullie banen weer over te nemen.
jullie haalden vrouw en kinderen hiernaar toe wat dus eigenlijk niet de bedoeling was.
nederland was helaas gul en stond het toe. jullie blijven huwelijkpartners en familie uit marokko te halen want in nederland was alles zo goed.

jullie hebben godverdomme 40 jaar de tijd gehad om je aan te passen, alle middelen kunnen krijgen die je wou en jij hebt het lef om te zeggen dat wij ons aan jullie moeten aanpassen.

als jullie zo doorgaan moet je niet raar kijken dat er extreem rechtse organisaties komen....en ik kan niet anders zeggen dat het jullie eigen stomme schuld is.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:47:51 #70
111811 Risale-i_Nur
pi_24641477
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat wij<>zij verhaal komt natuurlijk niet uit de lucht vallen en is niet een verzinssel van autochtonen.
Kreten als: Wij worden gediscrimineerd heeft namelijk volgens mij geen betrekking op wij, in de zin van de gehele samenleving, wel?

Bovendien spreken nogal wat moslims hier op Fok, waaronder jij, andere moslims aan met: eerwaarde broeder.

Door dit soort zaken creer jezelf een afstand.
Je hebt gelijk. In NL bestaat discriminatie niet. Dus wat zeuren die moslims en allochtonen toch?
pi_24641488
quote:
Slachtoffer verongelukte tasjesdief verklaart via advocaat:

'IK WILDE HEM NIET AANRIJDEN'

Een tragisch ongeval, zo betitelt de Amsterdamse politie de dood van een Marokkaanse tasjesdief, die werd doodgereden door de automobiliste (43) die hij kort ervoor had beroofd. Maar de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam-Oost spreekt van moord. Het straatrovertje (19) zou regelrecht de dood zijn ingejaagd. Ali B., dode dief of moordslachtoffer.

De automobiliste die maandagavond in de Amsterdamse Derde Oosterparkstraat een tasjesrover doodreed, deed dat vrijwel zeker per ongeluk, zeggen ook buurtbewoners, die direct na het ongeval ter plaatse waren. De tasjesdief lijkt het slachtoffer te zijn van een zeer onhandige manoeuvre van de vrouw, die in een noodvaart met haar Opel Vectra achteruit moet hebben gereden in de nauwe straat.
De vrouw heeft gistermiddag voor het eerst gesproken met haar advocaat mr. P.A. van der Waal. Volgens de Amsterdamse strafpleiter wilde de vrouw slechts de jongens achterna rijden om te zeggen dat haar handtas geen waarde had voor hen. "Ze wilde hen absoluut niet aanrijden. Ze is zelf moeder van twee kinderen. Ze vindt het verschrikkelijk voor de ouders van de dode Marokkaan. Ze wil die ouders graag persoonlijk uitleggen hoe het allemaal heeft kunnen gebeuren."

Beklemd
De vrouw, die rond half zeven eventjes stil stond in de Derde Oosterparkstraat, werd door twee knapen op een brommer bestolen. Het slachtoffer reed achteruit om de dieven te achtervolgen. Het ging dramatisch mis: Ali B. kwam in een dodelijke beklemming tussen de auto en een boom. De tweede overvaller vluchtte in paniek toen hij zag dat zijn maat zwaargewond was. Hij is nog steeds voortvluchtig.

Vrienden Ali B. : 'Hij had beslist geen schone lei'

Advocaat mr. Bram Moszkowicz kent geen vergelijkbaar geval vanuit zijn praktijk: "Juridisch gezien mocht deze vrouw de tasjesdief eigenhandig aanhouden, maar elk geweld daarbij moet proportioneel zijn. Misschien is zij in paniek geraakt en heeft zij per ongeluk haar voet hard op het gaspedaal gedrukt."
Op de onheilsplek, nog geen vijftig meter van de plek waar Theo van Gogh werd vermoord, tonen de sporen dat de klap flink moet zijn geweest. Marja de Wit was er als eerste bij. "De vrouw stond naast de auto, helemaal te trillen. Over de jongen stond z'n vriend gebogen, ook helemaal in paniek." De Wit, die pal boven de plek des onheils woont, gelooft niet dat vrouw haar overvaller expres doodreed. "Ze kan het niet zo bedoeld hebben."

Discussie
Ondertussen voeren autochtone en allochtone omstanders op hoge toon discussie over het incident. "Moord was het. Ze is zeker drie keer over hem heen gereden", zegt een oudere Marokkaan beslist, ook al was hij geen ooggetuige. De politie bestrijdt dat de auto meermalen over de jongen is gegaan."

"Het begon toch met de roof van het tasje? Ik kan me wel voorstellen dat ze er achteraan ging. Dat het zo afliep, is z'n eigen schuld", aldus een buurtbewoner, die op nagenoeg dezelfde plek Theo van Gogh neergestoken zag worden.
Op internetforums zoals Maroc. nl wordt bitter geschreven over de dode Marokkaan. Jongeren pogen in discussies de vrouw af te schilderen als een moordenares. "Die jongen is vermoord", aldus een boze Marokkaan. Hij wordt echter terecht gewezen door een mede-chatter: "Het zou me niks verbazen als die jongen onderuit is gegaan met zijn brommer in dit nauwe straatje, toen hij probeerde weg te komen, en dat die vrouw toen niet meer kon remmen. Ik heb een ooggetuige gesproken, die zag dat de vrouw bewust op hem inreed. Toen hij weer opstond, reed ze nog een keer op hem in en hij werd tegen de muur gesmeten." In werkelijkheid is er van een muur geen sprake.

De vastzittende vrouw krijgt ook veel steunbetuigingen, op dezelfde site: "Ik kan de reactie van deze vrouw wel begrijpen. Ik denk dat ze op dat moment kwaad was, waardoor het uit de hand is gelopen. Als iemand mij komt beroven zal ik ook niet braaf zijn, maar actie vraagt om reactie."
Op de plek des onheils zegt een omstander: "Ik heb medelijden met deze vrouw die zichzelf verdedigde. Waarschijnlijk staat haar een jarenlange opsluiting te wachten. En dat hebben die straatrovers ook nog eens veroorzaakt. Ze beroofden de vrouw dus niet alleen van haar tasje maar ook nog eens van haar vrijheid."
De tasjesdief had beslist geen schone lei, erkennen zijn vrienden op straat. Het slachtoffer moest de middag voor zijn dood nog voorkomen bij de Amsterdamse rechtbank.
Een vriendje van Ali grote jas met dito capuchon, vlasbaardje – houdt zich op de vlakte als de term 'moord' ter sprake komt. "Ik weet het niet, ik was er niet bij. Misschien was het een ongeluk. Maar het is toch niet normaal dat je zo op iemand inrijdt, al heeft'ie je tasje gestolen?"
Een andere vriend is overtuigd van opzet: "Wat nou noodlottig ongeval? Ali was een stevige jongen. Die krijg je niet zomaar kapot. Hij is vaak genoeg van een scooter afgevallen zonder dat'ie er een schrammetje aan over heeft gehouden. Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"
De politie onderzoekt of de twee overvallers, van wie nu één dood en één voortvluchtig is, ook iets te maken hebben met de golf van berovingen die de buurt ten oosten van het Oosterpark recentelijk teisterde. Daarbij werden stelselmatig vrouwen op brutale wijze van hun tassen beroofd, waarbij vaak rake klappen vielen.
bron
pi_24641532
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:46 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ik ben hier niet naartoe gekomen om te wonen. Ik ben hier gewoon geboren. Moet ik dan geconfronteerd worden met jou "wij"-"zij" instelling?
Het feit dat je je daartoe voelt aangesproken zegt mij voldoende.

Ik mag uit jou schrijven opmaken dat jij geen dubbele nationaliteit hebt? Dat vindt ik al stap 1 in de goede richting
liev!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:52:07 #73
111811 Risale-i_Nur
pi_24641543
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:47 schreef Darkster het volgende:

[..]

jullie zouden hier werken en daarna terugkeren naar eigen land totdat we weer genoeg werkers hadden om jullie banen weer over te nemen.
jullie haalden vrouw en kinderen hiernaar toe wat dus eigenlijk niet de bedoeling was.
nederland was helaas gul en stond het toe. jullie blijven huwelijkpartners en familie uit marokko te halen want in nederland was alles zo goed.

jullie hebben godverdomme 40 jaar de tijd gehad om je aan te passen, alle middelen kunnen krijgen die je wou en jij hebt het lef om te zeggen dat wij ons aan jullie moeten aanpassen.

als jullie zo doorgaan moet je niet raar kijken dat er extreem rechtse organisaties komen....en ik kan niet anders zeggen dat het jullie eigen stomme schuld is.
Zeg eens, kamperjong. Kun je niet verkassen naar een plek waar je je thuisvoelt? Naar Stormfront of iets dergelijks?
pi_24641554
Off topic maar toch ON topic
quote:
Advocaat neergestoken bij inbraak

Uitgegeven: 19 januari 2005 14:17
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 14:23

AMSTERDAM - Bij een steekpartij in een advocatenkantoor in Amsterdam zijn woensdagmiddag twee gewonden gevallen. De steekpartij ontstond vermoedelijk nadat twee inbrekers op heterdaad werden betrapt. Dit meldt AT 5 woensdag.

Een van de getroffen personen is een advocaat. De inbrekers gebruikten als steekwapen een schroevendraaier. Het tweede slachtoffer betrof een inbreker. Hoe de inbreker gewond is geraakt is nog niet bekend.

De gewonde inbreker is aangehouden, van de andere ontbreekt elk spoor. Het advocatenkantoor bevindt zich op de Langestraat in het centrum van Amsterdam.
Je betrapt inbrekers op heterdaad en belt dan níet eerst rustig 112.
Ja dan moet je ook niet zeuren als het uit de hand loopt.

Ik hoop dat de inbreker niet ernstig gewond is.
Een leven is tenslotte niet minder waard dan wat geld, of belangrijke stukken.
pi_24641564
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt.

Maar het zou helpen als jij het niet als een reflex voor de tasjesrovers opneemt, want die schijn wek je wel degelijk. Dat is echt niet nodig en werkt ook averechts. Dat snap je toch wel?
Ik kan me wel voorstellen dat iemand (achteraf bekeken) de consequenties van de tasjesroof wat overdreven vond.
Maar het staat vast dat Ali B zichzelf in deze positie heeft gewerkt omdat hij (of zijn achterpassagier) niet met zijn poten van andermans spullen af kon blijven.
Op het moment zelf is dat echter moeilijk te bepalen, misschien is mevrouw bijv al eerder slachtoffer geweest en was nu de maat vol.

Ik denk dat de uitspraak van de rechter veel commotie gaat veroorzaken, aan welke zijde is nog niet duidelijk.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:53:35 #76
111811 Risale-i_Nur
pi_24641569
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:51 schreef fuzzybear het volgende:

[..]

Het feit dat je je daartoe voelt aangesproken zegt mij voldoende.

Ik mag uit jou schrijven opmaken dat jij geen dubbele nationaliteit hebt? Dat vindt ik al stap 1 in de goede richting
Die heb ik zeker wel. Als ik toch niet welkom ben ik het land, waarom dan maar niet profiteren van de voordelen?
pi_24641580
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:46 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

nee je bent binnen de landgrenzen van nederland geboren maar in kleine marokko opgevoed.
het is wat meer dan alleen in nederland te zijn geboren om nederlander te zijn.

als je een nederlander bent zoals je beweerd waarom ben je dan moslim, waarom zijn mensen uberhaupt gelovig. puur omdat je zo bent opgevoed?

pff mijn ouders zeidden op mijn 6e levensjaar dat ik zelf maar moest wetenm wat ik wou geloven en aangezien ik op een katholieke basisschool zat heb ik me om er bij te horen laten dopen
pi_24641585
"Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"

Daar is geen woord Spaans bij.....
pi_24641614
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:53 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Die heb ik zeker wel. Als ik toch niet welkom ben ik het land, waarom dan maar niet profiteren van de voordelen?
Hoor ik hier BansheeBoy?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:57:43 #80
111811 Risale-i_Nur
pi_24641638
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:54 schreef Darkster het volgende:

[..]

als je een nederlander bent zoals je beweerd waarom ben je dan moslim, waarom zijn mensen uberhaupt gelovig. puur omdat je zo bent opgevoed?
Misschien dat broeder Van der Ven die vraag beter kan beantwoorden. Dat jij niet gelovig bent en daardoor je eigen afkomst verloochent, is jouw probleem.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:58:43 #81
959 opa
De man met de witte shawl
pi_24641655
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:56 schreef pos het volgende:

[..]

Hoor ik hier BansheeBoy?
Ik wel
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_24641659
quote:

[..]

Dus je voelt je niet welkom?? Gek......als ik me ergens niet welkom voel hou ik de eer aan mezelf en vertrek ik...... dus wat doe je nog hier??
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_24641663
quote:

[..]

Tss parasiet..
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:00:11 #84
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24641671
Hahahaha!! Dus als je niet geloofd dan verloochen je je afkomst?

Joh, ga toch weg. Ik geloof niet maar ik voel me op en top Nederlander! Geen geloof die me daar vanaf kan brengen.

Dat hele geloof, dat moeten ze eens afschaffen. Bespaard de wereld een hoop leed...
als in goochelaar
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:00:16 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24641674
quote:
"Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"
En, Risale, dat is dan ook heel normaal, natuurlijk?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24641675
quote:
Advocaat mr. Bram Moszkowicz kent geen vergelijkbaar geval vanuit zijn praktijk: "Juridisch gezien mocht deze vrouw de tasjesdief eigenhandig aanhouden, maar elk geweld daarbij moet proportioneel zijn. Misschien is zij in paniek geraakt en heeft zij per ongeluk haar voet hard op het gaspedaal gedrukt."
Opmerkelijk dat een fok-user als risale-i_nur pretendeerd verstand te hebben en de hersens te hebben om logisch na te denken zoals hij in het vorig topic post, en tot een hele andere conclusie komt dan deze advocaat.
Beide zijn geen getuigen geweest. Aan de ene kant hebben we een advocaat die blijkbaar vaker met voorvallen als deze te maken heeft, aan de andere kant een fok-user.
Of deze fok-user moet ongehoord slim zijn, zo slim dat hij nooit meer hoeft te werken en tijd genoeg heeft om een hele discussie op fok aan te gaan, of hij is gewoon aan het rellen.
pi_24641681
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Zeg eens, kamperjong. Kun je niet verkassen naar een plek waar je je thuisvoelt? Naar Stormfront of iets dergelijks?
kut he als je je er niet meer onderuit kunt lullen met stomme verzinsels.
hey misschien moet je samen met je vriendjes een paar chinese meisjes gaan verkrachten om je eer te redden.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:02:40 #88
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24641703
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:54 schreef Darkster het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag je als nederlander geen moslim zijn?

Helaas worden dit soort discussies altijd naar dezelfde kant toegeduwd door beide kanten. Erg nutteloos allemaal.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:02:42 #89
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24641705
quote:

[..]

waarom ben je niet welkom?
dus nederland is voor jou niet meer dan een inkomstenbron en betere zekerheid op een goed leven dan marokko? wat is marokko dan voor jou? en wat wil jij dan dat er in de toekomst gebeurt met nederland? en wat denk jij van de geschiedenis van nederland? jij bent voor moslims omdat ze moslims zijn of ben jij voor personen (ongeacht afkomst) die gewoon relaxed zijn etc...?

beantwoord deze vragen eens eventjes voor mij...
put
your
clothes
on!
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:03:23 #90
111811 Risale-i_Nur
pi_24641716
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En, Risale, dat is dan ook heel normaal, natuurlijk?
Nee, natuurlijk niet. Vind jij het wel normaal dan?
pi_24641753
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:57 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Misschien dat broeder Van der Ven die vraag beter kan beantwoorden. Dat jij niet gelovig bent en daardoor je eigen afkomst verloochent, is jouw probleem.
wat heeft niet gelovig zijn met je afkomst verloochenen te maken

kun jij niet los denken, vrij denken, zonder er bij alles geloof bij te slepen?

opvallend ook dat iemand die zo zanikt over vooroordelen en racisme, zelf zo let op afkomst en of iemand gelovig is of niet.
jij oordeelt zelf als geen ander puur op afkomst of geloof (het ontbreken daarvan)

Daar heeft een Prem van Premtime (die ik overigens best kan waarderen ) ook zo'n handje van, konstant mekkeren over racisme, maar zelf de wereld opdelen in zwarte mensen en witte mensen, bij werkelijk álles wat hij doet of zegt en zelf ook volzitten met allerlei aannames en vooroordelen over hoe die witte mensen denken
pi_24641755
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:54 schreef rroloff het volgende:
"Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"

Daar is geen woord Spaans bij.....
Voor het gemak heb je maar even over het hoofd gezien dat andere vrienden aangeven dat Ali geen onbeschreven blad was, dat een ander zich distantieert van het gebruik van het woord 'moord'? Jij hecht liever belang aan het woord van die enkeling, die grootbek?
pi_24641756
Een andere vriend is overtuigd van opzet: "Wat nou noodlottig ongeval? Ali was een stevige jongen. Die krijg je niet zomaar kapot. Hij is vaak genoeg van een scooter afgevallen zonder dat'ie er een schrammetje aan over heeft gehouden. Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"

Dit deel van de tekst zet mij toch angstig aan het denken....
Ten eerste komt Arnold Swarzenegger er na een auto-ongeluk hetzelfde vanaf als Dolf Brouwers, tegen een auto ben je simpelweg kansloos en ten tweede spelen er blijkbaar wraakgevoelens, terwijl mevrouw hooguit voor uit de hand gelopen zelfverdediging veroordeeld kan worden.

Maar in Nederland zijn we al blijkbaar zver dat we moeten treuren om de dood van een tasjesdief, het was immers zo'n onschuldige daad en de maatschappij liet hem geen andere keuze.......

Triest dat het zo geëindigd is, maar Ali B. is hier zelf debet aan.
Yeah baby Yeah!
pi_24641761
quote:

[..]

ik word kotsmisselijk van jouw soort.
het sneu is ook dat er nederlanders zijn met een arabisch uiterlijk en dan ook scheef worden aangekeken.

jij en je "soort" verpesten echt alles....
pi_24641771
Wat ik opvallend vind is de neiging van sommige mensen om te reageren 'als gemeenschap' op deze wat uit de hand gelopen poging om een tasjesdief te dwarsbomen in de uitoefening van zijn 'vak', terwijl diezelfde mensen hun woede dan weer ontlenen aan het feit dat ze als gemeenschap worden aangekeken op het gedrag van dit soort geteisem.

Het lijkt mij van twee dingen één, of je maakt wel samen met zo'n tasjesdief deel uit van dezelfde gemeenschap en dan is het wel je verantwoordelijkheid, óf je maakt niet deel uit van de zelfde gemeenschap en dan is er gewoon een tasjesdief op een ongelukkige manier aan zijn leven gekomen.

En laten we wel zijn, deze Ali is precies één van die mensen die de maatschappij best wel kan missen in haar pogingen om te komen tot een vreedzame samenleving.
pi_24641772
Geloof is het begin van alle haat.. zeker als mensen hun geloof op andere willen opspelden. vind je het gek dat je dan niet welkom ben met dingen als bloedvraak en mensen afmaken en vrouwen gebruiken en shit.. rot dan lekker op of leef naar onze standaarden. bloedvraak mag je dan mooi in je thuisland doen maar hier niet
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_24641779
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:03 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Vind jij het wel normaal dan?
dat wass een retorische vraag vriend......... hoefde je niet op te antwoorden! Alle andere opmerkingen richting jouw sla je gemakshalve maar even over he?? simpel figuur............
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:08:01 #98
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24641789
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:56 schreef pos het volgende:

Hoor ik hier BansheeBoy?
Jawel, dat denk ik ook
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:09:29 #99
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24641806
quote:
Gezellig zeg.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:09:35 #100
8898 Darklight
pi_24641809
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:47 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. In NL bestaat discriminatie niet. Dus wat zeuren die moslims en allochtonen toch?
Wat zijn jullie toch weer zielig
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:10:04 #101
959 opa
De man met de witte shawl
pi_24641818
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:47 schreef Darkster het volgende:

[..]

De onderliggende gedachte aan deze tirade ondersteun ik volledig.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')